Jump to content

Leon

Members
  • Content Count

    1,978
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Leon last won the day on March 22

Leon had the most liked content!

Community Reputation

11,373 Excellent

About Leon

  • Rank
    RetroNuts!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Leon

    1001 '80s Computer Games

    @Getta Robo Συνέχισε αρκετό καιρό στην βιομηχανία του gaming o Trenz απλά όχι σε τόσο γνωστά παιχνίδια. Με 4 τίτλους (Turrican. GS, Katakis, Enforcer) πολύ πιθανά να έχει τα περισσότερα entries στην λίστα, δυστυχώς δεν έχω βάλει δημιουργούς στο spreadsheet που κρατάω για να τσεκάρω. Αφού ήταν μάγος στον C64 και όλα του τα παιχνίδια είναι στο top 100 των περισσότερων λιστών για Commodore ήταν αναγκαστικό. Θα σου πω σίγουρα ποιος θα τον ξεπεράσει (αν δεν έχει περισσότερα entries ήδη): O Jeff Minter. Ήταν στην βιομηχανία από την αρχή, παραμένει lone coder, και έχει φτιάξει ένα κάρο φοβερούς arcade τίτλους (που αυτή η λίστα ρίχνει εκεί το βάρος). Στην ανάλογη λίστα που θα είναι για strategy, adventures, RPGs και simulators που θα φτιάξω κάποια στιγμή, πιθανότατα πρώτος θα είναι ο θρυλικός Sid Meier. @Uskoke Έπεσες πάνω στον καιρό που γράφω για παιχνίδια C64. Αν πας πιο πίσω θα δεις Amstrad CPC, Apple II, Amiga, Atari 8-bit και φυσικά έπεται Spectrum. 441. Doriath (1985) Αυτό το arcade adventure είναι τεράστιο. Από τα παιχνίδια που πρέπει να φτιάξεις χάρτη και να γράψεις σημειώσεις αλλά ευτυχώς στην εποχή του internet κάποιος το έχει κάνει για εσάς και το έχει ανεβάσει online. Οι φίλοι των Metroidvania (οι computer gamers τα λέγαμε arcade adventures: αν δείτε την λίστα είναι τίγκα σε τέτοια παιχνίδια πολύ πριν βγει το Metroid και θα δούμε και άλλα) καλά θα κάνουν να κοιτάξουν αυτό το διαμαντάκι. Πίσω από τα μέτρια γραφικά και ήχο κρύβεται ένα πολύ καλό παιχνίδι. Από τις περιπτώσεις που το Zzap!64 έπεσε τελείως έξω βάζοντας του 47% αλλά εδώ είχαν βάλει στο Pirates! 68%. 442. Raid on Bungeling Bay (1984) To πρώτο παιχνίδι του Will Wright (δείτε post mortem που μιλάει ο ίδιος για το παιχνίδι) που είναι περισσότερο διάσημο γιατί τον ενέπνευσε να φτιάξει το Sim City όταν διαπίστωσε ότι ήταν πολύ διασκεδαστικό να ασχολείται με τον editor του παιχνιδιού. Ακόμα και σε αυτό το παιχνίδι που είναι απλά ένα shmup βλέπουμε το ενδιαφέρον του Wright για προσομοίωση. Υπάρχει ολόκληρο resource management για την παραγωγή όπλων από τα εργοστάσια που το τρέχει στο background ο υπολογιστής.Τα εργοστάσια που πρέπει να βομβαρδίσεις με το ελικόπτερο σου όσο περνάει η ώρα φτιάχνουν όλο και πιο εξελιγμένα όπλα μέχρι που μπορούν να επιτεθούν και να καταστρέψουν το αεροπλανοφόρο που είναι η βάση σου. Αν έχετε παρατηρήσει η Bungeling Empire ήταν οι κακοί της Broderbund που εμφανίζονται σε παιχνίδια από τελείως διαφορετικούς δημιουργούς (Lode Runner, Choplifter! Raid). Ποια έκδοση να παίξετε: Η απλή απάντηση είναι C64. Η έκδοση για NES είναι πολύ χοντροκομμένη και της λείπει το ραντάρ. Αλλά ήταν από τα πρώτα Αμερικανικά παιχνίδια που μεταφέρθηκαν στο Famicom και επειδή δεν υπήρχε πειρατεία το παιχνίδι πούλησε 800,000 αντίγραφα (σε σύγκριση με τον C64 που πούλησε 20,000) και από εκεί έβγαλε τα περισσότερα χρήματα ο Wright ώστε να φτιάξει την Maxis και το SimCity. Έχει κάποιες βελτιώσεις όπως 2 player game, στο οποίο ο δεύτερος παίκτης ελέγχει τις άμυνες τις αυτοκρατορίας.Μπορεί να φωνάξει στο μικρόφωνο του χειριστηρίου του Famicom για να διατάξει air strike ενάντια του πρώτου παίκτη. Ένας Ιάπωνας έφτιαξε ένα hack όπου βάζει τα πιο λεπτομερή γραφικά του C64 στο NES. https://www.youtube.com/watch?v=kY-3YCF_xho 443. The Train: Escape to Normandy (1987) Μάλλον σκέτα train simulations αρέσουν μόνο στους Ιάπωνες και έχουν ένα κάρο τέτοια παιχνίδια. Εμείς θέλουμε κάτι πιο συναρπαστικό για να διασκεδάσουμε, όπως ότι με το τραίνο πρέπει να αποδράσεις από τους Ναζί και στον δρόμο να τα βάζεις με αεροπλάνα και στρατιώτες σε first person view. Ποια έκδοση να παίξετε: Και τίθεται το ερώτημα: τι μετράει περισσότερο; Γραφικά ή ήχος; Η έκδοση για DOS έχει λίγο πιο λεπτομερή EGA γραφικά αλλά ο ήχος από το PC Speaker απλά δεν ακούγεται. Προσωπικά ψηφίζω ήχο και προτείνω αυτή για C64. https://www.youtube.com/watch?v=LYnHVpuxeCI 444. The Castles of Dr. Creep (1984) Ένα πολύ καλό puzzle platformer από την Broderbund όπου πρέπει να ξεφύγετε από τα κάστρα του ομώνυμου δόκτορα. Για να λύσετε τους γρίφους είναι πολύ καλύτερα να το παίξετε coop με ένα φίλο. Ποια έκδοση να παίξετε: Κάποιοι hackers χάκαραν το file format και έφτιαξαν ένα ολόκληρο ξεχωριστό παιχνίδι το The Dungeons of Dr. Creep. Πολύ εντυπωσιακό "mod" για 1985 που βγήκε. 445. Barry McGuigan World Championship Boxing (1985) Ένα πολύ καλό boxing simulator. Φτιάξτε τον μποξέρ σας όπως τον θέλετε, προπονηθείτε και μπείτε στο ρινγκ. Στο τέλος πρέπει να νικήσετε τον ίδιο τον Barry McGuigan το οποίο δεν είναι καθόλου εύκολο. Ποια έκδοση να παίξετε: C64
  2. Leon

    1001 '80s Computer Games

    436. The Great Giana Sisters (1987) Οι Ιάπωνες ξεκίνησαν την αυτοκινητοβιομηχανία τους αντιγράφοντας δυτικά αυτοκίνητα και οι Γερμανοί το game design τους αντιγράφοντας Ιαπωνικά παιχνίδια. Αν και επιφανειακά είναι καθαρή αντιγραφή του Super Mario Brothers (γιαυτό και αποσύρθηκε κακήν κακώς σε χρόνο dt) παίζοντας το λίγο περισσότερο βλέπεις ότι είχε και δικά του στοιχεία. Αν και δεν φτάνει το ορίτζιναλ είναι ένα από τα καλύτερα (αν όχι το καλύτερο) τέτοιου είδους platformer για τον C64. Ποια έκδοση να παίξετε: Παίξτε την Special Edition για CD32 με βελτιωμένα AGA γραφικά αλλά ακόμα καλύτερη φαίνεται η 30th anniversary για τον C64 που προσθέτει διάφορα στοιχεία στο παιχνίδι (όπως να κολυμπάς) αλλά δυστυχώς είναι μόνο playable demo και είναι άγνωστο αν και πότε θα ολοκληρωθεί. 437. Katakis (1988) Προφανώς του Manfred Trenz το μάθημα δεν του έγινε πάθημα (μάλλον γιατί την γλίτωσε φθηνά) και το επόμενο παιχνίδι του ήταν κλοπή του R-Type. Αυτή την φορά όμως τιμωρήθηκε αυστηρά αφού η Activision που είχε τα δικαιώματα για το R-Type του ανάθεσε να κάνει την μεταφορά του παιχνιδιού. 😋 Παρόλα αυτά η δουλειά που έκανε στο Katakis ξεπερνά την (έξοχη) μεταφορά του αυθεντικού και έτσι θεωρείται ένα από τα καλύτερα shoot 'em ups του συστήματος. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 438. Enforcer: Full Metal Megablaster (1992) Αν και τα γραφικά είναι ανακυκλωμένα από τα προηγούμενα παιχνίδια του Trenz για παιχνίδι που βγήκε για περιοδικό όχι μόνο δεν είναι κακό αλλά είναι και από τα εντυπωσιακότερα shmups του C64. 439. Samurai Warrior: The Battles of Usagi Yojimbo (1988) Πολύ περίεργη επιλογή να φτιάξουν παιχνίδι βασισμένο σε ένα καλτ κόμικ που ασχολείται με τις περιπέτειες ενός Ronin (Σαμουράι χωρίς αφέντη) λαγού που δουλεύει ως Yojimbo (μισθοφόρος σωματοφύλακας) αλλά χαίρομαι που το έκαναν. Το παιχνίδι καταφέρνει να πιάσει το κλίμα του κόμικ και της ιαπωνικής κουλτούρας βάζοντας τον μηχανισμό κάρμα, την υποχρέωση να υποκλίνεστε σε ανώτερους σας αλλιώς τους προσβάλλετε, τα ζεν ρητά. Από τα πιο ενδιαφέροντα arcade adventures του C64. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 όπως λέει και ο Φιλανδός. 440. Space Taxi (1984) Άλλο ένα αριστουργηματικό παιχνίδι από την Muse Software. Lunar Lander με ταρίφα. Τι καλύτερο; Απλό, με πολύ καλό χειρισμό και με πολύ σωστή αύξηση δυσκολίας από επίπεδο σε επίπεδο. Ποια έκδοση να παίξετε: Αποκλειστικό για C64 αλλά υπάρχουν public domain κλώνοι για την Amiga. To Ugh! πιθανότατα θα το δούμε ξεχωριστά (παίρνει το concept και το βάζει σε προϊστορική περίοδο σε στυλ Flintstones) αλλά μπορείτε να δείτε το public domain Space Taxi 3 που προφανώς έχει καλύτερο digitised speech από τον C64. Πάντως παίξτε πρώτα το αυθεντικό.
  3. Leon

    1001 '80s Computer Games

    Ναι είναι πολύ εντυπωσιακό, μόνο να ήταν και λίγο ευκολότερο... 432. Wizard (1984) Ένα πολύ έξυπνο παιχνίδι από την Electronic Arts που ελέγχετε ένα μάγο και πρέπει να μαζεύετε θησαυρούς σε κάθε επίπεδο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και spells για να νικήσετε τους αντιπάλους σας. Δυστυχώς δεν είχε την επιτυχία που του άξιζε γιατί βγήκε μετά το Jumpman, με το οποίο μοιάζει, και θεωρήθηκε ripoff. Σήμερα βέβαια αναγνωρίστηκε και θεωρείται ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του C64. Ποια έκδοση να παίξετε: Το βελτιωμένο Ultimate Wizard που βγήκε το 1986. Προστέθηκαν level που σχεδιάστηκαν από το κοινό και τον Paul Reiche (συνδημιουργό του Star Control μεταξύ άλλων) και φτάνει συνολικά τα 100. 433. Project Firestart (1989) Είναι δύσκολο να πεις ποιο ήταν το πρώτο Survival Horror παιχνίδι. Συχνά αναφέρονται το Haunted House και το Ant Attack ως μακρινοί πρόγονοι του είδους, το War of the Dead (1987) που όμως είναι action RPG και προσωπικά θα έβαζα το The Colony (1987) για τον Mac ως καλό υποψήφιο, το οποίο είναι σίγουρα ένα από το πρώτα FPS. Το Project Firestart μπορεί να μην είναι το πρώτο αλλά σε θέμα gameplay είναι πολύ κοντά στο είδος όπως παγιώθηκε με το Alone in the Dark και Resident Evil. Ξεκίνησε από μία πρόταση του Trip Hawkins "αν τα παιχνίδια μπορούν να σε κάνουν να κλάψεις" και επειδή ο συγκεκριμένος στόχος παραήταν υψηλός (και ακόμα δεν έχει επιτευχθεί) πήγαν στο αν τα παιχνίδια μπορούν να σε κάνουν να ουρλιάξεις. Το παιχνίδι είναι προφανώς επηρεασμένο από το Alien αλλά και από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι το The Wreck of the B.S.M. Pandora. Φυσικά υπήρχε σκέψη το παιχνίδι να σχεδιαστεί για την Amiga (αφού η EA ήταν θερμός υποστηρικτής του υπολογιστή) αλλά οι απογοητευτικές πωλήσεις στην Αμερική οδήγησαν το παιχνίδι στον C64 όπου παρά τους τεχνικούς περιορισμούς κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πολύ ατμοσφαιρικό παιχνίδι. 434. Times of Lore (1988) Ένα action adventure από τον Chris Roberts (γνωστό από το Wing Commander) που συχνά το λένε action RPG. Οκ, αν θεωρείτε το Zelda action RPG, παιχνίδι από το οποίο εμπνεύστηκε ο Roberts, τότε ναι αλλά δεν έχει καθόλου ανάπτυξη χαρακτήρα και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα RPG. Παρά το πολύ μπανάλ σκηνικό και στόρι και κάποια προβλήματα στο gameplay το παιχνίδι επηρέασε με την σειρά του πολύ τα δυτικά action RPGs (και ας μην ήταν) όπως το Diablo και όχι μόνο. Το interface του, ο συνεχής συνεχόμενος κόσμος του και η real time δράση ήταν άμεση επιρροή για το Ultima VI. Ποια έκδοση να παίξετε: Η έκδοση για NES είναι κακάσχημη αλλά βελτιώνει το παιχνίδι στο gameplay σε σχέση με αυτές των υπολογιστών. Καμιά φορά η απλοποίηση είναι καλό πράγμα και δεν είναι "dumbing down". 435. Fire King (1989) Sequel του Demon Stalkers το παιχνίδι είναι "Gauntlet συναντάει RPG". Από τη μία καταιγιστική 2 player δράση από την άλλη περισσότερο στόρι και γρίφοι σε σχέση με τα Gauntlet clones. Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή για DOS με βελτιωμένα EGA γραφικά.
  4. Leon

    Arkanoid

    Απρόσμενο όντως, αλλά άμα σκεφτείς πόσοι καλλιτέχνες και επιστήμονες έγιναν ταρίφες για τα προς το ζην...Θα ήταν φοβερό βίντεο να του πάρει κάποιος συνέντευξη για την εποχή που έγραφε παιχνίδια και να τον οδηγεί ο Martin γύρω γύρω.
  5. Leon

    1001 '80s Computer Games

    426. Star Paws (1987) Βασικά Road Runner στο διάστημα. Ελέγχετε ένα σκύλο σαν το Will E. Coyote και πρέπει να φάτε τα διαστημικά μπιπ μπιπ είτε κυνηγώντας τα και πηδώντας πάνω τους είτε χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα που προφανώς είναι μια προσφορά της Acme. Αρκετά διαφορετικό από τα συνηθισμένα και αξίζει να το δείτε μόνο και μόνο για την απόλαυση του να πιάσετε επιτέλους το καταραμένο road runner. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 427. Slayer (1988) Μερικές επιλογές παιχνιδιών του C64 Mini δεν βγάζουν νόημα. Προφανώς πήραν τα δικαιώματα από συγκεκριμένες εταιρίες (εν προκειμένω από την Hewson) αλλά γιατί επέλεξαν κάποια αντί κάποιων άλλων; Που είναι το Zamzara; Το Steel που είναι στο C64 Mini δεν είναι ούτε τόσο καλό, ούτε τόσο γνωστό, ούτε τόσο προσιτό, ούτε είχε πάρει τόσο καλά reviews όσο το Slayer (ασημένιο μετάλλιο από το Zzap!64) που μάλιστα είναι από τον ίδιο developer (Imperial Software Designs) οπότε έκανα μια ανταλλαγή. Συμπαθητικό horizontal shooter για budget παιχνίδι που θυμίζει το IO. Ποια έκδοση να παίξετε: C64, είναι καλύτερο από τις 16 bit μεταφορές. 428. Zamzara (1988) Μιας και το ανέφερα...Ένα πολύ καλό budget platform shooter για τον C64 από τον άλλο διάσημο Φιλανδό προγραμματιστή Jukka Tapanimaki. Ελέγχετε ένα εξωγήινο που μοιάζει με xenomorph και πρέπει να δραπετεύσετε από τον εργαστήριο που σας κάνουν πειράματα πριν σκάσει η βόμβα και να φτάσετε στο διαστημόπλοιο σας. 429. Street Sports (Series) (1987) H σειρά Street Sports της Epyx έβγαλε τα αθλητικά παιχνίδια από τα γήπεδα και τα έβαλε στις αλάνες κάτι που αντέγραψαν αργότερα πολλές εταιρίες. Αντί να παίζετε μεγάλους σταρ παίζετε με τα πιτσιρίκια της γειτονιάς σας. Δυστυχώς δεν έχει πατητό mini game αλλά απλά ρίχνεις ένα κέρμα για να δεις ποιος θα επιλέξει παιδί πρώτος. Ποια έκδοση να παίξετε: Άλλη μια περίεργη επιλογή στο C64 Mini. Διάλεξαν το Baseball παρότι το σύστημα βγήκε πρώτα στην Ευρώπη. Εσείς παίξτε το Basketball το οποίο είναι και το καλύτερο μπασκετάκι στον C64. 430. Uchi Mata (1986) H αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα οκτάμπιτα fighting games επηρεάστηκαν από το Karate Champ και το Yie Ar Kung-Fu. Μπορεί να μην είναι το καλύτερο fighting game αλλά είναι το μοναδικό που προσομοιώνει Judo οπότε αξίζει να του ρίξετε μία ματιά. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 431. Zynaps (1987) Άλλη μια περίεργη επιλογή για τον C64 Mini αφού το Zynaps είναι πιθανά το καλύτερο shmup για τον SPECTRUM ενώ στον C64 δεν είναι τόσο καλό. Ποια έκδοση να παίξετε: Όπως λέει και το συγκριτικό, Spectrum Εδώ τελειώνουμε με τα παιχνίδια του C64 Mini θα συνεχίσουμε με αυτά που είναι στο top 100 του Lemon64 και φυσικά αυτά που είχε βγάλει καλύτερα το Zzap!64.
  6. Leon

    1001 '80s Computer Games

    421. Nobby the Aardvark (1992) Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του '90 και με την τρέλα του Sonic the Hedgehog οι Ευρωπαίοι developers προσπαθούν να τον αντιγράψουν δημιουργώντας ένα κάρο μαϊμούδες (και όλο το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο) καρτουνίστικες μασκότ. Οι εταιρίες απευθύνονταν στα παιδάκια που δεν τους αγόραζαν οι γονείς τους Mega Drive "αφού έχεις τον Spectrum/Amstrad/Commodore" για να τους πουλήσουν ένα φτηνό υποκατάστατο. Έτσι έχουμε τον Turbo the Tortoise, τον James Pond το ψάρι, τον CJ τον ελέφαντα, τον Titus the Fox, τον Superfrog και τον...Nobby the Aardvark αποκλειστικά για τον C64. Για παιχνίδι για οκτάμπιτο πάντως έχει αρκετή ποικιλία, αφού έχει επίπεδο με αερόστατο, με υποβρύχιο, ένα top down και το υποχρεωτικό επίπεδο σε ορυχείο μέσα σε καροτσάκι. 422. Pit Stop (Series) (1983) Ένα arcade racer από την Epyx σε στυλ Pole Position το οποίο είχε την εξής πρωτοτυπία: έπρεπε να μπεις στα πιτ για να αλλάξεις λάστιχα και να βάλεις καύσιμα και μάλιστα έλεγχες τους μηχανικούς στο pit stop (εξ ου και το όνομα). Ποια έκδοση να παίξετε: το sequel είναι πολύ βελτιωμένο και είναι από τα πρώτα racing games που υποστηρίζουν 2 player split-screen. Ένα από τα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο, racing games για τον C64. 423. Rubicon (1991) Κατά μία έννοια το παιχνίδι είναι πρόγονος του Alien Soldier αφού είναι μια σειρά από boss fights. Βέβαια το παιχνίδι της Treasure είναι θησαυρός ενώ αυτό είναι απλά οκ και λίγο μονότονο. Οι δημιουργοί του έχουν κάνει τεράστιο πλιάτσικο στα bosses κλέβοντας από παντού (και όπως κάθε video game που σέβεται τον εαυτό του από το Alien). Ποια έκδοση να παίξετε: Έχει βγει και για Amiga αλλά εδώ τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά όσο έπρεπε. Πολύ μουντά γραφικά και τα bosses είναι λιγότερα ευφάνταστα από την έκδοση για C64, ενώ ingame δεν έχει καν soundtrack σε αντίθεση με τον C64 και την πολύ καλή μουσική του Jeroen Tel. Μείνετε στο οκτάμπιτο μηχάνημα της Commodore. 424. Skate Crazy (1988) H Atari με το 720 έπιασε την μόδα των "extreme sports" και των skates της δεκαετίας του '80 και πολλοί ακολούθησαν. Ένα τέτοιο παιχνίδι είναι αυτό της Gremlin που τρέχετε σε διάφορες πίστες με τα πατίνια σας. Νομίζω όλα τα άλλα παιχνίδια της εποχής ασχολούνταν με skate boards και πρέπει να είναι το μοναδικό με roller blades. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 425. Snare (1989) To παιχνίδι από την Thalamus αρέσει σε πολλούς γιατί είναι ένα έξυπνο maze game με ωραία γραφικά και ήχο αλλά προσωπικά το βρίσκω τελείως unplayable και μου προκαλεί ναυτία. Ο λόγος είναι ότι κάθε φορά που στρίβετε το σκάφος σας στρίβει όλη η οθόνη ώστε πάντα να κοιτάει το σκάφος προς τα πάνω. Με αποπροσανατολίζει τελείως αλλά αν δεν έχετε τέτοιο πρόβλημα δοκιμάστε το.
  7. Leon

    1001 '80s Computer Games

    416. IO (1988) Πιθανότατα παίρνει το βραβείο του πιο όμορφου και στυλιζαρισμένου shmup για τον C64. Αλλά είναι απάνθρωπα δύσκολο. Όπως όλα σχεδόν τα euroshmups της εποχής έχει τα γνωστά προβλήματα: αδύναμα πίου πίου και ότι δεν φτάνουν τα αντανακλαστικά αλλά πρέπει να απομνημονεύσετε τα enemy patterns. 417. Mega Apocalypse (1987) To Mega Apocalypse είναι το βελτιωμένο sequel του Crazy Comets, ενός πολύ καλού κλώνου του arcade Mad Planets. Σε συνδυασμό με την μουσική του Rob Hubbard θα έλεγα ότι ξεπερνά το πρωτότυπο. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 418. Nodes of Yesod (1985) H Odin Computer Graphics προσπαθούσε να αντιγράψει την Ultimate Play the Game. Μέχρι και το όνομα θυμίζει την Ultimate της οποίας η εμπορική ονομασία ήταν Ashby Computer Graphics. To Nodes είναι ένα arcade adventure που θυμίζει έντονα το Underwurlde (είπαμε: αν είναι να αντιγράψεις να αντιγράψεις τους καλύτερους) αλλά είναι και το ίδιο πολύ καλό. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 λόγω μουσικής. Αναμένεται έκδοση για Spectrum Next. 419. Robin of the Wood (1985) Άλλο ένα παιχνίδι της Odin Computer Graphics. Εδώ είναι ένα arcade adventure που αντιγράφει το Sabre Wulf. Περιφερθείτε στο δάσος, κλέψτε λεφτά από τους πλούσιους και νικείστε τους εχθρούς σας. Ποια έκδοση να παίξετε: Παρά το colour clash νομίζω εδώ θα προτείνω την έκδοση για Spectrum 128k. Digitized Speech, πιο λεπτομερή γραφικά, πιο ομαλό gameplay και η μουσική είναι σχεδόν ισάξια. 420. Mission A.D. (1986) Ένα ακόμα παιχνίδι της Odin αυτή τη φορά αποκλειστικά για τον Commie. Ωραία γραφικά και μουσική αλλά μονότονο gameplay. Διασκεδαστικό για λίγο.
  8. Leon

    1001 '80s Computer Games

    411. Firelord (1986) Ένα fantasy arcade adventure που έχει την πρωτοτυπία ότι για να ολοκληρώσετε την αποστολή σας πρέπει να κάνετε συναλλαγές με τους κατοίκους της χώρας ώστε να αποκτήσετε τα αντικείμενα που χρειάζεστε ή ακόμα και να τους κλέψετε. Αν σας πιάσουν πάτε στον δικαστή και πρέπει να ολοκληρώσετε ένα mini game για να μην χάσετε μία ζωή. Το κακό είναι ότι χάνετε ενέργεια συνεχώς κάτι το οποίο δυστυχώς το βλέπουμε συχνά σε Αγγλικά adventures και arcade adventures της εποχής για να ανεβάσουν χωρίς λόγο την δυσκολία και να αυξήσουν τεχνητά την διάρκεια του παιχνιδιού. Τα περισσότερα παιχνίδια ήταν σχεδιασμένα για να μην μπορείτε να τα τελειώσετε. Ευτυχώς ήρθαν οι Ιάπωνες με τα κονσολοπαίχνιδα και το έκοψαν αυτό το κακό συνήθειο. Παίξτε το με cheat για να το απολαύσετε γιατί αξίζει τον κόπο. Ποια έκδοση να παίξετε: Αν και δεν εκμεταλλεύεται ιδιαίτερα τις δυνατότητες του (κάνει μπαμ ότι είναι port από Spectrum) C64. 412. Hawkeye (1988) Ένα παιχνίδι από τους Ολλανδούς Boys without Brains που δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι φτιαγμένο από demosceners: φοβερό οπτικοακουστικά, ρηχό gameplay. Ένα μίνι gamergate της εποχής αφού εκδόθηκε από την Thalamus που ανήκε στον ίδιο όμιλο με το Zzapp!64 οπότε όλα τα παιχνίδια της εταιρίας έπαιρναν αποθεωτικά reviews είτε το άξιζαν είτε όχι. Σίγουρα το παιχνίδι δεν άξιζε το 96% που είχε πάρει. Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχει και για Amiga αλλά μακριά είναι άθλιο port. 413. Herobotix (1987) Ένα top down shooter που ελέγχετε ένα ρομπότ σε ένα λαβύρινθο και πρέπει να βρείτε τα 6 κομμάτια ενός υπερόπλου. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 414. Hunter's Moon (1987) O Martin Walker είναι γνωστός στους C64 users τόσο ως μουσικός (πχ Armalyte) όσο και ως προγραμματιστής. Στο βιογραφικό του έχει από πολύ κακά παιχνίδια όπως το άθλιο Back to the Future μέχρι κλασικά όπως το συγκεκριμένο (με μουσική από τον "πολύ" Matt Gray) που είναι ένα shmup με στοιχεία puzzle που χρειάζεται σκέψη εκτός από αντανακλαστικά. Εκτός από το πολύ πρωτότυπο gameplay το παιχνίδι έχει και εξαιρετικά γραφικά κάνοντας το ένα από τα καλύτερα shmups για το σύστημα. Ποια έκδοση να παίξετε: Την Remastered που βγήκε το 2018. Tώρα που ανασυγκροτήθηκε η Thalamus ας ελπίσουμε ότι και άλλοι τίτλοι της θα γίνουν remastered στο μέλλον. 415. Hysteria (1987) Ένα run 'n' gun με ωραία γραφικά και πολύ καλή μουσική από τον Fred Gray (απλή συνωνυμία με τον Matt) όπου πρέπει να νικήσετε τον Shub-Niggurath (μου θυμίζει λίγο o κακός το δημιούργημα του Lovecraft) σε τρεις χρονικές περιόδους. To παιχνίδι είναι όμως πολύ σύντομο και πολύ δύσκολο (μάλλον για να κρύψει πόσο μικρό είναι). Ποια έκδοση να παίξετε: C64
  9. Leon

    1001 '80s Computer Games

    406. Battle Valley (1988) Ένας budget τίτλος από την Hewson όπου ελέγχετε ένα τανκς και ένα ελικόπτερο και πρέπει να πάρετε πίσω δύο πυρηνικές κεφαλές. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε και τα δύο σε συνεργασία για να προχωρήσετε. Να επισκευάσετε την γέφυρα με το ελικόπτερο ώστε να μπορεί να περάσει το τανκς πχ. Ποια έκδοση να παίξετε: Αν και έχει βγει για Amiga καλύτερα να μείνετε σε αυτή για C64. 407. Creatures (1990) Ένα cute platformer όπου πρέπει να σώσετε τα Fuzzy Wuzzies από τους δαίμον...εεεε ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ στο πλασματάκι; ΟΧΙ!!!! The Horror! Αυτό δεν συνέβη ποτέ σε παιχνίδι Mariο...Καλό αλλά δύσκολο παιχνίδι που πρέπει να το δείτε μόνο για τα torture screens όπου οι δαίμονες σκοτώνουν τους φίλους σας με ευφάνταστους σαδιστικούς τρόπους. Ποια έκδοση να παίξετε: To Creatures 2 αφήνει στην άκρη το platforming και πάει κατευθείαν στο ζουμί (των Fuzzy Wuzzies) τα torture screens. 408. Confuzion (1985) Ένα puzzle game από τον δημιουργό του Spindizzy που θυμίζει το arcade Loco-motion της Konami. Ποια έκδοση να παίξετε: c64 409. Cyberdyne Warrior (1989) Ένα ωραίο platform shooter αποκλειστικά για c64 από την Apex, τους δημιουργούς του Creatures. 410. Retrograde (1989) Ας μείνουμε στην Apex και ένα πολύ ωραίο shooter το οποίο δεν εμπεριέχεται περιέργως στην συλλογή του C64 Mini. Ξεκινάτε στην επιφάνεια του πλανήτη πετώντας με το jetpack σε στυλ horizontal shooter και μετά κατεβαίνετε στον πλανήτη που έχει στοιχεία platform shooter. Πολύ ωραία μουσική και εντυπωσιακά bosses. Αποκλειστικά για c64.
  10. Leon

    1001 '80s Computer Games

    Πάμε στον Commodore 64, τον πιο δημοφιλή οκτάμπιτο που έκανε τεράστια επιτυχία και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Θα ξεκινήσουμε με μερικά κλασικά παιχνίδια που είναι εγκατεστημένα στον C64 Mini. Πολλά φυσικά έχουν ήδη καλυφθεί. 401. Gribbly's Day Out (1985) To πρώτο παιχνίδι του θρυλικού Andrew Braybrook και τί ξεκίνημα! Το παιχνίδι δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί εύκολα και παίρνει στοιχεία από διάφορα παιχνίδια. Ο Gribbly πρέπει να μαζέψει τα μωρά gribblets. Μπορεί να χοροπηδάει στην πίστα και να πυροβολεί φυσαλίδες. Αλλά μπορεί και να πετάει, όπου μάλιστα έχει και κανόνες φυσικής σαν το thrust, αλλά εκεί η οποιαδήποτε επαφή κοστίζει ενέργεια. To πιο ενδιαφέρον όμως κομμάτι του παιχνιδιού είναι το οικοσύστημα της πίστας που εξελίσσεται και μεταλλάσσεται. Οι κακοί ξεκινούν από καρποί με φτερά, μετά γίνονται σκουλήκια, μετά μπαίνουν σε κουκούλια σαν χρυσαλλίδες και από εκεί βγαίνουν με την πιο επικίνδυνη μορφή για τα gribblets. O χειρότερος εχθρός είναι ένας καβουρογ@#*σαυρος που όταν περνάει η ώρα στην πίστα σας κυνηγάει. Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι εκτός από τον Commodore βγήκε αργότερα και στον Acorn Archimedes οπότε δείτε το εκεί. 402. Uridium (1986) O Andrew Braybrook είχε ως απώτερο στόχο να φτάσει το επίπεδο των arcade games και νομίζω με το Uridium τα κατάφερε. Καταιγιστική δράση σε 50 καρέ με πολύ ομαλό και ψευδο-parallax scrolling ήταν κάτι που δεν είχαν ξαναδεί οι C64 users. O χειρισμός είναι άψογος με την δυνατότητα να γυρίσετε το διαστημόπλοιο στο πλάι για να ξεφύγετε από τα πιο δύσκολα σημεία και η δυσκολία φυσικά πολύ μεγάλη, με αντι-Rignall προγραμματιστικές ρουτίνες ώστε ακόμα και ο δαιμόνιος συντάκτης του Zzap!64 να μην μπορεί να νικήσει με ευκολία το παιχνίδι. Παρότι όπως είδαμε το παιχνίδι δεν είναι το πρώτο του είδους (πρώτο είναι το The Dreadnaught Factor) έκανε τόση επιτυχία που βγήκαν πολλοί κλώνοι του. Ποια έκδοση να παίξετε: Το Uridium Plus για Commodore 128 σε C64 mode (πληκτρολογείστε Go C64 στην Basic και μετά φορτώστε το παιχνίδι). Το παιχνίδι αναγνωρίζει τον 2Mhz επεξεργαστή και βελτιώνεται με περισσότερα πράγματα στην οθόνη. 403. Alleykat (1986) Άλλο ένα πολύ καλό παιχνίδι του Braybrook όπου συνδυάζει racing game με shmup. Πρέπει να πληρώσετε χρήματα για να συμμετέχετε σε μία διαγαλαξιακή κούρσα (που είναι πίστα shmup στην ουσία) και αν την ολοκληρώσετε με επιτυχία κερδίζετε χρήματα για να συμμετέχετε και σε άλλες. Ποια έκδοση να παίξετε: C128 σε C64 mode 404. Armalyte (1988) Θεωρείται από πολλούς το καλύτερο shmup για τον C64 ενώ άλλοι το θεωρούν το πιο υπερτιμημένο. Τεχνικά άρτιο αλλά απίστευτα δύσκολο οπότε νομίζω η αλήθεια είναι κάπου στην μέση. Το παιχνίδι ξεκίνησε ως port του Salamander αλλά η άδεια είχε ήδη καπαρωθεί. H πρωτοεμφανιζόμενη Cyberdyne Systems (από το Terminator) έστειλε το demo στην Thalamus μετά την προτροπή των συντακτών του Zzap!64 η οποία το δέχτηκε. Το παιχνίδι παρουσιάστηκε ως sequel του πολύ επιτυχημένου Delta, αν και δεν είχε απολύτως καμία σχέση, για να βοηθήσει τις πωλήσεις. Θα έβγαινε και sequel αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ αφού η Cyberdyne απέκτησε συμβόλαιο με την System 3. Ποια έκδοση να παίξετε: Την Competition Edition 405. Anarchy (1987) Ένα arcade game επηρεασμένο από το Raiders5 της Taito όπου ελέγχετε ένα τανκς σε ένα λαβύρινθο και πρέπει να καταστρέψετε κάποια τουβλάκια με περιορισμό χρόνου και να αποφύγετε τους εχθρούς. Ποια έκδοση να παίξετε: Όπως λέει και ο Φιλανδός C64.
  11. Leon

    1001 '80s Computer Games

    396. John Madden Football (1988) H σειρά παιχνιδιών που έκανε την Electronic Arts τον μεγαλύτερο third party publisher ξεκίνησε από τον ταπεινό Apple II. Μάλιστα η σχέση του παιχνιδιού με τα μετέπειτα παιχνίδια στο Sega Genesis ήταν τόσο μεγάλη που ο δημιουργός του Robin Antonick (που δούλεψε μαζί με τον Madden για να φτιάξουν ένα ρεαλιστικό παιχνίδι american football) έκανε αγωγή στην EA για να πληρωθεί δικαιώματα για τα console games αφού βασίζονταν στο δικό του παιχνίδι. Κέρδισε πρωτόδικα αλλά έχασε στην έφεση. Το παιχνίδι άργησε να βγει γιατί ο John Madden επέμενε να είναι 11 vs 11 κάτι που ήταν φυσικά πολύ δύσκολο για τον Apple II. Ποια έκδοση να παίξετε: To Madden NFL '95 για το Sega Genesis είναι το καλύτερο της 16 bit εποχής, το πρώτο με τα πραγματικά ονόματα των παικτών. 397. Apple Panic (1981) Μια πολύ σπάνια περίπτωση όπου ο κλώνος είναι πιο πετυχημένος από το ορίτζιναλ. Το Space Panic είχε αναφερθεί στο βιβλίο του Chris Crawford The Art of Computer Game Desing ως το πρώτο platform game (αλλά είχε σκάψιμο αντί για άλμα) ή climbing game όπως τα έλεγαν τότε οι Αμερικάνοι. Αλλά μάλλον δεν θα το θυμόταν κανείς (ούτε ο Crawford) αφού ήταν αποτυχία στα ηλεκτρονικά χωρίς τον πολύ επιτυχημένο κλώνο του. Ποια έκδοση να παίξετε: Η έκδοση για Atari 8-bit και DOS είναι από τον δημιουργό του Cannonball Blitz Olaf Lubeck (που θα δούμε παρακάτω) αλλά καλύτερα προτιμώ την ορίτζιναλ. Εξάλλου λέγεται APPLE panic. 398. Cannonball Blitz (1982) Ένας κλώνος του Donkey Kong όπου όμως εδώ ένας στρατιώτης σας στέλνει μπάλες κανονιού αντί για βαρέλια και έχει κάποιες διαφοροποιήσεις στο gameplay ώστε να μην είναι τελείως αντιγραφή. 399. Dung Beetles (1982) Και εδώ όπως στο Pac-Man πρέπει να φάτε τις λευκές κουκκίδες αλλά αφήνετε ένα ίχνος από κόκκινες κουκκίδες πίσω σας το οποίο ακολουθούν τα τέρατα για να σας πιάσουν. Ο randomly generated λαβύρινθος είναι μεγάλος και έτσι η δράση φαίνεται με ένα μεγεθυντικό φακό. Ποια έκδοση να παίξετε: Όταν βγήκε στους οκτάμπιτους Ατάρι μετονομάστηκε σε Tumble Bugs και Magneto Bugs και στον TRS CoCo Mega Bug. Μάλλον θεώρησαν ότι να έχεις την λέξη κοπριά στον τίτλο του παιχνιδιού σου δεν είναι ιδιαίτερα πιασάρικο. 400. Aztec (1982) Ένα platform adventure σε στυλ Indiana Jones όπου έχετε απίστευτα πολλές εντολές για παιχνίδι του είδους. Μέχρι τότε τα platform games είχαν ένα joystick και ένα fire button ενώ εδώ μετά βίας θα χωρέσετε τα keyboard commands στα πλήκτρα ενός σύγχρονου gamepad. Φυσικά είναι πολύ νωρίς και είναι ακόμα περίοδος πειραματισμού πριν βελτιωθεί και απλοποιηθεί το user interface των παιχνιδιών αλλά φαίνεται ξεκάθαρα η φιλοδοξία του παιχνιδιού. Σκεφτείτε ότι βγήκε μόλις ένα χρόνο μετά το Donkey Kong και όμως έχουμε ένα κανονικότατο action adventure. Ποια έκδοση να παίξετε: Μόνο Apple II Και κάπου εδώ θα αφήσουμε τον Apple II και θα πάμε στον Commodore 64. Έφτασα στο 400 και ακόμα δεν έχω πιάσει C64 και Spectrum, ούτε DOS, ενώ μόνο επιδερμικά τους δεκαεξάμπιτους (θα τους δούμε πιο διεξοδικά στην συνέχεια) χωρίς να μιλήσουμε για τα λιγότερο δημοφιλή format. Σίγουρα θα ξεπεραστούν τα χίλια παιχνίδια και μετά θα έχω τον ευχάριστο πονοκέφαλο να διαλέξω τα 1001 της τελικής λίστας. Φυσικά περιμένω προτάσεις για το ποια πρέπει να προστεθούν και ποια πρέπει να φύγουν (έχω ήδη αρκετά στο μυαλό μου που δεν θα μπουν στην τελική λίστα). Μήπως να βγάλουμε τελείως τα παιχνίδια της δεκαετίας του '90; Θα δούμε στην συνέχεια.
  12. Leon

    1001 '80s Computer Games

    391. Ancient Glory (1993) Σε αυτό το action game παίρνετε τον ρόλο του Ηρακλή. Πρέπει να νικήσετε την Μέδουσα ώστε να κερδίσετε την αθανασία σας και την θέση σας ανάμεσα στους θεούς. Στον δρόμο θα συναντήσετε πολλά τέρατα και θα πρέπει να βρείτε όπλα και μαγικά αντικείμενα που θα σας βοηθήσουν. Το παιχνίδι έχει πολύ ωραίο animation των διάφορων μυθολογικών πλασμάτων. Μόνο για Apple IIGS 392. Legend of the Star Axe (1992) Ένα πολύ ωραίο shmup της Softdisk από τον Tom Hall γνωστό από την id software. 393. Warlock (1988) Ένα πολύ δύσκολο arcade game σε στυλ Ghost 'n' Goblins. Ποια έκδοση να παίξετε: ο Apple IIGS ξεπερνά την Amiga στην συγκεκριμένη περίπτωση όπως και σε αρκετές άλλες. 394. Senseless Violence 1: Survival of the Fetus (1989) Νομίζω ένα από τους καλύτερους τίτλους video game. Ένα Frogger clone όπου ελέγχετε ένα μωρό που πρέπει να περάσει τον δρόμο για να πάρει μπιμπερό. Φυσικά θα σκοτωθεί με διάφορους απαίσιους τρόπους. Ιδανικό για να το δείξετε στις μανούλες του Facebook. 395. Thexder (1985) Άλλη μια εξαίρεση όπου μπαίνει στην λίστα ένα Ιαπωνικό παιχνίδι. Ένα εξαιρετικό action game που ελέγχετε ένα ρομπότ που μεταμορφώνεται σε αεροπλάνο σε στυλ Macross. Το παιχνίδι είναι απίστευτα εξελιγμένο για την χρονιά που βγήκε. μετέφερε στην δύση η Sierra όπως και μερικά ακόμα Ιαπωνικά computer games. Ποια έκδοση να παίξετε: Ο λόγος που είναι εδώ είναι γιατί η καλύτερη του έκδοση είναι αυτή για Apple IIGS λόγω της εκπληκτικής μουσικής. Το sound chip του υπολογιστή ήταν μακράν το ανώτερο από οποιοδήποτε άλλο σύστημα σχεδιασμένο από τον δημιουργό του θρυλικού SID.
  13. Leon

    1001 '80s Computer Games

    386. Lancaster (1983) Το πρώτο παιχνίδι του Will Harvey είναι ένα shmup όπου πυροβολείτε κάτι μάτια με...μουστάκι και τα μπαλόνια που βγάζουν. Τα μπαλόνια καταστρέφουν τα τουβλάκια του ίδιου χρώματος που βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης και αν μείνουν πολύ ώρα ή τα σκάσετε γίνονται πάλι μάτια με μουστάκι που πρέπει να σκοτώσετε. Πολύ πρωτότυπο και αποκλειστικά για Apple II. 387. Sammy Lightfoot (1983) Από την εποχή που η Sierra δεν έβγαζε μόνο adventures ένα πολύ ωραίο platformer με τρεις οθόνες. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 388. Bouncing Kamungas (1983) Παίζετε ένα αγρότη που πρέπει να προστατέψει τα καρπούζια του από τα...bouncing Kamungas. Πρωτότυπο και διασκεδαστικό. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 389. G.I. Joe: A Real American Hero (1985) Ένα ωραίο licensed παιχνίδι από την Epyx που χωρίζεται σε δύο μέρη. Το ένα είναι το μέρος που ελέγχετε ένα όχημα και πρέπει να διαλύετε τις βάσεις της Cobra σε top down και στο άλλο επιλέγετε ένα G.I. Joe και παίζετε ένας εναντίον ενός με ένα πράκτορα της Cobra τον οποίο μπορεί να παίξει ένας δεύτερος παίκτης. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 390. Star Blazer (1981) Ένα shmup σε στυλ Super Cobra όπου ελέγχετε ένα τζετ και σε κάθε πίστα έχετε ένα στόχο να καταστρέψετε. Φυσικά είναι γεμάτο με εναέριους και επίγειους εχθρούς και πρέπει να γεμίζετε και καύσιμα που πέφτουν με αλεξίπτωτο. Ποια έκδοση να παίξετε: Δείτε αυτή για MSX, που μάλιστα ήταν από τα πρώτα παιχνίδια του συστήματος, η οποία έχει λεπτομερή γραφικά και ομαλό scrolling κάτι πολύ ασυνήθιστο για το σύστημα. @Wally Μπορεί, αλλά είναι νομίζω κυρίως θέμα hardware αλλά και χρονολογίας. Τα παιχνίδια αυτά για Atari 8-bit και Apple II είχαν τα περισσότερα βγει πριν ξεκινήσει η Βρετανική βιομηχανία gaming. Μέχρι το '83-84 οι Αμερικάνοι είναι πολύ μπροστά σε σχέση με τους Άγγλους αλλά είναι ακόμα πρώιμα και κάπως χοντροκομμένα γιατί ακόμα δεν είχαν κατακτήσει πλήρως το hardware. Μετά ήρθε το κραχ στην Αμερική και πάπαλα ενώ στην Βρετανία τότε ξεκίνησε να ανθεί. Στο θέμα hardware. Οι Βρετανοί είχαν κυρίως τον Spectrum όπου είχαν σχετικά υψηλή ανάλυση με μονόχρωμο display συνήθως ενώ οι Αμερικανοί είχαν περισσότερα χρώματα στους Atari και στον C64 με hardware sprites κλπ αλλά με χαμηλότερη συνήθως ανάλυση. Στον Amstrad βλέπουμε ότι πολλοί Ευρωπαίοι προτιμούν το πολύχρωμο Mode 0 με χαμηλή ανάλυση παρά το Mode 1. Γιαυτό θεωρώ ότι ήταν κυρίως λόγω των δυνατοτήτων του hardware παρά κάποιας διαφοράς στην αισθητική. Διαφορές βέβαια στην αισθητική και στο game design μεταξύ Αμερικανών και Βρετανών (και φυσικά Γάλλων, Ισπανών, Γερμανών, κλπ) υπάρχουν και μάλιστα πάρα πολλές. @Ace Ναι η Αμερικανική βιομηχανία είχε μεγαλύτερο επαγγελματισμό και μεγαλύτερη εμπειρία αφού είχε ξεκινήσει από την δεκαετία του '70. Πολλοί προγραμματιστές είχαν ξεκινήσει στα πανεπιστήμια όπου έμαθαν σε διάφορα mainframes και οι εταιρίες ήταν μεγαλύτερες και καλύτερα οργανωμένες από τις Αγγλικές. Δείτε πχ πόσο μπροστά ήταν η Infocom που αποτελούταν από φοιτητές του MIT και τα παιχνίδια τα έγραφαν σε mainframe και μετά τα περνούσαν στους προσωπικούς υπολογιστές.
  14. Leon

    1001 '80s Computer Games

    381. Snake Byte (1982) Ένα πολύ ωραίο "φιδάκι" από την Sirius. Ποια έκδοση να παίξετε: C64 382. Cavern Creatures (1983) Ένα άρτιο τεχνικά shmup αποκλειστικά για τον Apple II όπου θυμίζει κάθετο Scramble αλλά με πολλές διαφοροποιήσεις (όπως πχ ότι το σκάφος σας πυροβολεί ταυτόχρονα σε τρεις κατευθύνσεις). 383. Gemstone Warrior (series) (1984) Ένα παιχνίδι που συνδυάζει το Dungeons & Dragons με το Robotron 2084 από τους Καναδούς Peter Lount και Paul Gossen. Ένα action rpg που είναι πρόγονος του Diablo με inventory, μαγικά φίλτρα κλπ αλλά έχει το εξής ενδιαφέρον: πυροβολείτε με το τόξο σας σε όλες τις κατευθύνσεις όπως στο Robotron και το κάνει ιδανικό για twin sticks controls. To παιχνίδι ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία της SSI εκείνη την εποχή, ξεπερνώντας τις 50,000 πωλήσεις. Ποια έκδοση να παίξετε: Το sequel Gemstone Healer για Apple II δεν είχε την ίδια επιτυχία αλλά δημιουργεί δισεκατομμύρια λαβύρινθους γράφοντας ένα κωδικό με 12 χαρακτήρες: κάθε κωδικός δημιουργεί ένα συγκεκριμένο λαβύρινθο. 384. Space Ark (1983) Δουλειά σας είναι να μαζεύετε διάφορα είδη στην διαστημική κιβωτό σας και να πυροβολείτε τους ιπτάμενους δίσκους. Μέσω του hyperspace πηγαίνετε σε διάφορα ηλιακά συστήματα για να τα μαζέψετε, αλλά μην ανησυχείτε: αν δεν έχετε όρεξη να κάνετε τον Νόε μπορείτε να πυροβολήσετε τα πάντα. 385. Beer Run (1981) Ένα παιχνίδι με τέτοιο όνομα σίγουρα κερδίζει την ψήφο μου. Platform game που πρέπει να ανεβαίνετε τις σκάλες για να φτάσετε στην κορυφή του κτηρίου (ή το ασανσέρ που εμφανίζεται τυχαία σε διάφορα σημεία) και να μαζεύετε κουτάκια μπύρας της Olympia που πέφτουν (από τα πρώτα παιχνίδια με τοποθέτηση προϊόντος) για έξτρα πόντους.
  15. Berzerk Redux για C64. Galactic Chase, φοβερός κλώνος του Galaxian για Atari 8-bit Z-89 για TRS-CoCo, κλώνος του Zaxxon. Planetoid για BBC (αρχικά το είχαν ονομάσει Defender) Deluxe Invaders κλώνος του Deluxe Space Invaders για Atari 8-bit Crazy Comets (κλώνος του Mad Planets) για C64
×
×
  • Create New...