PDA

Επιστροφή στο Forum : 1821 - Αγαπημένη Ταινία



bambinella 100
24-03-11, 11:55
Ενω για το επος του '40 δημιουργηθηκαν πολλες ταινιες στον ελληνικο κινηματογραφο, δεν εχουμε αρκετες για την απελευθερωση του εθνους απο τον τουρκικο ζυγο.
Συγκεντρωσα τις παρακατω ταινιες για το 1821 και τις παραθετω με χρονολογικη σειρα. Πολυ πιθανον να υπαρχουν κι αλλες, αλλα νομιζω οτι αυτες ανηκουν στις πιο γνωστες.
Ποια θεωρειτε καλυτερη;

Η λιμνη των στεναγμων (Ειρηνη Παππα) - 1959
http://www.youtube.com/watch?v=4Y33ZqCz-KM&feature=related

Ο Αλη Πασας και η κυρα Φροσυνη (Γκελυ Μαυροπουλου) - 1959
http://www.youtube.com/watch?v=1ZaCqRGYpZA

Μπουμπουλινα - 1959
http://www.youtube.com/watch?v=k8SBGwzyS0w

Η εξοδος του Μεσολογγιου - 1965
http://www.youtube.com/watch?v=ZDRtWvFF_Sg

Μαντω Μαυρογενους - 1971
http://www.youtube.com/watch?v=Pw-0I7wePT4

Παπαφλεσσας - 1971
http://www.youtube.com/watch?v=SZk6Hv8a2bI

Οι Σουλιωτες - 1972
http://www.youtube.com/watch?v=Q-fAI_9PSOk&feature=related

Η δικη των δικαστων - 1974
http://www.youtube.com/watch?v=I-fCuYpy0YQ

ioli1453
24-03-11, 13:02
Ψηφισα ως αγαπημενη μου ταινια την Δικη των δικαστων με τον Νικο Κουρκουλο γιατι μου αρεσε παρα πολυ.Αν ειχα το δικαιωμα να ψηφισω για δευτερη ταινια θα ψηφιζα τη Μαντω Μαυρογενους ως δευτερη επιλογη αν και το σεναριο της ταινιας αυτης ασχολειται πιο πολυ με τον ερωτα της Μαυρογενους και του Υψηλαντη παρα να μας παρουσιασει την πολεμικη ατμοσφαιρα εκεινης της εποχης.

johnalepou
24-03-11, 14:05
Μαντώ λόγω Καρέζη

αριαδνη
24-03-11, 15:16
καταρχην πολυ ωραιο το ποστ, μπαμπι μου θα νιωσουμε την γιορτη εστω και κινηματογραφικά..

ε, η αγαπημενη μου Γκελυ σαν κυρα-Φροσυνη και εγω να μην την ψηθισω, δεν γινεται, πρεπει να την ξαναδω την ταινια να την φρεσκαρω!!!

nasos kolias
25-03-11, 18:34
Μαντώ Μαυρογένους με δυο εντελώς "αντικειμενικά" κριτήρια:
α) πρωταγωνιστεί η "μοναδικη" Τζένη Καρέζη
β) Η Μαντώ είναι η εθνική ηρωίδα της Μυκόνου. Κάθε παραμονή εθνικής εορτής γίνεται η στεφάνωση του ανδριάντα της Μαντούς παρουσία των αρχών του νησιού και της νεολαίας των σχολείων της Μυκόνου.

Nemo
25-03-11, 19:19
Η δικη των δικαστων - 1974 (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Η_δίκη_των_δικαστών)

Οχι τοσο σαν ταινια απο καλλιτεχνικη μερια ,αλλα για το συγκεκριμμενο ιστορικο γεγονος το οποιο φωτιζει ,
"Οπου 2 δικαστικοι Πολυζωιδης και Τερσετης εναντια σε ενα πανισχυρο μηχανισμο , σωσανε την τιμη μιας Χωρας ", το οποιο ειναι απο τα αυτα ,
που εχουνε επιμελως κρυμμενα κατω απ το χαλι .


Αλλα και για το επικαιρο του μηνηματος μια που η ιδια Χωρα ειναι παλι υπο επιτροπια .....


Ευφημη μνεια στην Η λιμνη των στεναγμων - 1959 (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Η_λίμνη_των_στεναγμών_(1959)) για την ερμηνεια του Τζαβαλα Καρουσου (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Τζαβαλάς_Καρούσος) ως Αλη Πασα ...

retrofan
25-03-11, 19:38
Μπουμπουλίνα
Για μένα είναι η πιο "σωστή" ταινία για το 1821. Σώστη (αν και λίγο ωραιοποιημένη) απόδοση των βιογραφικών στοιχείων, σενάριο που ρέει, ωραίες ερμηνείες (αξίζει ο κόπος να δει κάποιος τη Βασιλειάδου σ' ένα πολύ αβανταδόρικο ρολάκι καρατερίστριας), συγκίνηση με καλή δοσολογία:P κι η Ειρήνη Παππά (όχι από τις αγαπημένες μου) σ' έναν ρόλο που της ταιριάζει γάντι. Και από φιζίκ και από προφορά:darkglasses:

Η ιστορία που με συναρπάζει βέβαια είναι αυτή της Μαντούς Μαυρογένους (λόγω προσωπικότητας και έρωτα με τον Υψηλάντη) αλλά η συγκεκριμένη ταινία δεν μου αρέσει καθόλου:(. Είναι σα να βλέπω την "Ερωτική Συμφωνία" με κοστούμια εποχής:D

edit Αν ψήφιζα την πιο cult ταινία, θα ήταν δαγκωτό "οι Σουλιώτες". Αυτός ο Κόγκας Δράκος ... αυτός ο Κόγκας Δράκος ...

Rapide
25-03-11, 20:24
Παπαφλέσσας

imperium
25-03-11, 20:52
βασικα για μενα ολες μαρεσουν αλλα ψηφισα Παπαφλεσσας

Wally
25-03-11, 23:05
Σημερα το πρωι σηκωθηκα πολυ νωρις για να παιξω λιγο Crysis2 με την ησυχια μου. :)

Ανοιγοντας ομως τηλεοραση επεσα πανω στο ΤηλεΑστυ οπου ειχε καλεσμενο τον Κωστα Πρεκα.

Σε καποια φαση εδειξε ενα κομματι απο το φιναλε του Παπαφλέσσα. Ειχα να το παρακολουθησω καιρο και το βρηκα συγκλονιστικο.

Μετα το περας του αποσπασματος ο Πρεκας ηταν φανερα συγκινημενος και μιλησε τοσο για την αξια της Επαναστασης οσο και για το ταλεντο ηθοποιων οπως ο Παπαμιχαηλ.

Και μιας και μιλαμε για ταινιες του 21...η φετινη επετειος ηταν η πιο φτωχη σε τηλεοπτικα προβαλομενο υλικο περι της Επαναστασης...σχεδον γυμνη.
Σημεια των καιρων...

LambrosKon
25-03-11, 23:59
Σημερα το πρωι σηκωθηκα πολυ νωρις για να παιξω λιγο Crysis2 με την ησυχια μου. :)

Ανοιγοντας ομως τηλεοραση επεσα πανω στο ΤηλεΑστυ οπου ειχε καλεσμενο τον Κωστα Πρεκα.

Σε καποια φαση εδειξε ενα κομματι απο το φιναλε του Παπαφλέσσα. Ειχα να το παρακολουθησω καιρο και το βρηκα συγκλονιστικο.

Μετα το περας του αποσπασματος ο Πρεκας ηταν φανερα συγκινημενος και μιλησε τοσο για την αξια της Επαναστασης οσο και για το ταλεντο ηθοποιων οπως ο Παπαμιχαηλ.

Και μιας και μιλαμε για ταινιες του 21...η φετινη επετειος ηταν η πιο φτωχη σε τηλεοπτικα προβαλομενο υλικο περι της Επαναστασης...σχεδον γυμνη.
Σημεια των καιρων...

Οντως παρατηρησα και εγω την απουσια των ταινιων απο το προγραμμα των καναλιων.Ειχε ξανασυμβει κατι παρομοιο τα τελευταια χρονια?
Btw, επειδη ειδα σημερα το dvd του Παπαφλεσσα που δινεται μαζι με το 7 μερες tv, στους τιτλους τελους εγραφε Τηλεοπτικη Εκδοση 2010-2011 δια χειρος Παρι Βογιατζη, αλλα αυτο μαλλον αφορα αλλο θεμα.

EDIT: Σημερα (26/3) στον ΑΝΤ1 προβαλλεται ο Παπαφλεσσας.

RIO
26-03-11, 18:57
Πάντα, μου άρεσε το "Σουλιώτες". Και μόνο για το τραγούδι στον γάμο, ξεχωρίζει:). Αλλά και η δίκη των δικαστών είναι πολύ καλή ταινία, παρόλο που την βάζει σπάνια στην τηλεόραση.

αριαδνη
26-03-11, 19:14
Το μαυρο το Μεσσολόγγι κανείς ακόμα δεν το τίμησε...α, πάντως η Μαντω Μαυρογένους και ο ερωτας της με τον Δημητριο Υψηλάντη έχει πολλα πραγματικά ιστορικά στοιχεια, ναι ηταν έρωτας μεγάλος και κεραυνοβόλος, η Μαντω , ψηλή . λεπτη, με ευρωπαικη φινετσα και γνωσεις που καθε γυναικα θα ζήλευε στην εποχή της, μαγευει τον πρίγκηπα..αλλα ο Κωλέττης θα μπει αναμεσα τους λογω πολιτικων σκοπιμοτητων και θα απαγάγει την Μαντω και θα την στειλει πίσω στην Μυκονο! η Μαντω ποτε δεν το συγχωρησε αυτο στον μεγάλο ερωτα της#), της ειχε ταξει αρραβώνα και γάμο, η αγαπη της θα γινει απελπισια, μισος μεχρι στην εθνοσυνελευση θα συρθει να τον καταγγειλει και κει θα γνωρισει τις κακες φημες που λεγονταν εις βαρος της:( !!! Θα πεθάνει στα 44, φιλοξενουμενη σε ενα σπίτι!

LambrosKon
26-03-11, 20:28
Ψηφισα Παπαφλεσσα.Μηπως ξερει κανεις αν η μουσικη της ταινιας ειχε κυκλοφορησει σε δισκο και αν ναι ποσο δυσευρευτος ειναι αυτος?Θα μπορουσε να βρεθει π.χ στο Μοναστηρακι?

EDIT: Σημερα (27/3) προβαλλεται στον ΑΝΤ1 η Μαντω Μαυρογενους.Στο τηλεοπτικο προγραμμα (των περιοδικων) και τις δυο μερες (26-27/3 18.00) γραφοταν οτι θα προβαλλοταν ελληνικη ταινια χωρις περαιτερω πληροφοριες.

caprice
26-03-11, 21:45
Μαντώ λόγω Καρέζη

Επίσης και λόγω του θλιβερού τέλους που είχε στην πραγματικότητα η Μαντώ Μαυρογένους.

takispapadakis
20-04-11, 10:37
και για να αστειευτουμε λιγο. εγω εντυπωσιαστηκα απο τις βουβες του αχιλλεα μαδρα.της δεκαετιας του 20-30.που σκοτωνονταν οι φουστανελλαδες και αμεσως ξανασηκωνονταν.

tasos66
17-05-11, 12:54
Ψηφισα Σουλιωτες για δυο λογους.Πρωτον γιατι πρεπει να στηριζουμε και λιγοτερο λαμπερα καστ.Και δευτερον γιατι θεωρω οτι ειναι οτι πιο κλασσικο σε οτι αφορα αυτες τις ταινιες.Κατα ποδας παει ο παπαφλεσσας αλλα νομιζω οτι στο φινις κερδιζουν οι Σουλιωτες.Κογκας δρακος φορ εβερ αν και σε καλτ αττακες ο παπαφλεσσας κατεχει μακραν την πρωτοκαθεδρια.οι αττακες που εκστομιζει παπαφλεσσας και ιμπραημ απλα δεν παιζονται.παραθετω χαρακτηριστικο και αγαπημενο μου παραδειγμα απο στεφανο στρατηγο στο ρολο του ιμπραημ.
-Ετσι γινεται στρατος μα την αληθεια,δεν παιρνουν τσαμπα παραδες οι Φραντσεζοι αν και σιχαινομαι σαν το διαολο τη βρωμορατσα τους,με συμπαθας μα εσυ δεν εισαι πια ο γαλλος αξιωματικος τωρα εισαι ο σουλειμαν πασας.

bambinella 100
22-03-12, 23:10
Οχι πολλες, αλλα σιγουρα καλες οι ταινιες για τον αγωνα του Εθνους το 1821.
Ψηφισα τη Λιμνη των στεναγμων για την υπεροχη ερμηνεια της Ειρηνης Παππα και γιατι καθε φορα που βλεπω αυτη την ταινια συγκλονιζομαι.

tonytony
22-03-12, 23:13
Ψήφισα τον "Παπαφλέσσα". Σαν πιο μεγάλη παραγωγή από όλες τις άλλες.

katerinak
22-03-12, 23:39
ψηφισα τη "Μπουμπουλινα" πολυ καλη και εκει η Ειρηνη Παππα

Wally
24-03-12, 14:47
Θα επιλεξω τη Δικη των Δικαστων (http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?16449).

Μια ταινια που σημερα ειναι (δυστυχως) απιστευτα επικαιρη.


http://www.youtube.com/watch?v=rROEVJwyEBY

lolisman
24-03-12, 16:02
Ψηφίζω "Παπαφλέσσα (http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%86%CE%BB%CE%AD%CF%83%C F%83%CE%B1%CF%82)" .
Μεγάλη παραγωγή καλή φωτογραφία και καταπληκτικό καστ.

stratos84
24-03-12, 16:43
Και εγώ ψηφίζω Παπαφλέσσα... Νομίζω ότι είναι η καλύτερη παραγωγή στο συγκεκριμένο είδος

D@redevil
24-03-12, 21:09
Αφού το "λιβανίζω" το θρεντ μερικές μέρες, αποφάσισα να ψηφίσω!...

Στήθος με στήθος "Η δίκη των δικαστών", "ο Παπαφλέσσας" και "η Μαντώ Μαυρογένους".

Τελικά, ψήφος στη Μαντώ Μαυρογένους, απλά ως έμπνευση της στιγμής! :)

ARETARA
24-03-12, 23:42
Ψήφισα τη δίκη των δικαστών ελέω Κατράκη που για μένα είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας ηθοποιός (μήπως να γίνει και thread αυτό;). Την μουσική επένδυση του Παπαφλέσσα θεωρώ ως μία από τις καλύτερες παραγωγές του τεράστιου Κώστα Καπνίση.

Clemence
25-03-12, 13:47
Ψήφισα Μαντώ, κάθε φορά που βλέπω αυτή την ταινία συγκλονίζομαι.

(Έχασα πάλι τον Πρέκα? Όλα μπορεί να λείπουν από μια επέτειο αλλά όχι ο Πρέκας !!!!!!!)

bambinella 100
25-03-12, 14:02
Ζητω συγνωμη που θα βγω λιγο εκτος θεματος.
Σημερα θα εχουμε τη χαρα να δουμε απο την τηλεοραση καποιες επετειακες ταινιες, γιατι τα τελευταια χρονια τα καναλια συνηθως τις αγνοουν.
Στις 19.30 απο την ΕΤ3, Ο Αλη Πασας και η κυρα Φροσυνη, με Ειρηνη Παππα, Ανδρεα Μπαρκουλη, Ελενη Ζαφειριου και στις 21.00 απο το Star, Παπαφλεσσας, με Δημητρη Παπαμιχαηλ, Αλεκο Αλεξανδρακη, Κατια Δανδουλακη, Στεφανο Στρατηγο.
Επισης στις 13.30 η ΕΤ3 προβαλε και τη Μαρια Πενταγιωτισσα, με την Αλικη Βουγιουκλακη, που ως ταινια δεν εχει σχεση με τη σημερινη επετειο, αλλα την αναφερω για τη βουκολικο της θεμα που θυμιζει εκεινη την εποχη, εστω και λιγο μεταγενεστερα.

atanasio
25-03-12, 15:16
Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους! Bambinella, ευχαριστούμε για την ενημέρωση και επίτρεψέ μου να σου πω ότι δεν είσαι καθόλου εκτός θέματος. Έχω, όμως, μια απορία: ο τίτλος "Ο Αλή Πασάς και η κυρα-Φροσύνη", τον οποίο αναφέρεις, ανήκει στην ταινία με την Γκέλλυ Μαυροπούλου, τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο και τον Μιχάλη Νικολινάκο. Η ταινία με την Ειρήνη Παπά, τον Τζ. Καρούσο και τον Ανδρέα Μπάρκουλη έχει τίτλο "Η λίμνη των στεναγμών". Και οι δύο γυρίστηκαν το 1959. Ποια από τις δύο θα μεταδοθεί απόψε από την ΕΤ3;

bambinella 100
25-03-12, 17:20
Πολυ σωστη η επισημανση σου, atanasio! Χρονια πολλα και σε σενα!
Λοιπον, να διευκρινησω οτι η ταινια που θα προβληθει σημερα στις 7.30 ειναι Η κυρα Φροσυνη και ο Αλη Πασας. Εκ παραδρομης, εγω αντεστρεψα τα ονοματα και ζητω συγνωμη.
Η ταινια αυτη εχει εναλλακτικο τιτλο Η λιμνη των στεναγμων και πρωταγωνιστει η Ειρηνη Παππα. Απλως, το τηλεοπτικο προγραμμα την αναφερει με τον τιτλο που περιλαμβανει τα ονοματα των ηρωων κι εκει εγινε το μπερδεμα.
Αρα:
Ο Αλη Πασας και η κυρα Φροσυνη (1959) - Γκελυ Μαυροπουλου
Η κυρα Φροσυνη και ο Αλη Πασας (1959) - Ειρηνη Παππα.

atanasio
25-03-12, 20:41
Bambinella, σε ευχαριστώ πολύ! Τώρα μεταδίδεται ο αθάνατος "Παπαφλέσσας"!

bambinella 100
25-03-12, 20:46
Αυτον βλεπουμε τωρα, συν γυναιξι και τεκνοις! Και το dvd κανει εγγραφη για να το ξαναδω και μονη μου.

RIO
25-03-12, 21:48
Έχει πολλά χρόνια να δείξει το " κάστρο της λευτεριάς", ταινία για το Σούλι. Το είχα δει πολύ μικρός ( μεσημεράκι 25ης μετά το φαγητό...ωραία ανάμνηση). Από ότι θυμάμαι, ήταν ασπρόμαυρη ταινία!

tonytony
20-12-12, 23:48
Ο παραγωγός Τζέημς Πάρις μιλάει στο βιντεάκι που ακολουθεί , για την ταινία "Παπαφλέσσας" και όχι μόνο...


http://www.youtube.com/watch?v=krnAnaEuaCw

prisma
21-12-12, 08:49
Τζέιμς Πάρις και Τέρενς Κουίκ στα νειάτα του!!!!! Φοβερό video tonytony. Μπράβο!!!

kossyfa
22-12-12, 17:17
Παπαφλέσσας for ever, ισως η καλύτερη ταινία του Δ.Παπαμιχαήλ

bambinella 100
22-03-13, 22:06
Εν οψει της μεγαλης μας εθνικης εορτης, ψηφιστε την αγαπημενη σας ταινια για το 1821 οσοι δεν το πραξατε ακομη.

Wally
25-03-13, 21:54
Τουλαχιστον παιζει τωρα τη Δικη των Δικαστων, μπας και καταλαβουμε τηλεοπτικως οτι προκειται περι Εθνικης εορτης...

D@redevil
25-03-13, 23:20
Το οποίο μόλις τελείωσε.

Ο μονόλογος του Κούρκουλου στο τέλος, είναι απλά συγκλονιστικός (...και τόσο, μα τόσο, επίκαιρος...)

Ήθελα να ξαναδώ τη Μαντώ Μαυρογένους, αλλά δεν πειράζει - την επόμενη φορά! :)

Wally
25-03-13, 23:37
Επικαιρο εργο...οσο για τα τελευταια λογια...ευτυχως (γι αυτον) απεβιωσε το 1873

sephirothson
26-03-13, 00:36
Ο μονόλογος του Κούρκουλου στο τέλος, είναι απλά συγκλονιστικός (...και τόσο, μα τόσο, επίκαιρος...)

Αυτο ακριβως.Απιστευτος μονολογος.Μιλαμε ανατριχιασα

retrofrog
27-03-13, 01:33
Πρίν εκθέσω την άποψη μου να πω ένα ΜΕΓΑΛΟ συγχαρητήρια για το θέμα, τις απόψεις που εκφράστηκαν και να πω στη daredevil πως τώρα διαπίστωσα τι εννοούσε όταν μου έλεγε ότι υπάρχουν και δημοσκοπήσεις στο φορουμ! Επί του προκειμένου: Να πω γενικά πως λόγω της τεράστιας χρονικής απόστασης και των εντελώς διαφορετικών ενδυματολογικών και κοινωνικών αναφορών σε σχέση με το 1821, το εγχείρημα της αναπαράστασής της ήταν εξαρχής πολύ δύσκολο..Χωρίς να παραβλέπω τις καλές προθέσεις των συντελεστών και κάποιες αξιόλογες ερμηνείες, η αλήθεια είναι πως οι περισσότερες ταινίες αυτού του είδους μου έδιναν πάντα την εικόνα παιδικού σκετς..Έβλεπα π.χ τη Μαντώ Μαυρογένους (καί δική μου αγαπημένη ηρωίδα, όπως αγαπημένη και η Καρέζη) και γέλαγα γτ έβλεπα να την έχουν βάψει λες και ήταν η Μεγάλη Αικατερίνη και ετοιμαζόταν να πιεί τσάι στα σαλόνια..Είχε απόλυτο δίκιο στο σχόλιο του ο/η retrofan...Ήταν σαν την "Ερωτική συμφωνια" με κοστούμια εποχής...Πήγαινε υποτίθεται στη μάχη με τη βλεφαρίδα κάγκελο και τη μπούκλα ολοστρογγυλη..Θα μου πείτε "μα που κολλάς κι εσύ.." Πιθανότατα να μην επέμενα τόσο, ωστόσο αυτά τα θεωρώ μεγάλα λάθη για ταινία εποχής..Βεβαίως αυτό που θα αναγνωρίσω πως ήταν πολύ ακριβές και φροντισμένες παραγωγές για την εποχή τους, ειδικά ο "Παπαφλέσσας"..Τώρα στο ποια ταινία ψήφισα..Ψήφισα τη "Μπουμπουλίνα'', καθώς τη θεωρώ πολύ πιο κοντά στην εποχή απ'ότι οι υπόλοιπες, καλοφροντισμένη και μια Ειρήνη Παππά να υποδύεται εξαιρετικά επιτυχημένα τη μεγάλη μας ηρωίδα..Νομίζω ότι αυτός που την επέλεξε ήξερε πολύ καλά τι έκανε, κάθώς η Ειρήνη Παππά έχει (και είχε βεβαίως) αυτό το δυναμισμό που διείπε την ηρωίδα μας..Τέλος θα συμφωνήσω με κάποια προγενέστερα σχόλια που υπογραμμίζουν τον ολοένα αυξανόμενο παραγκωνισμό των ιστορικών αφιερωμάτων στην ελληνική τηλεόραση,,Νομίζω τουλάχιστον ασέβεια..Κάποιες μέρες διαφοροποιούνται και επιβάλλεται γι λόγους ιστορικής μνήμης (και όχι μόνο) να εξακολουθήσουν να διαφοροποιούνται από τις υπόλοιπες! Μπράβο που το σχολιάσατε!

bambinella 100
27-03-13, 14:14
Retrofrog, σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια και συμφωνω μαζι σου. Οι αποψεις που εκφραστηκαν για το θεμα ειναι πολυ ενδιαφερουσες.
Οσον αφορα το ζητημα της κομμωσης και του μακιγιαζ σε ταινιες του ειδους, εχω να πω κι εγω καποια πραγματα.
Το φαινομενο δεν ειναι ελληνικο. Ειναι απλως φαινομενο της εποχης εκεινης. Στο παλιο Χολλυγουντ, ας πουμε, σε καθε ιστορικη / θρησκευτικη ταινια ολες οι ηθοποιοι ηταν αψογα χτενισμενες και μακιγιαρισμενες με τα προτυπα της εποχης που γυριστηκε και οχι που εκτυλισσεται το εργο.
Ας θυμηθουμε τη Βιβιαν Λη στο Οσα παιρνει ο ανεμος, τη Χεντι Λαμαρ στο Σαμψων και Δαλιδα, την Ανν Μπαξτερ στις Δεκα Εντολες. Ολες αυτες ουδεμια σχεση εχουν με τις ηθοποιους του μεταγενεστερου Ο Ιησους απο τη Ναζαρετ, επι παραδειγματι. Γυρω στα μεσα της δεκαετιας του '70 στις ελληνικες και ξενες παραγωγες το φαινομενο για το οποιο συζηταμε επαψε να υφισταται. Οι πανεμορφες γυναικες της μεγαλης οθονης με την προσεγμενη - βρεξει χιονισει - εμφανιση και το λαμπερο μακιγιαζ εδωσαν τη θεση τους σε γυναικες πιο φυσικες, ποιο προσιτες, πιο ρεαλιστικες, αλλα και λιγοτερο εντυπωσιακες κι αυτο ειναι κατι που ισχυει μεχρι σημερα και δεν το βλεπω να αλλαζει.
Σε προσωπικο επιπεδο, αυτο που μου αρεσει ειναι αυτο που επικρατουσε τοτε κι οχι αυτο που επικρατει τωρα. Ξερω πως δεν ειναι αληθινο, αλλα θελω να βλεπω τις πρωταγωνιστριες πανεμορφες και λαμπερες κι οχι σαν τη γειτονισσα απο απεναντι. Ο κινηματογραφος ειναι ενα παραμυθι που μας ταξιδευει μακρυα απο την καθημερινοτητα κι εγω θελω το παραμυθι μου σε ολο το μεγαλειο του.
Θυμαμαι τη Μαιριλυν στο πρωτο πλανο της ταινιας Νιαγαρας. Ανοιγει τα ματια της αγουροξυπνημενη και αντι να ειναι χλωμη και απεριποιητη, λαμπει απο ομορφια ενω οι καλοχτενισμενες καταξανθες μπουκλες της αγκαλιαζουν τους ωμους της και τα κατακοκκινα χειλη της φωτιζουν ολο το προσωπο της.
Ισως γι' αυτο οι γυναικες της εποχης εκεινης καταφεραν να διατηρησουν το μυθο τους μεχρι σημερα και για πολλες δεκαετιες ακομα. Ισως επειδη μας εδειξαν μονο το καλυτερο κομματι του εαυτου τους, μακρυα απο το καθημερινο και το συνηθισμενο.

nasospakos
27-03-13, 15:33
συμφωνώ απόλυτα με τον Wally! H πιο «ταινία» απ'όλες ο Παπαφλέσσας και φέτος δεν παίχτηκε σχεδόν τίποτα στην Ελληνική TV!

tonytony
27-03-13, 15:54
συμφωνώ απόλυτα με τον Wally! H πιο «ταινία» απ'όλες ο Παπαφλέσσας και φέτος δεν παίχτηκε σχεδόν τίποτα στην Ελληνική TV!

Aς μην είμαστε αχάριστοι. Φέτος παίχτηκε ο "Παπαφλέσσας" στο STAR , η "Μαντώ Μαυρογένους" στον ALPHA , η "Δίκη των δικαστών" στον ΑΝΤ1 και "Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας" στην ΕΤ3 (δεν τη λες επική αλλά είναι φουστανέλα). Καλά είναι!

retrofrog
27-03-13, 15:55
Θυμαμαι τη Μαιριλυν στο πρωτο πλανο της ταινιας Νιαγαρας. Ανοιγει τα ματια της αγουροξυπνημενη και αντι να ειναι χλωμη και απεριποιητη, λαμπει απο ομορφια ενω οι καλοχτενισμενες καταξανθες μπουκλες της αγκαλιαζουν τους ωμους της και τα κατακοκκινα χειλη της φωτιζουν ολο το προσωπο της.

Εγώ τώρα τι να πω μετά από αυτή τη περιγραφή; Χωρίς να έχω δει τη ταινία, ένιωσα σα να έβλεπα μπροστά μου τη Μέριλυν! Εξαιρετική περιγραφή..:clap::clap: Μπράβο Bambinella! Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι στάρ των δεκαετιών που ανέφερες φημίζονται για την ανεπανάληπτη γοητεία και φινέτσα τους..Ποια να πιάσεις και ποιά ν'αφήσεις; Γκρέτα Γκάρμπο, Άβα Γκαρντνερ, Βίβιαν Λι, Ρίτα Χειγουορθ, Γκρέις Κέλι, Ίνγκριντ Μπέργκμαν...η μια πιο ωραία από την άλλη..(θα μου επιτρέψεις να προσθέσω μια ακόμα, παρότι δεν κινείται απόλυτα στο ίδιο αισθητικό μοτίβο, ωστόσο είναι της ίδιας εποχής ενώ τη θεωρώ εκ πάγλου καλλονή..την Ανίτα Εκμπεργκ- τι γυναίκα..) Προσωπικά δεν θα ενέτασσα την Μέριλυν στην ίδια κατηγορία, όχι γτ δεν ήταν εντυπωσιακή βεβαίως (κάθε άλλο), απλά γτ δεν είχε το class που διέθεταν οι προαναφερθείσες..Ήταν η sweet honey της δεκαετίας, πόθος πολλών ανδρών που συνδύαζε μοναδικά τη παιδική αφέλεια με τον αισθησιασμό..Για μένα όμως πρότυπο στυλ με τη κλασική έννοια του όρου δεν μπορεί να χαρακτηριστεί..Ωστόσο, πιστεύω πως αυτή η αισθητική μετεξέλιξη στα πρωταγωνιστριες του κινηματογράφου απηχεί εν πολλοίς και τις κοινωνικές αλλαγές που έλαβαν χώρα, ιδίως τις τελευταίες δεκαετίες του περασμένου αιώνα..Οι γυναίκες ανεξαρτητοποιήθηκαν,εντάθηκαν δυναμικά στον εργασιακό στίβο, απέκτησαν ισότιμο ρόλο με τον άνδρα, οπότε έπαψαν να αποτελούν τον κατ'εξοχήν φορέα λεπτότητας-φινέτσας-καλαισθησίας και υιοθέτησαν σε μεγάλο βαθμό ανδρικά χαρακτηριστικά..(Δυστυχώς κατ'εμε..) Αντίθετα στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα οι γυναίκες ήταν θηλυκά με όλη τη σημασία της λέξεως..Πάντα φροντισμένες και γοητευτικές, χωρίς να χρειάζονται προκλητικά ρούχα για να αναδειχθούν..Αέρινες..Απ'αυτή τη τάση όπως ήταν φυσικό δεν μπορούσαν να παρεκκλίνουν οι ιέρειες του σελιλόιντ..Όταν αλλοιώθηκε ο ρόλος της σύγχρονης γυναίκας, φυσικό ήταν και οι πρωταγωνίστριες να κινηθούν περισσότερο στα πλαίσια του νατουραλισμού..Ωστόσο νομίζω πως ξέφυγα λιγάκι..Επί του προκειμένου λοιπόν..
Παρότι με βρίσκεις σύμφωνο ως πρός το παραπάνω σκέλος, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω ως πρός τον συσχετισμό με τις ιστορικές ταινίες..Κι αυτό γτ εκ προοιμίου, τόσο σεναριακά, όσο και ενδυματολογικά υπάρχει περιορισμός..Δεν μπορείς να γυρίζεις ταινία π.χ. για την Αρχαία Ελλάδα και να φοράς μίνι χιτώνα..Αυτό θα επιτρεπόταν εφόσον μιλούσαμε για παρωδία τύπου Μόντι Παιθονς αλλά εκεί πάμε σε άλλα μονοπάτια..Νομίζω ότι οι διαφορές είναι διακριτές και εφόσον σκοπός των συγκεκριμένων φιλμ ήταν να καταδείξουν τη προσωπικότητα μιας ηρωίδας και να αναπαραστήσουν την εν λόγω εποχή θα έπρεπε να παραμείνουν πιστοί στο χρονολογικό πλαίσιο..Δε νομίζω πως θα αλλοίωνε την αξία της Μαντώ Μαυρογένους αν στη σκηνή πάνω στο άλογο ήταν άβαφη..(ούτε φυσικά τη πανέμορφη Τζένη Καρέζη η οποία δεν είχε ανάγκη από περιττά φτιασίδια) Τουναντίον..Θεωρώ κάπως τραγελαφικό το θέαμα να τη βλέπεις με το κουμπούρι στο χέρι να φωνάζει για τη λευτεριά, με το κραγιόν ανέπαφο στα χείλη και τη βλεφαρίδα αγέρωχη ωσάν τη Μαυρογένους..Καταλαβαίνω τη λογική σου βεβαίως..Το πήγες στο αισθητικό κομμάτι..Ωστόσο για κάποιες ταινίες, ιδίως για τις βιογραφικές, θα προτιμούσα τη πιστή αναπαράσταση (στο μέτρο του δυνατού βεβαίως..) Για να σου δώσω ένα παράδειγμα: Φαντάζεσαι την καλλονή Σαρλίζ Θερόν να έπαιζε στο "The monster" έτσι όπως είναι στη πραγματικότητα; Όχι όσκαρ δεν θα έπαιρνε αλλά - κατά το κοινώς λεγόμενον- θα "γέλαγε και το παρδαλό κατσίκι"..
Παρ'ολα αυτά όπως είχα πεί και στο πρώτο μου μήνυμα, αναγνωρίζω τη καλή τους πρόθεση, η οποία βεβαίως για τους παραγωγούς έπρεπε να συνδυαστεί και με τη προσέλκυση θεατών στις αίθουσες (κάτι που δεν ξέρω αν θα γινόταν εφικτό με μια άβαφη Καρέζη..- ή μήπως θα αποτελούσε την απόλυτη ανατροπή θα γινόταν αμέσως το νο1 θέμα συζήτησης στη χώρα τώρα που το σκέφτομαι;)

υ.γ : Πως δεν παίχτηκε ο Παπαφλέσσας...Στο σταρ (αν δεν κάνω λάθος) ήταν τη Δευτέρα!

Wally
27-03-13, 16:13
@Tony Απο τα 50 καναλια, "τιμησαν" την ημερα τα 3...

@Bambinella Δεν χωρα ουτε καρφιτσα στο ποστ σου

@retrofrog Πολυ ενδιαφεροντα τα ποστς σου

angel_grig
27-03-13, 17:01
@Bambinella Δεν χωρα ουτε καρφιτσα στο ποστ σου

@retrofrog Πολυ ενδιαφεροντα τα ποστς σου

+1000 και για τους δυο!Αψογοι!!:thumb:

bambinella 100
27-03-13, 22:22
Retrofrog, θα συμφωνησω μαζι σου στο θεμα της μεγαλης αλλαγης που εκαναν οι γυναικες στην εμφανιση τους αφηνοντας πισω την παλια τους φινετσα και θηλυκοτητα. Κι εγω δυστυχως λεω.
Τωρα για ολα τα υπολοιπα, νομιζω πως τα παντα ειναι θεμα προσωπικου γουστου, καταβολων, πεποιθησεων και χαρακτηρα.
Ετσι λοιπον το μονο ερωτημα που τιθεται ειναι αν θελουμε να θυσιαζεται η ομορφια προς χαριν του ρεαλισμου και αντιστροφως.
Δεν υπαρχει σωστη και λαθος απαντηση. Καθενας τη δινει μονος του.

retrofrog
28-03-13, 12:15
Καταρχάς Wally και angelgrig ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!:) Bambinella όπως είπες και συ δεν διαφωνούμε στα αισθητικά κριτήρια..Εγώ απλά θεωρώ πως δεν μπορούν να ενταχθούν σε όλα τα πλαίσια, ιδίως όταν είναι τόσο περιορισμένα..π.χ. φαντάσου κάποιον να κάνει τον κομιστή απορριμάτων (σκουπιδιάρη) και να είναι ντυμένος σαν τον Κλαρκ Γκέιμπλ..Να μαζεύει τη πατημένη αμίτα και -τσακ!- να βγάζει την ασημένια χτένα και να φτιάχνει το επιμελημένα στυλιζαρισμένο μαλλί..Ε, δεν πολυκολλάει..Θα υπέσκαπτε την αληθοφάνεια της ταινίας..Αν αντίθετα έπαιζε τον πλούσιο επιχειρηματία να το δεχτώ..Αντίστοιχα και στις γυναίκες..Φαντάζεσαι την Μέριλ Στρίπ στο "Κράμερ εναντίον Κράμερ" να παίζει τη πονεμένη μάνα και να βάφει νύχι και να φτιάχνει μαλλί; Θέλω να πω, πως και το ενδυματολογικό ακολουθεί τη πλοκή..Άλλο η Τζίλντα (ή Γκίλντα-δεν ξέρω ποιό είναι το ορθό) που ήταν χορεύτρια, άλλο η "καθημερινή"Εριν Μπρόκοβις (αν και κεί φτιαχνόταν συνεχώς..ειδικά στο μπούστο!:P ) Κατ'αναλογία είναι ολίγον άτοπο Σουλίώτισσα με ντεκαπάζ..Θα συμφωνήσω βεβαίως πως αυτά είναι υποκειμενικά γούστα, οπότε με χαρά να δεχτώ την αγάπη σου στη λάμψη και τη καλαισθησία μέσα στην (πραγματικά) πολύ άχαρη, μουντή και τόσο κακής αισθητικής καθημερινότητά μας..Δείγμα ρομαντισμού και καλαισθησίας οπότε επιδοκιμάζω!!!:)

Deathshadow
28-03-13, 13:23
Eχω ξεχασει πια ψηφισα :frypan: :bash: :points:.Παντως ηταν η ο ''Παπαφλεσσας'' η ''Οι Σουλιωτες''.

Βλεπωντας τη δευτερη ξανα λογο της ημερας μπορω να πως πως την εχω μεσα στην τριαδα με τις αγαπημενες μου (για την πρωτη δε το συζητω).

Καποια πραγματακια τα οποια βλεπωντας την απο μικρο παιδακι μου ειχαν προκαλεσει ενα δεος και ανατριχιλα:

Μετα την εκκενωση του Σουλιου η Τζαβελενα (με μια φοβερη ερμηνεια απο την Αλεκα Κατσελη) προχωρα μπροστα απο ενα τουρκο με ενα μπαουλο καλυμμενο με ενα μαυρο πανι.Εχουμε τον εξης διαλογο:

τoυρκος-Εσυ γιατι αργησες;Στασου!Αυτα που κουβαλας ειναι χρυσαφι.
Τζαβελενα-Κι απο χρυσαφι ακριβωτερα!
τουρκος-Τωρα ειναι ολα δικα μας φερτα!.....Ανοιγει το μπαουλο.
Τζαβελενα-Ο Καπεταν Λαμπρος Τζαβελας.Αν εχεις ακουστα.Αυτος ειναι.Ανατριχιλα και σεβασμος ετσι απλα!!!

Επειτα η σκηνη στο Κουγκι οπου ο μοναχος Σαμουηλ (εξαιρετικος ο Λαυρεντης Διανελος) εχει τον εξης διαλογο με τον τουρκο πριν αναψει το μπαρουτι και γινουν ολα σκορποχωρι:

τουρκος-Εδω εισαι καλογερε;Τις μπαρουτες θελουμε κι εκεινο το παλιοπανο που ανεμιζει.
Σαμουηλ-Θα κατεβει κι εκεινο.Θα πεσει μοναχο του κατα οπως του αξιζει!
τουρκος-Πολλα λες!Δε το χωνεψες που ο πασας σε εχει τωρα στο χερι;
Σαμουηλ-Οποιος καταφροναει το θανατο ειναι πανω απο πασαδες και απο ολους τους τυραννους!!!

Γινεται το ''μπαμ'' και η σημαια κυματιζει μισοκαμενη.Τρομαχτικη σκηνη αν και νομιζω πως υπαρχουν καποια λαθακια στις λεπτομεριες της σημαιας μιας και υπηρχαν πολλες σημαιες που αναλογουσαν σε καθε πολεμαρχο.Επισης μου αρεσει πολυ και η περιγραφη απο τον Ανδρεα Φιλιππιδη, ενω και ο Φερναντο Σαντσο ειναι πολυ καλος ως Αλη Πασας σε ενα διαφορετικο ρολο απο τα απειρα σπαγγετι που εχει παιξει ως mexican bandito.

ΦΖΠ1
28-03-13, 14:31
Οι σουλιώτες ! Εκείνο το μοιρολόι όταν σκοτώνεται ο Γκιουλέκας από τον Γκόνγκα Δράκο είναι όλα τα λεφτά ! Επίσης γελάω και με το τεράστιο καπέλλο του Παπαμηχαήλ στον Παπαφλέσσα. Σαν κινούμενο φουγάρο δεν είναι;

kompostas
24-04-13, 20:55
Ενω για το επος του '40 δημιουργηθηκαν πολλες ταινιες στον ελληνικο κινηματογραφο, δεν εχουμε αρκετες για την απελευθερωση του εθνους απο τον τουρκικο ζυγο.
Συγκεντρωσα τις παρακατω ταινιες για το 1821 και τις παραθετω με χρονολογικη σειρα. Πολυ πιθανον να υπαρχουν κι αλλες, αλλα νομιζω οτι αυτες ανηκουν στις πιο γνωστες.
Ποια θεωρειτε καλυτερη;

................................

Η δικη των δικαστων - 1974
http://www.youtube.com/watch?v=I-fCuYpy0YQ

Βασικα, η Δικη των Δικαστων δεν εχει αντικειμενο την απελευθερωση του Εθνους απο το τουρκικο ζυγο αλλα απο το βαυβαρικο ζυγο :)

bambinella 100
24-04-13, 21:20
Kομποστα, μπορει στην εν λογω ταινια να μη βλεπουμε μαχες Ελληνων - Τουρκων, αλλα η προσαγωγη σε δικη των οπλαρχηγων Κολοκοτρωνη και Πλαπουτα δεν μπορει να θεωρηθει ασχετη με τους αγωνες τους για το Εθνος.

kompostas
24-04-13, 21:34
Ναι, η προσαγωγη στη δικη ειχε να κανει με αγωνα του Εθνους, οχι ομως εναντιον τουρκων οπως ειπα αλλα εναντιον βαυβαρων(γερμανων), που ηταν τοτε κυβερνητες της χωρας.

bambinella 100
24-04-13, 22:00
Αλληλενδετα ειναι αυτα και δεν μπορουμε να αγνοησουμε το ρολο του Κολοκοτρωνη στον ελληνοτουρικικο αγωνα, ειτε αυτος ο ρολος προβαλλεται αμεσα, ειτε εμμεσα μεσα στην ταινια.
Περαν ολων αυτων, η παρουσια της Δικης των δικαστων στη συγκεκριμενη δημοσκοπηση κανεναν αλλον δεν ξενισε εδω. Πηρε μαλιστα και αρκετες ψηφους.

kompostas
24-04-13, 22:04
Γιατι, ποιον ξενισε?

bambinella 100
24-04-13, 22:06
Διαβαζοντας το ποστ Ν° 52, μαλλον εσενα θα ελεγα.

kompostas
24-04-13, 22:15
Δεν ειπα οτι με ξενισε, μια παρατηρηση εκανα.

Αυτη η ταινια ειναi αρκετα καλη, λογικο ειναι να ψηφιστει απο πολλους.
Το μονο που δε μου αρεσε προσωπικα ειναι ο ανιαρος 10λεπτος μονολογος του Κουρκουλου στο τελος. Ευτυχως μετα ακολουθει η ατακα "Πολυζωιδης, ελευθερος"!

atanasio
24-04-13, 22:21
Συμφωνώ με την bambinella ότι η ωραία ταινία του Πάνου Γλυκοφρύδη ''Η δίκη των δικαστών'', τελευταία μεγάλη παραγωγή της Φίνος Φιλμ, έχει απολύτως τη θέση της σε αυτήν τη λίστα, γιατί αποτυπώνει με ειλικρίνεια και ιστορική ακρίβεια μιαν από τις πιο μαύρες στιγμές της ελληνικής ιστορίας, τη δίκη δύο μεγάλων ηρώων της Επανάστασης του 1821, που σύρονται στο δικαστήριο και στη φυλακή από κατευθυνόμενα πιόνια των Βαυαρών, δηλαδή από κέντρα εξουσίας που δεν προσέφεραν τίποτα στην Επανάσταση. Την ξαναείδα πρόσφατα και συγκλονίστηκα. Ειδικά ο μονόλογος του δικαστή Πολυζωίδη -σπουδαίος ο Νίκος Κούρκουλος στον ρόλο, αλλά και ο Νικηφόρος Νανέρης ως Τερτσέτης- στο τελευταίο δεκάλεπτο είναι σήμερα πιο επίκαιρος από ποτέ.

bambinella 100
24-04-13, 22:25
Μα νομιζω πως η παραθεση στο ποστ 52 του δικου μου αποσπασματος που λεει για τουρκικο ζυγο και η δικη σου παρατηρηση στο ιδιο ποστ, αυτο δειχνουν.
Πως θεωρεις οτι η ταινια δεν εχει θεση εδω γιατι συμφωνα με τα γραφομενα σου, δεν σχετιζεται με τον τουρκικο αλλα με τον βαυαρικο ζυγο.

kompostas
24-04-13, 22:27
Ειπαμε, μια παρατηρηση εκανα, δεν ειπα οτι δεν εχει θεση εδω.
Αφου στη κατηγορια βαζετε απλα οτι ταινια εχει σχεση με το 21 ληγει το θεμα, δε θα κολησουμε εκει.

bambinella 100
24-04-13, 22:47
Εγω καταλαβα πως ηταν περισσοτερο απο μια απλη παρατηρηση, απο ενα απλο σχολιο, η απο μια απλη παρενθεση.
Ο,τι και να ηταν ομως, οφειλω να δεχτω το τελευταιο σου σχολιο, αρα το θεμα ειναι ληξαν και για μενα.

don dokken
24-04-13, 22:56
πως μου ξεφυγε αυτο το voting?
Σουλιωτες,γιατι ειναι πολυ hardcore..

ασχετο με την ψηφοφορια,σχετικο με το θεμα,μια και παντα κολλαει ενα μουσικο θεμα..
http://www.youtube.com/watch?v=M6Xofy5BlQk

jacobjack
26-05-13, 02:05
Ψήφισα "Σουλιώτες", επειδή θεωρώ πως είναι η πιο προσεγμένη ταινία από πολλές απόψεις. Ο "Παπαφλέσσας" είναι η πιο άρτια παραγωγή (άλλωστε βραβεύτηκε και από το κατευθυνόμενο από τη χούντα Φεστιβάλ Θεσ/νικης με το βραβείο "αρτιοτερης παραγωγής", σε ποιον άλλον, στον παραγωγό της James Paris, που είχε την εύνοια των συνταγματαρχών και του έδιναν τα πάντα για να κάνει τις ταινίες του), όμως και οι "Σουλιώτες", όντας κι αυτή μια ταινία γυρισμένη από τον ίδιο παραγωγό (James Paris), με τους μίσους ηθοποιούς και σχεδόν τους ίδιους συντελεστές του "Παπαφλέσσα", και σίγουρα ίδια κοστούμια και όπλα εποχής, είναι μία άρτια παραγωγή, ανώτερη όμως σε πολλά σημεία του "Παπαφλέσσα". Ο διευθυντής φωτογραφίας του "Παπαφλέσσα", Δημήτρης Παπακωνσταντής, σκηνοθετεί και αναλαμβάνει φυσικά και τη φωτογραφία της ταινίας, δίνοντας μια τελείως διαφορετική αισθητική στο τελικό εικονικό αποτέλεσμα. Οι σκηνες στους βράχους είναι μοναδικές όσον αφορά τη φωτογραφία, η σκηνή της μάχης του Γκιολέκα με τον Κογκα Δρακο είναι συγκλονιστική και απο πλευράς σκηνοθεσίας-φωτογραφίας, αλλά και αισθητικής. Οι ερμηνείες της Αλέκας Κατσέλη και του Γιάννη Κατράνη συγκλονιστικές, ειδικά της Κατσέλη. Φυσικά, όπως όλες οι ταινίες που αναφέρονται στην εποχή, παρέα με τις υπόλοιπες ιστορικοπατριωτικές της περιόδου(βλέπε Πόλεμος '40, Γερμανικη Κατοχή 1941-45), είναι γεμάτη στερεότυπα και είναι μία εθνικιστική προπαγάνδα (του James Paris και του καθεστώτος της χούντας), που μαζί με τον "Παπαφλεσσα" και τη "Μαντώ Μαυρογένους" γυρίστηκαν το 1971-72 για τον εορτασμό των 150 χρόνων από την "Επανάσταση του 1821". Τέλος, "Ο Αλη Πασας και η Κυρά Φροσύνη στη Λίμνη των στεναγμών" με την Ειρήνη Παππά, σίγουρα είναι ανώτερη από όλες, όμως δεν την ψηφίζω γιατι επικεντρώνεται στην ερωτική ιστορία των προσώπων και απουσιάζει πλήρως η ιστορική αναφορά στις μάχες του Αλή-Πασα εναντίων των Ελλήνων τα χρόνια πριν την "Επανάσταση" (πρέπει να αναφέρει σε μια-δυο σκηνές για μάχες του Αλή-Πασα εναντίων των Ελλήνων, αλλά αυτή η αναφορά περνάει αδιάφορα από την υπόθεση της ταινίας).


Eχω ξεχασει πια ψηφισα :frypan: :bash: :points:.Παντως ηταν η ο ''Παπαφλεσσας'' η ''Οι Σουλιωτες''.

Βλεπωντας τη δευτερη ξανα λογο της ημερας μπορω να πως πως την εχω μεσα στην τριαδα με τις αγαπημενες μου (για την πρωτη δε το συζητω).

Καποια πραγματακια τα οποια βλεπωντας την απο μικρο παιδακι μου ειχαν προκαλεσει ενα δεος και ανατριχιλα:

Μετα την εκκενωση του Σουλιου η Τζαβελενα (με μια φοβερη ερμηνεια απο την Αλεκα Κατσελη) προχωρα μπροστα απο ενα τουρκο με ενα μπαουλο καλυμμενο με ενα μαυρο πανι.Εχουμε τον εξης διαλογο:

τoυρκος-Εσυ γιατι αργησες;Στασου!Αυτα που κουβαλας ειναι χρυσαφι.
Τζαβελενα-Κι απο χρυσαφι ακριβωτερα!
τουρκος-Τωρα ειναι ολα δικα μας φερτα!.....Ανοιγει το μπαουλο.
Τζαβελενα-Ο Καπεταν Λαμπρος Τζαβελας.Αν εχεις ακουστα.Αυτος ειναι.Ανατριχιλα και σεβασμος ετσι απλα!!!

Επειτα η σκηνη στο Κουγκι οπου ο μοναχος Σαμουηλ (εξαιρετικος ο Λαυρεντης Διανελος) εχει τον εξης διαλογο με τον τουρκο πριν αναψει το μπαρουτι και γινουν ολα σκορποχωρι:

τουρκος-Εδω εισαι καλογερε;Τις μπαρουτες θελουμε κι εκεινο το παλιοπανο που ανεμιζει.
Σαμουηλ-Θα κατεβει κι εκεινο.Θα πεσει μοναχο του κατα οπως του αξιζει!
τουρκος-Πολλα λες!Δε το χωνεψες που ο πασας σε εχει τωρα στο χερι;
Σαμουηλ-Οποιος καταφροναει το θανατο ειναι πανω απο πασαδες και απο ολους τους τυραννους!!!

Γινεται το ''μπαμ'' και η σημαια κυματιζει μισοκαμενη.Τρομαχτικη σκηνη αν και νομιζω πως υπαρχουν καποια λαθακια στις λεπτομεριες της σημαιας μιας και υπηρχαν πολλες σημαιες που αναλογουσαν σε καθε πολεμαρχο.Επισης μου αρεσει πολυ και η περιγραφη απο τον Ανδρεα Φιλιππιδη, ενω και ο Φερναντο Σαντσο ειναι πολυ καλος ως Αλη Πασας σε ενα διαφορετικο ρολο απο τα απειρα σπαγγετι που εχει παιξει ως mexican bandito.

Επίσης συμφωνώ απόλυτα, ειδικά η σκηνή με την Κατσέλη, είναι η κορυφαία από τις ταινίες με την συγκεκριμένη θεματολογία.

bambinella 100
26-05-13, 11:22
Eχω ξεχασει πια ψηφισα :frypan: :bash: :points:.Παντως ηταν η ο ''Παπαφλεσσας'' η ''Οι Σουλιωτες''.
Στην εμφανιση αποτελεσματων της ψηφοφοριας, η ταινια που ψηφισαμε ειναι γραμμενη με πλαγιους χαρακτηρες για να μας θυμιζει ποια ηταν.
Ετσι ακομα κι αν ξεχασουμε που πηγε η ψηφος μας, αρκει μια ματια για να το θυμηθουμε. ;)

Deathshadow
26-05-13, 12:12
Στην εμφανιση αποτελεσματων της ψηφοφοριας, η ταινια που ψηφισαμε ειναι γραμμενη με πλαγιους χαρακτηρες για να μας θυμιζει ποια ηταν.
Ετσι ακομα κι αν ξεχασουμε που πηγε η ψηφος μας, αρκει μια ματια για να το θυμηθουμε. ;)

Eυχαριστω για τη διευκρινυση Β.Β.

Ψηφισα Παπαφλεσσα αν και αγαπω περισσοτερο τους Σουλιωτες.

GEORGE KOSTAKOPOULOS
29-05-13, 12:23
Ψήφισα τη ''Λίμνη των στεναγμών'' λόγω των ερμηνειών από την Ειρήνη Παππά και τον Τζαβαλά Καρούσο!

johnny19818
10-03-14, 15:36
Παπαφλέσσας από μένα. Ο Παπαμιχαήλ όπως δεν τον έχουμε δει ξανά.

Wally
24-03-14, 17:59
Σημερα εχει Μαντω Μαυρογενους στο Ε. Δεν βρηκα καποια αλλη στο σημερινο και το αυριανο τηλεοπτικο προγραμμα απο μια προχειρη ματια που εριξα...

tonytony
24-03-14, 18:10
Σημερα εχει Μαντω Μαυρογενους στο Ε. Δεν βρηκα καποια αλλη στο σημερινο και το αυριανο τηλεοπτικο προγραμμα απο μια προχειρη ματια που εριξα...

Και στη ΔΤ "Η κυρά Φροσύνη και ο Αλή Πασάς".

Freud
25-03-14, 21:06
Oι περισσότερες από αυτές τις ταινίες δυστυχώς γυρίστηκαν επί επταετίας και αν και μεγάλες και φροντισμένες παραγωγές, βρίθουν εθνικιστικών στερεοτύπων για να εξυπηρετούν το καθεστώς των συνταγματαρχών.
Εκτός αυτού, είχαν πολύ μικρή δόση ακρίβειας, όχι τόσο όσον αφορά τα ιστορικά γεγονότα, αλλά κυρίως με την σκιαγράφηση των χαρακτήρων και των ηρώων.
Βέβαια, υπάρχει και το γνωστό ντοκιμαντέρ του σκάι σχετικά με το θέμα, που είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος...
Παρόλα αυτά, επειδή λαός που ξεχνάει την ιστορία του είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει, καλό είναι η νεότερη γενιά να θυμάται το 1821 ακόμα και μέσα από αυτές τις ταινίες, παρά να μην ξέρει καθόλου τι έγινε εκείνη την περίοδο.
Αν και με την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία σήμερα με την νέα ελληνική παιδεία, πολύ φοβάμαι για το δεύτερο ενδεχόμενο.

Προσωπικά ψήφισα την ''Δίκη των δικαστών'', που αν και η μικρότερη παραγωγή σε σχέση με τις προηγούμενες, έλεγε τα πράγματα με το όνομά τους.
Και βέβαια είναι και εμφανείς οι αναλογίες της ιστορίας με το χουντικό καθεστώς που στηριζόταν από την αμερικανική πολιτική.

Πάντως η αγαπημένη μου ταινία από όσες αναφέρονται σε αυτή την εποχή είναι ο ''Αστραπόγιαννος'' του Νίκου Τζίμα, βασισμένη στον θρύλο του αρματολού που στην πραγματικότητα έδρασε κάπου στα μέσα του 18ου αιώνα, αν και δεν υπάρχει στην λίστα (προφανώς επειδή μιλάει για την μετεπαναστατική περίοδο και την τύχη των αγωνιστών κι όχι για την επανάσταση).
Γυρισμένη επί χούντας και αυτή, αλλά διαφορετική από τις προαναφερθείσες.
Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από έναν ξακουστό αρματολό, τον Γιάννο ή αλλιώς Αστραπόγιαννο, που αναγκάζεται να βγει στο βουνό και να γίνει κλέφτης. Μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους επιστρέφει στο χωριό του με σκοπό να ζήσει μια καλύτερη ζωή με τους δικούς του. Το όνομα του έχει γίνει θρύλος και τα κατορθώματά του τραγούδια. Αλλά η μοίρα είναι σκληρή απέναντί του, όταν μάλιστα αυτή έχει την μορφή των διαβόητων, άπληστων, απάνθρωπων και αδίστακτων μεγαλοτσιφλικάδων που τα είχαν καλά με τους Τούρκους την περίοδο της Τουρκοκρατίας και τώρα τυραννούν οι ίδιοι τον λαό. Ο Γιάννος θα πολεμήσει μέχρις εσχάτων τους τσιφλικάδες και θα γίνει ήρωας με τον ηρωικό θάνατο του που θυμίζει κάθαρση αρχαίας τραγωδίας. Nεκρός, γίνεται αιτία προκειμένου οι κολίγοι να συνειδητοποιήσουν την θέση τους.
Ένα διαχρονικό, γεμάτο νόημα, αριστούργημα με εξαιρετική πλοκή και δράση, μια από τις καλύτερες ερμηνείες του Νίκου Κούρκουλου και ένα υπέροχο soundtrack από τον Μίμη Πλέσσα, στηριγμένο και σε βορειοελλαδίτικα δημοτικά τραγούδια.
Πιστεύω πως είναι μια πολύ καλή εναλλακτική πρόταση για αυτήν την ημέρα, ειδικά για όσους έχουν βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια.

Xρόνια πολλά σε όλους. :)


https://www.youtube.com/watch?v=78OcEBJPmgM

prisma
25-03-14, 22:05
Oι περισσότερες από αυτές τις ταινίες δυστυχώς γυρίστηκαν επί επταετίας και αν και μεγάλες και φροντισμένες παραγωγές, βρίθουν εθνικιστικών στερεοτύπων για να εξυπηρετούν το καθεστώς των συνταγματαρχών.
Εκτός αυτού, είχαν πολύ μικρή δόση ακρίβειας, όχι τόσο όσον αφορά τα ιστορικά γεγονότα, αλλά κυρίως με την σκιαγράφηση των χαρακτήρων και των ηρώων.
Βέβαια, υπάρχει και το γνωστό ντοκιμαντέρ του σκάι σχετικά με το θέμα, που είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος...
Παρόλα αυτά, επειδή λαός που ξεχνάει την ιστορία του είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει, καλό είναι η νεότερη γενιά να θυμάται το 1821 ακόμα και μέσα από αυτές τις ταινίες, παρά να μην ξέρει καθόλου τι έγινε εκείνη την περίοδο.
Αν και με την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία σήμερα με την νέα ελληνική παιδεία, πολύ φοβάμαι για το δεύτερο ενδεχόμενο.



"Ανακρίβειες" και στερεότυπα μπορεί να συναντήσει κανείς σε δεκάδες ιστορικές παραγωγές διαφόρων χωρών, με προεξέχουσα την δημοκρατική Αμερική. Ακόμα και αρκετές ελληνικές για το '40 π.χ.
Όμως πολλές από αυτές είναι ευτύχημα που γυρίστηκαν και μάλιστα, όπως λες, ήταν και φροντισμένες. Μια ταινία, κατά τη γνώμη μου δεν οφείλει βέβαια να είναι 100% ακριβής για πολλούς λόγους, ούτε να σε μάθει ιστορία. Μπορεί να σου δώσει απλά το ερέθισμα ή την αφορμή να μάθεις περισσότερα. Αυτά τα "περισσότερα" οφείλει να στα μάθει το σχολείο. Δυστυχώς δεν στα μαθαίνει, όμως υπάρχουν και άλλες πηγές (ευτυχώς).

Freud
25-03-14, 22:18
"Ανακρίβειες" και στερεότυπα μπορεί να συναντήσει κανείς σε δεκάδες ιστορικές παραγωγές διαφόρων χωρών, με προεξέχουσα την δημοκρατική Αμερική. Ακόμα και αρκετές ελληνικές για το '40 π.χ.
Όμως πολλές από αυτές είναι ευτύχημα που γυρίστηκαν και μάλιστα, όπως λες, ήταν και φροντισμένες. Μια ταινία, κατά τη γνώμη μου δεν οφείλει βέβαια να είναι 100% ακριβής για πολλούς λόγους, ούτε να σε μάθει ιστορία. Μπορεί να σου δώσει απλά το ερέθισμα ή την αφορμή να μάθεις περισσότερα. Αυτά τα "περισσότερα" οφείλει να στα μάθει το σχολείο. Δυστυχώς δεν στα μαθαίνει, όμως υπάρχουν και άλλες πηγές (ευτυχώς).
Δεν διαφωνώ σε γενικές γραμμές.

lolota
26-03-14, 00:10
μια χαρα τα λεγανε οι ταινιες! [edit] off topic [edit]

Freud
26-03-14, 02:55
Τέλος πάντων.

Ας κρατήσει ο καθένας την ερμηνεία που θέλει.
Αυτή η ημέρα συμβολίζει τον αγώνα για ελευθερία, πέρα από οποιεσδήποτε πολιτικές σκοπιμότητες.

Thor
26-03-14, 09:52
Και στη ΔΤ "Η κυρά Φροσύνη και ο Αλή Πασάς".


Ξεκίνησα να την βλέπω χθες. Δεν την είδα ως τέλους αλλά νομίζω ότι είχε μερικές εμβόλιμες σκηνές πχ στους τίτλους μια εικόνα της λίμνης των Ιωαννίνων, (υποτίθεται; δεν ξέρω αν είναι η αυθεντική) με θαλασσοπούλια και όταν ξεκινούσε ο Μουχτάρ-Μπάρκουλης για να χτυπήσει τον πασά της Αδριανούπολης κάποιες σκηνές έφιππου τουρκικού στρατού που δε νομίζω ότι ταίριαζε με την ως τότε ταινία. Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά αυτή την εικόνα αποκόμισα

Wally
26-03-14, 11:10
Εγω παντως δεν ειδα τιποτα "πολιτικα μηνυματα" κρυμμενα στις Ελληνικες κινηματογραφικες ταινιες που πραγματευονται το 21...παντως εξαφανιζονται σιγα-σιγα απο τα τηλεοπτικα προγραμματα...νεα ηθη, νεοι καιροι

RIO
26-03-14, 13:22
Ξεκίνησα να την βλέπω χθες. Δεν την είδα ως τέλους αλλά νομίζω ότι είχε μερικές εμβόλιμες σκηνές πχ στους τίτλους μια εικόνα της λίμνης των Ιωαννίνων, (υποτίθεται; δεν ξέρω αν είναι η αυθεντική) με θαλασσοπούλια και όταν ξεκινούσε ο Μουχτάρ-Μπάρκουλης για να χτυπήσει τον πασά της Αδριανούπολης κάποιες σκηνές έφιππου τουρκικού στρατού που δε νομίζω ότι ταίριαζε με την ως τότε ταινία. Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά αυτή την εικόνα αποκόμισα


Tο πρόσεξα και εγώ Thor. Οι σκηνές με το ιππικό ήταν από την ταινία " Οι Σουλιώτες " . Απλά τις είχαν κάνει ασπρόμαυρες για να ταιριάξουν με την ταινία του 1959.

Όσο για τα περι προπαγάνδας κλπ ποτέ δεν τα κατάλαβα. Τι θα πει εξυπηρετούσαν το καθεστώς; Υμνούσαν τον Παπαδόπουλο ή την τότε κυβέρνηση; Απλά έδειχναν κάποια πράγματα για την ελληνική επανάσταση. Λογικό να είναι και κάπως ωραιοποιημένα, αφού πρόκειται απλά για ταινίες και όχι για ιστορικές μελέτες.. Και στις ιστορικές παραγωγές άλλων χωρών, το ίδιο συμβαίνει. Μήπως οι ταινίες του Τζήμα ή πχ του Αγγελόπουλου ( και γενικά όλες οι μεταπολιτευτικές), που ασχολούνταν με ιστορικά γεγονότα ήταν αντικειμενικές;

lolota
26-03-14, 22:11
εκτός θέματος / πολιτικολογίες

Freud
27-03-14, 01:36
Μήπως οι ταινίες του Τζήμα ή πχ του Αγγελόπουλου ( και γενικά όλες οι μεταπολιτευτικές), που ασχολούνταν με ιστορικά γεγονότα ήταν αντικειμενικές;
you got a point

Τα υπόλοιπα ας μην τα αναλύσουμε, γιατί ήδη το πήγαμε μακρυά και πολλά έντιτ βλέπω στο θέμα.:supergrin: