Jump to content
  • Ανακοινώσεις

    • D@redevil

      Νέο Φόρουμ!   30/01/2018

      Αγαπητά μέλη, Η μετάβαση ολοκληρώθηκε επιτυχώς και πλέον περάσαμε σε νέα πλατφόρμα. Μετά απο πολύ μελέτη και έρευνα καταλήξαμε στο καλύτερο λογισμικο φόρουμ για τις ανάγκες μας. Η ενέργεια αυτή έγινε για να λυθούν τα πολλά και χαοτικά προβλήματα της VBulletin. Με τη μετάβαση αυτή θέλουμε να λύσουμε 2 πολύ μεγάλα προβλήματα, που καθιστούσαν το παλαιό φόρουμ δύσχρηστο:
      α) Η συντήρηση των συνημμένων φωτογραφιών και η συνεχής απώλεια των attachments που απαιτούσε διπλή δουλειά από όλους &
      β) Η αναζήτηση εντός του φόρουμ, η οποία δεν δούλεψε ποτέ και οικειοποιούμασταν το plugin της Google, με τα -όχι και τόσο καλά- αποτελέσματα. Όπως και σε κάθε μεγάλη αναβάθμιση, κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ελέγχους (εξ ου και η δεκαήμερη απουσία μας μετά απο 12 χρόνια συνεχόμενης λειτουργίας) για να διασφαλίσουμε ότι όλα θα πάνε καλά, αλλά δυστυχώς σε ένα νέο software και με έναν τόσο τεράστιο όγκο δεδομένων (πάνω απο μισό εκατομμύριο πόστς, σχεδόν ενα εκατομμύριο φωτογραφίες), υπάρχουν πράγματα που μπορεί είτε να μας ξεφύγουν, είτε να τα αντιμετωπίσουμε πλέον σε live περιβάλλον κι ενώ θα δουλεύουν ήδη οι χρήστες. Εδώ λοιπόν, χρειαζόμαστε τη βοήθειά σας: όποιο πρόβλημα βλέπετε, να μας το αναφέρετε, ώστε να τα επιλύουμε. Ζητούμε προκαταβολικά την κατανόησή σας - θα προσπαθήσουμε να εξυπηρετούμε το δυνατόν συντομότερο, αλλά αντιλαμβάνεστε ότι αφ' ενός η νέα πλατφόρμα, αφ' ετέρου οι δυνατότητες της υποστήριξης, μπορεί να μην  επιτρέπουν να έχουμε άμεση επίλυση των προβλημάτων. Ωστόσο, υπάρχει ένα πολύ φιλικό support από μεριάς της IPB, που ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να μας (υπο)στηρίξει καλύτερα και αποτελεσματικότερα. Τουλάχιστον, μέχρι στιγμής είναι απείρως πιο συνεργάσιμοι σε σχέση με την VBulletin. Ξέρουμε ότι ενδεχομένως, δε σας ενδιαφέρει όλο το παρασκήνιο της μετάβασης, αλλά θα θέλαμε να έχετε μια εικόνα της υπερπροσπάθειας που απαιτήθηκε, τόσο σε οικονομικό , όσο και σε υποστηρικτικό επίπεδο, ώστε να μπορείτε επιτέλους να απολαμβάνετε το φόρουμ και να μην σας ταλαιπωρεί με τα καπρίτσια του. Ξέρουμε ότι κάνατε πολύ υπομονή κι ευχαριστούμε γι' αυτό. Κάτι τελευταίο που αναφέρθηκε στο παλαιό φόρουμ: Θα χρειαστεί να γίνει με το χέρι η μεταφορά των φωτογραφιών που είναι σε albums και δεν υπάρχουν συνημμένες σε κάποιο θέμα. Γι' αυτό το λόγο, έχει μείνει ανοικτό το παλαιό φόρουμ στο link: www.retromaniax.gr/vb5/ σε κατάσταση ανάγνωσης μόνο (δε μπορείτε να ποστάρετε), ώστε να μπορέσετε να ανακτήσετε τις φωτογραφίες σας από εκεί και να τις φέρετε εδώ. Αν πάλι έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή δε μπορείτε, επικοινωνήστε με κάποιον από τη διαχείριση και θα το τακτοποιήσουμε το συντομότερο. Το παλαιό φόρουμ θα συνεχίσει να υπάρχει μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες μας και μετά θα κρατηθεί ως αρχείο. Ελπίζουμε να απολαύσετε πραγματικά το νέο σπιτάκι μας & να το χαρείτε με όλη σας την καρδιά! Αυτό, θα είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για εμάς! :-) Φιλικά,
      Οι admins
Sign in to follow this  
chris73

Παλιές κινηματογραφικές μηχανές

Recommended Posts

Δεν ξέρω αν είμαι off, αλλά λέω να ανέβασω παλιές κινηματογραφικές μηχανές αρχικά μαζί με ολίγη από την ιστορία της κάθε εταιρίας...

 

Pathθ - Baby: η απαρχή του οικιακού κινηματογράφου

 

[ATTACH=CONFIG]80707[/ATTACH]

Οι 4 αδελφοί Pathθ ξεκινούν το 1896 στη Γαλλία την ομώνυμη εταιρία κινηματογραφικών παραγωγών και εξοπλισμού, καθώς και δίσκων γραμμοφώνου. (Ίσως κάτι σας λέει το λογότυπο με τον κόκορα στην αρχή κάποιων ταινιών που έχετε δει στο σινεμά).

 

Το 1922, μόλις λίγους μήνες πριν η Kodak λανσάρει το φιλμ 16mm, παρουσιάζουν το πρώτο φιλμ οικιακού κινηματογράφου καθώς και την αντίστοιχη μηχανή προβολής σε format 9.5mm με την ονομασία Pathθ – Baby.

 

[ATTACH=CONFIG]80708[/ATTACH]

 

Τυπώνονται πολλοί τίτλοι ταινιών της εποχής και το συγκεκριμένο format αν και ίσως δεν το έχετε ακούσει ποτέ, για τις επόμενες 3 και πλέον δεκαετίες θα κατακτούσε την Ευρώπη αλλά όχι και την Αμερική.

 

[ATTACH=CONFIG]80709[/ATTACH]

 

Η ωφέλιμη επιφάνεια κάθε καρέ (δεύτερο από αριστερά επάνω), προσεγγίζει σχεδόν αυτή του φιλμ 16mm με αποτέλεσμα να έχει εξαιρετική ανάλυση εικόνας αν συγκριθεί με τα μεταγενέστερα 8 και super 8 mm που θα επικρατούσαν στις ερασιτεχνικές προβολές και λήψεις έως και την αρχή του 80.

 

[ATTACH=CONFIG]80706[/ATTACH]

 

Τα περφορέ (οι τρυπούλες για την προώθηση του φιλμ) δεν βρίσκονται στην άκρη, αλλά στο κέντρο της ταινίας και ανάμεσα σε κάθε καρέ, με αποτέλεσμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί (σχεδόν) όλο το πλάτος του φιλμ. Οι ταινίες 9.5mm προκύπτουν από σχήσιμο στα τρία ενός κοινού φιλμ 35mm.

 

Επίσης για την οικονομία του μέσου, οι ακίνητες εικόνες και τίτλοι προβάλλονταν σταματώντας την ροή του φιλμ με ένα μηχανισμό που υπήρχε επάνω στην μηχανή προβολής άσχετα εάν ο χειριστής εξακολουθούσε να γυρίζει την μανιβέλα ή αργότερα το μοτέρ.

 

[ATTACH=CONFIG]80710[/ATTACH]

 

Λίγους μήνες μετά την εμφάνιση αυτού του πρώτου μέσου οικιακής προβολής, το 1923 η εταιρία προχώρησε και στην διάθεση κινηματογραφικών μηχανών λήψης και φιλμ για ερασιτεχνική χρήση. Αυτά ήταν λοιπόν τα πρώτα ερασιτεχνικά φιλμ που τραβήχτηκαν ποτέ, και ο εξοπλισμός για το συγκεκριμένο format ήταν σημαντικά ελαφρύτερος και ποιο εύχρηστος από αυτόν των 16 χιλιοστών που εμφανίστηκε ουσιαστικά την ίδια εποχή.

 

[ATTACH=CONFIG]80711[/ATTACH]

 

Η πρώτη ερασιτεχνική κινηματογραφική μηχανή της Pathθ το 1923 ήταν εξαιρετικά μικρή και ελαφρά (9x10x4cm περίπου και περί τα 700gr βάρος). Το εξωτερικό σασί ήταν κατασκευασμένο από πρεσαριστό αλουμίνιο επικαλυμμένο με απομίμηση δέρματος. Όμως αυτό ακριβώς ήταν και το μειονέκτημά της μια και έπαιρνε κίνηση από μανιβέλα που έπρεπε να γυρίζει με 2 στροφές ανά δευτερόλεπτο, πράγμα που την καθιστούσε πολύ ασταθή αν δεν ήταν προσαρμοσμένη σε τρίποδο.

 

Αυτό λύθηκε το 1926 με την προσαρμογή ενός κουρδιστού μηχανισμού σε ίδιο μέγεθος με το υπόλοιπο σώμα της μηχανής, ο οποίος προσαρμοζόταν με βίδες στο πλάι αυτής. Το βάρος τώρα έφτασε σχεδόν τα 1600gr και επαλείφθηκαν οι κινήσεις ως συνέπεια χρήσης μανιβέλας. Το σασί του μηχανισμού αυτή τη φορά ήταν από χάλυβα και είναι ίσως η μοναδική μηχανή που έχει κυκλοφορήσει ποτέ (δεν έχω δει ή ακούσει για άλλη) με κούρδισμα αντίθετο με την κίνηση των δεικτών του ρολογιού.

...συνεχίζεται...

 

[ATTACH=CONFIG]80712[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]80713[/ATTACH]

 

Το φιλμ φορτωνόταν πολύ εύκολα μια και βρισκόταν μέσα σε κασέτα, η οποία όμως είχε διάρκεια μόνο 1 λέπτο και 15 δευτερόλεπτα περίπου. Το στάνταρ αργότερα για τα ερασιτεχνικά φιλμ ήταν τα 16 καρέ ανά δευτερόλεπτο (και σε κάποια στιγμή ανέβηκε στα 18) όμως κάπου διάβασα ότι οι πρώτες συγκεκριμένες μηχανές δούλευαν με 14 καρέ.

 

Όσο και αν έψαξα δεν μπόρεσα να βρω εάν το αυτό το μοντέλο εξακολουθούσε να παράγεται και μετά το 1928, χρονιά που εμφανίστηκε στην αγορά το επόμενο, με ενσωματωμένο μηχανισμό και χωρίς μανιβέλα. Θεωρώ πως ήταν περιττό όμως να συνεχίσει να παράγεται.

 

[ATTACH=CONFIG]80714[/ATTACH]

 

Όλες αυτές οι κατασκευές είναι συνήθως εξαιρετικά απλές και (επίσης για αυτό το λόγο) αξιόπιστες, καθώς και πολύ εύκολες στην συντήρηση τους. Τις ανοίγεις, καθαρίζεις, λαδώνεις, κλείνεις, και θα δουλέψουν σίγουρα για άλλα 100 χρόνια.

 

Η μηχανή που παρέλαβα μέσω Αγγλίας ήρθε μαζί με την θήκη της σε απομίμηση δέρματος, 3 κασέτες (οι 1-2 πρέπει να έχουν τραβηχτεί αλλά δεν εμφανίστηκαν ποτέ) και ένα κουτάκι με 2 καμένες λάμπες για τον αντίστοιχο προβολέα. Δυστυχώς δεν είχε την μανιβέλα αν και δεν είμαι σίγουρος πως την παρείχαν μαζί και με τον μηχανισμό. Εικάζω πως θα περιλαμβανόταν και αυτή στο σετ κανονικά.

 

Η κατάσταση της ήταν πολύ καλή και δούλευε άψογα ακόμη και πριν από το καθάρισμα. Η δερματίνη από το πορτάκι είχε αρχίσει να ξεκολλάει μια και από κάτω το αλουμίνιο άρχισε να εμφανίζει την γνωστή λευκή διάβρωση. Όμως δεν ήταν δύσκολο να το καθαρίσω και να επαναφέρω την επένδυση που παρά τα χρόνια της παρέμενε πολύ ελαστική.

 

[ATTACH=CONFIG]80715[/ATTACH]

 

Δεν μπορώ να θυμηθώ ακριβώς, αλλά ο καλός θεός του eBay μου την έφερε για περίπου 60 ευρώ, τιμή που δεν είναι καθόλου απίθανο να την βρείτε και σήμερα εάν έχετε λίγη υπομονή. Δεν συζητάμε φυσικά πόσο θα μπορούσε να σας την πουλήσει ένας εγχώριος «επαγγελματίες»…πονεμένη ιστορία…

Edited by D@redevil
Συνεχόμενα posts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ποστ σου, απλά εξαιρετικό!

 

Πάρα πολύ αναλυτικό και καλογραμμένο. :thumb:

 

Μπράβο!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eξαιρετικο ποστ!!:bow2:Πολλα πραγματα που δεν γνωριζα και απο τις φορες που θα ηθελα να υπαρχει το κουμπακι thanks απο κατω και δεν υπαρχει!!:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίο και ενδιαφέρον ποστ που αξίζει να έχει δικό του θέμα.

 

@ angel_grig Τώρα μπορείς να βάλεις και thanks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τhanks Ναταλι!Καλυτερα ετσι γιατι θα χανοταν ,μεσα στο αλλο thread..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ παιδιά, αφού σας άρεσε να συνεχίσω.

 

Siemens στα 16mm.

 

43-14-thumb-large.jpg.3995b0d3aebf34561c1d82a430a4b32a.jpg

 

Η γνωστή μας Siemens ιδρύθηκε το 1847 με την επωνυμία Siemens & Halske, ως τηλεγραφική εταιρία από τον Werner von Siemens στο Μόναχο (ή στο Βερολίνο???). Η δική της πατέντα που βασιζόταν στον τηλέγραφο, δεν δούλευε με τον κώδικα Μορς, αλλά με μια βελόνα που καταδείκνυε την ακολουθία των γραμμάτων του μεταδιδόμενου σήματος.

 

Με την πάροδο των χρόνων δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς, ενώ κατά τις δεκαετίες του 20 και 30 εισήλθε στην παραγωγή ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και μικροσκοπίων.

 

s1.thumb.jpg.d35fb9210e3ca0fb1dbbe7439992edb5.jpg

 

Ειδικά κατά την δεκαετία του 30 (και μόνο), παρήγαγε μία σειρά από κινηματογραφικές μηχανές κυρίως 16mm, πράγμα που δεν συνέχισε αργότερα, σε αντίθεση με την κατασκευή μηχανών προβολής η οποία και διήρκησε έως την δεκαετία του 60.

 

Το 1932 εμφανίζεται η πρώτη της μηχανή λήψης 16mm, το μοντέλο Α. Μαζί, ή αμέσως μετά ακολούθησε το μοντέλο Β όπως μαρτυρά αυτό το φυλλάδιο, ενώ θα συνεχίσει η παραγωγή με τα μοντέλα C, D, και F έως το τέλος της δεκαετίας (δεν βρήκα πουθενά αν υπήρχε και μοντέλο E).

 

1977444_110906223720_IMG_9743.JPG.8bdfabfae42563276fdffb591181527a.JPG

(Μοντέλο Α)

s2.thumb.jpg.6c89a8c2ef5674244347cf3d34d7407b.jpg

 

Στις επόμενες δύο φωτογραφίες μπορούμε να δούμε την αγαπημένη του Hitler, Eva Braun, με τα μοντέλα C και (το πιθανότερο) F αντίστοιχα. Στην τρίτη φωτογραφία πρέπει να είναι το μοντέλο C ή D. Άλλωστε η Eva σε ηλικία 17 χρονών άρχισε να εργάζεται ως βοηθός στο πλευρό ενός επίσημου φωτογράφου του ναζιστικού κόμματος, και έτσι προφανώς γνωρίστηκε αρχικά με τον Hitler.

 

eva1.jpg.2356e9912e6a1d4ccfaf567b5ca9616e.jpg

 

...

s3.thumb.jpg.7ef3bc718cb3940e6ed21254aa08f66e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ παιδιά, αφού σας άρεσε να συνεχίσω.

 

Siemens στα 16mm.

 

[ATTACH=CONFIG]80847[/ATTACH]

 

Η γνωστή μας Siemens ιδρύθηκε το 1847 με την επωνυμία Siemens & Halske, ως τηλεγραφική εταιρία από τον Werner von Siemens στο Μόναχο (ή στο Βερολίνο???). Η δική της πατέντα που βασιζόταν στον τηλέγραφο, δεν δούλευε με τον κώδικα Μορς, αλλά με μια βελόνα που καταδείκνυε την ακολουθία των γραμμάτων του μεταδιδόμενου σήματος.

 

Με την πάροδο των χρόνων δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς, ενώ κατά τις δεκαετίες του 20 και 30 εισήλθε στην παραγωγή ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και μικροσκοπίων.

 

[ATTACH=CONFIG]80849[/ATTACH]

 

Ειδικά κατά την δεκαετία του 30 (και μόνο), παρήγαγε μία σειρά από κινηματογραφικές μηχανές κυρίως 16mm, πράγμα που δεν συνέχισε αργότερα, σε αντίθεση με την κατασκευή μηχανών προβολής η οποία και διήρκησε έως την δεκαετία του 60.

 

Το 1932 εμφανίζεται η πρώτη της μηχανή λήψης 16mm, το μοντέλο Α. Μαζί, ή αμέσως μετά ακολούθησε το μοντέλο Β όπως μαρτυρά αυτό το φυλλάδιο, ενώ θα συνεχίσει η παραγωγή με τα μοντέλα C, D, και F έως το τέλος της δεκαετίας (δεν βρήκα πουθενά αν υπήρχε και μοντέλο E).

 

[ATTACH=CONFIG]80852[/ATTACH]

(Μοντέλο Α)

[ATTACH=CONFIG]80850[/ATTACH]

 

Στις επόμενες δύο φωτογραφίες μπορούμε να δούμε την αγαπημένη του Hitler, Eva Braun, με τα μοντέλα C και (το πιθανότερο) F αντίστοιχα. Στην τρίτη φωτογραφία πρέπει να είναι το μοντέλο C ή D. Άλλωστε η Eva σε ηλικία 17 χρονών άρχισε να εργάζεται ως βοηθός στο πλευρό ενός επίσημου φωτογράφου του ναζιστικού κόμματος, και έτσι προφανώς γνωρίστηκε αρχικά με τον Hitler.

 

1299808509-63.jpg.f99dc3d0ade1eb38e83d3f96f7088fab.jpg

 

Όλα τα μοντέλα που αναφέρθηκαν φόρτωναν μια κασέτα που περιείχε φιλμ μήκους 16m ή 50 ποδιών πράγμα που μεταφράζεται (με 40 καρέ ανά πόδι) σε διάρκεια περί τα 2 λεπτά ανά κασέτα στην στάνταρ ταχύτητα των 16 καρέ ανά λεπτό.

 

[ATTACH=CONFIG]80856[/ATTACH]

 

Το εξωτερικό σασί είναι από πρεσσαριστό χάλυβα με επένδυση δερματίνης. Ο μηχανισμός εσωτερικά, είναι λίγο πολύ ο κλασικός για μηχανές της εποχής αλλά και μεταγενέστερες. Δύο πλάκες παράλληλα, που μεταξύ τους βρίσκεται η καμπάνα με το ελατήριο, τα γρανάζια μετάδοσης, ο μηχανισμός ρύθμισης στροφών (ίδιος ως αρχή λειτουργίας με τους μηχανισμούς στροφών των γραμμόφωνων) καθώς και ο μηχανισμός μέτρησης της ταινίας που χρησιμοποιήθηκε και τέλος το κλείστρο. Προσέξτε επίσης το χαρακτηριστικό patern στους διακόπτες που είναι χαρακτηριστικό της εποχής του 30 και θα συναντήσουμε και αλλού.

 

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να τα δείτε όλα αυτά με αρκετή λεπτομέρεια.

 

 

Τα πιο εξελιγμένα μοντέλα εκτός από περισσότερες ρυθμίσεις στροφών, είχαν ή την δυνατότητα εναλλαγής φακών, ή/και ένα εξελιγμένο σκόπευτρο για την διόρθωση του φαινομένου της παράλλαξης. Αυτό συμβαίνει όταν η εικόνα που σκοπεύουμε δεν είναι ακριβώς η ίδια με αυτή που καταγράφεται τελικά, γιατί δεν βλέπουμε απευθείας μέσω του φακού (TTL –Through The Lens), αλλά από λίγο διαφορετικό άξονα, πράγμα που γίνεται περισσότερο αισθητό στην τελική καταγραφή όσο η απόσταση λήψης είναι μικρότερη.

 

s4.thumb.jpg.8a1e4814a7cd81ee2124abe12ea26542.jpg

 

Η δική μου μηχανή είναι το μοντέλο Β (115x70x125mm 1.550kg). Αν και αρχικά προοριζόταν για την Γερμανική αγορά πράγμα που μαρτυρά η πλάκα γύρω από τον φακό, εγώ την παρέλαβα από την Αγγλία. Η κατάσταση της ήταν πραγματικά άψογη. Συνοδευόταν από την απλή δερμάτινη θήκη της αλλά όχι και από κάποια κασέτα ή manual. (Πρόσφατα ένας καλός αμερικάνος από κάποιο forum όμως μου έστειλε δύο κασσέτες δωρεάν!)

 

s6.thumb.jpg.db85e2343857c2c83d3370d8931f1100.jpg

 

Αν και την άνοιξα για να την καθαρίσω και να την λαδώσω, στην πραγματικότητα δεν το χρειαζόταν και ο μηχανισμός της απλά γυάλιζε. Μπορώ να πω, πως περισσότερο κακό της έκανα κατά τον εξωτερικό καθαρισμό μια και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κυρίως στα υλικά καθαρισμού που δεν πρέπει να έχουν διαλυτικά.

 

Η τύχη του πρωτάρη στο eBay με βοήθησε πάρα πολύ, μια και ήταν το πρώτο ή δεύτερο πράγμα που αγόρασα ποτέ από εκεί στην εξευτελιστική τιμή των 5 ή 7 λυρών!

 

Διάφοροι κατά καιρούς στο ίδιο κατάστημα, ζητούν 300 ή και 500 ευρώ ή δολάρια αλλά νομίζω πως με λίγη τύχη και υπομονή κάποιος μπορεί να την βρει και με αρκετά λιγότερα. Σε αντίθεση με την αγορά των παλαιών φωτογραφικών μηχανών, αυτή των κινηματογραφικών είναι πολύ πιο περιορισμένη, και για αυτό μπορεί να πετύχετε καλύτερες τιμές. Επίσης πολλές φορές υπάρχει και η άγνοια των μη εξειδικευμένων πωλητών που μπορεί να είναι με το μέρος σας.

eva-braun-shoots-with-16mm-camera.jpg.e069eb2be309c8c01e583c42c2fc7146.jpg

s3.thumb.jpg.266009a80fc5e60a0f4ff052badaa1a8.jpg

s5.thumb.jpg.9c5b8e24cf5f6033c6ebc44ee9511531.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ παιδιά, αφού σας άρεσε να συνεχίσω.

 

Siemens στα 16mm.

 

[ATTACH=CONFIG]80860[/ATTACH]

 

Η γνωστή μας Siemens ιδρύθηκε το 1847 με την επωνυμία Siemens & Halske, ως τηλεγραφική εταιρία από τον Werner von Siemens στο Μόναχο (ή στο Βερολίνο?). Η δική της πατέντα που βασιζόταν στον τηλέγραφο, δεν δούλευε με τον κώδικα Μορς, αλλά με μια βελόνα που καταδείκνυε την ακολουθία των γραμμάτων του μεταδιδόμενου σήματος.

 

Με την πάροδο των χρόνων δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς, ενώ κατά τις δεκαετίες του 20 και 30 εισήλθε στην παραγωγή ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και μικροσκοπίων.

 

[ATTACH=CONFIG]80861[/ATTACH]

 

Ειδικά κατά την δεκαετία του 30 (και μόνο), παρήγαγε μία σειρά από κινηματογραφικές μηχανές κυρίως 16mm, πράγμα που δεν συνέχισε αργότερα, σε αντίθεση με την κατασκευή μηχανών προβολής η οποία και διήρκησε έως την δεκαετία του 60.

 

Το 1932 εμφανίζετε η πρώτη της μηχανή λήψης 16mm, το μοντέλο Α. Μαζί, ή αμέσως μετά ακολούθησε το μοντέλο Β όπως μαρτυρά αυτό το φυλλάδιο, ενώ θα συνεχίσει η παραγωγή με τα μοντέλα C, D, και F έως το τέλος της δεκαετίας (δεν βρήκα πουθενά αν υπήρχε και μοντέλο E).

 

[ATTACH=CONFIG]80862[/ATTACH](Μοντέλο Α)

 

Στις επόμενες δύο φωτογραφίες μπορούμε να δούμε την αγαπημένη του Hitler, Eva Braun, με τα μοντέλα C και (το πιθανότερο) F αντίστοιχα. Στην τρίτη φωτογραφία πρέπει να είναι το μοντέλο C ή D. Άλλωστε η Eva σε ηλικία 17 χρονών άρχισε να εργάζεται ως βοηθός στο πλευρό ενός επίσημου φωτογράφου του ναζιστικού κόμματος, και έτσι προφανώς γνωρίστηκε αρχικά με τον Hitler.

 

[ATTACH=CONFIG]80863[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]80864[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]80865[/ATTACH]

 

...

 

Όλα τα μοντέλα που αναφέρθηκαν φόρτωναν μια κασέτα που περιείχε φιλμ μήκους 16m ή 50 ποδιών πράγμα που μεταφράζεται (με 40 καρέ ανά πόδι) σε διάρκεια περί τα 2 λεπτά ανά κασέτα στην στάνταρ ταχύτητα των 16 καρέ ανά λεπτό.

 

[ATTACH=CONFIG]80866[/ATTACH]

 

Το εξωτερικό σασί είναι από πρεσσαριστό χάλυβα με επένδυση δερματίνης. Ο μηχανισμός εσωτερικά, είναι λίγο πολύ ο κλασικός για μηχανές της εποχής αλλά και μεταγενέστερες. Δύο πλάκες παράλληλα, που μεταξύ τους βρίσκεται η καμπάνα με το ελατήριο, τα γρανάζια μετάδοσης, ο μηχανισμός ρύθμισης στροφών (ίδιος ως αρχή λειτουργίας με τους μηχανισμούς στροφών των γραμμόφωνων) καθώς και ο μηχανισμός μέτρησης της ταινίας που χρησιμοποιήθηκε και τέλος το κλείστρο.

 

411996_96186_000f4479e9_p.jpg.01ec144b8456c21ee5bbe55184c50723.jpg

 

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να τα δείτε όλα αυτά με αρκετή λεπτομέρεια.

 

 

Τα πιο εξελιγμένα μοντέλα εκτός από περισσότερες ρυθμίσεις στροφών, είχαν ή την δυνατότητα εναλλαγής φακών, ή/και ένα εξελιγμένο σκόπευτρο για την διόρθωση του φαινομένου της παράλλαξης. Αυτό συμβαίνει όταν η εικόνα που σκοπεύουμε δεν είναι ακριβώς η ίδια με αυτή που καταγράφεται τελικά, γιατί δεν βλέπουμε απευθείας μέσω του φακού (TTL –Through The Lens), αλλά από λίγο διαφορετικό άξονα, πράγμα που γίνεται περισσότερο αισθητό στην τελική καταγραφή όσο η απόσταση λήψης είναι μικρότερη.

 

[ATTACH=CONFIG]80867[/ATTACH]

 

Η δική μου μηχανή είναι το μοντέλο Β (115x70x125mm 1.550kg). Αν και αρχικά προοριζόταν για την Γερμανική αγορά πράγμα που μαρτυρά η πλάκα γύρω από τον φακό, εγώ την παρέλαβα από την Αγγλία. Η κατάσταση της ήταν πραγματικά άψογη. Συνοδευόταν από την απλή δερμάτινη θήκη της αλλά όχι και από κάποια κασέτα ή manual. (ένας καλός αμερικάνος όμως αργότερα, μέσω επαφής από ένα φόρουμ, μου έστειλε δωρεάν δύο κασσέτες!)

 

[ATTACH=CONFIG]80868[/ATTACH]

 

Αν και την άνοιξα για να την καθαρίσω και να την λαδώσω, στην πραγματικότητα δεν το χρειαζόταν και ο μηχανισμός της απλά γυάλιζε. Μπορώ να πω, πως περισσότερο κακό της έκανα κατά τον εξωτερικό καθαρισμό μια και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κυρίως στα υλικά καθαρισμού που δεν πρέπει να έχουν διαλυτικά.

 

Η τύχη του πρωτάρη στο eBay με βοήθησε πάρα πολύ, μια και ήταν το πρώτο ή δεύτερο πράγμα που αγόρασα ποτέ από εκεί στην εξευτελιστική τιμή των 5 ή 7 λυρών!

 

[ATTACH=CONFIG]80870[/ATTACH]

 

Διάφοροι κατά καιρούς στο ίδιο κατάστημα, ζητούν 300 ή και 500 ευρώ ή δολάρια αλλά νομίζω πως με λίγη τύχη και υπομονή κάποιος μπορεί να την βρει και με αρκετά λιγότερα. Σε αντίθεση με την αγορά των παλαιών φωτογραφικών μηχανών, αυτή των κινηματογραφικών είναι πολύ πιο περιορισμένη, και για αυτό μπορεί να πετύχετε καλύτερες τιμές. Επίσης πολλές φορές υπάρχει και η άγνοια των μη εξειδικευμένων πωλητών που μπορεί να είναι με το μέρος σας.

s1.thumb.jpg.9820503cd489695c7ef2dc2e359a05cf.jpg

s2.thumb.jpg.0c5b6af0f2b23b44cda3b2363214d417.jpg

1977444_110906223720_IMG_9743.JPG.c0b294859d0916f3bf2b0106ce1eb1cd.JPG

eva1.jpg.51348662e3909acae28c4608468e9631.jpg

eva-braun-shoots-with-16mm-camera.jpg.7793d51752e6bbbb493cc0d4efa708f7.jpg

1299808509-63.jpg.f93996d7da50b1e24a34ba68deb6c318.jpg

s3.thumb.jpg.00de239de2913265ba2774b14a51f44a.jpg

s4.thumb.jpg.c9e74b9f7fb683884c1efafeeec78df2.jpg

s5.thumb.jpg.db52548e227245cebf4af62178241ef3.jpg

s6.thumb.jpg.3c1ade689fe796655b2b35b8be8491d1.jpg

Edited by Aardvark
Συγχώνευση 2 μηνυμάτων

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agfa στα 8mm

 

Agfa_Logos.JPG.6047011b8e4dea937f596b0b731ca6fd.JPG

 

Το όνομα Agfa (Actien Gesellschaft fur Anilin Fabrikation) εμφανίζεται για πρώτη φορά το 1873 ως συνέχεια μιας εταιρίας παραγωγής βαφών (υφασμάτων να υποθέσω) που ιδρύθηκε το 1867 στα περίχωρα του Βερολίνου.

 

Από το 1916 η εταιρία αρχίζει την έρευνα και την εξέλιξη εγχρώμου φιλμ, κάτι που συνέχισε με αμείωτη ένταση για δύο δεκαετίες. Έτσι το 1936 παρουσίασε το πρώτο έγχρωμο φιλμ 'Agfacolor-Neu' που σε αντίθεση με τα υπόλοιπα έως τότε, δεν απαιτούσε πολύπλοκες τεχνικές κατά την έκθεση και εμφάνιση, κάτι δηλαδή παρόμοιο (αλλά όχι το ίδιο) με τα φιλμ που γνωρίζουμε εμείς οι παλαιότεροι… icon_biggrin.png

 

Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά παρουσίασε και την πρώτη της κινηματογραφική μηχανή (16mm) το 1928. Στα 1937 η εταιρία προχωρά στην παραγωγή κινηματογραφικών μηχανών και στα 8mm με την Movex 8, η οποία θα είναι και η πρώτη μηχανή αυτού του φορμά η οποία δέχεται το φιλμ (μήκους 10 μέτρων) σε μορφή κασέτας. (Για αυτό το τελευταίο να κρατήσω μια επιφύλαξη)

 

IMG_4088.thumb.jpg.ecfecf7ffd17b61e651893a2b305d83d.jpg

 

Η κατασκευή της είναι απλή, με φακό σταθερής εστίασης και μια μόνο ταχύτητα λήψης (την στάνταρ για την εποχή, αυτή των 16 καρέ ανά δευτερόλεπτο). Το σώμα της ήταν κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο με εσωτερικό υποσασί από χάλυβα με το βάρος της να φτάνει τα 850gr περίπου χωρίς την κασέτα και εξωτερικές διαστάσεις 45x80x120mm μόνο. Προσωπικά την θεωρώ μια από τις κομψότερες μέσα στην απλότητά της μηχανές που κατασκευάστηκαν ποτέ.

 

IMG_4089.thumb.jpg.ebf64c65889186f583029a2020265fac.jpg

 

Πράγμα που δεν ισχύει κατ εμέ για την επόμενη της εδώ παρουσίασης. Την δεκαετία του 50 τα πλαστικά άρχισαν να χρησιμοποιούνται πλέον σε τέτοιες κατασκευές. Από αυτό δεν γλύτωσε και η σειρά (αυτή τη φορά double8) * Movex 88. To 1956 κυκλοφορεί η Movex 88 ενώ δύο χρόνια αργότερα η Movex 88-L. To L προκύπτει από τη λέξη Lucimeter (φωτόμετρο). Ένα προσαρμοσμένο φωτόμετρο σεληνίου επάνω στο σώμα της μηχανής έδινε την δυνατότητα ημιαυτόματης έκθεσης και ο χρήστης ρύθμιζε το διάφραγμα κάθε φόρα έτσι που να ευθυγραμμίζονται δύο δείκτες εντός του σκοπεύτρου, ένδειξη της ενδεδειγμένης έκθεσης του φιλμ.

 

IMG_4092.thumb.jpg.e74035b322e28aee005dfc6e285fccc7.jpg

 

Εδώ να σημειωθεί πως η εταιρία ήταν η πρώτη που προσάρμοσε τέτοιο φωτόμετρο σε μηχανή 8mm και αυτό το 1939 με το μοντέλο Movex8 L, η παραγωγή του οποίου μετά από (γενική) παύση κατά την διάρκεια του πολέμου εμφανίστηκε ξανά αργότερα. Για το αρχικό μοντέλο που έχω και εγώ δεν βρήκα πουθενά κάτι σχετικά με την συνολική περίοδο που παραγόταν.

 

Agfa_Movex8L.jpg.ac957157182b480eb1771ce3353cb461.jpg

 

Η Movex 8 μου ήρθε χωρίς κάποια θήκη αλλά με μια κασέτα εγχρώμου φιλμ μέσα. Έκανα και μια δυο δοκιμές να εμφανίσω ένα τμήμα του μπας και βγει κανένα καρέ αλλά δεν πέτυχα ουσιαστικά τίποτα. Εδώ να μην απορήσετε. Είναι δυνατόν να εμφανίσεις φιλμ μετά από δεκαετίες και ακόμη να εμφανίσεις έγχρωμο ως ασπρόμαυρο. Τα αποτελέσματα ποικίλουν από σχεδόν άψογα έως και ανύπαρκτα. Εξαρτάται από το πώς αποθηκεύτηκε το φιλμ όλο αυτό τον καιρό και τα ασπρόμαυρα ειδικά είναι πολύ ανθεκτικά και αξιόπιστα. Μεγαλύτερη αναφορά ίσως γίνει στο μέλλον.

 

....

 

IMG_4086.thumb.jpg.f85a55f07fad57339d3bb2b344f17f30.jpg

 

Η Movex 88L κατέφθασε με την δερμάτινη θήκη της και το χαρτονένιο κουτί της αλλά αυτό όχι και σε καλή κατάσταση. Ο μηχανισμός της δεν δουλεύει καλά και όσο και να προσπάθησα δεν μπόρεσα να την ανοίξω με τίποτα (η μοναδική που μου γλύτωσε έως τώρα). Έφθασα μέχρι την μέση και σχεδόν την έσπασα αλλά μάλλον έχει κολλημένα και περτσινωμένα τμήματα.

Και οι δύο είναι φθηνές αν και την πρώτη δεν την συναντάς τόσο εύκολα. Η δεύτερη υπάρχει παντού.

 

IMG_4090.thumb.jpg.250e2893df79b96703d6bad4ba669b69.jpg

 

*Η πλειοψηφία αυτών των μηχανών όλων των κατασκευαστών από την πρώτη εποχή της εμφάνισης τους ήταν τύπου double 8. Δηλαδή το φιλμ (μήκους 25 ποδιών) ερχόταν τυλιγμένο σε ένα καρούλι σε μορφή 16mm με περφορέ και από τις δύο πλευρές (το στάνταρ φιλμ 16mm). Κατά την λήψη εκτίθονταν στο φως το μισό πλάτος του σε όλο το μήκος, κατόπιν επαναφωρτόνονταν στην μηχανή και εκτίθονταν το υπόλοιπο μισό πλάτος. Το εργαστήριο που έκανε την εμφάνιση, έσχιζε την λωρίδα στην μέση και κατά μήκος, με αποτέλεσμα να προκύπτουν δύο λωρίδες των 8mm που συγκολλούνταν στην άκρη τους. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν μια ενιαία, συνολικού μήκους 50 ποδιών ( περίπου 15m και συνολική διάρκεια περί τα 4 λεπτά στα 16 καρέ ανά δεύτερο).

 

1.jpg.d810b08c0b75e36b7ae213b184adf188.jpg

IMG_4085.thumb.jpg.4a89b584697459820857c3336d421982.jpg

IMG_4084.thumb.jpg.7302cb21892208d31bbad3a0d6da53f9.jpg

Edited by Kambia
συνεχόμενα ποστ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραιο θεμα chris(και ωραιες φωτο) και με πετυχες στην φαση που ψαχνομαι πως να περασω τις 8mm ταινιες στον υπολογιστη.

Ο πατερας μου εχει ταινιες και μια Bauer(προβολης). Τραβουσε με μια επισης Bauer και τα εστελνε Γερμανια για εμφανιση. Η καμερα δεν υπαρχει πια.

 

Σκεφτομαι να προβαλω σε πανι προτζεκτορα και να το τραβηξω με καμερα απο το πανι. Με νοιαζει να σωθουν τα βιντεο και ας ειναι και χαλια.

Παντως τον ηχο του προτζεκτορα θα ηθελα να τον εχω. Αναμνησεις...

 

Θα εχετε νεα οταν ξεκινησω...θελει και ελεγχο η Bauer,εχει να δουλεψει πανω απο 20 χρονια..:thanx2::beer::byebye:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

You need to be a member in order to leave a comment

Δημιουργία λογαριασμού

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×