Jump to content

karapiperim

Members
  • Content Count

    530
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

karapiperim last won the day on September 8

karapiperim had the most liked content!

Community Reputation

15,078 Excellent

1 Follower

About karapiperim

  • Rank
    RetroN00b

Recent Profile Visitors

955 profile views
  1. Τελικά πρέπει να το ψάξω κι άλλο.. νομίζω τα μπέρδεψα με τους τσακωμούς, δε θυμάμαι αν ο Γεωργιάδης είχε μαλώσει με τη Ναθαναήλ στην άγνωστη ή με τη Λάσκαρη στο αγάπη για πάντα ή και με τις δύο.. θα το ψάξω και θα επιστρέψω ενημερωμένη :-)
  2. Τι φετίχ ήταν κι αυτό με τα πόδια των πρωταγωνιστριών!! Ο Κωτσόπουλος, εντάξει καθηλωτικός, χαιδεύει το πόδι της Συνοδινού, με πιο παιχνιδιάρικη διάθεση ο Διαμαντόπουλος με την Αλκαίου ( υπήρξαν και σύζυγοι με την ευκαιρία).. Δεν έχω δει Εντα Γκάμπλερ και μου έκανε μεγάλη εντύπωση η φωτογραφία που η Αρώνη φαίνεται σα να ξεψειρίζει την Αλκαίου. :-) Κατά τα λοιπα τι καταπληκτικές καρέκλες ήταν αυτές! Σε σχέση με τα φορέματα εγώ αναρωτιέμαι τι να απέγιναν τόσα κοστούμια.. Θα ακολουθήσει τέταρτο και τελευταίο μέρος των παραστάσεων του Μιχαηλίδη και θα συνεχίσουμε λογικά με το βαρύ πυροβολικό ( ναι, τον Μινωτή εννοώ!)
  3. Κωστής Μιχαηλίδης (μέρος τρίτο) Ανθή (1956) Κώστας Κοκκάκης (Πέτιας), Μαίρη Αρώνη (Ανθή), Άρης Μαλλιαγρός (Αντρέι Ιβάνοβιτς Ροζεντάλ). Πίσω του: Χρήστος Πάρλας (εκτός διανομής, μ.τ.ρ.), Αθανασία Μουστάκα (Αλεξάνδρα Ιβάνοβνα Ανόσοβα), Γιώργος Παππάς (Φεντόρ Ιβάνοβιτς Κοστομάροβ), Χριστόφορος Νέζερ (Παύλος Παύλοβιτς Ανόσοβ), Ρίτα Μυράτ (Αλεξάνδρα), Τζένη Καρέζη (Νίνοτσκα), Τάκης Γαλανός (Ιβάν Πετρόβιτς Τατάρινοβ), Φραγκούλης Φραγκούλης (Δικηγόρος), Μυρσίνη Σαντοριναίου (Κάτια), Γεωργία Δημοπούλου (εκτός διανομής, μ.τ.ρ.). Μαίρη Αρώνη (Ανθή), Τζένη Καρέζη (Νίνοτσκα), Γιώργος Παππάς (Φεντόρ Ιβάνοβιτς Κοστομάροβ). Κλυταιμνήστρα (1956) Αλέκα Κατσέλη (Κλυταιμνήστρα), Βύρων Πάλλης (Αίγισθος). Μαρία Αλκαίου (Χρυσηΐς), Μιχάλης Μππούχλης (Φίλιππος). Μιχάλης Μππούχλης (Φίλιππος), Παντελής Ζερβός (Αγάθων), Μαρία Αλκαίου (Χρυσηΐς). Τζένη Καρέζη (Κασσάνδρα). Δεσποινίς Τζούλια (1957) Θάνος Κωτσόπουλος (Ζαν), Άννα Συνοδινού (Δεσποινίς Τζούλια). Άννα Ραυτοπούλου (Χριστίνα), Άννα Συνοδινού (Δεσποινίς Τζούλια). Η άμαξα (1957) Βασίλης Διαμαντόπουλος (Δον Αντρές Ριβέρα), Μαρία Αλκαίου (Καμίγια Περικόλ). Δημήτρης Καλλιβωκάς (Μαρτινέθ), Βασίλης Διαμαντόπουλος (Δον Αντρές Ριβέρα). Η κυρά της αυγής (1957) Γεώργιος Γληνός (Παππούς), Τζένη Καρέζη (Αντέλα). Γεώργιος Γληνός (Παππούς), Μαίρη Αρώνη (Καλόγρηα). Γεώργιος Γληνός (Παππούς), Άννα Ραυτοπούλου (Μητέρα), Χριστίνα Καλογερίκου (Τέλβα). Πέτρος Πλακούδης (Φαλίν), Κρινιώ Κωνσταντέλλου (Ντορίνα), Μαίρη Αρώνη (Καλόγρηα), Πέτρος Λεωκράτης (Αντρέας). Ιφιγένεια εν Αυλίδι (1957) Θάνος Κωτσόπουλος (Αγαμέμνων), Άννα Συνοδινού (Ιφιγένεια). Έλσα Βεργή (Κλυταιμνήστρα), Μιχαηλίδης υιός (εκτός διανομής, [Ορέστης]). Νίκος Παρασκευάς (Γέροντας). Έντα Γκάμπλερ (1957) Βασίλης Διαμαντόπουλος (Γέργκεν Τέσμαν), Ρίτα Μυράτ (Δις Γιουλιάνε Τέσμαν). Μαίρη Αρώνη (Έντα), Μαρία Αλκαίου (Κυρία Έλβστετ). Μαρία Αλκαίου (Κυρία Έλβστετ), Μαίρη Αρώνη (Έντα), Θάνος Κωτσόπουλος (Έιλερτ Λέβμποργκ). Μαίρη Αρώνη (Έντα), Θάνος Κωτσόπουλος (Έιλερτ Λέβμποργκ). Μαίρη Αρώνη (Έντα).
  4. Απ τα πιο γλυκά πράγματα που έχω διαβάσει εδώ μέσα.
  5. Επιτέλους! Συνέβη κι αυτό! Ο Βαγγέλης Βουλγαρίδης έδωσε συνέντευξη!!!! https://www.google.com/amp/s/www.newsbreak.gr/ellada/i-proti-synenteyxi-toy-vaggeli-voylgaridi-o-gois-toy-sinema-poy-ithele-na-ginei-despotis/%3famp
  6. Πάντα μου άρεσε η Τουτουντζή. Και μου άρεσε και με κοντά τα μαλλάκια, αν και γενικά δε μου αρέσουν τα κοντά μαλλιά στις γυναίκες με δύο τρεις εξαιρέσεις ( Τουτουντζή, Κοντού κλπ) Το παιδί μου ο μεγάλος μου έρωτας... Κοινότυπο και ψιλοβλακεια... Σαν το μεγαλύτερο μου ελαττώμα είναι η ειλικρίνεια μου. Όχι, δεν είναι ελάττωμα η ειλικρίνεια. Όχι δεν είναι έρωτας αυτό που νιώθεις για το παιδί σου.
  7. @bambinella 100 Καλωσοριιιισεεεεες εεεεερωωωωταααα Με τα κρίνα στα χεεεεριααα🎶🎶🎶🎶
  8. Κωστής Μιχαηλίδης (δεύτερο μέρος) Σταυροδρόμι (1952) Μπροστά, αριστερά, καθιστοί: Άννα Ραυτοπούλου (Ερηνάκη), Μιχάλης Μπούχλης (Λελεκογιώργης). Πρώτη σειρά ζευγαριών: Νάσος Κεδράκας (Παραγιός), Δημήτρης Ντουνάκης (Α΄ Παλληκαράς), Μιράντα Οικονομίδου (Λευτερίτσα), Βέρα Δεληγιάννη (Καλλιώ). Πίσω από το πρώτο ζευγάρι: Πέτρος Λοχαΐτης (εκτός διανομής, μ.τ.ρ.). Μπροστά στο δέντρο: Πίτσα Καπιτσινέα (εκτός διανομής, μ.τ.ρ.), Άλκης Παπάς (Σταθμάρχης χωροφυλακής). Μπροστά του, στο κέντρο: Χρήστος Ευθυμίου (Μιχαλιός). Δεξιά: Ελένη Νενεδάκη (Παγώνα). Πίσω της, πλάτη: Λυκούργος Καλλέργης (Κωστής). Απέναντί του: Έλλη Βοζικιάδου (εκτός διανομής, μ.τ.ρ.). Πίσω, δεξιά του δέντρου: Τάκης Γαλανός (Φρίξος), θίασος. Γιάννης Αποστολίδης (Καπετάν Καλογεράς), Άννα Ραυτοπούλου (Ερηνάκη). Μιράντα Οικονομίδου (Λευτερίτσα), Λουίζα Ποδηματά (Φλουρή), Βέρα Δεληγιάννη (Καλλιώ). Ελένη Χατζηαργύρη (Γιάννα), Θάνος Κωτσόπουλος (Μανώλης). Φουσκοθαλασσιές (1954) Βασίλης Κανάκης (Αιμίλιος), Αντιγόνη Βαλάκου (Αλκμήνη), Έλλη Βοζικιάδου (Ερμιόνη), Ιωάννης Αυλωνίτης (Μακρής), Βενετία Κασσαβού (Αγγελική), Γιάννης Αποστολίδης (Σφακιανός), Μιράντα (Χρυσούλα), Πίτσα Καπιτσινέα (Ρουμπανη) Γιάννης Γκιωνάκης (Μάκης), Πόπη Κόντου (Αρτεμιάδου). Μιράντα (Χρυσούλα), Γιάννης Αποστολίδης (Σφακιανός), Αντιγόνη Βαλάκου (Αλκμήνη), Αλίκη Βουγιουκλάκη (Ολυμπία), Έλλη Βοζικιάδου (Ερμιόνη), Βενετία Κασσαβού (Αγγελική). Στέλιος Βόκοβιτς (Αυγουστής), Αντιγόνη Βαλάκου (Αλκμήνη). Γιάννης Αποστολίδης (Σφακιανός), Βενετία Κασσαβού (Αγγελική). Ερωτικά τεχνάσματα (1955) Τάκης Γαλανός (Αρλεκίνος), Καίτη Λαμπροπούλου (Μαρτόν). Αλέκος Αλεξανδράκης (Ντοράντ), Μαίρη Αρώνη (Αραμίντ). Αλέκος Αλεξανδράκης (Ντοράντ), Μαίρη Αρώνη (Αραμίντ). Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται (1955) Νίκος Καζής (Γιάννης), Χριστόφορος Νέζερ (Προκόπης Κολαούζος), Άννα Συνοδινού (Ριρή). Η έβδομη μέρα της δημιουργίας (1956) Τζένη Καρέζη (Χριστίνα), Βύρων Πάλλης (Αλέξης). Γεώργιος Γληνός (Γιάννης), Θάνος Κωτσόπουλος (Γιατρός), Πίτσα Καπιτσινέα (Ελένη), Παντελής Ζερβός (Γυρολόγος). Ιωάννης Αυλωνίτης (Δικαστικός κλητήρας), Δέσπω Διαμαντίδου (Άννα). Ο άρχοντας (1956) Αντιγόνη Βαλάκου (Χρυσώ), Βέρα Δεληγιάννη (Βασίλω), Ελένη Ζαφειρίου (Αμέρσα). Αντιγόνη Βαλάκου (Χρυσώ), Βύρων Πάλλης (Σταύρος). Αντιγόνη Βαλάκου (Χρυσώ), Βέρα Δεληγιάννη (Βασίλω), Στέλιος Βόκοβιτς (Δημητρός). Στέλιος Βόκοβιτς (Δημητρός), Έλσα Βεργή (Κατερίνα), Δημήτρης Χόπτηρης (Λαμπής), Ελένη Ζαφειρίου (Αμέρσα), Βέρα Δεληγιάννη (Βασίλω). Δημήτρης Καλλιβωκάς (Λευτέρης), Βασίλης Κανάκης (Γιωργής), Στέλιος Βόκοβιτς (Δημητρός), Αίας Τριάντης (Τάσος). Η ηδονή της τιμιότητος (1957) Βασίλης Διαμαντόπουλος (Άντζελο Μπαλντοβίνο), Νίκος Τζόγιας (Μαρκήσιος Φάμπιο Λόλλι) Χαράλαμπος Πλακούδης (Μάρκο Φόντζι), Μαρία Αλκαίου (Αγάθα Ρέννι), Κώστας Κοκκάκης (Υπηρέτης), Νίκος Τζόγιας (Μαρκήσιος Φάμπιο Λόλλι), Μαργαρίτα Αθανασίου (Υπηρέτρια), Χρήστος Πάρλας (Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου), Νίκος Βοκάς (Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου), Λέλα Ησαΐα (Κυρία Μανταλένα). Άκρη δεξιά: Δημήτρης Ντουνάκης (Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου). Λέλα Ησαΐα (Κυρία Μανταλένα), Άρης Μαλλιαγρός (Μαυρίκιος Σέττι). Λέλα Ησαΐα (Κυρία Μανταλένα), Νίκος Τζόγιας (Μαρκήσιος Φάμπιο Λόλλι), Μαρία Αλκαίου (Αγάθα Ρέννι).
  9. Ε, όχι δα. Ο ίδιος λέει οτι είναι ράπερ ( και σωστά αφού είναι!) ενδεικτικά γιατί βαριέμαι να ψάχνω: Νέος μελαμψός, επώνυμος ραπέρεμφανίσιμος highlander σαν τον Christoph Lambertζητώ κυρία ώριμη και κωλοπετσωμένηλογοδοσμένη, παντρεμένη μα και χωρισμένη... ( Ζητώ κυρία ώριμη ) ή το Άραγε θα μ' αγαπούσες και για μένα θα μιλούσεςαν δεν ήμουνα ραπέρ και στις ρίμες εξπέραν είχα δυο σωφέρ και αυθεντικό βερμέραν είχα ένα jet και ήμουν στο jet setαν είχα ένα κανάλι και έτρεχα σε ράλιαν είχα ιστιοφόρο και δεν πλήρωνα φόροχορηγούσα κόμματα και πάταγα σε πτώματαήμουν στο χρηματιστήριο κι είχα φράγκα σε πλυντήριοαν ήμουν trendy boy με μαλλί να δίνει μπόιΜοδάτος teenager και όχι rapper με pager ( Αν ήσουν άλλος ) και δεκάδες άλλα που δε θυμάμαι τώρα, ο Μιθριδάτης δεν άνηκε ποτέ στη "σέχτα" του " βάλτου" για να κάνει τέτοιους χαζούς διαχωρισμούς.
  10. Δυστυχώς έφυγε νέος ο καλός ηθοποιός Τάκης Σπυριδάκης. Πραγματικά λυπηρό. Στο σύνδεσμο έχει κι ένα σύντομο βιογραφικό του ηθοποιού. https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/210725_pethane-o-ithopoios-takis-spyridakis
  11. Κι εγώ έμεινα με την εντύπωση πως ο Μυράτ γυρνάει στη γυναίκα του. Δεν ξέρω αν παίζει κάποιο ρόλο πως οι εφημερίδες τότε έγραφαν πως ο Γεωργιάδης με τη Ναθαναήλ είχαν γίνει από δύο χωριά.
  12. Βέρα Κρούσκα, 9. Πολύ σέξι κοπέλα ήταν. Δε φαντάζομαι να διαφωνεί κανείς. Μ. Ιωαννίδου δε μου φαινόταν σεξι ένα 6 θα βάλω αν και γέρασε μια χαρά σε σχέση με άλλες. Χαριτίνη, ειλικρινά συγνώμη, μου θυμίζει πολύ μια θεία μου, δε θα συνεχίσω, τι σας νοιάζουν τα οικογενειακά μας, 4. Τόλης, τα έχω ξαναπεί, δε μου βγάζει τίποτα, δε μου αρέσει καν η φωνή του, ένα 3, γιατί είμαι λαρτζ Ξανθόποθλος ένα 7, μια χαρά παλικάρι, μέχρι εκεί. Αφησα τέλος τον Πάρλα να του βάλω ένα 10 του παιδιού. Δεν ήταν ο Ζεν πρεμιέ που τρέχαν τα κοριτσάκια, αλλά ήταν σοβαρός, μετρημένος, καλός ηθοποιός, με μια υπέροχη φωνή. Στα συν και το οτι όσο μεγάλωνε κι ωρίμαζε γινόταν καλύτερος ( άλλη μια αδικία για τις γυναίκες που δε θα ήθελα να επεκταθώ επίσης ) * Βιβή με όλο το θάρρος θα ήθελα και μια εξάδα με ηθοποιούς του '50. ( Εννοείται κι ο Παπαφρονιμόπουλος μέσα, τα ρωτάνε αυτά;)
  13. Κωστής Μιχαηλίδης (1912-1981) Ο Μιχαηλίδης σκηνοθέτησε για το Εθνικό 41 παραστάσεις στη διάρκεια σαράντα και πλέον ετών (1940-1981). Λίγες πληροφορίες για τον σκηνοθέτη απο τις ελάχιστες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο: Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1912. Φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Πρωτοεμφανίστηκε ως δημοσιογράφος στις εφημερίδες Εστία και Νέος Κόσμος. Από το 1934 ήταν μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και εμφανίστηκε περιστασιακά σε παραστάσεις του Βασιλικού Θεάτρου (Ριχάρδος Β’, Παπαφλέσσας κ.ά.). Αρχικά, εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη δίπλα στο δάσκαλό του, Φώτο Πολίτη, και, αργότερα, δίπλα στον Δημήτρη Ροντήρη. Στη μετέπειτα πολύχρονη σταδιοδρομία του σκηνοθέτησε έργα κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου, Ελλήνων και ξένων θεατρικών συγγραφέων, καθώς επίσης έργα αρχαίου ελληνικού δράματος. Με το Εθνικό Θέατρο συνεργάστηκε αρχικά ως ηθοποιός (1933/50) και ακολούθως ως σκηνοθέτης (1940/81), πρωτοεμφανιζόμενος το 1940 στο έργο Ένα ποτήρι νερό, ενώ από το 1947 ως μόνιμος, σκηνοθετώντας και χορογραφώντας τραγωδίες και για το Φεστιβάλ Επιδαύρου. Συνεργάστηκε επίσης με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (1967/81) στα έργα Τρισεύγενη, Βαβυλωνία, Έρωτας και ραδιουργία, Ο πειρασμός, Το τραγούδι της κούνιας, Ο καλόκαρδος γρουσούζης, Μαρία Μαγδαληνή, Το φυντανάκι, Η μεγάλη καμπή, Μήδεια, Όρνιθες, Πλούτος κ.ά. Τέλος, εργάστηκε για το Ελεύθερο Θέατρο και για διάφορα ελληνικά τοπικά φεστιβάλ. Το 1946 οργάνωσε ερασιτεχνικό θίασο στην Κύπρο. Στη δεκαετία του 1950 ίδρυσε τη Σχολή θεάτρου Κωστή Μιχαηλίδη και αργότερα το Θίασο Αρχαίας Τραγωδίας. Διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής των θιάσων Μαίρης Αρώνη–Ντίνου Ηλιόπουλου (1958/59) και Θεόδωρου Αρώνη (1959/60). Το 1960 ανέλαβε να οργανώσει το Κρατικό Θέατρο Κύπρου. Σκηνοθέτησε επίσης μια κινηματογραφική ταινία (Το μαύρο στάχυ, 1968) και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ (1977/80). Στην ΕΛΣ σκηνοθέτησε τις παραγωγές Ο πρωτομάστορας (1942/43) και Κασσιανή (1972/73, 1975/76). Ήταν αδελφός του συνθέτη και αρχιμουσικού Δημήτρη Μιχαηλίδη. Πέθανε στην Αθήνα το 1981. http://virtualmuseum.nationalopera.gr/el/eikoniki-ekthesi/prosopa/mihailidis-kostis-1317/ Ο μισάνθρωπος (1943) Γεώργιος Γληνός (Άλκης), Θάνος Κωτσόπουλος (Φιλώτας), Έλσα Βεργή (Ελιάνθη), Άρης Μαλλιαγρός (Ακάστης), Ελένη Παπαδάκη (Σελιμένη), Γιάννης Βεάκης (Κλείτανδρος), Έμμυ Καρτάλη (Αρσινόη), Περικλής Γαβριηλίδης (Ορόντας). Ελένη Παπαδάκη (Σελιμένη), Έμμυ Καρτάλη (Αρσινόη) Το τραγούδι της κούνιας (1948) Μελίνα Μερκούρη (Aδελφή Ιωάννα του Σταυρού), Βέρα Δεληγιάννη (Aδελφή Αγνή). Θίασος. ζένη Περίδου (Κατηχήτρια), Βέρα Δεληγιάννη (Αδελφή Αγνή), Μελίνα Μερκούρη (Αδελφή Ιωάννα του Σταυρού), Ελένη Νενεδάκη (Τερέζα), Έλσα Βεργή (Ηγουμένη), Τιτίκα Νικηφοράκη (Αδελφή Μαρία του Σταυρού), Νέλλη Μαρσέλλου (Αδελφή θυρωρός). Ζητείται υπηρέτης (1948) Άρης Μαλλιαγρός (Ανδρέας Θεαγένης), Μαρία Αλκαίου (Ευανθία Γλυκάδη), Χρήστος Ευθυμίου (Συμεών Κουρούνης) Χρήστος Ευθυμίου (Συμεών Κουρούνης), Καίτη Λαμπροπούλου (Μαριγώ). Ο κουρέας της Σεβίλλης (1949) 'Ελλη Λαμπέτη (Ροζίνα). Δημήτρης Χορν (Φίγκαρο). Έλλη Λαμπέτη (Ροζίνα), Ανδρέας Φιλιππίδης (Κόμης Αλμαβίβα), Δημήτρης Χορν (Φίγκαρο), Χριστόφορος Νέζερ (Μπάρτολο). Λοκαντιέρα (1950) Καίτη Λαμπροπούλου (Διηάνειρα), Θάνος Κωτσόπουλος (Ιππότης Νερολίθαρος), Ελένη Χαλκούση (Ορτενσία). Μαίρη Αρώνη (Μιραντολίνα), Θάνος Κωτσόπουλος (Ιππότης Νερολίθαρος). Δάφνη Λωρεόλα (1951) Κυβέλη (Λαίδη Πιττς), Αλέκος Δεληγιάννης (Έρνεστ). Κυβέλη (Λαίδη Πιττς), Νίκος Βλαχόπουλος (Κύριος Γουώτσον). Πίσω αριστερά: Αλέκος Δεληγιάννης (Έρνεστ). Αιμίλιος Βεάκης (Σερ Τζόζεφ Πιττς), Αλέκος Δεληγιάννης ( Έρνεστ) * Πρωτελευταία παράσταση για τον Αιμίλιο Βεάκη, κι η τελευταία του φωτογραφία που βρήκα στο Αρχείο Τρεις κόσμοι(1951) Λυκούργος Καλλέργης (Φορέστης), Γιώργος Παππάς (Μαρτινέγκος). Αλέκα Κατσέλη (Κοντέσσα Μιχαλίτσαινα), Άλκης Παππάς (Κόντε Ντάριος) Αλέκα Κατσέλη (Κοντέσσα Μιχαλίτσαινα), Γιώργος Παππάς (Μαρτινέγκος).
  14. Δημήτρης Ροντήρης ( τέταρτο και τελευταίο μέρος) Ιππόλυτος (1953) Στο έδαφος: Νίκος Χατζίσκος (Ιππόλυτος). Δίπλα του: Νίκος Παπακωνσταντίνου (Αγγελιοφόρος). Πίσω τους: Ευάγγελος Κατσιλέρος (εκτός διανομής, μ.τ.ρ). Όρθιος στο κέντρο: Θάνος Κωτσόπουλος (Θησέας), θίασος. Ρέα Μιχαλοπούλου (Χορός), Ιουλία Σταμίρη (Χορός), Μάρω Κοντού (Χορός) . Κάκια Παναγιώτου (Αφροδίτη). Αλέκα Κατσέλη (Άρτεμη). Νίκος Χατζίσκος (Ιππόλυτος). Έλσα Βεργή (Φαίδρα), Θάνος Κωτσόπουλος (Θησέας). Ο βασιλιάς κι ο σκύλος (1953) Στέλιος Βόκοβιτς (Διογένης). Κάκια Παναγιώτου (Λαΐδα), Στέλιος Βόκοβιτς (Διογένης). Χαράλαμπος Πλακούδης (Κρατερός), Νίκος Βοκάς (Υπηρέτης), Νίκος Χατζίσκος (Αλέξανδρος), Γιάννης Αποστολίδης (Ξενιάδης), Αλέκα Κατσέλη (Ερπυλλίδα). Ο δρόμος του ποταμού (1954) Γιάννης Γκιωνάκης (Ντικ Φρούερ), πλάτη: Αλέκος Αλεξανδράκης (Φίλιπ Στώρτζες), Ανδρέας Φιλιππίδης (Τζων Λανγκ), Θάνος Κωτσόπουλος (Τζούλιαν Γουΐμπερτον), Μαίρη Αρώνη (Μαρί Σασσαίν). Μαίρη Αρώνη (Μαρί Σασσαίν), Θάνος Κωτσόπουλος (Τζούλιαν Γουΐμπερτον). Άρης Βλαχόπουλος (Πιερ Σασσαίν), Ανδρέας Φιλιππίδης (Τζων Λανγκ). Αλέκος Αλεξανδράκης (Φίλιπ Στώρτζες), Αντιγόνη Βαλάκου (Βαλερί Μπάρτον). Ιππόλυτος (1954) Στιγμιότυπο από την παράσταση. Θάνος Κωτσόπουλος (Θησέας), Αλέκος Αλεξανδράκης (Ιππόλυτος). Μαίρη Χρονοπούλου (Χορός), Μάρω Κοντού (Χορός), Ρέα Μιχαλοπούλου (Χορός) Έλσα Βεργή (Φαίδρα). Αλέκα Κατσέλη (Άρτεμη). Ορέστεια (1954) Έλσα Βεργή (Κλυταιμνήστρα), Γιάννης Αποστολίδης (Αγαμέμνων), Χορός. Δεξιά: Μάρω Κοντού (Χορός), Θάνος Κωτσόπουλος (Ορέστης). Ορέστεια (1959) Στέλιος Παπαδάκης (Κορυφαίος), Κάκια Παναγιώτου (Κασσάνδρα), Νίκος Παπακωνσταντίνου (Κορυφαίος). Άννα Συνοδινού (Κλυταιμνήστρα), Γιάννης Αποστολίδης (Αγαμέμνων), Κάκια Παναγιώτου (Κασσάνδρα), θίασος. Άννα Συνοδινού (Κλυταιμνήστρα). Πίτσα Καπιτσινέα (Ηλέκτρα), Θάνος Κωτσόπουλος (Ορέστης). Γκέλλυ Μαυροπούλου (Αθηνά). Ηλέκτρα (1978) *Σαράντα χρόνια ακριβώς είχανε περάσει απο την ημέρα που ο Δημήτρης Ροντήρης έδωσε νέα πνοή στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου παρουσιάζοντας την ιστορική παράσταση, Ηλέκτρα. Δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά, ο τραγικός λόγος του Σοφοκλή ακούστηκε και πάλι στην Επίδαυρο. Σαράντα χρόνια μετά, το 1978, ο ακούραστος σκηνοθέτης επιστρέφει στο Εθνικό και στην Επίδαυρο κι ανεβάζει και πάλι Ηλέκτρα. Γνωρίζοντας την αποθέωση απο 20.000 θεατές, ο Ροντήρης κλείνει τη λαμπρή καριέρα του. Έφυγε απο τη ζωή τέσσερα χρόνια αργότερα. Ελένη Χατζηαργύρη (Ηλέκτρα). Γκίκας Μπινιάρης (Παιδαγωγός), Χρήστος Πάρλας (Ορέστης). Χρήστος Πάρλας (Ορέστης), Ελένη Χατζηαργύρη (Ηλέκτρα), Πάνος Μιχαλόπουλος (Πυλάδης). Ελένη Χατζηαργύρη (Ηλέκτρα), Έλλη Βοζικιάδου (Χρυσόθεμη). *"Ο Δημήτρης Ροντήρης, παιδί ηθοποιών, γεννήθηκε στον Πειραιά το 1899. Μετά το γυμνάσιο ακολούθησε τα Νομικά και τη Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Κάπου στα μέσα των σπουδών του θητευει δίπλα στον Θωμά Οικονόμου και στον Αιμίλιο Βεάκη. Το πάθος του θεάτρου τον έχει κυριεύσει και οι υποκριτικές ικανότητες του χαρακτηρίζονται από τους δασκάλους του σαν σπάνιο ταλέντο. Βγαίνει στο θέατρο και παίζει πρωταγωνιστικούς ρόλους πλάι στους μεγάλους ηθοποιούς της εποχής. Ιδιαίτερη επιτυχία σημείωνε στους γυναικείους ρόλους, όπως πληροφορούν κριτικές της εποχής 1923-1928. Μα και σα δάσκαλος είχε καταπληκτική ευχέρεια να διδάσκει γυναικείους ρόλους, όπως μαρτυρούν πολλές γυναίκες ηθοποιοί. Ο Γιάννης Σιδέρης γράφει ότι ο Ροντήρης μαζί με τον Γληνό και τον Δ. Μυράτ εκπροσωπούν τον τύπο του νεότερου ηθοποιού μας, του μορφωμένου. .. Ο Ροντήρης έλκεται από τους γραμματισμενους και τους δυναμικούς ανθρώπους... Θυσιάζει τον εαυτό του ως προς το " θείον ον". Είναι οξύς για να μην προδοθεί το καταλυτικό δέος του μπροστά στην τέχνη και τη ζωή. Ο Βεάκης του είχε πει: " Είσαι μια τεράστια δύναμη κλεισμένη σ ένα μπαλόνι που αν δεν ενισχύσει τα τοιχώματα του θα εκραγεί" και τον συμβούλευσε να καλλιεργήσει τα εκφραστικά του μέσα. Αυτή η συμβουλή του Βεάκη στάθηκε ιερός οδηγός για τον Ροντήρη σε όλη του τη σταδιοδρομία και απαίτηση απαραβίαστη από τους ηθοποιούς που συνεργαζόταν μαζί του. Γρήγορα όμως ο Ροντήρης άνοιξε τα φτερά του προς τη σκηνοθεσία που τη θεωρούσε σαν την ανώτερη θεατρική λειτουργία. Μετά από δύο τρεις σκηνοθετικές προσπάθειες, ο παντοτινός φίλος του Δ. Μητρόπουλος, πρωτοστατεί για να του δοθεί υποτροφία για σκηνοθεσία στη Βιέννη. Σπούδασε σκηνοθεσία σε ειδικό σεμινάριο του μεγάλου Γερμανού εξπρεσιονιστη σκηνοθέτη Μαξ Ράινχαρτ και στο Ντουτσες Τεατερ του Βερολίνου και ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Εξοπλισμένος με τις σπουδές αυτές και τα εφόδια της αυτομορφωσης του έρχεται στην Ελλάδα. Ο διευθυντής και σκηνοθέτης του Εθνικού Θεάτρου Φωτος Πολίτης τον παίρνει βοηθό του. Τούτη η επαφή με τον εμπνευσμένο θεατράνθρωπο και διανοούμενο θα θρέψει περισσότερο το πάθος του Ροντήρη για το " θείο πνεύμα" της τέχνης. " Αριστουλα Ελληνουδη 25/6/1978 Ριζοσπάστης.
  15. Έφυγε ο Μαχαιρίτσας.. Έχω περάσει πολλές ώρες μου να τον ακούω, συγκινήθηκα ιδιαίτερα σήμερα. Αντί άλλων, αφήνω εδώ ένα απο τα καλύτερα για μένα τραγούδια του.. Καλό του ταξίδι.
×
×
  • Create New...