Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/21/2019 in all areas

  1. 10 points
  2. 9 points
    Ήμουν κι εγω εκει και επισκέφθηκα μαλιστα την εκθεση και τις 3 μερες που κράτησε! Πραγματικα πέρασα υπέροχα, καθε χρονιά ειναι καλύτερη απο τη προηγούμενη!! Επισης ειναι πολυ ευχάριστο που τα μεσα μαζικής ενημέρωσης οπως το Star channel κάλυψαν το event στο δελτίο ειδήσεων, γενικά φέτος η εκθεση εκανε ρεκόρ επισκεψιμότητας, οποιος δεν ηρθε κυριολεκτικά εχασε!!! Οπως προανέφερε και ο @Wally τα ειπαμε για λίγο στην είσοδο μαζι με το πολυ καλο φίλο @θανος και το φοβερό του stand με την απίστευτη συλλογή του απο VHS ενω θυμηθήκαμε και τις θρυλικές συναντήσεις των βιντεοπροβολών! Να'μαστε καλα ρε παιδια να τα ξαναπουμε και του χρόνου! Τελος σας παραθέτω και τις δικες μου φωτογραφίες απο την εκθεση:
  3. 9 points
    Καλησπέρα σε όλους τους φίλους. Μετά από πολύ καιρό που είχα να μπω στο forum είμαι και πάλι εδώ και θα βάλω βήμα βήμα την αναβίωση του γνωστού (σε όλους τούς παλιούς) Tehkan World Cup. Το project θα είναι ένα πιστό αντίγραφο της γνήσιας καμπίνας όπως την γνωρίσαμε στα "ουφάδικα" της εποχής, βάζω τις πρώτες φωτογραφίες και σύντομα θα παραθέσω και άλλες φώτο σε διάφορα στάδια των εργασιών....
  4. 8 points
  5. 7 points
    Ευχαριστω.Εχω αρκετες φωτογραφιες απο την εκθεση (παιχνιδιων και αλλων εκθεματων).
  6. 7 points
    Πάρτε λίγες φώτο ακόμα.Θα ανέβαζα περισσότερες αλλα δεν βγήκαν όλες σε καλή ποιότητα.
  7. 7 points
  8. 7 points
    Να βαλω και εγω το σκορ μου! (ηθελα να περασω τα 5εκ για να ποσταρω σκορ, αλλα τελικα περασα και τα 6 :P)
  9. 7 points
    Μιας και δεν το ειχα ξανακανει, αποφασισα να εγκαταστησω δυο floppy, ενα 1.2Mb 5.25'' και ενα 1.44Mb 3.5''. Εδωσα συναντησα ενα κώλυμα αφου μου τελειωσαν τα καλώδια floppy με edge connectors για συσκευές 5.25''. Ευτυχως ο φιλος nkary μου εκανε ενα δωρο και προχωραμε ακαθεκτοι. Προγραμματησα στο tweener μου το Lo-tech ISA ROM Board με ενα XT-IDE universal bios. Ελεγξα ολα τα jumpers στην multi i/o καρτα. Τις τοποθετησα και τις δυο, μαζι με ενα slot bracket CF ide adapter και συνδεσα τα καλωδια floppy, ide και την ενδεικτικη λυχνια δραστηριοτητας δισκου του κουτιου. Ενα πρωτο τεστ επιβεβαιωσε την λειτουργια ολων των συσκευων. Χρησιμοποιησα μια CF καρτα 16gb, την οποια φορμαρα σε MSDOS 5.0, ενα primary partition 2gb και ενα extended με 3 logical partitions μεχρι τα 8gb. Για να γλυτωσω χρονο μετεφερα την εγκατασταση που ειχα κανει στο IBM 5160, αλλα ανανεωσα τα παιχνιδια απο την νεωτερη εκδοση του TDC. Μαζι με καποιες αλλες μικρες διαφοροποιησεις και ενα μικρο optimization στην καταναλωση μνημης, τωρα εχω περιπου 614kb ελευθερα και μπολικη Extended. Δεν δοκιμασα για Expanded. Ηρθε πλεον η ωρα της καρτας ηχου. Αφου επιβεβαιωσα τα jumpers την τοποθετησα και εγκατεστησα τους drivers. Δειχνει να λειτουργει φυσιολογικα σε οτι αφορα τον ηχο. Αντιμετωπισα ομως ενα θεμα με το game port. H multi i/o εχει και αυτη game port σε header, το οποιο δεν απενεργοποιειται. Αυτο εμποδιζει το game port της καρτας ηχου απο το να λειτουργησει. Εκανα μια ανασκαφη στο καλωδιομανι και βρηκα ενα slot bracket db15. Ετσι συνδεσα το joystick στην multi i/o και πλεον ολα λειτουργουν φυσιολογικα! Επαιξα και λιγο bubble bobble για να τεσταρω τον ηχο και το joystick. Συνδεσα και το power led του κουτιου σε καποια απο τα pins του keylock. Το μηχανημα ειναι ρυθμισμενο να ξεκιναει σε turbo mode και με τα πληκτρα Control-Alt-'-' και Control-Alt-'+' εναλλασεται η ταχυτητα μεταξυ 10 και 20MHz. Τελος αφαιρεσα την μπαταρια βαρελακι και τραβηξα δυο καλωδια για να την μεταφερω μακρια απο τα ευαισθητα ηλεκτρονικα του υπολογιστη. Αυτη την στιγμη δεν εχω καταλληλη μπαταρια για να την αντικαταστησω. Δυο φωτογραφιες απο το εσωτερικο. Το τελικο αποτελεσμα. Μπρος, πισω και δυο φωτογραφιες απο τα καταπληκτικα superwow atx i/o shields που εφτιαξα. Ένα ευχάριστο πειραματικό build. Νομιζω οτι αποδεικνυει οτι οι οποιες δυσκολιες υπαρχουν στο να χρησιμοποιησει κανεις ΑΤΧ κουτια σε ρετρο builds μπορουν να ξεπεραστουν. Τωρα για το ιδιο το μηχανημα, αποδεικτηκε εξαιρετικα γρηγορο και με την συμβατοτητα που εχει με το himem.sys και τα upper memory blocks, εξαιρετικα ευελικτο.
  10. 6 points
    10 cls 20 border 3,2 30 print"CRAPCOM" 40 goto 30 run
  11. 6 points
    Μόλις επέστρεψα απο την έκθεση παλιών παιχνιδιών 2019 στο Γκάζι και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες απο τις φωτογραφίες που τράβηξα, ωστε να έχουν μια εικόνα απο μέσα και αυτοί που δεν κατάφεραν να πάνε.Φέτος είχαν απέξω παρκαρισμένο ένα αντίγραφο απο το θρυλικό 'κατσαριδάκι'.Μέσα μπορούσες, ενώ χάζευες να ακούσεις διασκευές τραγουδιών απο βιντεοπαιχνίδια και κινούμενα σχέδια.(όταν μπήκα εγώ άκουσα μια διασκευή του Guile's theme απο το Street Fighter και μια διασκευή απο το intro theme των Silverhawks) Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος δεν έλειπαν τα παλιά arcades. Στις τρείς πρώτες φωτογραφίες φαίνεται το 'κατσαριδάκι' ενώ παρακάτω μπορείτε να δείτε κάθε λογής παιχνίδια. Απολαύστε...
  12. 6 points
    Δειτε μερικές ακομα φωτογραφίες που τράβηξα απο την εκθεση, εχω και πλούσιο υλικό σε βίντεο το οποιο επεξεργάζομαι αυτη τη στιγμή και μεχρι το τελος της βδομάδας θα το ανεβασω στο youtube:
  13. 6 points
    Και μερικά Matchbox από τη συλλογή του κουνιάδου μου, ξεχασμένα σε κουτί στο υπόγειο του πεθερού μου, όπου και τα ανακάλυψα πρόσφατα. Είναι από τα τέλη '60ς, αρχές '70ς. Μερικά έχουν και τα κουτιά τους, ενώ υπάρχουν και 2 κουτιά (στο τέλος) που δεν είχαν τα οχήματα.
  14. 6 points
    Στο ρουφηγμα της κοιλιας ο Γιαννης ερχεται δευτερος μετα τη Ζωζω. Μιλαμε οτι η γυναικα ακυρωσε τους νομους της φυσης.
  15. 6 points
    421. Nobby the Aardvark (1992) Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του '90 και με την τρέλα του Sonic the Hedgehog οι Ευρωπαίοι developers προσπαθούν να τον αντιγράψουν δημιουργώντας ένα κάρο μαϊμούδες (και όλο το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο) καρτουνίστικες μασκότ. Οι εταιρίες απευθύνονταν στα παιδάκια που δεν τους αγόραζαν οι γονείς τους Mega Drive "αφού έχεις τον Spectrum/Amstrad/Commodore" για να τους πουλήσουν ένα φτηνό υποκατάστατο. Έτσι έχουμε τον Turbo the Tortoise, τον James Pond το ψάρι, τον CJ τον ελέφαντα, τον Titus the Fox, τον Superfrog και τον...Nobby the Aardvark αποκλειστικά για τον C64. Για παιχνίδι για οκτάμπιτο πάντως έχει αρκετή ποικιλία, αφού έχει επίπεδο με αερόστατο, με υποβρύχιο, ένα top down και το υποχρεωτικό επίπεδο σε ορυχείο μέσα σε καροτσάκι. 422. Pit Stop (Series) (1983) Ένα arcade racer από την Epyx σε στυλ Pole Position το οποίο είχε την εξής πρωτοτυπία: έπρεπε να μπεις στα πιτ για να αλλάξεις λάστιχα και να βάλεις καύσιμα και μάλιστα έλεγχες τους μηχανικούς στο pit stop (εξ ου και το όνομα). Ποια έκδοση να παίξετε: το sequel είναι πολύ βελτιωμένο και είναι από τα πρώτα racing games που υποστηρίζουν 2 player split-screen. Ένα από τα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο, racing games για τον C64. 423. Rubicon (1991) Κατά μία έννοια το παιχνίδι είναι πρόγονος του Alien Soldier αφού είναι μια σειρά από boss fights. Βέβαια το παιχνίδι της Treasure είναι θησαυρός ενώ αυτό είναι απλά οκ και λίγο μονότονο. Οι δημιουργοί του έχουν κάνει τεράστιο πλιάτσικο στα bosses κλέβοντας από παντού (και όπως κάθε video game που σέβεται τον εαυτό του από το Alien). Ποια έκδοση να παίξετε: Έχει βγει και για Amiga αλλά εδώ τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά όσο έπρεπε. Πολύ μουντά γραφικά και τα bosses είναι λιγότερα ευφάνταστα από την έκδοση για C64, ενώ ingame δεν έχει καν soundtrack σε αντίθεση με τον C64 και την πολύ καλή μουσική του Jeroen Tel. Μείνετε στο οκτάμπιτο μηχάνημα της Commodore. 424. Skate Crazy (1988) H Atari με το 720 έπιασε την μόδα των "extreme sports" και των skates της δεκαετίας του '80 και πολλοί ακολούθησαν. Ένα τέτοιο παιχνίδι είναι αυτό της Gremlin που τρέχετε σε διάφορες πίστες με τα πατίνια σας. Νομίζω όλα τα άλλα παιχνίδια της εποχής ασχολούνταν με skate boards και πρέπει να είναι το μοναδικό με roller blades. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 425. Snare (1989) To παιχνίδι από την Thalamus αρέσει σε πολλούς γιατί είναι ένα έξυπνο maze game με ωραία γραφικά και ήχο αλλά προσωπικά το βρίσκω τελείως unplayable και μου προκαλεί ναυτία. Ο λόγος είναι ότι κάθε φορά που στρίβετε το σκάφος σας στρίβει όλη η οθόνη ώστε πάντα να κοιτάει το σκάφος προς τα πάνω. Με αποπροσανατολίζει τελείως αλλά αν δεν έχετε τέτοιο πρόβλημα δοκιμάστε το.
  16. 5 points
    10 FOR i=1 to 7 20 PAPER i;INK ABS(i-7) 30 PRINT "CRAPCOM"; 40 NEXT i 50 GOTO 10
  17. 5 points
    Η φωτογραφία είναι απο τη περσινή έκθεση, αλλά το ΝΒΑ JAM υπήρχε και στη φετινή.
  18. 5 points
  19. 5 points
    Σε περιμένω να έρθεις για να μην παίζω πλέον με το κακόμοιρο pinball arcade. Άντε να κάνω την αρχή σε αυτό. ]
  20. 5 points
    2o Trailer του Cobra kai season 2! Official Cobra Kai Season 2 Trailer: Two Dojos, One Fight
  21. 5 points
    @Getta Robo Συνέχισε αρκετό καιρό στην βιομηχανία του gaming o Trenz απλά όχι σε τόσο γνωστά παιχνίδια. Με 4 τίτλους (Turrican. GS, Katakis, Enforcer) πολύ πιθανά να έχει τα περισσότερα entries στην λίστα, δυστυχώς δεν έχω βάλει δημιουργούς στο spreadsheet που κρατάω για να τσεκάρω. Αφού ήταν μάγος στον C64 και όλα του τα παιχνίδια είναι στο top 100 των περισσότερων λιστών για Commodore ήταν αναγκαστικό. Θα σου πω σίγουρα ποιος θα τον ξεπεράσει (αν δεν έχει περισσότερα entries ήδη): O Jeff Minter. Ήταν στην βιομηχανία από την αρχή, παραμένει lone coder, και έχει φτιάξει ένα κάρο φοβερούς arcade τίτλους (που αυτή η λίστα ρίχνει εκεί το βάρος). Στην ανάλογη λίστα που θα είναι για strategy, adventures, RPGs και simulators που θα φτιάξω κάποια στιγμή, πιθανότατα πρώτος θα είναι ο θρυλικός Sid Meier. @Uskoke Έπεσες πάνω στον καιρό που γράφω για παιχνίδια C64. Αν πας πιο πίσω θα δεις Amstrad CPC, Apple II, Amiga, Atari 8-bit και φυσικά έπεται Spectrum. 441. Doriath (1985) Αυτό το arcade adventure είναι τεράστιο. Από τα παιχνίδια που πρέπει να φτιάξεις χάρτη και να γράψεις σημειώσεις αλλά ευτυχώς στην εποχή του internet κάποιος το έχει κάνει για εσάς και το έχει ανεβάσει online. Οι φίλοι των Metroidvania (οι computer gamers τα λέγαμε arcade adventures: αν δείτε την λίστα είναι τίγκα σε τέτοια παιχνίδια πολύ πριν βγει το Metroid και θα δούμε και άλλα) καλά θα κάνουν να κοιτάξουν αυτό το διαμαντάκι. Πίσω από τα μέτρια γραφικά και ήχο κρύβεται ένα πολύ καλό παιχνίδι. Από τις περιπτώσεις που το Zzap!64 έπεσε τελείως έξω βάζοντας του 47% αλλά εδώ είχαν βάλει στο Pirates! 68%. 442. Raid on Bungeling Bay (1984) To πρώτο παιχνίδι του Will Wright (δείτε post mortem που μιλάει ο ίδιος για το παιχνίδι) που είναι περισσότερο διάσημο γιατί τον ενέπνευσε να φτιάξει το Sim City όταν διαπίστωσε ότι ήταν πολύ διασκεδαστικό να ασχολείται με τον editor του παιχνιδιού. Ακόμα και σε αυτό το παιχνίδι που είναι απλά ένα shmup βλέπουμε το ενδιαφέρον του Wright για προσομοίωση. Υπάρχει ολόκληρο resource management για την παραγωγή όπλων από τα εργοστάσια που το τρέχει στο background ο υπολογιστής.Τα εργοστάσια που πρέπει να βομβαρδίσεις με το ελικόπτερο σου όσο περνάει η ώρα φτιάχνουν όλο και πιο εξελιγμένα όπλα μέχρι που μπορούν να επιτεθούν και να καταστρέψουν το αεροπλανοφόρο που είναι η βάση σου. Αν έχετε παρατηρήσει η Bungeling Empire ήταν οι κακοί της Broderbund που εμφανίζονται σε παιχνίδια από τελείως διαφορετικούς δημιουργούς (Lode Runner, Choplifter! Raid). Ποια έκδοση να παίξετε: Η απλή απάντηση είναι C64. Η έκδοση για NES είναι πολύ χοντροκομμένη και της λείπει το ραντάρ. Αλλά ήταν από τα πρώτα Αμερικανικά παιχνίδια που μεταφέρθηκαν στο Famicom και επειδή δεν υπήρχε πειρατεία το παιχνίδι πούλησε 800,000 αντίγραφα (σε σύγκριση με τον C64 που πούλησε 20,000) και από εκεί έβγαλε τα περισσότερα χρήματα ο Wright ώστε να φτιάξει την Maxis και το SimCity. Έχει κάποιες βελτιώσεις όπως 2 player game, στο οποίο ο δεύτερος παίκτης ελέγχει τις άμυνες τις αυτοκρατορίας.Μπορεί να φωνάξει στο μικρόφωνο του χειριστηρίου του Famicom για να διατάξει air strike ενάντια του πρώτου παίκτη. Ένας Ιάπωνας έφτιαξε ένα hack όπου βάζει τα πιο λεπτομερή γραφικά του C64 στο NES. https://www.youtube.com/watch?v=kY-3YCF_xho 443. The Train: Escape to Normandy (1987) Μάλλον σκέτα train simulations αρέσουν μόνο στους Ιάπωνες και έχουν ένα κάρο τέτοια παιχνίδια. Εμείς θέλουμε κάτι πιο συναρπαστικό για να διασκεδάσουμε, όπως ότι με το τραίνο πρέπει να αποδράσεις από τους Ναζί και στον δρόμο να τα βάζεις με αεροπλάνα και στρατιώτες σε first person view. Ποια έκδοση να παίξετε: Και τίθεται το ερώτημα: τι μετράει περισσότερο; Γραφικά ή ήχος; Η έκδοση για DOS έχει λίγο πιο λεπτομερή EGA γραφικά αλλά ο ήχος από το PC Speaker απλά δεν ακούγεται. Προσωπικά ψηφίζω ήχο και προτείνω αυτή για C64. https://www.youtube.com/watch?v=LYnHVpuxeCI 444. The Castles of Dr. Creep (1984) Ένα πολύ καλό puzzle platformer από την Broderbund όπου πρέπει να ξεφύγετε από τα κάστρα του ομώνυμου δόκτορα. Για να λύσετε τους γρίφους είναι πολύ καλύτερα να το παίξετε coop με ένα φίλο. Ποια έκδοση να παίξετε: Κάποιοι hackers χάκαραν το file format και έφτιαξαν ένα ολόκληρο ξεχωριστό παιχνίδι το The Dungeons of Dr. Creep. Πολύ εντυπωσιακό "mod" για 1985 που βγήκε. 445. Barry McGuigan World Championship Boxing (1985) Ένα πολύ καλό boxing simulator. Φτιάξτε τον μποξέρ σας όπως τον θέλετε, προπονηθείτε και μπείτε στο ρινγκ. Στο τέλος πρέπει να νικήσετε τον ίδιο τον Barry McGuigan το οποίο δεν είναι καθόλου εύκολο. Ποια έκδοση να παίξετε: C64
  22. 5 points
    Ναι είναι πολύ εντυπωσιακό, μόνο να ήταν και λίγο ευκολότερο... 432. Wizard (1984) Ένα πολύ έξυπνο παιχνίδι από την Electronic Arts που ελέγχετε ένα μάγο και πρέπει να μαζεύετε θησαυρούς σε κάθε επίπεδο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και spells για να νικήσετε τους αντιπάλους σας. Δυστυχώς δεν είχε την επιτυχία που του άξιζε γιατί βγήκε μετά το Jumpman, με το οποίο μοιάζει, και θεωρήθηκε ripoff. Σήμερα βέβαια αναγνωρίστηκε και θεωρείται ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του C64. Ποια έκδοση να παίξετε: Το βελτιωμένο Ultimate Wizard που βγήκε το 1986. Προστέθηκαν level που σχεδιάστηκαν από το κοινό και τον Paul Reiche (συνδημιουργό του Star Control μεταξύ άλλων) και φτάνει συνολικά τα 100. 433. Project Firestart (1989) Είναι δύσκολο να πεις ποιο ήταν το πρώτο Survival Horror παιχνίδι. Συχνά αναφέρονται το Haunted House και το Ant Attack ως μακρινοί πρόγονοι του είδους, το War of the Dead (1987) που όμως είναι action RPG και προσωπικά θα έβαζα το The Colony (1987) για τον Mac ως καλό υποψήφιο, το οποίο είναι σίγουρα ένα από το πρώτα FPS. Το Project Firestart μπορεί να μην είναι το πρώτο αλλά σε θέμα gameplay είναι πολύ κοντά στο είδος όπως παγιώθηκε με το Alone in the Dark και Resident Evil. Ξεκίνησε από μία πρόταση του Trip Hawkins "αν τα παιχνίδια μπορούν να σε κάνουν να κλάψεις" και επειδή ο συγκεκριμένος στόχος παραήταν υψηλός (και ακόμα δεν έχει επιτευχθεί) πήγαν στο αν τα παιχνίδια μπορούν να σε κάνουν να ουρλιάξεις. Το παιχνίδι είναι προφανώς επηρεασμένο από το Alien αλλά και από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι το The Wreck of the B.S.M. Pandora. Φυσικά υπήρχε σκέψη το παιχνίδι να σχεδιαστεί για την Amiga (αφού η EA ήταν θερμός υποστηρικτής του υπολογιστή) αλλά οι απογοητευτικές πωλήσεις στην Αμερική οδήγησαν το παιχνίδι στον C64 όπου παρά τους τεχνικούς περιορισμούς κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πολύ ατμοσφαιρικό παιχνίδι. 434. Times of Lore (1988) Ένα action adventure από τον Chris Roberts (γνωστό από το Wing Commander) που συχνά το λένε action RPG. Οκ, αν θεωρείτε το Zelda action RPG, παιχνίδι από το οποίο εμπνεύστηκε ο Roberts, τότε ναι αλλά δεν έχει καθόλου ανάπτυξη χαρακτήρα και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα RPG. Παρά το πολύ μπανάλ σκηνικό και στόρι και κάποια προβλήματα στο gameplay το παιχνίδι επηρέασε με την σειρά του πολύ τα δυτικά action RPGs (και ας μην ήταν) όπως το Diablo και όχι μόνο. Το interface του, ο συνεχής συνεχόμενος κόσμος του και η real time δράση ήταν άμεση επιρροή για το Ultima VI. Ποια έκδοση να παίξετε: Η έκδοση για NES είναι κακάσχημη αλλά βελτιώνει το παιχνίδι στο gameplay σε σχέση με αυτές των υπολογιστών. Καμιά φορά η απλοποίηση είναι καλό πράγμα και δεν είναι "dumbing down". 435. Fire King (1989) Sequel του Demon Stalkers το παιχνίδι είναι "Gauntlet συναντάει RPG". Από τη μία καταιγιστική 2 player δράση από την άλλη περισσότερο στόρι και γρίφοι σε σχέση με τα Gauntlet clones. Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή για DOS με βελτιωμένα EGA γραφικά.
  23. 5 points
    *** Πάντα δυσκολεύομαι να καταλήξω που να βάλω ενα άρθρο για floppy emulators γιατί κάνει για οποιοδήποτε ρετρουπολογιστη. Συνεπώς αν οι αγαπητοί admins έχουν άλλη άποψη ας το τοποθετήσουν στο κατάλληλο σημείο *** Επι της ευκαιριας της κυκλοφοριας της εκδοσης 1.0 του Flashfloppy, ας ριξουμε μια ματια στο micro gotek του γνωστου homebrew hardware δημιουργου Zaxon. Συνεχιζοντας τον δρομο που ειχε ξεκινησει με τις προηγουμενες κατασκευες που ειχε κανει σε floppy emulators βασισμενους με στον μικροελεγκτη STM32, η νεα δημιουργία ελαχιστοποιεί τον emulator στα βασικα του στοιχειά και τα συρρικνώνει στις απόλυτα μικρότερες διαστάσεις τους. Ας αρχισουμε με λιγη ιστορια. Μια φορα και εναν καιρο ηταν μια ινδικη εταιρια με ονομα Gotek που κατασκεύαζε floppy disk emulators για να αντικαταστήσουν τα παρωχημένα floppy drives που χρησιμοποιουσαν πολλες εργοστασιακές μηχανές (κλωστοϋφαντουργία, cnc, διαγνωστικά συνεργείων αυτοκινήτων κλπ). Συντομα διαφοροι ασιατες πειρατες αντέγραψαν τα προϊόντα της gotek και γέμισαν την αγορά με φτηνούς κλώνους. Μεσω του ebay οι κλωνοι αυτοι αρχισαν να ταξιδεύουν και στον δυτικό κόσμο. Αρχικά η χρήση τους στο χωρο του retrocomputing ηταν περιορισμένη γιατι το αυθεντικό τους interface ειναι πολυ δύσχρηστο και οχι ιδιαίτερα συμβατό με παντός τυπου υπολογιστές και images. H πρώτη σοβαρη εξέλιξη ηταν η παρουσίαση του Cortex firmware για Amiga το 2014 απο τον Herve Messinger, που επιτρεπει την αντικατασταση του αρχικου firmware των gotek κλωνων με ενα firmware που υποστηριζει adf images για την Amiga και εναν φιλικο προς τον χρηστη τροπο να τα χειριζετε. Το cortex firmware ηταν αρκετα περιορισμενο, ειχε διαφορα θεματα και ο δημιουργος του συντομα το εγκαταλειψε. Το gotek cortex το ειχα παρουσιασει εδω. Το 2015 ο δημιουργος του HxC Floppy Emulator, Jean-Francois Del Nero, κυκλοφορησε ενα firmware για gotek και συμβατους emulators (οσους βασιζονται στον μικροελεγκτη STM32) σαν εμπορικο προιον. Το firmware αυτο ειναι ουσιαστικα πληρως συμβατο το παραδοσιακο HxC firmware. Οι βασικες διαφορες ειναι οτι εξομειωνεται μονο ενα drive και οχι 2, και οτι υποστηριζονται πολλα παραδοσιακα diskimages και οχι μονο το HFE. Παραδειγματα του gotek HxC εχω παρουσιασει εδω, εδω και εδω. Το 2017, ο Keir Fraser παρουσιασε to FlashFloppy, ενα νεο open source firmware για την STM32 πλατφορμα που τουλαχιστον στο επιπεδο του χρηστη ειναι συμβατο με τους Floppy Emulator Managers του HxC. Σταδιακα το FlashFloppy εχει επεκτεινει την λειτουργικοτητα και την συμβατοτητα σε εξαιρετικα επιπεδα και προσφατα ενημερωθηκε στην εκδοση 1.0. Ο συνδιασμος ενος ικανου δωρεαν firmware και του χαμηλου κοστους του ιδιου του emulator προκαλεσαν την δευτερη εκρηξη floppy emulators στην ρετροκοινοτητα (η πρωτη ηταν με την κυκλοφορια του SD HxC floppy emulator το 2010). Παραδειγμα του flashfloppy στην STM32 πλατφορμα ειχα παρουσιασει εδω. Ας ξεκινησουμε απο το παροδοσιακο unboxing, το οποιο ηταν μαλλον απογοητευτικο. Εχουμε κακομαθει πλεον απο υψηλης ποιοτητας συσκευασιες και manual εμπορικου επιπεδου. Εδω ηταν απλα δυο αντιστατικα σακουλακια, κανα δυο μπιχλιμπιδακια χυμα και μερικα καλωδια. Ας δουμε τι ακριβως αγορασαμε. Η βασικη πλακετα, μια οθονιτσα, ενα βυσμα usb, ενας περιστροφικος κωδικοποιητης και ενα ηχειακι. Οδηγιες δεν συνοδευουν το προιον, και για την ακριβεια δεν υπαρχουν καν. Αυτο που υπαρχει ειναι ενα link στην σελιδα της αγγελιας πωλησης που μας παει σε μια σελιδα με μερικες φωτογραφιες. Εκει διαπιστωνουμε οτι λειπει ενα καλωδιο και ενα jumper και οτι οι φωτογραφιες δεν ταιριαζουν ακριβως με τι εχω λαβει, συγκεκριμενα στον περιστροφικο κωδικοποιητη, ο οποιος στις φωτογραφιες ειναι σκετος, ενω εμενα ηρθε κολλημενος πανω σε ενα πλακετακι, οποτε το pinout δεν ταιριαζει με αυτο της φωτογραφιας και πρεπει να το βρει κανεις χρησιμοποιοντας ενα πολυμετρο. Τα προβληματα με την ελλειψη οδηγιων δεν τελειωνουν εκει, αλλα αυτο θα το δουμε αργοτερα. Ας δουμε την κεντρικη πλακετα λεπτομερως. Το βυσμα 34 pin ειναι για να συνδεσουμε την κλασσικη καλωδιοταινια floppy, ενω το 26 pin ειναι για συνδεσουμε απευθειας καλωδιοταινια floppy 3'' (Amstrad CPC και ZX Spectrum +3). Εναλλακτικα μπορουμε να παραγγειλουμε το micro gotek μας χωρις pins ή με θυληκο IDC connector (για να τοποθετησουμε την πλακετα απευθειας πανω στο motherboard, χωρις καλωδιοταινια!). Ενα block 3x2 pins καθοριζει DS0/1 Και Motor On/Off (εδω λειπει ενα jumper). 2 pins στην ακρη της πλακετας για 5v. Σειρες απο 4 pins για την οθονη, τον κωδικοποιητη, το Usb βυσμα και (προαιρετικα) 3 κουμπια. Ενα βυσμα 2 pins για το ηχειακι και μια σειρα 5 pins αγνωστου λειτουργικοτητας. Με την βοηθεια των φωτογραφιων και της θεας τυχης προχωραμε στην συναρμολογηση. Τιποτα το ιδιαιτερο, με μοναδικο προβλημα τον κωδικοποιητη που πρεπει να βρουμε την σωστη σειρα. Αφου θεσουμε το jumper στην θεση DS1 (για drive A: στο PC), βαζουμε ενα usb stick στο βυσμα (χρησιμοποιησα αυτο που ειχα στο gotek HxC απο το 386 build χωρις καμια αλλαγη) και το συνδεουμε στο pc μας (χρησιμοποιησα το 286 που ειναι υπο κατασκευη αυτη την εποχη). Μπαινουμε στο bios, δηλωνουμε το drive μας σαν 1.44ΜΒ 3.5'', σωζουμε και στην επανεκινηση ρουφαμε, αφου αποτυγχανει στο seek test! Θυμαστε που ελεγα για τα προβληματα με την ελλειψη manual; Να τα μας! Το flashfloppy firmware περιμενει οτι θα υπαρχει ενα 2 pin jumper block (JC) που οταν ειναι κλειστο θα εξομειωνει PC αλλιως Shugart (Amstrad, Amiga κλπ). Αυτο το jumper υπαρχει στα κλασσικα gotek, αλλα οχι στο micro gotek. Εδω ειναι μονιμα ανοικτο, οποτε ο μονος τροπος να δουλεψει με PC ειναι να το αναγκασουμε τοποθετοντας ενα αρχειο ff.cfg με τις καταλληλες επιλογες στο usb stick μας! Φυσικα τιποτα απο αυτα δεν αναφερεται πουθενα και πρεπει κανεις να τα μαντεψει. Ενα mail που ειχα στειλει στον Zaxon πριν μια εβδομαδα εμεινε αναπαντητο. Τελος καλο, ολα καλα. Αφου φτιαξουμε το ff.cfg ολα δουλευουν φυσιολογικα, τοσο η κλασσικη μεθοδος μετακινησης μεσα στους φακελους οσο και η χρηση του floppy emulator manager. Παντως πρεπει να πω οτι δεν γουσταρω καθολου τον κωδικοποιητη σαν επιλογεα. Για μενα ειναι 10000000 φορες καλυτερα τα κουμπια. Ας αναφερω εδω την αναβαθμιση firmware, που ειναι η πεμπτουσια της απλοτητας, αφου απλα αντιγραφουμε το αρχειο του firmware στο usb stick μας και αναβουμε τον υπολογιστη κρατοντας πατημενο τον κωδικοποιητη (ή τα κουμπια) Εν δραση! Alley Cat (Booter double density HFE) Ξεχασα να βγαλω φωτογραφια το παιχνιδι, αλλα ολοι το ξερετε! HxCFS -- προσοχη στην εκδοση firmware! Alien Breed installer (High density IMA) Φτανοντας στο τελος της παρουσιασης, δεν μενουν πολλα πραγματα να πουμε εκτος του οτι το micro gotek δεν ειναι για ολους. Ειναι κυριως για οσους θελουν να τοποθετησουν τον floppy emulator τους εσωτερικα καποιου πολυ στριμωγμενου κουτιου (πχ amiga, atari st, amstrad κλπ). Για τους υπολοιπους, το απλο gotek φτανει και περισσευει. Παντως οποιος κι αν ειναι ο λογος που θα επηρεάσει την επιλογη σας, η τιμη σιγουρα δεν θα ειναι αφου περιέργως δεν ειναι σημαντικα ακριβοτερο απο το κλασσικο gotek. Μονο αρνητικό η ελλειψη manual.
  24. 5 points
    416. IO (1988) Πιθανότατα παίρνει το βραβείο του πιο όμορφου και στυλιζαρισμένου shmup για τον C64. Αλλά είναι απάνθρωπα δύσκολο. Όπως όλα σχεδόν τα euroshmups της εποχής έχει τα γνωστά προβλήματα: αδύναμα πίου πίου και ότι δεν φτάνουν τα αντανακλαστικά αλλά πρέπει να απομνημονεύσετε τα enemy patterns. 417. Mega Apocalypse (1987) To Mega Apocalypse είναι το βελτιωμένο sequel του Crazy Comets, ενός πολύ καλού κλώνου του arcade Mad Planets. Σε συνδυασμό με την μουσική του Rob Hubbard θα έλεγα ότι ξεπερνά το πρωτότυπο. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 418. Nodes of Yesod (1985) H Odin Computer Graphics προσπαθούσε να αντιγράψει την Ultimate Play the Game. Μέχρι και το όνομα θυμίζει την Ultimate της οποίας η εμπορική ονομασία ήταν Ashby Computer Graphics. To Nodes είναι ένα arcade adventure που θυμίζει έντονα το Underwurlde (είπαμε: αν είναι να αντιγράψεις να αντιγράψεις τους καλύτερους) αλλά είναι και το ίδιο πολύ καλό. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 λόγω μουσικής. Αναμένεται έκδοση για Spectrum Next. 419. Robin of the Wood (1985) Άλλο ένα παιχνίδι της Odin Computer Graphics. Εδώ είναι ένα arcade adventure που αντιγράφει το Sabre Wulf. Περιφερθείτε στο δάσος, κλέψτε λεφτά από τους πλούσιους και νικείστε τους εχθρούς σας. Ποια έκδοση να παίξετε: Παρά το colour clash νομίζω εδώ θα προτείνω την έκδοση για Spectrum 128k. Digitized Speech, πιο λεπτομερή γραφικά, πιο ομαλό gameplay και η μουσική είναι σχεδόν ισάξια. 420. Mission A.D. (1986) Ένα ακόμα παιχνίδι της Odin αυτή τη φορά αποκλειστικά για τον Commie. Ωραία γραφικά και μουσική αλλά μονότονο gameplay. Διασκεδαστικό για λίγο.
  25. 5 points
    "Κατι κουρασμένα παληκάρια" ...Τό μπαλκόνι του ρετιρέ που έμενε ο Κωνσταντάρας Ξέρουμε οτι η είσοδος της πολυκατοικίας οταν ερχεται ο Εξαρχάκος με την Νόρα Βαλσάμη και την Μέλπω Ζαρόκωστα που βρισκόταν στην γωνία Κρήτης 32 και Χίου σχεδόν δίπλα στα στουντιο της Φίνος Φίλμ και εχει αναφερθεί στο πρώτο μέρος του "Που γυρίσθηκαν" . Υπάρχει όμως και το μπαλκόνι του ρετιρέ που εμένε ο Κωνσταντάρας και τον βλεπουμε σε καποιες σκηνές με την Μαρία Μπονέλου και σε καποιες με την Μέλπω Ζαρόκωστα και την Μήτση Κωνσταντάρα που ήταν και το δύσκολο για εύρεση και το έψαχνα αρκετό καιρό .Τελικά βρισκόταν στο Κολωνάκι στην γωνία των οδών Ξενοκράτους 39 και Μαρασλή και για την ταυτοποίηση βοήθησαν οι απέναντι πολυκατοικίες που φαινονται απο το μπαλκόνι που βλεπουμε τους ηθοποιους.
  26. 4 points
    Με αφορμή την πρόσφατη καταστροφή στην Παναγία των Παρισίων, του τόσο σημαντικού αυτού έργου της ανθρώπινης πολιτιστικής κληρονομιάς, παρουσιάζω ένα μοντέλο της από χαρτόνι. Πρόκειται για μία σύνθετη κάρτ ποστάλ που αγόρασα σε κατάστημα αναμνηστικών δίπλα στην Παναγία των Παρισίων το 1992. Η καρτ ποστάλ ήταν φταγμένη από διπλό χαρτόνι, όπου όταν δίπλωνε κανείς τα διάφορα μέρη και τα ασφάλιζε με προεξοχές που έμπαιναν σε σχισμές, γινόταν ένα μοντέλο του μοναδικού αυτού ναού-μνημείου. Το σετ είχε και φάκελο για αποστολή, όπως και ένα τμήμα στην μία πλευρά του ναού, όπου μπορούσε κανείς να γράψει μήνυμα για τον παραλήπτη. Όταν άρχισα να κατασκευάζω το μοντέλο, πρόσεξα ότι ήταν εκτυπωμένο στην Ελλάδα!
  27. 4 points
    Φωτογραφιες και πληροφοριες για τον σχεδιασμο των παλιων παιχνιδιων 80s 90s. Το τελικο αποτελεσμα της εικονας των παιχνιδιων ηταν στην CRT οθονη..Χωρις τα pixels και το ξεπλυμενο αποτελεσμα που βλεπουμε στις σημερινες hd τηλεορασεις απο τις αυθεντικες κονσολες και τις πλακετες των arcade παιχνιδιων η στους emulators που αν δεν βαλουμε crt φιλτρα και το φιλτρο θολουρας bilinear filtering φαινεται ενα ξεπλυμενο αποτελεσμα με τα pixels στην hd οθονη. Ακομα και στα παιχνιδια του Game & Watch οπως πχ στο παιχνιδι Octopus στην lcd δεν βλεπαμε κανενα pixel το 1981 https://vgdensetsu.tumblr.com/post/179656817318/designing-2d-graphics-in-the-japanese-industry
  28. 4 points
  29. 4 points
    Εκανα και εγω την επισκεψη μου στην εκθεση οπως καθε χρονια. Δυστυχως δεν ηξερα ποτε θα μου βγει να παω αλλιως καλη φαση θα ηταν να πηγαιναμε ενα κονβοι απο εδω και να τα λεγαμε κιολας στην εκθεση. Ειναι ευκαιρια να πετυχαινω φιλους και γνωστους αλλα και παιρνω την ρετρο δοση μου χαχα Ο @θανος ειναι με το που μπαινεις με σπανιο βιντεοκασσετικο υλικο. Ειναι πραγματικα θεματοφυλακας του Ελληνικου VHS ο ανθρωπος. Πετυχα και τον @Jackie dragon. Ελπιζω ολη η παρεα να ξαναβρεθουμε σε καποια πριβε προβολη Ελληνικου cult VHS. Ο Ηλιας εχει σταντ με ρετρο υλικο και βιντεοπαιχνιδια σε πολυ καλες τιμες. Βρηκα αγραφες κασσετες σε καποιον αλλο παγκο με 1 ευρω η μια (πηρα οτι υπηρχε σε Type II - το ξερω με μισειτε χαχα). Ο Τζονυ Βαβουρας ειναι στα ντεκς. Το μουσειο φλιπερ ειχε φερει 5 φλιπερακια εκ των οποιων και το Cyclone που μου αρεσει πολυ αλλα ειχε τοσο κοσμο εκει που δεν καταφερα να παιξω. Ειχε αρκετα σταντ με παλιους υπολογιστες και κονσολες με ελευθερη χρηση των μηχανηματων. Ειχα παει με τη μια κορη μου και δεν καταφερα να κατσω πολυ διοτι ως νιατο σκυλοβαρεθηκε. Φετος ειναι μεγαλυτερη η εκθεση και ο κοσμος πολυς. O Γιωργος κανει καταπληκτικη δουλεια στην προωθηση αυτου του event και εχει καταφερει να το κανει θεσμο. Πηγαιντε χωρις τα πιτσιρικια σας. Παραθετω καποιες λιγες βιαστικες φωτογραφιες
  30. 4 points
    Απο την ταινια hard times του 1975 με τον Charles Bronson
  31. 4 points
    Ναι τους φταιει το PA μετα ,δεν κοιτανε εκει που δεν μπορουνε να σταυρωσουν σκορ.
  32. 4 points
    Οι VPX users με τοσα προβληματα και τοσες οδηγιες που διαβαζουν για να καταφερουν να παιξουν , εχουνε παθει εξαντληση... οποτε μετα που να κανουν σκορ; ειναι το κεφαλι τους καζανι... χαχαχα Ps. Εκτροχιαζετε το Θεμα!! Choo Choo!!
  33. 4 points
    Eγω αυτο που εχω καταλαβει διαβαζοντας αυτο το θεμα ειναι πως με ολα αυτα που ασχολειστε και με χιλιες δυο ρυθμισεις και cores και πως τα λενε ολα αυτα τελως παντων το μονο που κανετε ειναι να παιδευεστε με ρυθμισεις κατα 80 με 90% και ενα 10 με 20% το πολυ παιζετε παιχνιδια.
  34. 4 points
    Διασκεδάζω με τις σοφές ρήσεις των ενδόξων γυναικών και ανδρών των εξωφύλλων. "Όλοι είμαστε μοναδικοί". Αυτό είναι ταυτολογία αλλά και οξύμωρο, διότι αν κάποιος είναι τόσο συμβατικός και κοινός που δεν έχει τίποτε το "μοναδικό" επάνω του, το γεγονός αυτό τον καθιστά μοναδικό. (αυτή η εξυπνάδα είναι κλεμμένη, όχι δικιά μου, αλλά τη διασκεύασα για την περίσταση) "Ευτυχία είναι να έχεις κακή μνήμη". Εξαρτάται αν χρωστάς λεφτά (τότε βεβαίως είναι ευτυχία) ή σου χρωστάνε. "Τα λάθη της ζωής είναι πολύ γλυκά". Διαφωνώ. Μερικά είναι αλμυρά. Π.χ. μια τούρτα είναι πράγματι γλυκό λάθος, αλλά αν φας μια τεράστια πίτσα μόνος σου είναι μεν λάθος αλλά όχι γλυκό.
  35. 4 points
    Στο παρελθον εχω εξερευνήσει επανειλημμένα το θεμα PCB holder με μεικτά αποτελεσματα. Ηρθε η ωρα να πω την τελικη λεξη στο θεμα με το Panavise 324, την Bugatti Chiron των PCB Holders. Και οπως η Bugatti Chiron δεν ειναι απλα ενα αυτοκινητο, ετσι και το Panavise 324 δεν ειναι απλα ενα PCB Holder, ειναι ενας ολοκληρωμενος σταθμος εργασιες για ηλεκτρονικες πλακετες. Η Panavise ειναι γνωστή αμερικάνικη εταιρια που παραγει μέγγενες και λοιπα εργαλεία απαράμιλλης ποιότητας. Τα εργαλεία της Panavise δεν ειναι φτηνά και δυστυχώς δεν βρίσκονται εύκολα ή οικονομικά στην Ευρώπη. Για χρονια έψαχνα να βρω σε μια λογικη τιμη το κορυφαίο μοντέλο 324 χωρις επιτυχία και πανω που ημουν έτοιμος να εγκαταλείψω την προσπάθεια, βρέθηκε μια περίπτωση απο επιστροφη/ανοιγμενη συσκευασια για κλασμα του τι ζητανε συνηθως. Το μοντελο 324 αποτελείται απο 4 κομματια που πουλιούνται και ξεχωριστά. Η βαση με δυνατότητα 90 μοίρες γωνια και συμβατότητα με διάφορα εξαρτήματα που διαθέτει η panavise. Το PCB holder με δυνατότητα γωνιας 200 μοιρων και περιστροφής 360 μοιρων, με δυο ανεξάρτητους αρμούς, εκ τον οποίον ο ενας εχει εναν μοχλο γρήγορης απελευθέρωσης. Ενα πρόσθετο της βασης με θέσεις για εξαρτήματα βιδες κλπ. Μια βάση κόλλησης με θήκη για κολλητήρι και για ρολο καλαι. Ας δουμε λιγο το κουτι. Τα περιεχομενα Τα χαρτια που συνοδευουν το 324. Δεν ειμαι σιγουρος αν ειναι ολα ή χαθηκε κατι οταν ανοιχθηκε η συσκευασια γιατι υπαρχουν καποια manual αλλα οχι ολα. Οχι οτι θα τα χρειαστειτε γιατι η συναρμολογηση ειναι πανευκολη και θελει μονο 2-3 λεπτα. Εν δραση. Ναι κυριες και κυριοι αυτο ειναι ενα motherboard microATX Η θηκη για κολλητηρι Η θηκη για ρολο καλάι. Απιστευτα βολικη. Το προσθετο της βασης με δυο σφουγγαρακια για να καθαριζουμε την μυτη του κολλητηριου μας. Επιπλεον θεσεις για εξαρτηματα, βιδες κλπ. Αυτο που δεν φαινεται ειναι εξι ποδαρακια απο καουτσουκ εξαιρετικης στο κατω μερος του προσθετου. Λεπτομέρεια απο το PCB holder. O λεβιές γρήγορης απελευθέρωσης στις δυο θεσεις. Το Panavise 324 εξυπηρετει εξισου ευκολα και μικρες πλακετες... ...σε οποιαδηποτε γωνια. Αυτο που δεν μπορει να νιωσει κανεις απο τις φωτογραφίες ειναι οτι αυτο το πραγμα ειναι μασίφ. Ειναι τόσο βαρυ και τοσο καλοφτιαγμένο που ειναι πρακτικά σαν να ειναι βιδωμενο πανω στον παγκο. Το να αλλαξει κανεις πλακετα ή γωνια χρησης ειναι παιχνιδακι. Τα περιφερειακά ειναι εξαιρετικά χρήσιμα. Φτάνοντας στο τελος της παρουσίασης, συνηθως συζητω κατα ποσο αξιζει να αγορασει κανεις το προιον που παρουσιάζω. Υπαρχουν ομως πραγματα, οπως και η Bugatti Chiron εξαλλου, που υπερβαινουν αυτη την συζητηση. Φυσικα και αξιζει να το αγοράσετε, αλλα θελει υπομονή και επιμονη να το βρείτε στην καταλληλη τιμη. Εκτος και αν ζειτε στην Αμερικη, οποτε η μονη ερωτηση ειναι, γιατι δεν το εχετε αγορασει ηδη; Absolute must have+++
  36. 4 points
  37. 4 points
    Wally αργεις χαρακτηριστικα να βαλεις νεο φλιπερακι.Εχω παρει φορα εχω βαλει καρφωτη την τεταρτη στην παπια εχω ψαρωσει πανω στη σελα για καλητερη αεροδυναμικη ωστε να πιασω μεγαλυτερη τελικη και συ με κοβεις
  38. 4 points
    Οποιοσδήποτε ασχοληθεί με ρετρό υπολογιστές και παιχνιδομηχανες, αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα πρέπει να πιάσει στα χέρια του κολλητήρι. Οι περισσότεροι απο εμας ξεκίνησαν με καποιο φτηνο και πιθανότατα ανώνυμο κολλητήρι που κόστισε μερικα ευρω. Αναπόφευκτα οσοι χρησιμοποίησαν ενα τετοιο κολλητήρι σύντομα αναζήτησαν κάτι καλύτερο. Προσωπικά θεωρώ τυχερο τον εαυτό μου σε αυτη την αποψη γιατι οταν σαν εντελως ασχετος μπηκα σε ενα καταστημα ηλεκτρονικών και ζήτησα ενα κολλητήρι συν τα παρελκόμενα και αναλώσιμα του, ο πωλητης μου προτεινε ενα αξιοπρεπέστατο JBC 30ST που με υπηρέτησε πιστα μεχρι τωρα. Ηρθε ομως η ωρα να αναβαθμιστώ και εγω, αγοράζοντας ενα σταθμό κόλλησης. Περυσι στο Black Friday πετυχα μια πολυ καλη προσφορα απο το γνωστο site Banggood για τον σταθμο κόλλησης Ksger T12 με μια μυτη. Μαζι με αυτο παράγγειλα ενα σετ απο μυτες. Οι μύτες ηρθαν τρεις εβδομάδες μετα, ο σταθμος σχεδον τρεις μηνες μετα! Δεν ειμαι σιγουρος αν Ksger ειναι ονομα εταιριας, μαρκα ή μοντελο, παντως ξαφνικα βρίσκονται παντου, απο τα μεγαλα κινέζικα μαγαζια εως και το Amazon. Παντως αν υπαρχει αυθεντικο Ksger, υπαρχουν πολλα και διαφορα πραγματα που γραφουν Ksger επανω αλλα ειναι εντελως διαφορετικα μεταξυ τους. Συν οτι υπαρχουν δεκαδες αλλοι κλωνοι με αλλες ονομασιες και οτι τα βασικα εξαρτηματα να φτιαξει κανεις ενα τετοιο σταθμο εργασιας πωλούνται σαν κιτ αλλα και ξεχωριστά. Ας δουμε καποια βασικα στοιχεια για τον συγκεκριμενο σταθμο κολλησης. Προκειται για μια σχεδιαση βασισμενο στον γνωστο μικροελεγκτη STM32 (οπως και το Gotek), συνοδευεται απο OLED οθονη σε ενα αλουμινενιο. Ειναι συμβατο με μυτες τυπου Hakko T12. Ειναι 120W, υποστηριζει θερμοκρασιες απο 150-480C, απο κρυο φτανει σε θερμοκρασια λειτουργιας σε λιγοτερο απο 8 δευτερολεπτα και εχει εσωτερικα μπαταρια που διατηρει τις ρυθμισεις ακομα και οταν ειναι κλειστο. Το χερουλι εχει αισθητηρα κινησης. Ας κανουμε το παραδοσιακο unboxing. O σταθμος, το χερουλι και η μια μυτη. Ουτε καλώδιο ρεύματος και ακομα χειρότερα, ουτε manual. Το χερουλι, αντιγραφή του Hakko FX-9501 Η μυτη T12-K οχι ιδιαίτερα χρήσιμη για through hole. Ξεχωριστά παράγγειλα και ενα σετ συμβατές μυτες. Ο σταθμος κολλησης στο καλης ποιοτητας αλουμινένιο κουτι του. Στην πρόσοψη το βυσμα που συνδέεται το χερουλι, η οθονη και ενα περιστροφικός επιλογέας. Στο πισω μερος, ενας διακοπτης on/off και το κλασσικό βυσμα IEC και ασφάλεια! Η προετοιμασία για την χρηση ελαχιστη. Συνδέουμε το καλωδιο ρεύματος, το χερουλι, βάζουμε την μυτη που θέλουμε και ειμαστε έτοιμοι. Την πρωτη φορα που το αναψα δοκιμασα μια δυσαρεστη εκπληξη γιατι η προεπιλεγμένη γλώσσα ηταν τα κινέζικα. Καθως το μενου ρυθμισεων εχει περιπου 20 επιλογες μου πηρε αρκετη ωρα μεχρι να βρω την καταλληλη ρυθμιση για την γλώσσα. Απο κει και περα ρυθμισα την ημερομηνία και ώρα. Επιπλεον κανεις μπορει να δηλωσει 5 προεπιλογές για θερμοκρασίες αν ειναι καποιες θερμοκρασιες που χρησιμοποιει στανταρ. Καθε φορα που αλλαζει κανεις μυτη πρεπει να την επιλέξει απο την λιστα με τις μυτες που υποστηριζονται. Ολες οι ρυθμισεις διατηρούνται οταν κλεισουμε την συσκευη. Ο χρονος που χρειαζεται απο κρυο να ειναι ετοιμο για χρηση ειναι οντως κατω απο 8 δευτερολεπτα, κατι που θα εντυπωσιασει τους περισσοτερους χρηστες κολλητηριων. Η οθονη ειναι φωτεινη και ευκρινης, η ρυθμιση της θερμοκρασιας ευκολη και σε καποιους θα φανει χρησιμη και η λειτουργια boost που μας δινει στιγμαια λιγο παραπανω θερμοκρασια για να ξεπερασουμε ενα δυσκολο σημειο. Πολυ βολικο το standby οταν ακουμπησουμε το χερουλι πανω στο γραφειο και το αφησουμε ακινητο για λιγη ωρα. Αφου μεινει στο standby για καποια ωρα πεφτει σε sleep, οποτε και παγωνει τελειως η μυτη. Ολα αυτα οπως και το πως και ποτε θα ξυπναει αλλαζουν απο τις ρυθμισεις. Υπαρχουν πολλες και διαφορες ρυθμισεις καποιες δεν ειναι αμεσα κατανοητο τι κανουν και δυστυχως δεν υπαρχει manual που να εξηγει τα παντα. Ευτυχως υπαρχει πολυς κοσμος που εχει ασχοληθει με αυτα, οποτε με μια αναζητηση στο web συνηθως μπορει να βρει κανεις οτι χρειαζεται. Ας δουμε και μερικες φωτογραφίες. Η οθονη που εμφανίζεται κατα την εργασια. Κεντρικα η τρεχουσα θερμοκρασία, ακριβως απο πανω η τελικη θερμοκρασια που εχουμε ζητησει. Ακομα εχουμε το μοντελο της μυτης, την θερμοκρασια περιβαλλοντος, την ωρα κλπ. Αλλαζοντας θερμοκρασια Υπνε που παίρνεις τα παιδια... Το μενου ρυθμισεων Εκδοση hardware και firmware Αξιζει να αναφερουμε εδω οτι υπαρχουν ανταλλακτικα για οποιοδηποτε κομματι του σταθμου μας. Επιπλεον υπαρχουν διαθεσιμα χερουλια απο ανοξείδωτο ατσαλι για αυτους που θελουν κατι καλυτερο απο πλαστικο που συνοδευει την συσκευη μας. Ακομα ειναι ευκολο να βρει κανεις παντως τυπου μυτες. Ειναι ο καλύτερος σταθμός κόλλησης όλων των εποχών; Σιγουρα οχι, αλλα ειναι εξισου καλος ή καλυτερος απο διάφορες άλλες εισαγωγικές προτάσεις της αγοράς. Ειδικα αν τον βρει κανεις σε κάποια προσφορά, τοτε αξιζει με κλειστά τα ματια. Προσοχή μονο γιατι με το ιδιο ονομα κυκλοφορούν προϊόντα με διαφορετικές ποιότητες κατασκευής. Επισης στο αρχικο κοστος να υπολογίσετε και την αγορα της κατάλληλης μυτης, γιατι αυτές που συνηθως συνοδεύουν το σταθμο δεν κάνουν για through hole κολλησεις.
  39. 4 points
    Είπα να ξαναεπισκεφτω το Samsung και να κανω καποιες μικροβελτιωσεις, Ξεκίνησα κλασσικά αναβαθμίζοντας το Gotek HxC στο πιο προσφατο stable firmware. Μιας και το μηχανημα δεν ειχε ποτε real time clock, αποφασισα να το προσθεσω με ενα Dallas DS1216E. Πρόκειται για ενα αρθρωμα που περιεχει ενα ολοκληρωμένο και μια μικρη μπαταρία λιθιου 3v. Παρεμβάλλεται μεταξυ της μητρικής και του ολοκληρωμένου της ROM του υπολογιστή. Η ROM του Samsung. Αφου παρεμβάλλουμε το DS1216E. Προσθεσα στην CF του υπολογιστή τα υποστηρικτικά αρχεία του DS1216E. Επιτυχία! Ειπα να ολοκληρώσω αναβαθμίζοντας την Soundblaster 2.0 με συμβατοτητα απο Game Blaster. H game blaster ηταν η πρωτη προσπαθεια της Creative στον χωρο του ηχου στο PC. Παρολο που δεν ειχε μεγάλη επιτυχία, υπάρχει ενας αριθμος παιχνιδιων που εχει υποστηριξη για το standard οπότε είπα και εγώ γιατι οχι. Η αναβάθμιση αποτελείται απο 3 ολοκληρωμένα. Τα 2 ολοκληρωμένα Philips κανουν την δουλεια και το GAL φροντίζει για την επικοινωνία με την καρτα. Αυτο αρχικα ηταν αυθεντικό kit και καποιος κατάφερε και έκανε reverse engineer το ολοκληρωμένο που υλοποιεί την επικοινωνία με την κάρτα και το αντέγραψε. Δυστυχώς ομως αυτο δουλεύει μονο για συγκεκριμένες εκδόσεις της Soundblaster 2.0. Μαντέψτε πια είχα εγώ. Προσθέτουμε τα 3 ολοκληρωμένα και αλλάζουμε θέση σε ενα jumper. Και αν μαντέψατε σωστά, τοτε θα ξέρετε τι επακολούθησε. Ρούφηξα άσχημα! Εκατσα και διαβασα ολα τα σχετικα threads στα γνωστα forums κλπ και διαπίστωσα οτι υπαρχει μια νεότερη έκδοση του ολοκληρωμένου που παιζει με ολες τις εκδοσεις Soundblaster 2.0. και φυσικα πρεπει να τα ξανασκασω! Ίδωμεν.
  40. 4 points
    Δηλαδή κατά τον Λ. Π. η γυναίκα είναι ένα "αιδοίο" (αηδιαστική λέξη, λες και είναι κάτι για το οποίο οι γυναίκες πρέπει να ντρέπονται - προσωπικά προτιμώ τη λέξη που χρησιμοποίησε ο Λ.Π. αλλά τέλος πάντων σέβομαι τις αρχές του Retromaniax) με όλα τα υπόλοιπα απλώς ασήμαντο περιτύλιγμα. Κι ο Λ.Π. είναι αντίστοιχα ένας όζων βόθρος με όλα τα υπόλοιπα απλώς ασήμαντο περιτύλιγμα. (Στα Αγγλικά που η λέξη "asshole" χρησιμοποιείται και με υβριστική έννοια θα ταίριαζε καλύτερα από το βόθρος διότι είναι γειτονικό ανατομικά) Τι έχουν πάθει στον κόσμο όλο και η χυδαιότητα έχει πάρει το πάνω χέρι? Δεν είμαι πουριτανός, χρησιμοποιώ πολλές λέξεις που στο RM θα ήταν όλο * και @ διότι νομίζω πως η χυδαιότητα δεν βρίσκεται στις λέξεις καθαυτές αλλά στο νόημα. Και το νόημα της συνέντευξης ήταν εμετικό. Και καλά ο Παπαδόπουλος έχει το ακαταλόγιστο. Αλλά ο Δανίκας? Που θεωρεί σπουδαίο και κατόρθωμα το να αναμεταδίδει (λογοκριμένα βέβαια, κατά τ' άλλα οι ΑΛΛΟΙ είναι υποκριτές, αυτοί που θα χαρακτηρίσουν τη συνέντευξη και τον συνεντευξιαζόμενο όπως τους αξίζει)? Ας πήγαινε ο Λ.Π. μπορστά σε κανένα Σουγκλάκο (ή σύγχρονο αντίστοιχο) και να του έλεγε "Ωραίο "αιδοίο" η κόρη σου" και να κάτσει να φάει την μπουνιά να πω "αυτά πιστεύει και τα υποστηρίζει με κίνδυνό του". Αλλά η εκ του ασφαλούς εκπομπή βοθρολυμάτων είτε από "ποιητές" είτε από Φαήλους είτε από κάποιους Σεβασμιότατους τι το γενναίο και επαινετέο έχει?
  41. 4 points
    Θενκ ΓΙΟΥ ,δυο σελιδες θεμα ο ΓΟΥΑΛΗ και με ενα ποστ μας τα λυσες ολα τα θεματα!
  42. 4 points
    Χρειάζεσαι μόνο: Την τελευταία έκδοση MAME Τις ROMs που αρχίζουν από "gnw_" τις οποίες βάζεις στο φάκελο ROMs Τα Artwork files που αρχίζουν από "gnw_" τα οποία βάζεις στο φάκελο Artwork Artwork files για G&W, θα βρεις εδώ. Και ένα δικό μου αγαπημένο:
  43. 4 points
    (Όπως πάντα, ελπίζω να μην το έχω ρωτήσει και κάποτε άλλοτε μέσα στα τελευταία 13 χρόνια...) Μια από τις πιο αρχέγονες παιδικές αναμνήσεις μου ήταν ένα παιχνίδι που μου έφερε μια μέρα ο Πατέρας μου: Ένα πλαστικό φρατζολάκι, που από κάτω είχε έναν διακόπτη ο οποίος εκκινούσε ένα επαναλαμβανόμενο (ευτυχώς όχι εκνευριστικό) γέλιο. Το παιχνίδι αυτό το αποκαλούσαμε "ο χάχας" και μπορώ να πω ότι χανάνισα μαζί του για 3-4 μέρες, πριν χαλάσει (ή το χαλάσω). Υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες επ' αυτού;
  44. 4 points
    Την εν λόγω φωτογραφία πόσταρε στο φέισμπουκ ο Σπύρος Μπιμπίλας και διακρίνονται μαζί του ο Χάρης Αρβανιτίδης, η Ρίκα Διαλυνά και η Καλή Καλό. Μάλιστα ο Σπύρος λέει ότι οι δυο σπουδαίες κυρίες της υποκριτικής είναι ξαδέρφες. Ρίκα 88 ετών και Καλή 91 ετών σήμερα.
  45. 4 points
    Μια φορα και εναν καιρο ειχα γραψει για το αγαπημενο μου ρολόι και την προσπαθεια μου να το αντικαταστησω. 8 χρονια μετα η καταληξη της ιστοριας με πολλες φωτογραφιες! Προσπαθωντας να βρω ενα ρολοι σαν το δικο μου, τελικα κατεληξα να αγορασω αλλα 4 ανα τα χρονια. Τελικα με την πιο προσφατη αγορα μου βρηκα ενα που ειχε τον ιδιο μηχανισμο και τα ιδια 7 τραγουδια, αλλα σημαντικα διαφορετικη εξωτερικη εμφανιση. Τα πεντε ρολογια. Το Sanio ειναι το δικο μου. Το τελευταιο ειναι αυτο με τον ιδιο μηχανισμο. Απο πισω με την ιδια σειρα. Αποφασισα να επαναφερω στην ζωη το δικο μου. Μια μικρη εγκοπη μας επιτρεπει να αφαιρεσουμε το καπακι. Μεσα απο το καπακι υπαρχει ενας μεταλλικος δισκος. Αφαιρωντας το πλαστικο καλυμα εχουμε προσβαση στον μηχανισμο. Ο παλιος μηχανισμος ειχε δυο βασικα προβληματα. Τα τεσσερα κουμπια πιεζουν ελασματα στον μηχανισμό για να ενεργοποιηθούν. Στο δικο μου τα τρια απο τα τέσσερα ελάσματα είχαν κοπεί απο την χρήση. Το δευτερο προβλημα στην αλλη μερια ειναι οτι ο πλαστικος σκελετός του μηχανισμού ειχε σπασει στα δυο αδυναμα σημεια των υποδοχων των ελασμάτων. Τον ειχα κολλήσει καποτε. Μετέφερα τον μηχανισμό απο το λειτουργικό ρολόι και πλεον για πρώτη φορα μετα απο 20 χρονια το αγαπημένο μου ρολόι ειναι πάλι σε δράση. Κάποια στιγμη θα κανω μια ηχογράφηση τις 7 μελωδίες.
  46. 4 points
    Διάβασα ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο για την συναρμολόγηση ενος C64C χρησιμοποιώντας ως επι το πλείστο μοντέρνα εξαρτήματα. Ο συγγραφέας χρησιμοποίησε καινούριο κουτί, motherboard και πληκτρολόγιο. Κρατησε, γιατι ετσι προτιμούσε τα πλήκτρα και γιατι δεν γινεται διαφορετικά, κάποια απο τα ολοκληρωμένα. Αν και πλεον ακομα και τα περισσότερα ολοκληρωμένα εχουν αντιγραφεί (SID, PLA κλπ).
  47. 4 points
    436. The Great Giana Sisters (1987) Οι Ιάπωνες ξεκίνησαν την αυτοκινητοβιομηχανία τους αντιγράφοντας δυτικά αυτοκίνητα και οι Γερμανοί το game design τους αντιγράφοντας Ιαπωνικά παιχνίδια. Αν και επιφανειακά είναι καθαρή αντιγραφή του Super Mario Brothers (γιαυτό και αποσύρθηκε κακήν κακώς σε χρόνο dt) παίζοντας το λίγο περισσότερο βλέπεις ότι είχε και δικά του στοιχεία. Αν και δεν φτάνει το ορίτζιναλ είναι ένα από τα καλύτερα (αν όχι το καλύτερο) τέτοιου είδους platformer για τον C64. Ποια έκδοση να παίξετε: Παίξτε την Special Edition για CD32 με βελτιωμένα AGA γραφικά αλλά ακόμα καλύτερη φαίνεται η 30th anniversary για τον C64 που προσθέτει διάφορα στοιχεία στο παιχνίδι (όπως να κολυμπάς) αλλά δυστυχώς είναι μόνο playable demo και είναι άγνωστο αν και πότε θα ολοκληρωθεί. 437. Katakis (1988) Προφανώς του Manfred Trenz το μάθημα δεν του έγινε πάθημα (μάλλον γιατί την γλίτωσε φθηνά) και το επόμενο παιχνίδι του ήταν κλοπή του R-Type. Αυτή την φορά όμως τιμωρήθηκε αυστηρά αφού η Activision που είχε τα δικαιώματα για το R-Type του ανάθεσε να κάνει την μεταφορά του παιχνιδιού. 😋 Παρόλα αυτά η δουλειά που έκανε στο Katakis ξεπερνά την (έξοχη) μεταφορά του αυθεντικού και έτσι θεωρείται ένα από τα καλύτερα shoot 'em ups του συστήματος. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 438. Enforcer: Full Metal Megablaster (1992) Αν και τα γραφικά είναι ανακυκλωμένα από τα προηγούμενα παιχνίδια του Trenz για παιχνίδι που βγήκε για περιοδικό όχι μόνο δεν είναι κακό αλλά είναι και από τα εντυπωσιακότερα shmups του C64. 439. Samurai Warrior: The Battles of Usagi Yojimbo (1988) Πολύ περίεργη επιλογή να φτιάξουν παιχνίδι βασισμένο σε ένα καλτ κόμικ που ασχολείται με τις περιπέτειες ενός Ronin (Σαμουράι χωρίς αφέντη) λαγού που δουλεύει ως Yojimbo (μισθοφόρος σωματοφύλακας) αλλά χαίρομαι που το έκαναν. Το παιχνίδι καταφέρνει να πιάσει το κλίμα του κόμικ και της ιαπωνικής κουλτούρας βάζοντας τον μηχανισμό κάρμα, την υποχρέωση να υποκλίνεστε σε ανώτερους σας αλλιώς τους προσβάλλετε, τα ζεν ρητά. Από τα πιο ενδιαφέροντα arcade adventures του C64. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 όπως λέει και ο Φιλανδός. 440. Space Taxi (1984) Άλλο ένα αριστουργηματικό παιχνίδι από την Muse Software. Lunar Lander με ταρίφα. Τι καλύτερο; Απλό, με πολύ καλό χειρισμό και με πολύ σωστή αύξηση δυσκολίας από επίπεδο σε επίπεδο. Ποια έκδοση να παίξετε: Αποκλειστικό για C64 αλλά υπάρχουν public domain κλώνοι για την Amiga. To Ugh! πιθανότατα θα το δούμε ξεχωριστά (παίρνει το concept και το βάζει σε προϊστορική περίοδο σε στυλ Flintstones) αλλά μπορείτε να δείτε το public domain Space Taxi 3 που προφανώς έχει καλύτερο digitised speech από τον C64. Πάντως παίξτε πρώτα το αυθεντικό.
  48. 4 points
    426. Star Paws (1987) Βασικά Road Runner στο διάστημα. Ελέγχετε ένα σκύλο σαν το Will E. Coyote και πρέπει να φάτε τα διαστημικά μπιπ μπιπ είτε κυνηγώντας τα και πηδώντας πάνω τους είτε χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα που προφανώς είναι μια προσφορά της Acme. Αρκετά διαφορετικό από τα συνηθισμένα και αξίζει να το δείτε μόνο και μόνο για την απόλαυση του να πιάσετε επιτέλους το καταραμένο road runner. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 427. Slayer (1988) Μερικές επιλογές παιχνιδιών του C64 Mini δεν βγάζουν νόημα. Προφανώς πήραν τα δικαιώματα από συγκεκριμένες εταιρίες (εν προκειμένω από την Hewson) αλλά γιατί επέλεξαν κάποια αντί κάποιων άλλων; Που είναι το Zamzara; Το Steel που είναι στο C64 Mini δεν είναι ούτε τόσο καλό, ούτε τόσο γνωστό, ούτε τόσο προσιτό, ούτε είχε πάρει τόσο καλά reviews όσο το Slayer (ασημένιο μετάλλιο από το Zzap!64) που μάλιστα είναι από τον ίδιο developer (Imperial Software Designs) οπότε έκανα μια ανταλλαγή. Συμπαθητικό horizontal shooter για budget παιχνίδι που θυμίζει το IO. Ποια έκδοση να παίξετε: C64, είναι καλύτερο από τις 16 bit μεταφορές. 428. Zamzara (1988) Μιας και το ανέφερα...Ένα πολύ καλό budget platform shooter για τον C64 από τον άλλο διάσημο Φιλανδό προγραμματιστή Jukka Tapanimaki. Ελέγχετε ένα εξωγήινο που μοιάζει με xenomorph και πρέπει να δραπετεύσετε από τον εργαστήριο που σας κάνουν πειράματα πριν σκάσει η βόμβα και να φτάσετε στο διαστημόπλοιο σας. 429. Street Sports (Series) (1987) H σειρά Street Sports της Epyx έβγαλε τα αθλητικά παιχνίδια από τα γήπεδα και τα έβαλε στις αλάνες κάτι που αντέγραψαν αργότερα πολλές εταιρίες. Αντί να παίζετε μεγάλους σταρ παίζετε με τα πιτσιρίκια της γειτονιάς σας. Δυστυχώς δεν έχει πατητό mini game αλλά απλά ρίχνεις ένα κέρμα για να δεις ποιος θα επιλέξει παιδί πρώτος. Ποια έκδοση να παίξετε: Άλλη μια περίεργη επιλογή στο C64 Mini. Διάλεξαν το Baseball παρότι το σύστημα βγήκε πρώτα στην Ευρώπη. Εσείς παίξτε το Basketball το οποίο είναι και το καλύτερο μπασκετάκι στον C64. 430. Uchi Mata (1986) H αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα οκτάμπιτα fighting games επηρεάστηκαν από το Karate Champ και το Yie Ar Kung-Fu. Μπορεί να μην είναι το καλύτερο fighting game αλλά είναι το μοναδικό που προσομοιώνει Judo οπότε αξίζει να του ρίξετε μία ματιά. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 431. Zynaps (1987) Άλλη μια περίεργη επιλογή για τον C64 Mini αφού το Zynaps είναι πιθανά το καλύτερο shmup για τον SPECTRUM ενώ στον C64 δεν είναι τόσο καλό. Ποια έκδοση να παίξετε: Όπως λέει και το συγκριτικό, Spectrum Εδώ τελειώνουμε με τα παιχνίδια του C64 Mini θα συνεχίσουμε με αυτά που είναι στο top 100 του Lemon64 και φυσικά αυτά που είχε βγάλει καλύτερα το Zzap!64.
  49. 4 points
    τεύχος 561 08/11/1980 "Για την αγάπη της Λυδίας" ΥΕΝΕΔ τεύχος 562 15/11/1980 "Μεθυσμένη πολιτεία" - "Οι άθλιοι των Αθηνών" τεύχος 563 22/11/1980 "Λάουρα" ΥΕΝΕΔ τεύχος 564 29/11/1980 Γωγώ Ατζολετάκη - Γιώργος Χριστοδούλου τεύχος 565 06/12/1980 "Ντάλλας" ΕΡΤ τεύχος 566 13/12/1980 "Μπακ Ρότζερς" ΥΕΝΕΔ τεύχος 567 20/12/1980 Εορταστικά προγράμματα τεύχος 568 27/12/1980 Μαρινέλλα τεύχος 569 03/01/1981 Μαρία Αλιφέρη - Τάκης Χρυσικάκος τεύχος 570 10/01/1981 "Ο κήπος με τα αγάλματα" ΕΡΤ ακολουθούν τα εξώφυλλα των τευχών 558 για τη φίλη @bambinella 100 , 563 569 και 570
  50. 4 points
    411. Firelord (1986) Ένα fantasy arcade adventure που έχει την πρωτοτυπία ότι για να ολοκληρώσετε την αποστολή σας πρέπει να κάνετε συναλλαγές με τους κατοίκους της χώρας ώστε να αποκτήσετε τα αντικείμενα που χρειάζεστε ή ακόμα και να τους κλέψετε. Αν σας πιάσουν πάτε στον δικαστή και πρέπει να ολοκληρώσετε ένα mini game για να μην χάσετε μία ζωή. Το κακό είναι ότι χάνετε ενέργεια συνεχώς κάτι το οποίο δυστυχώς το βλέπουμε συχνά σε Αγγλικά adventures και arcade adventures της εποχής για να ανεβάσουν χωρίς λόγο την δυσκολία και να αυξήσουν τεχνητά την διάρκεια του παιχνιδιού. Τα περισσότερα παιχνίδια ήταν σχεδιασμένα για να μην μπορείτε να τα τελειώσετε. Ευτυχώς ήρθαν οι Ιάπωνες με τα κονσολοπαίχνιδα και το έκοψαν αυτό το κακό συνήθειο. Παίξτε το με cheat για να το απολαύσετε γιατί αξίζει τον κόπο. Ποια έκδοση να παίξετε: Αν και δεν εκμεταλλεύεται ιδιαίτερα τις δυνατότητες του (κάνει μπαμ ότι είναι port από Spectrum) C64. 412. Hawkeye (1988) Ένα παιχνίδι από τους Ολλανδούς Boys without Brains που δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι φτιαγμένο από demosceners: φοβερό οπτικοακουστικά, ρηχό gameplay. Ένα μίνι gamergate της εποχής αφού εκδόθηκε από την Thalamus που ανήκε στον ίδιο όμιλο με το Zzapp!64 οπότε όλα τα παιχνίδια της εταιρίας έπαιρναν αποθεωτικά reviews είτε το άξιζαν είτε όχι. Σίγουρα το παιχνίδι δεν άξιζε το 96% που είχε πάρει. Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχει και για Amiga αλλά μακριά είναι άθλιο port. 413. Herobotix (1987) Ένα top down shooter που ελέγχετε ένα ρομπότ σε ένα λαβύρινθο και πρέπει να βρείτε τα 6 κομμάτια ενός υπερόπλου. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 414. Hunter's Moon (1987) O Martin Walker είναι γνωστός στους C64 users τόσο ως μουσικός (πχ Armalyte) όσο και ως προγραμματιστής. Στο βιογραφικό του έχει από πολύ κακά παιχνίδια όπως το άθλιο Back to the Future μέχρι κλασικά όπως το συγκεκριμένο (με μουσική από τον "πολύ" Matt Gray) που είναι ένα shmup με στοιχεία puzzle που χρειάζεται σκέψη εκτός από αντανακλαστικά. Εκτός από το πολύ πρωτότυπο gameplay το παιχνίδι έχει και εξαιρετικά γραφικά κάνοντας το ένα από τα καλύτερα shmups για το σύστημα. Ποια έκδοση να παίξετε: Την Remastered που βγήκε το 2018. Tώρα που ανασυγκροτήθηκε η Thalamus ας ελπίσουμε ότι και άλλοι τίτλοι της θα γίνουν remastered στο μέλλον. 415. Hysteria (1987) Ένα run 'n' gun με ωραία γραφικά και πολύ καλή μουσική από τον Fred Gray (απλή συνωνυμία με τον Matt) όπου πρέπει να νικήσετε τον Shub-Niggurath (μου θυμίζει λίγο o κακός το δημιούργημα του Lovecraft) σε τρεις χρονικές περιόδους. To παιχνίδι είναι όμως πολύ σύντομο και πολύ δύσκολο (μάλλον για να κρύψει πόσο μικρό είναι). Ποια έκδοση να παίξετε: C64

Announcements



×
×
  • Create New...