Jump to content

elephadas

Members
  • Content Count

    3,302
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    34

elephadas last won the day on August 14

elephadas had the most liked content!

Community Reputation

358,057 Excellent

About elephadas

  • Rank
    RetroJunkie™

Converted

  • Location
    USA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Πολυσχιδής καλλιτέχνις η κα. Σεβούλα: Ποιήτρια, τραγουδίστρια και φωτομοδέλλον δι' εξώφυλλα. (Διαφημιστική προπαγάνδα είναι το καλλιτεχνικό αυτό δημιούργημα? Ή αυθόρμητο έργο τέχνης? Οντας στο κάτεργο αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να το απολαύσω ακουστικοκινηματογραφικά για να αποφασίσω)
  2. Μα για το κάθε τι υπάρχει μία λογική εξήγηση. Συνήθως περισσότερες από μία.
  3. Απλούστατα κανείς δεν πρόσεχε το πρόσωπο της Καραγιάννη. Σου λέγανε "οδοντόκρεμα διαφημίζει, θα χαμογελάει" αλλά κοιτούσαν αλλού. Χαμηλότερα, για να είμαι πιο συγκεκριμένος.
  4. Αυτό δεν είναι πρωτοσέλιδος έρωτας, είναι πρωτοσέλιδη χυλόπιττα.
  5. Για τα Πολυτεχνικά δεν ξέρω, είναι μετά τον καιρό μου, αλλά είχα πολλές γειτόνισσες-φίλες της μητέρας μου, από πριν γεννηθώ, που τις φώναζα "θείες" ακόμη και μεγάλος. Άπαξ και μια φίλη είχε αποκτήσει τον τίτλο "θεία" δεν υποβιβαζόταν ποτέ :). Αλλά καμμία μεταγενέστερη φίλη της δεν έγινε "θεία". Και δεν ήμουν ο μόνος. Οπότε υπάρχει περίπτωση να μην είναι λάθος, αν και φαντάζομαι δεν συνηθίζεται πια για να μη σκέφτηκες την πιθανότητα.
  6. Συνεχίζει να με μορφώνει το Ρετρομάνιαξ. Δεν είχα ιδέα ότι ο Μυράτ ήταν αριστερός. Για δεξιό θα τον μάντευα ίσως λόγω της συγγενικής σχέσης του αλλά και της συνεργασίας του με τη Μαρίκα Κοτοπούλη. Είχε και πολύ αριστοκρατικό στυλ (αν και αυτό δεν σήμαινε τίποτε διότι ο αριστοκρατικότερος όλων από εμφάνιση και φωνή ήταν ο Λυκούργος Καλλέργης 😁. Δεν θυμάμαι να είχα ακούσει ή διαβάσει τίποτε σε συνέντευξή του που να έδειχνε τον πολιτικό του προσανατολισμό. Αλλά διαβάζω τώρα στη wikipedia ότι ήταν γραμματέας του ΕΑΜ Θεάτρου επί Κατοχής. Άρα αριστερός με πατέντα.
  7. Οι φωτογραφίες από το "Οργανάκι" είναι μία από τις σπάνιες περιπτώσεις που το σήμερα είναι ωραιότερο από το χθες μια που τα πιο πολλά σπίτια όχι απλώς υπάρχουν ακόμη αλλά είναι και ανακαινισμένα (άσχετο αλλά ποτέ δεν κατάλαβα τον όρο "αναπαλαίωση". Το ξανακάνεις παλιό? Μα είναι παλιό και το κάνεις ξανα σαν καινούργιο).
  8. Το πρώτο μας οικογενειακό όχημα, ένα Φίατ 128 του 1973, είχε ζώνες ασφαλείας, αλλά το μήκος τους δεν ρυθμιζόταν αυτόματα. Ήταν κάπως σαν ζώνες αεροπλάνου αλλά είχαν και το διαγώνιο λουρί. Αυτό τις έκανε άβολες διότι άμα ήσουν δεμένος δεν μπορούσες να κουνηθείς παρά ελάχιστα. Οπότε υπήρχαν αλλά δεν ήταν ευρέως διαδεδομένες ούτε ήταν υποχρωτική η χρήση τους. Εγώ μέσα στην πόλη κυκλοφορούσα άδετος, αλλά σε μακρυνά ταξίδια τη χρησιμοποιούσα, πράγμα που έκανε τους διάφορους φίλους μου να με κοροϊδεύουν εν χορώ διότι ήταν άντρες αυτοί, όχι γυναικούλες να φοβούνται. Δεν πολυδιαφωνούσα αλλά ήμουν (και παρέμεινα) φοβιτσιάρης, οπότε σκεφτόμουνα καλύτερα δεμένος κι ασφαλής, κι ας ήταν ντροπής πράμα. Όταν όμως έγινα υποχρεωτικές, για ένα διάστημα σταμάτησα να τη χρησιμοποιώ (άλλο να δένεσαι μόνος σου κι άλλο να σε δένουν), πειθόμενος τω ρήματι "Του Έλληνος ο τράχηλος ζυγόν δεν υποφέρει" διότι είπα στην κυβέρνηση (από μέσα μου): "Κυρία κυβέρνηση το αν θέλω να προστατευτώ ή όχι είναι δικό μου θέμα και δεν έχεις καμία δουλειά να με αναγκάζεις." Περιέργως ο Κ. Καραμανλής (ο πρεσβύτερος) αδιαφόρησε για την επαναστατική μου αντίσταση, ίσως διότι δεν το είπα δυνατά για να μ' ακούσει, οι ζώνες παρέμειναν υποχρεωτικές, και μετά από λίγο σκέφτηκα ότι αν γίνει ατύχημα και δεν φοράω ζώνη εγώ μεν θα πάθω χουνέρι η δε κυβέρνηση σκασίλα της. Κι έτσι ξανάρχισα να δένομαι. Οπότε είχε δεν είχε ζώνη το Κουρκούλειον όχημα, οι κακοί της ταινίας δεν είχαν άδικο να υποθέσουν ότι δεν θα την φορούσε.
  9. Την οποία όμως ελπίζω να μη διάβασε ο συνεντευξιαζόμενος, ο οποίος μοιάζει να έχει πάθος για τη γλώσσα ("... τηλεπερσόνες και τηλεπερσόνους, που κυριολεκτικά δολοφονούν την γλώσσα") διότι ο δύστυχος χρησιμοποίησε λέξεις που η δημοσιογράφα δεν είχε ακούσει ποτέ της και τις οποίες μάλλον προσπάθησε να αποδώσει φωνητικά όπως τις άκουσε, με αποτέλεσμα μαργαριτάρια όπως "άλλα συνπαριμαρτούν. ", " φληναθήματα " και άλλα τα οποία είναι πταίσματα συγκριτικά. Και καλά δεν είχε ακούσει ποτέ της τη λέξη "συμπαρομαρτώ". Αλλά δεν έχει μάθει στο σχολείο της, ή παρατηρήσει, ότι "νπ" δεν υπάρχει στα ελληνικά και ότι το -ν- μπροστά από τα χειλικά μετατρέπεται σε μ? Εκτός αν εκείνη συνπαθεί, συνφωνεί και συνβαδίζει με ό,τι τη συνφέρει.
  10. Αυτός είναι πολυσήμαντος στίχος γιατι προσαρμόζεται. "Κι εσύ πετάς γι' Αμερική", "κι εσύ πετάς γι' Ανταρκτική". Μια νέα καριέρα ανοίγεται μπροστά μας φίλτατε dkssprs.
  11. Το ποίημα αυτό με ενέπνευσε κι έχω να προτείνω στον στιχουργό την εξής Καναδέζικη συνέχεια: Εγώ σε θέλω τώρα πρόντο / κι εσύ πετάς για το Τορόντο
  12. Η κυρία δίπλα του μου μου έμοιαζε με τη Λιλάντα Λυκιαρδοπούλου και από φωνή και από εμφάνιση, αν και την ήξερα αρκετά χρόνια νεότερη. Οπότε κοίταξα Λυκιαρδοπούλου στο Youtube και έκανα διάνα. Όχι μόνο είναι αυτή, όχι μόνο το βίντεο έχει και απόσπασμα από την εκπομπή με τον Καλογιάννη, αλλά ο uploader λέγεται "stakovios"!! Που θα πει, μπορούμε να μάθουμε πληροφορίες από πρώτο χέρι. Πάντως ο τίτλος του μουσικού αυτού έργου του Μίκη Θεοδωράκη είναι "Επιφάνια Αβέρωφ", όχι "Κράτησα τη ζωή μου". Άλλωστε το ποίημα "Επιφάνια" έδωσε το όνομά του στον κύκλο 4 τραγουδιών σε ποίηση Σεφέρη στον οποίον ανήκε η συντομότερη εκδοχή που έγινε πασίγνωστη με τον Μπιθικώτση (κύκλος που έχει ατυχήσει στον τομέα των τίτλων, μια που περιλαμβάνει και το τραγούδι "Άρνηση" που κανείς δεν το αποκαλεί έτσι, όλοι το ξέρουν ως "Στο περιγιάλι το κρυφό"). Η πλήρης σύνθεση λέγεται "Επιφάνια Αβέρωφ" από τις φυλακές στις οποίες είχε κρατηθεί ο Μ.Θ. Πώς να τα βγάλει πέρα ο δύστυχος Καλογιάννης του 1986 με τη συναισθηματική φόρτιση που του προκάλεσε? Δεν είναι ένα τραγουδάκι που το λες για διασκέδαση.
  13. To 1976 κυκλοφόρησαν "Τα παράλογα" του Μ.Χ. σε στίχους Νίκου Γκάτσου. Ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του ήταν το Cundu Luna Vini με τη Φαραντούρη και τον Ηλία Λιούγκο. κι εδώ μια ιταλική του εκδοχή Βέβαια το πιο γνωστό τραγούδι του δίσκου ήταν "Ο εφιάλτης της Περσεφόνης" το οποίο έχει διασκευάσει (πρόσφατα μάλλον, άρα δεν βάζω το λινκ) ο Ιταλός σαξοφωνίστας Daniele Sepe. Αλλά εδώ είναι μια κατά Daniele Sepe "Γερακίνα" όπως δεν την έχετε ξανακούσει, από to 1995 ;άρα εντός ρετροορίων Γενικά ο Sepe διασκευάζει τραγούδια από διάφορες χώρες κι έτσι πολλά ελληνικά έχουν περάσει από το χεράκι του. Μια ορχηστρική διασκευή του "Της Λαρίσης το ποτάμι" ήταν η πρώτη δουλειά του που έκουσα και κάτι αυτό κάτι η Γερακίνα δεν τον πήρα σοβαρά στην αρχή, αλλά (αν και δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσιάζει) πρόκειται για σοβαρό μουσικό. Και οι μεταγενέστερες διασκευές ελληνικών που άκουσα από αυτόν μοιάζουν λιγότερο χαβαλετζίδικες.
  14. Αυτή την απορία την είχα κι εγώ. Κανονικά στη θέση αυτή θα περίμενα να ήταν η Μαρία Καλουτά, αλλά αυτή εμφανίζεται στην επόμενη σελίδα πάνω από τον Μηλιάδη. Από την άλλη ήταν πολύ γνωστή φυσιογνωμία. Με μπέρδεψε ότι από το πρόγραμμα έλειπαν οι μεσαίες σελίδες (με την αρχή του Α' μέρους) κι έτσι δεν φαινόταν πουθενά η Άλβα. Αλλά στο άλλο ντοκουμέντο βλέπουμε τις σελίδες που έλειπαν (οι διαφημίσεις έχουν μεγάλη πλάκα) και εκεί φαίνεται ότι η Πόπη Άλβα είχε καταδικό της νούμερο, οπότε δικαιολογημένα ήταν στους πρωταγωνιστές.
  15. Ούτε το παλιό έβλεπα ούτε το καινούργιο είδα, αλλά μια που ζητάτε εντυπώσεις, να μια κριτική που άκουσα σήμερα το πρωί https://www.npr.org/2019/08/09/749659122/the-new-90210 (δεν υπάρχει σε κείμενο ακόμη). "Entertaining enough" είναι το καλύτερο που μπορούν να πουν, μετά από ένα ψιλοθάψιμο.
×
×
  • Create New...