Jump to content
Sign in to follow this  
Maddog

Metal Gear Solid 4: abandon ship και άλλες ιστορίες...

Recommended Posts

Δεν ξέρω πόσοι από εσάς είδανε την συνέντευξη του Hideo Kojima στο Gamepro:

http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=94010

 

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα από πάρα πολλές απόψεις. Δεν θα μείνω στα περιεχόμενα του παιχνιδιού που πιθανώς ενδιαφέρουν μόνο τους οπαδούς της συγκεκριμένης σειράς, αλλά στα υπόλοιπα λεγόμενα-ειδικά το τέλος της συνέντευξης είναι must read! :thumb:

Απολαύστε μια συνέντευξη-ποταμό με απρόσμενα ειλικρινή σχόλια για πολλά από τα κακώς κείμενα της εποχής (τα bold δικά μου...)

 

Κατ'αρχήν ο Kojima εκφράζει ξεκάθαρα την αντίθεση του στην HD-mania της εποχής. Κάτι που και εμένα με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και είναι καλό food for thought...

GP: Is 1080p a goal for Metal Gear Solid 4? Do you think 1080p is an important feature to have?

 

Kojima: In that sense, the answer is simple: we're not really insistent on sticking to HD. We're not the ones who are saying we want HD. We want something really pretty on a very small screen. But 360 and PS3 don't allow that because HD is kind of a must-have...

 

I'm not interested, myself, about HD at all. Because if it gets prettier and prettier with more details, that means more mistakes [on the game development side].

 

As you know, MGS games tend not to care about how clean the screen looks. It's more about the atmosphere that we give it. Meaning, once we create graphics in a scene, we deliberately make them look dirtier to give the atmosphere more life. My team and I think that high-res is not needed for the next two or three years.

 

Ακόμα εκφράζει την προσωπική του επιθυμία να δουλέψει κάποτε στο Wii και το PC και εκφράζει μια μάλλον σαφή αντίθεση στις πρακτικές των μεγάλων εταιριών, δείχνοντας να του αρέσουν οι ανοιχτές αρχιτεκτονικές:

GP: On that note, do you have any fantasies about working with the Wii, which doesn't use HD graphics?

 

Kojima: Wii! [laughs] Yes, I will do it. I'm saying this every day. [laughs] But first, I have to face this giant that is called Metal Gear Solid 4, so until I'm finished with that, I can't do anything.

.........

GP: Speaking as a PC gamer, I'd love to see you work on a PC project.

 

Kojima: I want to do it. But our staff, especially the younger ones, don't so much like to work on the PC. If it was PC, we don't have to go into some crappy things with the first parties (Sony, Microsoft, and Nintendo).

 

Τρίτον, λέει ξεκάθαρα ότι δυσκολεύονται να προγραμματίσουν το PS3 και αφήνει σαφή αιχμή ότι θα έλεγε περισσότερα ακόμα αν δεν φοβόταν τις αντιδράσεις της Sony:

GP: Back to PS3 hardware: has it been challenging to work with the PS3 Cell CPU?

 

Kojima: Of course I don't actually work with all the programs, so I can't tell you specifically what's difficult. But overall I think it is difficult, of course. But if it's easy and simple, then how can you differentiate from other games? Other people will do the same thing as you. Therefore, we're trying to use [the Cell's] difficulty to create something different.

 

If I say too much, Mr. Kutaragi might get really upset. I think that the PS3 is difficult to work with, but so was the PS2.

 

Τελευταίο (και εκρηκτικότερο!) αφήνει υπόνοιες ότι μπορεί το MGS 4 να μην παραμείνει PS3 exclusive και λέει καλά λόγια για το XBox 360!

GP: Is MGS4 still planned as an exclusive PS3 game? Do you have any interest in Xbox 360 development?

 

Kojima: Well, yes, I do have strong interest in creating something for the Xbox 360. In the US and Europe, it is selling, and I think it will sell a lot this year as well. I'm a fan of Gears of War as well, it's very interesting.

 

Frankly speaking, I want to create something on the PC. It's a multi-platform [format]. I've been regularly studying work on the PC anyways, and I want to provide something as a world-wide platform because of the consequences with timing on the PlayStation platforms, MGS4 is actually for the PS3 only so far.

.........

GP: If you ever made an Xbox 360, would you find it difficult to work with because it uses a standard DVD?

 

Kojima: It's not necessarily challenging or difficult, it's just a matter of how we do it. It might be a couple of discs, or possibly a new form of dual-layer.

 

Και τώρα περιμένουμε την έκρηξη του Wally... :biglaugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο το περιπτερο της MS στην τελευταια Ε3 (11 Μαη 2006)

 

e3-2006-dear-mr-kojima-jump-in-ad-20060511021024189-000.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wally το δικό μου το όνομα το είδες πουθενά;

 

Στα σοβαρά τώρα η Sony όχι μόνο δεν θα παίρνει μια από τον Kojima για την διάθεση του παιχνιδιού αλλά θα τον πληρώνει και αδρά από πάνω

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wally

Πολύ καλή φωτό :thumb:

 

Καλά και άγια όσα λέει ο κολλητός αλλά οσον αφορά το μέλλον του gaming, το HD είναι μονόδρομος.

Ο λαός απαιτεί και ατμόσφαιρα και HD ;)

 

No turning back.... (IMHO)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το παρόν μέλος του "λαού" εκδηλώνει ακόμα μια φορά την πλήρη αδιαφορία του για το HD. Σχεδόν 30 χρόνια δεν με χάλαγε το standard resolution, δεν νομίζω ότι θα αρχίσει να με χαλάει τώρα... :P

 

Fashion victims είστε ρε, όχι λαός! :diablotin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Το παρόν μέλος του "λαού" εκδηλώνει ακόμα μια φορά την πλήρη αδιαφορία του για το HD. Σχεδόν 30 χρόνια δεν με χάλαγε το standard resolution, δεν νομίζω ότι θα αρχίσει να με χαλάει τώρα... :P

 

Fashion victims είστε ρε, όχι λαός! :diablotin:

 

Ούτε το 2600 μας χάλαγε τότε αλλα απο κάποια στιγμή και μετά κούρασε.

 

Kι εσύ fashion victim είσαι αλλα δεν το ξέρεις :tease: :tease:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το HD δεν ειναι διαφορετικο gaming,ειναι απλα μετεξελιξη...

Απο τα blocks φτασαμε στα Shaders και δεν παθαμε τιποτα.

Το HD διευρυνει την εμπειρια.

Το HD δεν καταργει το old school gaming.

Θα χαλαγε κανεναν ενα Silvergun σε 2D-HD που θα προσφερε μεγαλυτερη ακριβεια,διακριτες γωνιες και λεια γραφικα?

Για οποιον δεν βαριεται,εδω υπαρχει ενα πολυ καλο thread για το αν και πως τα συγχρονα GPU μπορουν να γινουν 2D Powerhouses...

 

EDIT:για να ειμαι ontopic..στις τελευταιες δηλωσεις του ο Kojima "κατηγορησε" την τεχνολογια μιας και δεν "μπορεσε" να του δωσει μεγαλυτερο σε χωρητικοτητα οπτικο μεσο απο το Blue Ray για να φτιαξει το MGS...FMVs και αγιος ο θεος...not to be taken very seriously...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

χαχαχαχαχαχαχαχαχα!!

 

Παντως η μονη σιγουρη αποκλειστικοτητα που εχει μεινει πλεον στο Σονυ-κουτο ειναι το Gran Turismo...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...