Jump to content
Wally

RetroArch (PC)

Recommended Posts

Ανοιγω αυτο το thread για 3 λογους

α)Να το διαχωρισω απο το αντιστοιχο για Android

β)Nα βοηθηθουμε νεοι χρηστες του συγκεκριμενου (δυστροπου) emulator στο σεταρισμα και στη συνδεση του με αλλα GUI (πχ LaunchBox κτλ)

γ)Να συγκεντρωθουν σκορπιες πληροφοριες που υπαρχουν για τη RetroArch στο φορουμ

 

Σε πρωτη φαση θα θελα αν ρωτησω πως σεταρουμε/αλλαζουμε κουμπια στο χειρηστηριο (XBOX360 και Arcade stick), πως βαζουμε shaders (με ενδιαφερουν τα scanlines), ποια τα προτεινομενα cores,αν προβαλει media

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Imgema ειναι ο ανθρωπος σου!

Το εχει καψει το Retroarch! Περιμενε οδηγιες του :P .

 

Εγω τον δοκιμασα σεταρα 2-3 cores ειδα λιγο τα διαφορα shaders και τον αφησα. (με την καθοδηγηση του Imgema παντα).

Τα μενου του ειναι πολυ αρχαια και δυσχρηστα , πρεπει να κανεις ξεχωριστα save file τα settings για καθε core και αλλα περιεργα.

 

 

Με δυσκολεψε αρκετα γενικα και δεν ασχοληθηκα παραπερα προς το παρον.

Edited by Ajax87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιποοοοον

 

Βρισκει το 360 controller (μου αρεσει που με το Guide σε παει στο Menu). Ομως δεν καταλαβαινω γιατι εχει ως επιλογη το B και ως Cancel το A. Επισης δεν καταλαβαινω γιατι δεν παιζει ο αναλογικος μοχλος μεσα στο παιχνιδι (και στο GUI). Μονο το Dpad παιζει.

 

Με μια πρωτη προσπαθεια, δεν καταφερα να δει το arcade stick που ειναι εντελως Windows ο driver. Βασικα δεν ξερω και πως να το σεταρω.

 

Πολυ ωραια shaders και οχι οσο βαρια τα περιμενα. Πειραματιζομαι για αρχη με MegaDrive και με CRT Geom cg shader δεν χανει ποτε καρε. Δεν εχω προλαβει να το ψειρισω να τσεκαρω τα scanlines. Εχετε να προτεινετε καποιο καλυτερο crt shader?

 

BTW ποια ειναι πιο καλα shaders απο τα δυο? cg ή glsl?

 

Yποθετω οτι αν φτιαξω collections θα με πηγαινει μονο του αναλογα με το core που διαλεγω...

 

Media παιχνιδιων δειχνει?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωπ, τώρα είδα το thread!

 

Λοιπόν καταρχάς θες να κάνεις save-per core. Δηλαδή κάθε core να έχει το δικό του config. Αυτό το βρίσκεις στα settings και το ενεργοποιείς. Ετσι θα μπορείς να έχεις διαφορετικά controls, shaders και rom paths για κάθε core.

 

Τον χειρισμό του κάθε emulator θα τον αλλάζεις από το core input settings. Το control config έξω από τα core settings αλλάζουν τον χειρισμό στο UI (οπότε μπορείς να αλλάξεις τον "ανάποδο" χειρισμό).

 

Από shaders χρησιμοποιώ πολλά, για PS1 και MAME βάζω easymode-halation για τα υπόλοιπα συνήθως βάζω κάποιο NTSC-Svideo-scanline, για να μου θυμίζει την παλιά μου CRT.

 

cg/glsl δεν έχω δει διαφορές αλλά δεν το έχω ψάξει και πολύ.

 

Αμα κάποιος emulator σου πάει αργά, δοκίμασε να απενεργοποιήσεις το Hard GPU Sync στα video options. Αυτό υπάρχει για να εκμηδενίζει το input lag και δουλεύει υπέροχα! Ομως τρώει πολύ CPU και αν κάποιος emulator είναι ήδη απαιτητικός (Yabause) θα σου μειώνει τα frames.

 

Το Mednafen PSX core είναι ο καλύτερος emulator για PS1, πάει και τελείωσε.

 

Γενικά έχει πολύ ψωμί το θέμα. Στην αρχή θα σου φανεί δύσκολο αλλά αν αντέξεις μετά δεν θα μπορείς χωρίς αυτό :P

 

 

Edit: Α ξέχασα, για να ενεργοποιήσεις τον αναλογικό, πας στα input options (του UI ή του Core) και αλλάζεις μία ρύθμιση που λέγεται "digital to analog" και διαλέγεις ποιον μοχλό θες να κανεις use

Edited by Imgema
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χτες δοκιμασα MD,SNES,PC Engine και ηταν ζουπερ...με τα scanlines τους, με τα crt geometry τους, με τα ακατεβατα καρε τους.

 

Σωζει configuration οποτε λαχει και εχτες πηγα να σεταρω το arcade stick και δεν ξερω τι εγινε και μετα επρεπε να ριξω το cfg απο πανω διοτι δεν μπορουσα ουτε στο μενου να μετακινηθω.

 

Μετα το ψιλοεστησα και ενω στο GUI επαιζε, δεν επαιζε στα cores.

 

Συνεχεια δοκιμων το βραδυ.

 

Παντως η ιδεα να εχεις ενα usb stick με εναν emulator και καμποσα cores και roms ειναι εξαιρετικη...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατ αρχην να ευχαριστησω το Imgema που εχει προσφερθει να με βοηθησει. Νομιζω οτι η τριαδα των αυτο-ταλαιπωρημενων (Imgema,Telonio,Wally) κραταμε τη σημαια ψηλα χαχαχαχαχ

 

Πριν πρηξω τον Imgema, παλευω καποια πραγματα μονος μου.

 

Χτες εφτιαξα 2 cfg. Ενα που να παιζει το 360 controller και ενα που παιζει με το Arcade Stick. Ενα βασικο που μου εφαγε πολυ ωρα μεχρι να το αντιληφθω ειναι οτι οταν πας User 1 Bind All και δηλωνεις τα κουμπια πρεπει να μετα να επιλεξεις User 1 Save Autoconfig.

 

Δεν εχω βρει παντως πως να χρησιμοποιω και τον αναλογικο μοχλο και στο GUI και στο παιχνιδι. Μονο στο N64 core επαιξε χωρις να κανω καμια ρυθμιση ο αναλογικος μοχλος (το 360 ερχεται pre-installed).

 

Εχω και κατι θεματα που δεν μου σωζει παντα τα directories αλλα μαλλον θα παω manually.

 

Εχω το ιδιο cfg για ολες τις cores διοτι αφενος δεν θελω να πελαγωσω και αφετερου δεν με νοιαζουν τα handhelds. Σε ολα τα παλια κονσολικα θελω crt effects/geomtery. Eιμαι απολυτα ευχαριστημενος με τις επιλογες απεικονισης!

 

Μολις μασησω και φτυσω και τα κουκουτσια απο αυτα, θα παω για ψαξιμο εναλλακτικων Front Ends

Share this post


Link to post
Share on other sites

H επιλογή "digital to analog" δεν σου ενεργοποιεί τον αναλογικό?

 

Λοιπόν καταρχάς για μένα το καλύτερο είναι να φτιάξεις ένα config για κάθε κονσόλα που σε ενδιαφέρει έτσι ώστε να έχει το δικό του controller config και rom path και κάποια άλλα options, ακόμα και αν δεν σε νοιάζει να έχεις διαφορετικούς shaders. Αμα φτιάξουμε ένα σαν αρχικό μετά θα είναι πανεύκολο να φτιάξεις και τα υπόλοιπα. Μολις τα configs φτιαχτουν, μετά δεν θα χρειάζεται να ξαναμπεις στο menu ποτέ (ούτε να ανησυχείς για για το αν σου σώσει κάτι ή όχι). Γιατί το λέω αυτό:

 

Ειπες στο τέλος για εναλλακτικά frontends. Και συμφωνώ απόλυτα. Σαν frontend το RetroArch δεν είναι καλό αλλά εγώ δεν το αντιμετωπίζω σαν frtontend αλλά σαν emulator. Ολα τα "πραγματικά" frontends αναγνωρίζουν το RetroArch ως emulator. Αν, πχ, γουστάρεις Hyperspin με τα box art, videos, themes κλπ, μπορείς πολύ απλά να του πεις να χρησιμοποιεί το RetroArch σαν emulator (και έτσι να έχεις και τα Shades του ενός αλλά και τα media του άλλου) και όχι τους standalone.

 

Έχοντας τα έτοιμα configs (τα οποία θα είναι ονομασμένα με συγκεκριμένο όνομα) θα μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σε ότι frontend θες, χωρίς να ξανα αγγίξεις configurations. Και χωρίς τις ασυμβατότητες των δεκάδων διαφορετικών standalone με τα διαφορετικά options. Και χωρίς να ανησυχείς αν κάνεις update κάποιον emulator να πρέπει να τον ξανασετάρεις αφού στο RetroArch το μόνο που κάνεις είναι να αντικαθιστάς τα παλιά core με νέα και έτσι έχεις νέες εκδόσεις των emulators χωρίς να ξαναφτιάχνεις configs. Αυτό γίνεται στην κυριολεξία με το πάτημα ενός κουμπιού.

 

Εγώ έχω στήσει δύο διαφορετικά frontends (LaunchBox και Hyperspin) και έχω το RetroArch σαν πρώτη επιλογή emulator για κάθε σύστημα, εκτός αυτών που δεν υποστηρίζει, πχ PS2 και Gamecube (δεν έχουν βγάλει cores ακόμα). Και πραγματικά δεν μπορώ να γυρίσω πίσω στις παραξενιές του κάθε standalone emulator ξεχωριστά. Ασε που το RetroArch setup είναι και portable.

 

Tα standalones πλέον τα χρησιμοποιώ σαν test πιο πολύ ή αν είναι καλύτερα από τα cores. Μέχρι στιγμής μόνο τα PS2, Gamecube, Saturn, N64 και PSP χρησιμοποιώ σαν standalone. Τα δύο πρώτα λόγω του ότι δεν έχουν cores. Το N64 γιατί το PJ64 standalone είναι καλύτερο από το Mupen Core και το Saturn γιατί το SSF είναι καλύτερο από το Yabause core. Και το PSP γιατί το standalone είναι πιο νέα έκδοση και το core είναι bugged νομίζω για την ώρα. Ολα τα υπόλοιπα συστήματα που κάνω emulate (40+) είναι μέσω του RetroArch, του καλύτερου emulator (οχι frontend) που υπάρχει αυτή την στιγμή :)

 

Περιμένω να βοηθήσω.

Edited by Imgema
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nα αναφέρω μόνο πως ο imgema είναι ένας άνθρωπος με γνώσεις για emulators και ιδιαίτερα πρόθυμος να βοηθήσει. Προσφάτως μου έλυσε μερικές απορίες για τον m2 τηλεφωνικά τον οποίο ευχαριστώ και δημόσια.

 

Πάνο έλιωσα :rofl:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

[TO ΠΑΡΟΝ TUTORIAL ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΔΙΟΤΙ ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ Η RETROARCH]

 

Κάποια πρώτα βήματα για το πως να σώζουμε τα configs για το κάθε σύστημα και να μην χρειαστεί να ξανασχοληθούμε με αυτό.

 

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να κατεβάσουμε τα cores που θέλουμε καθώς και τα shaders. Αυτά υπάρχουν στο "online updater" οταν ανοίγουμε το RetroArch. Αφού γίνει αυτό φτιάχνουμε το βασικό config, αυτό δηλαδή που θα ανοίγει όταν ανοίγουμε το πρόγραμμα και θα αποτελεί την βάση για όλα τα συστήματα.

 

Αυτό που έχει σημασία είναι τα directories να είναι σωστά και συγκεκριμένα το system/bios dir να είναι στο /system (που βρίσκεται στο root folder). Μέσα εκεί θα πετάμε όλα τα bios files. Προς το παρόν δεν μας νοιάζουν τα rom paths.

 

Μετά πάμε στο settings/configuration και βάζουμε το "configuration per core" και το "load remap files automatically"στο ON. Τέλος, πάμε στα video options και επιλέγουμε αν θέλουμε Hard GPU sync ή όχι. Αυτό είναι για το input lag και είναι καλό να το έχουμε για τα περισσότερα συστήματα αν το σηκώνει το PC. Αλλιώς το απενεργοποιούμε αν είναι ON. Επίσης αν θέλουμε να αλλάξουμε τα κουμπιά για τον έλεγχο του UI πάμε settings/input και τα αλλάζουμε από εκεί. Αυτό θα είναι μόνο για το UI και όχι για τα συστήματα.

 

Κάνουμε save current config και quit. Καλό θα είναι το "retroarch.cfg" από το root, να το κάνουμε ένα backup εφόσον είμαστε ευχαριστημένοι με τα όσα κάναμε μέχρι τώρα.

 

.................................................. .................................................. ..................

 

 

Μετά ας πούμε ότι θέλουμε να φτιάξουμε ένα config για το SNES. Ανοίγουμε το RetroArch και όλες οι ρυθμίσεις μας ισχύουν αλλά τώρα θέλουμε να φτιάξουμε ένα σύστημα.

 

Πάμε "load core" Και φορτώνουμε, πχ το "SNES9x". Θα μας δείξει κάτω στην οθόνη ότι το φόρτωσε.

 

Μετά πάμε στα "directories" και του λέμε που είναι τα roms για το SNES.

 

Μετά πάμε στo "open content" και επιλέγουμε να μας ανοίξει ένα rom, ώστε να εμφανιστούν τα Core Options.

 

Αφού φορτώσει το παιχνίδι, μόλις πατήσουμε για το Menu, θα μας εμφανιστούν κάποια νέα options. Αυτά που μας ενδιαφέρουν είναι τα "core input options" και "shader options"

 

Στο "core input options" αλλάζουμε τα κουμπιά για την συγκεκριμένη κονσόλα που φτιάχνουμε. Οταν είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα, πατάμε "save core remap file". Εχει και επιλογή για game αλλά εμείς θέλουμε core.

 

Μετά πάμε "shader options" και βάζουμε τον shader που θέλουμε για το συγκεκριμένο σύστημα.

 

Και τώρα προσοχή. Αφού λοιπόν δούμε ότι όλα είναι OK και θέλουμε το SNES μας να μείνει έτσι, πάμε πίσω στο αρχικό menu και πατάμε "save new config" και μετά quit.

 

Θα δούμε ότι μέσα στον φάκελο "configs" υπάρχουν κάποια νέα αρχεία. Ενα "retroarch-core-options" το οποίο δεν μας πολυενδιαφέρει και ένα για το SNES9x. Αυτό είναι το config που φτιάξαμε και προτείνω να το κάνουμε backup αλλά και read only. O λόγος για το read only είναι γιατί μετά μπορούμε να κάνουμε πειράματα και να μην φοβόμαστε αν σωθεί κάτι πάνω από κάτι άλλο και μας χαλάσει το config. Κατι πολύ εύκολο να συμβεί στο περίπλοκο menu του RetroArch. Το λέω σαν παθών και από τότε που το κάνω έτσι έχω γλυτώσει ταλαιπωρία (είχα να στήσω και 50 συστήματα).

 

Αφού το κάνουμε αυτό, μετά η διαδικασία είναι η εξής: Ανοίγουμε το RetroArch και το μόνο που κάνουμε είναι να πηγαίνουμε στο "Load Configuration" και να ανοίγουμε τα configς που φτιάξαμε. Και μόλις φορτώσει το config (δηλαδή η κονσόλα που στήσαμε) τότε πάμε open content και ανοίγουμε το rom που θέλουμε. Ολα τα υπόλοιπα θα γίνονται αυτόματα. Τα input μας, τα shaders, τα paths κλπ θα φορτώνουν αυτόματα, ανάλογα με το config πoυ κάνουμε load και δεν χρειάζεται να τα ξαναπειράζουμε.

 

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο φτιάχνουμε τα configs για όλα τα συστήματα. Εννοείται ότι τα configs αυτά μπορούμε τα τα μετονομάσουμε σε ότι θέλουμε (πχ αντί για "SNES9x_libretro" σε SNES ή Super Nintendo κλπ). Ετσι θα μπορούμε να σώσουμε διαφορετικά configs για κάθε core, αφού μερικά cores χρησιμοποιούνται για παραπάνω από 1 σύστημα.

 

 

Αυτά τα βασικά για αρχή, υπάρχουν πολλά ακόμα αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το RetroArch με άλλα frontends αλλά βλέπουμε.

Edited by Imgema
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ πολυ χρησιμο tutorial!

 

Νομιζω οτι περα απο MAME (ελεω TATE και αιματηρων HLSL ρυθμισεων) και Spectaculator (πληρωμενος) + και καποιους "εξωτικους" emulators, τα υπολοιπα θα τα παω μεσω RetroArch.

 

Ειναι αυτο που περιμενα στο PC απο την εποχη του Xport στο XBOX. Ενα κοινο GUI. Το RetroARch το πηγε καμποσα βηματα μακρυτερα απο οτι ο Xport μιας και τα εχουμε ολα σε ενα.

 

Τα cores που με ενδιαφερουν (χρονολογικα εως και SNES, 32X) παιζουν με CRT shaders ανετα και στο "επισημο" laptop μου (Dell Inspiron 7537 - i7 - 1080 αλλα με την Intel καρτα γραφικων) το οποιο το κοτσαρα πανω στην Samsung TV στο σαλονι. Eιναι συνδεδεμενη με τον ενιχυτη. Το χειρηστηριο του 360 εχει εξαιρετικα μακρυ καλωδιο (και ασφαλεια για τους σκουντουφληδες). Αραζω καναπε και τα εχω ολα υπο τον ελεγχο του controller.

 

Η απεικονιση χωρις πειραματισμους ακομα, ειναι τουμπανο (crt geometry, scanlines, σωστο aspect ratio)

 

Κατι πολυ κοντινες φωτοζ σε sprites που τραβηξα με το κινητο (προχειρατζα) απο το PC Engine core

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

You need to be a member in order to leave a comment

Δημιουργία λογαριασμού

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×