Jump to content

Leon

Members
  • Content Count

    1,992
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Leon last won the day on September 15

Leon had the most liked content!

Community Reputation

11,419 Excellent

About Leon

  • Rank
    RetroNuts!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 33. Skool Daze (Series) 1984 Νομίζω οι περισσότεροι παίκτες που δεν είχαν το παιχνίδι αυθεντικό δεν γνώριζαν ότι είχε σκοπό το παιχνίδι που αν δεν έχεις διαβάσει τις οδηγίες μάλλον είναι αδύνατο να το βρεις μόνος σου. Αλλά μικρή σημασία έχει στο να απολαύσεις το παιχνίδι αφού μιλάμε για ένα από τα πρώτα sandbox παιχνίδια που μπορείς απλά να ακολουθήσεις την μαθητική ζωή του Eric. Μπορείς να κάνεις ζαβολιές ή να προσπαθήσεις να είσαι τακτικός μαθητής. Να ρίξεις με την σφεντόνα στους καθηγητές και να τιμωρηθεί άλλος, να μη φας ξύλο από τον νταή της τάξης, να βαρέσεις τον σπασίκλα της τάξης που πάει να σε καρφώσει και να γράψεις βρισιές στον πίνακα. O μικρόκοσμος του σχολείου στην οθόνη του υπολογιστή, οπότε κατά μία έννοια είναι το πιο νοσταλγικό παιχνίδι που υπάρχει αφού συνδυάζει τη νοσταλγία του gaming μαζί με αυτή των σχολικών χρόνων. Πολύ μοναδικό παιχνίδι που δυστυχώς δεν είχε μιμητές με μόνη ίσως εξαίρεση το Bully της Rockstar. Ποια έκδοση να παίξετε: Το Back to Skool κρατάει την συνταγή και είναι μεγαλύτερο με περισσότερα πράγματα να κάνεις. Τώρα υπάρχει και θηλέων όπου ο Eric έχει κορίτσι. Φυσικά μπορείς να αλλάξεις τα ονόματα των χαρακτήρων οπότε να βάλεις το όνομα του κοριτσιού που σου άρεσε (άραγε τι να κάνει η Ζωίτσα;) 34. Contact Sam Cruise (1986) Το τελευταίο παιχνίδι του David Reidy χρησιμοποιεί την engine του Skool Daze για αυτό το murder mystery σε παρωδία The Maltese Falcon. Πολύ διασκεδαστικό, αφού έχεις πολλά πράγματα να κάνεις. Να λύσεις το μυστήριο, να αποφύγεις την αστυνομία με μεταμφίεση ή να κλείσεις τα φώτα σε ένα κτήριο, να μαζέψεις χρήματα (που λειτουργούν ως ενέργεια) από τον δρόμο που σκορπίστηκαν μετά από μια τραπεζική ληστεία, να αποφύγεις τις σφαίρες της μαφίας και να μην σε πετάξουν από ένα πολύ ψηλό κτήριο. Το τηλέφωνο επίσης παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας, συμπληρώνοντας όλα τα κλισέ των φιλμ νουάρ. Πολύ ωραία και η αποτύπωση μια αμερικανικής πόλης για τα δεδομένα του Spectrum. Αποκλειστικά για Spectrum 35. Little Computer People (1985) O προπάτορας των Sims δεν είναι καν παιχνίδι με την στενή έννοια αλλά ένα πρωτοποριακό simulation από τον David Crane. Το interaction που έχεις με τον χαρακτήρα είναι μικρό, μπορείς να του στέλνεις φαγητό και άλλες προμήθειες και να του ζητάς να κάνει κάποια πράγματα όπως πχ να ταΐσει τον σκύλο του, αλλά γενικά ο χαρακτήρας ζει την ζωή του ανεξάρτητα από εσένα και είναι σαν να παρατηρείς κάποιον σε ένα κουκλόσπιτο, ή ένα ψάρι σε γυάλα. Αν βέβαια τον αφήσεις πολύ μόνο του θα αρρωστήσει και θα είναι δυστυχισμένος και δεν θα υπακούει στις εντολές σου. Κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό, οπότε το κάθε ανθρωπάκι που έχεις είναι διαφορετικό από υπολογιστή σε υπολογιστή. Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga
  2. 26. Sundog: Frozen Legacy (1984) Μιας και το 1001 videogames είχε το Oids και το Dungeon Master ας δούμε την τρίτη παιχνιδάρα της FTL, το μοναδικό δυστυχώς παιχνίδι που δημιούργησε ο Bruce Webster. Αν και υπήρχαν σχέδια για sequel δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ αφού η επιτυχία του Dungeon Master ώθησε την εταιρία να επικεντρωθεί εκεί. Παίρνετε τον ρόλο ενός σκλάβου που κληρονομεί ένα διαστημόπλοιο από τον θείο του που πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες (το Sundog) μαζί με το συμβόλαιο να μεταφέρει προμήθειες σε μια αποικία μιας θρησκευτικής σέκτας. Φυσικά παίζοντας το παιχνίδι θα ξεδιπλωθεί το σενάριο. Το παιχνίδι είναι ένα space trading game με διαστημικές μάχες, στοιχεία strategy και RPG. Είναι φοβερά επικό με απίστευτη προσοχή στην λεπτομέρεια του κόσμου του που θα σας απορροφήσει για πολύ καιρό. To παιχνίδι είχε GUI επηρεασμένο από την Apple Lisa, κάτι μοναδικό για τα δεδομένα του ταπεινού Apple II. Ποια έκδοση να παίξετε: ένα remake είναι σε beta αλλά προτείνω την έκδοση για ST που είναι πολύ ανώτερη από την original. Δυστυχώς δεν είχε βγει ποτέ για Amiga. 27. Star Trek: The Rebel Universe (1987) Μιλώντας για παιχνίδια που δεν βγήκαν στην Amiga ας δούμε το παιχνίδι του θρυλικού (RIP) Mike Singleton. Όπως τα περισσότερα παιχνίδια του δεν κατατάσσεται σε ένα genre, αλλά είναι συνδυασμός πολλών. Εδώ η 5χρονη αποστολή σας είναι να βρείτε τι συμβαίνει στην Quarantine Zone, όπου όποιο διαστημόπλοιο της ομοσπονδίας μπαίνει λιποτακτεί και πάει με τους Klingons. Το παιχνίδι είναι space sim σε συνδυασμό με text adventure όταν κατεβαίνετε στους πλανήτες. Ενώ έχει πολύ ωραία γραφικά μέσα στο enterprise (βέβαια οι χαρακτήρες μοιάζουν να φοράνε κραγιόν) δυστυχώς έχουμε πολύ απλοϊκά wireframes στην εξερεύνηση των πλανητών, ενώ και οι wireframe 3D μάχες δεν έφταναν το τεχνικό ορόσημο του Starglider (βέβαια τίποτα δεν το έπιανε εκείνη την εποχή). Πάντως ήταν το καλύτερο Star Trek παιχνίδι που έπιανε το πνεύμα της σειράς μέχρι να βγει το αριστουργηματικό 25th anniversary. Ποια έκδοση να παίξετε: Atari ST 28. The Lords of Midnight (1983) Ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του Spectrum δια χειρός Mike Singleton. Εδώ έχουμε ένα υβρίδιο war game/rpg όπου παίζουμε το Lord of the Rings με τους σειριακούς αριθμούς λιμαρισμένους όπως λένε και οι Αμερικάνοι. Μπορεί να παιχθεί ως adventure όπου πρέπει να καταστρέψετε το ένα δαχτυλί...εεε το ice crown που είναι η πηγή δύναμης του Saur...Doomdark, ως wargame όπου πρέπει να στρατολογήσετε λόρδους και να τον νικήσετε στρατιωτικά ή με συνδυασμό και των δύο. Ο χάρτης του παιχνιδιού είναι τεράστιος και τον βλέπετε σε first person perspective με την πρωτοποριακή τεχνική που ανέπτυξε ο Singleton που ονόμασε landscaping. Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχουν remakes αλλά ας μείνουμε στην αυθεντική έκδοση. Υπάρχει ένα απόλυτα πιστό port για DOS όπου έχετε την ίδια εμπειρία με τον Spectrum αλλά με την ταχύτητα του PC. 29. The Dark Sceptre (1987) Και εδώ βλέπουμε τα γνωστά μοτίβα των παιχνιδιών του Singleton. Φυσικά και αυτό επηρεασμένο από το Lord of the Rings, ελέγχετε ξεχωριστούς χαρακτήρες με διαφορετικά χαρακτηριστικά που τους δίνετε οδηγίες, στρατολογείτε και άλλους χαρακτήρες και όλο αυτό σε ένα πλαίσιο real time strategy. Σκοπός σας είναι να βρείτε και να καταστρέψετε το dark sceptre αλλά υπάρχει η αντίπαλη ομάδα των Shadow Lords που θέλει να σας σταματήσει. Υπάρχουν και άλλες ομάδες που είναι ουδέτερες αρχικά αλλά ανάλογα με τα όσα συμβαίνουν στο παιχνίδι μπορείτε να γίνετε εχθροί και φίλοι. Πολύ εντυπωσιακά για τον Spectrum side scrolling γραφικά με τεράστια sprites. Ποια έκδοση να παίξετε: Spectrum, πολύ κατώτερη η μεταφορά για CPC 30. War in Middle Earth (1988) Και επιτέλους ο Mike Singleton δημιούργησε ένα παιχνίδι που βασίστηκε στο επίσημο license του Lord of the Rings. Και εδώ έχουμε το μοτίβο υβρίδιο real time strategy με adventure/rpg. Το παιχνίδι ακολουθεί τα γεγονότα του Lord of the RingsΑν και δεν φτάνει το επίπεδο των πιο κλασικών παιχνιδιών του Singleton είναι μια πολύ καλή μεταφορά του κόσμου του Tolkien που οι λάτρεις του πρέπει να δουν. Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga με τα καλύτερα γραφικά και ήχο. 31. Midwinter (1989) Το καλύτερο παιχνίδι του Singleton μαζί με το Lords of Midnight. Και αυτό ακολουθεί το ίδιο στυλ υβριδίου και των άλλων παιχνιδιών του, αλλά εδώ έχουμε ένα τεράστιο real time 3D κόσμο, με διαφόρων ειδών οχήματα που μπορείτε να οδηγήσετε, ένα πραγματικό προπάτορα των σημερινών open world 3d παιχνιδιών. Και εδώ πρέπει να στρατολογήσετε χαρακτήρες και να οδηγήσετε τις δυνάμεις σας ενάντια στον General Masters. O μετά αποκαλυπτικός κόσμος του Midwinter είναι καλυμμένος με χιόνι όπως και στο Lords of Midnight. Αναρωτιέμαι γιατί. Πιθανολογώ ότι η μονοτονία του χιονιού είναι πιο εύκολη στην αποτύπωση της στα γραφικά. Μέσα στις πολλές πρωτιές που έχει το παιχνίδι, είναι και το πρώτο FPS που έχει sniper rifle και μάλιστα με πολύ ρεαλιστική απόδοση, οπότε ξέρετε ποιον να κατηγορήσετε για τα καμπέρια. Ποια έκδοση να παίξετε: Θα έλεγα PC. Η έκδοση για Amiga έχει μεν λίγο καλύτερο ήχο αλλά δεν είναι τίποτα αξιόλογο. Στην έκδοση για DOS έχουμε κάπως καλύτερα ingame γραφικά, με το χιόνι να μην έχει το dithering της έκδοσης για Amiga που προφανώς βασίζεται στην 16χρωμη έκδοση για ST. Φυσικά σε σχέση με stock amiga 500 έχει και πολύ καλύτερο framerate. 32. Ashes of Empire (1992) To παιχνίδι θυμίζει πολύ το Midwinter, αλλά εδώ ο Singleton ασχολείται με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης. Σκοπός είναι να φέρετε ειρήνη στα διαλυμένα κρατίδια της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και να αποτρέψετε εμφυλίους πολέμους. Πολύ ενδιαφέρουσα θεματολογία που ασχολείται με τα προβλήματα της εποχής και πόσο δύσκολη είναι η επίλυση τους. Δυστυχώς λόγο της γνωστής πολυπλοκότητας των παιχνιδιών του Singleton δεν είχε την απήχηση που του άξιζε. Ποια έκδοση να παίξετε: Η DOS έκδοση με τα VGA γραφικά είναι προτιμότερη από το Amiga original. Το παιχνίδι ερχόταν με ένα βίντεο που σας έδειχνε πως να το παίξετε που βοηθάει πολύ σε ένα τόσο δύσκολο παιχνίδι.
  3. @Wally To τσίμπησες; Πολύ καλά τα Sony, αυτά χρησιμοποιούσα και εγώ πριν περάσω στις LED (είχα 2 21"). Στον τομέα των γραφικών αργήσαμε να περάσουμε στις LCD οθόνες λόγω της ανωτερότητας των CRT στην απόδοση των χρωμάτων. Δεν είναι κατάλληλο βέβαια για retro gaming αφού δεν πέφτει κάτω από 640Χ480 (αφού δεν έχει horizontal refresh rate κάτω από 30khz), αλλά είναι ιδανικό για SVGA παιχνίδια. Η πλάκα είναι ότι στο PC από την VGA εποχή βλέπαμε τα παιχνίδια "λάθος" αφού όλα τα monitor ήταν 30 khz οπότε διπλασίαζαν τα VGA παιχνίδια που ήταν 320x200. Φυσικά και οι game designers είχαν τα ίδια monitor οπότε και αυτοί σχεδίαζαν βάσει αυτού του upscaling. Γιαυτό μας φαίνονταν πιξελιασμένα σε σχέση με την Amiga (αφού το 1084s έδειχνε τις χαμηλές αναλύσεις native). Σήμερα που μπορούμε να τα παίξουμε σε CRT TV νομίζω δείχνουν καλύτερα από ότι τα παίζαμε τότε παρά το γεγονός ότι δεν είχαν σχεδιαστεί να παίζουν έτσι (βέβαια αυτό είναι θέμα γούστου). Βέβαια το τραγικό είναι όταν βλέπω youtube video να παίζουν σε 320x200 σαν να είναι widescreen. Τα παιχνίδια ήταν σχεδιασμένα να στρετσάρουν το 320x200 σε 4:3 για να γεμίζουν όλη την οθόνη. Ακριβώς το ίδιο λάθος κάνουν και αυτοί που παίζουν NTSC amiga games, με αποτέλεσμα να βλέπουμε τους χαρακτήρες των παιχνιδιών κοντόχοντρους.
  4. Ας δούμε τα παιχνίδια που είναι κυρίως κείμενο που υπάρχουν στο 1001 videogames εκτός από τα κλασσικά text adventures που θα τα δούμε εκτενώς κάποια άλλη στιγμή. 21. MUD (1980) Φαντάζομαι οι παλιότεροι θα θυμάστε το Special Review του Pixel για το MUD. Διαβάζαμε για ένα απίστευτο μαγικό online κόσμο που δυστυχώς για τους περισσότερους από εμάς ήταν απρόσιτος. Modem, συνδρομές και τα έξοδα υπεραστικού τηλεφώνου στην Αγγλία το καθιστούσαν απαγορευτικό. Σήμερα όμως μπορούμε να ζήσουμε τη μαγεία δωρεάν. Πέρα από όμως από το απωθημένο, υπάρχει ουσιαστικός λόγος να προτιμήσετε το MUD από ένα γραφικό MMORPG. Βλέπετε με το κείμενο υπάρχει πολύ περισσότερη αλληλεπίδραση, πολύ περισσότερος ρεαλισμός, πολύ ρεαλιστικότερα physics από ότι επιτρέπουν τα σημερινά MMOs. Τα γραφικά βάζουν πολλούς περιορισμούς γιατί πρέπει να φτιάξεις τα γραφικά και το animation για όλα αυτά, ενώ με το κείμενο είναι πολύ απλούστερο. Δείτε το βίντεο όπου ο συνδημιουργός του MUD Dr. Richard Bartle συγκρίνει τα MMORPGs με τα MUD. Προτείνω να δείτε όλα τα βίντεο της συνέντευξης στον Matt Barton, ο καθηγητής είναι ένα πολύ αξιόλογο άτομο με βαθιά γνώση του game design. Ποια έκδοση να παίξετε: Το MUD2 που είναι η βελτιωμένη έκδοση και είναι το πιο μακροχρόνια ενεργό online game. O Richard Bartle είναι ακόμα ενεργός στην ανάπτυξη του. 22. Rogue (1980) Αν και είναι ένα από τα πιο πρωτοποριακά παιχνίδια όλων των εποχών, που δημιούργησε ένα ολόκληρο είδος αλλά και επηρέασε πάρα πολλά άλλα παιχνίδια (πχ το Diablo), το παιχνίδι δεν κατάφερε να γίνει ποτέ εμπορική επιτυχία. Από την μία όταν βγήκε εμπορικά στους μικρουπολογιστές μάλλον δεν ενθουσίασε το κοινό με τους ASCII χαρακτήρες. Τότε είχαν βγει παιχνίδια με πολύ εντυπωσιακά γραφικά όπως το Ultima III. Ίσως το permadeath και η περιπλοκότητα του παιχνιδιού να ήταν αποτρεπτικά για τους περισσότερους παίκτες. Από την άλλη ο λόγος ίσως βρίσκεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι είναι δημιούργημα της hacker culture του UNIX που ήταν ιδεολογικά αντίθετη με την εμπορική εκμετάλλευση. Δεν υπήρχε λόγος να αγοράσεις το Rogue, υπήρχαν άπειρες public domain εκδόσεις του παιχνιδιού, αφού ήταν open source software. Ποια έκδοση να παίξετε: Μιλώντας αποκλειστικά για την εμπορική έκδοση του παιχνιδιού από την Epyx η έκδοση για Atari ST έχει καλύτερα γραφικά από αυτή της Amiga, αλλά με το κόστος να βλέπετε μικρότερο μέρος του χάρτη. Αν δεν θέλετε την πιο αυθεντική έκδοση για DOS με ASCII χαρακτήρες, θα πρότεινα την έκδοση για Mac με μίνιμαλ γραφικά αλλά με την προσθήκη GUI. 23. Nethack (1987) Είναι το απόλυτο roguelike, ένα open source παιχνίδι που βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη μέχρι σήμερα. Το τι μπορείτε να κάνετε μέσα στο παιχνίδι και ο βαθμός αλληλεπίδρασης που έχετε με τα αντικείμενα και τον κόσμο του είναι πραγματικά κάτι απίστευτο. Είναι πολύ πολύ πιο εξελιγμένο από οποιοδήποτε εμπορικό παιχνίδι. Δείτε το παρακάτω βιντεάκι που δείχνει ένα μικρό παράδειγμα. Ποια έκδοση να παίξετε: Δεν χρειάζεται να μείνετε στους ASCII χαρακτήρες, υπάρχουν γραφικά front ends όπως το Vulture. 24. Eamon (1980) Άλλο ένα public domain software, το οποίο είναι ένα κλασσικό text adventure με στοιχεία RPG. Στην πραγματικότητα είναι ένα adventure creator όπου πολλοί χρήστες προσέθεσαν περιπέτειες ως expansions για τo παιχνίδι δημιουργώντας πιθανά την πρώτη modding community. Αν και ο κόσμος του Eamon είναι fantasy υπάρχουν σενάρια όλων των ειδών. Ποια έκδοση να παίξετε: Δεν χρειάζεται να το παίξετε στον Apple II, μπορείτε να το παίξετε σε μοντέρνα λειτουργικά. Μπορείτε να βρείτε περιπέτειες εδώ, όπου έχουν βαθμολογηθεί από τους χρήστες. 25. Championship Manager (Series) (1992) H πιο πετυχημένη σειρά football management (πλέον Football Manager) ξεκίνησε από την Amiga και στην πορεία απέκτησε εκατομμύρια οπαδούς. Από τα λίγα παιχνίδια που κατάφεραν να πιάσουν ένα non gaming κοινό, και νομίζω το μοναδικό που είναι τόσο περίπλοκο.Είναι σαν να "παίζεις" στο Excel και παρόλα αυτά είναι απίστευτα εθιστικό. Υπάρχουν προφανώς άπειροι προπονητές του καναπέ και με αυτό το παιχνίδι βρήκαν διέξοδο για να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους. Αν ακούτε αθλητικές εκπομπές λόγου, μου έχει κάνει εντύπωση πόσοι παίρνουν τηλέφωνο για να ρωτήσουν τον εξίσου "άρρωστο" παραγωγό να τους προτείνει κανά καλό παικτάκι για μεταγραφή. Ποια έκδοση να παίξετε: Το δεύτερο παιχνίδι (το CM '93) προσέθεσε πραγματικά ονόματα και έγινε πολύ γρηγορότερο (αφού το πρώτο ήταν γραμμένο σε Basic ενώ μετά πέρασε σε C) ανοίγοντας το δρόμο για την τεράστια επιτυχία του παιχνιδιού. Έχει και μια δόση νοσταλγίας να παίζεις με τις ομάδες και τους παίκτες της εποχής.
  5. Φοβερή μεταφορά homebrew το Bomb Jack για τον MSX2 Σίγουρα όχι arcade perfect αλλά πολύ εντυπωσιακό το Pointless Fighting. Καλύτερο από την απαράδεκτη μεταφορά της US Gold για την Amiga Πολύ εντυπωσιακή η μεταφορά του Space Harrier για Atari 8-bit Mister Kung Fu για Spectrum, στο gameplay παίζει να είναι καλύτερο από το arcade Δύο κλώνοι που μου άρεσαν πάρα πολύ στον C64 ήταν το Eagle Empire (Phoenix) και Guardian (Defender) από τον Steve Evans. Πολύ καλές μεταφορές που (σχεδόν) άνετα αντικαθιστούν τα original. Και πρόσφατα έπαιζα το Green Beret του Joffa Smith για τον Spectrum. E λοιπόν είναι καλύτερο από την μεταφορά για C64 και ας μην είναι τόσο γρήγορο, και ας μην έχει τόσο ομαλό scrolling και ας μην έχει την μουσική του Galway. Και όχι μόνο αυτό, είναι καλύτερο και από το ηλεκτρονικό. Πολύ πιο διασκεδαστικό, πιο playable. Και για τα γραφικά του arcade δεν τρελαίνομαι, νομίζω ότι εικαστικά η μεταφορά είναι καλύτερη παρά τους περιορισμούς του hardware.
  6. Ας δούμε τα παιχνίδια του 1001 Games you must Play before you die που ικανοποιούν τα κριτήρια της λίστας. 16. The Oregon Trail (1985) Το εκπαιδευτικό αυτό παιχνίδι ξεκίνησε το 1971 σε time share υπολογιστή, δημιούργημα των Rawitsch, Bill Heinemann, και Paul Dillenberger, και δοκιμάστηκε πιλοτικά από μαθητές δημοτικού στην Μινεάπολη. Αλλά η έκδοση που έγινε γνωστή και αγαπήθηκε από εκατομμύρια μαθητές στην Αμερική ήταν αυτή του 1985 από την Mecc για τους Apple II που εγκαταστάθηκε σε όλα τα δημόσια σχολεία της Αμερικής. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να οδηγήσετε με άμαξα αποίκους από το Μισούρι στο Όρεγκον αντιμετωπίζοντας πολλούς κινδύνους και δυσκολίες (όπως το διάσημο "πέθανες από δυσεντερία"). Θα συναντήσετε πολλά ιστορικά μέρη στο δρόμο σας και θα μάθετε για την αποίκηση της Αμερικής. Εκτός από το κομμάτι simulation έχει και arcade κομμάτι κυνηγιού για να φάτε. Ποια έκδοση να παίξετε: το παιχνίδι συνεχίζει να εκδίδεται μέχρι σήμερα καθιστώντας το το πιο πετυχημένο εκπαιδευτικό παιχνίδι με πάνω από 65 εκατομμύρια πωλήσεις. Αν και υπάρχουν και βελτιωμένες εκδόσεις του original παιχνιδιού όπως το Oregon Trail Deluxe για DOS που χρησιμοποιεί mouse και SVGA γραφικά νομίζω ότι πρέπει να το βιώσετε στην αυθεντική Apple II έκδοση. 17. Ultima V (1988) Είδαμε στην άλλη λίστα το Ultima III που μπορείτε να παίξετε σε NES, ενώ και για το εμβληματικό IV που ήταν το πρώτο RPG που είχε ηθικά διλήμματα και δεν ήταν σκέτο hack 'n' slash υπάρχει μια έξοχη έκδοση για Sega Master System. Όμως το καλύτερο παιχνίδι της σειράς πρέπει να το απολαύσετε με πληκτρολόγιο. Το τελευταίο οκτάμπιτο Ultima ήταν φοβερά εξελιγμένο σε σχέση με τα προηγούμενα. Είχε κύκλο μέρας νύχτας και οι NPCs ακολουθούσαν το πρόγραμμα τους ανάλογα με την ώρα, πολύ πιο εκτενείς διαλόγους με τους NPCs, ένα πολύ πιο interactive περιβάλλον (πχ μπορείς να κάτσεις σε μια καρέκλα και υπάρχει και το αντίστοιχο animation), πολύ μεγαλύτερος κόσμος και τα dungeons είχαν πια textures και δεν ήταν σκέτα wireframes. To σημαντικότερο είναι όμως η ιστορία. Οι 8 αρετές του Ultima IV έγιναν νόμος του κράτους σε μια τελείως διεστραμμένη μορφή δείχνοντας τους κινδύνους του φονταμενταλισμού. Οι κάτοικοι της Britannia ζουν υπό αυτό το απολυταρχικό καθεστώς ενώ ο avatar των 8 αρετών (δηλαδή εσείς) είναι ένας κυνηγημένος παρίας. Ποια έκδοση να παίξετε: Τα καλύτερα γραφικά τα έχει η X68000 αλλά αν δεν μιλάτε Ιαπωνικά, κρίμα. Η έκδοση για FM-Towns έχει μια ωραία εισαγωγή, CD AUDIO και είναι στα Αγγλικά αλλά για κάποιο ακατανόητο λόγο τα ingame γραφικά είναι χειρότερα από τις 16 bit εκδόσεις (DOS, ST, Amiga). Η εκδόσεις για Amiga και ST υποστηρίζουν mouse αλλά έχουν σοβαρά bugs οπότε καλύτερα όχι. H Amiga έχει ένα μόνο μουσικό κομμάτι, ενώ αυτή για ST τα έχει μεν αλλά παίζουν λάθος κομμάτια στις διάφορες τοποθεσίες. Kαλύτερα DOS με το upgrade patch που προσθέτει μουσική. Δεν έχει mouse support αλλά το παιχνίδι δεν είναι σχεδιασμένο να παίζεται με mouse οπότε μικρό το κακό. 18. Frontier: Elite II (1993) O Braben, το έκανε πάλι το θαύμα του. Δεν μπορώ να τονίσω πόσο πρωτοποριακό ήταν το παιχνίδι για την εποχή του. Όλος ο γαλαξίας μας ακριβώς αποτυπωμένος μέσω procedural generation. Χρησιμοποιεί σωστή Νευτώνεια φυσική οπότε έχουμε σωστή κίνηση των άστρων και των πλανητών και ρεαλιστική πτήση του σκάφους μας. Δεν υπήρχε κανένα software εκείνη την εποχή, όχι παιχνίδι, ούτε επιστημονικό, που να κάνει 3D αποτύπωση του γαλαξία σε real time. Χρήση καμπυλών Μπεζιέ ώστε να έχουμε σφαίρες και όχι τετράγωνους πλανήτες. Για το 1993 σε real time 3D παιχνίδι αυτό ήταν απίστευτα μπροστά αφού καμπύλες bezier υπήρχαν μόνο σε πολύ εξελιγμένες 3D modelling σουίτες. Το απόλυτο open world game και όλα αυτά σε μια δισκέτα 880k της Amiga. Φυσικά για να τρέξει ικανοποιητικά ήθελες βαρβάτο σύστημα, σε μια απλή 500αρα, ακόμα και στην 1200, σερνόταν. Ποια έκδοση να παίξετε: Η έκδοση για PC προσέθεσε textures αλλά πλέον δείχνουν φοβερά κακογερασμένα, οπότε τα απλά solid polygons της Amiga δείχνουν πολύ καλύτερα. Μπορείτε να δοκιμάσετε το GLFrontier που με reverse engineering του κώδικα παίζει με 3D acceleration σε υψηλές αναλύσεις, με anti-aliasing αλλά έχει μερικά glitches. Αν το παίξετε σε χαμηλής ανάλυσης μόνιτορ, πχ μια τηλεόραση ή το 1084s, και η στάνταρ έκδοση δείχνει μια χαρά. 19. Oids (1987) Φοβερό gravity shooter σε στυλ Thrust που ήταν αποκλειστικά για τον ST για να ζηλεύουν οι Αμιγκάδες. Οκ, αλλά τι δουλειά έχει ένα arcade game που παίζει με joystick στην desktop edition; Ποια έκδοση να παίξετε: Γιατί εκτός από τον ST είχε βγει και για Mac με 16 χρώματα και ανάλυση 640Χ480. Οπότε αν θέλετε ένα πιο λεπτομερές Oids μπορείτε να το χαρείτε στον Mac. Μιας και η άλλη λίστα αφορά παιχνίδια που παίζουν καλά σε μια CRT τηλεόραση, ελάχιστες τηλεοράσεις μπορούν να δείξουν 480 progressive οπότε χρειάζεστε computer monitor. Άσε που γενικά το emulation του Mac με Basilisk δεν είναι κατάλληλο για περιβάλλοντα στυλ Retroarch, οπότε τα παιχνίδια για Mac αναγκαστικά στο γραφείο με mouse και keyboard. 20. Dungeon Master (1987) Μιας και μιλάμε για την FTL, ας δούμε και το πρωτοποριακό dungeon crawler. H τεχνική του pseudo 3D που χρησιμοποίησε δημιούργησε πολλούς κλώνους μέχρι να βγει το εξίσου πρωτοποριακό Ultima Underworld που ήταν πραγματικά real time 3D. Ήταν τεράστιο τεχνολογικό άλμα σε σχέση με τα οκτάμπιτα turn based dungeon crawlers της εποχής (Wizardry, Bard's Tale) που έδειχνε για τι είναι ικανοί οι 16μπιτοι υπολογιστές. Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχουν πάρα πολλά ports που κάνουν πιστή μεταφορά του Dungeon Master σε σύγχρονους υπολογιστές και χρησιμοποιούνται από την κοινότητα για να φτιάχνουν custom dungeons. Τα πιο δημοφιλή είναι το Chaos Strikes Back Windows και το Dungeon Strikes Back. Από τις παλιές εκδόσεις η έκδοση για FM-Towns προσθέτει CD Audio.
  7. Ας δούμε τώρα και μερικά παιχνίδια της Lucasfilm, το αντίπαλο δέος της Sierra. Έχω αναφέρει το Maniac Mansion για το NES στην άλλη λίστα, οπότε ας δούμε τα υπόλοιπα. 11. Labyrinth (1986) Όταν αναφερόμαστε στα graphic adventures της Lucasfilm πολύ συχνά ξεχνάμε το πρώτο, το οποίο δεν ήταν το Maniac Mansion αλλά αυτό που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία του Henson με τον David Bowie. Πρωτοποριακό, αφού δεν χρησιμοποιεί text parser αλλά δύο κυλίνδρους για να σχηματίσει τις εντολές. Ξεκινά ως text only και μετά γίνεται third person graphics adventure. Χωρίς αυτό δεν θα είχαμε τα υπόλοιπα. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 12. Zak McKracken and the Alien Mindbenders (1988) Δεν είχε την ίδια επιτυχία με τα άλλα franchises της Lucasfilm, αλλά αυτό το χιουμοριστικό adventure παρωδία των θεωριών συνωμοσίας αξίζει να το παίξετε. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα παιχνίδια της Lucasfilm που είναι πανεύκολα και δεν πεθαίνετε αυτό είναι ένα σχετικά δύσκολο μη γραμμικό adventure όπου μπορείτε να συναντήσετε ένα πρόωρο τέλος. Τα μετέπειτα adventures της εταιρίας τα είχα τελειώσει όλα σε μία μέρα χωρίς καν να χρησιμοποιήσω hints, αλλά αυτό με είχε παιδέψει. Ποια έκδοση να παίξετε: FM-Towns με 256 χρώματα και CD Audio 13. Indiana Jones and the Last Crusade (1989) Προφανώς το graphic adventure και όχι το άθλιο action game από την εγγύηση ότι το παιχνίδι θα είναι κάκιστο Tiertex. Από τα καλύτερα film adaptations όλων των εποχών, με πολλαπλά paths και τρόπους επίλυσης γρίφων. Το πρώτο adventure της εταιρίας που δεν αναπτύχθηκε για τον C64 αλλά για το PC και φαίνεται η βελτίωση στα γραφικά παρότι υποστήριζε μόνο EGA αρχικά. Ποια έκδοση να παίξετε: FM-Towns με 256 χρώματα και CD Audio κομμάτια από την ταινία. 14. Loom (1990) Ένα παιχνίδι ποίημα του θρυλικού από την Infocom Brian Moriarty. Μοναδικό interface που βασίζεται στην μαγεία της μουσικής, και ένα σενάριο που σε αντίθεση με τα άλλα παιχνίδια της εταιρίας δεν είναι χιουμοριστικό. Και αυτός ο μοναδικός κόσμος που δημιούργησε με συνοδεία της Λίμνης των Κύκνων του Τσαϊκόφσκι μας έδωσε ένα πραγματικά ξεχωριστό. Ίσως ήταν υπερβολικά ξεχωριστό οπότε δεν είχε την επιτυχία των πιο mainstream adventures. Ποια έκδοση να παίξετε: Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα αφού δεν υπάρχει "απόλυτη" έκδοση του Loom. H CD έκδοση για FM-Towns έχει όλη την μουσική, τους διαλόγους και τα κοντινά στα πρόσωπα της EGA έκδοσης, με λίγη λογοκρισία στο αίμα, αλλά η μεταφορά στα 256 χρώματα ήταν κάπως άνιση με κάποια γραφικά να μην είναι πολύ καλά. Η έκδοση για PC Engine CD είναι κάπου στην μέση μεταξύ FM-Towns και EGA. Στην έκδοση για PC CD κάποια γραφικά διορθώθηκαν και προστέθηκε voice acting αλλά είχε τίμημα. Τα κοντινά κόπηκαν, και το χειρότερο είναι ότι επειδή δεν υπήρχε αρκετός χώρος στο CD, τόσο η μουσική όσο και οι διάλογοι πετσοκόφτηκαν οπότε σε κάποιες φάσεις δεν θα βγάλετε νόημα, γιατί λείπουν διάλογοι. Τελικά νομίζω η αυθεντική EGA έκδοση με την υπέροχη χρήση της περιορισμένης παλέτας είναι προτιμότερη. Καμιά φορά less is more. Στον ήχο ο Brian Moriarty προτείνει την ορίτζιναλ adlib, αλλά εδώ μπορούμε να βάλουμε νερό στο κρασί μας και να χρησιμοποιήσουμε Roland (βέβαια είναι θέμα γούστου, νομίζω στο main theme προτιμώ adlib). Στο παρακάτω βίντεο έχει σύγκριση EGA/adlib με VGA/CD Audio. 15. The Secret of Monkey Island (1990) Και κλείνουμε με το τελευταίο EGA adventure της Lucas το θρυλικό Monkey Island που συχνά φιγουράρει στην πρώτη θέση του καλύτερου adventure όλων των εποχών, ενώ στο Lemon Amiga είναι σταθερά στην πρώτη θέση προτίμησης. Αριστουργηματικό, δεν λέω, αλλά ίσως λίγο υπερτιμημένο. Είναι παιχνίδι εμπειρία που σου μένει για όλη σου τη ζωή, αλλά υπερβολικά εύκολο (βέβαια αυτό το έκανε και τόσο προσιτό σε τόσο πολύ κόσμο). Ποια έκδοση να παίξετε: Η εύκολη απάντηση είναι την Ultimate Talkie Edition. Προσθέτει την ομιλία της Special Edition και επιλογή μουσικής από την Special Edition, την παλιά CD Edition, Roland, General Midi και Adlib. Εν ολίγοις τα έχει όλα και συμφέρει. Ή... σχεδόν όλα. Δεν είμαι 100% σίγουρος ότι τα VGA γραφικά είναι καλύτερα της πανέμορφης δουλειάς που είχε γίνει στην EGA. Και οι ρεαλιστικές προσωπογραφίες στην VGA δεν μου κολλάνε, προτιμώ τις καρτουνίστικες. Σε κάποιους αρέσει περισσότερο η έκδοση για Amiga με γραφικά μεταξύ EGA και VGA (και σε μερικές σκηνές θα συμφωνήσω, αλλού το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο καλό) και επίσης προτιμούν την μεταφορά του soundtrack από τον μάστορα Chris Hülsbeck (και εδώ νομίζω θα συμφωνήσω). Τέσπα, δείτε ένα playthrough της Ultimate Talkie που κατά γενική ομολογία θεωρείται η καλύτερη.
  8. 06. Gold Rush! (1988) To παιχνίδι ασχολείται με τον πυρετό του χρυσού στην Καλιφόρνια. Ξεκινάτε από το Μπρούκλιν και πρέπει να πάτε στο Σακραμέντο για να συναντήσετε τον αδερφό σας που βρήκε χρυσό. Πρέπει να ετοιμαστείτε γρήγορα πριν μαθευτούν τα νέα για την εύρεση χρυσού, γιατί πέφτει η αξία του σπιτιού σας ενώ οι τιμές των προμηθειών για το ταξίδι αυξάνονται. Να διαλέξετε την διαδρομή σας από τις τρεις διαθέσιμες (αυξάνοντας το replayability) και να αντιμετωπίσετε τους πολλούς κινδύνους που παρουσιάζονται. Ιστορικά πολύ ακριβές και διδακτικό, συνδυασμός adventure με το Oregon Trail. Σπρώχνει την απαρχαιωμένη AGI στα όρια της. Ποια έκδοση να παίξετε: Apple IIGS. Ο ήχος είναι πολύ ανώτερος από τις άλλες εκδόσεις κάτι που ισχύει για τα περισσότερα AGI games της Sierra. 07. Manhunter: New York (1988) Σε ένα δυστοπικό μέλλον όπου έχουν εισβάλλει εξωγήινοι και έχουν κατακτήσει τον πλανήτη, παίζετε το ρόλο ενός manhunter, ενός ανθρώπου που έχουν εξουσιοδοτήσει οι εξωγήινοι αφέντες να κυνηγά "εγκληματίες" που αντιστέκονται. Θυμίζει λίγο Blade Runner, και το όλο setting είναι πολύ ενδιαφέρον, πολύ πιο σκοτεινό από τα άλλα παιχνίδια της Sierra. Δημιούργημα των αδερφών Murry, των δημιουργών της θρυλικής σειράς, the Ancient Art of War. Δεν είχε την αναγνώριση που του αξίζει πιθανόν λόγω της AGI Engine που τεχνολογικά ήταν πίσω σε σχέση με τα SCI παιχνίδια που έβγαζε η εταιρία την ίδια εποχή. Ποια έκδοση να παίξετε: Apple IIGS 08. Hi-Res Adventure #6: The Dark Crystal (1983) Με αφορμή την σειρά του Netflix, ας δούμε την περιπέτεια της Sierra βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Henson. Πριν η Sierra δημιουργήσει τα third person animated adventures με το King's Quest, ήταν η πρώτη εταιρία που προσέθεσε γραφικά στα adventures με το πρώτο Hi-Res Adventure το Mystery House, το 1980. Το έκτο της σειράς είναι μια πιστή μεταφορά της ταινίας. Ποια έκδοση να παίξετε: Δυστυχώς δεν υπάρχει interpreter για τα text adventures της Sierra και το παίξιμο text adventures στα ορίτζιναλ μηχανήματα με την χαμηλή ανάλυση είναι ολίγον επίπονο για τα ματάκια μας (αλλά συχνά αναγκαίο για τους φίλους του είδους). Υπάρχει μια απλοποιημένη έκδοση για νεαρές ηλικίες με multiple choice από τον Al Lowe, το Gelfing Adventure. (και ένα remake online) 09. The Colonel’s Bequest (1989) Το καλύτερο παιχνίδι της Roberta Williams δεν είναι κάποιο King’s Quest, αλλά αυτό το διαμαντάκι. Ένα κλασσικό whodunnit σε στυλ Agatha Christie, το παιχνίδι διεξάγεται την δεκαετία του ‘20 στη Νέα Ορλεάνη. Καταπληκτική ατμόσφαιρα, με μερικά από τα ομορφότερα 16χρωμα γραφικά που έχει βγάλει η εταιρία (πολύ ωραία η απεικόνιση της art deco έπαυλης). Αλλά αυτό που κάνει το παιχνίδι να ξεχωρίζει είναι το μη γραμμικό gameplay, ότι όλα σχεδόν είναι προαιρετικά, μπορεί να λύσετε το μυστήριο ή μπορεί απλά να καταφέρετε να επιβιώσετε, ότι ο χρόνος περνάει (άρα μπορείτε να χάσετε διάφορα στοιχεία αν δεν είστε στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή) και ότι αν και έχει inventory puzzles δεν βασίζεται σε αυτά αλλά στην συλλογή στοιχείων. Αν και σύντομο, έχει τεράστιο replayability και ένα πολύ ενδιαφέρον σενάριο. 10. Conquests of Camelot (1990) H Christy Marx έχει κάνει απίστευτη έρευνα πάνω στον μύθο του βασιλιά Αρθούρου και το ιστορικό πλαίσιο όπου εξελίσσεται το παιχνίδι. Αν σας ενδιαφέρει η θεματολογία είναι από τα παιχνίδια που πρέπει να παίξετε, θα σας διδάξει πολλά. Οι γρίφοι είναι απλοί αλλά αυτό για το οποίο παραπονιούνται οι adventure gamers είναι τα arcade sequences. Εδώ που τα λέμε η SCI engine δεν είναι κατάλληλη για να τα χειριστεί, αλλά μπορείτε να τους μειώσετε τη δυσκολία.
  9. Leon

    1001 '80s Computer Games

    Νομίζω υπήρχε δούναι και λαβείν. Αν θυμάσαι το Pixel ήταν τίγκα στις ολοσέλιδες διαφημίσεις παιχνιδιών της Ocean, κάτι το οποίο κοστίζει. Προφανώς το αντίτιμο ήταν special review για σχεδόν όλα τα παιχνίδια της Ocean και 90+ βαθμολογίες. Ε αφού γινόταν αυτό στην Ψωροκώσταινα φαντάσου τι πάρτι γινόταν στην Αγγλία με πολλαπλάσιο αγοραστικό κοινό.
  10. Διαβάζοντας το 1001 Games you must Play before you die (από όπου μου ήρθε και η ιδέα για την λίστα) αλγεινή εντύπωση μου προκάλεσε η σχεδόν πλήρης απουσία των παιχνιδιών της Sierra (μόνο το Gabriel Knight 2 φιγουράρει) σε αντιδιαστολή με τα adventures της Lucasarts όπου τα έχει ΟΛΑ ακόμα και το μετριότατο The Dig. Ας διορθώσουμε την "αδικία" και ας δούμε μερικά Sierra adventure games. Την δεκαετία του '80 η Sierra ήταν ο κύριος developer PC games σε αντίθεση με τους άλλους Αμερικανούς publishers που είχαν τον Apple II και τον C64 ως την κύρια πλατφόρμα ανάπτυξης και το PC ερχόταν μετά. Τα adventures της Sierra μπορεί να είχαν απλοϊκό parser και σενάρια σε σχέση με αυτά της Infocom αλλά σε κέρδιζαν με τα υπέροχα (για την εποχή) γραφικά και το animation (ιδίως στις σκηνές θανάτου για τις οποίες τα παιχνίδια της Sierra έχουν μείνει διαβόητα) αλλά και με την μουσική (αν είχες υπολογιστή Tandy). Τα παιχνίδια της Sierra ήταν το high end της εποχής που έσπρωχναν ακριβό hardware στους gamers. Πχ το πανάκριβο midi module Roland MT-32 που ήταν απαραίτητο για να απολαύσεις την μουσική στο έπακρο. Εκτός από το third person adventure genre μπορούμε να πούμε ότι από εδώ ξεκίνησε η glorious pc master race. 01. King's Quest IV: The Perils of Rosella (1988) Το πρώτο παιχνίδι της Sierra που χρησιμοποιεί την SCI engine που επιτρέπει hi-res γραφικά (320x200 αντί για 160x200 των AGI games), χρήση mouse (παρότι δεν είναι point 'n' click) και κάρτες ήχου (μαζί και την Roland που σε σημερινά χρήματα κόστιζε γύρω στα 1500$). Το σημαντικότερο είναι ότι είναι από τα πρώτα adventures που έχουν γυναίκα πρωταγωνίστρια (φυσικά έχουν προηγηθεί το Gnome Ranger και το Plundered Hearts μεταξύ άλλων), κάτι πολύ πρωτοποριακό για την εποχή. Φυσικά έχει τα γνωστά προβλήματα που έχουν τα παιχνίδια της Roberta Williams, δηλαδή την "moon logic" όπου πραγματικά με κάποιους γρίφους θα τραβάτε τα μαλλιά σας. Όπως όλα τα King's Quest είναι γεμάτο με αναφορές σε παραμύθια. Νομίζω το δεύτερο καλύτερο King's Quest μετά το VI. Ποια έκδοση να παίξετε: Χρησιμοποιείστε το fan patch που συνδυάζει την υπέροχη μουσική τoυ Roland MT-32 με τα ηχητικά εφέ της Amiga για την απόλυτη εμπειρία. 02. Space Quest III: The Pirates of Pestulon (1989) H σειρά παρωδία επιστημονικής φαντασίας σίγουρα δεν είναι η πιο πρωτότυπη αφού "δανείζεται" αρκετά στοιχεία από το Planetfall του Steve Meretzky (και στα δύο παίρνετε τον ρόλο ενός διαστημικού επιστάτη που πρέπει να ξεφύγει με ένα escape pod από ένα διαστημόπλοιο που καταστρέφεται και προσγειώνεστε σε ένα άγνωστο πλανήτη) αλλά σταδιακά παίρνει το δικό της χαρακτήρα και γίνεται από τις πιο μνημειώδεις στην ιστορία των adventures. Δημιούργημα των two guys from andromeda, τα παιχνίδια διακρίνονται από τις άπειρες αναφορές στην ποπ κουλτούρα και στο φοβερό χιούμορ. Στο τρίτο της σειράς θα πρέπει να γλιτώσετε από τον εξολοθρευτή Σβαρτσενέγκερ και να τα βάλετε με την Scumsoft (παρωδία της Microsoft όχι της Lucasarts). Ξεχωρίζει για την μουσική του Bob Siebenberg (ντράμερ των Supertramp). Ποια έκδοση να παίξετε: Με το ScummVM μπορείτε να συνδυάσετε τα ψηφιακά εφέ με την μουσική Roland MT-32, ενώ κάνει undithering στα EGA γραφικά (ισχύει για όλα τα SCI Sierra adventures) με αποτέλεσμα να μοιάζει ότι έχει σχεδόν 256 χρώματα. 03. Police Quest II: The Vengeance (1988) Η σειρά Police Quest του πρώην αστυνομικού Jim Walls είναι ένα πολύ πιστό simulation των μεθόδων της Αμερικανικής αστυνομίας, πράγμα που σημαίνει ότι για να τελειώσετε το παιχνίδι πρέπει να μελετήσετε το manual. Αν κάνετε κάποιο λάθος στο πρωτόκολλο...game over. Στο δεύτερο μέρος ο Bains που είχατε συλλάβει στο πρώτο καταφέρνει να αποδράσει και ζητάει εκδίκηση. Ποια έκδοση να παίξετε: Για κάτι διαφορετικό, δείτε την Ιαπωνική έκδοση για PC-98 όπου τα γραφικά έχουν αλλάξει σε στυλ anime. 04. Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals (1989) Για την σειρά Larry επέλεξα το τρίτο της σειράς το οποίο νομίζω είναι υποτιμημένο. Το πρώτο είναι το γνωστότερο που έχουν παίξει οι περισσότεροι και έχει 2 remakes, ενώ και το ίδιο είναι remake του Softporn Adventure. Το 3 είναι επιστροφή στην κλασική συνταγή μετά την αποτυχία που ήταν το 2 με την μίξη με James Bond, αλλά αυτή τη φορά στο δεύτερο μέρος του παιχνιδιού παίρνετε το ρόλο της Patti, του μεγάλου έρωτα του Larry. Στην σημερινή εποχή του politically correct και του #metoo τα Larry θεωρούνται σεξιστικά, μισογυνιστικά με κακόγουστο, προσβλητικό και παιδαριώδες χιούμορ. Παρόλα αυτά εμείς τον αγαπάμε τον Larry ακόμα και αν είναι κατάλοιπο μιας άλλης εποχής. 05. Hero's Quest: So You want to be a Hero (1989) Πραγματικά άψογος συνδυασμός του κλασικού third person graphic adventure με RPG, το Hero's Quest είναι πιθανά το καλύτερο παιχνίδι της Sierra. Φοβερό gameplay που δεν βασίζεται τόσο στην επίλυση γρίφων όσο τα υπόλοιπα παιχνίδια της Sierra και πολύ replayability αφού με κάθε διαφορετική κλάση έχετε ένα πολύ διαφορετικό παιχνίδι. O CRPG addict το επέλεξε ως το καλύτερο RPG του 1989 (και σίγουρα είναι αυθεντία αφού έχει παίξει ΟΛΑ τα CRPG). Παίξτε οπωσδήποτε και το sequel, το Trial by Fire. Ποια έκδοση να παίξετε: Παρότι έχει βγει remake με 256 χρώματα και point and click interface προτείνω την original EGA έκδοση. Καταρχάς δεν μου αρέσει το point and click interface της Sierra και προτιμώ τον parser, άσε που χάνεις μέρος της μαγείας όταν σου δίνονται όλα στο πιάτο. Κατά δεύτερο, νομίζω ότι δεν μου αρέσουν τα γραφικά των περισσότερων VGA games της Sierra. Κάτι δεν μου πάει καλά που δεν μπορώ να το προσδιορίσω. Τα EGA γραφικά του πρωτότυπου είναι πολύ πιο καλογερασμένα κατά τη γνώμη μου.
  11. Θα τρέξω παράλληλα με το άλλο thread το αδερφάκι του που θα ασχοληθεί με τα "βαριά" computer games (strategy games, simulators, rpgs, adventures, arcade adventures που είναι πιο adventure παρά arcade, κλπ) αλλά και με κάποια action computer games που χρειάζονται πληκτρολόγιο ή/και mouse για να παιχθούν οπότε δεν βολεύει να παιχθούν αραχτά στον καναπέ με joypad, αλλά θέλουν το κλασσικό περιβάλλον γραφείου και υπολογιστή. Από θέμα χρονολογίας, όλα τα παιχνίδια 80-89 που ταιριάζουν στα κριτήρια. Για αυτά των αρχών της δεκαετίας του '90 πρέπει να βγήκαν αρχικά είτε για τους 8/16 bit home (όχι AGA Amiga) είτε για EGA PCs (όχι VGA 256 χρώματα) είτε για κλασικούς Mac (τους ασπρόμαυρους). Ο λόγος είναι να μείνουμε έστω τεχνολογικά αν όχι χρονολογικά στα '80s. Και βέβαια ένα παιχνίδι ανά σειρά, για να έχουμε ποικιλία. Μερικά παραδείγματα για να γίνει κατανοητό. Μ1 Tank Platoon: Δεκτό. Παρότι είναι παιχνίδι VGA, βγήκε το 1989 οπότε είναι στη λίστα. Eye of the Beholder: Όχι. Παρότι βγήκε και στην Amiga, το παιχνίδι βγήκε το 1990 αρχικά για PC και είναι VGA game. The Secret of Monkey Island: Δεκτό. Παρότι βγήκε το 1990 και έχει VGA έκδοση, η πρώτη του έκδοση ήταν EGA. Settlers: Δεκτό. Παρότι βγήκε το 1993 και έχει SVGA γραφικά στο DOS η αρχική του έκδοση ήταν για OCS Amiga. Νομίζω αυτή η λίστα η θα αναδείξει περισσότερο το πόσο ξεχωριστά ήταν τα computer games αφού εδώ βρίσκεται η δύναμη τους και εδώ βγήκαν τα πιο πρωτότυπα/επιδραστικά παιχνίδια. Στα action games οι υπολογιστές παίζουν δεύτερο βιολί σε σχέση με τις κονσόλες και τα coin-ops.
  12. Leon

    1001 '80s Computer Games

    446. Frankie Goes to Hollywood (1985) Ίσως το πιο παράξενο licensed game που έχω δει, βασίζεται στην ομώνυμη μπάντα. Σκοπός σας είναι να καταφέρετε να γίνετε πλήρης προσωπικότητα συμπληρώνοντας 4 χαρακτηριστικά (σεξ, πόλεμος, αγάπη, πίστη) και να μπείτε στο Pleasuredome. Αυτό το επιτυγχάνετε αλληλεπιδρόντας με αντικείμενα που βρίσκετε στην εξερεύνηση σας στα σπίτια του Liverpool και παίζοντας arcade mini games ενώ πρέπει να λύσετε και ένα φόνο. Φυσικά στο παιχνίδι παίζουν και κομμάτια του συγκροτήματος. Στο τοπ 100 του Zzap!64 φιγουράρει στην πρώτη(!) θέση. Σίγουρα δεν είναι το καλύτερο παιχνίδι του υπολογιστή αλλά πρόκειται για ένα μοναδικό arcade adventure από την Denton Designs που αξίζει να δείτε. Ποια έκδοση να παίξετε: Παιχνίδι που βασίζεται σε μουσικό συγκρότημα...ε προφανώς C64 όπως γράφει και ο Φιλανδός στο συγκριτικό. 447. Platoon (1987) Άλλο ένα licensed game από την Ocean η οποία άρπαζε τα δικαιώματα από οποιαδήποτε ταινία μπορούσε για να βγάλει παιχνίδι. Τώρα βέβαια το να μεταφέρεις μια αντιπολεμική ταινία σε ένα πολεμικό παιχνίδι είναι ένα θέμα ηθικής που προφανώς δεν απασχόλησε τους διευθύνοντες της εταιρίας. Παρόλα αυτά η μεταφορά είναι καλή και πιστή, ακολουθώντας την γνωστή συνταγή mini games με διαφορετικό gameplay της Ocean ώστε να αποδοθούν οι διάφορες σκηνές της ταινίας. Δυστυχώς είναι απίστευτα δύσκολο. Ποια έκδοση να παίξετε: Μακριά από τις 16 bit, η έκδοση για C64 είναι σαφώς ανώτερη. 448. Navy Seals (1990) Οι συντάκτες των περιοδικών της εποχής πρέπει να τους άρεσαν πολύ τα licensed games της Ocean (δεν θέλω να πιστέψω ότι υπάρχει κάτι άλλο από πίσω 😉 ) μιας και το εν λόγω παιχνίδι βρίσκεται τόσο στο top 100 του Zzap!64 όσο και του Amstrad Action. Αυτή τη φορά όμως η Ocean δεν κατάφερε να πιάσει την καλή όπως με το Robocop που έγινε ανέλπιστα τεράστια επιτυχία, αφού αυτή η ταινία της Orion με τον Charlie Sheen ήταν τεράστια πατάτα που πήρε κάκιστες κριτικές και πάτωσε εμπορικά. Όσο για το παιχνίδι, είναι η γνωστή συνταγή του platformer που ακολούθησε η Ocean μετά το Robocop όπου όλα τα παιχνίδια της είναι καρμπόν. Ποια έκδοση να παίξετε: Ως συνήθως τα περισσότερα παιχνίδια της Ocean στους δεκαεξάμπιτους ήταν άθλια, οπότε προτιμήστε τις οκτάμπιτες εκδόσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή για τον Amstrad GX4000 είναι η καλύτερη. Από τα ελάχιστα παιχνίδια που εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες της αποτυχημένης κονσόλας του Alan Sugar και μάλιστα χρησιμοποιεί δύο fire buttons και όχι το πάνω για jump κάτι πολύ σπάνιο για Ευρωπαϊκό παιχνίδι. 449. Slicks (1992) Ένα συμπαθητικό formula 1 top down budget racing game από την Codemasters που βασίζεται σε πραγματικές πίστες της Formula 1. Φυσικά δεν πρόκειται για simulation αλλά για ένα απλοϊκό arcade game με μόλις 6 πίστες και πέντε αντιπάλους. Το παιχνίδι έχει κόντρες με άλλους οδηγούς που αν τις κερδίσετε τους παίρνετε το (γρηγορότερο) αυτοκίνητο τους. Αν όμως κερδίσουν αυτοί και είχαν πιο αργό αμάξι, παίρνουν το δικό σας. Ωραία γραφικά και επιτρέπει και 2 player mode. Ποια έκδοση να παίξετε: Αποκλειστικά για C64. 450. Sleepwalker (1993) Άλλο ένα παιχνίδι από την Ocean αλλά αυτή τη φορά δεν είναι licensed και μάλιστα είναι σχετικά πρωτότυπο (αλλά έχουμε ξαναδεί το concept στο Whistler's Brother). Το ξέρω πόσο σας αρέσουν τα escort missions. Σίγουρα είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι ενός παιχνιδιού. Ε λοιπόν αυτό είναι ολόκληρο ένα escort mission όπου ελέγχετε ένα σκύλο που πρέπει να οδηγήσει ένα παιδάκι που υπνοβατεί και να το προστατέψει από τους διάφορους κινδύνους. Ναι είναι τόσο "διασκεδαστικό" όσο ακούγεται. Θα σας σπάσει τα νεύρα. Ποια έκδοση να παίξετε: Αν είστε μαζοχιστές και επιμένετε να το παίξετε, διαλέξτε αυτή για CD32 λόγω CD soundtrack.
  13. Φυσικά με bosses. Να σημειώσω επί τη ευκαιρία την τεράστια επίδραση που είχε το Dungeons & Dragons στα video games (όχι μόνο στα RPGs). Το health (αντί μιας και έξω), τα power ups, τα level up, το open world game design, η εισαγωγή ιστορίας στο gaming, το level design που κάθε πίστα γίνεται όλο και πιο δύσκολη (όπως τα dungeon levels στο D&D) και φυσικά στο τέλος η μάχη με τον τελικό κακό βασίζονται στο πρωτοποριακό αυτό επιτραπέζιο.
  14. Leon

    1001 '80s Computer Games

    Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, ζω (ακόμα). Δυστυχώς διάφορα θέματα με απομάκρυναν από το gaming και δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ αλλά θα επιστρέψω.
  15. Leon

    1001 '80s Computer Games

    @Getta Robo Συνέχισε αρκετό καιρό στην βιομηχανία του gaming o Trenz απλά όχι σε τόσο γνωστά παιχνίδια. Με 4 τίτλους (Turrican. GS, Katakis, Enforcer) πολύ πιθανά να έχει τα περισσότερα entries στην λίστα, δυστυχώς δεν έχω βάλει δημιουργούς στο spreadsheet που κρατάω για να τσεκάρω. Αφού ήταν μάγος στον C64 και όλα του τα παιχνίδια είναι στο top 100 των περισσότερων λιστών για Commodore ήταν αναγκαστικό. Θα σου πω σίγουρα ποιος θα τον ξεπεράσει (αν δεν έχει περισσότερα entries ήδη): O Jeff Minter. Ήταν στην βιομηχανία από την αρχή, παραμένει lone coder, και έχει φτιάξει ένα κάρο φοβερούς arcade τίτλους (που αυτή η λίστα ρίχνει εκεί το βάρος). Στην ανάλογη λίστα που θα είναι για strategy, adventures, RPGs και simulators που θα φτιάξω κάποια στιγμή, πιθανότατα πρώτος θα είναι ο θρυλικός Sid Meier. @Uskoke Έπεσες πάνω στον καιρό που γράφω για παιχνίδια C64. Αν πας πιο πίσω θα δεις Amstrad CPC, Apple II, Amiga, Atari 8-bit και φυσικά έπεται Spectrum. 441. Doriath (1985) Αυτό το arcade adventure είναι τεράστιο. Από τα παιχνίδια που πρέπει να φτιάξεις χάρτη και να γράψεις σημειώσεις αλλά ευτυχώς στην εποχή του internet κάποιος το έχει κάνει για εσάς και το έχει ανεβάσει online. Οι φίλοι των Metroidvania (οι computer gamers τα λέγαμε arcade adventures: αν δείτε την λίστα είναι τίγκα σε τέτοια παιχνίδια πολύ πριν βγει το Metroid και θα δούμε και άλλα) καλά θα κάνουν να κοιτάξουν αυτό το διαμαντάκι. Πίσω από τα μέτρια γραφικά και ήχο κρύβεται ένα πολύ καλό παιχνίδι. Από τις περιπτώσεις που το Zzap!64 έπεσε τελείως έξω βάζοντας του 47% αλλά εδώ είχαν βάλει στο Pirates! 68%. 442. Raid on Bungeling Bay (1984) To πρώτο παιχνίδι του Will Wright (δείτε post mortem που μιλάει ο ίδιος για το παιχνίδι) που είναι περισσότερο διάσημο γιατί τον ενέπνευσε να φτιάξει το Sim City όταν διαπίστωσε ότι ήταν πολύ διασκεδαστικό να ασχολείται με τον editor του παιχνιδιού. Ακόμα και σε αυτό το παιχνίδι που είναι απλά ένα shmup βλέπουμε το ενδιαφέρον του Wright για προσομοίωση. Υπάρχει ολόκληρο resource management για την παραγωγή όπλων από τα εργοστάσια που το τρέχει στο background ο υπολογιστής.Τα εργοστάσια που πρέπει να βομβαρδίσεις με το ελικόπτερο σου όσο περνάει η ώρα φτιάχνουν όλο και πιο εξελιγμένα όπλα μέχρι που μπορούν να επιτεθούν και να καταστρέψουν το αεροπλανοφόρο που είναι η βάση σου. Αν έχετε παρατηρήσει η Bungeling Empire ήταν οι κακοί της Broderbund που εμφανίζονται σε παιχνίδια από τελείως διαφορετικούς δημιουργούς (Lode Runner, Choplifter! Raid). Ποια έκδοση να παίξετε: Η απλή απάντηση είναι C64. Η έκδοση για NES είναι πολύ χοντροκομμένη και της λείπει το ραντάρ. Αλλά ήταν από τα πρώτα Αμερικανικά παιχνίδια που μεταφέρθηκαν στο Famicom και επειδή δεν υπήρχε πειρατεία το παιχνίδι πούλησε 800,000 αντίγραφα (σε σύγκριση με τον C64 που πούλησε 20,000) και από εκεί έβγαλε τα περισσότερα χρήματα ο Wright ώστε να φτιάξει την Maxis και το SimCity. Έχει κάποιες βελτιώσεις όπως 2 player game, στο οποίο ο δεύτερος παίκτης ελέγχει τις άμυνες τις αυτοκρατορίας.Μπορεί να φωνάξει στο μικρόφωνο του χειριστηρίου του Famicom για να διατάξει air strike ενάντια του πρώτου παίκτη. Ένας Ιάπωνας έφτιαξε ένα hack όπου βάζει τα πιο λεπτομερή γραφικά του C64 στο NES. https://www.youtube.com/watch?v=kY-3YCF_xho 443. The Train: Escape to Normandy (1987) Μάλλον σκέτα train simulations αρέσουν μόνο στους Ιάπωνες και έχουν ένα κάρο τέτοια παιχνίδια. Εμείς θέλουμε κάτι πιο συναρπαστικό για να διασκεδάσουμε, όπως ότι με το τραίνο πρέπει να αποδράσεις από τους Ναζί και στον δρόμο να τα βάζεις με αεροπλάνα και στρατιώτες σε first person view. Ποια έκδοση να παίξετε: Και τίθεται το ερώτημα: τι μετράει περισσότερο; Γραφικά ή ήχος; Η έκδοση για DOS έχει λίγο πιο λεπτομερή EGA γραφικά αλλά ο ήχος από το PC Speaker απλά δεν ακούγεται. Προσωπικά ψηφίζω ήχο και προτείνω αυτή για C64. https://www.youtube.com/watch?v=LYnHVpuxeCI 444. The Castles of Dr. Creep (1984) Ένα πολύ καλό puzzle platformer από την Broderbund όπου πρέπει να ξεφύγετε από τα κάστρα του ομώνυμου δόκτορα. Για να λύσετε τους γρίφους είναι πολύ καλύτερα να το παίξετε coop με ένα φίλο. Ποια έκδοση να παίξετε: Κάποιοι hackers χάκαραν το file format και έφτιαξαν ένα ολόκληρο ξεχωριστό παιχνίδι το The Dungeons of Dr. Creep. Πολύ εντυπωσιακό "mod" για 1985 που βγήκε. 445. Barry McGuigan World Championship Boxing (1985) Ένα πολύ καλό boxing simulator. Φτιάξτε τον μποξέρ σας όπως τον θέλετε, προπονηθείτε και μπείτε στο ρινγκ. Στο τέλος πρέπει να νικήσετε τον ίδιο τον Barry McGuigan το οποίο δεν είναι καθόλου εύκολο. Ποια έκδοση να παίξετε: C64
×
×
  • Create New...