Jump to content
Sign in to follow this  
Leon

Τα πιο πρωτότυπα/επιδραστικά amiga games

Recommended Posts

Με αφορμή το Amiga vs 16 bit consoles βλέπω ότι πολλοί αμιγκάδες πέφτουν στην παγίδα να συναγωνιστούν τις κονσόλες στο στοιχείο τους. Και συγκρίνουν εικονικούς τίτλους που βγήκαν στις κονσόλες με κακές αντιγραφές της συμφοράς που βγήκαν στην Amiga. Όταν βλέπω άθλια παιχνίδια σαν το Lionheart, το Superfrog, κλπ να θεωρούνται από τους καλύτερους τίτλους της Amiga εξαγριώνομαι. 

Αντίθετα η Amiga έχει ένα πλήθος παιχνιδιών που είτε είναι πολύ πρωτότυπα είτε επηρέασαν με κάποιο τρόπο το gaming εκτός των ορίων της Amiga. Με αυτά τα παιχνίδια θα ασχοληθούμε εδώ και όχι με δευτεράτζες που απλά ήταν τεχνικά άρτια. Και φυσικά μόνο με Amiga originals ΟΧΙ μεταφορές από ST, PC, 8 bits, κονσόλες, arcades, κλπ. Η Amiga έχει ένα σημαντικό αριθμό μοναδικών δικών της παιχνιδιών δεν χρειάζεται να αναφερθούμε σε μεταφορές. Και αυτά τα παιχνίδια είναι που κάνουν την Amiga ένα από τα καλύτερα gaming platforms. Πάμε λοιπόν.

Championship Manager '93: Η μοναδική σειρά παιχνιδιών που ξεκίνησε από την Amiga και συνεχίζεται ως σήμερα απρόσκοπτα. Έχει παιχθεί φανατικά από εκατομμύρια ποδοσφαιρόφιλους και έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και από προπονητές. Η έκδοση του 93 προσέθεσε τα  πραγματικά ονόματα. 

Sensible World of Soccer: Μπήκε στα 10 σημαντικότερα παιχνίδια όλων των εποχών και θεωρείται cultural artifact. 'Nuff said. 

Lemmings: Η τεράστια επιτυχία της DMA πριν το Grand Theft Auto. Πιθανότατα το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της Amiga που βγήκε σε κάθε format της εποχής. Παρόλα αυτά η έκδοση της Amiga παραμένει η καλύτερη.

Populous: Ok τώρα τον Peter Molyneux θα τον πάρουν με τις πέτρες αλλά μια φορά και ένα καιρό έφτιαχνε πρωτότυπα παιχνίδια όπως το πρώτο God game. 

The Settlers: άλλη μια σειρά παιχνιδιών που κράτησε για πολύ καιρό και ξεκίνησε από την Amiga. To πρώτο παιχνίδι που συνδυάζει city building με real time strategy με ένα περίπλοκο οικονομικό μοντέλο. 

Cannon Fodder: War! Never been so much fun. Ένα πολύ πρωτότυπο χιουμοριστικό και αντιπολεμικό tactical shooter. Από τα καλύτερα παιχνίδια της Amiga.

Microprose Formula One Grand Prix: Η πρώτη προσπάθεια ρεαλιστικής προσομοίωσης του αθλήματος (μαζί με το Revs πάλι του Geoff Crammond) ξεκίνησε από την Amiga. 

Hunter: Το παιχνίδι είναι ο πρόγονος του Grand Theft Auto και όλων των σύγχρονων open world games. 

Another World: Μοναδική αισθητική (με διαφορά το ομορφότερο παιχνίδι της Amiga) χωρίς κανένα HUD (μοναδικό επίσης) και υπέροχο storytelling χωρίς καθόλου κείμενο. Μαζί με το Prince of Persia επηρέασαν το μοντέρνο storytelling στα cinematic παιχνίδια. 

Flashback: O πνευματικός απόγονος του Another World. Το ξεπερνά στο θέμα του gameplay (όπου το another world έπασχε). Πολύ σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη των σημερινών third person action adventures. PoP->Another World->Flashback->Fade to Black (πέρασμα του είδους στο 3D)->Tomb Raider. 

Worms: Πραγματικά μοναδικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε από bedroom coder για διαγωνισμό περιοδικού και έγινε τεράστια επιτυχία όχι μόνο στην Amiga αλλά παντού. Και όλα αυτά το 1995 που η εποχή των bedroom coders είχε πεθάνει και είχαν αρχίσει οι υπερπαραγωγές των εκατομμυρίων σε budget. 

Defender of the Crown: Ναι σε gameplay πάσχει. Ένα strategy light game με κάποια arcade sequences. Όμως η παρουσίαση ήταν κάτι μοναδικό και σε έκανε να νομίζεις ότι παίρνεις μέρος σε μια ταινία. Η βάση όλων των σύγχρονων παιχνιδιών που μοιάζουν με υπερπαραγωγές του Hollywood. 

The Chaos Engine: Πολύ καλό top down run'n'gun σε στυλ gauntlet. Προφανώς όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που είναι στη λίστα. Μπαίνει λόγω αισθητικής ως ένα από τα πρώτα steampunk video games. 

Cruise for a Corpse: Σχεδόν σίγουρα amiga original. H cinematique engine ξεκίνησε στον Atari ST (άρα το future wars είναι αταροπαίχνιδο) και σταδιακά πέρασε στην Amiga (άρα το τελευταίο της σειράς είναι αμιγκοπαίχνιδο). Οκ φοβερή αισθητική, θυμίζει Άγκαθα Κρίστι, time sensitive, κλπ, αλλά όλα αυτά τα έκανε το Colonel's Bequest μερικά χρόνια πριν. Μπαίνει στην λίστα γιατί είναι το πρώτο παιχνίδι που χρησιμοποίησε πολυγωνικούς χαρακτήρες πάνω σε 2D backgrounds. Στη συνέχεια καθιερώθηκε από το alone in the dark και το resident evil. 

Corporation: 6,83 στο Lemon Amiga! Οι περισσότεροι amiga gamers είναι άσχετοι άμα δίνουν τόσο στο corporation και δίνουν 8,51 στο Superfrog. Ένα παιχνίδι μπροστά από την εποχή του. Συνδυασμός fps με rpg με stealth, με σημασία ποιο μέλος του σώματος χτυπιέται, πρόγονος του System Shock και του Deus Ex πολύ πριν δημιουργηθεί επίσημα καν το είδος των FPS. 

TV Sports Football: To παιχνίδι που έδωσε την τηλεοπτική παρουσίαση στο άθλημα πριν το John Madden. 

Earl Weaver Baseball: Μιλώντας για τηλεοπτική παρουσίαση και ρεαλισμό αυτό το παιχνίδι ήταν το πρώτο που έδειξε τι μπορούν να κάνουν οι δεκαεξάμπιτοι στα sports games. 

Pipe Mania: Πολύ πρωτότυπο puzzle game και εθιστικό. 

Night Shift: Πολύ πρωτότυπο και από ότι βλέπω τελείως ξεχασμένο. 6,44 και μόλις 18 ψήφοι στο lemon Amiga. του αξίζει πολύ παραπάνω

Hired Guns: Άλλο ένα πρωτότυπο παιχνίδι από την DMA που επιτρέπει multiplayer 4 παικτών σε RPG. 

Powermonger: To πρώτο(?) RTS που χρησιμοποιεί πολύγωνα. Δεν βάζω το Carrier Command γιατί είναι συνδυασμός simulation/strategy. Το Powermonger είναι πιο κοντά σε αυτό που εννοούμε σήμερα RTS. 

Firepower: Πολύ πρωτότυπο 2 player capture the flag που παίζεται και με μόντεμ. Δείτε και το remake για το 3DO το Return Fire.

The Faery Tale Adventure: Ο πρόγονος των τεράστιων open world action RPGs σαν το Skyrim. Από τα πρώτα αν όχι το πρώτο του είδους. 

Robocop 3: Ευτυχώς η Ocean έδωσε τη δουλειά στην DID που έβγαλε ένα πρωτοποριακό 3D παιχνίδι (βασισμένο σε μια άθλια ταινία) και δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα film licensed platformers της πλάκας που έβγαζε η Ocean με το κιλό. 

Cadaver: Τα ισομετρικά arcade adventures είναι ένα μοναδικό genre της Ευρώπης που σπάνια το συναντάμε αλλού. Το Cadaver είναι άξιος συνεχιστής του είδους που θριάμβευσε στους οκτάμπιτους home. 

Frontier: Elite II: Ένας γαλαξίας σε μια δισκέτα. Θρίαμβος των ρεαλιστικών physics και του procedural generation στα computer games. Από τα πιο επιδραστικά παιχνίδια της amiga. 

Αυτά για αρχή και έπεται συνέχεια. Η Amiga έχει ένα μεγάλο πλήθος παιχνιδιών που πρωτοτύπησαν. Αμφιβάλλω αν τέτοια ποικιλία μπορούμε να βρούμε στο Mega Drive ή στο SNES. 

 

  • Like 5
  • Thanks 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Αλλη μια ενδιαφερουσα λιστα! Καποιοι τιτλοι πιστευα οτι ειχαν ξεκινησει απο το PC.

Παραξενευομαι οταν βλεπω να συσχετιζεται το Another World με το FlashBack, απο την εποχη που ειχαν πρωτοβγει. Νομιζω δεν εχουν καμια σχεση μεταξυ τους, περαν του οτι ανηκουν στην ιδια εταιρεια και στο ιδιο γενικοτερο ειδος (που σημερα λεγεται cinematic platformer [αν και το Another δεν ειναι platformer]). Το FlashBack ειναι οπως αναφερεις απογονος του Πρίγκιπα της Περσίας, αλλα εγω θα ελεγα οτι ειναι απευθειας κλωνος του Πριγκιπα. Κανεις το συχνο λαθος (για μενα) να παρεμβαλλεις το Another World, ενω εγω θα ελεγα οτι δεν εχει αμεση σχεση ουτε με το μεν ουτε με το δε.

Edited by Rakeesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τα τρία παιχνίδια ανήκουν στο είδος των cinematic platformers. To PoP ήταν τεράστια επιρροή για τα δύο παιχνίδια της Delphine. Παρότι δεν είναι από τον ίδιο δημιουργό, η επιρροή του another world στο flashback είναι ξεκάθαρη. Μικρή σημασία έχει πάντως. Μιλάμε για δύο πολύ σημαντικά παιχνίδια για την εξέλιξη του gaming που ξεκίνησαν από την Amiga. Ποια παιχνίδια νόμιζες ότι είναι pc games; να τσεκάρω μήπως έχω κάνει κανένα λάθος. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Leon said:

Ποια παιχνίδια νόμιζες ότι είναι pc games; να τσεκάρω μήπως έχω κάνει κανένα λάθος. 

 

Νομίζω κανένα δεν ήταν αρχικά PC game, απλά 3-4 παιχνίδια από τον κατάλογό σου (π.χ. Microprose Formula One Grand Prix) πρέπει να είχαν ταυτόχρονη κυκλοφορία σε διάφορα συστήματα.

Το οποίο γεννά το ερώτημα, στο οποίο μάλλον εσύ μπορείς να απαντήσεις: Ποιο ήταν το τελευταίο παιχνίδι που βγήκε για Amiga και για ST; Υποθέτω ότι θα είναι τίτλοι του 1994, το πολύ 1995.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι απλα καποια απο αυτα τα παιχνιδια βγηκαν ταυτοχρονα για ολες τις πλατφορμες ή τα εμαθα πρωτα για PC και δεν ηξερα (η δεν ειχα σκεφτει) οτι ειχαν βγει πρωτα στην Αμιγκα. Πιο πολυ εκπληξη ηταν παρα διαφωνια :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η λιστα ειναι παρα πολυ καλη. Συμφωνω στο κομματι πρωτοπορια-μοναδικοτητα και επιδραστικοτητα στην ευρυτερη νοοτροπια και εξελιξη που εδωσαν ως βασεις, αλλα διαφωνω στην διαχρονικοτητα τους ως τιτλοι και παιχνιδια καθεαυτου.

Πχ πολυ ομορφα τα Robocop, Corporation, The Fairy Tale Adventure μεταξυ αυτων, και αξια αναφερονται για την προσφορα τους. Ως τιτλοι ομως, δεν μπορεσαν να διακριθουν λογω του τεχνολογικου περιορισμου τοτε, και σιγουρα δεν κρατιουνται καλα στο σημερα.

Σημαντικοτατο πραγμα η πρωτοπορια σε μηχανισμους και υποθεση, οπως και επισης ο σχεδιασμος και ηχος, οπως και φυσικα η διασκεδαστικοτητα τους. Ενας παιχνιδας θα εκτιμησει την πραγματικη αξια και την συμβολη σε μελλοντικους τιτλους, αλλα.. καπου εκει τελειωνουν και ως τιτλοι. Τι να τους κανεις αν δεν ειναι διασκεδαστικοι και ξεπερασμενοι;

Ορθος αναφερεται πως η Amiga ειχε πιθανοτητα την μεγαλυτερη ποικιλια και πρωτοπορια στην εποχη της. Το κατα ποσο εμειναν διαχρονικοι και διασκεδαστικοι, ειναι εντελως διαφορετικο ομως ζητημα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Περίεργο μου φαίνεται που στα "10 σημαντικότερα παιχνίδια" υπάρχει το Sensible Soccer και όχι ας πούμε το Kick Off. Εγώ ούτε Αμιγκάς είμαι, ούτε παίζω ποδοσφαιράκια αλλά το Kick Off το θυμάμαι να το ακούω ή να διαβάζω συνέχεια γι αυτό ενώ το Sensible Soccer πολύ λιγότερο. Αλλά οκ, ο καθένας μπορεί να φτιάξει μία τέτοια λίστα, είναι καθαρά υποκειμενική.

Εγώ ας πούμε θα έβαζα το πρώτο Mario Bros αντί για το Mario Bros 3, Οκ το 3 είναι πολύ καλύτερο αλλά το Mario Bros 1 έκανε το μεγάλο μπαμ που έβαλε την Nintendo στον χάρτη και έσωσε το game consoles market στην Αμερική. Επίσης θα έβγαζα το Star Raiders και θα έβαζα κανένα Pacman στην θέση του.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Imgema said:

Περίεργο μου φαίνεται που στα "10 σημαντικότερα παιχνίδια" υπάρχει το Sensible Soccer και όχι ας πούμε το Kick Off. Εγώ ούτε Αμιγκάς είμαι, ούτε παίζω ποδοσφαιράκια αλλά το Kick Off το θυμάμαι να το ακούω ή να διαβάζω συνέχεια γι αυτό ενώ το Sensible Soccer πολύ λιγότερο. Αλλά οκ, ο καθένας μπορεί να φτιάξει μία τέτοια λίστα, είναι καθαρά υποκειμενική.

Για να γνωρίζεις φίλε μου, το Kick off 2 ήταν ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι στο είδος, αλλά ήθελε χέρια. Έπρεπε να καταπιαστείς με αυτό για να μάθεις να έχεις στην κατοχή σου την μπάλα και να καταφέρεις να σκοράρεις στους απίθανους τερματοφύλακες. Από την άλλη πλευρά, το Sensible Soccer ήταν πιο απλό στον χειρισμό και ήταν πιο εύκολο να βάλεις γκολ. Επίσης είχε άλλη οπτική γωνία κάμερας και οι παίχτες δεν έτρεχαν σαν τρελοί όπως στο Kick Off. Γενικά το Sensible ήταν ανάλαφρο ποδοσφαιράκι που έβαζες γκόλ χωρίς να ιδρώνεις. 

Πάντως για να μαθαίνουν οι νεότεροι, Kick off και Sensible Soccer παίζονται με πάθος μέχρι σήμερα σε 500αρες. Όχι μόνο εδώ στο Amigathering και σε ντόπιους ρετρό συλλόγους, αλλά πιο συστηματικά και φανατικά και στο εξωτερικό με έπαθλα κτλ. Τώρα αν αυτά τα δύο παιχνίδια παρέμειναν αντεικιμενικά διαχρονικά και διασκεδαστικά δεν το σχολιάζω, γιατί θα πέσουν και οι 5 τρίχες που έχω στο κεφάλι.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρόλο που γενικά δεν παίζω αθλητικά παιχνίδια όπως είπα, κάτι Kick Off και Sensible τα σέβομαι. Eίχα παίξει λίγο και από τα δύο σε κονσόλα σε φίλο μου που του άρεσαν αυτά (δεν έχω ιδέα για διαφορές από Amiga) και το Sensible ήταν όντως διασκεδαστικό σαν διπλό. Μου άρεσε δηλαδή η απλότητα και η ταχύτητα. Μου θύμιζε και το κλασσικό Tehkan World Cup στα arcade. Στο Kick Off μου την έσπαγε που έχανες την μπάλα όταν έστριβες. Αλλά ως "hardcore gamer" σε άλλα είδη, καταλαβαίνω ότι αυτό μπορεί να είναι υπέρ για πολλούς παίκτες.

Το ότι είναι διαχρονικά δεν μου φαίνεται καθόλου περίεργο γιατί απο όσο θυμάμαι είναι από τα τελευταία  ποδοσφαιράκια "παλιάς κοπής". Οταν λέω αυτό εννοώ πως αμέσως μετά το Sensible αρχίσανε να κερδίζουν έδαφος κάτι Fifa Soccer και International Super Star Soccer Deluxe τα οποία έδιναν περισσότερο βάρος στον ρεαλισμό και την απεικόνιση, ώστε να είναι πιο κοντά σε ένα πραγματικό παιχνίδι ποδοσφαίρου. Αλλα σαν διπλά δεν ήταν τόσο διασκεδαστικά γιατί είχαν πιο αργό ρυθμό, πιο περίπλοκο gameplay κλπ, τα οποία εγώ βέβαια προτιμώ στα single player παιχνίδια άλλων ειδών αλλά όταν παίζω ανταγωνιστικά διπλά θέλω κάτι απλό, γρήγορο και εθιστικό. Φαντάζομαι κάτι παρόμοιο να ισχύει και για όσους παίζουν ποδοσφαιράκια. Οπότε έχουμε την διαχρονικότητα.

Μέχρι και την μουσική την ώρα του αγώνα καταργήσανε ενώ θυμάμαι το Sensible στο Mega Drive είχε πιασάρικη μουσική ενώ έπαιζες.

Καλά, για κάτι σύγχρονα Fifa 18/PES κλπ δεν το συζητάω καθόλου προσωπικά. Καλύτερα να βάλεις δύο αντιπάλους CPU να παίζουν μόνοι τους και να κάθεσαι να βλέπεις, τουλάχιστον είναι καλά στο να σου δίνουν την αίσθηση ότι βλέπεις κανονικό αγώνα.

Οπότε ναι, ο κόσμος θα συνεχίσει να τα παίζει αυτά τα παιχνίδια γιατί δεν ξεπεράστηκαν, απλά σταμάτησαν να εξελίσσονται και αντικαταστάθηκαν από κάτι άλλο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Imgema οι τιτλοι που αναλυει ο @Leon ειτε ειναι αποκλειστικοι για το μηχανημα, ειτε κυκλοφορησαν πρωτα εκει, γιαυτο και δεν υπαρχουν καποια πολυ δυνατα ονοματα.

Το κατα ποσο τωρα, παρα πολλα απο τα παραπανω ειναι πρακτικα και καλοι και ενδιαφεροντες τιτλοι, ειναι μια ξεχωριστη και πολυ καλη συζητηση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

You need to be a member in order to leave a comment

Δημιουργία λογαριασμού

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×