Jump to content

hannele

Members
  • Content Count

    1,576
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

hannele last won the day on October 27 2017

hannele had the most liked content!

Community Reputation

70,279 Excellent

About hannele

  • Rank
    RetroMasteR

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Μπηκαν στο πετσι του ρολου πολυ ευκολα ....αλλωστε ως μισθοφοροι κλεισμενοι στο αμπαρι, επρεπε να ειναι μες τη βρωμα....
  2. Προφανώς εννοεί την σκηνή με τους "μισθοφόρους πολεμιστές" που ηταν κρυμμενοι στο αμπάρι του πλοιου... Οταν η Τζίνα (Ε.Ανουσάκη) αποκαλυπτει στην Βίκυ (Ζ.Λάσκαρη) τι πραγματικά μεταφέρουν στα αμπάρια τους τα πλοια του Ζίραχ (Κ.Καρρά), η Βίκυ παει κρυφά σε ενα απο τα πλοια, νύχτα, κι εκεί διαπιστώνει οτι εκτός απο πολεμοφόδια, όπλα κλπ, στα πλοια είναι κρυμμένοι κι μισθοφόροι για να σταλούν στην Αφρικη. Ηταν περιπου γύρω στα 400 ατομα, υποτίθεται μεθυσμένοι (σύμφωνα με το σεναριο), οι οποίοι επιτέθηκαν στην Βίκυ, αλλά ο βιασμός αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμη καθώς εκείνη την ωρα κατεύθασε κι ο Ζιραχ . Η συνέχεια γνωστή...τον κατέδωσε στην αστυνομία κι φυλακίστηκε...
  3. Επισης εχει πει: Ο παππούς μου ηταν ένας προχωρημένος άνθρωπος για την εποχή του. Λεγόταν Γιώργος Σωτηρίου. Ειχε υπαρξει κι διευθυντης στην Ευαγγελικη σχολη της Σμυρνης. Σε αντίθεση με τον πατερα μου, που ηταν αυστηρός κι μας έβαζε περιορισμούς γιατί φοβόταν μην τυχόν παθουμε κάτι, ο παππούς ηταν το απόλυτο πνεύμα ελευθερίας. Μας άφηνε να μπαίνουμε στις βάρκες, να τρεχουμε στα βράχια, να ειμαστε ολη μερα στη θαλασσα, να σκαρφαλωνουμε στα δέντρα, η ζωή με τον παππού ηταν "ζωή κι κότα". Μια φορα, μας μάζεψε όλα τα πιτσιρίκια, μπρος αυτός πίσω εμείς, κι μπηκαμε στην θαλασσα με τα ρούχα. Καθώς κολυμπουσαμε, αρχίζαμε να βγαζουμε ενα-ενα τα ρούχα κι μειναμε με τα εσώρουχα, κι εκείνος το ίδιο. Αυτό ηταν ενα απο τα "μαθήματα" που μας έκανε, για το τι πρεπει να κάνουμε για να βγούμε στην ακτη σε περίπτωση που είμαστε με την βάρκα στα ανοικτα κι αυτή αναποδογυρίσει. Ο πατέρας μου ηταν τραπεζικός υπάλληλος. Ο "Νίκος" του βιβλίου, ηταν ο άντρας μιας ξαδέρφης μου και είχε παει εθελοντής στην Ισπανια να πολεμήσει στον Εμφύλιο στο πλευρό των δημοκρατικών. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα σκοτώθηκε στην Κατοχή στην αντίσταση. Ακόμα κι το αυστηρό ιδιωτικό σχολείο ηταν υπαρκτό γεγονος, καθώς το σχολείο μας ηθελε να δημιουργήσει φάλαγγα πριν ακόμα δημιουργήσουν άλλα σχολεία. Στην Κατοχή ζουσαμε πια στην Αθήνα, ειχαμε φύγει απο την Σάμο. Μια μέρα, ο αδερφός της μητερας μου ο θείος Πλάτων, έφερε στο σπίτι να γνωρίσουμε την τοτε αρραβωνιαστικιά (κι μετειπα σύζυγο του), η οποία είχε το παράξενο όνομα Διδώ. Η Διδώ δεν ηταν αλλη απο την μετεπειτα συγγραφέα Διδώ Σωτήριου. Η Διδώ μας έβαλε στην αντίσταση. Τα πρωινά, που ο πατέρας μου ηταν στην δουλεια, το σπίτι ηταν κεντρο αντίστασης. Το σπίτι στο Βαθύ, το κληρονομησαμε η αδερφή μου κι εγώ, αλλά σε μια δυσκολη στιγμη αναγκαστηκαμε να το πουλησουμε. Κάθε φορά που πάω στην Σάμο ξαναγινομαι το μικρό εκείνο κοριτσάκι που έτρεχε ξεγνοιαστο στο Μαλαγαρι κι μιλούσε με το καπλανι που ηταν στολισμένο στο σαλόνι.
  4. Η Άλκη Ζέη έχει πει σε συνεντεύξεις της: Γεννήθηκα στην Αθήνα. Όταν ήμουν 2 ετών, η μητέρα μου αρρώστησε με φυματιωση κι μπήκε στο σανατόριο της Πάρνηθας. Έτσι μας έστειλαν, την αδερφή μου κι εμένα, στην Σάμο οπου κι μεγαλωσαμε. Η Σάμος ηταν το νησί της μητέρας μας, κι εκεί έμενε ο παππούς μας μαζι με την θεια μας (την μεγαλύτερη αδερφή της μητέρας), η οποία ηταν χήρα χωρίς παιδιά κι ανέλαβε την φροντιδα μας. Ο παππούς ηταν γυμνασιάρχης (καθηγητής αρχαίων ελληνικών) στο Γυμνάσιο στο Βαθύ κι αντί για παραμύθια, μας διηγιοταν ιστοριες απο την αρχαια ελληνικη μυθολογια. Μεναμε στο Βαθύ κι τα καλοκαίρια μας τα περνουσαμε στο Μαλαγάρι, ενα εξοχικό μέρος ακριβώς απέναντι απο το Βαθύ. Το Μαλαγάρι, τοτε, ηταν ενα ονειρεμένο μέρος πνιγμένο στα πεύκα με μια πανέμορφη αμμουδιά που την σκέπαζαν τα δεντρα, τα οποία έφταναν μέχρι την θάλασσα. Απο την αυλή του σπιτιού στο Μαλαγάρι, βγαιναμε κατευθείαν στην αμμουδιά, για αυτό κι έλεγα πως το Μαλαγαρι ηταν "το ομορφότερο μέρος του κόσμου". Στο σαλόνι του σπιτιού μας στο Βαθύ υπήρχε πράγματι "το καπλανι της βιτρίνας", δηλαδή μια μικρή βαλσαμωμενη τίγρης μεσα σε ξύλινο έπιπλο με γυάλινη βιτρίνα. Όταν ημασταν στην Μόσχα, άρχισα να θυμαμαι κι να αναπολω τα παιδικά μου χρόνια στην Σάμο με τον παππού, τα ξέγνοιαστα καλοκαίρια στο Μαλαγαρι, το σπίτι στο Βαθύ με το καπλανι στο σαλονι, τα ξαδέρφια, τις θείες κι τα διηγόμουν ολα αυτα στα παιδιά μου που ηταν τοτε μικρα. Έτσι γεννήθηκε "Το καπλανι της βιτρίνας". Οταν το έγραφα, δεν ήξερα τοτε οτι έγραφα παιδικό βιβλιο. Ηθελα απλως να αποτυπωσω τις παιδικές μου αναμνήσεις στο χαρτί. Για αυτό κι "Το καπλανι της βιτρίνας" είναι αυτοβιογραφικό, είμαι εγώ κι η αδερφή μου στα παιδικά μας χρόνια στην Σάμο, εξου κι το "Λαμαγαρι" που δεν είναι άλλο απο το Μαλαγαρι.
  5. Παντως μια εκ των εν λογω φωτογραφιών κυκλοφορεί ηδη στο διαδίκτυο... Τωρα αν υπάρχουν άλλες ή όχι, ουδείς γνωρίζει...
  6. Σε προηγουμενο post μου, ειχα αναφερει οτι -ως γνωστον- το σενάριο της Μανταλένας ειναι βασισμένο σε αληθινή ιστορία, καθώς ο σεναριογράφος της ταινίας Γιώργος Ρούσσος την εμπνεύστηκε απο τα παιδικά του χρόνια στην Αντίπαρο. Το 2017, ο δισέγγονος της αληθινής "Μανταλένας" Νικος Φαρουπος, μιλησε στην εφημεριδα espresso για την προγιαγια του, της οποίας η ζωη υπήρξε για τον Γιωργο Ρουσσο η πηγή έμπνευσης για την κινηματογραφική Μανταλένα. Η αληθινή λοιπόν "Μανταλένα" της Αντιπάρου λεγόταν στην πράγματικοτητα Μαρουσώ κι ηταν μια δυναμική κι προχωρημένη για την εποχή της γυναίκα. Κόντρα στα έθιμα κι την κλειστή συντηρητική κοινωνία που απαγόρευε στην γυναίκα να ασχολείται με "ανδρικά" επαγγέλματα, η Μαρουσώ μεγάλωσε τα παιδιά κι τα αδέρφια της δουλεύοντας η ίδια την βάρκα του άντρα της, σαν αληθινή καπετανισσα. Όπως και η Μανταλένα της ταινίας, που ανέλαβε να μεγαλώσει τα μικρά αδέρφια της μετά το θάνατο του πατέρα τους, δουλεύοντας την βάρκα του. Όμως η Μαρουσώ διέφερε αρκετά απο την κινηματογραφική Μανταλένα, η οποία εμπλουτίστηκε με στοιχεία μυθοπλασίας κι φαντασίας προς χάριν σεναρίου. Όπως αναφέρει ο δισέγγονος της, σε αντίθεση με την ναζιάρα, χαριτωμένη κι τσαχπίνα ηρωίδα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, η Μαρουσώ ηταν μια σκληρή γυναίκα που κανένας δεν τολμούσε να τα βάλει μαζί της. Στην ουσία ηταν μια "αντρογυναίκα", η οποία σνιφαρε ταμπάκο στη μύτη, έστριβε κι κάπνιζε τσιγάρο σαν άντρας, αδιανόητα για γυναίκα της εποχής εκείνης. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της, στα γεράματα της, ζούσε στο δίπατο σπίτι της στο κάστρο της Αντιπάρου αναπολώντας τα περασμένα (σημειωτέον οτι στο κάστρο ηταν κι το σπίτι της κινηματογραφικής Μανταλένας). Με το σεναριογράφο Γιώργο Ρούσσο ηταν συγγενείς, κι συγκεκριμένα κουμπάροι, καθώς ο Γιώργος Ρούσσος σε ηλικία μόλις 15 ετων (γεννημενος το 1910) είχε παντρέψει το 1925 τον γιο της Μαρουσώς/"Μανταλένας", τον Νίκο, ο οποίος είναι ο παππούς του Νίκου Φαρουπου. Η συνέντευξη υπάρχει εδώ: espresso
  7. Δυστυχώς στο βωμό του κέρδους όλα θυσιάζονται. Η Αλίκη είναι ενα φαινόμενο που θα συζητείται για χρόνια ακόμα, θα "πουλάει" για δεκαετιες κι ιδίως τώρα που είναι νεκρή "πουλάει" ακόμα περισσότερο. Αν αυτές οι φωτογραφιες ή το φιλμ υφιστανται κι δεν έχουν καταστραφεί, θεωρώ οτι είναι πολύ πιθανόν κάποια στιγμη, ποιος ξερει, ισως μετα απο 20, 30 κλπ χρόνια κι εφόσον υπαρχουν ακόμα, να βγουν στην δημοσιότητα. Δεν θα μου κανει καμια εντύπωση, όλα τα περιμένω...έχουν βγάλει στην δημοσιότητα καν κι καν για την Αλίκη, εκεί θα σταματησουν; (Νομιζω πρεπει να υπάρχει στο forum η μια κι μοναδική φωτο απο την νάρκωση)
  8. Ο γυναικολόγος της Αλίκης, καθηγητής Νίκος Παπανικολάου, είχε πει σε συνέντευξη του οτι κατα την διάρκεια της καισαρικής της Αλικης, φωτογράφος είχε εισβάλει κρυφά στο χειρουργείο ντυμένος νοσοκόμος, κρύφθηκε πίσω απο μηχανήματα κι φωτογράφισε όλη την διαδικασία της καισαρικής της! Όταν τον αντιλήφθηκαν ηταν πλεον αργά καθώς η καισαρική είχε ολοκληρωθεί, ο Γιάννης είχε γεννηθεί κι ο φωτογράφος είχε φωτογραφίσει όλη την εγχείρηση! Αυτές οι φωτογραφίες δεν κυκλοφόρησαν ποτε στην δημοσιότητα (προφανώς το απαγόρευσε η ιδια η Αλίκη), εκτός απο μια! Μια φωτο την ωρα της νάρκωσης, με την Αλίκη ηδη κοιμισμενη έχοντας τον τραχιοσωληνα στο στόμα. Μάλιστα ο γιατρός Νίκος Παπανικολάου στο βιβλιο του "Γιατρεύοντας τα αστέρια" περιγραφοντας το περιστατικό, αναφέρει οτι δεν αποκλείεται τις επόμενες δεκαετίες/γενιες, πολύ πιθανον να βγουν στη δημοσιότητα φωτογραφιες της Αλίκης με τα σπλάχνα ανοιχτά!
  9. Στην ταινία "Γαμπρός από το Λονδίνο", ο φαρμακοποιός ειναι ο ηθοποιός Στράτος Παχης, δεν ειναι ο αληθινός φαρμακοποιός που βλεπουμε στον "Πανικο".
  10. Οι "σκύλες της λύσσας" πάντως από τις "Βάκχες" (Βάκχαι) του Ευρυπίδη έγιναν διάσημες εξαιτίας της Πέγκυς . Για την ιστορία, οι "σκύλες της λύσσας" είναι στίχος από το Δ στάσιμο της τραγωδίας κι το ερμηνευει η πρωτοκορυφαία του χορού. Στην εν λόγω τραγωδία ο χορός είναι χορός από Μαινάδες. Οι Μαινάδες ήταν νύμφες, συνοδοί του Θεού Διονύσου κι έφταναν σε ακραίες μορφες έκστασης για χάρη του, εξαιτίας της μανίας που έτρεφαν προς αυτον (εξού κι η ονομασία Μαινάδες). Σωστά λοιπόν η Πέγκυ κάθε φορά "ερμήνευε" τον στίχο σαν αλλόφρων γιατί ο στίχος είναι λόγια Μαινάδας σε κατασταση έκστασης. (Όπως είχε πει κι ο Μανώλης, ο πελάτης του μπαρ: "Ρε συ τι έπαθε; γιατί κάνει έτσι; δαιμονίστηκε;;; ) Απλά η υπερβολή κι η διακωμώδηση -γιατι υποτίθεται οτι η Πέγκυ ήταν ατάλαντη- ηταν αυτό που έβγαζε γέλιο. Το χορικό κι η μεταφραση: "Ίτε θοαί λύσσας κύνες, ίτ' είς όρος, θίασον ένθ' έχουσι Κάδμου κόραι, ανοιστρήσατε νιν επί τον εν γυναικομίμω στολά λυσσώδη κατάσκοπον μαινάδων." "Τρέξτε γρήγορα σκύλες της λύσσας, στο βουνο αμοληθείτε, που έχουν σύναξη οι κόρες του Κάδμου, με τον οίστρο κεντίστε πάνω στον κατάσκοπο ντυμένο με γυναικεία στολή που έχει λύσσα (να δει) τις μαινάδες"
  11. Μια πλούσια αιωνόβια γιαγιά, όντας άκληρη, αφήνει με διαθήκη την βίλα της στην Κηφισιά "εξ αδιαιρέτου" (εξού κι ο τίτλος της σειράς) στα εγγόνια των 2 καλύτερων φιλενάδων της. Κληρονόμοι της βίλας είναι η Έφη (Βάνα Παρθενιάδου) που είναι η εγγονή της μιας φίλης κι ο Αλέξανδρος (Αλέξανδρος Μυλωνάς) ο εγγονός της άλλης φίλης. Κανένας από τους δύο δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί οικονομικά το ακίνητο καθώς απαράβατος όρος στην διαθήκη είναι η απαγόρευση πώλησης ή ενοικίασης του, πλην της ιδιοκατοίκησης. Η Έφη είναι σχεδιάστρια μόδας, γύρω στα 30, αρκετά συντηρητική, ιδιόρυθμη με πολλές παραξενιές κι μόνη. Αποφασίζει να εγκατασταθεί στην βίλα, αφενός για να γλυτώσει το ενοίκιο του σπιτιού που διαμένει αφετέρου γιατί ο έτερος κληρονόμος ο Αλέξανδρος είναι μόνιμα εγκατεστημένος στην Αμερική. Τα σχέδια της όμως ανατρέπονται καθώς ο συγκληρονόμος της επιστρέφει στην Ελλάδα κι μη έχοντας άλλο περιουσιακό στοιχείο αποφασίζει να κατοικήσει κι εκείνος στη βίλα. Ο Αλέξανδρος ασχολείται με τους Η/Υ κι είναι πρόσφατα διαζευγμένος, το διαζύγιο μάλιστα ήταν κι ο λόγος επαναπατρισμού του στην Αθήνα προκειμένου να ξεχάσει γυρίζοντας σελίδα στην ζωή του. Δεν έχει παιδιά από το γάμο του, είναι λίγο πάνω από τα 35, λάτρης της μουσικής, ανοιχτός, μποέμ, έξω καρδιά, και με πολύ έντονη την αμερικάνικη νοοτροπία κι κουλτούρα στην καθημερινότητα του. Έτσι δύο τόσο διαφορετικοί άνθρωποι αναγκάζονται να μείνουν λόγω συνθηκών κι ανάγκης κάτω από την ίδια στέγη, έχοντας ο καθένας τον συμμαχό του στις μεταξύ τους προστριβές, ο Αλέξανδρος τον παιδικό του φίλο Γρηγόρη (Νίκος Αλεξίου) κι η Έφη την παιδική της φίλη Μαρία (Τζόυς Ευείδη). Τα στοιχεία αυτά παρουσιαστηκαν στο 1ο επεισόδιο της σειράς, όπου ουσιαστικά "έβαζαν" τον τηλεθεατή στην υπόθεση.
  12. Ο Νικόλας Σπαντίδης ως Λουκάς Δελόγγης σε ηλικία 10 ετών στην "Αίθουσα του θρόνου"
  13. Μεταφέρω εμπειρία φίλης Γιώργος Παρτσαλάκης: τον είχε συναντήσει φίλη σε πλοίο για την Κρήτη πριν λίγα χρόνια. Όπως τον βλέπουμε στους ρόλους του, έτσι μου είπε. Κοινωνικός, με χιούμορ, έτοιμος να σου πετάξει την ατάκα. Είχαν μαζευτεί 3-4 πιτσιρίκια γύρω του για αυτόγραφο, τους έπιασε κουβέντα σε ποιές τάξεις πανε, ποιο μάθημα τους αρέσει κλπ. Μιλούσαν όλα μαζί κι τους λεει: "παιδιά συγκρατηθείτε! συγκρατηθείτε! ένας-ένας!"
  14. Απο τοτε που αποσύρθηκε, δεν εδινε συνεντεύξεις, δεν ήθελε γιατί θεωρουσε οτι δεν είχε τίποτα να πει εφόσον πλεον δεν εργάζεται. Είχε αποτραβηχτεί απο τα φώτα παντελώς. Για αυτό ενδεχομένως να μην υπάρχουν κι συνεντευξεις του. Η αλήθεια είναι οτι οι δημοσιογράφοι τον "κυνηγούσαν" για συνέντευξη αλλά ηταν αρνητικος. Ωστόσο υπάρχει αυτό το βίντεο με "συνέντευξη"
  15. Θεωρώ οτι ο Βέγγος ηταν αυτό ακριβώς που βλέπαμε. Ουσιαστικά τον εαυτό του υποδυόταν στους ρόλους του. Ηταν ο καλός άνθρωπος κυριολεκτικά! Δεν του έχει αποδοθεί τυχαία ο τίτλος. Αμφιβάλλω αν αυτός ο άνθρωπος είχε ελαττώματα ή παραξενιές. Ηταν μια τεράστια ευαισθητη καρδιά που σκορπούσε γύρω του αγάπη. Κακία, εγωισμος, ζήλεια, εκδικητικότητα, καλάμι δεν υπηρχαν στο λεξιλόγιο του. Άνθρωπος βασανισμένος απο μικρο παιδι, ευσυνείδητος, συνεσταλμένος, εργατικός, τίμιος, συνεπής, σεβόταν τους πάντες. Χρεοκόπησε αρκετές φορες ακριβως γιατί στις δουλειές του ηταν συνεπής στις υποχρεώσεις του με τις πληρωμές, τα ενσημα κλπ. Δεν ηταν ο επιχειρηματιας που θα έριχνε τον εργαζόμενο για να κερδίσει εις βαρος του.
×
×
  • Create New...