Jump to content
Sign in to follow this  
tv1988

RETRO οδικό δίκτυο Ελλάδας

Recommended Posts

Σε αυτή την ενότητα θα μιλήσουμε για το οδικό δίκτυο όλης της Ελλάδας μέχρι το 1995.Δηλαδή θα λέμε για ταξιδιωτικές εμπειρίες,πότε εγκαινιάστηκαν δρόμοι,γέφυρες κλπ.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θυμάμαι τη Λεωφόρο Κηφισού αιώνιο εργοτάξιο για πολλά χρόνια μέχρι τους Ολυμπιακούς αγώνες.Στην ΕΟ Αθηνών-Λαμίας στη ρενό στη Ν.Φιλαδέλφεια και στον κόμβο Καλυφτάκη υπήρχαν φανάρια.Οι γέφυρες Κολοκυνθούς και Ροσινιόλ πότε έγιναν?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, o Αχλαδόκαμπος και ο Κωλοσούρτης, σε όσους πήγαιναν στην Τρίπολη πριν από το '90, θα πρέπει να έχει μείνει τραυματική εμεπιρία.

Θυμίζω ότι πηγαίναμε από Κόρινθο Άργος, σε μια διαδρομή με συνεχείς εναλλαγές με τις διαβάσεις του τρένου, περνούσαμε εκείνη τη χαρακτηριστική "γωνία" που έκανε ο δρόμος ακριβώς στα Δερβενάκια (στο σταθμό), μπαίναμε στο Άργος, μέσα από την πόλη, και βγαίναμε στους Μύλους.

Εκεί τρώγαμε συνήθως σουβλάκια, για να πάρουμε δύναμη, κι άρχιζε η ανηφόρα του Αχλαδόκαμπου, με τα αμέτρητα πέταλα και τα εικονοστάσια από τα δυστυχήματα...

Στην κορυφή υπήρχε ένα παλιό γερμανικό πολυβολείο, και κάποιο εστιατόριο που έκανε γίδα βραστή (ερείπια τώρα).

Το άσχημο ήταν μετά : κατέβαινες μέσα από το χωριό του Αχλαδόκαμπου σε μια μεγάλη πεδιάδα, κι από κει, βλέποντας και τη γέφυρα του τρένου στο βάθος, ανέβαινες μια πολύ μακριά διαδρομή με σταθερή ανωφέρεια, τον "Κωλοσούρτη".

Το δεύτερο αυτό μισό, από την κορυφή και πέρα, αντικαταστάθηκε γύρω στο 1982-84, με ένα ηπιότερο κομμάτι, κι έτσι συντόμεψε αρκετά η Τρίπολη.

Ωσπου παραδόθηκε ο άλλος δρόμος, ο σημερινός Μορέας, και η απόσταση εκμηδενίστηκε.

 

Τον παλιό αυτό δρόμο τον έκανα πρόσφατα, και σας πληροφορώ ότι ακόμα έχει την κίνησή του, ενώ θα τον περίμενα έρημο.

Edited by ΦΖΠ1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Οι γέφυρες Κολοκυνθούς και Ροσινιόλ πότε έγιναν?

 

Οι παλιες γεφυρες στον Κηφισσο ειχαν σιδερενιο σκελετο και οχι τσιμεντεντιο οπως οι σημερινες που τις αντικατεστησαν.

Ειχαν δυο στενες (με τα σημερινα δεδομενα) λωριδες κυκλοφοριας σε καθε κατευθυνση και μεγαλη κλιση ανοδου και καθοδου.

Τα δυο ρευματα κυκλοφοριας δεν ηταν ενωμενα μεταξυ τους, καθως μεσολαβουσε το "ποταμι", το οποιο σκεπαστηκε σχετικα προσφατα.

 

Συμφωνα με οικογενειακες διηγησεις, οι γεφυρες αυτες ειχαν εγκαινιαστει απο τον Κωνσταντινο Καραμανλη το 1979, λιγο πριν την επισκεψη του Γαλλου προεδρου Βαλερι Ζισκαρ ντʼ Εστεν. Μαλιστα ειχε γινει ο συνηθισμενος "αγωνας δρομου" προκειμενου να ειναι ετοιμες ακριβως πριν την ελευση του υψηλου προσκεκλημενου.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O δρόμος Θεσ/νικη Βέροια πριν την Εγνατία (την οποία δεν πρόλαβα καθόσο έφυγα από την Κοζάνη το 1997) ο οποίος ήταν ουσιαστικά αυτοκινητόδρομος και ο παλιός δρόμος Βέροια-Κοζάνη μέσα απ΄τα βουνά. Επίσης όταν με είχε πάει ο θείος μου στην Βεργίνα, πριν το '92. Ο δρόμος Κοζάνη-Αθήνα πάλι μέσα απ'τα βουνά μέχρι τη Λάρισα, και κοντά στην Λάρισα κάτω απ΄ την σκιά των πυλώνων υπερυψηλής τάσης 400 kV (μεταφέρουν ενέργεια από τις παραγωγικές μονάδες της Κοζάνης σε Λάρισα,Βόλο-Αθήνα).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Στην κορυφή υπήρχε ένα παλιό γερμανικό πολυβολείο, και κάποιο εστιατόριο που έκανε γίδα βραστή (ερείπια τώρα).

 

Ερείπιο η γίδα βραστή? Τίποτε πια δεν μένει όρθιο σ' αυτόν τον τόπο? Το εστιατόριο θα έπρεπε να είναι διατηρητέο εθνικό μνημείο. Ή τουλάχιστον η επιγραφή "Γίδα Βραστή". Τα σουβλάκια των Μύλων (υπέροχα) και η Γίδα Βραστή (την οποία ποτέ δεν αισθάνθηκα τον πειρασμό να δοκιμάσω) ήταν οι διαχρονικές σταθερές της διαδρομής, μαζί με το απαραίτητο παμπάλαιο λεωφορείο των ΚΤΕΛ ή φορτηγό-μουτζούρη που σε πήγαινε καροτσάκι και όλο άλλαζες δεύτερη-τρίτη βρίζοντας την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισες να πας εκδρομή στη Βυτίνα (π.χ.)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η "γίδα βραστή" σήμερα, και το βενζινάδικο απέναντι...

https://www.instantstreetview.com/@3...75h,-15.44p,1z

https://www.instantstreetview.com/@37.52348,22.634368,316.83h,-2p,1z

 

Εδώ, το σημείο που της κυρυφής όπου ξεκίνησε η βελτίωση της χάραξης (αριστερά, η πιο παλιά επαρχιακή, που περνάει μέσα από το χωριό).

https://www.instantstreetview.com/@3....55h,-4.88p,1z

 

Τέλος, εδώ έχουμε κατέβει πλέον από το χωριό, στον κάμπο (λαδόκαμπο), βλέπουμε τη γέφυρα του τρένου στο βάθος, και μετά από λίγο ξεκινάει ν' ανηφορίζει ο "Κωλοσούρτης"...

https://www.instantstreetview.com/@3....2h,-11.31p,1z

Edited by ΦΖΠ1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα!

Θεσσαλονίκη- Κοζάνη!

Θεσσαλονίκη - Αθήνα - Πάτρα (ακόμα είναι πολύπαθη η Π.Α.Θ.Ε. !!!) Ειδικά το πέταλο του Μαλιακού!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η γέφυρα Μεσογείων και Κατεχάκη πότε έγινε?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο πολύπαθος δρόμος για Μεσαρά;(Ηράκλειο-Μοίρες) που έλεγαν θα τον φτιάχνανε ήδη από τη δεκαετία του '70 και τελικά τον φτιάχνουνε τώρα, θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος; Για όσους δεν το ξέρουνε, είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους εθνικούς δρόμους του νομού Ηρακλείου, απ όπου μάλιστα περνάνε και πάρα πολλές νταλίκες με οπωροκηπευτικά προϊόντα, πολλοί τουρίστες, φτιάχτηκε τη δεκαετία του '60 και μάλιστα ο εργολάβος που τον έφτιαξε ήταν γνωστός των γονιών μου, ακολουθώντας τη χάραξη του μονοπατιού που υπήρχε, και περνούσε μέσα από όλα τα χωριά, με τη λογική του κωλοσούρτη, και μάλιστα από το μακρύτερο χωριό της Ελλάδας, την Αγ. Βαρβάρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

You need to be a member in order to leave a comment

Δημιουργία λογαριασμού

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×