Jump to content
Sign in to follow this  
Wally

Αντώνης Καρατζόπουλος περί αλλοιώσεων στις Ελληνικές ταινίες

Recommended Posts

Χθες δεχθήκαμε ενα email απο τον ευγενεστατο κυριο Αντώνη Καρατζόπουλο που με αφορμη και το θεμα περι αλλοιώσεων των ταινιών της Καραγιαννης-Καρατζοπουλος φωτιζει καποιες αγνωστες πτυχες του εγχειρηματος και της σκοπιμοτητος. Τον ευχαριστουμε και σας το παραθετουμε αυτουσιο

 

Είμαι ο Αντώνης Καρατζόπουλος και είμαι ο τελευταίος επιζών των παραγωγών της χρυσής εποχής του Ελληνικού κινηματογράφου.Εγώ είμαι αυτός που αλλοιώνει τις ταινίες, για την αξιοπρεπή παρουσίαση τους από την τηλεόραση και όχι η κυρία Σολωμού.

 

Η κυρία Σολωμού είναι μία καλή τεχνικός, που εκτελεί δικές μου εντολές. Πρέπει να ξέρετε ότι γεννήθηκα ουσιαστικά μέσα στον κινηματογράφο και από το 1952 είμαι μοντέρ και διευθυντής φωτογραφίας. Τον ξέρω τον κινηματογράφο μέσα από τα σπλάχνα του.

 

Σήμερα που σας γράφω η εταιρεία ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε., συμπληρώνει 50 χρόνια από τότε που γυρίσαμε την πρώτη μας ταινία, το 1964 ʽΟ ΠΑΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΦΟΥΚΑΡΑΣʼ.

 

Η εταιρεία μας παρήγαγε 100 ταινίες περίπου και σήμερα διακινούμε 320 ταινίες. Τις υπόλοιπες 220 ταινίες τις έχουμε αγοράσει από τρίτους.

Θέλω να γνωρίζετε ότι στις 92 ταινίες της εταιρείας μας, εγώ είμαι ο υπεύθυνος μοντέρ, ασχέτως αν στους τίτλους αναγράφονται άλλα ονόματα, των βοηθών μου.

 

Ξέρω, λοιπόν, πολύ καλά τι κάνω, γιατί από τις 220 ταινίες που αγοράσαμε, αν δεν ήμουν εγώ οι 100-120 δεν θα υπήρχαν, θα είχαν εξαφανιστεί από την αγορά, γιατί πρέπει να γνωρίζετε ότι τα αρνητικά των ταινιών μετά από κάποιο χρονικό διάστημα αλλοιώνονται και αυτοκαταστρέφονται.

 

Όλα αυτά που γράφετε είναι σωστά και συμφωνώ μαζί σας, αλλά δεν γνωρίζετε γιατί έγιναν, π.χ. για την ταινία ʽΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥʼ μία σκηνή 5 λεπτών περίπου, κόπηκε από την χουντική λογοκρισία και δυστυχώς σε μία νεροποντή που έγινε, πλημύρισε μία αποθήκη που είχαμε και υπήρχε εκεί και αυτό το κομμάτι της ταινίας, το οποίο και καταστράφηκε.

Στον κινηματογράφο αυτή η σκηνή προβλήθηκε ως φάντασμα.

Α) Ο Παπαμιχαήλ μπαίνει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου όπου δεν υπάρχει κανένας.

Β) Στο επόμενο πλάνο ο Παπαμιχαήλ είναι ξαπλωμένος σʼ ένα κρεβάτι μισομεθυσμένος και παραμιλάει.

Γ) Επόμενο πλάνο έρχονται η Καλογεροπούλου με τον Τσαγανέα και η ταινία προχωράει ως το τέλος.

Θα προτιμούσατε να προβάλλεται η ταινία στην τηλεόραση κατʼ αυτόν τον τρόπο;

Νομίζω αυτά τα πλάνα που βρήκαμε από άλλη ταινία και όπως τα μοντάραμε ξεκαθαρίζει στον τηλεθεατή τι ακριβώς συνέβη.

Και όπως θα διαπιστώσετε, έχουμε κάνει μία εξαιρετική επεξεργασία, πληρώνοντας αρκετά χρήματα για να φέρουμε το ντεκόρ των πρόσθετων πλάνων να είναι ίδιο, όπως και της υπάρχουσας σκηνής.

 

Για τις ʽΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣʼ που οι αλλαγές είναι πάρα πολλές έχουν μεταφερθεί και σκηνές μπρός-πίσω, μίλησα με τον κύριο Σκαλενάκη, έναν εκ των εν ζωή σκηνοθετών, του είπα όλα τα προβλήματα που έβλεπα στην ταινία και πως θα μπορούσα να τα φτιάξω.

Μου απάντησε προχώρα αλλά πριν την δώσεις για προβολή θέλω να δω την ταινία.

Ήλθε στο στούντιο και είδε την ταινία και θυμάμαι καλά τι ακριβώς μου είπε: ʽΣʼ ευχαριστώ Αντώνη, έτσι περίπου θα ήθελα να είχα φτιάξει από την αρχή την ταινία, αλλά δεν υπήρχε χρόνοςʼ.

 

Ο κύριος Σκαλενάκης δεν αντιλήφθηκε ότι, υπήρχαν πλάνα στην ταινία του από το 1990.

Όσο για την Βαρβάκειο αγορά που αναφέρεσθε του 2000 κάνετε λάθος. Αυτή είναι η αγορά κάποιας μεγάλης επαρχιακής πόλης από ένα ντοκιμαντέρ που είχε γυρισθεί το 1990.Κανένα τηλεθεατή δεν τον ενδιαφέρει το πότε έχει γυριστεί το ένα πλάνο και πότε το άλλο, αν είναι σωστά μονταρισμένα στην ταινία. Τον ενδιαφέρει να βλέπει μία καθαρή εικόνα και να ακούει σωστά την φωνή.

 

Και στις άλλες ταινίες του κυρίου Σκαλενάκη έχω κάνει κάποιες μικρό αλλαγές, πάντοτε με την άδειά του. Ακόμα στην ταινία του κυρίου Σκαλενάκη ʽΘΥΜΗΣΟΥ, ΑΓΑΠΗ ΜΟΥʼ έχω κάνει όλες τις σκηνές FLASHBACK , σέπια. Τις είδε και του άρεσαν πάρα πολύ.

 

Επίσης έχω πάρει άδεια από τον γιό του κυρίου Γ. Τζαβέλλα για κάποιες αλλαγές που έκανα στην ʽΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑʼ και στις άλλες ταινίες του.

 

Θυμάμαι πριν 10 χρόνια περίπου, που ο κύριος Θόδωρος Μαραγκός μου έστειλε ένα εξώδικο, γιατί είχα κάνει κάποιες αλλαγές στην ταινία του ʽΑΠΟ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΒΟΥΖΑ. Του απαντώ με εξώδικο ότι, όλες οι αλλαγές έγιναν για το καλό της ταινίας, γιατί γνωρίζεις την κακή ποιότητα των αρνητικών. Και εν πάση περιπτώσει, αν θέλεις έλα από το γραφείο, φέρε ακόμα και κάποιο δικό σου άνθρωπο, να δούμε την αρχική έκδοση της ταινίας όπως προβλήθηκε στον κινηματογράφο και αν επιθυμείς, εγώ θα δίνω για προβολή στην τηλεόραση την αρχική έκδοση. Πέρασαν 10 χρόνια και ακόμα τον περιμένω…

 

Από άλλους σκηνοθέτες άδεια δεν έχω πάρει, γιατί δεν είναι εν ζωή. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αν ζούσαν και τους έδειχνα τι υλικό έχω στα χέρια μου θα μου έλεγαν: ʽΑντώνη προχώρα, κάνε ότι μπορείς να σώσεις την ταινίαʼ.

 

Δηλαδή τι μπορεί να μου έλεγε ο Σακελλάριος όταν τα αρνητικά από το ʽΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΕΤΩΝ 39ʼ ήταν σπασμένα και έλειπαν τεράστια κομμάτια; Μην βάλεις το πορτρέτο του Λογοθετίδη και άσε την ταινία να πηδάει και να κοπεί φυσικά και ο διάλογος;

 

Είναι προτιμότερο ο τηλεθεατής να βλέπει την ταινία και να λέει «ΚΑΚΟ ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ», γιατί αλλιώς δεν θα την έβλεπε καθόλου.

 

Όσον αφορά τους αρχικού τίτλους, τους περισσότερους τους έχω αλλάξει, γιατί είχαν τεχνικά προβλήματα της εποχής εκείνης. Οι περισσότεροι έτρεμαν κι αν ήταν διπλοτυπία ήταν και ΦΛΟΥ.

 

Νομίζετε ότι οι σκηνοθέτες της εποχής εκείνης αν μπορούσαν να έχουν σταθερούς και καθαρούς τίτλους θα προτιμούσαν τους παλιούς ; Τι σας ενοχλεί το να βλέπετε μία ταινία με σταθερούς τίτλους και αν υπάρχει φόντο πίσω να είναι καθαρό ΝΕΤ.

 

Φυσικά, οι καινούργιοι τίτλοι θα γίνουν με τις γραμματοσειρές που έχουν σήμερα τα κομπιούτερ, γιατί το να φτιάξουμε μακέτες γραμμένες με το χέρι, τώρα πια δεν γίνεται.

 

Γιατί σας ενοχλεί που οι ταινίες μας έχουν σταθερούς αρχικούς τίτλους όπως και οι παλιές ταινίες, οι αμερικάνικες, οι γαλλικές; Επειδή πριν 50 χρόνια δεν είχαμε την τεχνική να κάνουμε σωστούς τίτλους, πρέπει οι ταινίες να προβάλλονται εσαεί με κακούς τίτλους;

 

Σας αναφέρω σχετικά με την ταινία ʽΑΛΙΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣʼ ότι αρνητικά ΕΙΚΟΝΑΣ και ΗΧΟΥ δεν υπάρχουν. Μου παρέδωσαν μόνο μία μεταχειρισμένη κόπια που εκτυπώθηκε το 1961 γεμάτη γραμμές και μόνο γραμμές. Αδύνατον από αυτή την κόπια να βγει έστω κι ένα μέτριο TELECINE.

Μου παρέδωσαν και την ʽκόπια εργασίαςʼ. Η κόπια εργασίας είναι η πρώτη εκτύπωση της ταινίας, όπου ο μοντέρ στην μουβιόλα κάνει το μοντάζ. Δηλαδή αυτή είναι μία κόπια χωρίς φωνή, με κωλύσεις σε κάθε πλάνο από σελοτέιπ και φυσικά και με άλλες πολλές κωλύσεις που ο μοντέρ έκανε και δεν του άρεσαν και ξανά κώλυσε το πλάνο και φυσικά αυτή η κόπια είχε γραμμές από μαρκαδόρους.

 

Επίσης μου παρέδωσαν σε negative όλα τα άχρηστα πλάνα, αυτά δηλαδή που δεν χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία. Αυτό το άχρηστο υλικό ήταν περίπου 10.000 μέτρα, δηλαδή 4 φορές όσο είναι σήμερα αυτή η ταινία.

 

Αυτά τα άχρηστα πλάνα κάθισα επί μήνες και τα ταξινόμησα σκηνή-σκηνή, επέλεξα ποια είναι τα καλύτερα και τελικά βλέπετε εσείς και οι τηλεθεατές σήμερα την ταινία και την ευχαριστιέστε και αυτή είναι τουλάχιστον το 80% από τα άχρηστα υλικά της ταινίας και το 20% από την κόπια εργασίας.

 

Ειλικρινά σας λέω, μέσα στα 60 χρόνια που έχω δουλέψει στον Ελληνικό κινηματογράφο, γιʼ αυτή την επεξεργασία που έκανα σʼ αυτές τις 100-120 ταινίες και τις έσωσα είμαι πολύ υπερήφανος, περισσότερο από ότι άλλο έχω προσφέρει στον Ελληνικό κινηματογράφο. Γιατί αυτές οι ταινίες θα μείνουν και θα παίζονται και μετά από 100 χρόνια και τότε δεν θα υπάρχει η διαφορά που μου λέτε ότι η ταινία είναι του 1970 και έχει πλάνα του 1990.

 

Θα ήθελα ακόμη να γνωρίζετε ότι η εταιρεία ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. (όπως και πριν την συνεργασία μας, οι εταιρείες Κ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ και Ι. ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ) ήταν και είναι ιδιωτικές εταιρείες.

 

Ουδέποτε έχουμε πάρει μία δραχμή από κρατικό οργανισμό (Υπουργείο πολιτισμού- Ελληνικό κέντρο κινηματογράφου-ΕΡΤ κλπ), ούτε καν δάνειο από τράπεζα.

Έχουμε λοιπόν κάθε δικαίωμα, να κάνουμε ότι νομίζουμε καλύτερο, για να παρουσιάζονται οι ταινίες μας από την τηλεόραση με καθαρή φωτογραφία και για να μας αποφέρουν το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα.

 

Όσο για την πολιτιστική ιστορία που αναφέρεσθε , να είστε σίγουρος ότι αυτό που κάνουμε σήμερα και ξοδεύουμε αρκετά χρήματα, στο μέλλον θα εκτιμηθεί πολλαπλώς.

 

Με εκτίμηση,

 

Αντώνης Καρατζόπουλος (Πρόεδρος ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.)

 

Υ.Γ . Για τις ταινίες του σκηνοθέτη ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ που αναφέρεσθε, σας πληροφορώ ότι η εταιρεία μας, δεν έχει καμία ταινία σκηνοθεσίας ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ.

 

O κος Ιάσωνας Τριανταφυλλίδης έχει αναλάβει να βγάλει ένα βιβλίο με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

για τα 50 χρόνια της ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ.

Εκεί θα αναφέρονται όλα αυτά και τα πριν την ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ και τα μετά του 1983 που σταματήσαμε να κάνουμε Ελληνικές ταινίες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Καρατζόπουλο για την πληροφόρηση γύρω από την δράση της εταιρίας του, όσο και για τις λεπτομερείς πληροφορίες που μας ανέφερε.

Είναι πολύ τιμητικό για το φόρουμ μας η παρέμβαση του, μιας που πιστεύω να απάντησε σε πολλές απορίες μας.

Δεν το κρύβω ότι ο κ.Καρατζόπουλος αποτελούσε και αποτελεί υποψήφιος για συνέντευξη την οποία και θα επιδιώξω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κυριε Αντωνη Καρατζοπουλε, ευχαριστουμε για την απαντηση σας, αλλα εμενα σε πολλα σημεια δεν με καλυπτει.

Στο Δεσποινις ετων 39 στο σημειο οπου βλεπουμε την καταχωρηση της αγγελιας για το συνοικεσιο, βλεπουμε ταυτοχρονα αγγελιες για μασαζ και αλλες υπηρεσιες παρομοιου τυπου. Αυτο τουλαχιστον, υπηρχε τροπος να το προσεξετε και να βαζατε διπλα αγγελιες συνοικεσιων. Ναι, υπαρχουν ακομα!

Για το Δημητρη μου, Δημητρη μου, δε χρειαζοταν να κολλαγατε μια ολογυμνη γυναικα στο ντους. Σας φαινεται φυσιολογικο για οικογενειακη ταινια του 1967 η οποια μαλιστα προβαλλεται τηλεοπτικα μερα μεσημερι και τη βλεπουν παιδια; Η εν λογω σκηνη δε συναδει καν με το πνευμα της τοτε εποχης. Αν υπηρχε παρομοια σκηνη τοτε, ειμαι σιγουρη πως η ταινια θα ειχε βγει αυστηρως ακαταλληλη.

Οσον αφορα ολες τις υπολοιπες ταινιες σας, καλο θα ηταν οι εικονες που μπαινουν στη θεση των παλιων να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα στο ετος κατα το οποιο γυριστηκε η καθε ταινια και οχι π.χ. να βλεπουμε στο Αγαπη μου παλιογρια, καρναβαλι του 2000 η σε ταινιες του '65 μοντελα αυτοκινητων που κυκλοφορουν ακομα και σημερα. Το ιδιο ισχυει και για τη μουσικη επενδυση των τιτλων. Δεν μπορει επι παραδειγματι να παιζει η μουσικη του Καπεταν Φαντης Μπαστουνι - 1968 στο Μια του κλεφτη - 1960. Ειναι εντελως ασχετη γιατι 8 χρονια μετα, τα μουσικα ακουσματα ειχαν αλλαξει τελειως. Αν θελατε να ειστε πειστικοι, ας βαζατε ενα τσα - τσα που το 1960 ηταν στις δοξες του.

Και κατι ακομη. Δεν εχω πειστει για το οτι οι οποιες παρεμβασεις σας εγιναν μοναχα εκει που ηταν απολυτως αναγκαιο. Παρακολουθωντας πολυ προσεκτικα τις ταινιες σας, μου δινεται η εντυπωση οτι σε πολλα σημεια ειχατε την αναγκη καλλιτεχνικου αυτοσχεδιασμου.

Οπως και να' χει, χαιρομαι που μας απαντησατε γιατι αυτο δειχνει οτι μας παρακολουθειτε. Οπως μαλλον θα ειδατε, στο θεμα περι αλλοιωσεων αναρωτιομουν εαν μας διαβαζει κανεις απο την εταιρια σας και τελικα ναι, μας διαβαζει!

Edited by bambinella 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oύτε και εμένα με καλύπτει στο θέμα των χρονικών παρεκκλίσεων σε ορισμένες σκηνές.

Όμως στα υπόλοιπα δε ξέρω αν μπορούμε να τον αμφισβητήσουμε και σίγουρα είναι προς τιμήν του που απάντησε και έδωσε κάποιες εξηγήσεις.

Πολλές ευχαριστίες λοιπόν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως και να' χει ευχαριστούμε πάρα πολύ τον κ. Αντώνη Καρατζόπουλο για το μήνυμα που μας έστειλε και τις πληροφορίες που μας έδωσε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα και από μένα.

Δεν με ικανοποιούν οι εξηγήσεις του κ. Καρατζόπουλου.

Δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει κάτι.

Edited by james1980

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παιδια εδω δεν ειμαστε δικαστηριο. Ο ανθρωπος εχει στην κατοχη του καποιες ταινιες και τις μεταχειριστηκε οπως νομιζε καλυτερα. Ειχε μαλιστα την ευγενεια να χαλασει το χρονο του να δωσει εξηγησεις που στο κατω-κατω δεν οφειλε σε κανεναν. Μπορουμε να εκφρασουμε ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΑ καποια διαφορετικη αποψη αλλα δεν θα παμε να κανουμε και τον κουμανταδορο σε ξενη πνευματικη περιουσια!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φανταζομαι πως ο Καραγιαννης - Καρατζοπουλος δεν εκανε τις ταινιες για να τις βλεπει μονος του.

Εαν το κοινο εχει εδω και χρονια καποιες ευλογες ενστασεις, νομιζω πως σε αυτο το κοινο που τον τιμα με το να παρακολουθει τις ταινιες του, οφειλει τελικα καποια εξηγηση για να παψουν να αιωρουνται οι αποριες μας επ' απειρον.

Το κατα ποσον θα βρουμε αυτες τις εξηγησεις επαρκεις η οχι, οφειλουμε και εμεις απο τη μερια μας να το εκφρασουμε.

Οσον αφορα το προσωπο μου, εαν εχω αντιρρησεις σε οποιοδηποτε θεμα, θα τις πω, ειτε αυτο το προσωπο λεγεται Αντωνης Καρατζοπουλος, ειτε Καρολος Παπουλιας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι αλλά εδώ δεν είναι η Ιερά Εξέταση! Και αν κάποιος νομίζει πως μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά... ας την κάνει εκείνος!

 

Λοιπόν οι εξηγήσεις δόθηκαν από τον κ. Καρατζόπουλο. Μια και δεν μπορεί να κρατηθεί το θέμα ανοιχτό χωρίς να έχουμε παρεκτροπές στα ποστ κλειδώνεται.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

You need to be a member in order to leave a comment

Δημιουργία λογαριασμού

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×