PDA

Επιστροφή στο Forum : Δαλιανίδης - Λάσκαρη: Τολμηρές ταινίες



bambinella 100
18-10-10, 15:34
Γιάννης Δαλιανίδης - Ζωή Λάσκαρη
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Γιάννης_Δαλιανίδης & http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ζωή_Λάσκαρη


....Η αλλιως οι "καταραμενες ταινιες".
Με αφορμη το περασμα του Γιαννη Δαλιανιδη στην αθανασια, εφτιαξα αυτο το αφιερωμα.
Ο σκηνοθετης αυτος ηταν πρωτοπορος οσον αφορα τη θεματολογια των δραματικων ταινιων του. Απο το 1961 που γυρισε την πρωτη του ταινια στη Φινος Φιλμ εισηγαγε το ειδος του τολμηρου δραματος και ασχοληθηκε εκτεταμενα με αυτο καθ' ολη την παραμονη του στη μεγιστη αυτη εταιρεια.
Οχι οτι δεν υπηρξαν τολμηρες ταινιες προ Δαλιανιδη, αλλα αυτος τις εντυσε αψογα δραματουργικα - αφου σχεδον σε ολες εγραψε και το σεναριο - και καταφερε να τις περασει στο ευρυ κοινο δημιουργωντας ετσι σχολη.
Πρωταγωνιστρια σε αυτου του ειδους τα εργα ηταν παντοτε η Ζωη Λασκαρη. Αφου της αλλαξε το επωνυμο, πηρε την πανεμορφη αυτη νεα γυναικα και την εχρισε πρωτο ονομα στις ταινιες του. Στο προσωπο της βρηκε την ιδανικη ενσαρκωτρια των ηρωιδων του και τη μουσα του.
Η Ζωη αν και δεν ειχε κανει θεατρικες σπουδες σταθηκε ανταξια της εμπιστοσυνης του σκηνοθετη και ερμηνευσε τους ρολους της με καταπληκτικη φυσικοτητα. Το ταλεντο και η εξωπραγματικη για τα τοτε ελληνικα δεδομενα ομορφια της την καθιερωσαν ως σταρ.
Σε ολα αυτα τα ασπρομαυρα δραματα του '60 η Λασκαρη ειχε ρολους απελευθερωμενης, τολμηρης, μοιραιας, και ενιοτε σκληρης γυναικας.
Μα πανω απ' ολα βεβαια, ρολους γυναικας που γοητευε οποιο αρσενικο βρισκοταν στο περασμα της. Πως θα μπορουσε αλλωστε να μην ηταν ετσι στις ταινιες της αφου ηταν ετσι ακριβως και στη ζωη της;

Οι ταινιες που ακολουθουν ειναι ολες ασπρομαυρες και μεταγενεστερα χαρακτηριστηκαν καταραμενες λογω του πολυ τολμηρου τους θεματος.

Κατηφορος - 1961

Ηθοποιοι: Νικος Κουρκουλος, Βαγγελης Βουλγαριδης, Κωστας Βουτσας, Ελενη Ζαφειριου, Παντελης Ζερβος, Νιτσα Μαρουδα, Μιρκα Καλατζοπουλου.
Πρωτη προβολη: 4 Δεκεμβριου 1961

Νομος 4000 - 1962

Ηθοποιοι: Βασιλης Διαμαντοπουλος, Βαγγελης Βουλγαριδης, Ελενη Ζαφειριου, Κατερινα Χελμη, Κωστας Βουτσας, Χλοη Λιασκου, Κατερινα Γωγου.
Πρωτη προβολη: 29 Oκτωβριου 1962

Ιλιγγος - 1963

Ηθοποιοι: Aλεκος Αλεξανδρακης, Βουλα Ζουμπουλακη, Ιλια Λιβυκου, Φαιδων Γεωργιτσης, Λευτερης Βουρνας, Κατερινα Χελμη.
Πρωτη προβολη: 18 Noεμβριου 1963

Εγωισμος - 1964

Ηθοποιοι: Tζενη Ρουσσεα, Σπυρος Φωκας, Βαγγελης Βουλγαριδης, Ελενη Ζαφειριου, Λακης Κομνηνος, Αφροδιτη Γρηγοριαδου.
Πρωτη προβολη: 23 Νοεμβριου 1964

Ιστορια μιας ζωης - 1965

Ηθοποιοι: Μανος Κατρακης, Τασω Καββαδια, Ανδρεας Ντουζος, Αννα Παιτατζη, Λευτερης Βουρνας, Μπετυ Αρβανιτη.
Πρωτη προβολη: 15 Νοεμβριου 1965

Δακρυα για την Ηλεκτρα - 1966

Ηθοποιοι: Αλεκος Αλεξανδρακης, Μανος Κατρακης, Μαιρη Χρονοπουλου, Λακης Κομνηνος.
Πρωτη προβολη: 7 Noεμβριου 1966

Στεφανια - 1966

Ηθοποιοι: Δεσπω Διαμαντιδου, Βυρων Παλλης, Σπυρος Φωκας, Νορα Βαλσαμη, Σπυρος Καλογηρου, Τασω Καββαδια, Λευτερης Βουρνας, Κακια Παναγιωτου.
Πρωτη προβολη: 9 Ιανουαριου 1967

stakovios
18-10-10, 15:52
http://www.youtube.com/watch?v=GWD72sC5C6E
Κατήφορος: Ο αγνώριστος Λαυρέντης Διανέλλος δίνει το ξύλο της ζωής της στην Νίτσα Μαρούδα...


http://www.youtube.com/watch?v=GH2vYdQGPXY&feature=related
Νόμος 4000: Ταινία στην οποία παρουσιάζεται και άμβλωση, εκτός από τον τεντιμποϊσμό και την εφαρμογή του σχετικού νόμου. Ο Θάνος Παπαδόπουλος κουρεύεται με την ψιλή στο αστυνομικό τμήμα, λόγω του ότι επεχείρησε να γιαουρτώσει τον καθηγητή του , Βασίλη Διαμαντόπουλο.



http://www.youtube.com/watch?v=jyyt7qDbe08
Ίλιγγος, με Λάσκαρη και Αλεξανδράκη.


http://www.youtube.com/watch?v=z8z9MAfGLEk
Εγωισμός, με τρυφερή μουσική.


http://www.youtube.com/watch?v=QB0dhYPIPKo
Ιστορία μιας ζωής, με το εκπληκτικό τραγούδι της Σούλας Μπιρμπίλη.


http://www.youtube.com/watch?v=zSSDhAnvqTc
Δάκρυα για την Ηλέκτρα, με την παγίδα της κόρης στον πατριό της.
Η κόρη παίρνει εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα της παρασέρνοντας τον πατριό της σε μια ερωτική περιπέτεια με κακό τέλος. Σαν αφελής άντρας πέφτει στα δίχτυα της ύπουλης γυναίκας-αλεπού.

Trivia: Ο Δαλιανίδης ήθελε να γυριστεί η σκηνή αυτή με τον Αλεξανδράκη επίσης ολόγυμνο για να είναι πιο αληθοφανής, αλλά ο Αλεξανδράκης ντρεπόταν και έτσι μπήκε στο ντους με το παντελόνι.





http://www.youtube.com/watch?v=4JWxXgAqqAE
Στεφανία, με τολμηρές σκηνές για την εποχή της.

argy
18-10-10, 16:14
Οι τολμηρες αυτες ασπρομαυρες ταινιες του Δαλιανιδη ειναι απο τις αγαπημενες μου!!!!!!!! Μπραβο Bambinella που ανοιξες το θεμα (το σκεφτομουν κ εγω!!)
Μου αρεσουν γιατι ειναι εντονες κ δεν εχουν (κατα τη δικη μου αποψη) να ζηλεψουν κατι απο τις ξενες παραγωγες της εποχης μιας κ στεκονται ισαξια απεναντι τους!!

Γιατι αλλωστε αρκετες απο αυτες προβληθηκαν στο εξωτερικο κ εκοψαν πολλα εισητηρια? ;)

Δεν μπορω να ξεχωρισω αγαπημενη αλλα αν ζοριστω λιγο θα πω οτι ειναι Η Στεφανια!!!!!!!!!!!
Πολλυ δυνατη κ δεν αφηνει σιγουρα κανεναν αδιαφορο!!!!!!!!
Πραγματικα απιστευετες δουλειες που δεν θα χαθουν ποτε!!!!!

bambinella 100
18-10-10, 16:40
Κι εγω τις λατρευω αυτες τις ταινιες φυσικα, και ξεχωριζα παντα το Δακρυα για την Ηλεκτρα. Οταν ειχα δει το εργο απο την τηλεοραση για πρωτη μου φορα τη δεκαετια του '70, ειχα σοκαριστει πολυ με τη σκηνη του ντους γιατι ημουν παιδι και δεν ηξερα τι ακριβως πηγαινε να γινει....#)
Βεβαια ολες αυτες οι ταινιες οταν προβληθηκαν στο σινεμα εκεινα τα χρονια, ηταν "ακαταλληλες δι' ανηλικους", οπως ηταν επομενο!

argy
18-10-10, 17:08
Βεβαια ολες αυτες οι ταινιες οταν προβληθηκαν στο σινεμα εκεινα τα χρονια, ηταν "ακαταλληλες δι' ανηλικους", οπως ηταν επομενο!

Κ σημερα δεν τις λες κ "καταλληλες για ολους" :P Εχουν αρκετα ακαταλληλα στοιχεια!!
Επισης πολυ καλη δουλεια κ αγαπημενο μου ειναι ο ''Εγωισμος"!! Πολυ καλες ερμηνειες κ μου αρεσε γιατι υπηρχαν αρκετοι ηθογραφικοι χαρακτηρες!!

Νομιζω ξεχασες το "Χωρις Ταυτοτητα" 1962. Αν κ ηταν πιο εξοικιωμενο απο τα αλλα ωστοσο εχει την ιδια θεματολογια!!!

bambinella 100
18-10-10, 17:24
Το Χωρις Ταυτοτητα δεν το ξεχασα, γιατι με την ιδια λογικη θα επρεπε να βαλω και το Ολγα Αγαπη Μου.
Η ταινια που αναφερεις ειναι περισσοτερο μυστηριου - σε σεναριο Γιαννη Μαρη - παρα τολμηρης θεματολογιας και η Λασκαρη υποδυεται ενα φρονιμο και ησυχο πλουσιοκοριτσο. Καμμια σχεση με τις "καταραμενες ταινιες" του θεματος αυτου.

argy
18-10-10, 17:31
Ναι τωρα που το σκεφτομαι δικιο εχεις!!!!
Κ μιας που το ανεφερες το Ολγα Αγαπη Μου μου αρεσει παρα πολυ!!!!:D

johnalepou
19-10-10, 00:31
Τον Αστερισμό γιατί δεν τον έβαλες? Επειδή είναι έγχρωμος?

bambinella 100
19-10-10, 12:42
Τον Αστερισμό γιατί δεν τον έβαλες? Επειδή είναι έγχρωμος?

Oχι ακριβως...
Βεβαιοτατα και η υποθεση του Αστερισμου ειναι τολμηρη, αλλα αυτο υποκειται στην εκαστοτε εποχη. Το 1973 που γυριστηκε η συγκεκριμενη ταινια η σεξουαλικη επανασταση ειχε τελειωσει και οι ιδεες των ανθρωπων ειχαν αλλαξει αρκετα ακομα και στη χωρα μας.
Θεωρω οτι πιο τολμηρα ηταν τα ασπρομαυρα δραματα του Δαλιανιδη ακριβως επειδη γυριστηκαν στο πρωτο μισο του '60, μια εποχη ανετοιμη ακομα να δεχτει κατι τοσο διαφορετικο και πρωτογνωρο.
Δεν νομιζω οτι ο Αστερισμος εν ετει 1973 ξαφνιασε τοσο η αποτελεσε καινοτομια, αφου η εποχη εβριθε απο τολμηρες ταινιες οπως, Διαμαντια στο Γυμνο κορμι της, Η Ιδιωτικη μου ζωη, Το Κοριτσι και το Αλογο, και πολλες αλλες ακομη.

tonytony
19-10-10, 12:47
Φαντάζομαι ξέρετε πως η "Στεφανία" παίχτηκε και στο εξωτερικό με παραπάνω σκηνές και διαφορετικό τέλος έτσι? Όπως και άλλες ταινίες φυσικά. Συγκεκριμένα για τη "Στεφανία" έχω 2λεπτο τρέιλερ της εποχής στο οποίο φαίνεται η Ζωίτσα να έχει...λεσβιακές σκηνές με τη μελαχροινή με τα κοντά μαλλιά!!!

Greeksexycgn
19-10-10, 13:09
Παιδια γιατι μετα το ετως 1966 δεν συνεχιστηκαν οι παραγωγες ταινιων τι συνεβη?

tonytony
19-10-10, 13:42
Για ποιές ταινίες μιλάς???

bambinella 100
19-10-10, 14:10
tonytony, o Greeksexycgn μαλλον θα θελει να πει γιατι δεν συνεχιστηκαν και περαν του '66 αυτες οι τολμηρες ταινιες που εχω στο θεμα μου. Ισως γιατι αν συνεχιζονταν για καμποσο ακομα, να μη φανταζαν και τοσο τολμηρες πια, λεω εγω, αλλα αυτο βεβαια ειναι κατι για το οποιο μονο ο Φινος θα μας απαντουσε με βεβαιοτητα αν ζουσε.
Αυτα που μας λες tonytony για τις επιπλεον σκηνες και το διαφορετικο τελος προσωπικα δεν τα γνωριζα. Ειναι ολα πολυ ενδιαφεροντα και θα θελαμε περισσοτερες λεπτομερειες εφοσον φυσικα θυμασαι.

tonytony
19-10-10, 14:14
Δεν...θυμάμαι γιατί τότε ήμουν αγέννητος!!! Έχω διαβάσει λοιπόν για τη Στεφανία ότι ενώ στην ελληνική βερσιόν πεθαίνει στη ξένη βερσιόν ζει στο τέλος! Όσο για τις σκηνές που έγραψα με τη μελαχροινή με τα κοντά μαλλιά (την ασχημούλα τη θυμάστε? κάτι πάει να γίνει και στην ελληνική έκδοση για όσους θυμούνται την ταινία καλά) αυτές λοιπόν οι σκηνές φαίνονται λίγο στο σποτάκι που έχω. Αυτά!

bambinella 100
19-10-10, 14:23
Ευχαριστουμε πολυ tonytony.
Πραγματικα ειναι ξεκαθαρες οι ομοφυλοφιλικες προτιμησεις της μελαχροινης στην ταινια, αλλα δεν περιμενα οτι θα εβρισκαν ανταποκριση απο τη Στεφανια! Κι ουτε περιμενα ακομα οτι στην κοπια του εξωτερικου η Λασκαρη παραμενει ζωντανη.

argy
19-10-10, 15:00
Κ εγω το εχω διαβασει οτι η Στεφανια ειχε επιπλεον σκηνες στο εξωτερικο!!

Πιο συγκεκριμενα
Αντι να τη δολοφονησει ο Σπυρος Καλογυρου στο τελος δειχνει το γαμο της με τον Σπυρο Φωκα!!!!
Ακομα ειχε ερωτικες σκηνες με τον Λευτερη Βουρνα!!!
Αυτο με την ανταποκριση της στην αλλη δεν το εχω ξανακουσει κ μου εκανε εντυπωση!!!

Θα ηθελα να διαβασω κ το βιβλιο της Νελλης Θεοδωρου στο οποιο βασιστηκε η ταινια!!

Που να ειναι αργε αυτη η κοπια................!!!!;)
Tonytony αν ποσταρες αυτο το 2λεπτο τρειλερ θα χαιρομασταν πολυ!!!!:D

tonytony
19-10-10, 15:05
Βιντεάκι δε ξέρω να βάζω δυστυχώς αλλά στοπ καρέ μπορώ αν θέλετε...Δε ξέρω μόνο αν επιτρέπεται διότι η Ζωίτσα είναι γυμνόστηθη!

argy
19-10-10, 15:09
Βιντεάκι δε ξέρω να βάζω δυστυχώς αλλά στοπ καρέ μπορώ αν θέλετε...Δε ξέρω μόνο αν επιτρέπεται διότι η Ζωίτσα είναι γυμνόστηθη!

Ναι ακουγεται λιγο επιφοβο!!! Αν δεν ειναι μπελας βαλε ας πουμε 2 καρε απο σκηνες που δεν εχουμε δει!! Αν μπορεις βεβαια δεν σε πιεζω!!!;)

spyros_s
19-10-10, 15:29
κύριοι προσοχή σε τέτοιες αναρτήσεις διότι μπορεί από μια αμέλεια να το δουν πρόσωπα που δεν πρέπει και να κυνηγούν το φόρουμ...προσωπική γνώμη μου πάντα και φιλικό σχόλιο!

Wally
19-10-10, 15:31
ακριβως αυτο που λεει ο Σπυρος...οι Κανονισμοι ειναι αλλωστε ρητοι

argy
19-10-10, 15:33
Ναι εχετε δικιο παιδια!!!!! Οποτε αυτο το καρε θα πρεπει να ειναι πιο "αθωο"!!!:darkglasses: :darkglasses: :darkglasses:

johnalepou
19-10-10, 15:42
Φαντάζομαι ξέρετε πως η "Στεφανία" παίχτηκε και στο εξωτερικό με παραπάνω σκηνές και διαφορετικό τέλος έτσι? Όπως και άλλες ταινίες φυσικά. Συγκεκριμένα για τη "Στεφανία" έχω 2λεπτο τρέιλερ της εποχής στο οποίο φαίνεται η Ζωίτσα να έχει...λεσβιακές σκηνές με τη μελαχροινή με τα κοντά μαλλιά!!!


Καμιά εξτρά σκηνή με τη Νόρα? Τίποτα?

argy
19-10-10, 15:48
Καμιά εξτρά σκηνή με τη Νόρα? Τίποτα?

Μπα δεν νομιζω οχι!!!Ειπαμε πρωτοποριακα αλλα οχι τοσο!!!!!


Παντως αυτη η κοπια θα παραμεινει μυστηριο................!!!! Κ φαινομενικα δεν φανταζει δυσκολο να βρεθει μιας κ ειχε προβληθει σε πολλες αιθουσες εξω, αλλα που.....................!!!!
Επισης το τελος που προβληθηκε στην Ελαδα μου αρεσει περισσοτερο!Εχει πολυ καλη φωτογραφια ειδικα οι ανθισμενες αμυγδαλιες.....!!!

tonytony
19-10-10, 19:52
Οπότε για να μη βρούμε κανέναν μπελά δεν βάζω κανένα καρέ...Ίσως και λάθος που το ανέφερα...

bambinella 100
22-10-10, 16:00
http://1.bp.blogspot.com/_KCuHoU9QBUU/SyICnB6YaoI/AAAAAAAAcLY/GgN2dLSflx8/s400/page237_1.jpg
Δακρυα για την Ηλεκτρα

http://www.livemovies.gr/files/imagecache/full_view/files/images/nomos_4000.jpg
Νομος 4000

http://www.easypedia.gr/el/images/local/0/0b/Egoismos.jpg (http://www.easypedia.gr/el/articles/e/g/o/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1~Egoismos.jpg_ e3a1.html)
Εγωισμος

http://i2.ytimg.com/vi/l9rCQ_wmRYY/0.jpg
Στεφανια

http://www.ekeo.gr/wp-content/uploads/2010/09/Nomos4000.jpg
Νομος 4000

http://homepage.mac.com/anthonysigalas/greekcinema/tainies/1961/kathforos/files/page255_1.jpg
Κατηφορος

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ntD38pwiwAU0BM:http://img269.imageshack.us/img269/5760/istoriazohs.gif&t=1
Ιστορια μιας ζωης

http://www.zougla.gr/Uploads/Artemis/70000044444bdksfsk2i4i42.jpg
Ιλιγγος

http://4.bp.blogspot.com/_HKr62Cyts8E/ScawK46kb5I/AAAAAAAAAVM/nGVgxjSGC2U/s320/%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82+4000.jpg
Νομος 4000

argy
22-10-10, 16:03
Πολυ ωραιες οι φωτο που εβαλες bambinella!!!!!
Επισης αυτες οι ταινιες εχουν κ ωραια κινηματογραφικα εηωφυλλα!! Τις εχω σε ενα βιβλιο με αφισες απο τον ελληνικο κινηματογραφο!!!;)

bambinella 100
22-10-10, 16:07
Τι περιμενεις, argy; Ανεβασε τα εδω να τα δουμε κι εμεις!! ;)

sparklingeagle
22-10-10, 16:43
Πάντως αυτές οι ταινίες μας κάνουν όλους να σκάμε στην κυριολεξία από τα γέλια...

bambinella 100
22-10-10, 18:06
Οταν μια δραματικη ταινια προκαλει το γελιο sparklingeagle, τοτε αυτη η ταινια ειναι γελοια και δεν πιστευω οτι τα δραματα που γυρισε ο Δαλιανιδης το '60 ανηκουν σ' αυτη την κατηγορια.

bernard.c
22-10-10, 21:22
Πάντως αυτές οι ταινίες μας κάνουν όλους να σκάμε στην κυριολεξία από τα γέλια...


Οταν μια δραματικη ταινια προκαλει το γελιο sparklingeagle, τοτε αυτη η ταινια ειναι γελοια και δεν πιστευω οτι τα δραματα που γυρισε ο Δαλιανιδης το '60 ανηκουν σ' αυτη την κατηγορια.

Συμφωνώ απόλυτα με την bambinella 100 -
Αν αυτές οι δραματικές ταινίες ενός από τους μεγαλύτερους Έλληνες δημιουργούς τον οποίο τιμούμε με αυτό το thread σε κάνουν να "σκας από τα γέλια" sparklingeagle, τότε λυπάμαι, αλλά δεν είσαι ο κανόνας, αλλά η εξαίρεση...

Αυτές οι ταινίες άφησαν εποχή, κατέκτησαν πρωτιές όταν προβλήθηκαν και αγαπήθηκαν φανατικά από το Ελληνικό κοινό της δεκαετίας του '60, το οποίο δεν πήγαινε να τις δει για να γελάσει. Δόξα το Θεό, ο μεγάλος Γιάννης Δαλιανίδης γύρισε και πολλές εξαιρετικές κωμωδίες για αυτό το σκοπό...

argy
23-10-10, 10:23
Καθολου για γελια ισα ισα ειναι πολυ σοβαρες παραγωγες.
Αυτα τα εξωφυλλα λοιπον εχει απο αυτα τα εργα!

Clemence
23-10-10, 11:10
συγχαρητήρια για το θέμα bambinella :) με σόκαρε αυτό το τελευταίο περί γέλιου ... δεν περίμενα ότι έχουμε φτάσει σ΄αυτό το σημείο ειλικρινά!

bernard.c
23-10-10, 11:11
συγχαρητήρια για το θέμα bambinella :) με σόκαρε αυτό το τελευταίο περί γέλιου ... δεν περίμενα ότι έχουμε φτάσει σ΄αυτό το σημείο ειλικρινά!
Κι εμένα με σόκαρε και με στεναχώρησε... Και μάλιστα το θεωρώ και ασέβεια, ειδικά αυτές τις μέρες..


Καθολου για γελια ισα ισα ειναι πολυ σοβαρες παραγωγες.
Αυτα τα εξωφυλλα λοιπον εχει απο αυτα τα εργα!

Πολύ όμορφα τα εξώφυλλα argy, σε ευχαριστούμε πολύ!
Και μια ερώτηση: είναι εξώφυλλα σε τι; Στα soundtracks ή στα DVDs των ταινιών;

johnalepou
23-10-10, 11:20
Μπράβο argy!!!

argy
23-10-10, 11:21
Πολύ όμορφα τα εξώφυλλα argy, σε ευχαριστούμε πολύ!
Και μια ερώτηση: είναι εξώφυλλα σε τι; Στα soundtracks ή στα DVDs των ταινιών;

Ευχαριστω παιδια!!!!
Ειναι απο το βιβλιο "Αφισες απο τον Ελληνικο Κινηματογραφο" απο τις εκδοσες Μοντερνοι Καιροι !!!
Eιναι πολυ ωραιο καθως εχει εξωφυλλα απο το 1952 εως το 1986

(Για να το βρειτε να σας πω οτι στο εξωφυλλο εχει τη ζωγραφια της Μελινας Μερκουρη απ το Ποτε Την Κυριακη!!)

Wally
23-10-10, 11:26
Οντως, οταν σκεφτεται ο οποιοσδηποτε, οτι υπηρξε καποιος δημιουργος σε χρονια πετρινα και φτωχα, σε μια χωρα με μηδενικη κινηματογραφικη παιδεια να φτιαξει κοινωνικες ταινιες τετοιου βεληνεκους - χωρις να στοχευσει στο ευκολα δακρυ (αμαρτσα για το παιδι μου και τα τοιαυτα) ή τις κοπιες απο το εξωτερικο - δεν μπορει παρα να μενει καγκελο οταν ακουει τα περι γελωτα.

RIO
23-10-10, 11:27
Αν και δεν είμαι φαν του Δαλιανίδη, ο νόμος 4000 είναι μια πραγματικά δυνατή ταινία. Καμμία άλλη ταινιά με αδιέξοδα νέων και κοινωνικό προβληματισμό, δεν την έφτασε...

argy
23-10-10, 11:33
http://www.victorymedia.org/Images/Products/vm7330_9_3.jpg



Αυτα τα εξωφυλλα δεν τα εχει το βιβλιο απλως τα βρηκα!!!
Γιατι δεν πανε κ για δευτερο γυρω? :P
Γιατι υπαρχουν αρκετα που δεν εχουν βαλει!!

bambinella 100
23-10-10, 12:47
Clemence και argy σας ευχαριστω για τον καλο σας λογο κι εσενα argy για τα καταπληκτικα σου εξωφυλλα επισης.
Νομιζω πως αυτο που κανουμε ολοι οσοι αναφερομαστε στον αγαπημενο μας Γιαννη Δαλιανιδη, ειναι η ελαχιστη ανταποδοση μας προς το εργο που εκεινος μας χαρισε κι ο μονος τροπος για να του πουμε Ευχαριστω.

bambinella 100
06-11-10, 00:20
Υστερα απο αρκετο καιρο, σημερα ειδα ξανα την πιο αγαπημενη μου απο τις επτα ταινιες του thread, το Δακρυα για την Ηλεκτρα, και συνειδητοποιησα καποια πραγματα για τον σκηνοθετη Γιαννη Δαλιανιδη που ισως δεν τα ειχα προσεξει παλαιοτερα.
Ο δημιουργος αυτος εφτιαξε μια ταινια ανταξια των καλυτερων ταινιων της εποχης εκεινης. Η φωτογραφια ηταν εκπληκτικη, τα νυχτερινα πλανα εκοβαν την ανασα μεσα απο τις τελειες φωτοσκιασεις και το στησιμο του φακου ακριβως εκει που επρεπε για να δημιουργηθει η σωστη ατμοσφαιρα.
Οι ληψεις απο ψηλα - και δεν μιλω για τις σκηνες στο ελικοπτερο - ηταν καινοτομες και αριστοτεχνικες, οπως εξοχη ηταν και η επιλογη της χρησης φορητης καμερας στα σημεια που επρεπε.
Διαπιστωσα λοιπον οτι ο σκηνοθετης αυτος δεν φοβοταν να πειραματιστει με καινουργιες μεθοδους που αναβαθμιζαν το εργο του. Ηταν καινοτομος σε πολλους τομεις που αφορουσαν τη δουλεια του και σε καθε του ταινια εισηγαγε νεες πρωτοποριακες τεχνικες.
Το αποτελεσμα ολων αυτων ηταν η διαρκης εξελιξη του ιδιου ως δημιουργου και συνεπως και του εργου του που δεν παρεμεινε ποτε στατικο.


http://www.youtube.com/watch?v=13OS2UxzqTM

bernard.c
06-11-10, 01:57
Υστερα απο αρκετο καιρο, σημερα ειδα ξανα την πιο αγαπημενη μου απο τις επτα ταινιες του thread, το Δακρυα για την Ηλεκτρα, και συνειδητοποιησα καποια πραγματα για τον σκηνοθετη Γιαννη Δαλιανιδη που ισως δεν τα ειχα προσεξει παλαιοτερα.
Ο δημιουργος αυτος εφτιαξε μια ταινια ανταξια των καλυτερων ταινιων της εποχης εκεινης. Η φωτογραφια ηταν εκπληκτικη, τα νυχτερινα πλανα εκοβαν την ανασα μεσα απο τις τελειες φωτοσκιασεις και το στησιμο του φακου ακριβως εκει που επρεπε για να δημιουργηθει η σωστη ατμοσφαιρα.
Οι ληψεις απο ψηλα - και δεν μιλω για τις σκηνες στο ελικοπτερο - ηταν καινοτομες και αριστοτεχνικες, οπως εξοχη ηταν και η επιλογη της χρησης φορητης καμερας στα σημεια που επρεπε.
Διαπιστωσα λοιπον οτι ο σκηνοθετης αυτος δεν φοβοταν να πειραματιστει με καινουργιες μεθοδους που αναβαθμιζαν το εργο του. Ηταν καινοτομος σε πολλους τομεις που αφορουσαν τη δουλεια του και σε καθε του ταινια εισηγαγε νεες πρωτοποριακες τεχνικες.
Το αποτελεσμα ολων αυτων ηταν η διαρκης εξελιξη του ιδιου ως δημιουργου και συνεπως και του εργου του που δεν παρεμεινε ποτε στατικο.

Μπράβο bambinella 100, πολύ ενδιαφέρον και σωστό το σχόλιό σου.

argy
06-11-10, 12:59
Συμφωνω απολυτα μαζι σου Bambinella!!! Ειδικα κ η σκηνη οπου παιζουν τεννις ειναι σαν παρακολουθουμε αμερικανικη ταινια!!! Σωστες κ οι παρατηρησεις σου για τα πλανα!!
Το μονο παραπονο που εχω απο αυτην την ταινια ειναι οτι εχει λιγο cast. Δηλαδη θα προτιμουσα να ειχε σκηνες με περισσοτερο κοσμο ετσι για να γεμιζει το ματι!! Βεβαια αυτο θα το αποφυγαν γιατι ηθελαν να τονισουν τις σχεσεις κ τις ρηξεις μεταξυ των πρωταγωνιστων!!! Παντως ειναι μια εκπληκτικη ταινια βασισμενη σε αρχαια τραγωδια!!:D

bambinella 100
06-11-10, 13:17
Απαντησες μονος σου, argy, για το θεμα του καστ. Προκειται για μια ταινια "εσωτερικη" που γυριστηκε ετσι για να τονισει ακομα περισσοτερο τις τεταμενες διαπροσωπικες σχεσεις μεταξυ των πρωταγωνιστων.
Και οντως βασιζεται στον αρχαιο μυθο των Ατρειδων, εξ' ου και το ονομα Ηλεκτρα.

argy
06-11-10, 13:26
Εγω την περασμενη εβδομαδα ξανα εβλεπα τον Εγωισμο !!!! Κ αυτο το εργο εχει φανταστικα πλανα κ μου αρεσει πολυ ο τροπος που μπλεκονται τα προσωπα!!! Δηλαδη παλι φαινονται με μαεστρια τα εξωτερικα κ εσωτερικα κινητρα των ηρωων!!! Τελικα αυτες οι ταινιες ειναι πραγματικα στολιδια για τον Παλιο Καλο Ελληνικο Κινηματογραφο !!! :thumb:

DINO
06-11-10, 14:09
Μια και αναφέρθηκε ο εγωισμός, να πω οτι κουμπάρος των γονιών μου ήταν ο πιτσιρικάς, που όταν χάλασε το αμάξι της Λάσκαρη, πήγε και φώναξε τον τεχνικό...

Εδώ στο 7:35...


http://www.youtube.com/watch?v=feOIpCKGfiw

Αν δείτε το βίντεο, ένας πιτσιρικάς τον φωνάζει Σπύρο. Είναι το πραγματικό του όνομα...

bambinella 100
06-11-10, 14:22
Αυτο ειναι πολυ ωραιο κι ενδιαφερον, DINO!
Ο Σπυρος εκανε κι αλλες εμφανισεις αργοτερα, σε κινηματογραφο, θεατρο, τηλεοραση;

DINO
06-11-10, 14:42
Έχει παίξει και με τη Βουγιουκλάκη στην ταινία που είχε πολλά φτωχά αδερφάκια... Ήταν μέσα σε αυτά...
Δε θυμάμαι ποιά ήταν η ταινία...

Δυστυχώς δε θυμάμαι να έχει παίξει σε άλλες ταινίες... Αργότερα δούλεψε σε εφημερίδα εδώ στην Πάτρα (πιεστήριο) και μετά ασχολήθηκε με τις Αγιογραφίες...

bambinella 100
08-12-10, 22:00
H πρωτη ταινια της Ζωης Λασκαρη, ο Κατηφορος, ανεβηκε προ 10λεπτου στο youtube.


http://www.youtube.com/watch?v=9f9Lv8K7m-E&feature=sub

caprice
15-01-11, 01:44
Θα ήθελα εδώ να προσθέσω ότι στην ταινία "Νόμος 4000" στη σκηνή στα μπουζούκια, παίζει ο Μάρκος Βαμβακάρης μπουζούκι στο τραγούδι "Ρίξε μου μια διπλοπενιά". Και το έμαθα διότι ήταν μία από τις ερωτήσεις του κινηματογράφου στο Χριστουγεννιάτικο Κουίζ που έχασα !!!

Επίσης στην ταινία "Εγωϊσμός" η Ναθαναήλ είχε δοκιμασθεί για το ρόλο της καλής αδελφής αλλά τελικά ... αντικαταστάθηκε

αριαδνη
15-01-11, 10:11
πολυ ωραια παρουσιαση των τολμηρων ταινιων της Ζωιτσας, ηταν το θηλυκο του ελληνικου κινηματογραφου, αν και σε συνεντευξη της με τον Χατζηνικολαου, οταν της ειπε αν κάψατε πολλους άνδρες, ειπε όχι, εγω αλλα κάποιες άλλες , κομμωτριες, ραφτρες, αυτες εκαψαν άνδρες, εγω οχι..μου εκανε εντυπωση η δηλωση, την ιστορια μιας ζωης την ειδα σε μικρη ηλικια και δεν πολυκατάλαβα, θα ηθελα να την ξαναδω..

bambinella 100
15-01-11, 21:43
Επίσης στην ταινία "Εγωϊσμός" η Ναθαναήλ είχε δοκιμασθεί για το ρόλο της καλής αδελφής αλλά τελικά ... αντικαταστάθηκε
Οντως η Ναθαναηλ αντικατασταθηκε, απο τη Τζενη Ρουσεα. Ο λογος ηταν οτι η Ελενα ξενυχτουσε πριν απο τα πρωινα που ξεκινουσε το γυρισμα, με αποτελεσμα να ειναι ασυνεπης στις ωρες που ειχαν καθοριστει, και επισης ειχε προβλημα στο να θυμαται τα λογια του ρολου της.
Κριμα, γιατι νομιζω οτι ενας συνδυασμος Λασκαρη - Ναθαναηλ θα ηταν πολυ ενδιαφερων.

tonytony
16-01-11, 01:24
Όντως!!!! Θα θελα πολύ να τις δω να παίζουνε μαζί αυτές τις δυο...

αριαδνη
17-01-11, 10:07
Συγνωμη, για το ''στον αστερισμό της παρθενου'' αυτη δεν ειχα καταλάβει και νομίζω οτι ηταν η πιο τολμηρή από τις ταινιες της Ζωής...ενας ρολος που εκοβε την ανάσα..

takispapadakis
04-02-11, 17:23
αλλαζουν και οι καιροι και τα χρονια.εγω με αλλο ματι ειχα δει το 1978/10 χρονων ημουν/τον αστερισμο της παρθενου.και με αλλο ματι τον εβλεπα μεταγενεστερα.

Clemence
19-02-11, 20:23
μήπως θυμάται κανείς να μου πει αν ήταν η λάσκαρη που έπαιζε το μοντέλο σε ταινία με νομίζω τον αλεξανδράκη καλλιτέχνη? ή θυμάμαι κάτι τελείως άλλο?

evarlam
19-02-11, 23:19
Χμμ...τέτοια ταινία με τον Αλεξανδράκη καλλιτέχνη και μοντέλο την Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν το " Η Λίζα και η άλλη" αν δεν απατώμαι.

tonytony
20-02-11, 00:03
Απατάσαι!!! Ήταν "Η Ψεύτρα" και όχι η "Λίζα.."!

evarlam
20-02-11, 00:51
Ωχ την πάτησα...πάντως καλά θυμόμουν τους ηθοποιούς...

takispapadakis
08-04-11, 07:15
αλλιως βλεπουμε ενα θεαμα οταν ειμαστε μικροι.και με αλλη οπτικη οταν φτασουμε σε καποια ηλικια.βεβαια τοτε πουλουσαν τις ταινιες στο εξωτερικο και εκει εκοβαν και εραβαν σκηνες οπως τους βολευε.

Domenica
14-04-11, 12:57
Εκπληκτικο θέμα δεν ξέρω ποια να πρωτοδιαλέξω μάλλον νομιζω την Στεφανία! Απιστευτος πάντως ο χαρακτηρας που λιγο πολύ σε ολες ενσαρκώνει η Λασκαρη, ανεξάρτητη, προκλητική, με αυτοπεποιθήση για την σεξουαλικότητα της και κυνική μέχρι το κόκκαλο.

Dimitrissss
14-04-11, 13:28
Οι περισσότεροι αναφέρονται στον Κατήφορο ως πρώτη ταινία της Ζωής Λάσκαρη, αν και, υπήρξε και μία άλλη, πάλι του Δαλιανίδη, κωμωδία όμως, ο Ατσίδας (με Ηλιόπουλο, Ζερβό, Βέγγο κλπ.) με την Λάσκαρη να υποδύεται την αδελφή του Ηλιόπουλου.

Και οι δύο ταινίες γυρίστηκαν το 1961. Αν κρίνω από τα ρούχα των ηθοποιών αλλά και τα εξωτερικά πλάνα, ο Ατσίδας γυρίστηκε καλοκαίρι του '61. Ο Κατήφορος δεν ξέρω ποια ακριβώς περίοδο του 1961 γυρίστηκε. Οι δύο αυτές ταινίες προβλήθηκαν την περίοδο 1961-62 με ενάμιση μήνα διαφορά.

bambinella 100
14-04-11, 20:18
Dimitrissss, ο Κατηφορος εχει ημερομηνια πρωτης προβολης 4 Δεκεμβριου 1961, οπως φαινεται και στην αρχη του thread, και ο Ατσιδας 15 Ιανουαριου 1962.
Σιγουρα και οι δυο γυριστηκαν περιπου την ιδια εποχη. Καλοκαιρι με φθινοπωρο του '61, θα ελεγα, αλλα πρωτα γυριστηκε ο Κατηφορος.
Η ιδια η Ζωη Λασκαρη το εχει πει αυτο σε πολλες συνεντευξεις της. Οπως ξερω αλλωστε, οταν εκανε το πρωτο της δοκιμαστικο για τον Κατηφορο, παντελως αγνωστη ακομα ως ηθοποιος, επροκειτο να παρει εναν δευτερο ρολο, πιθανον αυτον της Νιτσας Μαρουδα. Μετα το περας των δοκιμαστικων της, ο Δαλιανιδης αποφασισε ενθουσιασμενος να της δωσει το ρολο της Ρεας, της πρωταγωνιστριας του εργου.