Jump to content

chris73

Members
  • Content Count

    402
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

chris73 last won the day on November 21 2018

chris73 had the most liked content!

Community Reputation

110.881 Excellent

About chris73

  • Rank
    RetroActive

Converted

  • Location
    Θεσσαλονίκη

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Δεν ξέρω, αλλά και από την γωνία των τρούλων θα έλεγα το χαμάμ στην Εγνατία.
  2. Πολύ σιωπή έπεσε, για να δούμε μερικά ακόμη Λευκός Πύργος 1903 Αγία Σοφία Ψυγεία γαλλικού στρατού μέχρι πριν καμιά 10 χρόνια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων. Πριν κανένα χρόνο έκανα μια βόλτα από έξω μετά όμως ήρθε ένας σκύλος που εγώ φοβόμουν αυτόν και αυτός εμένα και έφυγα... Μετά την πυρκαγιά Βίλα Ίντα, που δεν υπάρχει και μας έμειναν τα κάγκελα μόνο. Μερικά σχετικά εδώ https://parallaximag.gr/thessaloniki/maties-ston-poli/astiki-orgi-mas-eminan-ta-kagkela Οθωμανική Τράπεζα που δεν πρόλαβαν να την φτίαξουν και την ανατίναξαν με κινηματογραφικό τρόπο. Ξαναχτίστηκε κάπως διαφορετικά. Σήμερα Κρατικό Ωδείο. https://thessarchitecture.wordpress.com/2015/10/23/othomaniki-trapeza-kratiko-odeio/
  3. chris73

    Ρετρό οχήματα

    O Ρενιέ του Μονακό είχε μια συλλογή με διάφορα αυτοκίνητα https://www.mtcc.mc/en/ Να σας δείξω κάτι μικρά που το ένα ειδικά θα πρέπει να ήταν για να μην ιδρώνει η Γκρέις όταν καθόταν
  4. Στα όρια του τρας. Νομίζω δεν χρειάζεται περισσότερα λόγια...
  5. K-12 για Kodachrome II, διότι όλα τα Kodachrome δεν είναι ίδια! 😀
  6. Ναι, το εμφανίζεις ακριβώς όπως ένα α/μ αρνητικό και δίνει αρνητική εικόνα που μετά το φωτογράφισα και το έκανα ψηφιακά θετικό. Το έκανα χύμα σε κομμάτια μέσα σε ένα τανκ για δοκιμή. Στα σχέδια είναι να κατασκευαστεί εξ αρχής σε 3d εκτυπωτή ένα λόμο τανκ από την αρχή αφού ήδη πήρα και άλλη μηχανή 16mm και φιλμ από ussr για δοκιμή. Επίσης 16mm diy σκάνερ είναι υπό κατασκευή. Αν και με arduino δεν ξέρω πως θα δουλέψει. Στερέωση κανονικά ilford σαν α/μ φιλμ.
  7. Καλό το πείραμα αλλά τώρα το καφενόλ δεν το αλλάζω. Έχει και καλό κόκκο, μια χαρά. Εμφανίζεις ουσιαστικά stand και τα εμφανίζει όλα, με λίγο πειραματισμό μην σου βγουν αδύναμα.
  8. ... Να λοιπόν που 50-55 χρόνια μετά, το Kodachrome ήταν πολύ σκληρό για να πεθάνει και κρατούσε ακόμη εικόνες σε λανθάνουσα μορφή που δεν τις είχε φάει η ομίχλη. Για αυτό σου επισημαίνουν οι συσκευασίες: «process immediately» καθώς αυτή η λανθάνουσα εικόνα με τον χρόνο και τις δυσμενείς συνθήκες φύλαξης σιγά σιγά χάνεται. Στην προκειμένη περίπτωση το «αμέσως» άργησε όμως πάνω από μισό αιώνα… Έγραψα στην αγγλίδα τα καθέκαστα δηλώνοντας την πρόθεσή μου να τις στείλω κάποια δείγματα, επίσης παρακαλώντας της αν μπορεί και θέλει να μου επιβεβαιώσει ημερομηνίες. Αφού με ευχαρίστησε και τις έστειλα τις φωτογραφίες έκτοτε τα ίχνη της χάθηκαν… Φυσικά η προηγούμενη επιτυχία μου άνοιξε την όρεξη. Σειρά είχε το φιλμ αγνώστων λοιπών στοιχείων που βρέθηκε στην Pentaka. Πέρασε και αυτό από το Caffenol. Αποτέλεσμα: Μηδέν και μάλιστα κατάμαυρο… Ακούραστα συνέχισα με το πιθανά μη εκφωτισμένο φιλμ που είχε η φορτωμένη κασέτα της Agfa. Μερικά πλάνα έξω από το μπαλκόνι, δοκιμή, Αποτέλεσμα: Μηδέν και μάλιστα κατάμαυρο… Πολύ πιθανό οι παραπάνω αποτυχίες να οφείλονται ακριβώς σε αυτή την καταραμένη προστατευτική επίστρωση που ίσως βρίσκεται εγκλωβισμένη στο φιλμ και έπρεπε να αφαιρεθεί αλλιώς. Δοκιμές με κιτρικό οξύ -που είχα κατά λάθος- για να σωθεί η κατάσταση σύμφωνα με ένα φυλλάδιο της Kodak δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα. Όμως δεν πτοούμαστε! Αν κάποιος θυμάται το πρώτο πόστ αυτού του νήματος θα θυμάται και την αρχαιολογική Pathe Baby με το «περίεργο» φορμά των 9.5mm και τις 3 λαχταριστές το πιθανότερο αχρησιμοποίητες φορτωμένες κασέτες της. Η πρώτη κασέτα πήγε σε δοκιμές έξω από το παράθυρο. Τα αποτελέσματα ενθαρρυντικά και αυτή η καταραμένη επίστρωση του φιλμ (πιθανά κάποιο πολύ παλιό Illford) είχε γίνει πια σχεδόν σκόνη και όση απέμενε μετά το φιξάρισμα μπορούσε να απομακρυνθεί εύκολα με πλύσιμο. Μου έμεναν λοιπόν 2 κασέτες με περίπου 8.5 μέτρα φιλμ η κάθε μία που θεωρητικά σημαίνει 65-70 δευτερόλεπτα λήψης στα 16fps/κασέτα. Πήρα τον εξοπλισμό και πήγα στην «γνωστή» εγκαταλειμμένη σιδηροδρομική γέφυρα που κάνω συχνά δοκιμές. Ένα ηλιόλουστο απομεσήμερο έβαλα το διάφραγμα του φακού στο f5, υποθετικά δηλαδή σε 2-3 στοπ υπερέκθεση στο 1/30 του κλείστρο για ένα φιλμ των 10ASA (όχι πως υπήρχαν συγκεκριμένες πληροφορίες) και άρχισα τις λήψεις. Η μία κασέτα κόλλησε και έπρεπε να επανέλθω την επόμενη με ότι απέμεινε. Δοκιμές στο πρόχειρα τροποποιημένο δοχείο εμφάνισης που μπορούσε να φορτώσει περίπου μισή κασέτα δλδ πάνω από 4 μέτρα την φορά τελικά κατέληξαν στα 90 λεπτά συνολικό χρόνο εμφάνισης στους 24 βαθμούς με μερικές αναδεύσεις ανά 15 λεπτά. Στοπ με ξέπλυμα, κανονικό φιξάρισμα και πλύσιμο και κατόπιν με το χέρι απομάκρυνση ότι μαυρίλας απέμενε με το χέρι στο πίσω μέρος τους φιλμ. Στην καλύτερη να προκύψει ένα τέτοια αρνητικό που είναι όμως πέρα από αρκετό. Ωραία, και τώρα? Telecine δεν θα κάνουμε? Ντρέπομαι να σας το δείξω αλλά με ότι ξυλάκια και λαμάκια βρήκα, έβαλα τον μηχανισμό της μηχανής να κινείται με ένα μοτέρ, αντικατέστησα την πλάκα πίεσης του φιλμ με ένα διαφανές πλαστικό (όχι και το καλύτερο αφού και φαίνεται στο τέλος και μαζεύει σκόνη), στήριξα την φωτογραφική και άρχισα τις λήψεις με το Wifi, όπως είχα κάνει παλιότερα σε άρθρο για diy telecine. Το αποτέλεσμα που ίσως και να έμοιαζαν με την πρώτη δοκιμαστική και χαμένη ταινία του Louis Le Prince –αν αυτή υπήρξε ποτέ- εμένα με ικανοποίησαν πάρα πολύ πάντως. Το jitter στο μεγαλύτερο ποσοστό δεν πιστεύω πως οφείλεται στον ίδιο τον μηχανισμό αλλά στο φιλμ που είχε ξεραθεί αρκετά και είχε σχηματίσει μπούκλες. Πιθανά κολλούσε μεταξύ του και απέτρεπε την ομαλή κίνηση. Περισσότερο «film look» από αυτό το πράγμα δεν νομίζω να υπάρχει!
  9. Όταν η περιέργεια …δικαίωσε τη γάτα! Σε συνέχεια των προηγούμενων λοιπόν φορτώθηκα το σιδερικό και βγήκα στα χωράφια να «κινηματογραφήσω» στο γάμο του καραγκιόζη με το υπόλοιπο του φιλμ που βρέθηκε μέσα στη μηχανή. Απώτερος σκοπός η πιθανή εμφάνιση έστω και μερικών διακριτών καρέ στο φιλμ με την βοήθεια του οικιακού χειροποίητου εμφανιστή ονόματι Caffenol που δεν έτυχε να χρησιμοποιήσω άλλη φορά. Το Caffenol όπως επικράτησε να ονομάζεται αργότερα για ευνόητους λόγους, ανακαλύφθηκε το 1995 ύστερα από έρευνα του Dr. Scott Williams στο ινστιτούτο τεχνολογίας του Rochester. Ο αλλιώτικος αυτός ασπρόμαυρος εμφανιστής απαιτεί για την παρασκευή του εξαιρετικά λίγα υλικά που είναι πολύ πιθανό ήδη να κυκλοφορούν εντός της οικίας μας. Στην πιο απλή μορφή του το Caffenol αποτελείται μόνο από στιγμιαίο καφέ και σόδα πλυσίματος. Αυτή η τελευταία, τουλάχιστον στη χώρα μας έχει πολλά χρόνια να εμφανιστεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ μια και οι νοικοκυρές και οι νοικοκύρηδες πια έχουν να διαλέξουν από μια πληθώρα ενισχυτικών πλυσίματος με περίεργα ονόματα και έτσι την έχουν ξεχάσει –αν την έχουν ακούσει κιόλας ποτέ οι νεότεροι. Συνήθως στo Caffenol προστίθεται και βιταμίνη C η οποία επιταχύνει τη δράση του εμφανιστή και ίσως ανεβάζει το κοντράστ. Αφού όπως καταλαβαίνω το όλο θέμα είναι στις τανίνες του καφέ και τι συμβαίναι όταν βρεθούν μαζί με τη σόδα, από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι και οικιακοί εμφανιστές έχουν παρασκευασθεί με ένα σωρό άλλα υλικά όπως κρασί, ουίσκι και ούτε θυμάμαι τι άλλο. Ως θαυμαστής του απλούστερου δυνατού όταν «η δουλειά μπορεί να γίνει» αλλά και γιατί δεν μπορούσα να περιμένω να βρω βιταμίνη C, πήγα με τα βασικά. Για την αρχική δοκιμή φόρτωσα ένα κανονικό φρέσκο FP4plus 135 φιλμ σε μια μηχανή και βγήκα έξω. Σωστή φωτομέτρηση κτλ για να υπάρχει κάποιο στάνταρ και πίσω για την εμφάνιση. Ilford FP4 Plus 135mm Η μίξη της σόδας με τον καφέ δεν αναδίδει ένα ακριβώς ευχάριστο άρωμα, αλλά τουλάχιστον δεν είναι έντονο. Για να σας βάλω λίγο στο κλίμα, φανταστείτε ένα σκουπιδοτενεκέ στο οποίο υπάρχουν και κάποια αποτσίγαρα μαζί με μια ανοιχτή κονσέρβα… Χρειάζονται δοκιμές στους χρόνους, και ένα ληγμένο Delta 100 συμπεριφέρθηκε εντελώς διαφορετικά (ήθελε περισσότερο χρόνο), όμως για αρχή στους 27 βαθμούς χρησιμοποιήθηκαν 10γρ καφέ και 3γρ σόδα για την παρασκευή 500ml εμφανιστή. Στη συνέχεια ακολούθησε ανάδευση για ένα λεπτό, 6 αναδεύεις στα 10 λεπτά, 3 αναδεύσεις στα 20 λεπτά, μία ανάδευση στα 30 λεπτά και τελικά άδειασμα του εμφανιστή στα 40 λεπτά. Στοπ με νερό και φιξάρισμα-πλύσιμο κανονικά. Το αποτέλεσμα ήταν κάπως αδύναμο και κάπως χαμηλού κοντράστ που ήταν αναμενόμενο, όμως οι χρόνοι και οι αναδεύσεις μπορούν να αλλάξουν, και είχα μια καλή αρχή. Ilford FP4 Plus 135mm Αφού είδα πως το Caffenol λειτουργεί ικανοποιητικά έβαλα χύμα μέσα στο τανκ τμήματα από το φιλμ 16 χιλιοστών που είχα χρησιμοποιήσει ο ίδιος και άρχισα τις δοκιμές. Πριν την εμφάνιση υπήρχε διάτρητη ένδειξη στο τέλος του φιλμ από την οποία είδα πως πρόκειται για ένα Kodachrome II. Λίγο ψάξιμο αποκαλύπτει πως ο συγκεκριμένος τύπος έγχρωμου φιλμ διαφανειών παραγόταν από το 1961 έως το 1974. Είχε ονομαστική ταχύτητα ως θετικό 25ASA, και είχε αντικαταστήσει το αρχικό Kodachrome με ταχύτητα 10ASA. Συνήθως αγοραζόταν προπληρώνοντας την εμφάνιση και είχες το τελικό προϊόν στο σπίτι με κόστος 80-100 σημερινά δολάρια για μπομπίνα 100ποδών των 16 χιλιοστών, που στα 16fps αρκούσαν για περίπου 4 λεπτά προβολής. Να εμφανισθεί ως αρνητικό δεν είναι απίθανο, καθώς κατά βάση το Kodachrome ήταν ένα ασπρόμαυρο φιλμ, στο οποίο οι «χρωστικές» έμπαιναν στην περίπλοκη διαδικασία της εμφάνισής του και ενεργούσαν σε 3 διαφορετικά ασπρόμαυρα layer. Τα κινηματογραφικά φιλμ επίσης έχουν μια επίστρωση που αποτρέπει το φως να περάσει μέσα από την βάση τους πριν την εμφάνισή τους. Αυτή απομακρύνεται συνήθως στο ενδιάμεσο στάδιο της μετατροπής του αρχικού αρνητικού που προκύπτει από την πρώτη εμφάνιση στο εργαστήριο, στο τελικό θετικό. Αυτό το layer στα Kodachrome ευτυχώς βρισκόταν στην εξωτερική πλευρά της βάσης και μπορεί να αφαιρεθεί μηχανικά (ότι μείνει μετά το φιξάρισμα και το πλύσιμο είναι αρκετά μαλακό και απομακρύνεται με πλύσιμο κάτω από τρεχούμενο νερό με το χέρι η κάποιο πανάκι) . Σε άλλα φιλμ βρίσκεται ανάμεσα στη βάση και τη φωτοευαίσθητη επίστρωση και πρέπει να αφαιρεθεί χημικά. Αν η προστατευτική επίστρωση παραμείνει θα προκύψει μόνο ένα άχρηστο μαύρο φιλμ… …όχι πως στην καλύτερη περίπτωση εμφάνισης ως ασπρόμαυρου αρνητικού ενός τέτοιου φιλμ δεν θα προκύψει ένα πολύ σκούρο σχεδόν μαύρο αποτέλεσμα, όμως πια είναι δυνατό να σκαναριστεί ή να φωτογραφηθεί ψηφιακά και κατόπιν να επεξεργαστεί αποδίδοντας τουλάχιστον κάτι. Ακριβώς τα παραπάνω έκανα και εγώ, και μετά από μία ώρα στο τανκ με Caffenol και μερικές αναδεύσεις ανά 15 λεπτά επιτέλους εμφανίστηκε κάτι! 16mm Kodachrome Δεν είναι κόκκος αυτά φυσικά, αλλά το φωτοευαίσθητο υλικό που...ράγισε. Και όχι μόνο αυτό. Στην άκρη του φιλμ επίσης εμφανίστηκαν γράμματα και κωδικοί αποτελούμενοι από διάφορα κυκλάκια και τριγωνάκια. Ευτυχώς η Kodak κυκλοφορεί ένα κατάστιχο που μας ενημερώνει για όλες τις πληροφορίες που παρέχουν αυτοί οι κωδικοί. Έτσι από εκεί έμαθα πως το φιλμ κατασκευάστηκε το 1963 στο Αγγλία. Χμχμ… Δοκιμή στη δοκιμή έφτασα και στο φιλμ που φαινόταν να έχει εκφωτησθεί σε παρελθόντα χρόνο. Και ακόμη ένα θαύμα εγένετο! Κάτι μορφές να παίζουν σε κάποιο κήπο φάνηκαν, και στο μεγαλύτερο τμήμα του φιλμ εμφανιζόταν ένα μικρό κοριτσάκι! Εδώ να θυμίσω πως οι αγγλίδα πωλήτρια ανέφερε πως θυμόταν τον παππού της να χρησιμοποιεί την μηχανή λήψης. Το φιλμ κατασκευάστηκε το 1963 και είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιήθηκε φρέσκο αν και όχι απαραίτητα. ...
  10. Uskoke, εγώ δεν έχω και πολύ ιδέα, και πάνω κάτω από όσα ξέρω πολύ καλά τα λες, ...αλλά, πολλές φορές υπάρχουν...αλλά... Γενικά δεν μίλησα πάντως για μη στερέωση. Εμφανίζεις με καφενόλ και τα υπόλοιπα τα κάνεις κανονικά όπως εμφανίζεις ένα ασπρόμαυρο αρνητικό. Και reversal μπορείς σε ασπρόμαυρο αλλά δεν υπάρχει λόγος και ίσως τα κάνεις χειρότερα στο τέλος. Και για το Kodachrome ειδικά είναι πιο εύκολο τελικά από πολλά άλλα φιλμ διαφανειών, (μιλάμε πάντα αν θες να το εμφανίσεις ως ασπρόμαυρο αρνητικό και μετά να το σκανάρεις κτλ.) Το καφενόλ είναι ασπρόμαυρος εμφανιστής. Θα ανεβάσω τα σχετικά αργότερα με αρκετές λεπτομέρειές και πιστεύω θα σε εκπλήξουν ευχάριστα.
  11. ... Από την άλλη, με βάρος 2700γρ με τον κιτ Sonnar 25mm / f1.4 συν 200γρ για το φιλμ 100ποδιών/30.5μέτρων, δεν είναι και το καλύτερο να την κυκλοφορείς όλη την ώρα στους δρόμους. Για αυτό τον σκοπό υπήρχαν από τη Zeiss Ikon και άλλες εταιρίες περισσότερο προσιτές και εύχρηστες λύσεις. Τον Δεκέμβριο του 1934 οι αμερικάνοι είχαν μερικές λάθος πληροφορίες. Μετά όμως ήρθε ο πόλεμος, τα πράγματα άλλαξαν, η τεχνολογία και των φιλμ προχώρησε και προφανώς δεν υπήρχε πλέον θέση για μια τέτοια κινηματογραφική στην αγορά. Τέλος σαν παρένθεση, ας αναλογιστούμε και το κόστος χρήσης. Μια μπομπίνα έγχρωμου φιλμ 100 ποδιών των 16 χιλιοστών, κόστιζε μαζί με την εμφάνιση που προπλήρωνες 80 με 100 σημερινά δολάρια. Όλα αυτά για 4 και κάτι λεπτά οικιακής απόλαυσης στην στάνταρ ταχύτητα της εποχής των 16 fps. Έτσι για να βλέπουμε και πόσο καλομαθημένοι είμαστε σήμερα… Αυτοί οι Astro που έψαχνα κάποτε για την ολυμπιάδα του 1936 σε ότι μοντούρα κυκλοφορούσε έβγαζαν τους φακούς τους. Η συγκεκριμένη μηχανή -κατασκευής του 1937 σύμφωνα με τον αριθμό σειράς του φακού- κατέφθασε με φορτωμένο όπως αποδείχτηκε μετά ένα Kodachrome ΙΙ σε μπομπίνα των 100 ποδιών. Το φιλμ φαινόταν να είχε χρησιμοποιηθεί κατά το ήμισυ περίπου, ποιος ξέρει σε ποιόν παρελθόντα χρόνο . Τότε μου ήρθε η ιδέα: ας την βγάλω μια βόλτα, να χρησιμοποιήσω και το υπόλοιπο φιλμ με 1-2 στοπ θεωρητική υπερέκθεση (αφού τα ASA της εποχής θα ήταν κάτι σαν 10 ή 25) μπας και εμφανιστεί κάτι στο τέλος. Και γιατί όχι, επιτέλους ας δοκιμάσω και εγώ το Caffenol, τι άλλο μπορεί να χάσω εκτός από την ώρα μου?… 1937 Συνάντηση με μια συνομήλικη γειτόνισσα μετά από 80 χρόνια. -Στο επόμενο η περιπέτειες μου με το Caffenol-
  12. ... Και εδώ έρχεται η δική μου ένσταση! Για κάτι που ήταν «τοπ οφ δε λάιν», που το κόστος δεν ήταν θέμα, κάτι δεν πήγε και τόσο καλά. Ίσως ακριβώς γιατί σύμφωνα με την δική μου υπόθεση μπλέχτηκαν πολλοί και μεταξύ τους άσχετοι. Υπάρχει σαφής αμηχανία στην συνεργασία κάποιων επιμέρους τμημάτων, και επίσης ούτε το φινίρισμα είναι αυτό που θα περίμενα κατά τόπους. Ή να πούμε για το φτηνιάρικο χρώμιο στην μοντούρα για παράδειγμα. Κύριοι γερμανοί, ότι το κατασκεύασμα αυτό άνετα θα ξεπετούσε δύο γενιές χρηστών χωρίς πιθανά να χρειαστεί κάποια συντήρηση, δεν δικαιολογεί το τελικό αποτέλεσμα όταν στόχος είναι η κορυφή και η μηχανή κόστιζε 7 λαχταριστά σημερινά χιλιάρικα! Η μηχανή πάντως έχει πολλά καλά για την εποχή. Ένα χορταστικό τηλέμετρο, διόρθωση παράλλαξης στο σκόπευτρο, ένδειξη υπόλοιπου χρήσης χωρίς νέο κούρντισμα εντός του σκοπεύτρου και επίσης ένδειξη αν τελείωσε το φιλμ. Χορταστικό τηλέμετρο και παραπάνω το σκόπευτρο με το φιλμ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς να χρειάζεται νέο κούρντισμα. Και συνεχίζουμε με αυτόχρονομέτρηση για να μπει και ο κάμεραμαν στο πλάνο με ορισμό του μήκους φιλμ που θα χρησιμοποιηθεί στο αυτόματο (0-20 πόδια, αφού μέχρι τόσα μπορεί να καταγράψει με ένα κούρντισμα των 20-21 περιστροφών της μανιβέλας), rewind για dissolve, 4 ταχύτητες λήψης και λήψη καρέ καρέ για animation, μεταβαλλόμενο κλείστρο από 180 έως 20 μοίρες, σκόπευση αν θέλουμε στις 90 μοίρες για δουλειές κατασκοπικές, και με την χρήση ενός εξαρτήματος ακριβής εστίαση και σκόπευση στο επίπεδο του φιλμ για πιο επιστημονικές δουλειές. Και τέλος μαζί με όλα αυτά ήταν διαθέσιμη και μια μεγάλη γκάμα φακών και αξεσουάρ. ...
  13. Movikon 16 Κάποτε είχαμε δει μερικά πράγματα για την Zeiss Ikon που όποια πέτρα να σήκωνες από κάτω θα την έβρισκες στα χρόνια τα προπολεμικά. Και ξαφνικά μια αγγλίδα διέθετε σε ελκυστική τιμή την παρακάτω μηχανή 16 χιλιοστών του παππού της, που τον θυμάται λέει να την χρησιμοποιεί. Αυτό από μόνο του δεν λέει και πολλά, ούτε και τα χρόνια της βρετανής μπορεί να μας αποκαλύψει 😀 όμως η μηχανή κατασκευάστηκε πριν τον πόλεμο. Ήταν τότε, στο τέλος του 1934 όταν ο γερμανικός κολοσσός αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια εντελώς νέα, και ίσως την περισσότερο εξελιγμένη κινηματογραφική μηχανή 16 χιλιοστών της εποχής, έτσι απλά γιατί μπορούσε. Το κόστος δεν ήταν θέμα. Πλούσιοι ερασιτέχνες όλο και θα υπήρχαν (σε κάποιες επαγγελματικές χρήσεις τα 16 χιλιοστά εφαρμόστηκαν κυρίως μετά τον πόλεμο) και προφανώς κάποιες φορές πρώτα έρχεται το κύρος και ύστερα το κέρδος. Σαν να τους φαντάζομαι τώρα: Έστρωσαν διάφορα τμήματα κάτω αφού ήταν και πολλοί, και τους έλεγαν: Εσείς θα κάνετε το τηλέμετρο, εσείς την μοντούρα των φακών κ.ο.κ. Μετά τους φώναξαν να παρουσιάσουν την εργασία τους και να τα βάλουν όλα μαζί να δουλέψουν. ...
  14. Με αφορμή το σημείο που έπεσε ο δρόμος στην Καβάλα, το ίδιο σημείο στον πόλεμο υπό Βουλγαρική κατοχή.
  15. Μια Leica εποχής παρέα με κάποιο από τους τηλεσκοπικούς φακούς της σειράς είναι πραγματικά φορητή και νομίζω ένα τέτοιο ζευγάρι αντικατοπτρίζει καλύτερα τον αρχικό λόγο για τον οποίο είχε σχεδιαστεί. Με τέτοιο μέγεθος ψωνίζω και εγώ full frame. Elmar σε m4/3 Surf παρουσίαση
×