Jump to content

elephadas

Members
  • Content count

    2.660
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

elephadas last won the day on August 1

elephadas had the most liked content!

Community Reputation

356.968 Excellent

About elephadas

  • Rank
    RetroJunkie™

Converted

  • Location
    USA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. elephadas

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    Μπα, παλατζάρονται και ισορροπούν. Μπορεί να το κάνουν το κεφάλι και σταθερότερο, κάτι σαν το ραβδί του σχοινοβάτη. Από την άλλη, πώς δεν μακραίνουν οι λοβοί των αυτιών με όλο αυτό το βάρος να τους τραβάει? Χε χε "Γρήγορη δίαιτα για εφαρμοστά φορέματα". Σα να λέμε "Τι να φάω το μεσημέρι γιατί θέλω να πάω θέατρο το βράδυ"
  2. Το τι είναι ανδροπρεπές και το τι θηλυπρεπές όμως είναι αυθαίρετο και βασίζεται στις προκαταλήψεις που έχουμε ενστερνιστεί. Εξαίρεση ίσως υπάρχει σε κάποια χαρακτηριστικά που έχουν βιολογική βάση, για παράδειγμα οι άντρες τυπικά έχουν φαρδύτερες πλάτες οπότε οι βάτες στους ώμους όντως κάνουν τις γυναίκες του 1980κάτι να μοιάζουν με αρσενικότερες απ' ό,τι ήταν. Αλλά αν με άκουγε ο Λουί Κατόρζ με τις δεκαδες γκόμενες και εξώγαμα να έλεγα τη γνώμη μου για την ενδυματολογική πρότασή του πολύ φοβάμαι ότι θα έχανα το κεφάλι μου (διότι μη νομίζεις, κι εγώ έχω παρόμοια γνώμη με σένα περί (ανδρο, θηλυ)πρέπειας στα ρούχα - ιδίως το ψηλοτάκουνο γοβάκι με το κόκκινο φιογκάκι με διασκεδάζει ιδιαίτερα, χώρια η πόζα - αλλά ξέρω ότι η γνώμη μου είναι αυθαίρετη και οφείλεται στις προκαταλήψεις του κοινωνικού μου περίγυρου όταν ήμουν μικρός τις οποίες απορρόφησα και οι οποίες εξακολουθούν να διαμορφώνουν τις αντιλήψεις μου δεκαετίες μετά)
  3. Μπράβο και πολύ ευχαριστώ. Διότι σε αυτά έχω απλώς γενικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, οπότε είμαι στην καλύτερη περίπτωση ημιμαθής (αλλά τουλάχιστον με γνώση της ημιμάθειάς μου) και πάντα φοβάμαι ότι κάτι που θεωρώ λάθος είναι στην πραγματικότητα σωστό αλλά γνωστό μόνο σε λίγους μυημένους. Και χαίρομαι αν κάτι που γράφω επιβεβαιωθεί από κάποιον γνώστη του αντικειμένου. Θεωρητικά θα έπρεπε να χαίρομαι εξ ίσου ή και περισσότερο αν καταρριφθεί διότι σ' αυτή την περίπτωση βελτιώνομαι διορθώνοντας μια εσφαλμένη γνώ(μ,σ)η μου, αλλά δεν είμαι τόσο υπεράνω: Προτιμώ να είμαι σωστός παρά να κάνω λάθος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είμαι διπλά ευχαριστημένος: Καί βγήκα σωστός - όχι ότι αμφέβαλλα, διότι ήμουν σίγουρος - αλλά και έμαθα όλα αυτά το ενδιαφέροντα για το "προχειρίζομαι".
  4. Ω αμαθές συντάκτρια (*), οι μοναχοί / μοναχές δεν χειροτονούνται. Κείρονται. (Η wikipedia έχει και τον όρο "προχειρίζονται" αλλά δεν ξέρω αν αυτός είναι τεχνικός όρος ή περιγραφή). Το καλογεριλίκι δεν είναι βαθμός ιερωσύνης για να συνοδεύεται από χειροτονία. Το σχετικό άρθρο αναφέρει μία φορά τον σωστό όρο "κουρά" και μάλιστα σε εισαγωγικά αλλά 4-5 φορές το λάθος "χειροτονία" (μεταξύ των οποίων και στον τίτλο... καλά, αν ήξερε να κλίνει το "κείρομαι" και έγραφε εκεί το σωστό "εκάρη μοναχή" θα λιποθυμούσα από έκπληξη.) (Ως συνήθως, το σχόλιό μου είναι άσχετο με το θέμα...) (*) Πω πω απαίσιο ακούγεται αυτό. Αφού έφτασα στο σημείο να συμβουλευτώ τον Τζάρτζανο για να σιγουρευτώ ότι θυμόμουνα σωστά την κλητική, διότι έχουν περάσει και καμιά 45αριά χρόνια από τότε που τα έμαθα αυτά.
  5. elephadas

    Ξέρατε ότι....;

    Βγαίνουμε πολύυυ εκτός θέματος, αλλά ας σκεφτούμε πώς γράφεται η wikipedia... ουσιαστικά ο καθένας μπορεί να γράψει ό,τι θέλει, άσχετα αν είναι υπεύθυνη πληροφορία ή όχι. Αν τύχει να το διαβάσει ένα θέμα κάποιος σχετικός με το αντικείμενο και ανακαλύψει ένα λάθος και ενδιαφέρεται, θα μπει να το διορθώσει και η διόρθωση θα παραμείνει, αν δεν υπάρχουν άλλοι λόγοι να ξαναλλάξει (πολιτική, οικονομικά συμφέροντα, προκαταλήψεις κλπ κλπ). Έτσι ιδίως στην αγγλόφωνη wikipedia (λόγω μεγάλου αριθμού αναγνωστών) τα περισσότερα επιστημονικού ενδιαφέροντος άρθρα είναι γενικά αξιόπιστα (εξαιρούνται τα ιατροφαρμακευτικά όπου υπάρχουν πολλά συμφέροντα). Από την άλλη σε ιστορικά ας πούμε θέματα γίνονταν φοβεροί καυγάδες από αντιμαχόμενες πλευρές οπότε νομίζω έχουν μπει κάποιοι έλεγχοι. Αλλά η Ελληνική έκδοση υστερεί πολύ από αξιοπιστία διότι την διαβάζουν λίγοι, γράφουν πολύ λιγότεροι, και ενδιαφέρονται να διορθώσουν λάθη (πράγμα που μπορεί να τους εμπλέξει σε διαμάχες) ακόμη λιγότεροι. Όταν βαριέμαι στο κάτεργο καμιά φορά πηγαίνω στην Βίκι και πατάω "τυχαίο λήμμα" και διαβάζω τι βγαίνει (παραλείποντας τα μισά σχεδόν άρθρα, τα οποία αναφέρονται σε κάποιον αστεροειδή - κάποιος πρέπει να έχει βάλει όλον τον κατάλογο αστεροειδών με ξεχωρισό λήμμα για τον καθένα τους και είναι πολλοί πανάθεμά τους). Κάνε το και θα διασκεδάσεις αφάνταστα με το τι βγαίνει καμιά φορά. Παλιότερα ήταν πολύ χειρότερα / διασκεδαστικότερα, κάποιος ας πούμε είχε γράψει εκατοντάδες ασύντακτα ανορθόγραφα άρθρα για πόλεις και χωριά, γεμάτα αντιφάσεις και παράλογους ισχυρισμούς. Ευτυχώς από τότε έχουν διορθωθεί πολλά, αλλά δεν παύουν πολλά να είναι δελτία τύπου ή βιογραφίες από τους ίδιους τους βιογραφούμενους που αυτοπαινεύονται ή ουσιαστικά διαφημίσεις κλπ κλπ. Οπότε οτιδήποτε διαβάζει κανείς στη Wikipedia κάθε εθνικότητας πρέπει να το αντιμετωπίζει με δυσπιστία, ακόμη κι αν είναι σε θέμα που δεν είναι αμφιλεγόμενα, διότι πέρα από ηθελημένες ανακρίβειες έχει και αθέλητα λάθη. Και πριν με δείρουν, και με το δίκιο τους, οι admin/mods διότι γράφω άσχετα, ας διατυπώσω μία ερώτηση στο στυλ του θέματος. Ξέρατε ότι ... πολλά άρθρα της Βικιπαιδείας γράφουν άλλα αντ' άλλων? 🤔
  6. elephadas

    Ξέρατε ότι....;

    Ναι, το διάβασα κι εγώ το άρθρο της Wikipedia. Αλλά από τη φύση της και τον τρόπο που γράφεται η Wiki δεν είναι πάντα αξιόπιστη, ιδιαίτερα η Ελληνική στη συγγραφή της οποίας συμμετέχουν λίγοι σχετικά οπότε εύκολα περνάν ανακρίβειες, ενώ πολύ συχνά τα άρθρα είναι απλά δελτία τύπου ή αντιγραφή στοιχείων από κάποια έκδοση άγνωστης αξιοπιστίας. Αμέσως-αμέσως παράδειγμα ανακρίβειας υπάρχει στο ίδιο άρθρο(*) το οποίο στο πλαίσιο δεξιά στα αξιώματα λέει "Ευρωβουλευτής" ενώ στο σώμα του άρθρου (και σωστά) δεν αναφέρεται τέτοιο αξίωμα, αφού η Α.Σ. δεν υπήρξε ποτέ Ευρωβουλευτής. Άλλωστε το άρθρο πάσχει από έλλειψη τεκμηρίωσης (" Το λήμμα δεν περιέχει πηγές ή αυτές που περιέχει δεν επαρκούν. Μπορείτε να βοηθήσετε προσθέτοντας την κατάλληλη τεκμηρίωση.") Η Wikipedia λοιπόν γράφει όσα γράφει, αλλά η ένστασή μου παραμένει: Η Συνοδινού ποτέ δεν είχε αξίωμα που θα της επέτρεπε να εισαγάγει μάθημα στο πρόγραμμα Μέσης Εκπαίδευσης. Αμφιβάλλω αν η Βουλή νομοθετεί για τέτοιες λεπτομέρειες όπως είναι το ακριβές πρόγραμμα της Μ.Ε., αλλά ακόμη και σ' αυτήν την περίπτωση το πολύ-πολύ θα μπορούσε να είναι μία από τους εισηγητές του σχετικού νομοσχεδίου (κάτι που θα ήταν πολύ λογικό για μια ηθοποιό και μάλιστα του μεγέθους της Α.Σ.). Άλλο εισήγηση, άλλο εισαγωγή. Ο Γ. Ράλλης, ας πούμε, εισήγαγε τη δημοτική στην εκπαίδευση διότι ήταν υπουργός παιδείας. Αυτά που γράφει ο ARETARA δείχνουν ότι η εισαγωγή της θεατρικής παιδείας είναι πολύ μεταγενέστερη. Εγώ δυστυχώς είχα ξεμπερδέψει με σχολεία πριν ασχοληθεί με την πολιτική η Συνοδινού κι έτσι δεν έχω άμεση γνώση. (*) Άσχετη απορία: Από πότε το "τριπλούν" έγινε άκλιτο? ("... παντρεύτηκε τον πρωταθλητή του τριπλούν και έμπορο ..."). Η γενική ενικού του ουδέτερου του επιθέτου "τριπλούς" είναι "του τριπλού" [εννοείται: "άλματος"]
  7. elephadas

    Ξέρατε ότι....;

    Η Άννα Συνοδινού πρωτοεκλέχτηκε βουλευτής Α' Αθηνών της Ν.Δ. επί Κων/νου Καραμανλή αλλά συνέχισε να εκλέγεται και μετά την μετάβαση του Κ.Κ. στην Προεδρία - παραιτήθηκε από τη Βουλή και αποχώρησε από την πολιτική το 1990. Ευρωβουλευτής δεν υπήρξε ποτέ, υπηρέτησε όμως ως υφυπουργός κοινωνικών υπηρεσιών σε μία από τις κυβερνήσεις Καραμανλή. Δεδομένου όμως ότι δεν είχε θητεία στο υπουργείο παιδείας, δεν μπορεί να είναι αυτή που εισήγαγε το μάθημα που λες. Μπορεί βεβαίως να υποστήριξε την ιδέα, μπορεί ακόμη και να ήταν δική της, αλλά ούτε ως βουλευτής ούτε ως υφυπουργός σε άσχετο υπουργείο είχε την αρμοδιότητα και εξουσία να επηρεάσει το σχολικό πρόγραμμα.
  8. elephadas

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    Ο Νταλάρας κι η Κανέλλη θα αντάλλαξαν και διευθύνσεις κομμωτών (αν δεν πήγαιναν στο ίδιο κομμωτήριο)
  9. elephadas

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    "Εγώ και η Αλίκη". Πρώτα "Εγώ". Βέβαια αυτή η σειρά μπορεί να οφείλεται στον επιμελητή του εξωφύλλου οπότε ας μην κατηγορώ τον Κ.Σ. αλλά δεν κατάλαβε κανείς πόσο άσχημα χτυπούσε? Τι το ποιοτικό έκανε ο Π.Μ. εκείνον τον καιρό μετά την στροφή του στην ποιότητα?
  10. Τη Ροζίτα Σώκου δεν την ανέφερα ως υποψήφια για την κυρία της φωτογραφίας, αλλά για να δείξω πόσο απίθανο μου φαινόταν να είναι αυτή η Λίντα Άλμα. Τόσο απίθανο ώστε αν κάποιος μου έλεγε ότι η κυρία είναι οπωσδήποτε μία από τις δύο θα διάλεγα Σώκου.
  11. elephadas

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    Απορία: Πώς καταφέρνουν οι μέλισσες να έχουν ιδιωτική ζωή? Έτσι που είναι η μία απάνω στην άλλη μέσα στην κυψέλη, είναι δυνατόν να μπορεί να ξεμοναχιαστεί η Μάγια η μέλισσα με κανέναν γοητευτικό κηφήνα που θα την αποκαλεί "honey" και θα θέλει να της δείξει τη συλλογή γραμματοσήμων του? Άλλη απορία: Πώς κολλάει το άρθρο περί ιερού γάμου των Σουμερίων στη λοιπή θεματογραφία του περιοδικού? Κουτσομπολιά περί γάμων των σταρ, ναι. Αλλά δεν νομίζω οι αναγνώστριες να ενδιαφέρονταν ιδιαίτερα για το συμβολικό γάμο της Ιστάρ με τον Ταμμούζ. Εκτός αν ήταν δικαιολογία για γαργαλιστικό άρθρο περί (στην κυριολεξία) ιεροδούλων στο ναό της Ιννάνα/Ιστάρ/Αστάρτης
  12. elephadas

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    Πω πω αυτή η μόδα στο χτένισμα αλλά κυρίως στο μακιγιάζ της εποχής έπαιρνε κούκλες και τις έκανε να μοιάζουν με βαμπίρ. Τον Απρίλιο του 1985 είχε εξώφυλλο με τη Μις Υφήλιο του 1984? Μέσα στην επικαιρότητα το καλό περιοδικό. Το Υπουργείο Πολιτισμού διαφέντευε τα καλλιστεία ως αθλητικό γεγονός? Διότι πολιτιστικό γεγονός δεν ήταν. Βέβαια τότε ήταν που και τα σκυλάδικα είχαν ανακηρυχτεί από επίσημα χείλη "πολιτιστικά κέντρα" ... Απορίες από προηγούμενα: Στο Αμαντέους τι ρόλο έπαιζε η κα. Ντενίση? Της Μοτσάρταινας? Αλλα απ' ό,τι θυμάμαι από την ταινιά ήταν μικρός και όχι ιδιαίτερα γκλαμουριάρικος και φραμπαλάδικος όπως φαίνεται στη φωτό. (*) Δεν ταίριαζε λοιπόν στη σταρ του θιάσου. Γενικά δεν είχε πιασάρικους ρόλους για κυρίες ο Αμαντέους. Το διασκεδαστικό "Barefoot on the Park" είναι από τα έργα των οποίων ο τίτλος μπορεί να μεταφραστεί με διάφορους τρόπους. Εδώ το γράφουν "Ξυπόλητη στο πάρκο" αλλά εγώ το ήξερα "Ξυπόλητοι". Από την υπόθεση όπως τη θυμάμαι ταιριάζουν και οι δύο εκδοχές μια που η "ελαφρόμυαλη" σύζυγος θέλει να τρέξει κι ο σοβαρός σύζυγος ξυπόλητος. Το κλασικότερο παράδειγμα τέτοιου τίτλου που θυμάμαι είναι το A long day's journey into the night που είχε ανέβει στην Ελλάδα ως "Το μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα" αλλά σε μεταγενέστερα ανεβάσματα ήταν "Το ταξίδι της μακρυάς μέρας μέσα στη νύχτα". Από το έργο το ίδιο δεν μπορώ να καταλάβω ποιο είναι το μακρύ :) (*) Πιο σημαντικός ήταν ο ρόλος της πεθεράς, μια που (κατά την ταινία πάντα) υπήρξε η έμπνευση για τη στρίγγλα Βασίλισσα της Νύχτας. Αλλά δεν νομίζω να διάλεγε αυτόν η κα. Ντενίση, και με το δίκιο της.
  13. Το σπίτι της Λήδας έχει "χωριάτικη" διακόσμηση (βλέπε φλοκάτη στο βάθος κλπ). Στα μέσα προς το τέλος των 70 υπήρξε η πρώτη άνθιση του "ρετρό" (τότε μπήκε κι ο όρος στην καθημερινή χρήση) και ταυτόχρονα της δήθεν επιστροφής στο χωριό (με το σίδερο-βαποράκι βαμμένο κόκκινο και με ξερά στάχυα και λουλούδια μέσα και απαραίτητα ένα διακοσμητικό τζάκι :-)). Η ξύλινη κούνια του Ληδομωρού πρέπει να εντάσσεται μέσα σε αυτά τα "Γκρηκ φολκλορ" πλαίσια, μια που ήταν πολύυυυ παλιότερο σχέδιο από την εποχή εκείνη.
  14. elephadas

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    Πολύ ρετρομάνιακ, ήτοι παρελθοντολάγνο, αυτό το τεύχος, μια που ασχολιόταν με Γκέιμπλ - Λη (και Όσα παίρνει ο άνεμος) και Μαρίκα Κοτοπούλη. Έχει κι ένα άχρηστο διαλυτικό στο "Εποποιία" (πώς και δεν είχε εξώφυλλο με σκηνή από πάνω κει στης Πίνδου μας τις κορφές?)
  15. Το μωρό μπορεί να γελάει ευχαριστημένο - δεν μπορώ να πω ότι η εικόνα μου επιτρέπει να σχηματίσω γνώμη - αλλά σίγουρα όχι διότι η μελωδική Λήδα το νανουρίζει με κανένα από τα εργαλεία της, αφού είναι βρεφοκρατούσα και τα όργανα είναι στο πάτωμα. Ωραία κούνια!
×