Jump to content

Eagle 1

Members
  • Content Count

    822
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    105

Eagle 1 last won the day on June 21 2018

Eagle 1 had the most liked content!

Community Reputation

489.111 Excellent

2 Followers

About Eagle 1

  • Rank
    RetroMasteR
  • Birthday 10/11/1956

Converted

  • Location
    Γερμανία

Converted

  • Interests
    Μοντελισμός, αεροπ&a

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ευχαριστώ πολύ φίλτατοι! Για να αναρτήσω το βίντεο πρέπει να περάσει από το YouTube και αυτό με προβληματίζει. Ίσως κάνω σύντομο trailer ή ακόμα καλύτερα να το φέρω σε καμία ρετροσυνάντηση, για να πω και τα συμβάντα που σχετίζονται με την παραγωγή του. Δεν έχει γέλιο μόνο το φιλμ..... Συνεχίζοντας λοιπόν στο έργο, ο πρωταγωνιστής έχοντας την ένδειξη από τον υπολογιστή για BMW 318, πληκτρολογεί requesting further information και πατά Enter......... και ο υπολογιστής στην οθόνη του εξηγεί: Αυτό ήταν η κορύφωση της εμπλοκής του υπολογιστή στην ταινία, φανταστείτε το σχήμα της BMW να δημιουργείται σταδιακά και όταν ολοκληρώθηκε στην οθόνη του υπολογιστή να αρχίζει πάνω του να αναδύεται το πραγματικό σήμα της BMW και τέλος όλο το αυτοκίνητο. Η συγκεκριμένη σκηνή ήταν φυσικά και πολύ δύσκολη στην υλοποίησή της. Όχι τόσο σχεδιαστικά, μια και έκανα ένα διάγραμμα-πίττα με ίσες τιμές για 4 παραμέτρους και έβαλα "φυτευτά" τα γράμματα B M και W (φυσικά τότε δεν μπορούσε κανείς να τα βάλει υπό γωνία όπως τώρα, ούτε να κάνει τον εξωτερικό κύκλο, αλλά..... λεπτομέρειες....), όσο κινηματογραφικά. Η μηχανή λήψεως επέτρεπε μεν την λήψη πάνω σε προηγούμενη λήψη (γυρίζοντας πίσω λίγο φίλμ που είχε ήδη τραβηχτεί), κάνοντας μάλιστα αυτόματα fade in & fade out, αλλά έπρεπε να κεντράρω όσο το δυνατόν καλύτερα το σχήμα με το πραγματικό σήμα. Το σχήμα κινητογραφήθηκε από την οθόνη στο σπίτι, όπου έβαλα σημάδια στο σκόπευτρο της μηχανής για το μέγεθος που είχε, μετά πάτησα το κουμπί της επιστροφής μερικών δευτερολέπτων του φιλμ στη μηχανή και στη συνέχεια κατέβηκα γρήγορα στο δρόμο όπου ήταν παρκαρισμένο το αυτοκίνητο. Με τους περαστικούς να σταματάνε και να κοιτάνε τοποθέτησα στο σκόπευτρο το πραγματικό σήμα της BMW στο ίδιο περίπου μέγεθος όπως η απεικόνιση του σχήματος στην οθόνη του υπολογιστή και τράβηξα φιλμ απομακρυνόμενος παράλληλα από το αυτοκίνητο για να φανεί σταδιακά το σύνολο. Φυσικά έπρεπε να περιμένω να τελειώσει το φίλμ με άλλες λήψεις, να το στείλω να εμφανισθεί, να το παραλάβω και να δω με προβολή τι έγινε (η διαδικασία αυτή, αδιανόητη σήμερα, συγκαταλέγεται επίσης στη μαγεία του Super 8). Η αληθεια είναι ότι το πέτυχα αρκετά καλά.... ασπρόμαυρο βέβαια....... Συνεχίζεται....
  2. Ακολουθούν τα ονόματα των πρωταγωνιστών, πάντα σε ροή και με διαφορετικές γραμματοσειρές. Να θυμίζω, ότι την εποχή εκείνη ήταν μεγάλο εφφέ η αλλαγή γραμματοσειράς και μάλιστα με διαφορετικά μεγέθη λόγω του σχεδιαστικού προγράμματος, μια και οι επεξεργαστές κειμένων δεν είχαν τέτοιες δυνατότητες. Και μετά αρχίζει η εμπλοκή του υπολογιστή στην υπόθεση της ταινίας: Ο πρωταγωνιστής, αφού βάλει την δισκέττα 5,1/4 στο floppy και το ασφαλίσει με το μοχλό(!) ρωτάει τον υπολογιστή: Special Mission, requesting car! Και ο υπολογιστής απαντά με μία διαδραστικότητα που δεν είχε ακόμη εφευρεθεί (!!!), παρέχοντας 2 καταλόγους με αυτοκίνητα σε λίστα: τα possibilities και τα alternatives (soft). Να σημειώσω, ότι στο σχεδιαστικό πρόγραμμα έκανε κανείς αρχικά τη λίστα με κανονικά γράμματα (data entry) και αφού έδινε τις παραμέτρους γραμματοσειράς και μεγέθους έδινε εντολή εκτέλεσης και εμφανιζόταν στην οθόνη η τελική εικόνα (την οποία και κινηματογραφούσα). Η υπολογιστική ικανότητα τότε ήταν τόσο χαμηλή (και το πρόγραμμα γραφικών τόσο σύνθετο για την εποχή), που η λίστα (και γενικά τα σχεδιαγράμματα) δεν εμφανίζονταν στιγμιαία, αλλά σε ροή. Έβλεπες δηλαδή για κάποια δευτερόλεπτα το διάγραμμα να σχηματίζεται. Για τις νεότερες γενιές, αδιανόητο, τώρα κάνεις κλικ και εμφανίζεται ολόκληρο σε κλάσμα δευτερολέπτου..... Αυτή όμως ήταν η μαγεία των υπολογιστών της εποχής, να το βλέπεις να γίνεται, σαν φωτογραφία με Polaroid και ειδικά για την κινηματογράφιση ήταν ιδανική η ροή της παρουσίασης.Στις 2 διαδοχικές φωτογραφίες φαίνεται η σταδιακή δημιουργία της λίστας, φανταστείτε το σαν συνεχή ροή. Ο κατάλογος των hard αυτοκινήτων περιελάμβανε τα τοπ της εποχής, μαζί κατ' εξαίρεση και το Subaru 500 (λόγω του ότι ήταν το πρώτο μου και αγαπημένο αυτοκίνητο), καθώς και το BMW 318 (περί ου ο λόγος). Η soft λίστα περιελάμβανε επίτηδες το Golf Diesel (o λόγος θα αναλυθεί αργότερα) καθώς και κάποια αυτοκίνητα που δεν υπάρχουν πιά (Zastava, Wartburg, Polonez). Αν έκανα πάντως την ταινία σήμερα, δεν θα έβαζα το Pony στα soft αλλά στα hard.... Στο αμέσως επόμενο στάδιο ο υπολογιστής κάνει την επιλογή του βάζοντας σε κάδρο το BMW 318 και σε λοξή γραφή. Συνεχίζεται.....
  3. Ήταν η αρχή του έτους 1987 και η ταινία Top Gun κυριαρχούσε ακόμη στους αιθέρες, όταν αγοράσαμε με τον συγκάτοικο στη Γερμανία ένα μεταχειρισμένο BMW 318, μοντέλο 1980, στο πλαίσιο της φοιτητικής ζωής. Έχοντας πολύ καλό κινηματογραφικό εξοπλισμό σε Super 8 με την κάμερα Bauer S709XL (παρουσιάσθηκε σε άλλο σημείο του φόρουμ), αποφασίσαμε να γυρίσουμε την ταινία μικρού μήκους (20 λεπτά) Top Car! Και εδώ ήρθε η καινοτομία στα κινηματογραφικά μου δρώμενα: Τίτλοι και εφφέ θα γινόταν από τον προσωπικό υπολογιστή Amstrad 1512, 8086, 512 RAM, floppy 360kb, με μονόχρωμο πράσινο μόνιτορ, χωρίς σκληρό δίσκο, που μόλις είχε αγοράσει ο συγκάτοικος για το σπίτι. Εγώ είχα και χρησιμοποιούσα στο πανεπιστήμιο το φανταστικό για την εποχή του πρόγραμμα Harvard Graphics, στις πρώτες εκδόσεις του (σε μία δισκέττα 5,1/4!), που μας έδινε τη δυνατότητα δημιουργίας τίτλων, φυσικά μόνον σε λατινικούς χαρακτήρες. Χωρίς τον υπολογιστή θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί τιτλέζα, βάζοντας τα γράμματα ένα ένα και κάνοντας στιγμιαίες λήψεις, ώστε όταν παιζόταν το φιλμ να εμφανίζεται ο τίτλος σε ροή. Πολύ δουλειά...... Με τον υπολογιστή αντίθετα εκτιναχθήκαμε σε εξέλιξη, γράφοντας απευθείας στην οθόνη και κάνοντας συνεχή λήψη χωρίς σταμάτα-ξεκίνα! Επίσης μπορούσαμε να μεγαλώσουμε τον τίτλο, ώστε να "έρχεται" προς τον θεατή, καθώς επίσης να αλλάζουμε γραμματοσειρές. Αν ήξεραν οι δημιουργοί του προγράμματος, που ήταν κυρίως για οικονομικές αναλύσεις, τις πρόσθετες χρήσεις του..... Φυσικά υπήρχε τρεμόπαιγμα (flimmer) από τη σάρωση στο μόνιτορ, αλλά το εξιστάθμισα σε μεγάλο βαθμό βάζοντας υψηλότερη ταχύτητα λήψης (24fps αντί 18). Άλλωστε η χρήση του υπολογιστή σήμαινε άνεση, καινοτομία, αλλά ήταν και μέρος της υπόθεσης! Η υπόθεση εν συντομία: Ένας εκτελεστής πρέπει να χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο για την αποστολή του. Ρωτά τον υπολογιστή του να του επιλέξει το κατάλληλο και εκείνος από τα διαθέσιμα για Hard και Soft χρήση του επιλέγει (τι άλλο?) το BMW 318! Δεν υπάρχουν διάλογοι, ενώ η μουσική είναι κυρίως από την ταινία Top Gun (ο δίσκος παρουσιάσθηκε σε άλλο σημείο του φόρουμ). Μια και το θέμα μας είναι ο υπολογιστής, θα παρουσιάσω στη συνέχεια και σε συνέχειες σκηνές που σχετίζονται με την εμπλοκή του στην ταινία. Είναι φωτογραφίες από το φιλμ, οπότε η καθαρότητα πάσχει λόγω της κίνησης και της ψηφιοποίησης. Στην προβολή είναι πολύ καθαρότερα. Αρχίζουμε με τους τίτλους: Όπως είθισται, κατ' αρχήν αναγράφονται οι κινηματογραφικές εταιρείες, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι τα ονόματά μας σε μίξη με γνωστές εταιρείες........ Αναρτώ 2 σκηνές όπου φαίνεται η ροή της γραφής. Ακολουθεί το Present και μετά σε ροή The color super production με την λέξη production , αφού γραφεί, να μεγαλώνει στην οθόνη... Και τέλος ο τίτλος της ταινίας: Top Car να γράφεται με μικρή γραφή στο κέντρο του μόνιτορ και μετά να μεγαλώνει σαν να έρχεται προς τον θεατή και τέλος να αλλάζει η γραμματοσειρά! Συνεχίζεται....................
  4. Eagle 1

    Ρετρό οχήματα

    Ευχαριστώ θερμά φίλτατε Uskoke για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες και υποδείξεις σου. Κατάλαβα τώρα για το κυανό καστ που δεν έφευγε πάρά τις πολλαπλές ρυθμίσεις που έκανα στην φωτογραφική μηχανή όλο το βράδυ εχθές. Μονόδρομος λοιπόν ο Scanner με γλύτωσες από άσκοπους πειραματισμούς και χάσιμο χρόνου. Αυτή είναι η δύναμη του φόρουμ, οι γνώσεις των μελών του και η διάδοση της πληροφορίας!!!! Ανέτρεξα σήμερα σε γνωστό ψηφιακό κατάστημα και προσανατολίζομαι στο Rollei DF-S 310 SE ή στο PFD-S 340 (Το 290 δεν το έχει). Είχα δει σε παλιό σου σχόλιο την εμπειρία σου με το φτηνό μοντέλο και για αυτό ήμουν διστακτικός, οπότε θα πάω στο ακριβότερο. Για τα παλιά ευρύχωρα αυτοκίνητα, όπως τα λες! Αναμνήσεις από καλές μέρες!!!! Στα σημερινά που πέρα από τη στενότητα χώρου είναι πηγμένα στους αυτοματισμούς, στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά ο οδηγός είναι απλός διαχειριστής.......... Πολύ σωστά το περιέγραψες φίλτατε, έρωτας και αναμνήσεις και για τα παιδιά που θυμούνται όταν τα πήγαινα καθημερινά στο σχολείο, τις εκδρομές με ανοικτή οροφή κλπ. Η αετίνα στέκει αδιάφορη, αν και στο παρελθόν έκανε κρούσεις για να δωθεί, αλλά εγώ δεν ενέδωσα, ευτυχώς....
  5. Eagle 1

    Ρετρό οχήματα

    Αρχίζοντας τους πειραματισμούς για την ψηφιοποίηση φωτογραφικών φιλμ, χρησιμοποίησα στάσεις με το αυτοκίνητό μου, ένα ΒMW-518 μοντέλο 1984. Το έχω ακόμα στην κατοχή μου αποθηκευμένο εδώ και 5 χρόνια, ελπίζω να το ενεργοποιήσει κάποια στιγμή ο γιός μου.Είναι αυτοκίνητο με κλασσικές γραμμές, φοβερά άνετο με μεγάλους χώρους για όλους τους επιβάτες. Μπορεί να μην είναι αεροδυναμικό όπως τα σημερινά αυτοκίνητα, ούτε να έχει τις επιδόσεις τους (και την ασφάλειά τους λόγω αερόσακων), ή την οικονομία τους, αλλά κάθεσαι αρχοντικά και βλέπεις έξω πολύ καλά, σε αντίθεση με τα σύγχρονα που είναι σαν αυγό με φινιστρίνια αντί για παράθυρα. Πριν 6 μήνες μπήκα στο σημερινό BMW της σειράς 5 και φράκαρα στην κυριολεξία. Σφηνώνεσαι ανάμεσα στην κονσόλα και στο κεκλιμένο προς τα μέσα παράθυρο με την χαμηλή οροφή, η δε ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι εξαιρετικά περιορισμένη με τα μικρά παράθυρα. Άλλες εποχές................ ΥΓ: Οι φωτογραφίες ψηφιοποιήθηκαν με φωτεινό υπόβαθρο από Tablet με White Screen, όπου το φιλμ επικάθησε στην οθόνη και φωτογραφήθηκε με καλή ψηφιακή μηχανή. Διαπίστωσα ότι είναι ορατά τα Pixel της οθόνης. Θα κάνω κουτί με οπή για το φιλμ, για να μην ακουμπά στην οθόνη και βλέπουμε. Επίσης η φωτογραφία βγαίνει μετά την εμφάνιση (invert) στο PhotoShop πολύ γαλάζια και παρά τη διόρθωση των χρωμάτων (με color balance) τα χρώματα δεν είναι ικανοποιητικά. Ξεκίνησα να κάνω την ψηφιοποίηση γιατί άκουσα ότι τα scanner για φίλμ δεν κάνουν καλά την ψηφιοποίηση. Μήπως έχει να προτείνει κανείς κάτι καλό για να γλυτώσω τον κόπο και τους πειραματισμούς?
  6. Eagle 1

    Οθόνες EIZO

    Είχα στα '90ς (ακριβώς πότε δεν θυμάμαι, ούτε τον τύπο) μόνιτορ της ΕΙΖΟ στη δουλειά μου. Είχε πολύ καλύτερα χρώματα από τα άλλα που είχαμε, ήταν ποιοτική η κατασκευή του και είχε ρυθμίσεις οθόνης με κουμπάκια. Επίσης ήταν βαρύ.Ήταν πράγματι καλό μόνιτορ.
  7. Eagle 1

    Η Ιστορία μιας "Γυναίκας"

    Μήπως ήταν σαν αυτό το ποτήρι σου? Είναι από τις αρχές του '60, σε αυτό έπινα εγώ το γάλα μου. Έχει ένα σήμα κάτω αλλά δεν μπορώ να διαβάσω τον κατασκευαστή .
  8. Από ότι γνωρίζω το "ΕΛΛΗ" το κατασκεύαζε η Mister P.  Η ελληνική Caravel Toys που συνεργαζόταν με την ιταλική  Monteleone έβγαζε ένα το αεροπλανοφόρο Christ (στο κουτί) και Victorious (στο παιχνίδι). Στο κουτί έγραφε Made in Greece (βλ. Ελληνικά παιχνίδια της συλλογής μου, σελ.2 & 3).
  9. Εύχομαι σε όλα τα μέλη Καλά Χριστούγεννα και ένα ευτυχισμένο & δημιουργικό 2019! Από τη Διάπλαση των Παίδων, Δεκέμβριος 1969
  10. Και εγώ δεν έχω αλλάξει avatar και έτσι προβλέπεται να μείνει. Μου αρέσει και η σειρά και το μοντέλο.
  11. Πράγματι 2 ήταν οι πιλότοι (το πιλοτήριο ήταν στη μέση του φτερού κάτω από τους κινητήρες), αλλά οι άλλοι του πληρώματος ήταν ασυρματιστής-πλοηγός, μηχανικός και ίσως 1 αεροσυνοδός. Δεν υπήρχαν τότε αυτοματισμοί, κομπιούτερ, GPS, όλα γινόταν χειροκίνητα...... Γεγονός πάντως ότι τότε οι θέσεις επιβατών ήταν πιό άνετες από τις σημερινές economy.......
  12. Να το πιστέψεις φίλτατε (φυσικά και το πιστεύεις). Πρόκειται για το ιταλικό υδροπλάνο Savoia-Marchetti SM-55, το οποίο κατασκευάσθηκε από το 1924 σε 200 (250?) περίπου μονάδες. Μετέφερε 10 επιβάτες στους πλωτήρες και είχε πλήρωμα 5-6 ατόμων. Έγινε γνωστό για τις πτήσεις του στον Ατλαντικό, πρώτο αυτό διέσχισε τον Νότιο Ατλαντικό (Σενεγάλη-Βραζιλία), ενώ το 1933 διέσχισε τον Βόρειο Ατλαντικό σε πτήση προς το Σικάγο. Είχε και στρατιωτική χρήση, στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο χρησιμοποιήθηκε από ιταλικές και γερμανικές δυνάμεις σαν αναγνωριστικό και βομβαρδιστικό, με μικρή όμως σημασία. Σήμερα σώζεται ένα μόνο σε μουσείο στη Βραζιλία, ενώ υπάρχει κινητικότητα στην Ιταλία για να κατασκευασθεί πλόιμο αντίγραφο.
  13. Πράγματι πάρα πολύ ωραία σειρά, την έχω όλη στα γερμανικά. Κυκλοφόρησε στη Γερμανία το 1984. Μετά το τέλος των τευχών κυκλοφόρησε και το NAM Spezial κάθε μήνα που είχε ιστορίες πρωταγωνιστών. Δεν ξέρω αν αυτό κυκλοφόρησε στην Ελλάδα.
  14. Για σπουδές σε αγγλόφωνα πανεπιστήμια υπήρχαν επίσης οι εξετάσεις για το TOEFL (Test Of English as a Foreign Language). Είχα δώσει το τέστ το φεβρουάριο του 1979 και επισυνάπτω το έντυπο που μου είχαν στείλει. Αν θυμάμαι καλά, η μέγιστη βαθμολογία ήταν 550. Τελικά δεν μου χρησίμευσε διότι συνέχισα τις σπουδές μου στη Γερμανία.
  15. Μου άρεσαν πολύ η κοσμογραφία και η γεωμετρία. Επίσης η χημεία και η βιολογία.
×