Jump to content

thanassis1979

Members
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

thanassis1979 last won the day on August 7

thanassis1979 had the most liked content!

Community Reputation

282 Excellent

About thanassis1979

  • Rank
    RetroN00b

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Για την ιστορία, πολλά για το κτήριο της Στουρνάρα 27 (και λεπτομέρειες για την εσωτερική του διαρρύθμιση) αναφέρει και ο Κατσουρίδης στο βιβλίο του "Αναζητώντας τον Κ.".
  2. Η Ωραία Των Αθηνών (1954) Βλέποντας μια καθαρή κόπια της ταινίας έβγαλα λαβράκι. Αρχίζουμε με το πλάνο που ο Σταυρίδης παίρνει τα μέλη του συλλόγου "Πνεύμα και Ηθική" (και τον Ξενίδη) για να τα πάει στο ξενοδοχείο "Τα Πιτσούνια". Δεν χρειάστηκε πολύ σκέψη για να καταλάβω που είναι το σημείο συνάντησης με τα σκαλοπάτια, τους κίονες εκατέρωθεν και το χαρακτηριστικό κάγκελο. Είναι στην οδό Στουρνάρα (Στουρνάρη σήμερα), η πλαϊνή είσοδος του κτηρίου Γκίνη του Πολυτεχνείου. Η ίδια είσοδος που χρησιμοποιήθηκε ως Τράπεζα στο Μια Ζωή Την Έχουμε. Κι άντε η αφετηρία βρέθηκε. Άντε να βρουμε "Τα Πιτσούνια" που πάνε όλοι μαζί. Γρήγορα καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι αληθινό ξενοδοχείο. Άλλωστε τα εσωτερικά είναι εμφανώς ντεκόρ. Μετά σκέφτηκα "σιγά μην έκαναν μεγάλο δρομολόγιο μέσα στη νύχτα όλοι αυτοί" για να γυρίσουν τη σκηνή που φτάνουν στην πόρτα. Και τότε πρόσεξα τον αριθμό "27" πάνω από την πινακίδα που φτιάχτηκε για το ξενοδοχείο. Και θυμήθηκα ότι Στουρνάρη 27 ήταν τα γραφεία (και το σπίτι) του Φίνου εκείνη την περίοδο. Αυτή είναι λοιπόν η είσοδος των γραφείων της Finos Film και σπιτιού του Φιλοποίμενα Φίνου. Εξακολουθούμε να είμαστε στην οδό Στουρνάρα εν έτει 1954, ακριβώς απέναντι από το σημείο που βλέπαμε νωρίτερα. Την είσοδο του κτηρίου Γκίνη του ΕΜΠ. Και από μια άλλη οπτική γωνία όταν η Βασιλειάδου κατεβαίνει από το αυτοκίνητό για να μπει στο ξενοδοχείο. Αυτή είναι η θεοσκότεινη οδός Στουρνάρα, χωρίς τα δέντρα που έχει σήμερα, με ένα περιπτεράκι στο βάθος και μια δόλια πικροδάφνη φρεσκοφυτεμένη. Το εντυπωσιακό όμως είναι πως αυτή είναι η μοναδική εικόνα που έχουμε για τη "Στουρνάρα 27". Δεν βρήκα καμία σχετική φωτογραφία στο (δημόσιο) αρχείο της Finos Film. Και γι αυτό και θεωρώ ότι έχουμε ένα σπάνιο κινηματογραφικό ντοκουμέντο.
  3. Θου-Βου φαλακρός πράκτωρ - Επιχείρησις: Γης μαδιάμ (1969) Κάπου στην αρχή με το κλασσικό Intro "Σεπτέμβριος, ο μήνας της μουστιάς, των μετακομίσεων κτλ κτλ" βλέπουμε για 3 δευτερόλεπτα τη σκηνή της μετακόμισης με την ντουλάπα να τουμπάρει και να σκάει στο δρόμο. Γνώριμο το σημείο καθώς είναι το σπίτι στα Σεπόλια (δίπλα στα πλατό της Σιώκου) που έμενε η Ανουσάκη με την πεθερά του Βέγγου στο Πάρε Κόσμε (1967) Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν το διπλανό γιαπί ολοκληρώθηκε κι έγινε σπίτι.
  4. Είναι ένας... τρελλός τρελλός Βέγγος (1965) Έχω την εντύπωση ότι δεν έχει απαντηθεί που ήταν το ορφανοτροφείο από όπου ξεκινά ο ήρωάς μας στην ταινία. Πρόκειται για την Έπαυλη Σταθάτου (ή Ζερβουδάκη) στην Τατοΐου 31 με Έτος ανέγερσης: 1890 Η έπαυλη ξεχωρίζει για το βυζαντινό της χαρακτήρα. Ανομοιογενή στοιχεία, όπως η τοξοστοιχία της εισόδου, ο πύργος και η αδρή πολυγωνική τοιχοποιΐα, παράγουν ένα κομψό και ισορροπημένο αποτέλεσμα με ρομαντική χροιά.
  5. Συμφωνώ ότι αν και μοιάζει, δεν είναι αυτό το σημείο. Κι εμένα ήταν η πρώτη σκέψη. Όμως δεν ταιριάζει αν το δούμε προσεκτικά. Επίσης είναι και η παράμετρος ότι η Ευελπίδων τότε δεν είναι όπως σήμερα (βλ και πρόσφατο post του @antonovar
  6. Δεν ήταν στη γωνία. Ήταν κατά κάποιο τρόπο στη "μέση" μεταξύ Δροσοπούλου και Επτανήσου.
  7. @makismέπιασες έτερο απωθημένο. 99,99% είναι δύο διαφορετικά σημεία. Δλδ το "τρίγωνο με τα γιαπιά ΔΕΝ είναι δίπλα στο σπίτι με την καμάρα στην είσοδο. Βγάζει "Κυψέλη" πάντως. Κάποια στιγμή θα βρεθεί. Πιο διαφωτιστικά είναι τα πλάνα στην άλλη σκηνή της ταινίας στο ίδιο σημείο. Φαίνεται ότι δίπλα ξεκινά άλλο τετράγωνο (και όχι το "τρίγωνο). Φαίνεται ένα πολύ ιδιαίτερο σπίτι/πύργος από πίσω. Φαίνεται το σπίτι πίσω τους καθώς και μια μεταλλική κατασκευή στο δρόμο
  8. Ποιος Θανάσης (1969) Είναι γνωστό ότι το Ποιος Θανάσης έχει αμέτρητα εξωτερικά γυρίσματα στην Κυψέλη. Και σε προηγούμενο post βρήκαμε πως το εστιατόριο της "συνωμοσίας" Βελέντζα/Μηλιάδη ήταν στη Φωκίωνος Νέγρη 18. Πάντα, λοιπόν, με έτρωγε αυτό το "σφαιριστήριο" που συχνάζει ο Πλειός. Το βλέπουμε δύο φορές, μία στην αρχή που στέλνει τη Φόνσου για δουλειά και μία αργότερα που τον συναντά η Φόνσου μαζί με την Καζέλη (η οποία ήταν σύντροφος του Πλειού στη ζωή). Και έχοντας δει το Λουνα Παρκ στο Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο, σκέφτηκα μπας και είναι το ίδιο μέρος και στο Ποιος Θανάσης. Αρχικά δεν μπορούσα να είμαι σίγουρος. Το σφαιριστήριο του 1969 έχει εμφανώς στέγη (αν και προχειρη). Μέχρι που για λίγα φευγαλέα δευτερόλεπτα φαίνονται πίσω από τον Πλειό τα... αλογάκια. Η γραμματοσειρά είναι ίδια και με λίγο ψάξιμο βρέθηκαν και τα ίδια "σχέδια" (μοιάζει με απόπειρα αντιγραφής του Γκαστόνε της Disney). Οπότε it's official, το σφαιριστήριο είναι και στην περίπτωση αυτή το "Λούνα Παρκ" της Φωκίωνος Νέγρη 20. Και εδώ μερικές ακόμα εικόνες από άλλες οπτικές γωνίες από το εσωτερικό του Λούνα Παρκ το 1969. Με σκοποβολή και φυσικά κάμποσα μπιλιάρδα.
  9. Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο (1963) Όπως σωστά είπε και ο @antonovar καμιά φορά μια προφανής/γνωστή περίπτωση σημείου, σου λύνει ένα ψάξιμο που είχες απωθημένο. Η σκηνή που ο Κώστας Βουτσάς και ο Βαγγέλης Βουλγαρίδης τηλεφωνούν στον Ντίνο Ηλιόπουλο, έχει γυριστεί στο λεγόμενο "Λουνα Παρκ" της Φωκίωνος Νέγρη, στον αριθμό 20. Οι Κυψελιώτες που ήταν πιτσιρικάδες στα 60s θυμούνται σίγουρα τα μπιλιάρδα και τα ποδοσφαιράκια του. Όπως φαίνεται από τα πλάνα του Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο, ο χώρος ήταν σε μεγάλο βαθμό ανοιχτός (πιθανώς να καλύπτονταν με τέντες). Απέναντι πάντως διακρίνουμε σαφώς την πολυκατοικία του αριθμού 19, καθώς και την άκρη της Πολυκατοικίας "Κανάκη" (Φωκίωνος Νέγρη 21 και Θήρας).
  10. Και τα δύο πλάνα είναι από το ίδιο σημείο. Δεν είναι από το ύψος του πρώην MEGA. Τη μία φορά η κάμερα κοιτάζει προς την (ισόπεδη τότε) διασταύρωση με Κατεχάκη, και την άλλη φορά κοιτάζει προς Αθήνα. Το ταξί βγαίνει από την είσοδο του κτηρίου της ΥΕΝΕΔ. Για την ακρίβεια το σημείο που είναι το ταξί είναι σήμερα βυθισμένο στον ανισόπεδο κόμβο, ο οποίος για να φτιαχτεί (και επειδή η μία πλευρά της Μεσογείων ήταν χτισμένη) επεκτάθηκε προς το οικόπεδο της ΥΕΝΕΔ, τρώγοντας τα κτήρια που βλέπουμε αριστερά στο πλάνο (που λογικά ήταν κρατικά και γι αυτό δεν υπήρξε θέμα να κατεδαφιστούν). Γι αυτό και η Μεσογείων στο σημείο που υπογειοποιείται έχει μια "παράξενη" καμπύλη. Γιατί ενώ ήταν ευθεία (όπως φαίνεται στο πλάνο της ταινίας) χρειάστηκε να καμπυλώσει για να χωρέσουν οι επιπλέον λωρίδες. Για την ιστορία ο ανισόπεδος κόμβος Μεσογείων/Κατεχάκη δόθηκε στην κυκλοφορία την Πέμπτη πριν την Κυριακή 17 Ιουνίου 1984 (Κυριακή των Ευρωεκλογών).
  11. Κι επειδή μερικές φορές μπαίνει ένα κομμάτι του παζλ και αμέσως μετά πάει και κολλάει δίπλα του ένα άλλο που το κοίταζες καιρό... Τώρα που βρέθηκε λοιπόν ότι το δισκοπωλείο "Δίσκος" ήταν στη Φωκίωνος Νέγρη 16, βρέθηκε και το εστιατόριο που τρώει ο Μηλιάδης (και τον συναντά ο Βελέντζας) στο Ποιός Θανάσης. Ήταν στον αριθμό 18 της Φωκίωνος Νέγρη (δεν εντόπισα επωνυμία).
  12. Θου-Βου Φαλακρός Πράκτωρ. Επιχείρησις: Γης Μαδιάμ (1969). Πάντα είχα απορία που βρίσκεται το δισκοπωλείο που πάει ο Θου-Βου για να μοιράσει τα διαφημιστικά φιλμάκια του. Με λίγο ψάξιμο (και απαγωγή εις άτοπον) εντοπίστηκε. Είμαστε στο 16 της Φωκίωνος Νέγρη (προφανώς πριν πεζοδρομηθεί). Εκεί βρίσκονταν το δισκοπωλείο... "Δίσκος" όπως βλέπουμε φευγαλέα και στο πλάνο. Κι επειδή η Φωκίωνος Νέγρη δεν είναι στο google street view, πήγα μια βόλτα σήμερα να επιβεβαιώσω την υποψία μου. Ιδού τα τεκμήρια.
  13. Οπότε στην ίδια οδό λίγο πιο πάνω βρίσκουμε και το σπίτι, και το κτίσμα με την περίεργη σκεπή (που είναι μάλλον βοηθητικός χώρος πολυκατοικίας). Εδώ από την ανάποδη οπτική φαίνονται καλύτερα οι καμπύλες στην οροφή.
  14. Όπως σωστά ειπώθηκε η μάντρα είναι του Κολεγίου Αθηνών. Είναι ο οδός Ομήρου Ντέιβις.
  15. Χάζευα το "Χαμένη Ευτυχία" (1966) της Φίνος και ήταν τόσο γνώριμο αυτό το πεζοδρόμιο... Και φυσικά δεν ήθελε και πολύ. Είναι η οδός Χίου, λίγο πιο πριν τα γραφεία της Φίνος στο νούμερο 53 (την είσοδο των οποίων χρωμάτισα ελαφρά). Για αναφορά δύο ακόμα οπτικές του ίδιου σημείου που η Κουράκου περιμένει τον Βουρνά. 1ον στο Κλωτσοσκούφι (1960) 2ον στο Ποιος Θανάσης (1969) Και κάπως έτσι, η Χαμένη Ευτυχία είναι η 12η ταινία της Φίνος (με το δικό μου μέτρημα) που γυρίστηκε μπροστά στα γραφεία της Χίου.
×
×
  • Create New...