Jump to content

TZELASO

Members
  • Content Count

    389
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

TZELASO last won the day on September 4 2018

TZELASO had the most liked content!

Community Reputation

24.583 Excellent

About TZELASO

  • Rank
    Retro Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Από τα λατρεμένα μου έργα με την Λάσκαρη.... Την πρώτη φορά που είχα δει αυτό το έργο, όντας έφηβη, μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση η στάση και η αλλαγή της Ρουσσέα. Είχα εκπλαγεί που συγχώρεσε την αδελφή της. Τώρα πώς να μπεις σε αυτό το καλούπι της προδομένης αδελφής? Δεν νομίζω ότι είναι εύκολο να κρίνω, γιατί όποιος είναι απ' έξω απ' το χορό, ξέρει να λέει πολλά τραγούδια, αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν θα μπορούσα να συγχωρήσω την αδελφή μου για κάτι τέτοιο. Κάτι λέγαμε προηγουμένως για παράφορους έρωτες. Η Ζωή όχι μόνο πρόδωσε την αδελφή της πηγαίνοντας με τον αρραβωνιαστικό της, αλλά είναι δείγμα πολύ κακού χαρακτήρα γιατί είναι ξεκάθαρο ότι ο Φωκάς είναι ο έρωτας της ζωής της Ρουσσέα στο έργο. Είναι τρελά ερωτευμένη μαζί του και αυτό το ξέρει η αδελφή της. Για ένα χαστούκι που την πρόσβαλε αν και το προκάλεσε (και μένα θα με πρόσβαλε αλλά δεν νομίζω ότι θα μιλούσα στον αρραβωνιαστικό της αδελφής μου ποτέ με αυτό τον τρόπο, ό,τι διαφορά και να είχαμε), τέτοια τιμωρία.... Ούτως η άλλως ο χαρακτήρας της Ζωής είναι απαίσιος στο έργο.... γενικώς, με όλους... Στο τέλος η τρέλα της την εξιλεώνει ίσως στα μάτια μας, αλλά δεν αλλάζει τον τρόπο που φερόταν σε όλο το έργο.... Μόνο στο τέλος, όταν χάνει τον δικό της έρωτα, αρχίζει να καταλαβαίνει... Τι να πεις... Η θεία Δίκη.... Άρα πώς να χαρακτηρίσω τον χαρακτήρα της Τζένης? Ίσως πολύ καλή, ίσως όμως και πολύ χαζή...
  2. Μα αυτό είναι το θέμα.... Ότι προτεραιότητα της γυναίκας όφειλε να είναι ο γάμος.... Της το κεντούσαν στο μυαλό από τότε που γεννιόταν.... Ο μακαρίτης ο μπαμπάς μου, μου έλεγε πώς τον παλιό εκείνο τον καιρό, πολλές κοπέλες από τον Θεσσαλικό κάμπο, δέχονταν να παντρευτούν άτομα τελείως ακατάλληλα για γάμο (παράλυτα, λίγο καθυστερημένα κτλ) γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορούσαν να γλιτώσουν από τις βαριές δουλειές του κάμπου! Άτομα που μπορεί και να τα έβλεπαν λίγο πριν τους γάμους.... Προτιμούσαν ένα τέτοιου είδους γάμο παρά να παραμείνουν στις γεωργικές εργασίες... Γιατί με αυτόν τον τρόπο, γίνονταν "κυρίες" σε ένα σπίτι.... Το πολύ-πολύ να γεροκομούσαν κανένα γέρο... Βλέπετε, ο γάμος δεν ήταν μόνο το θέμα της τεκνοποίησης... Το βασικό ήταν η εξασφάλιση της γυναίκας από βιοποριστικής απόψεως.... Αυτό σήμερα ακούγεται εξωπραγματικό... Γινόταν όμως....
  3. Αχ, αυτοί οι παράφοροι έρωτες!!!! Έχεις απόλυτο δίκιο... Και στα δύο έργα, είναι πασιφανές ότι η κοπέλα έχει αρχίσει να βαριέται την όλη κατάσταση, η μαμά της την μουρμουράει, οπότε βρίσκει μια πολύ βολική διέξοδο σε έναν γοητευτικό και πλούσιο γαμπρό!
  4. Καλά, γι' αυτό το έθιμο του να παντρεύονται πρώτα οι κοπέλες τι να πω.... Πώς μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς? Επιεικώς απαράδεκτο! Εγώ θα συμφωνήσω με τη Bambinella... Πώς μπορείς να πεις κακή μια κοπέλα που στην δεκαετία του 1960 ψάχνει εναγωνίως να παντρευτεί, γιατί όταν κάποια έφτανε 25 χρονών, θεωρούνταν τελειωμένη γεροντοκόρη? Και στα δύο έργα, λυπάμαι πολύ τον πρωταγωνιστή όταν τον παρατάει για να παντρευτεί, αλλά μπαίνω στο πετσί της κοπέλας, όπως την έπλαθε η κοινωνία τότε.... Και για να μην πάμε μακριά, το ίδιο έκανε η συγχωρεμένη η πεθερά μου στην κόρη της, η μαμά μιας πολύ φίλης μου και για τις δυο της κόρες.... Το 1980 και το 1990!!! Από τα 15 τους χρόνια!!! Δημιουργούσαν στις κόρες τους την ανάγκη να κρέμονται οπωσδήποτε από το μπράτσο ενός άντρα, μη σκεπτόμενες τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό.... Σε τι άντρα μπορεί να πέσει ένα κορίτσι 18, 19, 20 χρονών! Εδώ μεγαλύτερες και την πατάνε... Και αυτό πίστευαν ότι το έκαναν από αγάπη!!! Φαντάζομαι ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει τώρα αρκετά, αλλά πάντοτε το θέμα της αποκατάστασης της κοπέλας, είναι ένα ζήτημα για την κάθε οικογένεια....
  5. Το (2) είναι οι "Κυρίες της Αυλής"... Φλωρέτα Ζάννα και Αλέκος Αλεξανδράκης στη σκηνή....
  6. Μια δόση υπερβολής (μπορώ να πω μεγάλη) υπάρχει και στην "Μοντέρνα Σταχτοπούτα" όταν η Βουγιούκλω προσπαθεί να πείσει τον Παπαμιχαήλ να την προσλάβει σαν γραμματέας... και τη δοκιμάζει στη γραφομηχανή... Αυτό το "πιο γρήγορα, πιο γρήγορα, πιο γρήγορα" έλεος!!!!! Αν υπάρχει άνθρωπος που να γράφει με την ταχύτητα που υπαγόρευε ο Παπαμιχαήλ, πρέπει να γραφτεί στα ρεκόρ Γκίνες.... Εντελώς εξωπραγματικό και αδύνατο....
  7. Το "Ένας μεγάλος έρωτας" είναι ελεύθερη διασκευή του "Άννα Καρένινα". Πιάνεται? Γιατί αν πιάνεται, τότε σου έχω κι άλλο... Το " Ένα παιδί χωρίς όνομα" το οποίο είναι επίσης ελεύθερη διασκευή του "Ανεμοδαρμένα ύψη"!!!!! Μόνο που έχει happy end.... και οι ήρωες πάνε όλοι μαζί στην ακρογιαλιά στο τέλος Όχι παρντόν, μονοιάζουν τα παιδιά τους κάτω από ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο!!!!! Εδώ στο Retromaniax, ανακάλυψα ότι υπάρχει ταινία του 1968 με τίτλο "Τζέυν Ευρ"!!! Με την Χριστίνα Σύλβα… Διασκευή του πασίγνωστου έργου της Μπροντέ…. Το "Κατάσκοπος Νέλλυ" είναι φυσικά διασκευή του καταπληκτικού "Καμπαρέ"....
  8. Στην ταινία "Όταν η πόλις πεθαίνει", η συνονόματή μου Τζέλα (Χρονοπούλου) φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχει ολοκληρωμένες σχέσεις με τον κακό Μπάρκουλη, μέχρι που βρίσκει το καλό παιδί και τ' άξιο παλληκάρι (Γεωργίτσης).... Ε, τι θα κάνανε με έναν τέτοιον τύπο? Θα κανελώνανε το ρυζόγαλο? Η Χρονοπούλου χάνει προ πολλού την τιμή της και στο "Το παρελθόν μιας γυναίκας" από τον Γεωργίτση στο ρόλο του κακού αυτή την φορά... Τη σώζει ο καλός Καζάκος ο οποίος την νυμφεύεται... Από τα πλέον αγαπημένα μου έργα...
  9. Ε, λοιπόν, εγώ δεν έχω δει καμμία από αυτές τις δύο ταινίες... Θα τις ψάξω να τις βρω...
  10. Η Αλίκη στο "Δόλωμα" δουλεύει σε μπαρ της Τρούμπας.... Κάνει consomation.... Όταν εξομολογείται τη ζωή της στον Βουλγαρίδη του λέει "τον έρωτα τον γνώρισα σαν ένα παιχνίδι σκληρό, βρώμικο" κάτι τέτοιο.... Άρα λογικά δεν πρέπει να ετίθετο ζήτημα παρθενίας για την "Καιτούλα".... Τι στο καλό έκανε με τους πελάτες κάθε βράδυ? Έμεναν στο άνοιγμα της σαμπάνιας? Επίσης, στην "Κατάσκοπο Νέλλη", η Νέλλη έχει ανοιχτά ολοκληρωμένες σχέσεις με τον Άγγλο (Γεωργίτση) που αποδεικνύεται τελικά Γερμανός.... (surprise!) Κρατάει και το παιδί τους χωρίς να του το πει για κάποιον καιρό...
  11. Α, σωστά, σωστά.... Δίκιο έχεις.... :)
  12. Στην ταινία "Ο τελευταίος αιχμάλωτος" με τον Αλεξανδράκη... Είναι Γερμανική κατοχή, αυτόν τον κυνηγούν οι Γερμανοί και κρύβεται στο σπίτι μιας κουτσής (Πέρυ Ποράβου) η οποία τον κρύβει και γίνεται ο σύνδεσμός του με τον έξω κόσμο... Αυτή τον ερωτεύεται και δεν θέλει να της φύγει... Τον κρατάει λοιπόν, κλεισμένο στο υπόγειο του σπιτιού της με τη δικαιολογία ότι αν βγει έξω θα τον πιάσουν οι Γερμανοί... Του σερβίρει ένα κάρο παραμύθια και αυτός τα πιστεύει όλα... Περνάει ο καιρός, τελειώνει ο πόλεμος, η Αθήνα ξαναχτίζεται από την αρχή και αυτός ακόμα εκεί στην υπόγα....!!!!!!!!!!!!!! Δηλαδή τόοοοοσο καιρό (χρόνια ολόκληρα) δε θέλησε να ακούσει λίγο ραδιόφωνο? Λίγη Ντόυτσε Βέλλε? Κάτι τέλος πάντων? Έκατσε εκεί μέσα και πίστευε ότι του έλεγε μια γυναίκα που δεν την ήξερε καν πριν, παρά μόνο βρήκε καταφύγιο σπίτι της... Δεν άκουγε απ' έξω θορύβους, να αναρωτηθεί τι είναι? Λεωφορεία, ταξί, κόσμος που πάει κι έρχεται, δεν περνούσε τίποτα έξω από το σπίτι?... Αυτή γυρίζει από τη δουλειά της και του λέει μια ιστορία με Γερμανούς κάθε μέρα... Με τα πολλά, κάποια μέρα αποφασίζει να βγει έξω, πιστεύοντας φυσικά ότι κινδυνεύει... Και παθαίνει ένα σοκ όταν καταλαβαίνει ότι έχει τελειώσει ο πόλεμος.... Μέσα σε λίγες ώρες που γυρνάει του κλέβουν ένα νόμισμα από την τσέπη οπότε δεν έχει να αγοράσει κουλούρι, πάει και βρίσκει μια παλιά του αγάπη που του λέει ότι έχει παντρευτεί.... τέλος πάντων απογοητεύεται (μέσα σε ένα πρωί!!!!!!!!!!!!!!!!!) από τους ανθρώπους και ξαναγυρίζει στο υπόγειο, όπου περιμένει την κουτσή... η οποία γυρίζει και του συνεχίζει το παραμύθι με τη Γερμανική κατοχή.... και αυτός την ακούει!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! The end.... Μέγας είσαι Κύριε....!!! Δεν ξέρω τι μήνυμα ήθελε να περάσει η ταινία, αλλά μου φάνηκε το πιο χαζό σενάριο που έχω δει ποτέ στη ζωή μου....
  13. Στο "Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" η Αλεξάνδρα Λαδικού παρασύρεται από τον Άλκη Γιαννακά... με τραγικό τέλος.... Στο "Δίψα για ζωή" τραγικό τέλος και για την Άννα Φόνσου (στο ρόλο της Κατερίνας που πάσχει από την καρδιά της)... Μια φορά προβαίνει σε προγαμιαίες σχέσεις η καψερή και πρόλαβε δε πρόλαβε να χαρεί με τον Κούρκουλο.... Επίσης ο Σειληνός, ωραίος ζιγκολό, στην αγκαλιά της Λαλοπούλου... Στο "Γυμνοί στο δρόμο" ο Κούρκουλος και η Λάσκαρη, τραγικό ερωτευμένο ζευγάρι που συζεί... Από τις αγαπημένες μου δραματικές... Επίσης, ο Σειληνός συζεί ανοιχτά με κάποια κοπέλα που είναι και μεγαλύτερή του στο "Οργή" (συμπρωταγωνιστεί η Φόνσου, ο Κούρκουλος, η Τσιούνη) .... Της κάνει τη ζωή δύσκολη αλλά τελικά μένει μαζί της... Δε ξέρω το όνομα της κοπέλας....
  14. TZELASO

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    Θυμάμαι τα αισθηματικά διηγήματα που διαδραματίζονταν στο εξωτερικό... "Εξωτικές ιστορίες" ή κάτι τέτοιο..... Για κάποιο διάστημα είχε διηγήματα βγαλμένα από τη ζωή.. Αυτά ήταν τα περισσότερα δραματικά... Θυμάμαι τον υπότιτλό τους... "Αν υπάρχει κάτι πολύ σκληρότερο από την κακή μοίρα, είναι η αδυναμία των ανθρώπων να ξεφύγουν από αυτή..." Κατά καιρούς, είχε αφιερώματα σε κλασσικά μυθιστορήματα, σε τραγικές βιογραφίες βασιλιάδων κτλ... Τι θυμήθηκα τώρα... Μακάρι να ξανάβρισκα κάποια τεύχη... Έτσι από νοσταλγία...
  15. TZELASO

    Η Ιστορία του Ρομάντσο

    Στερνή μου γνώση, να σ' είχα πρώτα!!! Δε φύλαξα ούτε ένα τεύχος... Μα ούτε ένα... Δεν χάναμε τεύχος για τεύχος... Ήταν το αγαπημένο περιοδικό της γιαγιάς και της μαμάς μου... Αλλά πού μυαλό τότε να τα φυλάξουμε... Για πολλά χρόνια είχαμε πολλά τεύχη φυλαγμένα σε ένα παλιό μπαούλο της γιαγιάς μου που είχαμε μεταφέρει στο νησί... Αλλά δυστυχώς κάποια στιγμή πετάχτηκαν... Σε κάποια εκκαθάριση φαντάζομαι... Μου άρεσαν τόσο πολύ τα αισθηματικά διηγήματα... εκτός από την υπόλοιπη ύλη....
×