Jump to content
Sign in to follow this  
Aardvark

Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Recommended Posts

Συνεχίζοντας απο το προηγούμενο thread πιστεύω πολύ λίγα παιχνίδια έκαναν χρήση της Amiga 100%.

lionheart_04.png.352042e84aedef5c3f0c87d43b9abe25.png

 

184 χρώματα την ώρα που όλα σχεδόν τα παιχνίδια του Megadrive έβγαζαν 28-45 χρώματα και του SNES 90-150.

 

fire_and_ice_04.png.ac39a9390cb65bc905d28457c981619f.png

145 χρώματα

brian_the_lion_04.png.c57e90817d5ed57300894d43bc0bc6a3.png

120 χρώματα

 

 

 

Megadrive

MD_Sonic_the_Hedgehog.png.166ba815bc625835dea65ba696cd808a.png

42 χρώματα

 

gunstar_heroes.gif.0f4ae5ecc43b7c74545ecc952d9d9f0b.gif

47 χρώματα

 

Μη ξεχνάμε οτι το megadrive (7.67 MHz 68000, 64 colors, 2 layers with 16 colors, 80 sprites at 320x224) είναι μια κουτσουρεμένη έκδοση του Sega System 16 (4096 χρώματα, 128 sprites, 2 tile layers, 1 text layer, 1 sprite layer, sprite scaling) που φτιάχτηκε το 1985 τίποτα το σπουδαίο δηλαδή. Την εποχή αυτή η Amiga ήταν ότι πιο advanced είχε βγει ποτέ σε computer engineering.

 

SNES 3.58 MHz 16-bit cpu 65816, 256 colors, 128 sprites.

Το snes είχε πολλά ενδιαφέροντα τρικ για να ξεγελάει τον παίκτη όπως πχ με scaling στο contra στην 1η πίστα που βγαίνει ένα αεροπλάνο και βομβαρδίζει και νομίζεις οτι το sprite που βλέπεις είναι μεγαλύτερο.

 

Αποθηκευτικά μέσα Megadrive cartridge 5 mb, snes 6mb τα μεγαλύτερα. Φυσικά συμπιεσμένα οπότε το μέγεθος είναι περίπου x2, 10 και 12 mb δηλαδή ίσα με 6-7 δισκέτες συμπιεσμένες σαφής υπεροχή του md/snes εδώ και ταχύτερο φόρτωμα και περισσότερα data.

Edited by Shinobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οπως και στην Amiga υπήρχαν λίγα παιχνίδια που έκαναν 100% χρήση των χρωματικών δυνατοτήτων της, έτσι και στο MD/SNES συνέβαινε το ίδιο πράγμα. Υπήρχαν πχ παιχνίδια και στο Mega Drive που έφταναν τα 64 χρώματα ενώ κάποια τα ξεπερνούσαν ακόμα, παρόλο που τα 64 ήταν το όριο. Και στην Amiga "όλα σχεδόν τα παιχνίδια" όπως λες κι εσύ για το MD, είχαν γύρω στα 32 χρώματα και όχι 184 που είχε συγκεκριμένα το Lionheart ή 100+ που είχαν κάποια λίγα καλά παιχνίδια στο τέλος της ζωής της Amiga. Να είμαστε δίκαιοι. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα όμως...

 

 

Παρένθεση:

 

Τα χρώματα, ή μάλλον ο αριθμός χρωμάτων, είναι μία πονεμένη ιστορία για τους home users. Ένα απωθημένο το οποίο ξεκινάει από τις εποχές των 8bit homes όπου το μόνο κριτήριο ποιότητας γραφικών ήταν τα χρώματα. Τα μετρούσαν ένα ένα οι καημένοι. Και ήταν γενικά απαίσια. To Spectrum με τα μουσταρδί, τα cyan και το color clash και το C-64 με τα γενικώς ξεπλυμένα χρώματα. Μόνο ο Amstrad έβγαζε χρώματα της προκοπής. Αλλά βλέπεις δεν ήταν τόσο καλό στην διαχείριση sprites και στο scrolling όσο ο C64...

 

Οι console users όμως δεν είχαν ποτέ αυτό το απωθημένο. Ακόμα και στο Atari 2600, το 1978, υπήρχαν αρκετά καλά και έντονα χρώματα για τα περιορισμένα γραφικά που μπορούσε να δείξει. Και με τα NES/Master System σχεδόν ποτέ δεν θυμάμαι να τσακωνόμαστε μεταξύ μας για τα χρώματα. Δεν είχε σημασία που το NES είχε λιγότερα από το Master System ούτε το ότι το Mega Drive είχε λιγότερα από το SNES. Και αυτό γιατί τα γραφικά στις κονσόλες είχαν ένα σωρό άλλες αρετές, όπως ομαλότατο scrolling στα 50/60fps ενώ στα 16bit είχαμε συνήθως πολλά animation frames στα sprites (κάτι που ήταν πολυτέλεια στα homes), πολλά εφέ, ενώ το parallax scrolling ήταν standard και δεν το έβλεπες μόνο σε λίγα καλά παιχνίδια ή demos...

 

Κλείνει η παρένθεση.

 

 

Οπότε κάθε φορά που βλέπω σύγκριση αριθμού χρωμάτων με πιάνει μία νύσταααα, άστα να πάνε. Και τι έγινε που το Sonic 1 έχει πιο λίγα χρώματα? Και πάλι οπτικά είναι ανώτερο από το 95% της βιβλιοθήκης της Amiga. Για να μην πω το 99.9% που είναι η πραγματική μου άποψη. Και φυσικά τα Sonic 2, 3, Knuckles είναι ακόμα καλύτερα. Αλήθεια, το υπερβολικά γρήγορο scrolling των Sonic το βάζετε στην εξίσωση? Το Gunstan Heroes έχει λίγα χρώματα? Αλήθεια? δεν του φαίνεται. Δεν μπορώ να το καταλάβω με τον ΧAMO που γίνεται στην οθόνη από εκρήξεις, εφέ και sprites να κινούνται από εδώ και από εκεί... Αλλά βέβαια αυτά δεν φαίνονται από μία εικονίτσα και με την πληροφορία "47 χρώματα" από κάτω. Κακή προσπάθεια να μειώσουμε ένα παιχνίδι που στην Amiga θα ήταν από τα κορυφαία τεχνικά, ΑΝ έβγαινε ποτέ με την ίδια ποιότητα.

 

Δεν λέω ότι το Brian The Lion ή το Lionheart δεν είναι πανέμορφα... αλλά δεν είναι μόνο o αριθμός χρωμάτων που τα κάνουν όμορφα. Είναι και ο τρόπος χρήσης αυτών των χρωμάτων, είναι τα backgrounds, τα textures, ο σχεδιασμός. Σημασία έχει ο καλλιτέχνης, όχι το πόσους μαρκαδόρους έχει. Δώσε σε έναν άσχετο 100 μαρκαδόρους και σε έναν ζωγράφο 10. Ποιος νομίζεις ότι θα κάνει την καλύτερη ζωγραφιά? Ενα παιχνίδι μπορεί να έχει 1.000.000 χρώματα και να είναι πιο άσχημο και από την ασχήμια. Το SF2 στο Mega Drive έχει πιο λίγα χρώματα από το SNES αλλά για κάποιους έχει γίνει καλύτερη επιλογή των χρωμάτων αυτών με αποτέλεσμα να έχει λίγο πιο έντονα και ελκυστικά χρώματα. Ας αφήσουμε λοιπόν τις παλέτες και ας ασχοληθούμε με το κατά πόσο οι developers είχαν την ικανότητα να βγάλουν όμορφα, ομαλά και χορταστικά γραφικά στην οθόνη.

 

Εκεί είναι που κολλάει κάπως η Amiga. Σαν hardware οι δυνατότητες ήταν παρόμοιες και με μικρές διαφορές αλλά οι κονσόλες είχαν 2 πολύ καλά ατού. Τις κασέτες που μεγάλωναν σε μέγεθος και τους "ακριβούς" developers, ενώ τότε οι Ιάπωνες (που ήταν στα καλύτερά τους) έβγαζαν σχεδόν αποκλειστικά στις κονσόλες. Η Amiga είχε μικρότερους developers με μικρότερα budgets και το χειρότερο? Τις δισκέτες.

 

Τι να κάνεις με μία δισκέτα των 800k? Οταν το Street Fighter πχ θέλει τουλάχιστον 4MB? Και μιλάμε για την home έκδοση που ήταν ήδη συμπιεσμένη σε σχέση με τα 8MB περίπου του Arcade. Για το '86-'90 ήταν καλό μέγεθος αλλά από το '91 και μετά, τα 800kb απλά δεν έφταναν. Οπότε έπρεπε να κάνουν την επιλογή οι devs, ή να μειώσουν την ποιότητα γραφικών και να κόψουν γενικά animation frames ή να βγάζουν τα παιχνίδια σε πολλές δισκέτες και να κουράζουν τους χρήστες με παραπάνω loading και disc swapping. Και ναι, το disc swapping ήταν πάρα πολύ ενοχλητικό, όπως και τα 10λεπτα loading στα 8bit homes, το ότι προκαλεί νοσταλγία σε κάποιους δεν σημαίνει ότι οι κονσολάδες δεν ήταν σε πολύ καλύτερη μοίρα που δεν τα είχαν..

Edited by Imgema
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Τι να κάνεις με μία δισκέτα των 800k?

 

880k

 

Α, και τι να την κάνεις ;

 

Turrican 2,Turrican 3, Kick Off 2, Speedball 2, Lotus II, Battle Squadron, Pang και ένα κάρο άλλα παιχνίδια που χωρούσαν σε μόλις μια δισκέτα. Όπως και με τα χρώματα, πρέπει να ξέρεις να γεμίζεις καλά και τh δισκέτα !

Share this post


Link to post
Share on other sites
What's next?

Amiga vs the World?... :baby2:

 

Amstrad VS PC and the alliens and the boogyman...

 

Παντως ειναι καλο θρεντακι και απορω πως και δεν ειχε προκυψει τετοια συζητηση τοσα χρονια και τα δυο μασινια συνηπαρξανε (και) την ιδια εποχη και ολοι φωναζανε οτι η amiga ητανε (και) παιχνιδομηχανη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσωπικά, δυσκολεύομαι να σχολιάσω σε τέτοιου είδους threads αφού τα μηχανήματα είχαν διαφορετικό προσανατολισμό (τα έγραψε και ο Dony).

 

Η Amiga ήταν ένας ολοκληρωμένος υπολογιστής για διαφόρων ειδών "χρήσεις" (αν και το ιδαίτερα δυνατό της hardware, της έδινε προβάδισμα στον τομέα των games έναντι άλλων home-micros - ειδικά όταν οι προγραμματιστές το εκμεταλλεύονταν όπως έπρεπε).

Αντίθετα, τα Megadrive & SNES ήταν κονσόλες που η μόνη τους δυνατότητα ήταν να παίζουν games (και αλοίμονο αν δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν σε αυτόν τον τομέα: σε τέτοια περίπτωση δεν θα είχαν καν λόγο ύπαρξης).

Για εμένα, σε αυτό το σημείο τελειώνει το μεγαλύτερο μέρος της σύγκρισης. Ο κάθε χρήστης απλά επέλεγε αυτό που τον αντιπροσώπευε καλύτερα.

 

Αν τώρα θέλουμε να μιλήσουμε αποκλειστικά για games, παραδέχομαι ασφαλώς τα όποια πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε συστήματος τα οποία αναφέρθηκαν προηγουμένως (π.χ. κίνηση, ήχος, γραφικά, ταχύτητα των ακριβών cartridges έναντι των φθηνών αλλά αργών δισκεττών, κ.ο.κ.), και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτοι για το ποιό σύστημα υπερίσχυε στον τομέα των games.

Oσο για τον χειρισμό, και πάλι είναι θέμα επιλογής: Κάποια games παίζονται άνετα ακόμα και με ένα μόνο κουμπί στο joystick (βλέπε: amiga), ενώ σε άλλα το ένα κουμπί σε περιορίζει. Απο την άλλη μεριά, η ύπαρξη πληκτρολογίου για παιχνίδια όπως τα flight sims, προσφέρει μία πιό άνετη εμπειρία, απο το να είναι "στριμωγμένα" 20 διαφορετικά controls σε συνδιασμούς κουμπιών ενός joypad.

 

Ως Amiga user ήμουν ιδιαίτερα περήφανος για το μηχάνημά μου (το άξιζε άλλωστε), αλλά πολλές φορές έμενα με ανοιχτό το στόμα όταν έβλεπα ορισμένα παιχνίδια σε κονσόλες. Νομίζω έχω ξαναπεί την ιστορία για το πόσο είχα εντυπωσιαστεί όταν είχα δεί να τρέχει το "Sonic" στην βιτρίνα ενός κονσολομάγαζου πλησίον της Στουρνάρη. Σκεφτόμουνα συνέχεια "μα πότε θα δω κάτι αντίστοιχο στην Amiga"; :D

Επρεπε να παράσει λίγος καιρός για να κυκλοφορήσει τελικά το Robocod (ο οποίος ανέπτυσσε φοβερή ταχύτητα καθώς κατέβαινε τις σκάλες του κάστρου), για να παρηγορηθώ λίγο...

Και πάλι όμως αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία, αφού συχνά συνέβαινε και το αντίθετο: δηλαδή να μπορέσω να απολαύσω games στην Amiga τα οποία δεν είχα δεί στις κονσόλες - ή τα οποία υπήρχαν μεν και σε κονσόλες, αλλά σε "υποδεέστερη" μορφή.

Είπαμε: υπήρχε εκατέρωθεν ένα "trade-off", τουλάχιστον απο τη δικιά μου σκοπιά έτσι τα βλέπω τα πράγματα...

Edited by billy
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
880k

 

Α, και τι να την κάνεις ;

 

Turrican 2,Turrican 3, Kick Off 2, Speedball 2, Lotus II, Battle Squadron, Pang και ένα κάρο άλλα παιχνίδια που χωρούσαν σε μόλις μια δισκέτα. Όπως και με τα χρώματα, πρέπει να ξέρεις να γεμίζεις καλά και τh δισκέτα !

Σύμφωνοι (και το Sonic 1 θα χωρούσε σε μία δισκέτα) αλλά αυτά τα παιχνίδια είναι όντως τα καλύτερα δείγματα γραφικών του μηχανήματος? Το Turrican 3 ας πούμε έχει καλύτερα γραφικά από το 2 αλλά το Mega Turrican ελαφρώς καλύτερα γραφικά από το 3.

 

Η χωρητικότητα έχει πολύ μεγάλη σημασία στην ποιότητα των γραφικών, ίσως ίδια σημασία και με το ίδιο το hardware. Θα σου δώσω δύο πολύ τρανταχτά παραδείγματα: Το Neo-Geo και το N64. Για το N64 τα ξέρουμε. Πολύ δυνατό hardware αλλά οι 8MB κασέτες δεν είχαν χώρο για πολλά πολλά. Tα textures τρώνε χώρο οπότε τα πρώτα παιχνίδια του N64 είχαν ή μέτρια ή απαίσια textures. Τα κορυφαία σε γραφικά παιχνίδια του N64 ήρθαν αργότερα, που οι devs είχαν μάθει λίγο καλύτερα το hardware αλλά είχαν και κασέτες κασέτες 4πλάσιου ή 8πλάσιου μεγέθους από το αρχικό. Κορυφαία γραφικά στο N64? Μάλλον το Conker το οποίο όμως είναι και σε κασέτα 64MB. Η διαφορά στα textures κάτι παραπάνω από εμφανής.

 

Το Neo-Geo είναι ακόμα πιο δυνατό παράδειγμα. Σύγκρινε το ΝΑΜ-1975 με το Metal Slug 3. Και τα δύο παίζουν στο ίδιο hardware αλλά μοιάζουν λες και είναι διαφορετικής τελείως γενιάς! Ποια είναι η μεγάλη διαφορά? Εκτός από το ότι οι developers των Metal Slug είχαν τρομερό ταλέντο, είχαν και 90 ολόκληρα MB να δουλέψουν σε σχέση με το NAM που ήταν 6 MB. Οπότε γέμισαν όλο αυτό το χώρο με πολλά, ΠΑΡΑ πολλά animation frames, πολύ καλής ποιότητας textures και γενικώς πλούσιο οπτικό υλικό. Αν είχαν μόνο 6MB νομίζεις πως θα ήταν το ίδιο εντυπωσιακό? Αν είχε μία μόνο πίστα μόνο, ίσως. Όπως ένα Demo.

 

Πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν και για το MD/SNES. Από ένα σημείο και μετά η χωρητικότητα ξέφυγε και μπορούσαν να κάνουν πράγματα που πριν ήταν αδύνατον, όπως πχ τα παιχνίδια με animation ποιότητας cartoon από το studio της Disney με γραφικά και animation από τους ίδιους τους σχεδιαστές της Disney. Ολα αυτά τα animaton frames σε τόσα πολλά διαφορετικά sprites απαιτούν χώρο. Το ίδιο και με τα prerendered γραφικά παιχνιδιών όπως Donkey Kong Country και Toy Story.

Edited by Imgema

Share this post


Link to post
Share on other sites
What's next?

Amiga vs the World?... :baby2:

 

Τωρα αυτο δεν θα επρεπε να ειναι ερωτηση,

:biglaugh:amiga beats everything

 

 

@ other reality : το turrican2 ηταν μια δισκετα? εγω το εχω σε δυο, νομιζω οτι ειχαν κανει καποια διορθωση και κυκλοφορησε σπασμενο σε δυο.

Οσο για τα χρωματα, εγω πρωτος εγραψα οτι ειναι κατι σαν απατη ο αριθμος χρωματων, αν και αυτο δεν συμφερει την Α500 μιας και εχει μεγαλη διαφορα στον αριθμο χρωματων (4096 εναντι 64 του MD και 256 του SNES). Στην πραγματικοτητα ολα τα 16μπιτ μηχανηματα αλλα και τα pc των 256 χρωματων, απεικονιζαν συνηθως 32 χρωματα, τα οποια ειναι υπεραρκετα εαν ξερεις να τα χρησιμοποιησεις. Οπως και η αναλυση επισης, μιας και η Α500 δεν εχει καποια στανταρ αναλυση με την εννοια των pc και των κονσολων. Στην Α500 δεν υπαρχει αναλυση καθορισμενη, η αναλυση στην αμιγκα δημιουργειται, μπορεις να φτιαξεις οποια εσυ θες. Ασχετα οτι τελικα η συνηθισμενη αναλυση ηταν η λεγομενη low res, παρομοια με των κονσολων.

Share this post


Link to post
Share on other sites
συνηθως 32 χρωματα, τα οποια ειναι υπεραρκετα εαν ξερεις να τα χρησιμοποιησεις.

 

σωστός, αυτή η εικόνα έχει μόλις 11 χρώματα!

 

berenicef2.gif.380fc9a9f5433dcd2f9d4d71ca7a7c33.gif

 

12χρωματα

hh.gif.d36c818dafb2f553d6078ddb206e6123.gif

 

ενώ αυτή 16 :P

rocklobster47.jpg.857065a56c9d30b7c1d2a70cbe606d6a.jpg

Edited by Shinobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

You need to be a member in order to leave a comment

Δημιουργία λογαριασμού

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×