Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/22/18 in all areas

  1. 4 points
    Η Αλίκη θα έπρεπε να φωτογραφηθεί είτε ως Βίκτωρ είτε ως Βικτώρια. Αυτό το αναποφάσιστο εξώφυλλο δεν την κολακεύει. Ούτε αυτήν ούτε το φωτογράφο που είχε την έμπνευση ( να την κάνει ο θεός). Σαν τον παραβα στη χαρτορίχτρα είναι στο πιο γκλαμουρους.
  2. 2 points
    Τιτλοι αρχης και τελους απο το εορταστικο προγραμμα του Μεγκα "Τι Σημαινει Ελληνικό Ρεβεγιόν" με την Μιμη Ντενιση. Ο Φαίδων Γεωργίτσης ως οικοδεσποτης. Συμμετείχαν γνωστοί καλλιτέχνες οπως: Αλεξια Αντυπας Αρλετα Ελενη Βιταλη Σοφια Βοσσου και αλλοι... Μεταδοθηκε στο MEGA CHANNEL το 1991 https://youtu.be/XrmBkdX6LG0
  3. 2 points
    τεύχος 751 14/07/1972 Αλίκη Βουγιουκλάκη και Γιαννάκης τεύχος 752 21/07/1972 Μαρίζα Κωχ τεύχος 753 28/07/1972 Ξανθίππη Καραθανάση τεύχος 754 04/08/1972 Δάκης τεύχος 755 11/08/1972 Ελένη Ερήμου τεύχος 756 18/08/1972 Τόλης Βοσκόπουλος τεύχος 757 25/08/1972 Ζωή Λάσκαρη τεύχος 758 01/09/1972 Γιώργος Κοινούσης τεύχος 759 08/09/1972 Γιώργος Νταλάρας τεύχος 760 15/09/1972 Φωτεινή Μαυράκη ακολουθούν τα εξώφυλλα των τευχών 753 και 760
  4. 1 point
    Ας ριξουμε μια ματια στην νεα γενια των Everdrive flashcarts για το N64 και πιο συγκεκριμενα στο Everdrive-64 v2.5. Οι διαφορες στις δυνατοτητες και επιδοσεις με την προηγουμενη γενια πολλες και σημαντικες. Οι διαφορες με το σημαντικα ακριβοτερο v3 ειναι ελαχιστες και αφου ουτε και το v3 υποστηριζει memory snapshots. Το Everdrive-64 v2.5 δεν ερχεται σε καποια ιδιαιτερη συσκευασια, περιεχει το UltraCIC II, που το καθιστα συμβατο και PAL και NTSC κονσολες και επιτρεπει να παιζουν τα παιχνιδια που χρησιμοποιουν το CIC-6105. Ομοιως και το κελυφος του flashcart ειναι φτιαγμενο ετσι ωστε να μπαινει σε ολες τις κονσολες. Υποστηριζει SD/SDHC καρτες φορμαρισμενες σε FAT16/32. Υποστηριζει cheats τυπου Gameshark και on the fly patching των roms. Η συμβατοτητα προσεγγιζει πλεον το 100%. Σε PAL κονσολα Σε NTSC pikatsu κονσολα Ας δουμε λιγο την λειτουργια του flashcart. Ξεκινωντας βλεπουμε την λιστα φακελων/αρχειων. Επιλεγοντας μια rom, εχουμε την δυνατοτητα να την φορτωσουμε στην μνημη και να αρχισουμε να παιζουμε, απλα να την φορτωσουμε στην μνημη, να δουμε πληροφοριες για την rom, να δουμε τα περιεχομενα της rom με hex viewer. Επιλεγοντας ενα αρχειο save εχουμε διαφορες επιλογες επεξεργασιας του αρχειο. Επιλεγοντας ενα αρχειο αποθηκευσης περιερχομενων controller pak (mpk) εχουμε δυνατοτητα να αποθηκευσουμε τα περιεχομενα της μνημης ενος pak απο και προς ενα αρχειο. Το κεντρικο μενου Λιστα επιλογων Τα παιχνιδια που παιξαμε προσφατα Διαχειριση controller paks Cheats Self test Οθονη about Ας δουμε και μερικα παιχνιδακια Carmageddon H PAL εκδοση δεν παιζει στην NTSC κονσολα Aerofighters Assault Densha De Go! 64 Star Soldier Vanishing Earth Daikatana Tι να πει κανεις για το Everdrive-64 v2.5; Ειναι ενα ώριμο ολοκληρωμένο προϊόν που κανει οτι υποσχεται απροβληματιστα. Must have.
  5. 1 point
    Ξερατε οτι......; Οταν ο Νικος Ξανθοπουλος παντρευτηκε την Εριφυλη, που εγινε η δευτερη συζυγος του, καποιοι ηθοποιοι αντεδρασαν επειδη δεν ηταν κι εκεινη ηθοποιος; Τη δυσαρεσκεια της εξεφρασε ανοιχτα και η Αννα Φονσου η οποια την εποχη εκεινη δηλωνε τσιμπημενη μαζι του.
  6. 1 point
    Για την εκδοση του snes λεει νομιζω ο robo
  7. 1 point
    Προσθεφηκαν και νέες φιγούρες στην συλλογή μου από arsenal prostars
  8. 1 point
    τεύχος 751 15/09/1983 Ελεονώρα - αλλαγή μέρα κυκλοφορίας από Παρασκευή σε Πέμπτη τεύχος 752 22/09/1983 Αλίκη Βουγιουκλάκη τεύχος 753 29/09/1983 τεύχος 754 06/10/1983 Καρόλ Μπουκέ τεύχος 755 13/10/1983 Μοντέλο τεύχος 756 20/10/1983 Ζωή Λάσκαρη τεύχος 757 27/11/1983 Μοντέλο τεύχος 758 03/11/1983 Τάνια Τσανακλίδου τεύχος 759 10/11/1983 Γιούλη Ζήκου τεύχος 760 17/11/1983 Αλίκη Βουγιουκλάκη ακολουθούν τα εξώφυλλα των τευχών 754 και 760
  9. 1 point
    τεύχος 751 30/07/1957 τεύχος 752 06/08/1957 (για έναν περίεργο λόγο κυκλοφόρησαν δύο τεύχη εκείνη την ημερομηνία!) τεύχος 753 06/08/1957 Ροζάνα Ποντεστά τεύχος 754 13/08/1957 Επετειακό Δεκαπενταύγουστου τεύχος 755 20/08/1957 Ρόμυ Σνάιντερ τεύχος 756 27/08/1957 Τζέην Μάνσφηλντ τεύχος 757 03/09/1957 Ελάιαν Στιούαρτ τεύχος 758 10/09/1957 Μάρα Λέην τεύχος 759 17/09/1957 τεύχος 760 24/09/1957 Μπριζίτ Μπαρντό αναζητείται ταυτοποίηση προσώπων των τευχών 751 752 και 759
  10. 1 point
  11. 1 point
    @FORD231Άρχοντας..ΤΚ 11521 ευρύτερη περιοχή πέριξ του μεγάρου μουσικής και γηπέδου παναθηναικού
  12. 1 point
    Αν το δίλημμα του Στέφανου ήταν με πόσα "μ" να γράψει τη λέξη, διάλεξε λάθος απάντηση.
  13. 1 point
    Χε χε μόνο ο καλλιτέχνης των εξωφύλλων του Ρομάντσου θα μπορούσε να ζωγραφίσει κάποιαν που να είναι δυνατόν να είναι η Κόλλινς ή η Χέπμπορν. Πάντως, χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω, πρέπει να πω ότι εγώ θα τον ξεπερνούσα. Αν είχα φιλοτεχνήσει το εξώφυλλο δεν θα μπορούσατε να επιλέξετε μεταξύ Κόλλινς, Χέπμπορν, Αλαίν Ντελόν ή δεινόσαυρου Μπάρνεϋ.
  14. 1 point
    τεύχος 741 08/07/1983 Ξένια Καλογεροπούλου τεύχος 742 15/07/1983 τεύχος 743 22/07/1983 Μοντέλο τεύχος 744 29/07/1983 Μοντέλο τεύχος 745 05/08/1983 Μοντέλο τεύχος 746 12/08/1983 τεύχος 747 19/08/1983 Μοντέλο τεύχος 748 26/08/1983 Μπρουκ Σιλντς τεύχος 749 02/09/1983 τεύχος 750 09/09/1983 ακολουθούν τα εξώφυλλα των τευχών 741 και 748
  15. 1 point
    Όχι, δεν ψαλιδίστηκε το μήνυμά μου, αλλά ούτε ένδειξη εγκεφαλικού είναι. Απλώς ξέχασα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ρετρομανιακών είναι μια γενιά νεότερη από μένα κι έτσι μάλλον αγνοούν (και δεν χάνουν και τίποτε) τον αρκετά δημοφιλή τότε, αλλά ατάλαντο συγγραφέα Ζεράρ ντε Βιλιέ και τον ήρωά του, μυστικό πράκτορα (ελευθέρας βοσκής, δεν ανήκε σε CIA ή άλλη υπηρεσία) πρίγκηπα Μάλκο Λίνγκε γνωστό με το ψευδώνυμο SAS (που ήταν αρχικά τίτλου στυλ "Η αυτού γαληνότης", αν θυμάμαι καλά) ο οποίος πετούσε αποκλειστικά με την ομώνυμη εταιρεία, όπως μας υπενθύμιζε σε κάθε βιβλίο ο Ζ.ντ.Β. (είπε κανείς "τοποθέτηση προϊόντος"?). Είπα "σε κάθε βιβλίο" αλλά ουσιαστικά το ίδιο βιβλίο έγραφε κάθε φορά με ασήμαντες παραλλαγές, κάτι σαν Άρλεκιν για άντρες. Καμία σχέση με τον James Bond του οποίου κακέκτυπο αντίγραφο ήταν. Ο Φλέμινγκ είχε ταλέντο. Ο ντε Βιλλιέ ξεκινούσε από ένα πραγματικό συμβάν (π.χ. θυμάμαι μια εκτεταμένη και πολύωρη διακοπή ρεύματος στη Νέα Υόρκη) και ύφαινε μια θεωρία συνομωσίας με κακούς Σοβιετικούς κομμουνιστές πράκτορες να είναι υπεύθυνοι γι' αυτό αλλά τελείως ανίκανοι, διότι ο SAS που αναλάμβανε να λύσει το μυστήριο και να τιμωρήσει τους ενόχους χωρίς ο βοϊδολαός να μάθει τίποτε και πανικοβληθεί (γι' αυτό δεν ξέρουμε ακόμη και τώρα ότι οι Ρώσοι ήταν πίσω από τη συσκότιση της ΝΥ, ας πούμε) τους έκανε σκόνη χωρίς να ιδρώσει ή να τσαλακώσει τη χωρίστρα του καν. Και βέβαια στον ελεύθερο χρόνο του τα έφτιαχνε και με διάφορες καλλονές, διότι ήταν και ανυπέρβλητος εραστής. Αρκετά σκληρή τσόντα για την εποχή. Νομίζω στην Ελλάδα κυκλοφορούσε μόνο σε Βίπερ από τον Πάπυρο. Είχα διαβάσει κάμποσα τω καιρώ εκείνω, διότι ήταν junk food για το μυαλό σε παραλία. Αλλά από ένα σημείο και μετά τον έβρισκα βαρετότατα επαναλαμβανόμενο ως συγγραφέα και εξοργιστικό με τη χοντροκαμωμένη προπαγάνδα του και σταμάτησα να διαβάζω βιβλία του. Αργότερα έγινε ένα σκανδαλάκι στην Ελλάδα όταν έγραψε βιβλίο που βασιζόταν στο θάνατο του Παναγούλη, που φυσικά τον θεώρησε δολοφονία αλλά δεν ξέρω πώς κατάφερνε να συνδυάσει Αβέρωφ με Σοβιετικούς διότι δεν διάβασα το βοβλίο, μόνο το νταβατούρι που έγινε εξ αιτίας του. Στη Wikipedia υπάρχει άρθρο γραμμένο από τον ίδιο ή/και θαυμαστή του (πέθανε το 2013, προλαβαίνει να το έχει γράψει αυτός, αλλά αναφέρεται σε μεταθανάτιες κυκλοφορίες βιβλίων του) αλλά παρόλα αυτά είδα ενδιαφέρουσες πληροφορίες, ας πούμε " He frequently visited theatres of operation, doing research and interviews to ground his stories with accurate facts.[3] Each book was typically researched 15 days on location and then written in 15 additional days.[4] ". Μάλιστα. Πήγαινε 15 μέρες σε ένα μέρος και αυτό του αρκούσε να ξεθάψει κατασκοπευτικά μυστικά. Σαχλαμάρες. Μόνο τουριστικά πασαλείμματα μπορεί κανείς να "research" σε 15 μέρες. Αλλά το ότι ξεπετούσε ένα βιβλίο σε 15 μέρες το πιστεύω, και πολύ τους πάει. Δεν ήταν ακριβώς Μαρσέλ Προυστ. Συγγνώμην για το μεγάλο και εκτός θέματος ποστ, αλλά φταίει το Φαντάζιο που στο ένα εξώφυλλο μας μιλάει για ταινία του Φελλίνι και στο άλλο για ταινία του Μάλκο (πρέπει να αναφέρεται στο S.A.S. à San Salvador (dir. Raoul Coutard, 1983), with Miles O'Keefe (as Malko), Raimund Harmstorf, Dagmar Lassander, Anton Diffring, Sybil Danning. Το θυμάστε? Ούτε εγώ.)
  16. 1 point
    Έχει και παρασκήνιο αυτή η φωτογράφηση... Η παράσταση που αναφέρεται, είναι "Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές" (1983). Πηγή: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=4476
  17. 1 point
    Αυτό με τα περιοδικά υπήρχε γενικά. Σε πολλές περιπτώσεις μου δίνανε την αίσθηση ότι οι δεν έχουν καν παίξει το παιχνίδι, απλά γράφουν κάτι γιατί πρέπει να γράψουν ή φαντάζονται πως θα είναι το παιχνίδι και γράφουν με αυτό το σκεπτικό. Η έχουν παίξει 5 λεπτά για να πάρουν μία ιδέα και να γράψουν 20 γραμμές να φύγει το review. Από ένα σημείο και μετά κάνει μπαμ ότι είναι κάποιος υπάλληλος που έχει βαρεθεί και απλά θέλει να σχολάσει και να πάει σπίτι του. "Τα ηχητικά εφέ κάνουν την παρουσία τους αισθητή" Αυτή η πρόταση έχει κάποιο νόημα? Καμία πληροφορία δεν πήρα από αυτό πέρα από το ότι υπάρχουν. Σε άλλες περιπτώσεις μου θυμίζει κείμενα σε διαφημιστικά φυλλάδια. "Η αίσθηση παιχνιδιού ίδια και απαράλλακτη, έτοιμη να σας καθηλώσει". Εχω δουλέψει ως γραφίστας σε διαφημιστικές και έχω κάνει πολλές καταχωρήσεις. Αυτή η έκφραση στο τέλος μου θυμίζει τότε που ερχόταν το αφεντικό ή ο πελάτης από πάνω μου και προσπαθούσαν να αλλάξουν το κείμενο ώστε να "πουλάει πιο πολύ". Είναι το στυλ "Μία περιπέτεια που θα σας συναρπάσει. Μπείτε κι εσείς στον μαγικό κόσμο του Super Mario. Είστε αρκετά γενναίοι να αντιμετωπίσετε τους εχθρούς και να σώσετε την πριγκίπισσα?" Λες χωρίς να λες τίποτα, απλά γεμίζεις την σελίδα με αρλούμπες. Αυτό το πράγμα το αισθανόμουν και τότε, δεν είναι κάτι που το καταλαβαίνω τώρα. Από τα ελάχιστα περιοδικά που διάβαζα reviews και έβλεπα ότι ο συντάκτης έχει ασχοληθεί είναι το PC Master. Αλλά κι εκεί τα προσπέρναγα τα περισσότερα γιατί έβλεπα πολύ bias (Τι είναι αυτό, adventure? Βάλε 99% στα γραφικά και στο score από τώρα να το έχω έτοιμο, μην χάνω χρόνο να το φτιάχνω) αλλά και το ότι απλά διαβάζω την γνώμη του άλλου και τίποτε παραπάνω. Γι αυτό πιο πολύ με ενδιέφεραν τα previews που είχαν εικόνες από ακυκλοφόρητα games ή τα νέα που ήταν απλά πληροφορίες, παρουσιάσεις hardware και συγκριτικά αυτών κλπ. Γιατί οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Οσο και αν σου αρέσει η Voodoo και η 3DFX αμα η Geforce τρέχει πιο γρήγορα είσαι αναγκασμένος να το γράψεις. Από τότε μέχρι και σήμερα μόνο αυτό με ενδιαφέρει στο θέμα πληροφόρησης. Αποφεύγω reviews και μένω μόνο σε άρθρα που η γνώμη σου δεν μετράει ιδιαίτερα και δεν μπορείς λες ότι νά ναι. Εκτός αν λες ψέματα επίτηδες (το έχω δει και αυτό αλλά είναι άλλο θέμα).
  18. 1 point
    Οι πληροφορικάριοι εδώ και χρόνια προσευχόμαστε στον ένα και μοναδικό Θεό. Stackoverflow Πρωί-μεσημέρι-απόγευμα-βράδυ ευχόμαστε μακροζωία σε αυτούς τους Άγιους ανθρώπους που σκέφτηκαν και υλοποίησαν αυτή τη καταπληκτική ιδέα. Το Stackoverflow αφορά προγραμματιστές. To RetroComputing όμως αφορά εμάς εδώ. Μπορείτε να βρείτε ερωτήσεις και απαντήσεις για τους αγαπημένους μας υπολογιστές, Μπορείτε να κάνετε τις δικές σας ερωτήσεις αλλά και γιατί όχι απλά να χαζέψετε! Έχω βρει τον εαυτό μου, στον ελάχιστο χρόνο που έχω, να χαζεύει ερωτήσεις που πραγματικά δεν περίμενα να έχει ρωτήσει κάποιος και που κρύβουν από πίσω ωραίες ιστορίες. Αν και είναι Beta ακόμα σας εύχομαι Καλή μελέτη!
  19. 1 point
    Ξεκίνησα τη συλλογή μου Star Wars όταν διαπίστωσα πόσο άρεσαν οι ταινίες στα -μικρά τότε- παιδιά μου. Ήθελα να τους προσφέρω τους ήρωες της οθόνης και τα εντυπωσιακά σκάφη τους στο δωμάτιό τους. Σιγά-σιγά μεγάλωνε ο αριθμός των αντικειμένων και άρχισε να διαμορφώνεται μία συλλογή. Το παιχνίδι με τις φιγούρες και τα διαστημόπλοια γίνονταν πλέον υπό διακριτική επίβλεψη, ούτως ή άλλως τα παιδιά τα πρόσεχαν. Πολλά από τα σκάφη είναι πλέον σπάνια, μερικά τα είχα προμηθευτεί από τις ΗΠΑ μια και δεν κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Πέρυσι αποφάσισα να διαμορφώσω μία βιτρίνα ειδικά για το θέμα αυτό. Στα 4 μέτρα που επέτρεψε η σύζυγος στρίμωξα τελικά τη μισή συλλογή, ή άλλη μισή είναι σε κουτιά στην αποθήκη. Παραθέτω λοιπόν μερικές γενικές φωτογραφίες, εάν κάποιος έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για κάποιο σκάφος/φιγούρα, ευχαρίστως να ανεβάσω φωτογραφίες ειδικά για αυτό.
  20. 1 point
    Καταρχάς το πότε ξεκίνησε η κατασκευή δεν λέει τίποτα, όλα τα μηχανήματα πριν βγουν έχουν κάποια χρονάκια κατασκευής. Το MD βγήκε το '88 και ουσιαστικά βασίζεται σε πιο παλιό arcade hardware του 85, το οποίο ήταν ακόμα πιο ισχυρό και από την Amiga. Αλλά στο MD είχε κάποια "κοψίματα" έτσι ώστε να έχει και μία λογική τιμή. Το άλλο που ήθελα να σχολιάσω είναι το κατα πόσο η Amiga ήταν παιχνιδομηχανή με το που βγήκε... το 1985 βγήκε η Amiga 1000 αλλά μόνο παιχνιδομηχανή δεν ήταν, βασικά όποιος την πήρε για να παίξει παιχνίδια μάλλον έκλαψε τα λεφτά του. Ηταν ένα πανάκριβο εργαλείο και όχι παιχνίδι. Φυσικά ήταν πολύ μπροστά τεχνολογικά αλλά έπρεπε να σκάσεις και τα ανάλογα λεφτά. Μόνο για επαγγελματίες παιδιά, οι υπόλοιποι δρόμο. Η Αmiga ξεκίνησε να μετράει σαν παιχνιδομηχανή όταν βγήκε η Amiga 500. Και αυτό έγινε 2 χρόνια μετά. Όπως λοιπόν δεν μπορούσε κάποιος κοινός θνητός να πάρει ένα System 16 arcade για να παίζει σπίτι του, το '85, έτσι και δεν μπορούσε να πάρει μία Amiga 1000 (άσε που τότε πόσα παιχνίδια να είχε). Έπρεπε λοιπόν να βγει κάτι πιο φτηνό. Για παιχνίδια. Ετσι η Amiga 500 βγήκε το '87 και το Mega Drive το '88. Αυτές είναι οι ημερομηνίες που μετράνε. Οπότε άντε οι διψασμένοι για τεχνολογία 16bit να χάρηκαν το "μονοπώλιο" για 1 χρόνο. Αν και πριν το MD υπήρχε το PC Engine/Turbografx αλλά ας πούμε ότι δεν μετράει μιας και δεν βγήκε τότε στην Ευρώπη. Με λίγα λόγια θα πρέπει η σύγκριση MD/SNES να είναι με Amiga 500, το μηχάνημα που είχε την ανάλογη τιμή, τις προδιαγραφές για games και απευθυνόταν στους gamers. όχι με Amiga του ενός εκατομμυρίου (τότε), ή την πιο καινούρια 32bit Amiga 1200, 4000 κλπ. Που και πάλι οι κονσόλες ήταν πολύ πιο φτηνές και από την 500άρα. Πιο πριν (πριν σπάσει το thread) ειπώθηκε ότι δεν μπορούσε να συναγωνιστεί τις κονσόλες στις πωλήσεις γιατί ήταν ακριβή... η 500άρα. Οπότε φαντάσου τι θα γινόταν με την 1000άρα... Τέλος θα ήθελα να πω ότι η Amiga 500 "έσβησε" πια το '94 περίπου. Και όπως λες κι εσύ, που ξεκίνησε σε εποχές 8bit και άντεξε τόσο πολύ, έτσι και οι 16bit κονσόλες αντέξανε μέσα στην επόμενη γενιά, μέχρι και το '97 με τα playstation/Saturn τα οποία ήταν πραγματικά τέρατα με τεράστια διαφορά στο hardware και όχι με την μικρή διαφορά μεταξύ Amiga/MD/SNES. Και γενικά οι χρονιές 94-95-96 ήταν πολύ δυνατές για τις 16bit κονσόλες, για μένα τότε βγήκαν τα καλύτερα games. Οταν βγαίνανε τα Super Metroid, Yoshi's Island, DKC 1-2-3, Mortal Kombat 3, Sonic & Knuckles, Comix Zone, Vectorman 1-2, Chrono Trigger, Earthworm Jim 1-2 κλπ, η Amiga500 ουσιαστικά δεν υπήρχε πια.
  21. 1 point
    Οπως και στην Amiga υπήρχαν λίγα παιχνίδια που έκαναν 100% χρήση των χρωματικών δυνατοτήτων της, έτσι και στο MD/SNES συνέβαινε το ίδιο πράγμα. Υπήρχαν πχ παιχνίδια και στο Mega Drive που έφταναν τα 64 χρώματα ενώ κάποια τα ξεπερνούσαν ακόμα, παρόλο που τα 64 ήταν το όριο. Και στην Amiga "όλα σχεδόν τα παιχνίδια" όπως λες κι εσύ για το MD, είχαν γύρω στα 32 χρώματα και όχι 184 που είχε συγκεκριμένα το Lionheart ή 100+ που είχαν κάποια λίγα καλά παιχνίδια στο τέλος της ζωής της Amiga. Να είμαστε δίκαιοι. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα όμως... Παρένθεση: Τα χρώματα, ή μάλλον ο αριθμός χρωμάτων, είναι μία πονεμένη ιστορία για τους home users. Ένα απωθημένο το οποίο ξεκινάει από τις εποχές των 8bit homes όπου το μόνο κριτήριο ποιότητας γραφικών ήταν τα χρώματα. Τα μετρούσαν ένα ένα οι καημένοι. Και ήταν γενικά απαίσια. To Spectrum με τα μουσταρδί, τα cyan και το color clash και το C-64 με τα γενικώς ξεπλυμένα χρώματα. Μόνο ο Amstrad έβγαζε χρώματα της προκοπής. Αλλά βλέπεις δεν ήταν τόσο καλό στην διαχείριση sprites και στο scrolling όσο ο C64... Οι console users όμως δεν είχαν ποτέ αυτό το απωθημένο. Ακόμα και στο Atari 2600, το 1978, υπήρχαν αρκετά καλά και έντονα χρώματα για τα περιορισμένα γραφικά που μπορούσε να δείξει. Και με τα NES/Master System σχεδόν ποτέ δεν θυμάμαι να τσακωνόμαστε μεταξύ μας για τα χρώματα. Δεν είχε σημασία που το NES είχε λιγότερα από το Master System ούτε το ότι το Mega Drive είχε λιγότερα από το SNES. Και αυτό γιατί τα γραφικά στις κονσόλες είχαν ένα σωρό άλλες αρετές, όπως ομαλότατο scrolling στα 50/60fps ενώ στα 16bit είχαμε συνήθως πολλά animation frames στα sprites (κάτι που ήταν πολυτέλεια στα homes), πολλά εφέ, ενώ το parallax scrolling ήταν standard και δεν το έβλεπες μόνο σε λίγα καλά παιχνίδια ή demos... Κλείνει η παρένθεση. Οπότε κάθε φορά που βλέπω σύγκριση αριθμού χρωμάτων με πιάνει μία νύσταααα, άστα να πάνε. Και τι έγινε που το Sonic 1 έχει πιο λίγα χρώματα? Και πάλι οπτικά είναι ανώτερο από το 95% της βιβλιοθήκης της Amiga. Για να μην πω το 99.9% που είναι η πραγματική μου άποψη. Και φυσικά τα Sonic 2, 3, Knuckles είναι ακόμα καλύτερα. Αλήθεια, το υπερβολικά γρήγορο scrolling των Sonic το βάζετε στην εξίσωση? Το Gunstan Heroes έχει λίγα χρώματα? Αλήθεια? δεν του φαίνεται. Δεν μπορώ να το καταλάβω με τον ΧAMO που γίνεται στην οθόνη από εκρήξεις, εφέ και sprites να κινούνται από εδώ και από εκεί... Αλλά βέβαια αυτά δεν φαίνονται από μία εικονίτσα και με την πληροφορία "47 χρώματα" από κάτω. Κακή προσπάθεια να μειώσουμε ένα παιχνίδι που στην Amiga θα ήταν από τα κορυφαία τεχνικά, ΑΝ έβγαινε ποτέ με την ίδια ποιότητα. Δεν λέω ότι το Brian The Lion ή το Lionheart δεν είναι πανέμορφα... αλλά δεν είναι μόνο o αριθμός χρωμάτων που τα κάνουν όμορφα. Είναι και ο τρόπος χρήσης αυτών των χρωμάτων, είναι τα backgrounds, τα textures, ο σχεδιασμός. Σημασία έχει ο καλλιτέχνης, όχι το πόσους μαρκαδόρους έχει. Δώσε σε έναν άσχετο 100 μαρκαδόρους και σε έναν ζωγράφο 10. Ποιος νομίζεις ότι θα κάνει την καλύτερη ζωγραφιά? Ενα παιχνίδι μπορεί να έχει 1.000.000 χρώματα και να είναι πιο άσχημο και από την ασχήμια. Το SF2 στο Mega Drive έχει πιο λίγα χρώματα από το SNES αλλά για κάποιους έχει γίνει καλύτερη επιλογή των χρωμάτων αυτών με αποτέλεσμα να έχει λίγο πιο έντονα και ελκυστικά χρώματα. Ας αφήσουμε λοιπόν τις παλέτες και ας ασχοληθούμε με το κατά πόσο οι developers είχαν την ικανότητα να βγάλουν όμορφα, ομαλά και χορταστικά γραφικά στην οθόνη. Εκεί είναι που κολλάει κάπως η Amiga. Σαν hardware οι δυνατότητες ήταν παρόμοιες και με μικρές διαφορές αλλά οι κονσόλες είχαν 2 πολύ καλά ατού. Τις κασέτες που μεγάλωναν σε μέγεθος και τους "ακριβούς" developers, ενώ τότε οι Ιάπωνες (που ήταν στα καλύτερά τους) έβγαζαν σχεδόν αποκλειστικά στις κονσόλες. Η Amiga είχε μικρότερους developers με μικρότερα budgets και το χειρότερο? Τις δισκέτες. Τι να κάνεις με μία δισκέτα των 800k? Οταν το Street Fighter πχ θέλει τουλάχιστον 4MB? Και μιλάμε για την home έκδοση που ήταν ήδη συμπιεσμένη σε σχέση με τα 8MB περίπου του Arcade. Για το '86-'90 ήταν καλό μέγεθος αλλά από το '91 και μετά, τα 800kb απλά δεν έφταναν. Οπότε έπρεπε να κάνουν την επιλογή οι devs, ή να μειώσουν την ποιότητα γραφικών και να κόψουν γενικά animation frames ή να βγάζουν τα παιχνίδια σε πολλές δισκέτες και να κουράζουν τους χρήστες με παραπάνω loading και disc swapping. Και ναι, το disc swapping ήταν πάρα πολύ ενοχλητικό, όπως και τα 10λεπτα loading στα 8bit homes, το ότι προκαλεί νοσταλγία σε κάποιους δεν σημαίνει ότι οι κονσολάδες δεν ήταν σε πολύ καλύτερη μοίρα που δεν τα είχαν..

Announcements



×
×
  • Create New...