Jump to content
  • Ανακοινώσεις

    • D@redevil

      Νέο Φόρουμ!   30/01/2018

      Αγαπητά μέλη, Η μετάβαση ολοκληρώθηκε επιτυχώς και πλέον περάσαμε σε νέα πλατφόρμα. Μετά απο πολύ μελέτη και έρευνα καταλήξαμε στο καλύτερο λογισμικο φόρουμ για τις ανάγκες μας. Η ενέργεια αυτή έγινε για να λυθούν τα πολλά και χαοτικά προβλήματα της VBulletin. Με τη μετάβαση αυτή θέλουμε να λύσουμε 2 πολύ μεγάλα προβλήματα, που καθιστούσαν το παλαιό φόρουμ δύσχρηστο:
      α) Η συντήρηση των συνημμένων φωτογραφιών και η συνεχής απώλεια των attachments που απαιτούσε διπλή δουλειά από όλους &
      β) Η αναζήτηση εντός του φόρουμ, η οποία δεν δούλεψε ποτέ και οικειοποιούμασταν το plugin της Google, με τα -όχι και τόσο καλά- αποτελέσματα. Όπως και σε κάθε μεγάλη αναβάθμιση, κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ελέγχους (εξ ου και η δεκαήμερη απουσία μας μετά απο 12 χρόνια συνεχόμενης λειτουργίας) για να διασφαλίσουμε ότι όλα θα πάνε καλά, αλλά δυστυχώς σε ένα νέο software και με έναν τόσο τεράστιο όγκο δεδομένων (πάνω απο μισό εκατομμύριο πόστς, σχεδόν ενα εκατομμύριο φωτογραφίες), υπάρχουν πράγματα που μπορεί είτε να μας ξεφύγουν, είτε να τα αντιμετωπίσουμε πλέον σε live περιβάλλον κι ενώ θα δουλεύουν ήδη οι χρήστες. Εδώ λοιπόν, χρειαζόμαστε τη βοήθειά σας: όποιο πρόβλημα βλέπετε, να μας το αναφέρετε, ώστε να τα επιλύουμε. Ζητούμε προκαταβολικά την κατανόησή σας - θα προσπαθήσουμε να εξυπηρετούμε το δυνατόν συντομότερο, αλλά αντιλαμβάνεστε ότι αφ' ενός η νέα πλατφόρμα, αφ' ετέρου οι δυνατότητες της υποστήριξης, μπορεί να μην  επιτρέπουν να έχουμε άμεση επίλυση των προβλημάτων. Ωστόσο, υπάρχει ένα πολύ φιλικό support από μεριάς της IPB, που ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να μας (υπο)στηρίξει καλύτερα και αποτελεσματικότερα. Τουλάχιστον, μέχρι στιγμής είναι απείρως πιο συνεργάσιμοι σε σχέση με την VBulletin. Ξέρουμε ότι ενδεχομένως, δε σας ενδιαφέρει όλο το παρασκήνιο της μετάβασης, αλλά θα θέλαμε να έχετε μια εικόνα της υπερπροσπάθειας που απαιτήθηκε, τόσο σε οικονομικό , όσο και σε υποστηρικτικό επίπεδο, ώστε να μπορείτε επιτέλους να απολαμβάνετε το φόρουμ και να μην σας ταλαιπωρεί με τα καπρίτσια του. Ξέρουμε ότι κάνατε πολύ υπομονή κι ευχαριστούμε γι' αυτό. Κάτι τελευταίο που αναφέρθηκε στο παλαιό φόρουμ: Θα χρειαστεί να γίνει με το χέρι η μεταφορά των φωτογραφιών που είναι σε albums και δεν υπάρχουν συνημμένες σε κάποιο θέμα. Γι' αυτό το λόγο, έχει μείνει ανοικτό το παλαιό φόρουμ στο link: www.retromaniax.gr/vb5/ σε κατάσταση ανάγνωσης μόνο (δε μπορείτε να ποστάρετε), ώστε να μπορέσετε να ανακτήσετε τις φωτογραφίες σας από εκεί και να τις φέρετε εδώ. Αν πάλι έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή δε μπορείτε, επικοινωνήστε με κάποιον από τη διαχείριση και θα το τακτοποιήσουμε το συντομότερο. Το παλαιό φόρουμ θα συνεχίσει να υπάρχει μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες μας και μετά θα κρατηθεί ως αρχείο. Ελπίζουμε να απολαύσετε πραγματικά το νέο σπιτάκι μας & να το χαρείτε με όλη σας την καρδιά! Αυτό, θα είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για εμάς! :-) Φιλικά,
      Οι admins
Sign in to follow this  
ARETARA

Ληστεία στην Αθήνα (1969)

Recommended Posts

Ληστεία στην Αθήνα (1969)

RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/Ληστεία_στην_Αθήνα

 

Μία ακόμη αστυνομική ταινία πραγματεύομαι στο παρόν. Είναι η "Ληστεία στην Αθήνα", μια ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία Βαγγέλη Σερντάρη και παραγωγή του ιδίου και του Κώστα Πίτσιου.

 

Το θέμα - το καστ. Ένας νεαρός, ο Ντίνος Καμπάκης (Ανέστης Βλάχος) εργάζεται ως υπάλληλος στο κτηματομεσιτικό γραφείο του Θωμά Χρηστίδη (Δήμος Σταρένιος). Όταν ένας πελάτης πληρώνει το γραφείο σε λίρες για μια αγορά οικοπέδου, ο Ντίνος αποφασίζει ότι ήρθε η ώρα να πιάσει την καλή. Μαζί με τον μικρό αδερφό του, τον Σταύρο (Γιώργος Καλατζής) που είναι πλασιέ βιβλίων και τον φίλο τους τον Μιχάλη (Χρήστος Τσάγκας, οδηγός λαθραίου ταξί) αποφασίζουν να προετοιμάσουν και να υλοποιήσουν τη διάρρηξη του χρηματοκιβωτίου του Χρηστίδη. Το σχέδιο εκτελείται με απόλυτη επιτυχία και περνάει στη δεύτερη φάση όπου πλέον η αστυνομία με επικεφαλής τον αστυνόμο Μανέτα (Θόδωρος Έξαρχος) αναζητά τα κλοπιμαία και φυσικά υποπτεύεται τον Ντίνο. Τα κλοπιμαία κρύβονται στο σπίτι των δύο αδερφών ενώ ένα ποσό από τις 2.000 χρυσές λίρες Αγγλίας πρόκειται να φυγαδευθεί λαθραία με προορισμό τη Γερμανία για αγορά μάντρας αυτοκινήτων. Όλα πάνε καλά μέχρι τη στιγμή που ο Σταύρος παίρνει κάποια χρήματα από τα κλεμμένα για να πάει με μια πόρνη (Χριστίνα Πρόκου). Η αστυνομία που τον παρακολουθάει (Δημήτρης Ιωακειμίδης) τον συλλαμβάνει και τον ανακρίνει, αλλά ο Σταύρος προσπαθώντας στον πανικό του να διαφύγει πέφτει από τον όροφο και σκοτώνεται.

 

Τα πράγματα παίρνουν τον δρόμο τους. Προσπαθώντας να φυγαδεύσουν τη λεία ο Ντίνος και ο Μιχάλης συλλαμβάνονται από αστυνομικούς που τους παρακολουθούν. Στο δρόμο όμως για το τμήμα σκοτώνουν τον συνοδό τους (Γρηγόρης Μασσαλάς) και επιχειρούν να διαφύγουν. Πάνω στη συμπλοκή ο Μιχάλης συλλαμβάνεται και ο Ντίνος επιχειρώντας να διαφύγει πέφτει νεκρός από ανταλλαγή πυρών.

 

Σχόλια. Πρόκειται για μια αρκετά ενδιαφέρουσα αστυνομική ταινία. Ο Βαγγέλης Σερντάρης στήνει από νωρίς το σκοτεινό σκηνικό της Αθήνας. Μισθοσυντήρητοι υπάλληλοι στο σκυθρωπό γκρίζο των εργατικών πολυκατοικιών και των γραφείων του κέντρου. Που δεν πρόκειται να δουν άσπρη μέρα με τη δουλειά και το ξέρουν καλά. "Ή τώρα ή ποτέ..." λέει ο Ντίνος στον Μιχάλη και ξέρει καλά το μέλλον του κι ας είναι να το παίξει σε μια ζαριά. Με αυτόν τον τρόπο ο σκηνοθέτης - σεναριογράφος προχωράει πέρα από τον κλασικό διαχωρισμό "καλών" και "κακών" για να διατυπώσει τη θέση ότι σε ένα γκρίζο τοπίο οπωσδήποτε και οι χαρακτήρες δεν θα είναι άσπροι ή μαύροι αλλά γκρίζοι. Ακόμα και οι φίλες τους (Τζούλια, Δώρα Σιτζάνη και Ισμήνη, Εύα Φρυδάκη) παρόλο που γκρινιάζουν για τις κομπίνες τους ωστόσο στο βάθος τις δέχονται αφού βλέπουν ότι είναι ο μόνος τρόπος να ξεφύγουν από τη βιοπάλη. Ο θεατής σχεδόν τείνει να συμπαθήσει ή έστω να συμπάσχει με τους ήρωες και τις αποφάσεις τους. Και ο κακός; Ποιος είναι ο κακός του έργου; Ίσως ο κτηματομεσίτης που θησαυρίζει, γερολαδάς που κάνει τις λίρες μασούρια, άνθρωπος της αγοράς ή μούτρο που ο σύγχρονος Ρομπέν των Δασών θα του τα πάρει, όχι για τους φτωχούς αλλά για τον εαυτό του. Ο σώζων εαυτόν σωθήτω...

 

Η Αθήνα παρουσιάζεται δίχως φτιασίδια, με τα προβλήματά της και το τσιμεντένιο της πρόσωπο. Οι ήρωες περπατούν στην Ομόνοια, στις εμπορικές οδούς της πόλης σαν άγνωστοι μεταξύ αγνώστων. Είδα σημαντικές ομοιότητες στην οπτική της ταινίας με αυτήν του "Ναι μεν αλλά...", μια άποψη που διαφέρει σημαντικά από την κρατούσα των ταινιών της περιόδου.

 

Η τριάδα των πρωταγωνιστών κρατάει δικαιωματικά τα σκήπτρα στην ερμηνεία. Κορυφαίος όλων ο σπουδαίος Ανέστης Βλάχος που "γεμίζει" πληθωρικά την οθόνη με την ισχυρή παρουσία του. Καλοί επίσης οι Χρήστος Τσάγκας και Γιώργος Καλατζής. Από τους υπόλοιπους θα ξεχωρίσω τον Θόδωρο Έξαρχο στον ρόλο του αστυνομικού ενώ επίσης μου άρεσε στους μικρούς ρόλους ο θυρωρός (νομίζω είναι ο συμπαραγωγός Κώστας Πίτσιος).

 

Πολύ καλή δουλειά στη φωτογραφία του μαιτρ Νίκου Καβουκίδη που επιτυγχάνει να απεικονίσει την σκοτεινή πόλη. Προσθέτει αξία στην ταινία η μουσική του Γιώργου Θεοδοσιάδη με το έντονα αστυνομικό χρώμα της, χωρίς ωστόσο να χαρακτηρίζεται εξαιρετική.

 

Διακρίσεις. Η ταινία δικαίως απέσπασε τα βραβεία σκηνοθεσίας και φωτογραφίας της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Αθηνών 1969.

 

Μικρά - μικρά. Σε κάποια στιγμή του έργου ο Σταύρος ακούει ραδιοφωνική μετάδοση του αγώνα Akademisk Boldklub Δανίας - ΑΕΚ για το Κύπελλο Πρωταθλητριών του 1968-69. Ο αγώνας έλαβε χώρα για τη δεύτερη φάση του θεσμού στην Κοπεγχάγη στις 27/11/1968 και η ΑΕΚ επικράτησε με 2-0 και με το 0-0 που είχε από το πρώτο παιχνίδι στη Ν. Φιλαδέλφεια προκρίθηκε στην τρίτη φάση και έγινε η πρώτη ελληνική ομάδα που διακρίθηκε σε τέτοιο επίπεδο. Περισσότερα εδώ και εδώ.

 

Απόσπασμα 1.

 

Ο Μιχάλης με την Τζούλια συζητούν για το μέλλον τους...

 

Τζούλια: - Τι με κοιτάς; Εγώ δεν έχω σκοπό να φάω τη ζωή μου στα βρωμοξενοδοχεία που με κουβάλησες... Χίλιες φορές εργάτρια στη Γερμανία, να 'χω και την ανεξαρτησία μου.

Μιχάλης: - Κάνε λιγάκι υπομονή...

Τζούλια: - Να κάνω υπομονή και συ να με κοροϊδεύεις...

 

Απόσπασμα 2.

 

Ο Μιχάλης παίρνει τηλέφωνο στον θυρωρό (Μπάμπης) της πολυκατοικίας του γραφείου του Χρηστίδη για να επιβεβαιώσει αν είναι ακόμη εκεί πριν ξεκινήσει για τη διάρρηξη.

 

Θυρωρός: - Μπρος; Μπρος;

Μιχάλης: - Ναι; Τη Μαρία παρακαλώ...

Θυρωρός: - Αααα, τη Μαρία... η Μαρία είναι στο μπάνιο, στολίζεται για να σε υποδεχτεί. Α να χαθείτε αληταράδες...

 

Video.

 

Η σκηνή της ανάκρισης του Σταύρου από τον αστυνόμο Μανέτα.

 

 

 

Φωτογραφίες.

 

1. Αριστερά, ο Ντίνος με την Ισμήνη. Δεξιά, ο Μιχάλης με την Τζούλια.

 

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tlistia3.JPG Views:\t1 Size:\t30.3 KB ID:\t816783","data-align":"center","data-attachmentid":"816783","data-size":"full"}[/ATTACH]

 

 

 

2. Ο Ντίνος με την οξυγονοκόλληση κόβει το χρηματοκιβώτιο του Χρηστίδη.

 

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tlistia6.JPG Views:\t1 Size:\t9.6 KB ID:\t816784","data-align":"center","data-attachmentid":"816784","data-size":"full"}[/ATTACH]

 

 

 

3. Αριστερά, άποψη της Ομόνοιας. Στο κέντρο το ρολόι τύπου ARDATH του Ντίνου δείχνει 9 παρά 20, ώρα να φύγει από το γραφείο. Τα ρολόγια ARDATH, από μια μικρή έρευνα που έκανα είναι αρκετά σημαντικής αξίας, παράχθηκαν δε κατά την περίοδο 1930-1950. Δεξιά, φωτογραφίες της BB κοσμούν τον τοίχο στο δωμάτιο του Σταύρου...

 

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tlistia2.jpg Views:\t1 Size:\t35.1 KB ID:\t816785","data-align":"center","data-attachmentid":"816785","data-size":"full"}[/ATTACH]

 

 

 

4. Έξυπνη λήψη. Από τον καθρέφτη που είναι πεσμένος στο μπάνιο βλέπουμε τον Ντίνο να τακτοποιεί τα κλοπιμαία στον σκαμμένο τοίχο.

 

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tlistia7.JPG Views:\t1 Size:\t11.0 KB ID:\t816786","data-align":"center","data-attachmentid":"816786","data-size":"full"}[/ATTACH]

 

 

 

5. Ο Σταύρος με την νεαρή πόρνη (Χριστίνα Πρόκου) συλλαμβάνονται από την αστυνομία. Η Χριστίνα Πρόκου έχει παίξει και άλλους μικρούς ρόλους σε γνωστές ταινίες, όπως Λόλα, Κάτι να καίει και Χτυποκάρδια στο θρανίο. [ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tlistia10.JPG Views:\t1 Size:\t10.9 KB ID:\t816787","data-align":"center","data-attachmentid":"816787","data-size":"full"}[/ATTACH]

 

Edited by ARETARA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα προβληθεί την Παρασκευή 10/1 στο κανάλι της Βουλής στις 23:45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την παρακολουθησα εχτες στην κρατικη. Μου αρεσε πολυ. Ηταν πολυ ρεαλιστικη. Ουτε τρυπες σεναριακες, σημασια στη λεπτομερεια, ταιριαστο καστ αλλα καπως παραξενη μουσικη επενδυση...

 

Πολυ εντυπωσιακη η Σιτζανη αλλα και η Προκου (που δεν την ηξερα)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η αφίσα της ταινίας μοιάζει να λέει ότι η υπόθεση βασιζόταν σε κάποια πραγματική ληστεία ("Η υπόθεσις που συνεκλόνισε όλη την Ελλάδα!!"). Είναι έτσι ή απλώς διαφημιστική υπερβολή? Καλά, η υπερβολή είναι δεδομένη, διότι και μια ληστεία σε ψιλικατζίδικο της γειτονιάς να διαπραγματευόταν η ταινία θα έλεγαν ότι συνεκλόνισε την Ελλάδα στο διαφημιστικό, αλλά υπάρχει κάποιο πραγματικό γεγονός στο βάθος?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν εξιστορει ουτε αληθινη ιστορια, ουτε καποια απιστευτη ληστεια. Απλα ειναι πολυ ρεαλιστικη. Αξιζει να την δεις.

 

Μαλιστα αν θυμαμαι καλα στο τελος εγραψε οτι ειχε γινει ψηφιακη 2Κ επεξεργασια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ηταν η εποχη που ο Νεος Ελληνικος Κινηματογραφος εκανε τα πρωτα του βηματα. Ο ταφος των εραστων, Εκδρομη, Προσωπο με προσωπο, Ανοιχτη επιστολη και βεβαια Ληστεια στην Αθηνα, ειναι απο τα πιο αντιπροσωπευτικα δειγματα. Τα χρονια εκεινα αν παρουσιαζες στο Φεστιβαλ Κινηματογραφου Θεσσαλονικης καποια απο τις γνωστες εμπορικες ταινιες, της Φινος Φιλμ για παραδειγμα, τοτε η ταινια σου ετρωγε χοντρο γιουχαϊσμα. Για να το γλιτωσεις επρεπε να κανεις το λεγομενο ποιοτικο σινεμα.

Οπως λεει και ο Aretara, η Αθηνα παρουσιαζεται εδω χωρις φτιασιδια. Ακριβως το ιδιο συμβαινει και με τους ηρωες, θα προσθετα εγω, Οχι μονο τιποτα δεν ωραιοποιειται, αλλα βλεπω να γινεται προσπαθεια να βγει μια ασχημια απο το καθετι. Μαυριλα και απογοητευση. Αυτη ηταν η σκηνοθετικη ματια οχι μονο στην εν λογω ταινια, αλλα και σε ολες τις ταινιες του Ν.Ε.Κ.

Δεν θελω να πω πως δεν ηταν αξιοι οι σκηνοθετες τους, οι ηθοποιοι και ολοι οι συντελεστες γενικοτερα. Και αξιοι ηταν και σκηνοθεσια ηξεραν και υποκριτικη και απο ολα. Το θεμα ειναι ομως παντα που και με ποιον τροπο διοχετευεις τις γνωσεις και τις ικανοτητες σου.

Οπωσδηποτε ειναι μια ταινια που την εχω παρακολουθησει αρκετες φορες. Μου αρεσει η αστυνομικη πλοκη της Ειναι γρηγορη και εχει ενταση.. Αλλωστε παντα ελκυομαι απο αυτα τα στοιχεια.

Τρελαινομαι να βλεπω τον Ανεστη Βλαχο στην εκπληκτικη ερμηνεια που δινει και επισης, οπως και να' χει, οι ταινιες αυτου του ειδους εχουν παντα ενα θεωρητικο ενδιαφερον για να βλεπω περι τινος προκειται, να μπορω να τις συγκρινω και να τις κρινω σε σχεση με τις εμπορικες.

Εν κατακλειδι αυτο που εχω να πω ειναι οτι κατα βαθος δεν τις συμπαθησα ποτε γιατι βγαζουν πολλη απαισιοδοξια. Καταλαβαινω πως αυτος ειναι ο στοχος του εκαστοτε σκηνοθετη και μπραβο του που τον πετυχαινει, αλλα ουτε συμφωνη ειμαι με αυτη την εικονα, ουτε μου αρεσει.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα μου επιτρεψετε δεσποινιδα μπαμπιρελα (το πετυχα τωρα)

τα ορια δεν ειναι αυτα  μεχρι το 1973 εχουμε ακομη τον παλιο κινηματογραφο απλα απο το 1969-1973 ειναι η τελευταια και περιοδος ας πουμε νεοτερισμου

απο 1973 μεχρι το 1979 ειναι σχεδον νεκρα

1979-1994 ειναι ο νεος εληνικος κινηματογραφος 

και 1994 -σημερα ο νεος νεος ελληνικος κινηματογραφος που σηματοδοτητε με την ταινια "τελος εποχης"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, elsint17 said:

θα μου επιτρεψετε δεσποινιδα μπαμπιρελα (το πετυχα τωρα)

 

Άντε και Barbarella  :diablotin:

 

Τουλάχιστον  είτε Vampirella είτε  ...Barbarella   ,το  femme fatale  στοιχείο  σίγουρα  δεν αλλάζει .xD

 

Υ.γ.

Βέβαια ο elsint17  -εκτός από το   femme fatale στοιχείο - έκανε ένα ενδιαφέρον συσχετισμό γιατί  ο κινηματογραφικός δημιουργός της Barbarella(1968)   ο Roger Vadim ήταν  ο πρώην σύζυγος και πυγμαλίωνας της   Brigitte Bardot ---ιδιαίτερη αδυναμία της bambinellaς και avatar της  -  την οποία καθιέρωσε   με το "And God Created Woman (1956)".

 ενώ επίσης

Quote

Vadim attempted to cast several actors in the title role (including Virna Lisi, Brigitte Bardot and Sophia Loren)

https://en.wikipedia.org/wiki/Barbarella_(film)

Edited by Nemo
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ασι και φαλλος που ελεγε και ο θανος παπαδοπουλος .μου διαφευγει σε ποια ελληνικη ταινια

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

You need to be a member in order to leave a comment

Δημιουργία λογαριασμού

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×