Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/03/2019 in all areas

  1. 4 points
    Εδώ και μερικά χρόνια έχω αυτή την έκδοση του Batmobile σε κλίμακα 1/18 από την Hot Wheels. Όπως αναφέρεται και στο κουτί και υποτίθεται, είναι το batmobile από την ταινία Batman Returns του 1992. Δεν είναι καθόλου άσχημο, αλλά δεν είναι και 100% πιστό στο αυτοκίνητο της ταινίας. Μπορείς να πεις πως είναι παιχνίδι και μπορείς να το δώσεις σε ένα παιδάκι για να παίξει. Παρόλα αυτά, το αμάξωμα είναι μεταλλικό, εκτός από λίγα πλαστικά κομμάτια και διαθέτει εντυπωσιακό επίπεδο λεπτομέρειας λόγο των διαστάσεών του, που το μήκος του είναι 29 εκατοστά και το πλάτος 11.3 εκατοστά. Το αστείο είναι πως τότε, η Hot Wheels είχε διαθέσει στην αγορά και την έκδοση που ονόμαζε elite και είχαν βάψει μερικά σημεία χρυσά. Αυτή την αναποδιά τους ποτέ δεν την κατάλαβα. Υπάρχει ακόμη στο ebay για αγορά και δεν είναι εξαιρετικά ακριβό αν το ψάξετε λίγο. Γενικά η διάσταση 1/18 της Hot Wheels και ειδικά οι εκδόσεις των κινηματογραφικών αυτοκινήτων, έχουν λίγο τσιμπιμένες τιμές. Όμως είναι κάτι που δεν πρέπει να σας αποθαρρύνει γιατί τα μοντέλα διαθέτουν υψηλο επίπεδο λεπτομέρειας. Επίσης κάποτε ήμουν κάτοχος της 1/6 έκδοσης της Hot Toys, που με ένα μέτρο μήκος, σίγουρα το αυτοκίνητο ήταν άκρως εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά, αλλά είναι εξ'ολοκλήρου κατασκευασμένο από πλαστικό. Πιστεύω πως η έκδοση της Hot Wheels, αν και 1/18 αξίζει τα χρήματα παρά η 1/6 της Hot Toys που κοστίζει ένα τσουβάλι λεφτά. Αυτά βέβαια είναι γούστα, αλλά πιστέψτε με, αν μπορούσατε μόνο να τα δείτε και τα δυο από κοντα. Κοιτώντας το λοιπόν, σκέφτηκα πως θα έδειχνε ακόμη πιο ενδιαφέρον σε ένα διόραμα, με μερικές βελτιώσεις χρώματος και με φωτισμό για να μοιάζει σαν να είναι σκηνή της ταινίας. Δεν έχω την εμπειρία από ανάλογες κατασκευές (για την ακρίβεια είναι το πρώτο μου διόραμα) και από βαφή, μόνο ένα x-wing της Revell έχω βάψει με όχι και τόσο πετυχημένα αποτελέσματα. Στο συγκεκριμένο Batmobile τα πράγματα είναι αρκετά πιο απλά. Μερικά πλαστικά μόνο χρειάζονται να βαφτούν στα κατάλληλα χρώματα. Το πιο κραυγαλέο λάθος της Hot Wheels είναι η βόμβα που εξέχει μπροστά και είναι βαμμένη ασημί. Φυσικά σε καμία από τις δυο ταινίες δεν είναι ασημί, αλλά μαύρη σαν το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Εδώ πρέπει να σημειώσω πως η μεγάλη διαφορά ανάμεσα των Batmobile στις δυο πρώτες ταινίες, είναι στο μαύρο χρώμα του αμαξώματος. Στην πρώτη είναι ματ μαύρο και στην δεύτερη είναι γυαλιστερό μαύρο. Η έκδοση της Hot Wheels είναι ματ και αν και αναφέρεται στη ταινία Batman Returns, δεν έχω σκοπό να αλλάξω το ματ χρώμα. Πιστεύω πως το ματ του ταιριάζει περισσότερο και του δίνει μυστήριο σε συνδιασμό με το δυναμικό του σχήμα. Ας το δούμε όμως και από κοντά. Έρχεται επάνω σε αυτή την μαύρη πλαστική βάση. Έχει και τα δυο πολυβόλα που έχει και στην ταινία. Το εσωτερικού του είναι αυτοκόλλητα, αλλά αρκετά πετυχήμενα. Επίσης στρίβοντας το τιμόνι στρίβουν και οι μπροστινοί τροχοί. Έτσι ξεκίνησα την προσεκτική αποσυναρμολόγηση. Το εσωτερικό του αμαξώματος. Διακρίνονται λίγο τα δυο πολυβόλα και η βόμβα μπροστά. Δεν είναι και τόσο μικρό, αν σκεφτεί κανείς πως δεν έχω και μικρά χέρια (αν είχατε το μυαλό σας στο μικροσκοπικά Hot Wheels που είχαμε τότε μικροί). Το εσωτερικό πλαστικό που κρατάει σταθερή τη βόμβα και στο κάτω μέρος η ίδια η βόμβα σε δυο κομμάτια, που έβγαλαν από το μυαλό τους οι κατασκευαστές της Hot Wheels. Τα εμπρός και πίσω φανάρια που έπρεπε να τα βγάλω προσεκτικά αφού ήταν κολλημένα με κόλλα. Τα πολυβόλα που κρατιούνται από δυο pins το καθένα. Κατά την εξαγωγή τους, κατάφερα να σπάσω και και στα δυο το δεύτερο pin. Ούτε επίτηδες να το έκανα. Τα κομμάτια ξεχωριστά μέχρι στιγμής. Αργότερα ανακάλυψα τυχαία πως άλλα δυο πλαστικά κομμάτια αφαιρούνται από το αμάξωμα. Το εσωτερικό από κοντά. Εδώ άνοιξα δυο τρύπες στα φανάρια για να χωράνε τα led. Επειδή το dremel που είχα με άφησε, πρέπει να ομολογήσω πως το να κάνεις τρύπες με θρυσκευτική ευλάβεια με ένα κανονικό δράπανο είναι κομμάτακι ζόρικο. Και εδώ άνοιξα τέσσερις τρύπες για τα led στα πίσω φώτα (εκτός focus η φωτογραφία δυστηχώς). Αρχίζουν να μπαίνουν τα led. Και εδώ βάφω το μικροσκοπικό κιβώτιο ταχυτήτων. Συνέχεια την Δευτέρα που θα πάω να αγοράσω κίτρινα led για την τουρμπίνα.
  2. 3 points
    Αν και αρκετά σύντομο σε διάρκεια παιχνίδι είναι τόσο όμορφο από άποψη γραφικών και πλοκής που μου θύμησε τις παλιές καλες εποχές του Fate of Atlantis. http://www.powerhoof.com/peridium/
  3. 2 points
    Αν ειναι ιδιου τυπου Pi, ναι. Απλα αν θελεις πχ να κανεις clone μια 64αρα καρτα, στατιστικα ειναι απιθανo να χωρεσει σε αλλη 64αρα. Ολες οι SD διαφερουν κατα καποια bytes. Πας αναγκαστικα σε 128αρα. Πειραματιστηκα με καποιους bare metal emulators για Pi (δηλαδη images που μπουταρουν σε emulator χωρις ενδιαμεσο λειτουργικο, δειτε εδω) Τωρα παιζω με τον ZxBarEmulator Μπουτ σε 2 δευτερολεπτα, καταλαβαινει κανονικα το 360 pad, κανενα προβλημα στο emulation Μετα σειρα εχει ο BC64
  4. 2 points
    Απλό, μινιμαλιστικό, με έξυπνο gameplay...δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο... https://pocketfruit.itch.io/upward
  5. 2 points
    Με τα hlsl που εβαλα παραπανω δοκιμασα και τα arcade bezels που εχει στο βιντεο και το αποτελεσμα μου φανηκε πολυ καλο.Εχει κατω απο το βιντεο λινκ για να τα κατεβασεις.Ειναι αρκετα τα βιντεο και τα λινκς με παρα πολλα arcade bezels.
  6. 2 points
    Ωρα ειναι να αναφερουμε το εξαιρετικό site του δημιουργου, που εχει πληθωρα χρησιμων πληροφοριών για το PSIO και το switch board. Αναμεσα στα downloads, FAQ και bug/compatibility tracker υπαρχουν ολες οι πληροφοριες που μπορει να χρειαστει ποτε κανεις. Αξιζει ακομα να αναφέρουμε τα διεξοδικά manuals και how-to's για το PSIO, το switch board το Systems Console κλπ. Τετοια επαγγελματικη δουλεια στο documentation ειναι σπανιοτατη στο χωρο. Παρολο που υπαρχουν σημεια που ειναι ακομα work in progress, η γενικη εντυπωση που σχηματιζει κανεις ειναι οτι προκειται για ενα προιον καλοσχεδιασμένο και καλα υλοποιημενο, οπου πολλη σκεψη εχει αφιερωθει στην χρηστικότητα απο τον τελικο χρηστη που δεν ειναι super hacker. Τα βασικα αρνητικα στοιχεια ειναι οι καθυστερησεις, τοσο στην αγορα του προιοντος οσο και στην υπηρεσια τοποθετησης του switch board. Ειναι λογικες σε εναν σημαντικο βαθμο, αφου το playstation ειναι μια σημαντικη κονσολα στην ιστορια του gaming με πολλα δυνατα παιχνιδια και το PSIO ειναι η πρωτη πρακτικη λυση τετοιου τυπου. Συνεπως η ζητηση ειναι τεραστια. Οσο περναει ο καιρος βεβαιως οι καθυστερησεις, ειδικα στην αγορα του προιοντος θα μειωνονται. Το τελευταιο και σημαντικοτερο προβλημα ειναι σιγουρα το switch board. Δεν ειναι καθολου ευκολο να τοποθετηθει στην κονσολα και θελει καποιον που να εχει μεγαλη εμπειρια σε πιο μοντερνες πλακετες. Εγω τα καταφερνω σχετικα καλα σε πλακετες through hole της δεκαετιας του 80, αλλα ηττηθηκα κατα κρατος στην τοποθετηση του switch board. Εν κατακλειδι. Tην εποχη που ο έτερος Καππαδόκης κοστιζει ενα κομματι ψωμι, αξιζει κανεις να αφιερωσει χρονο και χρημα για τον Κροκοδειλακια; Αν ειστε πραγματικος θιασώτης του playstation 1 και της περιόδου εκεινης του gaming η απάντηση ειναι δαγκωτο ναι. Must have!
  7. 1 point
    Μ’ αυτά και μ’ αυτά, φτάσαμε αισίως στο τέλος του 2018! Τα χρόνια πέρασαν κι εμείς γίναμε ακόμα πιο ρετρό (όχι, δε γεράσαμε! Ωριμάσαμε! ) και πλέον, πράγματα που μέχρι χθες ήταν στη σφαίρα των κοντινών αναμνήσεων, έχουν περάσει στο Hall of Fame της αιωνιότητας, καθώς έρχονται κι αυτά με τη σειρά τους να προστεθούν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας!Επειδή εσείς το ζητήσατε (κι εμείς σας ακούσαμε!), έφτασε λοιπόν η ώρα να μετακινήσουμε το δείκτη των χρονολογικών ορίων και να επιμηκύνουμε το ρετρό όριο της θεματολογίας του φόρουμ μέχρι και το 2000! Ακόμα περισσότερες αναμνήσεις, ακόμα περισσότερα θέματα να συζητήσουμε και να ζωντανέψουμε, ακόμα περισσότερο υλικό να διαφυλάξουμε, χάρη στη δική σας προσπάθεια και τη δική σας βοήθεια!Περιμένουμε με ανυπομονησία τα καινούρια flash backs από τα νιάτα σας (μας) και θέλουμε το κέφι σας να γεμίσει πάλι το φόρουμ μας! Φιλικά,KambiaWallyShock D@redevil
  8. 1 point
    Συνήθως οταν αγοράζω και παρουσιάζω κατι ειμαι προκαταβολικά ενήμερος και γνωρίζω σε σχετικά καλο βαθμό το τι αγοράζω, τι μπορει να κανει και τι προσδοκίες μπορώ να εχω για την ποιότητα της εμπειρίας που θα μου δώσει. Σπανιότερα έρχεται στα χερια μου κατι που δεν υπάρχει πρακτικά καμια αναφορά στο web και μόλις με τα βίας γνωρίζω τα χαρακτηριστικά του, ποσο μάλλον τι μπορω να περιμένω απο αυτο. Ένας τέτοιος κεραυνός εν αιθρία είναι και το EternalCRT της εταιρίας Monotech απο την μακρινή Νέα Ζηλανδία. Το EternalCRT ειναι ενας μετατροπέας που δέχεται σήματα MDA, Hercules και CGA και τα μετατρέπει σε VGA. Είχαμε δει προ καιρού κατι παρόμοιο με τον CGA2RGB του Pyrofer, που μετατρέπει το σημα τύπου CGA του Commodore 128 σε RGB και σε συνδυασμό με τον scan doubler GBS-8200 μπορεί να δείξει σε VGA οθόνη. Η διάφορα εδω ειναι οτι έχουμε μια συσκευή που τα κάνει ολα και που απο σχεδίασης προορίζεται για καρτες γραφικών PC. Ξεκιναμε με το παραδοσιακό unboxing. Εκτος απο το EternalCRT, παίρνουμε και ενα καλώδιο CGA καθως και ενα καλώδιο τροφοδοσίας usb. Θα πρεπει να χρησιμοποιήσουμε εναν δικο μας φορτιστή USB 5v. Το EternalCRT ειναι ενα sandwich απο πλακέτες. Στην πάνω πλευρά του συναντάμε 4 επιλογείς 2 θέσεων, 4 κουμπιά και ενα led. Εχουμε εναν διακόπτη on/off με ενδεικτική λυχνία. Τρια κουμπια για την διαχειριση του OSD. Εναν διακοπτη που ενεργοποιεί τα scanlines. Ενα κουμπι που ενεργοποιεί την κατασταση λειτουργίας Composite CGA out. Εναν διακοπτη που ενεργοποιει την μονοχρωμία και εφόσον ειναι ενεργοποιημένη αλλος ενας διακόπτης μας δινει επιλογή μεταξύ εξομοίωσης οθονης πράσινης ή amber. Απο την μια μερια έχουμε την είσοδο απο την καρτα γραφικών. Στην αλλη έχουμε την εξοδο vga και την είσοδο τροφοδοσίας 5v. Αφου συνδεσουμε τα παντα, ενεργοποιούμε το EternalCRT, ανάβουμε τον υπολογιστή μας και είμαστε έτοιμοι για rock'n'roll. Για το τεστ αυτο χρησιμοποίησα το IBM 5160 με την αυθεντική IBM CGA και το αρχαίο LG MonitorTV μου. Πρωτη εντύπωση: μου έφυγε το καφάσι! Οχι μονο δούλεψε με την πρωτη, χωρις να χρειαστεί καμια ρύθμιση αλλα η εικόνα είναι εκτός πραγματικότητας. Σαν να βλέπω CRT οθόνη. Απίστευτα χρωματα, τα προαιρετικά scanlines ειναι απαράμιλλα, οπως και η εξομοίωση μονόχρωμων οθονών amber και πρασινων. Μονο προβληματάκι που αντιμετώπισα είναι οτι το Composite CGA mode δεν ειχε σωστα χρώματα, αλλα αυτο λύθηκε άμεσα με την χρήση του OSD. Θα σας δειξω παραδείγματα, αλλα οι φωτογραφικές μου ικανότητες ειναι πενιχρές και αδυνατούν να σας παρουσιάσουν ποσο εξαιρετική ειναι η απεικόνιση. Ειδικά οπου εχει scanlines πρέπει να το δειτε για να το πιστέψετε. Norton SI εντελώς σκέτο. Με scanlines Amber σκετο. Amber με scanlines Πρασινο σκετο. Πρασινο με scanlines One on One: Dr. J vs. Larry Bird RGB με scanlines Composite χωρις scanlines Composite με scanlines King's Quest I booter RGB χωρις scan lines Λεπτομερεια RGB χωρις scanlines Λεπτομερεια RGB με scanlines Composite με scanlines Λεπτομερεια Composite χωρις scanlines Λεπτομερεια Composite με scanlines Το μονο αρνητικό που μπορω να σκεφτώ ειναι η αρκετά ανεβασμένη τιμη. Ισως και σαν μελλοντική πρόταση για μια επόμενη έκδοση να έχει και υποστήριξη για εξομοίωση οθονών λευκου φωσφόρου. Περα απο αυτα μιλαμε πραγματικα για εναν CRT killer και για ενα περιφερειακό που δεν πρεπει να απουσιάζει απο κανέναν οπαδο του early PC computing. Σπευσατε. Must have!
  9. 1 point
    Μία από τις κορυφαίες κοινωνικές ταινίες του Παλιού Ελληνικού Κινηματογράφου εξετάζω σήμερα. Είναι ο Αστραπόγιαννος, μια συμπαραγωγή της Φίνος Φιλμς και του Γεράσιμου Κανδύλη σε σκηνοθεσία Νίκου Τζήμα. Το θέμα - το καστ. Θεσσαλία τέλη 19ου αιώνα. Η περιοχή έχει απελευθερωθεί από τους Τούρκους τα προβλήματα όμως με τον διαμοιρασμό της γης παραμένουν οξυμένα. Πλούσιοι κοτζαμπάσηδες - γαιοκτήμονες έχουν αγοράσει τα τσιφλίκια των αγάδων και χρησιμοποιούν τους κολίγους για την καλλιέργειά τους. Ένας κολίγος, ο Γιάννος (Νίκος Κούρκουλος) επιστρέφει από τον πόλεμο και το όνομά του έχει γίνει θρύλος για τα κατορθώματά του ώστε οι αγρότες να τον φωνάζουν Αστραπόγιαννο. Ο Αστραπόγιαννος στην προσπάθειά του να φτιάξει τη ζωή του και τις ζωές των συγχωριανών του έρχεται αντιμέτωπος με το αδυσώπητο σύστημα εξουσίας που το αντιπροσωπεύει ο κοτζαμπάσης Κωνσταντής Βελούσης (Γιάννης Αργύρης). Η σύγκρουση δεν αργεί να συμβεί. Θέλοντας να γλιτώσει τον κόσμο από τα δεσμά της δουλοπαροικίας, ο Γιάννος θα προσπαθήσει να πείσει τον κόσμο να εγκαταλείψει τον τσιφλικά και να αναζητήσει τη δική του γη. Τα πράγματα θα οξυνθούν ακόμη περισσότερο στον γάμο της κόρης του Βελούση, Πασχαλιάς (Νίκη Τριανταφυλλίδη) όπου ο Γιάννος θα σκοτώσει τον γιο του Κωνσταντή, Τάγκο (Νίκος Γαλανός). Ο Γιάννος θα εγκαταλείψει το χωριό και τη μάνα του (Ελένη Ζαφειρίου) και θα πάρει τα βουνά. Πάνω στα βουνά θα βρει καταφύγιο στον παλιό του φίλο Φώτη Τόγκα (Γρηγόρης Ευαγγελάτος) και τους φίλους του. Γρήγορα θα ασπαστεί την ιδιότητα του ληστή και θα κλέβει πλούσιους για να μοιράζει τα λάφυρα στη φτωχολογιά. Παράλληλα θα κάνει ακόμα ένα εγχείρημα και θα τα καταφέρει. Ερωτευμένος όντας με αυτήν, κλέβει την Πασχαλιά από το σπίτι της και τη φέρνει στο βουνό. Σταδιακά η τελευταία θα ενδώσει στον έρωτα του Γιάννου. Ο Βελούσης θα δοκιμάσει διάφορους τρόπους να σκοτώσει τον Γιάννο, στο τέλος όμως θα ανέβει ο ίδιος στο βουνό. Τα πράγματα είναι όμως προδιαγεγραμμένα. Η Πασχαλιά συντάσσεται με τον Γιάννο και διώχνει τον πατέρα της. Έξαλλος αυτός θα τη σκοτώσει, στιγμές πριν χαθεί και αυτός από το εκδικητικό μαχαίρι του Γιάννου. Ο χαμός της Πασχαλιάς θα κάνει τον Γιάννο θηρίο ανήμερο. Μέσα σε μια κόλαση αυτοδικίας, θα κατέβει στον κάμπο και θα αρχίσει να σκοτώνει τους πλούσιους. Κάπου εδώ όμως θα σωθεί το λάδι στο καντήλι του. Ο Φώτος, πιεζόμενος από τον εκβιασμό να σκοτώσει τον Γιάννο ή να χάσει τη γυναίκα του (Πόπη Αστεριάδη) και το παιδί του, δίνει τέλος στη ζωή του. Ο Αστραπόγιαννος θα κατέβει στο χωριό να συναντήσει τον θάνατο. Σχόλια. Η ταινία βασίζεται στην παλιά ιστορία του Αστραπόγιαννου, του θρυλικού κλέφτη και προστάτη των αδυνάτων που έδρασε στην περιοχή της Φωκίδας κατά την τελευταία περίοδο της Τουρκοκρατίας (περισσότερα παρακάτω). Με βάση αυτό το αφήγημα ο Πέτρος Μακεδών έγραψε το 1968-69 το ομώνυμο βιβλίο, του οποίου έγινε εδώ η κινηματογραφική μεταφορά. Η χρονική περίοδος στην ταινία αλλάζει και κατ' αυτόν τον τρόπο αλλάζει και η διαμόρφωση του ήρωα, η κεντρική ιδέα όμως δεν διαφοροποιείται ουσιωδώς. Το μείζον πρόβλημα που αναδεικνύεται είναι η κτήση της γης. Κάτι που χρονολογείται από τα αρχαία ακόμη χρόνια (πόλεις - κράτη) και τους Βυζαντινούς χρόνους (δυνατοί). Μια μειοψηφία ισχυρών οικονομικά νέμονται τον πλούτο της γης, αφήνοντας στους δουλοπάροικους ουσιαστικά κολίγους τόσα όσα να επιβιώνουν με το ζόρι. Οι οικονομικές σχέσεις δεν έχουν αλλάξει με την απελευθέρωση και ο φτωχός αγρότης βιώνει την ίδια καταπίεση και αγωνία για το αύριο. Μοιραία λοιπόν μέσα από αυτήν την κατάσταση θα αναδειχθούν κάποιοι που θα θελήσουν να αλλάξουν τη μοίρα τους. Όχι γιατί γεννήθηκαν ήρωες αλλά γιατί δεν αντέχουν την πραγματικότητα και (κυρίως) θέλουν να παλέψουν για να την αλλάξουν. Λίγοι όμως θα τον ακολουθήσουν. Η σιδερένια φτέρνα της εξουσίας δεν αφήνει εύκολα τα θύματά της. Μοιάζει πραγματικά με ήρωα αρχαίου ελληνικού δράματος ο Αστραπόγιαννος αφού διαπράττει την ύβρι να τα βάλει με τους θεούς και γνωρίζει ότι θα το πληρώσει με τη ζωή του. Έχει κάνει όμως την επιλογή του (καλύτερα μιας ώρας...) και δεν θα κάνει πίσω ούτε στιγμή. Και μέσα σε όλα αυτά εμφανίζεται και το στοιχείο του έρωτα για να τονίσει την ευαίσθητη πλευρά του Γιάννου. Να δείξει ότι είναι και αυτός ένας συνηθισμένος άνθρωπος με πάθη και αδυναμίες, όχι ένα αγρίμι που σκοτώνει από ευχαρίστηση. Ο σκηνοθέτης Νίκος Τζήμας έχει πετύχει να κάνει μια μεγάλη ταινία δουλεύοντας με μαεστρία στο υλικό που απλόχερα του δόθηκε. Δεν είναι τυχαίο ότι βραβεύτηκε για την αρτιότερη παραγωγή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1970. Και παίρνει το μέγιστο από τους συντελεστές. Κορυφαίος όλων ο Νίκος Κούρκουλος σε έναν από τους κορυφαίους ρόλους στην κινηματογραφική καριέρα του. Σε πηγές που έχω διαβάσει, αναφέρεται ότι ο επαγγελματισμός του και η αφοσίωσή του στον ρόλο του τον οδήγησαν σε κάποιες περιπτώσεις να έχει ατυχήματα που όμως δεν τον εμπόδισαν να ολοκληρώσει με συνέπεια την σπουδαία του εμφάνιση. Επίσης κορυφαία κρίνω την ερμηνεία β' ανδρικού ρόλου του Γρηγόρη Ευαγγελάτου, ενός ηθοποιού με σπουδαίες περγαμηνές που δυστυχώς εγκατέλειψε νωρίς τον κινηματογράφο για άλλες ασχολίες. Πιστεύω ότι ίσως θα του άξιζε και αυτού η βράβευση. Από τις υπόλοιπες συμμετοχές δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια ιδιαίτερα εκτός ίσως από του Νάσου Κεδράκα, ενός ηθοποιού που ανέκαθεν εκτιμούσα και υπηρέτησε την τέχνη με συνέπεια σε πλήθος ρόλων. Καλές κρίνονται και οι ερμηνείες της Νίκης Τριανταφυλλίδη, του Γιάννη Αργύρη και της Ελένης Ζαφειρίου στον αιώνιο ρόλο της μάνας. Για τη μουσική θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερη μνεία καθώς πρόκειται για μια από τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές στιγμές του Μίμη Πλέσσα. Δυνατές συνθέσεις που ενισχύουν το ενδιαφέρον, απόλυτα εναρμονισμένες με το ιστορικό πλαίσιο (και αποσπάσματα από δημοτικές συνθέσεις). Κορυφαίες στιγμές οι ερμηνείες 4 κομματιών με μεγαλύτερη επιτυχία το μοιρολόι (Ήλιε φονιά) ερμηνευμένο σε πρώτη εκτέλεση από την Καίτη Αμπάβη. Η ίδια επίσης ερμηνεύει το Τραγούδι της μάνας ενώ ο Μιχάλης Βιολάρης τραγουδάει το Τραγούδι του κάμπου και το Να γύριζα στο σπίτι μου. Και τα 4 κομμάτια φέρουν την υπογραφή του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη στους στίχους. Πολύ καλή τέλος η φωτογραφία του Σταμάτη Τρύπου. Διακρίσεις. Η ταινία απέσπασε στο 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το πρώτο βραβείο αρτιότερης παραγωγής και α' ανδρικού ρόλου (Νίκος Κούρκουλος). Φωτογραφία του βραβείου αρτιότερης παραγωγής μπορείτε να δείτε εδώ. Μικρά - μικρά. 1. Η ταινία είχε εξαιρετικά δαπανηρό προϋπολογισμός και λόγω αυτού ο Φίνος ήταν εξαιρετικά συγκρατημένος στην πραγματοποίηση του εγχειρήματος. Όπως φαίνεται και στον δικτυακό τόπο της εταιρείας: "Ο σκηνοθέτης, Νίκος Τζίμας, αναφέρει για την ταινία: "Η ιδέα για τον «Αστραπόγιαννο» μού ήρθε όταν ήμουν στη φυλακή, με είχαν συλλάβει ως μέλος των Λαμπράκηδων. Όταν βγήκα προσπάθησα να πείσω τον Φίνο για την παραγωγή, αλλά εκείνος αντιδρούσε, θεωρούσε ότι ήταν υπερβολικά ακριβή ταινία για τα ελληνικά δεδομένα. Είχε υπολογίσει ότι το μέγιστο που μπορεί να φέρει μια ταινία από τις εισπράξεις στην Ελλάδα ήταν 2,5 εκατ. δραχμές, ήξερε ότι δεν μπορούσες να υπολογίζεις σε πωλήσεις στο εξωτερικό και επέμενε η πιο ακριβή παραγωγή του να μην ξεπερνά αυτό το όριο. Τελικά υποχώρησε. Ο «Αστραπόγιαννος» είχε προϋπολογισμό 3 εκατ. και έφερε 2,5 εκατ. από την Ελλάδα και 900.000 δραχμές από το εξωτερικό." 2. Η ταινία απέσπασε στο 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τα βραβεία αρτιότερης παραγωγής και α' ανδρικού ρόλου (Νίκος Κούρκουλος). Φωτογραφία του βραβείου αρτιότερης παραγωγής μπορείτε να δείτε εδώ. 3. Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του Πέτρου Μακεδόνα "Ο Αστραππόγιαννος" που γράφηκε μεταξύ 1968-69 και έγινε κινηματογραφική μεταφορά του στο έργο. Κάποια στοιχεία του σεναριογράφου εμφανίζονται εδώ. 4. Περισσότερα για την πραγματική ιστορία του Αστραπόγιαννου μπορείτε να δείτε στο ομώνυμο ποίημα του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη και εδώ (περιέχει και σχόλια για την ταινία) Απόσπασμα 1. Ένας γέροντας κολίγος (Λαυρέντης Διανέλλος) συλλογάται: "Βαριά η ζωή του κολίγου. Σε ξένη δούλεψη, μονάχα ψίχουλα περισσεύουν για τον κόπο σου..." Απόσπασμα 2. Μόλις ο Κωνσταντής Βελούσης έχει κάνει πρόταση στον Αστραπόγιαννο να γίνει επιστάτης του και μία αγρότισσα πλησιάζει τον τελευταίο. Αγρότισσα: - Ο θεός να σου χαρίζει μέρες παλικάρι μου, πάρε μας κι εμάς στη δούλεψή σου, μας βασανίζουν οι άλλοι επιστάτες γιε μου... Αστραπόγιαννος: - Και τι θαρρείς θα 'μαι καλύτερος εγώ, θα 'μαι καλύτερος; Απόσπασμα 3. Μετά τον φόνο του γιου του Βελούση (Νίκος Γαλανός) ο Γιάννος πηγαίνει στο σπίτι του Παπαγρηγόρη (Φοίβος Ταξιάρχης😞 Γιάννος: - Παπα πες μου κάτι. Είναι αμαρτία το αίμα που έχυσα στη μάχη; Παπαγρηγόρης: - Αμαρτία είναι να σκύβεις το κεφάλι στον κατακτητή. Γιάννος: - Ξεκοίλιασα κορμιά, έκοψα λαιμούς, πέρασα κάμπους γεμάτους με πτώματα... Παπαγρηγόρης: - Αμαρτία είναι να ντροπιάζεις το πρόσωπο του Θεού. Να είσαι δούλος. Γιάννος: - Και τώρα τι είμαι; (...) Δεν μπορώ να ξαναγυρίσω στο χωριό, σκότωσα τον γιο του αφέντη. Παπαγρηγόρης: - Φύγε απ' το σπίτι του Θεού!!! Γιάννος: - Και τι θαρρείς, πως έχει σύνορα ο πόλεμος; Όπου έχει δούλους και αδικία είναι πόλεμος!!! Απόσπασμα 4. Ένας φτωχός κολίγος ο Γιώργος Μπέλλος (Νάσος Κεδράκας) ανεβαίνει στο λημέρι του Αστραπόγιαννου για να τον ειδοποιήσει για την παγίδα που του ετοιμάζουν. Εδώ συνομιλεί με την Πασχαλιά. Κολίγος: - Η μοίρα του κολίγου είναι στο έλεος του αφέντη. Και τ' άδικο περισσεύει όπως και πρώτα. Το μόνο στήριγμα του φτωχού ραγιά είναι οι κλέφτες σαν τον Αστραπόγιαννο που κατέβαιναν από τα βουνά για να υπερασπιστούν το δίκιο του. Κρίμα που θα χαθεί κι αυτός γρήγορα...Θα τον φάνε...γιατί μαζί με τους χορτάτους είναι πάντα κι οι πουλημένοι... Video. Στιγμές από την ταινία στο video που ακολουθεί. Φωτογραφίες. 1. Ο Αστραπόγιαννος μόλις έχει επιστρέψει στο χωριό και γλεντάει στη γιορτή με τη μάνα του (γριά Μουρμούρα). 2. Όμορφη λήψη της Πασχαλιάς και του Γιάννου πάνω στα άλογα. Υπάρχει ακόμα μία mirror. 3. Ο Γιάννος σέρνει ταπεινωμένους τους επιστάτες του Βελούση (Κατά σειρά Σπύρος Καλογήρου, Γιώργος Οικονόμου, Χρήστος Νάτσιος) για να τους παραδώσει στο αφεντικό τους. 4. Ο Φώτος και ο Αστραπόγιαννος συναντούνται στα βουνά. Αργότερα θα δώσουν όρκους αίματος. 5. Ο Φώτος με την αρραβωνιαστικιά του (Πόπη Αστεριάδη). 6. Η Πασχαλιά. 7. Ο Μπέλλος ανεβαίνει ασθμαίνων προς το κρησφύγετο του Γιάννου. Τα ορεινά γυρίσματα έγιναν στην περιοχή της Πάρνηθας ενώ τα πεδινά στον κάμπο της Βοιωτίας. 8. Ο Αστραπόγιαννος θρηνεί πάνω από το πτώμα της αγαπημένης του.
  10. 1 point
    Αντωνη, θα ηθελα πολυ να δω το τευχος 121 η το 125. Βαλε, σε παρακαλω, οποιο απο τα δυο θελεις.
  11. 1 point
    Καλα, η Ολγα Καρλατου εντελως αγνωριστη! Καμια σχεση με την αστυνομικινα που ειδαμε 8 χρονια αργοτερα στην Εξοδο Κινδυνου.
  12. 1 point
    Η Αλικη εκανε οντισιον για να βρει εναν φρεσκο ηθοποιο για τον ρολο του νεαρου εραστη. Περασαν αμετρητα αγορια και η πρωταγωνιστρια κατεληξε στον Σπυροπουλο με την γνωστη συνεχεια....
  13. 1 point
    Η φωτογραφια ειναι πολυ ωραια. Εμπνευσμενη, θα ελεγα.
  14. 1 point
    Wally, δεν ήξερα κάν ότι υπάρχουν αυτοί οι bare metal emulators. Ευχαριστώ για την πληροφορία! telonio, χρησιμοποιείς κάποιο πρόγραμμα όπως τον Win32 Disk Imager για να αντιγράψεις μια SD κάρτα. Ισχύει όμως αυτό που αναφέρει ο Wally δηλαδή όλες οι SD κάρτες πχ 32 GB δεν είναι ακριβώς ίδιας χωρητικότητας. Όμως τα έτοιμα SD images που κυκλοφορούν στο internet το λαμβάνουν υπόψη αυτό (τουλάχιστον δυο-τρία που δοκίμασα). Μια άλλη λύση είναι να δημιουργήσεις εσύ ένα SD image με τα μηχανήματα που σε ενδιαφέρουν κατεβάζοντας και εγκαθιστώντας ΜΟΝΟ το image του Retropie από την σελίδα του https://retropie.org.uk/download/ σε μια SD κάρτα καί γεμίζοντάς το σιγά σιγά με τα roms των μηχανημάτων που σε ενδιαφέρουν.
  15. 1 point
    Ένας βασιλικός έρωτας , αυτός του Κωνσταντίνου και της Άννας Μαρίας. Παντρεύτηκαν Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 1964 , 23 ετών εκείνος τότε και μόλις 18 εκείνη. Απέκτησαν πέντε παιδιά , δυο κορίτσια και τρία αγόρια.
  16. 1 point
    Μάλλον οι προγραμματιστές έφταιγαν... Froggor, ένα Frogger clone για Sinclair QL από τον Radastan, με πολύ καλή χρήση της QLοπαλέτας. Μην χαρείτε πολύ δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα και μάλλον θα αργήσει λίγο. ...και μερικά mock up με την παλέτα του QL: Πηγή: Soñando despierto con el QL Επίσης για όποιον ενδιαφέρεται, έγινε επιτέλους ελεύθερα διαθέσιμο το image του text adventure QL Pawn από το repository του "Dilwyn Jones Sinclair QL pages". Το ωραίο είναι ότι είναι διαθέσιμο και σε μορφή .mdv οπότε παίζει απρόσκοπτα και με την demo (άρα free) έκδοση του Q-emulator. Τέλος, από την σελίδα του Q-emulator είναι διαθέσιμα σε μορφή .qlpak τα Spook και Psion Chess, που επίσης μπορούν να παιχτούν και από την δωρεάν εκδοχή του emulator.
  17. 1 point
    τεύχος 121 30/06/1979 Νίκος Δαδινόπουλος - Μαίρη Ευαγγέλου τεύχος 122 06/07/1979 "Dallas" τεύχος 123 14/07/1979 Τάκης Μηλιάδης τεύχος 124 21/07/1979 Τιτίκα Βλαχοπούλου τεύχος 125 28/07/1979 Γιώργος Τζώρτζης - Τόνια Καζιάνη τεύχος 126 04/08/1979 Ρένα Παγκράτη - Τόλης Βελονάκης τεύχος 127 11/08/1979 Νάταλι Γουντ τεύχος 128 18/08/1979 Γεωργία Ζώη τεύχος 129 25/08/1979 Ηλίας Σταματίου τεύχος 130 01/09/1979 Σούλα Μαρκίζη ακολουθούν τα εξώφυλλα των τευχών 122 126 και 127
  18. 1 point
    τεύχος 121 04/06/1972 Κατρίν Ντενέβ τεύχος 122 11/06/1972 Κάρολ Λίνλεη τεύχος 123 18/06/1972 Ντάνι Γκρωλ τεύχος 124 25/06/1972 Όλγα Καρλάτου τεύχος 125 02/07/1972 Πάτυ Μπράβο τεύχος 126 09/07/1972 Ρόμπερτ Γιανγκ τεύχος 127 16/07/1972 Συλβί Βαρτάν τεύχος 128 23/07/1972 Κάτια Δανδουλάκη τεύχος 129 30/07/1972 "12η ώρα" ΕΙΡΤ τεύχος 130 06/08/1972 Μάικ Κόννορς ακολουθούν τα εξώφυλλα των τευχών 124 126 και 128
  19. 1 point
  20. 1 point
    https://twitter.com/guacasaurus_mex Μπορεις να τα κατεβασεις μεσω Dreamcast απο τα Dreamkey η Planetweb
  21. 1 point
    Τρέιλερ του ΑΝΤ-1 για τα Καλλιστεία του 1991 και για τον Τροχό της Τύχης. Μεταδόθηκε Μάρτιο του 1991. https://youtu.be/lSrVt7gaeL4
  22. 1 point
    ναι ο ισαακ νευτων , με τις αρχες της βαρυτητας! εμενα μου εκανε επισης εντυπωση πως ο αγγλος βασιλιας λεει στον πετρο πως δεν μπορει να διαταξει εναν ανθρωπο σαν τον σερ νευτων να τον δεκτει καθως οι εξουσιες του παρακαμπτονται πολλες φορες απο την βουλη και την νομοθεσια ενω ο πετρος μπορει ανεφελα να ασκει εξουσια χωρις να δωσει λογαριασμο σε κανενα ωστε λοιπον η αγγλια τον 17 αιωνα λειτουργουσε με ποιο δημοκρατικο συστημα απο τα αλλα ευρωπαικα κρατη
  23. 1 point
    To shadow warriors είναι ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Το είχα αρχικά στον amstrad 6128, που δεν το έλεγες και αξίολογο παιχνίδι να ασχοληθείς πολύ μαζί του (ελέω 8bit δυνατοτήτων του μηχανήματος). Αργότερα το είχα και στην Amiga 500. Εκεί είναι αρκετά κοντά στην arcade έκδοση με επιπλέον φοβερή μουσική.
  24. 1 point
    Μη βιάζεστε, αφήστε λίγο χρόνο να ανθίσουν τα λουλούδια...
  25. 1 point
    Τρέιλερ ειδήσεων με την Νανά Δούκα μεταδόθηκε το 1992 στον ΑΝΤ-1.https://youtu.be/lt_DUIbJvTA
  26. 1 point
    Ήταν πράγματι μια γενναία απόφαση και να δούμε πώς θα πάει. Σίγουρα για να παραμείνει ζωντανό ένα φόρουμ χρειάζονται αλλαγές και τολμηρές αποφάσεις, οι οποίες και γίνονται. Όπως είχα γράψει πρόσφατα κι αλλού, το 1995 πράγματι ήταν μια κομβική χρονιά σε πολλά επίπεδα και σωστά είχε επιλεχθεί ως ένα όριο, κατά τη γνώμη μου. Εκ των υστέρων, χωρίς να σημαίνει κάποιο παράπονο ή διαφωνία, ίσως μια λύση όπως το περιθώριο της 20ετίας (δηλ. όριο το 1998) να ήταν προτιμότερη προκειμένου να μετρηθεί αν αυτό θα έδινε κάτι και από εκεί και έπειτα σε επόμενη στιγμή να αλλάζε εκ νέου το όριο ή να θεσπίζονταν το όριο της εικοσαετίας (ή 25ετίας).
  27. 1 point
    To θεμα απασχολει την κοινοτητα επι χρονια. Θα ελεγα οτι εγινε με βαρια καρδια απο μερους μας. Το σιγουρο ειναι οτι (να μαστε καλα) δεν θα υπαρξει αλλη επιμηκυνση διοτι θα κινδυνευσουμε να παθουμε αυτο που ευστοχα ανεφερε ο φιλτατος @elephadas
  28. 1 point
    OK... Ο Andre Leiradella που από ότι καταλαβαίνω είναι ο προγραμματιστής του Lr-Fuse, ενσωμάτωσε τη δυνατότητα επέμβασης σε παιχνίδια του Spectrum χθες το βράδυ. Είδα σήμερα το E-mail του και έκανα τα εξής: Κατέβασα τα cheat files (τα οποία είναι μετατροπή από τα .pok του tipshop στο World of Spectrum. Αυτός είναι και ο περιορισμός, αν κάποιο παιχνίδι δεν υπήρχε στο tipshop, δεν θα υπάρχει και αντίστοιχο .cht αρχείο.) κατέβασα λέω, τα cheat files από εδώ: https://github.com/libretro/libretro-database/tree/eca14145ebe0807ce9106300b22e7db9bb8a4de6 Διαλέγουμε το πράσινο button "clone or download" και δίνουμε "download ZIP". Αφού τα αποσυμπιέσουμε κάπου, παίρνουμε μόνο τον φάκελο "Sinclair - ZX Spectrum +3" και με το WinSCP τα αντιγράφουμε μέσα στον φάκελο του Raspberry Home\Pi\Retropie\configs\all\retroarch\cheats\ Τα παραπάνω εννοείται στον Pc. Από την μεριά του Retropie κάνουμε ένα update from source στον Lr-Fuse κάνουμε και ένα reboot το Retropie και είμαστε έτοιμοι. Αυτά τα παραπάνω είναι για αμεσότητα, διότι φαντάζομαι μια-δυό εβδομάδες αργότερα τα .cht αρχεία θα κατεβαίνουν μαζί με τα υπόλοιπα για Nes, Snes, Sega κτλ όπως και το update του Lr-Fuse. Αν δεν υπάρχει .cht αρχείο για κάποιο παιχνίδι που θέλουμε, μπορούμε να φτιάξουμε και δικά μας σύμφωνα με τις οδηγίες εδώ: https://github.com/RetroPie/RetroPie-Setup/wiki/Cheats στην παράγραφο Cheat Code Example. Αυτά, και χαίρομαι που μπόρεσα να κάνω κάτι για την κοινότητα των spectrumάδων με Raspberry Pi!
  29. 1 point
    Τρειλερ του ΑΝΤ-1. Μεταδοθηκε το 1991 https://youtu.be/Dh5tB-luJpw
  30. 1 point
    Τρέιλερ του ΑΝΤ-1 για το προγραμμά του οπως: "Καλημερα Ελλαδα" με τον Γιωργο Παπαδακη "Λιανα" με την Λιάνα Κανέλλη "Made in Greece" με τη Σεμίνα Διγενή Μεταδόθηκε το 1993 https://youtu.be/Apj_Nyd99y0
  31. 1 point
    Τρειλερ του ΑΝΤ1 για το εορταστικο προγραμμα της παραμονης των Χριστουγεννων του 1990 με την Δημητρα Παπαδοπουλου και τον Σταματη Φασουλη. https://youtu.be/KalCd-8ZVeQ
  32. 1 point
    Τρειλερ του ΑΝΤ1 για την τηλεοπτικη σειρα ((ΣΟΚ)) του Νικου Φωσκολου με τον Κωστα Καρρα. Μεταδοθηκε το 1990

Announcements



×
×
  • Create New...