Jump to content

appoul

Members
  • Content Count

    281
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

753 Excellent

About appoul

  • Rank
    RetroActive
  1. Πάντως η Ρένα Βλαχοπούλου πρωτοεμφανίστηκε σε τουρκική ταινία, το Affet Beni Allahim του 1953, που μάλλον φαίνεται πως δεν θα δούμε ποτέ!
  2. Νομίζω κι εγώ πως είναι η Λίντα Άλμα. Μπορείτε, ανεξάρτητα από το χρώμα των μαλλιών, να συγκρίνετε και τον τρόπο που κινεί το κορμί της σε άλλα χορευτικά, πχ. στο "Χαρούμενο ξεκίνημα" [edit]This video contains content from Finos Films, who has blocked it on copyright ground [/edit]
  3. Νομίζω ότι στη βιντεοταινία "Ο άρχοντας της λιγούρας" με τον Γιώργο Παπαζήση εμφανίζεται ο γιος του πρωταγωνιστή, Γιάννης Παπαζήσης. Δεν βλέπω σχετική πληροφορία στη retrodb και το γράφω με επιφύλαξη, υπάρχει σαν ανάμνηση στο μυαλό μου.
  4. Η επιστολή γράφτηκε επειδή η Βλαχοπούλου είχε μόλις αρχίσει πρόβες για την αθηναϊκή θεατρική παρουσίαση της κωμωδίας "Η μανούλα, το μανούλι και ο παίδαρος" στο θέατρο Βρετάνια. Προφανώς η Παγκράτη θα ήθελε να είναι στον θίασο και να επαναλάβει τον ρόλο της, αλλά και η Βλαχοπούλου θα είχε σοβαρούς λόγους για να μη θέλει να συνεργαστεί μαζί της. Επιπλέον, ακόμα κι αν η Παγκράτη έκανε πιο πολλές εμφανίσεις από τη Βλαχοπούλου σε ταινίες εκείνης της περιόδου (χωρίς βέβαια να "κουβαλά" πάνω της καμιά από αυτές τις ταινίες, πάντα ήταν guest star), δεν νομίζω ότι οι δυο καριέρες μπορούν να συγκριθούν. Στο κάτω-κάτω το σινεμά ετοιμαζόταν πάλι να μπει σε περίοδο εμπορικής παρακμής και η προβολή των παλιών ταινιών της Βλαχοπούλου στην τηλεόραση θα συνέχιζαν να την τοποθετούν και πάλι ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού--το ίδιο και οι θεατρικές της εμφανίσεις. Το περιστατικό ήταν σίγουρα λυπηρό και ολόκληρη την αλήθεια ενδεχομένως οι δυο συμπατριώτισσες να την "πήραν" μαζί τους.
  5. tonytony, σήμερα μόλις ανακάλυψα ότι το έχεις ανεβάσει. Έχω τις δυο σελίδες από το περιοδικό (με την επιστολή και τη συνέντευξη της Παγκράτη) αλλά δεν είχα σημειώσει την ακριβή ημερομηνία (ήξερα μόνο ότι είναι άνοιξη του '85). Με βοήθησες πολύ για άλλη μια φορά!
  6. Δυστυχώς το παιχνίδι προβαλλόταν από ένα σημείο και μετά Παρασκευή βράδυ και δεν μπορούσα να το παρακολουθήσω λόγω μαθητικών υποχρεώσεων. Εκτός από αυτό του πρώτου επεισοδίου που αναφέρει ο spyrosd, θυμάμαι ένα-δυο trivia ακόμα από επεισόδια που μπόρεσα να παρακολουθήσω. Σε ένα επεισόδιο το θέμα ήταν τα "Κόκκινα Φανάρια" του Γεωργιάδη και μια ερώτηση που έθεσε ο Δαλιανίδης είχε ως απάντηση το όνομα του Νότη Περγιάλη. Έγραψε λοιπόν ο παίκτης ή η παίκτρια το όνομα σε ένα χαρτί και το πήρε η Μαρία για να το διαβάσει και τόνισε το όνομα στη λήγουσα (άραγε ο παίκτης το είχε γράψει έτσι ή το είχε γράψει με κεφαλαία και η Μαρία δεν ήξερε πού τονιζόταν) και ο Δαλιανίδη τη διόρθωσε διακριτικά. Επίσης σε ένα άλλο επεισόδιο που έτυχε να δω ο Δαλιανίδης είπε ότι σε παλιότερη εκπομπή είχε μιλήσει η Ρένα Βλαχοπούλου για τον Φίνο και είχε πει πως ο Φίνος τα έδωσε όλα μα δεν πήρε τίποτα. Δεν ξέρω (και θα ήθελα πολύ-πολύ να μάθω) σε ποιο επεισόδιο είχε μιλήσει η Ρένα αλλά υποπτεύομαι πως ήταν σε εκείνο που το θέμα του παιχνιδιού ήταν το "Κάτι να καίει"---κι αυτό το ξέρω γιατί έπιασε φευγαλέα το μάτι μου, στην οθόνη σε βιτρίνα ενός καταστήματος καθώς πήγαινα από το ένα απογευματινό μάθημα στο άλλο, απόσπασμα από την ταινία κι ευθύς αμέσως μετά τον Δαλιανίδη να μιλά (αλλά φυσικά δεν άκουσα τι έλεγε...)...
  7. Η ιστορία είναι αληθινή, όπως είπε η Μελάγια σε μια ραδιοφωνική συνέντευξη στη Σοφία Μιχαλίτση. Της το επιβεβαίωσαν η Ελένη Χατζηαργύρη. ο Θάνος Κωστόπουλος και ο Αλέξης Μινωτής. Ετοίμασα ένα αφιέρωμα στη Μάγια Μελάγια χρησιμοποιώντας υλικό και από τη retrodb.gr. Εκεί με έκπληξη διάβασα για μια εμφάνισή της στην ταινία του 1983 "Η παρεξήγηση". Εχει δει κανείς/καμιά το φιλμ για να μας πει αν η Μελάγια εμφανίζεται σε αυτήν ως ηθοποιός ή/και ως τραγουδίστρια; Το αφιέρωμά μου, για όποιον/αν ενδιαφέρεται, βρίσκεται εδώ: http://vlahopoulou.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html
  8. Από το πρόγραμμα του Μετροπόλιταν
  9. Μπράβο, Αντώνη! Και ευχαριστούμε!
  10. Το τρίτο πρόγραμμα λειτουργεί και πάλι στην παλιά του συχνότητα! Με αρκετούς από τους παλιούς του παραγωγούς αλλά και νέους. Ένας από τους νέους (αλλά "παλιός" στο δεύτερο πρόγραμμα της ΕΡΑ) είναι και ο Σιδερής Πρίντεζης που επιμελείται την εκπομπή "Από το γραμμόφωνο στο μαγνητόφωνο" κάθε Κυριακή στις 7. Εκεί μεταδίδει και αποσπάσματα από θεατρικά της ΕΡΑ. Και αμέσως μετά στις 9μμ μεταδίδεται ένα ολόκληρο θεατρικό έργο από το αρχείο της ΕΡΑ.
  11. Κάθε Κυριακή απόγευμα στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΝΕΡΙΤ, στην εκπομπή "Από το γραμμόφωνο στο μαγνητόφωνο" ο Σιδερής Πρίντεζης μεταδίδει αποσπάσματα και από την εκπομπή του Μαμάκη. Να πω επίσης, ότι όταν πέθανε ο Μαμάκης, η γυναίκα του, η σπουδαία χορογράφος της Λυρικής Τατιάνα Βαρούτη-Μαμάκη συνέχισε την ίδια εκπομπή στην τηλεόραση, με τίτλο "Το θέατρο στην τηλεόραση".
  12. Κάτι να καίει: Λίγο πριν το φινάλε της ταινίας, η Σοφία (Ρένα Βλαχοπούλου) θλιμμένη αναφέρεται στη "μοίρα της": "Είναι ορισμένες γυναίκες που η μοίρα τους είναι να μένουν γεροντοκόρες για να νταντεύουν τα παιδιά των αδελφών τους.... Εσείς θα κάνετε πολλά παιδιά, ε;" (Ευτυχώς στο φινάλε ο Δαλιανίδης της φέρνει στο κοινό του θεάτρου τον Βογιατζή! Ραντεβού στον αέρα: Η Τζένη Σταθάτου (Ρένα Βλαχοπούλου) παρακαλεί τον Γιάννη Βογιατζή να την παντρευτεί έστω για μια μέρα για να της φύγει η ρετσινιά της γεροντοκόρης. Ζητείται επειγόντως γαμπρός: Η Ρένα Βλαχοπούλου θλιμμένη όταν συνειδητοποιεί ότι οι κύριοι που θεωρούσε υποψήφιοι μνηστήρες της ενδιαφέρονται για την κόρη της.
  13. Απίστευτο!!! Δεν το ήξερα. Βέβαια λίγο άκυρο το εξώφυλλο, δεν έψαχναν πειρατικό θησαυρό τα παιδιά! Επίσης στο οπισθώφυλλο τη Νικόλ την ονομάζουν Ρένα!!
  14. Στην "Κόμησσα της Κέρκυρας" οι μαθητές και οι μαθήτριες της σιόρα Αντζολίνας τραγουδούν το "Κοκορίκο" (των Γ. Κατσαρού-Α. Σακελλάριου) μαζί της.
  15. Κάτι διαφορετικό αλλά ελπίζω όχι off topic: δεν πρόκειται για τραγούδι που ακούγεται σε δυο ταινίες, αλλά για ένα κομμάτι πιανιστικό, πολύ γνωστό σε όσους/ες έχουν περάσει από τα ωδεία. Μιλώ για το Reproches d' Amour του L. Schatz. Το κομμάτι ακούγεται, θαρρώ όχι τυχαία, σε δυο ταινίες του Αλέκου Σακελλάριου που έχουν να κάνουν με πιάνο. Πρόκειται για τη "Θεία από το Σικάγο" και την "Κόμησσα της Κέρκυρας". Στην πρώτη ταινία ακούγεται όσο μιλούν η Γεωργία Βασιλειάδου και η Ελένη Ζαφειρίου για το μέλλον των τεσσάρων κοριτσιών όσο η Τζένη Καρέζη (υποτίθεται πως) παίζει πιάνο και οι αδελφές της βρίσκονται γύρω (και πάνω!) από το πιάνο. Αρχικά, ακούγονται δυο αποσπάσματα από το κομμάτι στο πιάνο (όχι με στην κανοική τους σειρά), παρεμβάλλεται μια ορχηστρική διασκευή του (προφανώς από τον Τάκη Μωράκη) όσο αρχίζει η μεταμόρφωση του σπιτιού του Χαρίλαου και μετά ακούγεται πάλι ενα από τα αποσπάσματα όσο η Βασιλειάδου λέει ότι πρέπει το πιάνο να αντικατασταθεί από ένα πικάπ. Στη δε "Κόμησσα της Κέρκυρας" ακούγεται ένα ακόμα απόσπασμα από το τραγούδι στην αρχή της ταινίας όταν παίζει πιάνο μια μικρή μαθήτρια της Βλαχοπούλου και εκείνη συγκινείται. Αν και στις δυο ταινίες δεν ακούγονται τα ίδια αποσπάσματα του κομματιού, θεωρώ ότι δεν είναι τυχαία η επιλογή τους από τον Σακελλάριο αφού πρόκειται για χαρακτηριστικό κομμάτι του πιανιστικού ρεπερτορίου που εκείνα τα χρόνια σίγουρα ήταν ιδιαίτερα οικείο σε όσους/ες ασχολούνταν με το πιάνο. (Ολόκληρο το κομμάτι μπορείτε να το ακούσετε σε μια πολύ ωραία εκτέλεση εδώ: [video=youtube;T5unDE-0i4A] )
×
×
  • Create New...