Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/22/2019 in all areas

  1. 7 points
    Ας δουμε μια ματια στον μετατροπεα TOM+ της πολωνέζικης εταιριας Electronica4you. Ο συγκεκριμενος μετατροπεας ειναι το κορυφαιο μοντελο της σειρας Tom, ενω η ιδια εταιρια παραγει διαφορες σειρες μετατροπεων και αλλα προιοντα για Amiga και αλλους ρετρο υπολογιστες. Ας δουμε εν συντομία τι δυνατότητες εχει ο TOM+. Υποστηριζει υπολογιστες Amiga, Atari ST, Commodore 64/128, PC και Playstation 1 και 2 (με εξτρα καλωδιο). Υποστηριζει ποντικια amiga και usb, πληκτρολογια usb, joysticks και gamepads db9 και usb. Τα πληκτρολογια και gamepads usb λειτουργουν ειτε σαν joysticks ή σαν ποντικια. Αν συνδεσουμε το TOM+ στο pc μας μπορουμε να χρησιμοποιησουμε joystick db9 στο PC ή ποντικι amiga σαν ποντικι στο pc. Επιπλεον υπαρχει η δυνατοτητα να συνδεσουμε Playstation 1/PS2 χειριστηρια στους ρετρο υπολογιστες μας, αν και δεν ειμαι σιγουρος πως. Ακομα υπαρχει η δυνατοτητα να χρησιμοποιησουμε db9 χειριστηρια σε Playstation 1/PS2. Επισης υπαρχει υποστηριξη και για CD32, αλλα δεν ειμαι σιγουρος πως δουλευει. Τελος μεσω της συνδεσης με PC μπορουμε να αναβαθμισουμε το firmware του controller και να κανουμε διαφορες ρυθμισεις. Ας ξεκινησουμε λοιπον. Ο adapter συνοδεύεται απο ενα mini manual, το οποιο δυστυχως δεν ειναι παντα τοσο ξεκαθαρο οσο θα μπορουσε να ηταν, υποθετω γιατι οποιος το εγραψε η πρωτη γλωσσα του δεν ηταν τα αγγλικα. Στο πανω μερος υπαρχει μια ενδεικτική λυχνία. Απο την μανα του ερχεται ρυθμισμενο για χρηση με Amiga, οποτε ας αρχισουμε απο εκει. Οτιδηποτε ποντικι δοκιμασα, ειτε το special οπτικο tank mouse, ειτε διαφορα usb ποντικια (πχ MS Intellimouse Optical) ακομα και το ασυρματο Logitech G700S επαιξαν σαν ποντικια αψογα. Χρησιμοποιησα ενα διαγνωστικο προγραμμα για να κανω τις δοκιμες μου. Σαν χειριστηρια χρησιμοποιησα το κλασσικο Pacman, ενα ασυρματο Logitech Cordless Rumblepad 2 και το πολυαγαπημενο ArcadeJoy. Ολα δουλεψαν αψογα σαν joystick. To Logitech δουλευει και σαν ποντικι. Η εναλλαγη μεταξυ των δυο συσκευων που ειναι συνδεδεμενες στον adapter ειναι στιγμιαια, απλα παταμε 1-2 φορες το fire. H εναλλαγη λειτουργιας απο ποντικι σε joystick ειναι λιγο πιο δυσκολη. Πρεπει να κραταμε πατημενα τα κουμπια 9 και 10 και να παταμε το κουμπι 1 για ποντικι ή το 2 για joystick. Δοκιμασα το μοναδικο πληκτρολογιο usb που εχω, το μηχανικο Zalman ZM-K700M. Με αυτο συνδεδεμενο βραχυκυκλωνει ο adapter. Θα ψαξω να βρω κατι αλλο για να δοκιμασω και αυτη την λειτουργικότητα. Ας εξετασουμε και λιγο την συνδεσμολογία. Για να ρυθμιστει ο adapter να δουλευει σε Amiga πρεπει να τον συνδεσουμε στην θυρα 1. Εφόσον γινει αυτο, δεν ειναι απαραιτητο να μεινει συνδεδεμενο στην θυρα 1. Προσωπικα θεωρώ βελτιστο να εχω το οπτικο tank mouse στην θυρα 1 και τον adapter στην θυρα δυο με το Pacman και το ασυρματο Logitech στην θυρα δυο. Ετσι μπορω να αλλαζω ανα πασα στιγμη στο χειριστηριο της προτιμησης μου. Ας παιξουμε και τιποτα Rainbow Islands Bombjack Fire and Forget Robocop Στην συνεχεια θα δουμε την συνεργασια με commodore 64.
  2. 7 points
    Οπότε στην ίδια οδό λίγο πιο πάνω βρίσκουμε και το σπίτι, και το κτίσμα με την περίεργη σκεπή (που είναι μάλλον βοηθητικός χώρος πολυκατοικίας). Εδώ από την ανάποδη οπτική φαίνονται καλύτερα οι καμπύλες στην οροφή.
  3. 6 points
    Μετά από καιρό, επιστρέφω με επιτραπεζιο-παρουσιάση!! Ένα εξαιρετικά απλό όσο αφορά το gameplay, αλλά υπέρ-νοσταλγικό επιτραπέζιο, έχει ως θεματική τον πασίγνωστο "Ιππότης της Ασφάλτου". Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε άλλο ένα επιτραπέζιο με τον Ιππότη της Ασφάλτου από την Stam Toysτο οποίο έχει παρουσιαστεί εδώ https://www.retromaniax.gr/vb/topic/20167-stam-επιτραπέζιο-kitt-2000-knight-rider/#post25224 . Το επιτραπέζιο που θα παρουσιαστεί ακολούθως, δεν αναγράφει πουθενά εταιρεία παραγωγής, ούτε χρονολογία έκδοσης (λογικά μέσα δεκαετίας 80'). Όπως θα γίνει εύκολα αντιληπτό από τις φωτογραφίες πρόκειται για ελληνικά "πατέντα" με αποκορύφωμα το τίτλο "Rider Knight" στο εξώφυλλο. Ως προς το gameplay, μπορεί να παιχτεί από 2-4 παίχτες. Για τη μετακίνηση των πιονιών, χρησιμοποιείται το σβουράκι. Πάνω στο ταμπλό υπάρχουν μερικά χρωματιστά τετραγωνάκια: Πέφτοντας στο κόκκινο χρώμα πηγαίνεις πίσω 3 τετράγωνα, στο πορτοκαλί χρώμα χάνεις μία φορά τη σειρά σου και στο πράσινο προχωράς μπροστά 5 τετράγωνα. Επίσης υπάρχουν και μερικά τετράγωνα όπου ακολουθείς τις αναγραφόμενες πάνω σε αυτά οδηγίες.Νικητής ανακηρύσσετε ο παίκτης που θα φτάσει πρώτος στο τέλος. Άξιο αναφοράς είναι και το κειμενάκι που παρουσιάζει μία υποτυπώδη ιστορία, που πλαισιώνει το επιτραπέζιο, στην οποία ο Michael Knight, καλείται να συνοδέψει με ασφάλεια μια γυναίκα που είναι βασικός μάρτυρας σε μία υπόθεση κατασκοπίας, από μία πολιτεία της Αμερικής σε μία άλλη. Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό.
  4. 6 points
    Από παλιό λεύκωμα της FIAT, η παρουσίαση του 124:
  5. 6 points
    Τι κι αν γεννήθηκα φτωχός 1967 Η ταινία ξεκινά στο Αγ. Σπυρίδωνα στο Αιγάλεω Και στην Πετμεζά και Ανεξαρτησίας είναι το παλιό σινεμά. το στούντιο που βγαίνει ο Μυλωνάς ήταν οδο Σκαραμαγκά και Πατησίων. Πίσω από τον Στρατηγό φαίνεται και το σπίτι της Μαρίας Κάλλας. δεν βρίσκω το σπίτι του Κατράκη και του Μακρή το βρήκα στη θέσπιδος 17 πλάκα απέναντι από το σπίτι των 5000 ψέματα. Προπυλαίων και Ροβέρτου Γκάλι
  6. 6 points
    Χαρούμενοι αλήτες 1958 Τό σπίτι του Ράλλη Αγγελίδη με την κουκλάρα Εφη Μελά που επισκέπτεται ο Κούλης Στολίγκας. Βρισκόταν στην Πλατεία Ιωάννη Δροσοπούλου στην Φιλοθέη. Στην ταινία βλέπουμε μία πανέμορφη ισόγεια μονοκατοικία με λιτό αλλα αρκετά μοντέρνο ,για την εποχή , σχέδιο και στύλ σε μία άδεια Φιλοθέη. Σήμερα υπάρχει με πολλές αλλαγές στριμωγμένο ανάμεσα σε "πανωσηκώματα" και επεκτάσεις που έγιναν γύρω του.
  7. 6 points
  8. 5 points
    Ας ολοκληρώσουμε με το πρώτο motherboard. Προ καιρου αγορασα μερικες ULA απο το ebay. Συνηθως δεν ασχολούμαι με το RF-out, αλλα επειδη εκανα τις δοκιμες μου με αυτο και η εικονα ηταν καπως χαλια, τριμαρα την μεταβλητή αντίσταση και έπιασα σημα καμπανα. Μια τελευταία δοκιμουλα πριν το συναρμολογήσω. Ειπα να ασχοληθω λιγο με το δευτερο motherboard. Αν θυμαστε το διαγνωστικο εβγαζε προβλημα στην PSG. Αποφασισα να την αφαιρεσω και να βαλω ενα socket. Των φρονίμων τα παιδια αφαιρούν ολα τα υπολοιπα ολοκληρωμένα απο την περιοχή. Απο την αποκατω μερια στο σημειο εκεινο ειναι καταβρώμικο. Επισης οι κολλήσεις δεν φαίνονται σόι. Ενα γερο καθάρισμα αργοτερα, με contact cleaner και ισοπροπανολη. Μασκαρω την γυρω περιοχη με αλουμινόχαρτο για προστασία. Χρησιμοποίησα το hot air station μας και μεσα σε μερικα λεπτα το PSG ειναι ιστορία. Πρεπει να πω οτι η Panavise κανει την δουλεια παιχνιδακι! Κολλησα ενα socket και εκανα μια δοκιμη ενα PSG που ηταν στα χυμα ολοκληρωμενα που ειχα αποκτησει. Δυστυχως εκεινο ηταν εντελως καρβουνο. Συνεπως για την ωρα θα μεινει ετσι.
  9. 5 points
    Οι Ολυμπιακοί του Μονάχου ήταν αυτοί που απόλαυσα περισσότερο τηλεοπτικά. Η μαμα-elephadas με την αδερφη-elephadas ήταν στην Αθήνα για φροντιστήρια (η αδερφή θα έδινε εισαγωγικές για Παν/μιο) κι έτσι έμενα μόνος με τον φάδερ, και συλλογικά μεταξύ μας δεν ξέραμε να βράσουμε ούτε αυγό. Τρώγαμε λοιπόν έξω (απαίσια - τότε τα ελάχιστα εστιατόρια της πόλης ήταν κυρίως για να τρώνε οι εργένηδες χωρίς οικογένεια οπότε δεν ήταν ακριβώς γκουρμέ) και το βράδυ πηγαίναμε στο καφενείο απέναντι στη δουλειά του πατέρα μου όπου υπήρχε μια από τις σπάνιες ακόμη τηλεοράσεις και βλέπαμε Ολυμπιακούς με τις ώρες, μέχρι πολύ πιο αργά απ' όσο θα επέτρεπε η αφέντρα του σπιτιού αν ήταν εκεί. Εκεί πρωτοάκουσα (και πρωτοθαύμασα) τον Διακογιάννη. Η εικόνα ήταν καλή, υπήρχαν ελάχιστες διαφημίσεις συγκριτικά με τώρα, και ο Διακογιάννης δεν αισθανόταν την ανάγκη να μιλάει συνέχεια αποσπώντας την προσοχή από το τι γινόταν στην οθόνη (ήταν η χρονιά της Κομανέτσι, να σας θυμίσω). Οι Ολυμπιακοί αυτοί πρέπει να έδωσαν μεγάλη ώθηση στην αγορά τηλεοράσεων στην Ελλάδα, όπως ένα άλλο αθλητικό γεγονός αργότερα (Μουντιάλ ίσως?) το οποίο μεταδόθηκε έγχρωμα έδωσε ώθηση στην αγορά έγχρωμων συσκευών. Έτσι είναι κατανοητό γιατί η Siemens τους χρησιμοποιεί παρόλο που δεν έχουν σχέση με το διαφημιζόμενο προΐόν. Οι 5 ηλεκτρονικοί εγκέφαλοι γίγαντες ήταν Siemens? Το υπερμοντέρνο ιατρικό κέντρο ήταν εξοπλισμένο αποκλειστικά με μηχανήματα Siemens? Αναμφίβολα πολλές συσκευές που χρησιμοποιήθηκαν στους Ολυμπιακούς στη Γερμανία θα ήταν φτιαγμένοι από αυτή την εταιρεία, αλλά η διαφήμιση κοντεύει να ισχυρίζεται ότι και οι αθλητές χρησιμοποιούσαν τεχνική Siemens. Απορίες: 1. Οι 130 μηχανές λήψεως είχαν 90 οθόνες. Οι άλλοι 40 έπαιρναν λήψη στα στραβά κι ό,τι λάχει? 2. "Αυτό που οι άλλοι ονομάζουν πλυντήριο" κινούσε τα ρούχα προς όλες τις κατευθύνσεις. Αλλά απ' όσο ξέρω οι καταρράκτες κινούν το νερό βασικά προς μία κατεύθυνση. Κάτω. Έχει δίκιο ο uskoke, τα αμερικάνικα πλυντήρια για σπίτια δούλευαν τελείως διαφορετικά, τα τελευταία σχετικά χρόνια έχουν διαδοθεί κάπως τα front loaders αλλά είναι πανάκριβα. Αλλά η διαφήμιση λέει ότι η τεχνική είναι αμερικάνικη. Όχι τα πλυντήρια. Αυτά μάλλον ήταν ελληνικά (*). Η εταιρεία Rheem (με ακριβώς το ίδιο σήμα) υπάρχει ακόμη, είναι Αμερικανική, (Wikipedia: "...is an American privately held manufacturer that produces residential and commercial water heaters and boilers, as well as heating, ventilating and air conditioning (HVAC) equipment. "Ποιος ξέρει για ποιο λόγο είχε το δικαίωμα ο κατασκευαστής των Valiant (η ΕΛΙΝΤΑ μάλλον δεν υπήρχε ακόμη) να κολλάει το Rheem μπροστά, Το ζέσταμα του νερού δεν ήταν κάτι τόσο σημαντικό που να απαιτεί ειδική τεχνογνωσία από USA. 3. Τι ήταν αυτό το άγνωστο μέχρι σήμερα "φυσικό" πλύσιμο? 4. Καφέ έφτιαχνε ο "καταρράκτης"? Διότι λέει "δεν υπάρχει τεχνική τελειοποίησι που να μην την έχει" ("να μην την έχη" έπρεπε να λέει, όπως έλεγε "να κάνη" πιο πάνω, αλλά από ορθογραφία είπαμε δεν τα πήγαιναν καλά). 5. Τα "βιολογικά προγράμματα" ποτέ δεν τα κατάλαβα. Απορρυπαντικά με ένζυμα τα καταλαβαίνω, αλλά το πλυντήριο τι το βιολογικό έκανε? (*) Βρήκα μια μελέτη του ΤΕΕ (σε pdf) για τις οικιακές συσκευές στην Ελλάδα, και διαβάζω: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&ved=2ahUKEwjvhL-R_OvjAhUL2VkKHcQKD1MQFjAKegQIAhAC&url=http%3A%2F%2Flibrary.tee.gr%2Fdigital%2Fm1001_1050%2Fm1024.pdf&usg=AOvVaw1TZ98TsoCcHGvXeDC4mRgo
  10. 5 points
    Κορίτσια στον Ηλιο 1968 Η καταπληκτική ταινία του Β.Γεωργιάδη με τον Γιάννη Βόγλη και την Αννε Λόμπεργκ. Είναι γνωστό και γραμμένο και εδώ αλλά και σε αλλους ιστότοπους οτι οι σκηνές του νησιού που βλέπουμε στην ταινία ήταν γυρισμένες στο Μπατσί τής Ανδρου.(ασχετο αν σε κάποια στιγμή βλέπουμε και γραμμές τρένου.!!!!).Οι σκηνές όμως, στην αρχή της ταινίας, που ο Βόγλης απο τα χωράφια κυνηγάει στον δρόμο την τρομαγμένη Λομπεργκ..και της φωνάζει "στάσου μύγδαλα" αλλά και η σύλληψή του είναι γυρισμένες πολύ μακρυά απο εκεί και συγκεκριμένα στην Παλια Εθνική οδο Ελευσίνας-Θηβών μεταξύ Αγίας Σωτήρας και Παλαιοχωρίου κοντά στην Οινόη. Εξίσου μακρυά απο την Ανδρο ήταν και το camping που έμενε η Αννε Λομπεργκ και συγκεκριμένα στο γραφικό , ερημο και πανέμορφο τότε Τολό Αργολίδας.
  11. 5 points
    Πω πω τα νιάτα μου μου θύμισαν πολλές από αυτές τις διαφημίσεις. Και κάτι επειδή άλλαξαν οι συνθήκες από τότε, κάτι επειδή η διαφημιστική προπαγάνδα ήταν πιο χοντροκομμένη σε σύγκριση με την τωρινή και άρα ευκολότερη να την εντοπίσεις, πολλές είναι φοβερά αστείες. Έτσι πολλά από τα "μαγικά" συστατικά είτε είναι απλώς ονόματα που δεν σημαίνουν τίποτε και πρέπει απλώς να πιστέψουμε τους ισχυρισμούς των διαφημιστών (Ρεξόνα με Δεοστερόλ (*)) είτε είναι απλώς γενικοί ξενόγλωσσοι όροι αμετάφραστοι για εντύπωση ("Η πλούσια σε ουσίας HYDRATANTE κρέμα") που μου θυμίζουν μια οδοντόκρεμα "με κάλσιουμ σι έι" ΄έπρεπε να πάω γυμνάσιο να κάνω χημεία για να καταλάβω ότι το "κάλσιουμ" ήταν ασβέστιο και το "σί έι" δεν ήταν κάποιο σπέσιαλ είδος κάλσιουμ αλλά το χημικό σύμβολο του ασβεστίου :). Φυσικά από ξενομανία καλά πάμε (μακαρόνια με "ιταλική ανατροφή. Πολιτισμένα") που αποκορυφώνεται με τα μαλλιά περφίλ. Αν αποκωδικοποιήσουμε τη διαφήμιση, η Περφίλ ομολογεί ότι ως τότε στους ιθαγενείς έλληνες πουλούσε παρακατιανά μαλλιά ενώ στο εξωτερικό πουλούσε καλύτερης ποιότητας, και τώρα αποκτούσαν και οι έλληνες αυτό το ανυπέρβλητο προνόμιο να αγοράζουν τα ίδια με τους ξένους. Δηλαδή η αρχή του "Bon pour l'Orient" αλλά διασκευασμένη σε διαφήμιση ενώ κανονικά θα έπρεπε να οδηγήσει σε μποϋκοτάζ των προϊόντων της εταιρείας. Κι όσο για την υποκριτική φροντιδα για την υγιεία μας, δεν υστερούσε σε τίποτε από τους εξωφρενικούς ανυπόστατους ισχυρισμούς του σήμερα, αν και τότε υπήρχε μικρότερη ποικιλία θαυματουργών συστατικών γιατί δεν μας είχαν πείσει να ανησυχούμε για τόσα πράγματα όσο τώρα. Έτσι από τη διαφήμιση της Αγνίνης μαθαίνουμε ότι ο προσωπικός γιατρός του Αιζενχάουερ θεωρούσε το βαμβακέλαιο καλύτερο από το ελαιόλαδο και άρα η Αγνίνη (από βαμβακέλαιο) είναι καλύτερη από τα "ανάλογα προϊόντα που κυκλοφορούν", συμπέρασμα που είναι λάθος σε πολλαπλά λογικά επίπεδα (Το βαμβακέλαιο δεν είναι υγιεινότερο από το λάδι, οι μαργαρίνες δεν έχουν ίδιες ιδιότητες με τα έλαια από τα οποία παρασκευάζονται, και τα "ανάλογα προϊόντα" δεν ήταν από ελαιόλαδο). Χώρια το ότι 1. δεν ξέρουμε αν όντως ο Δρ. τάδε υπήρχε (άντε να το ελέγξεις σε προϊντερνετική εποχή), 2. αν ήταν γιατρός του Αϊζενχάουερ (όχι ότι αυτό σήμαινε τίποτε, ακόμη κι αν ήταν γιατρός προέδρου μπορεί να ήταν τσαρλατάνος - ο Ρήγκαν έτρεχε σε αστρολόγους) 3. Αν είχε πράγματι πει αυτό το πράγμα, και πώς και πού το είχε πει, και αν αυτός ο ισχυρισμός αντανακλούσε τις γνώμες της ιατρικής κοινότητας ή ηταν προσωπική του γνώμη. Αχχχ, κάθε μια απο αυτές τις διαφημίσεις άξιζε να μπει σε δικό της θέμα για να μπορέσουμε να τις απολαύσουμε (και να τις ξετινάξουμε) (*) Θυμάστε το Jet "το μοναδικό απορρυπαντικό με μπλε και πράσινους κόκκους"? Η διαφήμιση δεν ισχυρίζόταν καν ότι οι κόκκοι το έκαναν καλύτερο, αυτό το άφηνε στη γόνιμη φαντασία των θυμάτων.
  12. 5 points
    O Γεροντοκόρος Το σπίτι του Κωνσταντάρα Χρ.Σμύρνης και Στρ Δαγκλή στην Πεύκη Ακριβώς δίπλα Χρ.Σμύρνης 8 βρίσκεται το σπίτι του Γκιωνάκη στην κρεβατομουρούρα που εχουμε δεί στο ποστ 1466
  13. 4 points
    Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο (1963) Όπως σωστά είπε και ο @antonovar καμιά φορά μια προφανής/γνωστή περίπτωση σημείου, σου λύνει ένα ψάξιμο που είχες απωθημένο. Η σκηνή που ο Κώστας Βουτσάς και ο Βαγγέλης Βουλγαρίδης τηλεφωνούν στον Ντίνο Ηλιόπουλο, έχει γυριστεί στο λεγόμενο "Λουνα Παρκ" της Φωκίωνος Νέγρη, στον αριθμό 20. Οι Κυψελιώτες που ήταν πιτσιρικάδες στα 60s θυμούνται σίγουρα τα μπιλιάρδα και τα ποδοσφαιράκια του. Όπως φαίνεται από τα πλάνα του Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο, ο χώρος ήταν σε μεγάλο βαθμό ανοιχτός (πιθανώς να καλύπτονταν με τέντες). Απέναντι πάντως διακρίνουμε σαφώς την πολυκατοικία του αριθμού 19, καθώς και την άκρη της Πολυκατοικίας "Κανάκη" (Φωκίωνος Νέγρη 21 και Θήρας).
  14. 4 points
    "η Μπέττυ παντρεύεται" 1960 Η πρώτη ταινία της Γκιζέλα Ντάλι ασήμαντη μεν......ως ταινία ..σημαντική για να λυθεί ενας παλιός "γρίφος" του "που γυρίσθηκαν". Στην ταινία βλέπουμε την γειτονιά ενός φτωχικού συνοικισμού με κεντρικό σημείο ενα μπακάλικο το οποίο αποτελεί και το κλειδί για την επίλυση του γρίφου που εγραψα παραπάνω.Απέναντι απο το μπακάλικο βλέπουμε τα κτίρια της πρώην σχολής Ευελπίδων πράγμα που μας κάνει να καταλάβουμε οτι έχουμε ενα σπάνιο οπτικό ντοκουμέντο του προσφυγικού συνοικισμού του Πολυγώνου που υπήρχε μεχρι τα τέλη περίπου της δεκαετίας του 60 δίπλα στην σχολή Ευελπίδων.Τον ιδιο συνοικισμό έχουμε δεί σε κάποιες σκηνές της ταινίας "Λατέρνα φτώχεια και γαρύφαλλο" και εχει αναφερθεί στο ποστ 1856 του πρώτου μέρους Πρός τό τέλος της ταινίας βλέπουμε σε κάποια πλανα οτι η οδός Ευελπίδων εκείνη την εποχή δεν είχε την χάραξη που έχει σήμερα αλλα απο το υψος της οδου Σπετσων συνέχιζε ευθεία και πέρναγε ανάμεσα απο τα κτίρια της Γεωφραφικής υπηρεσίας στρατου και το " Αλσος" και συνέχιζε ευθεία δίπλα ακριβώς απο την σχολή Ευελπίδων η οποία είχε πέτρινη μάντρα ενα πολύ σημαντικό στοιχείο που αγνοούσα. Μια μάλλον προπολεμική αεροφωτογραφία του οικισμού μας δίνει περίπου μία εικόνα αυτών που βλέπουμε στην ταινία ..Στην ασπρόμαυρη αεροφωτογραφία βλέπουμε κάποιες παράγκες που ακουμπάνε στην μάντρα της Ευελπίδων οι οποίες δεν υπήρχαν την δεκαετία του 60 όταν χαράχτηκε η οδός Ευελπίδων με την μορφή που είχε τότε δηλαδή δίπλα στην μάντρα της Ευελπίδων Σήμερα το ίδιο σημείο είναι κάπως έτσι Ως προς τον γρίφο για να μην μπερδευτούμε συνεχίζουμε στο επόμενο ποστ...με την ταινία "οι Δοσατζήδες" ή "Περιπλανώμενοι Ιουδάιοι"
  15. 4 points
    Και τα δύο πλάνα είναι από το ίδιο σημείο. Δεν είναι από το ύψος του πρώην MEGA. Τη μία φορά η κάμερα κοιτάζει προς την (ισόπεδη τότε) διασταύρωση με Κατεχάκη, και την άλλη φορά κοιτάζει προς Αθήνα. Το ταξί βγαίνει από την είσοδο του κτηρίου της ΥΕΝΕΔ. Για την ακρίβεια το σημείο που είναι το ταξί είναι σήμερα βυθισμένο στον ανισόπεδο κόμβο, ο οποίος για να φτιαχτεί (και επειδή η μία πλευρά της Μεσογείων ήταν χτισμένη) επεκτάθηκε προς το οικόπεδο της ΥΕΝΕΔ, τρώγοντας τα κτήρια που βλέπουμε αριστερά στο πλάνο (που λογικά ήταν κρατικά και γι αυτό δεν υπήρξε θέμα να κατεδαφιστούν). Γι αυτό και η Μεσογείων στο σημείο που υπογειοποιείται έχει μια "παράξενη" καμπύλη. Γιατί ενώ ήταν ευθεία (όπως φαίνεται στο πλάνο της ταινίας) χρειάστηκε να καμπυλώσει για να χωρέσουν οι επιπλέον λωρίδες. Για την ιστορία ο ανισόπεδος κόμβος Μεσογείων/Κατεχάκη δόθηκε στην κυκλοφορία την Πέμπτη πριν την Κυριακή 17 Ιουνίου 1984 (Κυριακή των Ευρωεκλογών).
  16. 4 points
    Βρηκα τυχαια το XBOX GameBar στα Windows 10 (Windows key + G) και δοκιμασα το capture κανοντας μια προχειρη βολτα στο BigBox μου. Εχω φαει καμποσο χρονο στο στησιμο. Πλεον μου μενουν μονο ελαχιστα Clear Logos να συμπληρωσω/αλλαξω και ισως καποιες ακομα home micros πλατφορμες να συμπεριλαβω. Παραπανω απο το 90% παιζει με RetroArch (με δυο RetroArch, ενα με Vulkan και το αλλο με OpenGL για τα λιγα Cores που δεν υποστηριζουν Vulkan). Τα υπολοιπα ειναι standalone. 100% portable (βασικος στοχος οταν ξεκιναγα το project) διοτι δεν ηθελα να ξαναστηνω εμουλατορια οταν βαζω νεα Windows. Σε δισκο 5400 στροφων για ασφαλεια. Επομενη κινηση (τωρα που καταληξα και οι αλλαγες που θα γινουν ειναι μικρες) να μπει σε SSD για μεγαλυτερη σβελταδα. Εχω κονσολες, arcades, home micros (καποια με homembrews ξεχωριστα), παλια PC παιχνιδια, Retro Remakes, handhelds (τα αγαπημενα G&W μαλιστα σε δυο εκδοσεις: RetroArch και MAME), ScummVM, TouHou, VPX (αν και προτιμω το ProjectY για αυτα) κτλ. Δεν εβαλα πουθενα πληρες ΜΑΜΕ διοτι με το Arcade64 το εχω στημενο τουμπανε με TATE κτλ. Απλα εβαλα καποιες πλατφορμες του που παιζω συχνα: τα Vector, τα CPS2, τα NeoGeo, τα Cave και καποια αγαπημενα μου MAME παιχνιδια για να τα βρισκω γρηγορα - ολα με το MAME core του RetroArch. Πολυ απο το artwork μου το παραχωρησε ο βετερανος σε τετοια projects @Imgema (απο το εξαιρετικο Hyperspin project του). Το υπολοιπο απο το Launchbox database, το Emumovies και με προσωπικη δουλεια. Δεν εβαλα Gameplay διοτι για καποιο λογο, οταν ξεκιναει το RetroArch, σταματα το capture (?) Το wheel ισως ξενισει τους Hyperspin-αδες (με την εμφανιση των λεπτομερειων μονο οταν φρεναρεις καπου) αλλα ειναι πολυ πρακτικο τελικα. Απο φθινοπωρο θα κανω μια κανονικη video παρουσιαση του Launchbox και BigBox, να φαινονται και τα shaders, τα overlays, τα loading/pause screens και θα εχω παρει το κολάι του capture των Windows10 EDIT: Να αναφερω οτι το Launchbox εχει πολυ δυνατο community που συνεισφερει με artwork, documentation, ratings - ελευθερα σε ολους. Εχει συνεχη αναπτυξη. Πραγματικα αξιζει η αγορα της full εκδοσης (Black Friday εχει συνηθως 50% εκπτωση)
  17. 4 points
    Πριν προχωρήσουμε, αξιζει να αναφέρουμε οτι το Tom+ δεν ειναι συμβατο με το C8D Joystick Switcher. Κριμα γιατι ενας συνδυασμός των δυο θα ηταν η απολυτη απαντηση στο θεμα I/O στον Commodore 64. Κανονικα εδω θα επρεπε να ασχοληθουμε λιγο με την συνεργασια του Tom+ με τους υπολογιστες Atari ST. Δυστυχως ομως λογο του περιορισμενου χωρου κατω απο το πληκτρολογιο, εκει που βρισκονται οι θυρες, δεν χωραει ο Tom+ χωρις ενα καλωδιο επεκτασης που κατασκευαζει και παρεχει ξεχωριστα η εταιρια που κατασκευαζει το Tom+. Καποια στιγμη θα επιστρεψω στο θεμα Atari ST αφου προμηθευτω το καταλληλο καλωδιο. Τρια αλλα θεματα που θα εξετασω μελλοντικα, ειναι η συνεργασια PS1/PS2 gamepads με τους κλασσικους υπολογιστες, η συνεργασια DB9 joystick με κονσολες PS1/PS2 (που δεν εχω ιδεα πως μπορει να γινει) και τελος η συμβατοτητα CD32. Για την ωρα ας δουμε λιγο για την συνεργασια του Tom+ με τον υπολογιστη μας. Για την συνδεση θα χρειαστει φυσικα ενα σπανιο καλωδιο usb A male to usb A male το οποιο φυσικα δεν συνοδευει τον μετατροπεα. Αμα βρεθει αυτο το καλωδιο μπορουμε να κανουμε διαφορα ενδιαφεροντα πραγματα μαζι του. Το πρωτο πραγμα που μπορουμε να κανουμε ειναι να αναβαθμισουμε το firmware στον adapter μας. Η εταιρια electronica4you εχει δημιουργήσει ενα πρόγραμμα firmware flasher για ολα τα προϊόντα της. Δυστυχως ομως αυτο βασιζεται σε καποιον server που τους τελευταιους μηνες φαινεται να ειναι offline. Ετσι το προγραμμα αποτυγχάνει. Εστειλα email στην διευθυνση που υπηρχε στο site, αλλα η διεύθυνση εχει καταργηθεί. Βρηκα καποια αλλη διεύθυνση, αλλα μεχρι στιγμης σιωπή. Αυτο ειναι δυστυχές γιατι ανακάλυψα ενα προγραμματακι που μας επιτρεπει να ρυθμίσουμε ρυθμο λειτουργιας και διαφορα αλλα ενδιαφεροντα στο Tom+. Δυστυχως ομως ολες οι ρυθμίσεις εκτος απο ρυθμο λειτουργίας δουλευουν με την εκδοση firmware 8, ενω ο δικος μου adapter εχει την εκδοση 7. Τελος και το πιο ενδιαφερον ειναι οτι μπορουμε να χρησιμοποιησουμε DB9 joystick στο pc μας. Μια πρωτη ματια δειχνει οτι λειτουργει απροβληματιστα. Πονηρος ο βλαχος, ειπα να συνδέσω και το ποντικι της amiga με αυτο τον τροπο αλλα παρολο που εμφανίζεται σαν χειριστηριο η κινηση ειναι υπερβολικα σπασμωδική για να ειναι χρήσιμο. Θα καταληξω εδω με ενα πρωτο συμπερασμα και μελλοντικα, αφου καταφερω να δοκιμασω και τα υπολοιπα πραγματα που ειχα αναφερει, το ξαναβλέπουμε το θεμα. Για μενα το Tom+ ειναι λιγο πολυτεχνιτης και ερημοσπιτης. Στην Amiga δειχνει να παιζει, αρκετα καλα, στον Commodore η υποστηριξη του ποντικιου παει και ερχεται. Αν σε αυτα προσθεσουμε ενα manual που δεν βοηθαει πολυ, μηδενική υποστήριξη και μια τιμη γυρω στα 30€ χωρις τα δυο απαραίτητα καλωδια για την χρηση του, τοτε δυσκολευομαι παρα πολυ να το προτείνω.
  18. 4 points
    Συνέχεια με διαφημίσεις.....
  19. 4 points
    Σας παραθέτω και το υπέροχο εξώφυλλο απο την ελληνική εκδοση της ταινίας σε βιντεοκασέτα απο τη Videosonic που συνοδεύεται απο ενα ενθουσιώδες κείμενο για τη περιγραφή της ταινίας: Ήρθε η στιγμή να δείτε το "απίστευτο"! Τη θεαματική, επική, φανταστική, κινηματογραφική υπερπαραγωγή των 53.000.000 δολλαρίων με τα καταπληκτικά εφε για τη ζωή και τις περιπέτεις του βαρώνου Μυνχάουζεν! Αλλα ποιος ειναι ο βαρώνος Μυνχάουζεν? Θα μπορούσε κανενας αλλος να εχει τοσο μεγάλη μύτη οπως αυτος και να λεει ακομα την αλήθεια? Κατεργάρης ή ο μεγαλύτερος υπερήρωας που υπήρξε ποτε, που πολέμησε και θριάμβευσε παρ'ολα τα ανυπέρβλητα προβλήματα? Θα μπορούσαν αραγε να τον βοηθήσουν 500 γυναικεία μεταξωτά εσώρουχα να σώσει την πόλη που πολιορκείται? Και τι γίνεται με τους φίλους του που εχουν υπερφυσικές ικανότητες? Πρώτος ειναι ο Μπέρτχολντ (Eric Idle) που χωρίς τον περιορισμό των αλυσίδων και των μπαλλών μπορει να τρέξει 60 μίλια σε 3 δευτερόλεπτα! Μετα ειναι ο Γουστάβος (Jack Purvis) ενας πολυ μικροκαμωμένος αντρας που μπορεί η ανάσα του να ρίξει κατω ενα βόδι στα πενήντα μέτρα. Για να μην αναφέρουμε τον Άλμπρεχτ (Winston Dennis) τον δυνατότερο ανθρωπο στο κόσμο, που μπορει να σηκώσει εκατο φορές μεγαλύτερο βάρος απ'οσο ζυγίζει ο ίδιος και να δουλεύει περιστασιακά σαν...σερβιτόρα! Και ο Αδόλφος (Charles McKneown) που μπορεί να πυροβολήσει το μάτι ενος ψύλλου απο 1000 μίλια μακριά (και αυτο χωρίς τα γυαλιά του!) Όλων των ειδών οι απίστευτες ιστορίες λέγονται για τον βαρώνο και την παρέα του αλλα καμια φορά και η πιο απίστευτη ιστορία γίνεται πραγματικότητα! Η σκηνοθεσία είναι του γνωστού Terry Gilliam (Brazil, Time Bandits) και επίσης παίζουν οι Monty Pythons, ο Sting και ο Robin Williams!
  20. 4 points
  21. 4 points
  22. 3 points
    Οσοι χασατε η θελετε νεο πινακα για το παιχνιδι, καποιος καλος ανθρωπος ανασχεδιασε τον αυθεντικο σε υψηλη αναλυση και τον προσφερει δωρεαν μεσω του deviantart. Δειτε εδω: https://www.deviantart.com/banesbox/art/Heroquest-Board-Hd-363947568 οπου μπορειτε να το κατεβασετε σε αναλυση, 6387 x 5123!
  23. 3 points
    Σκέφτηκα πραγματικά ότι είναι κρίμα να μην υπάρχει έστω ένα thread αφιερωμένο σε αυτόν τον τεράστιο τραγουδιστή που από πολλούς θεωρείται ως ο σπουδαιότερος λατινόφωνος καλλιτέχνης όλων των εποχών. Φυσικά δεν διανοούμαι ότι σε μια αφιέρωση μπορεί να καλυφθεί μέρος έστω του έργου του αλλά κάνω εδώ μια αρχή ή οποία ευελπιστώ ότι θα έχει συνέχεια. Μίνι βιογραφικό. Ο Ιγκλέσιας (παρότι κανονικά προφέρεται Ιγλέσιας, το κρατάω εδώ για σύμβαση) γεννήθηκε το 1943 στη Μαδρίτη αλλά με ρίζες από τη Γαλικία. Ξεκίνησε σπουδάζοντας νομική και παίζοντας ως ποδοσφαιριστής (τερματοφύλακας) στην αναπληρωματική ομάδα της Ρεάλ Μαδρίτης που έπαιζε τότε στη Β' Κατηγορία Ισπανίας. Εκεί συνέχισε μέχρι που ένα σοβαρό αυτοκινητιστικό δυστύχημα τον ανάγκασε να μην μπορεί να περπατήσει για δύο χρόνια και να κάνει θεραπείες για αρκετά χρόνια μετά. Μία νοσοκόμα του χάρισε μια κιθάρα και αυτό στάθηκε το καθοριστικό σημείο να ανακαλύψει το μουσικό του ταλέντο. Μετά την αποθεραπεία του ωστόσο, ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη νομική. Το 1968 κέρδισε τον διαγωνισμό Benidorm International Song Festival με το κομμάτι La vida sigue igual (Η ζωή προχωράει το ίδιο) που χρησιμοποιήθηκε αργότερα για την ομώνυμη ταινία με θέμα τη ζωή του καλλιτέχνη. Η μεγάλη του επιτυχία του άνοιξε δρόμους και υπέγραψε συμβόλαιο με την εταιρεία Discos Columbia και κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ το 1969 με τίτλο Yo canto (Τραγουδώ). Σταθμός στην καριέρα του ήταν το επόμενο χρόνο η συμμετοχή του στη Eurovision όπου εκπροσώπησε την Ισπανία στη διοργάνωση των Βρυξελλών όπου παρόλο που δεν κέρδισε (άδικα κατά τον γράφοντα) εντούτοις άφησε άριστες εντυπώσεις. Το τραγούδι που ερμήνευσε Gwendolyne αναφέρεται σε μία προσωπική του ιστορία με μία Γαλλίδα με αυτό το όνομα. Στο διαδίκτυο υπάρχει τόσο ο προκριματικός όσο και η επίσημη συμμετοχή όπου στην αρχή και στο διαφημιστικό που κάνει κάθε χώρα ο Julio κάνει τσαλιμάκια με τη μπάλα αφού δεν ξέχασε τελείως και την άλλη τέχνη του. Εδώ θα παρουσιάσω το τραγούδι σε συνδυασμό με μία ταινία που συστήνω ανεπιφύλακτα. Αξιοσημείωτα άλμπουμ της περιόδου των '70s είναι τα Soy (1973), A flor de piel (1974) και El Amor (1975). To 1976 έκανε επιτυχία στην Ιταλία με το εξαιρετικό κομμάτι Se mi lasci no vale. Παρακάτω θα το ακούσουμε στην ισπανική έκδοση του si me dejas no vale (στην Ελλάδα ερμηνεύτηκε ως Αν μια μέρα σε χάσω από τον Πασχάλη), από το Φεστιβάλ Musical Mallorca 1978 (original ήχος). Το 1977 ο Julio είναι 33 ετών και κυκλοφοράει τον ομώνυμο δίσκο (A mis 33 anos). Παρακάτω ακούμε το ομώνυμο κομμάτι αλλά από το φεστιβάλ de Vina στη Χιλή το 1981. Παρακάτω παραθέτω και ορισμένες φωτογραφίες της περιόδου. 1. Ο Julio τερματοφύλακας. 2. Με την Κοσταρικανή ηθοποιό Giannina Facio. 3. Με τον Marvin Gaye. 4. Με τη Diana Ross. 5. Παντού και πάντα Julio. Τέλος Α' μέρους (συνεχίζεται...).
  24. 3 points
    Εμφανισιακα, καλυτερος ηταν ο Χουλιο του '80 απο τον Χουλιο του '70. Λεπτυνε τα φρυδια του (ευτυχως ανεπαισθητα) εφτιαξε τα δοντια του και απεκτησε χαμογελο αλα Καρυ Γκραντ. Η φωνη και τα τραγουδια του ερχονται δευτερα για μενα. Προτιμω να τον βλεπω παρα να τον ακουω.
  25. 3 points
    το εκκλησάκι βρέθηκε Αγιος Γεώργιος Εκάλης Μήπως το σπίτι βρίσκεται στα βόρεια προάστια ??......
  26. 3 points
    Το έναυσμα για να ψάξω για τη συγκεκριμένη θεατρική παράσταση προήλθε από ένα σχόλιο στην καταχώριση του τραγουδιού "Διπλός γλυκός καημός". Σύμφωνα με αυτό, το πρώτο άκουσμα του τραγουδιού έγινε στην εν λόγω παράσταση του Γιώργου Γιαννακόπουλου, σε μουσική επιμέλεια Γιώργου Μουζάκη στο θέατρο Μετροπόλιταν, στις αρχές της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Σε αυτήν πρωταγωνιστούσε πλήθος αστέρων του ελληνικού κινηματογράφου όπως οι αδερφές Καλουτά, ο Νίκος Σταυρίδης και ο Γιάννης Γκιωνάκης, η Ζωζώ Σαπουντζάκη και ο Τάκης Μηλιάδης καθώς και άλλοι αξιόλογοι ηθοποιοί. Ένα καλαίσθητο ένθετο που σώζεται από την παράσταση δίνει σημαντικές λεπτομέρειες. Ποιος τελικά ερμήνευσε το τραγούδι στην παράσταση παραμένει ένα μυστήριο καθόσον στο ένθετο και πάνω από τους στίχους του τραγουδιού εμφανίζεται ο Γιάννης Βογιατζής ενώ η Τζένη Βάνου που κατά πολλούς έκανε την παρθενική ερμηνεία εμφανίζεται πάνω από τους στίχους του "Παιδί μου". Βέβαια, σε αυτήν την καταχώριση από το δισκάκι 45 στροφών φαίνεται οι ερμηνευτές να είναι η Τζένη Βάνου και ο Δημήτρης Μπαξεβανάκης. Κάποιες ακόμα μπροσούρες και πληροφορίες για την παράσταση μπορείτε να δείτε εδώ.
  27. 3 points
    Ποπη Αλβα. Πολυ καλη φιλη της Ρενας Βλαχοπουλου που υποδυθηκε την καμαριερα της στο Μια τρελη τρελη σαρανταρα.
  28. 3 points
    Έχω πολλά να πω για τη συνταγή. :) Μου φαίνεται περίεργο που λέει να βράσουν τα μακαρόνια 20 λεπτά. Εδώ η πάστα αυτού του σχήματος λέγεται rotini, οπότε ή είναι μεγαλύτερη από τα rotellini ή είναι απλοποιημένη ονομασία μια που οι αμερικανοί δεν τα πάνε καλά με τα πολυσύλλαβα... σχεδόν όλες οι αναφορές σε rotellini στο Google παραπέμπουν σε ένα συγκεκριμένο εστιατόριο οπότε τείνω προς τη δεύτερη εκδοχή. Δεν θυμάμαι πόσο βράζω τα rotini αλλά δεν νομίζω να έχω χρησιμοποιήσει σχήμα που να θέλει πάνω από 12 λεπτά, και οι αμερικανοί τα θέλουν τα μακαρόνια τους νιανιά παρά τις προσπάθειες διάφορων σεφ που προσπαθούν να τους πείσουν για το αντίθετο. Οπότε φαντάζομαι κανα δεκάλεπτο. Σε 20 λεπτά φτιάχνεις αλευρόκολλα, όχι μακαρονάδα. Η σάλτσα είναι πολύ πηχτή και με στερεά κομμάτια οπότε δεν νομίζω ότι τα rotellini ενδείκνυνται γι' αυτήν. Καλύτερα θα ήταν με πέννες ή με (σχήμα κοχυλιού - πώς τα λέμε ελληνικά?). Μου φαίνεται υπερβολικό ότι χρησιμοποιεί μισό φλυτζάνι βούτυρο (για την έλλειψη ελαιόλαδου δεν απορώ.... είναι ευρωπαϊκή συνταγή, πολιτισμένη, όχι χωριατιές). Όσο άπαχο κιμά και να χρησιμοποιήσει κανείς το αποτέλεσμα θα κολυμπάει στο λίπος. Από την άλλη είναι αστείο ότι χρησιμοποιεί αποξηραμένα μανιτάρια και μάλιστα όχι τίποτε εξωτικά αλλά τα συνηθισμένα μανιταράκια. Φρέσκα μανιτάρια δεν υπήρχαν τότε στα μανάβικα? Η μητέρα μου δεν χρησιμοποιούσε ποτέ μανιτάρια ση μαγειρική της κι έτσι δεν ξέρω.
  29. 3 points
    στη σειρα "μια υπεροχη ζωη" : διαφορες φιγουρες δεινοσαυρων, επιτραπεζιο γκρινιαρης-φιδακι ,πλαστικες φιγουρες οι μικρες φιγουρες δεινοσαυρων μου θυμιζουν τα δωρακια που εδιναν καποτε αν επαιρνες το μενου junior goody's, εκεινα ειχαν κι ενα κουρδιστηρι στη μια πλευρα και "περπατουσαν"
  30. 3 points
    Συνέχεια με διαφημίσεις. Εάν κάποιο μέλος δοκιμάσει τη ρετροσυνταγή της MISKO από το 1971, ας μας πει πως τη βρήκε.......
  31. 3 points
    Συνέχεια του προηγούμενου ποστ με την ταινία " "οι Δοσατζήδες" ή "Περιπλανώμενοι Ιουδάιοι" με τον Βέγγο και τον Σταυρίδη όπου απο το πρώτο μέρος ψάχναμε την γειτονιά που βλέπουμε τον Βεγγο με τον Σταυρίδη να πουλάνε την πραμάτεια τους καθώς και τον δρόμο που έσπρωχναν κατάκοποι την μηχανή. Τελικά χάρη στο μπακάλικο που είδαμε στο προηγούμενο ποστ το οποίο βλέπουμε και στους δοσατζήδες καταλαβαίνουμε οτι η γειτονιά που βλέπουμε είναι ο προσφυγικός συνοικισμός του Πολυγώνου δίπλα στην πρώην σχολή Ευελπίδων. Ο δρόμος που βλέπουμε να σπρώχνουν την μηχανή είναι η οδός Ευελπίδων όπου σήμερα δεν υπάρχει και σε αυτό το σημείο είναι το μικρό αλσύλλιο δίπλα στα δικαστήρια. Ηταν αυτό που προσωπικά με μπέρδευε πάρα πολύ αφου ενω στο πλάνο που σπρώχνουν την μηχανή ενω φαινόντουσαν πεντακάθαρα τα Τουρκοβούνια δεν μπορούσα να εξηγήσω πως η Ευελπιδων περνούσε δίπλα απο την μάντρα της σχολής η οποια σημειωτέον δεν υπάρχει πια. Στην ταινία του προηγούμενου ποστ ο πιτσιρίκος τρέχει ανεβαίνοντας την Ευελπίδων προς τα Τουρκοβουνια ενω στους Δοσατζήδες ο Βέγγος σπρώχνει την μηχανή προς την αντίθετη κατεύθυνση και εχουν τα Τουρκοβούνια πίσω τους.
  32. 3 points
    (θα προσπαθήσω να απαντήσω στον ελέφαντα όπως μπορώ με τις ταπεινές μου γνώσεις) 1.φαντάζομαι ότι μοιράζονταν τις οθόνες 2.μην το γελάς έχει γεμίσει η αγορά εδώ με κινέζικες αντιστάσεις οι οποίες δεν βγάζουν ούτε το εξάμηνο. ο γαμπρός μου έχει ξοδέψει πραγματικά μια περιουσία αλλάζοντας αντιστάσεις στο ηλιόθερμο του.ενώ οι παλιές ιταλικές ελληνικές τι ήταν δεν ξέρω βγάζαν άνετα την δεκαετία να μην πω εικοσαετία. 3.προφανώς εννοεί το πλύσιμο στην σκάφη όπως το έκανε η γιαγιά μας με πράσινο σαπούνι και αλισίβα (στάχτη) και λουλάκι. εγώ θυμάμαι στα '80ς υπήρχε ακόμη λουλάκι και παίρναμε. 4.ξέρω γω;τους ασύγχρονους η αλλιώς επαγωγικούς κινητήρες τους εφηύρε ο Nicola Tesla. τους κινητήρες ειδικούς για πλυντήρια, τους προγραμματιστές και τα πλυντήρια εν γένει ποιός ή ποιοι; 5.το βιολογικό πρόγραμμα ήταν σε χαμηλότερη θερμοκρασία αλλά πλένονταν τα ρούχα περισσότερη ώρα. τα ηλεκτρομηχανικά πλυντήρια είχαν ελάχιστες δυνατότητες μιας και δεν είχαν ανάδραση (feedback) και δεν υπήρχε τρόπος ελέγχου των στροφών του κινητήρα. στην ουσία είχαν ένα πρόγραμμα με διαφορετικές θερμοκρασίες, στην καλύτερη περίπτωση με θερμοστάτη και στην χειρότερη με χρονομέτρηση, στο περίπου. (είχα στην Κοζάνη ένα γιουγκοσλάβικο Gorenje που δούλευε έτσι)
  33. 3 points
    Ενας Βέγγος για όλες τις δουλειές συνέχεια του ποστ 1655 Στο κυνηγητό στην αρχή της ταινίας είπαμε ότι ξεκινάει απο την ταβέρνα στην Λ.Γαλατσίου 64-66 και υποτίθεται οτι ο Θ.Βέγγος κυνηγάει τον Κ.Μεντή κατηφορίζοντας την Γαλατσίου..Στην σκηνή ομως που πέφτουν στον ανθρωπο με το τζάμι είναι πιο πάνω σε μία μικρή πλατεία που υπάρχει στην Λ.Γαλατσιου 74-76 Την οποία βλέπουμε και στην συνέχεια απο την κάτω μεριά. Η σκηνή που ο Κ.Μεντής πέφτει στις λάσπες είναι κατω απο την συγκεκριμένη πλατεία στην οδό Ψυχάρη 50 Καί η σκηνή που γίνεται το τρακάρισμα με το πέρασμα του Βέγγου είναι λίγο πιο κάτω στην απέναντι πλευρά της Λ.Γαλατσίου λίγο πιο κάτω στην γωνία με την οδό Τσακασιάνου. Το μεσιτικό γραφείο του Μηλιάδη είναι στην γωνία των οδών Πλαπούτα και Καλιδρομίου κάτω απο τον λόφο του Στρέφη. Στην οδό Πλαπούτα γίνεται και το κυνηγητό απο τους εξαπατημένους του Μηλιάδη. Τέλος η βράβευση που γίνεται στο τέλος της ταινίας γίνεται στο Νέο Φάληρο πίσω απο την Μυρτιδιώτισα και απέναντι περίπου απο τον Ηλεκτρικό σταθμό του Νέου Φαλήρου.
  34. 3 points
    Μιας και ξεθαψα μερικα megadrive χειριστηρια, ας δουμε πως τα αντιμετωπιζει ο Tom+. Θα αρχισω με το πιο ευκολο, το καταπληκτικο Joyzz του Krikzz. Πολυ απλα δεν δουλευει. Ας προχωρησουμε στο αυθεντικο 3κουμπο χειριστηριο της Sega. Συνεργαζεται με το Tom+ και λειτουργουν τα κουμπια B και C σαν δυο fire στην Amiga. Ομοιως στον Commodore 64, αλλα μονο με το B. Ας ολοκληρωσουμε με το Quickshot QS-171. Ομοιως με το αυθεντικο Sega δουλευουν τα πληκτρα B kai C. Εδω επιπλεον δουλευουν και τα αντιστοιχα Turbo Fire μαζι με το επιλογεα ταχυτητας. Σε Commodore 64 το ιδιο αλλα μονο με το B.
  35. 3 points
    Ring once for death. Η Laura ειναι μια πολυ ομορφη γυναικα γυρω στα 40 και εκατομμυριουχος. Εζησε πολλα χρονια στην Αμερικη, χηρεψε και τωρα επστρεψε στην Αγγλια οπου δεν εχει σχεδον καθολου συγγενεις και φιλους. Μοναδικος ανθρωπος που την επισκεπτεται ειναι ο Hugo, ενας γοητευτικος χηρος συνομηλικος της που εργαζεται στην Πρεσβεια και ζει με τον νεαρο γιο του. H Laura αποζητα την ξεκουραση και θελει να ζησει αρκετο καιρο μοναχικα χωρις την παρουσια πολλων ανθρωπων στη ζωη της. Μοναδικη εξαιρεση κανει για τον Hugo ισως γιατι και οι δυο φαινεται να προσβλεπουν σε ενα μελλοντικο ειδυλλιο, μια που η αμοιβαια ελξη τους ειναι ολοφανερη. Η Laura ζει σε ενα μεγαλο διορωφο σπιτι αρχικα μαζι με την καμαριερα της και καποια στιγμη προσλαμαβανει εναν μπατλερ, τον Roger. O Roger ασκει αυτο το επαγγελμα επι πολλα χρονια και εχει μια αριστη συστατικη επιστολη απο τον προηγουμενο εργοδοτη του. Ετσι πολυ ευκολα προσλαμβανεται και απο τη Laura. Φαινεται ομως πως ο Roger δεν ειναι ο τελειος μπατλερ που δειχνει, αλλα ενας μεθοδικος και πανεξυπνος δολοφονος. Αφου καταφερνει να ξεφορτωθει τη νεαρη καμαριερα του σπιτιου παρουσιαζοντας την σαν κλεφτρα, φερνει στη θεση της την ερωμενη του. Τωρα πια στο μοναχικο σπιτι ζει η κυρια μαζι με δυο επιδοξους δολοφονους που τη δηλητηριαζουν αργα, αλλα σταθερα στερωντας της επισης ακομα και το φαγητο. Ο Roger καταφερνει να απομονωσει τη Laura απο καθε επαφη με αλλους ανθρωπους παιρνοντας το τηλεφωνο μακρια της λεγοντας της πως δηθεν αυτη ειναι η εντολη του γιατρου για απολυτη ξεκουραση. Μονο που ο γιατρος ειναι και αυτος δικος του ανθρωπος. Οταν ο Hugo αρχιζει να υποπτευεται οτι κατι παραξενο συμβαινει, λεει τις υποψιες του στον γιο του και καποια στιγμη πηγαινει ο ιδιος να δει τι συμβαινει με τη γυναικα που τον ενδιαφερει. Αυτο που δεν φανταζεται ομως ειναι οτι ο ευγενεστατος μπατλερ του σπιτιου δεν θα διστασει να βγαλει απο τη μεση οποιονδηποτε μπει εμποδιο στο φονικο σχεδιο του... Το εν λογω επεισοδιο ειναι εντελως κλειστοφοβικο και το πιο αγαπημενο απο οσα εχω παρακολουθησει μεχρι στιγμης. O Michael Jayston εκπληκτικος στον ρολο του πανουργου μπατλερ κανει μια ερμηνεια που με αφησε αφωνη. Πολυ καλη επισης και η Nyree Dawn Porter στον ρολο της Laura που δινει μια ερμηνεια οπως πρεπει και χωρις υπερβολες. Ειναι ενας ρολος που της ταιριαζει απολυτα και εμφανισιακα. Υπαρχει μια σκηνη στην αρχη του επεισοδιου οπου ο Roger μολις εχει παει στο σπιτι της Laura για να προσληφθει και η Laura του ζητα να καθισει. Ο Michael Jayston ειναι τοσο υπεροχος στον ρολο του, που την διακοπτει λεγοντας οτι ειναι μια χαρα και ορθιος. Ειναι μια μικρη λεπτομερεια, μια στιγμη μονο σε ενα ολοκληρο επεισοδιο που σε κανει να καταλαβεις ποσο μεγαλος ηθοποιος μπορει να ειναι καποιος οταν μπορει και αναδειξει τις πιο λεπτες αποχρωσεις του ρολου του. Μια σκηνη τελεια παιγμενη σε ενα επεισοδιο που οι φιλοι της σειρας σιγουρα θα λατρεψουν!
  36. 3 points
    Θου-Βου Φαλακρός Πράκτωρ. Επιχείρησις: Γης Μαδιάμ (1969). Πάντα είχα απορία που βρίσκεται το δισκοπωλείο που πάει ο Θου-Βου για να μοιράσει τα διαφημιστικά φιλμάκια του. Με λίγο ψάξιμο (και απαγωγή εις άτοπον) εντοπίστηκε. Είμαστε στο 16 της Φωκίωνος Νέγρη (προφανώς πριν πεζοδρομηθεί). Εκεί βρίσκονταν το δισκοπωλείο... "Δίσκος" όπως βλέπουμε φευγαλέα και στο πλάνο. Κι επειδή η Φωκίωνος Νέγρη δεν είναι στο google street view, πήγα μια βόλτα σήμερα να επιβεβαιώσω την υποψία μου. Ιδού τα τεκμήρια.
  37. 3 points
    πολύ ωραία ελέφαντα φαντάζομαι το ημιαυτόματο πλυντήριο σας είχε 2 κινητήρες με διαφορετικό αριθμό πόλων (και στροφών) για τους 2 κάδους και 2 απλούς διακόπτες που ενεργοποιούσαν το καθένα μοτέρ. είχε άραγε αντίσταση ή ζέσταινε το νερό η μάνα σου στα τσουκάλια; μέχρι πρόσφατα υπήρχαν κάτι μικρά πλαστικά πλυντήρια, ελληνικής κατασκευής, που ζέσταιναν όμως το νερό και το άδειαζαν και κάναν ξέβγαλμα αλλά όχι στύψιμο, μήπως ήταν αυτά τα αυτόματα σκέτα; τα υπεραυτόματα είχαν προγραμματιστή που ήταν καθαρά ηλεκτρομηχανικός, που είχε ένα μοτεράκι το οποίο με γρανάζια γυρνούσε πολύ σιγά έναν άξονα που πάνω του ήταν δοντάκια που ενεργοποιούσαν κάποιες επαφές. πολύ απλό στην σύλληψη αλλά ήθελε ακρίβεια στην κατασκευή, και ότι είναι πολύπλοκη μηχανική κατασκευή πχ βίντεο αυτοκίνητο πάντα είναι ακριβό. το αναποδογύρισμα της φοράς περιστροφής του κινητήρα γινόταν ηλεκτρικά, αναποδογύριζε το τύλιγμα που συνδεόταν με τον πυκνωτή. και είχε ένα τύλιγμα με λιγότερο αριθμό πόλων, μόνο για το στύψιμο (πάνω τον ίδιο κινητήρα)..επίσης ο προγραμματιστής ενεργοποιούσε αντίσταση, μοτέρ αδειάσματος νερού, έπαιρνε εντολή από τον πιεζοστάτη, από την κλειδαριά της πόρτας, τον θερμοστάτη κλπ. τα πλυντήρια που είχαν μέχρι πρόσφατα στην Βόρεια Αμερική (θα μας το επιβεβαιώσει ο ελέφαντας φαντάζομαι) άνοιγαν από πάνω και ο κάδος ήταν οριζόντιος, όχι κάθετος όπως στα πλυντήρια που έχουμε στην Ευρώπη. δεν είχαν αντίσταση αλλά είχαν 2 παροχές νερού μια κρύο μια ζεστό και ανάλογα με το πρόγραμμα άνοιγαν οι αντίστοιχες βαλβίδες. το μοτέρ περιστρέφοταν μόνο κατά μια φορά στην πλύση αλλά μέσω ενός gear box ο agitator περιστρεφόταν πότε κατά την μια πότε κατά την άλλη.(ο κάδος στην πλύση έμενε ακίνητος). επίσης η αντλία ακαθάρτων λειτουργούσε σαν αντλία ανακύκλωσης μιας και ήταν συνδεδεμένη στον άξονα του μοτέρ. τώρα στο στύψιμο το μοτέρ έπαιρνε ανάποδες στροφές και γύριζε τον κάδο με πολλές στροφές και η αντλία ακαθάρτων τώρα άδειαζε τον κάδο.
  38. 3 points
    Χε χε αυτά με τους δύο κάδους δεν λέγονταν σκέτα αυτόματα. Λέγονταν "ημιαυτόματα". Μεταξύ "ημι" και "υπέρ" θα πρέπει να υπήρχαν και σκέτα, αλλά δεν ξέρω τι κάνανε. Ημιαυτόματο με δύο κάδους ήταν το πρώτο μας πλυντήριο.. Για λόγους οικονομίας νερού και ηλεκτρικού δεν άδειαζε ο κάδος μετά το πλύσιμο (καλά αν ήθελες τον άδειαζες αλλά με μία ώρα την ημέρα νερό στη μικρή επαρχιακή πόλη που μέναμε τότε ποιος είχε τέτοιες πολυτέλειες το καλοκαίρι?). Το πλυντήριο ερχόταν με μια τεράαααστια ξύλινη τσιμπίδα με την οποία ψάρευες τα ρούχα από την καυτή σαπουνάδα στο τέλος της πλύσης. Ο παραλληλεπίπεδος κάδος πλύσης γέμιζε από πάνω και είχε ένα πράμα στον πλαϊνό τοίχο με οριζόντιο άξονα που έκανε το νερό με τα ρούχα να περιστρέφεται αλλά γύριζε συνέχεια προς την ίδια κατεύθυνση, δεν άλλαζε φορά όπως στα τωρινά πλυντήρια. Η μητέρα μου άρχιζε με καυτό νερό (και τα κατάλληλα ρούχα) και ωσπου να πλυθούν τα ρούχα το νερό είχε γίνει χλιαρό κι έτσι έπλενε μετά τα χρωματιστά. Φυσικά αποσκληρυντικά και τέτοια ήταν άγνωστα. Δεν θυμάμαι πώς γινόταν το ξέβγαλμα. Ίσως στοίβαζε τα πλυμένα ρούχα σε λεκάνες και τα ξέβγαζε μετά το τέλος όλων των πλυσιμάτων. Μετά έμπαιναν στον κάδο του στιψίματος (τότε το στίβω γραφόταν (και?) με ι, όπως λέμε "στιβαρός", οπότε στίβαμε, δεν στύβαμε) που ήταν ένας κύλινδρος με κατακόρυφο άξονα. Πάνω από τα ρούχα έμπαινε ένα στρογγυλό πλαστικό με τρύπες που τα εμπόδιζε να σκαρφαλώσουν κατά τη διάρκεια της φυγοκέντρησης. Το νερό επέστρεφε με έναν εξωτερικό σωλήνα στον κάδο της πλύσης (ή στελνόταν στον νεροχύτη). Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, μάλλον τα στίβαμε τα ρούχα και μετά το πλύσιμο ώστε η περισσότερη σαπουνάδα να γυρίζει στον κάδο της πλύσης και να χρειάζονται λιγότερο ξέβγαλμα. Θυμάμαι καθαρότατα να μεταφέρω τα ρούχα με την τσιμπίδα από τον ένα κάδο στον άλλο, κι αυτό είχε νόημα μόνο μετά από πλύση με το καυτό νερό, όχι μετά το ξέβγαλμα. Τα θυμάμαι αυτά διότι η μητέρα μου με είχε ανακηρύξει βοηθό της στην μπουγάδα αφού το πλυντήριο ήταν μηχάνημα άρα αγορίστικο πράμα. Με κάτι τέτοιες λογικές με έβαζε να χτυπάω μαρέγκα ή να κοπανάω μυγδαλοκάρυδα με το γουδί ("χρειάζεται δύναμη κι εσύ είσαι άντρας") και όταν πήραμε ηλεκτρική σκούπα να σκουπίζω το πάτωμα (πάλι μηχάνημα). Έχω αρχίσει να υποψιάζομαι ότι αυτό ήταν πρόσχημα να με βάζει να κάνω δουλειές του σπιτιού χωρίς να επαναστατήσω ότι αυτά ήταν για κορίτσια. Κι όσο για τηλεοράσεις θυμάμαι που η ασπρόμαυρη ήταν κάτι ακριβό, και νωρίτερα κάτι ανύπαρκτο αφού όπως και οι περισσότερες περιοχές της Ελλάδας δεν πιάναμε ούτε ΕΙΡ ούτε ΥΕΝΕΔ.
  39. 3 points
  40. 3 points
  41. 3 points
    Όπως σωστά ειπώθηκε η μάντρα είναι του Κολεγίου Αθηνών. Είναι ο οδός Ομήρου Ντέιβις.
  42. 3 points
    Νομίζω ότι πρόκειται για Αμερικανό στρατιώτη, μια και οι μπότες του έχουν κορδόνια, ενώ των Γερμανών δεν είχαν (με εξαίρεση των αλεξιπτωτιστών και αρματιστών, όπου όμως οι στολές ήταν διαφορετικές με χιτώνια κλπ.). Δεν φαίνεται εξάλλου να έχει η φιγούρα το χαρακτηριστικό γερμανικό κάνιστρο της αντιασφυξιογόνας μάσκας. Επίσης το πράσινο χρώμα του πλαστικού συνηγορεί στην εκδοχή Αμερικανού, μια και τους Γερμανούς τους έκαναν συνήθως σε πλαστικό γκρι χρώματος, όπως ήταν η στολή τους. Πάντα βέβαια υπήρχαν αποκλίσεις μια και φαίνεται να είναι πρόχειρα τα καλούπια για φθηνά στρατιωτάκια. Εκτός πάντως από σακούλες με τα πανηγυριώτικα υπήρχαν σετ και σε κουτιά, σχετικά ίδιας ποιότητας, όπως το παρακάτω που έχω στην κατοχή μου από τη 10ετία των '80ς, κατασκευασμένο στο Hong Kong επί Βρεττανικής κυριαρχίας.
  43. 3 points
    Αν δεν μπορειτε να αποφασισετε ποια κονσολα να αγορασετε η εταιρια Origin PC εχει την λυση για εσας: Origin Big O. Στο ιδιο κουτι θα εχετε ενα κορυφαιο gaming PC, ενα Xbox One X, ενα Playstation 4 Pro και ενα Nintendo Switch Ποσο κοστιζει αυτο το θαυμα της τεχνολογιας; If you have to ask you can't afford it!
  44. 3 points
    Το Θαύμα της Μεγαλόχαρης το σπίτι το έχουμε δει και σε στην ταινία ο χαζομπαμπάς με τον Σταυρίδη οδο Αλ. Παπαναστασίου 10 ψυχικό
  45. 3 points
    Εσχάτως ανακάλυψα ότι διατίθεται διαδικτυακά ολόκληρο το πρώτο τεύχος του περιοδικού από το site της εταιρίας.
  46. 3 points
    Μενω κοντα οποτε πιστευω θα καταφερω να ανεβασω μια πιο σχετικη με το πλανο φωτογραφια συντομα
  47. 3 points
    Το άλσος Ν. Φιλαδέλφειας έχει ιστορία πολλών ετών. Την περιόδο 1985-1997 λειτούργησε εκεί μεγάλος ζωολογικός κήπος με πλήθος ζώων από όλο τον κόσμο. Από το 1992-93 ο ζωολογικός κήπος έπνεε τα λοίσθια καθώς τα ζώα ταλαιπωρημένα ψοφούσαν μέχρι που το 1997 έκλεισε και επίσημα. Θυμάμαι αρκετές επισκέψεις που κάναμε οικογενειακώς από το 87 έως το 93 και τουλάχιστον μια φορά το χρόνο. Στο άλσος υπάρχει και τενχνητή λιμνούλα. Έχω χρόνια να το επισκεφτώ, απλά θυμάμαι να υπάρχει ένα μαγαζί τύπου καφετέρια στην είσοδο του πάρκου, ενώ υπήρχαν πολλοί μικροπωλητές με μαλλί της γρίας και φρέσκο ποπ-κορν στο κλασικό άσπρο σακουλάκι με κόκκινες ρίγες και μπλε γράμματα. Εξαιτίας των πολλών παιδιών, κοντά στη λίμνη υπήρχε και κατάστημα (κλασικό των 80ς, 90ς) με τα κλασικά παινχίδια που συναντά κανείς σε πλανόδιους. (κάρτες υπερ ατού, φιγούρες πλαστικές καραγκιόζη, κουκλάκια, οπαδικά μπρελόκ κτλ). Στο άλσος είχαν γυριστεί και ταινίες. Δυό που μου έρχονται άμεσα στο μυαλό είναι, το τέλος της ταινίας με τον Ψάλτη τρελός είμαι οτι θέλω κάνω και μια σκηνή με τον Τσάκωνα από τους πόντιους. Αφορμή για το πόστ ήταν αυτό το βιντεάκι:
  48. 3 points
    στη βιντεοταινια "το θεατρινακι" φαινεται μια παταπουφα της el greco με ροζ μαλλια κι ενα λουτρινο λιονταρακι μαλλον κι αυτο της el greco?
  49. 3 points
    Είναι στην πλατεία Παναιτωλίου στην Αλσούπολη ,οδός Ρούμελης. Είναι κομματάκι δύσκολο γιατί πέρα απο το διώροφο πρίν την γωνία και την πλατεία ,ολα τα αλλα εχουν αλλάξει. Στό βάθος προς τον Υμηττό βλέπουμε τον λόφο της Φιλοθέης και την Λ.Καποδιστρίου. Απο την άλλη πλευρά οταν τον χτυπάει το VW η σιδερένια κολώνα εχει αλλάξει και αλλα παραμένει στο ίδιο σημείο. Το σπίτι της Ιωαννίδου αν εχω καταλάβει καλά απο τον "πύργο" της ΕΥΔΑΠ (αν δεν κάνω λάθος) που φαίνεται εκει δίπλα στα ερείπια του Ανδριάνειου υδραγωγείου στην Ν.Ιωνία και τις χαρακτηρηστικές σκεπές ενός εργοστασίου ,πρέπει να βρίσκεται κάπου απέναντι στην Καλογρέζα αλλά δεν χω βρεί΄την ακριβή θέση ..γιατι εχει πέσει πολύ αντιπαροχή και εχει αλλάξει το σύμπαν εκεί. Επίσης και η εκκλησία στο τέλος της ταινίας είναι η Αγ.Τριάδα στο Ν.Ηράκλειο που εχουμε δεί και στην ταινία " η Ευα δεν αμάρτησε ". Υ.Γ Πολλα μπράβο για το σπίτι στα " Τρία παιδιά Βολιώτικα"
  50. 3 points
    Και μερικές ακόμα φωτογραφίες του θαυμάσιου αυτού βιβλίου (αγορασμένο το 1975), μεταξύ των οποίων το οπισθόφυλλο, κείμενα και κατάλογος των έργων της Αντιγόνης Μεταξά, όπου αναφέρεται ότι υπήρχαν και 18 δίσκοι γραμμοφώνου με αφήγηση των παραμυθιών.

Announcements



×
×
  • Create New...