Jump to content
Sign in to follow this  
αριαδνη

Κατήφορος (1961)

Recommended Posts

Κατήφορος (1961)

RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%82

 

παιδια εχω ακουσει οτι η Αλίκη ήθελε να παιξει στον κατηφορο αλλα ο Δαλιανιδης την μετεπεισε , λεγοντας πως δεν ηταν ρόλος για εκεινη αφου πια το κοινο της το αποτελουσαν πολλά παιδιά, ετσι έκανε πίσω και τον ρόλο τον πήρε η πρωτοεμφανιζόμενη Ζωή Λάσκαρη!

Edited by Kambia
RetroDB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ ηξερα οτι ο Φίνος ηθελε την Αλικη,ο Δαλιανιδης τη Ζωή,και η Αλίκη φοβηθηκε τα γυμνα,τους φονους κλπ και "κολωσε". Στη συνεντευξη που πηρε στον ΑΝΤ1 η Αλίκη απο τη Ζωη αναφερει τη φραση "μια ταινια που φοβηθηκα να κανω" (αν θυμαμαι καλα)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Εγώ ηξερα οτι ο Φίνος ηθελε την Αλικη,ο Δαλιανιδης τη Ζωή,και η Αλίκη φοβηθηκε τα γυμνα,τους φονους κλπ και "κολωσε". Στη συνεντευξη που πηρε στον ΑΝΤ1 η Αλίκη απο τη Ζωη αναφερει τη φραση "μια ταινια που φοβηθηκα να κανω" (αν θυμαμαι καλα)

 

Πιστευω οτι εντελει ο ρολος της Ρεας στον Κατηφορο ταιριαζε πολυ περισσοτερο στη Ζωη απο ο,τι θα ταιριαζε στην Αλικη.

Παρ' ολα αυτα ομως, εαν η Αλικη τον ειχε δεχτει, ισως η Λασκαρη να εχανε την μεγαλη της ευκαιρια, να μην εκανε την καριερα που τελικα εκανε, και να μη γινοταν ποτε σταρ, βεβαια. Εικαζω εγω τωρα...

Μετα το μεγαλο μπαμ της Ζωης - που ηταν θεα ομορφιας και θηλυκοτητας - φανταζομαι πως η Αλικη (γνωστη ζηλιαρογατα), θα εψαχνε κοφτερη γωνια να χτυπησει το κεφαλι της, που αρνηθηκε τον ρολο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρ' ολα αυτα ομως, εαν η Αλικη τον ειχε δεχτει, ισως η Λασκαρη να εχανε την μεγαλη της ευκαιρια, να μην εκανε την καριερα που τελικα εκανε, και να μη γινοταν ποτε σταρ, βεβαια. Εικαζω εγω τωρα...

Μετα το μεγαλο μπαμ της Ζωης - που ηταν θεα ομορφιας και θηλυκοτητας - φανταζομαι πως η Αλικη (γνωστη ζηλιαρογατα), θα εψαχνε κοφτερη γωνια να χτυπησει το κεφαλι της, που αρνηθηκε τον ρολο.

 

Χαχαχα πιθανοτατα εχεις δικιο!

Εξάλλου ο Κατήφορος έσπασε το σερί των Νο1 που είχε η Αλίκη τις 3 προηγούμενες σεζόν στο box office,αφήνοντας την μαζί με την Λίζα και την...άλλη στη δεύτερη θέση

 

Από την αλλη βεβαια δεν ξερουμε αν Ο Κατηφορος με την Αλίκη θα ειχε τοση επιτυχια,παντως πολυ πιθανο να δεχοταν τον ρολο εαν ηξερε οτι θα αποτρεψει τη Ζωη απο το να γινει σταρ! Λοοοολ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Γιάννης Δαλιανίδης καλείται από τον Φίνο, ο οποίος του ζητάει ένα σενάριο με θέμα τα επαναστατημένα νιάτα της εποχής, κάτι σαν τη γαλλική ταινία Οι ζαβολιάρηδες, που θριάμβευε τότε. Ο Δαλιανίδης έχει έτοιμο το σενάριο του Κατήφορου και ο Φίνος ενθουσιάζεται, του ζητάει όμως στην τελική δίκη ο πατέρας της κοπέλας να είναι και ο δικηγόρος υπεράσπισής της. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη αρνείται το βασικό ρόλο γιατί έρχεται κόντρα με τον κατεστημένο τύπο της, και τελικά βρίσκεται μία νεαρή δεκαοχτάχρονη, η Ζωίτσα Κουρούκλη, που δύο μόλις χρόνια πριν έχει εκλεγεί Σταρ Ελλάς. Στον Φίνο την πηγαίνει ο περίφημος "Μπακ-Μπακ", ένα από τα πρόσωπα των ελληνικών ταινιών της εποχής εκείνης, και ενώ στην αρχή είναι να παίξει ένα δεύτερο ρόλο, τα δοκιμαστικά της ενθουσιάζουν τους πάντες και γίνεται πρωταγωνίστρια. Της αλλάζουν δε το όνομα σε Ζωή Λάσκαρη, επειδή ήταν το ίδιο με της ξαδέρφης της, που εκείνη την εποχή ήταν αστέρι του τραγουδιού.

Για τους υπόλοιπους ρόλους επιλέχθηκαν νέοι ηθοποιοί, όπως ο Νίκος Κούρκουλος, που στην αρχή δεν τον ήθελε ο Φίνος, γιατί είχε παίξει σε κάποιες ταινίες βʼ διαλογής, ο Κώστας Βουτσάς, που ήταν ήδη 30 χρονών, για τον κωμικό ρόλο, ο Βαγγέλης Βουλγαρίδης, η Νίτσα Μαρούδα, η Μίρκα Καλατζοπούλου πρώην παιδί θαύμα, και άλλοι που έγιναν γνωστοί από τη μια μέρα στην άλλη.

Η ταινία είχε τεράστια επιτυχία και επηρέασε βαθύτατα και αποφασιστικά στην πορεία του ελληνικού κινηματογράφου από εκεί και πέρα, στρέφοντάς τον στην πιο "αμερικάνικη" αφήγηση και σε μια τολμηρή κοινωνική θεματολογία. Το ελληνικό σινεμά γέμισε ξαφνικά με κορίτσια και αγόρια που θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους.

Επιστρέφοντας η Αλίκη από την περιοδεία της στην Κύπρο και θορυβημένη από την επιτυχία της, ζήτησε να της κάνουν ειδική προβολή. Όταν τελείωσε, ηρέμησε, μια και είχε σιγουρευτεί πως το δικό της άστρο δεν κινδύνευε από της Ζωής. «Δεν ήταν κατάλληλη για κωμωδία» είπε.

Υ.Γ. Δεν ξέρω αν εδώ μπορώ να βάλω

και το τί έχει πει ο Κούρκουλος για τον "Κατήφορο"

σε συνέντευξή του

Πηγή: Ταινίες για Φίλημα, ένα αφιέρωμα στον Φιλοποίμενα Φίνο και τις ταινίες του. Ι. Τριανταφυλλίδης, Εκδόσεις Εξάντας

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ θα ήθελα να δω την Αλίκη σε τέτοιο ρόλο, κρίμα που δεν τόλμησε θα της πήγαινε πιστεύω.

Η αγαπημένη μου ατάκα από την ταινία λέγεται απο την γνωστή σε ρόλους bimbo, την εκληκτική Νιτσα Μαρούδα ᾽Η Ρεα ήταν εγωίστρια και κακιά᾽ ( ή κάπως έτσι). Αγαπημένη και καλή φιλενάδα καρφώνει την αντίζηλο στο δικαστήριο. Πάντως η Ζωή Λάσκαρη ειναι ιδανική και ειναι απίθανα καλτ οι ταινίες της με τον Δαλιανίδη. Ο δε Δαλιανίδης θεός σε κάθε δεκαετία μας χάρισε από κάμποσα κλασσικά έπη. Η αγαπημένη μου ταινία ειναι ο ᾽Νόμος 4000᾽ αλλά ο ᾽Κατήφορος᾽ δίνει ρέστα. Ο Βαγγέλης Βουλγαρίδης πάντα το καλό παιδί έπαιζε; Δεν κατάλαβα, στον Κούρκουλο δεν άρεσε η ταινία; Ηταν πάντως ιδανικός σε ρόλους κακού παιδιού και του έφτιαξε καριερα.

 

Προταση

Μήπως να ψηφίσουμε το αγαπημένο μας Διαλιανίδειο αριστουργημα ανα δεκαετία; (άλλο στα 60ς, αλλο στα 70ς και η σφαγή θα γίνει στα 80ς). Τον 'Κατήφορο᾽ τον έχει και η βιντεοθηκη του πανεπιστημιου της Οξφόρδης (οπου κανει μεταπτυχιακό ο σύζηγος) μαζί με αρκετά απο Δαλιανίδη διπλα -διπλα στον Αγγελόπουλο -το ξέρει άραγε αυτό ο μέγιστος Τεό;

Edited by Domenica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τολμηρή ταινία για τα δεδομένα της εποχής (αλλά και για τα δεδομένα του Φίνου). Αν έλειπαν και οι ηθικοπλαστικές κορώνες από τον Ζερβό στο δικαστήριο («Κατηγορώ τον Λεωνίδα Νικολάου γιατί αυτός όπλισε το χέρι της κόρης του. Κατηγορώ την Ελισάβετ Νικολάου που αντί να συμβουλεύει και να νουθετεί την κόρη της, αυτή έπαιζε χαρτιά») τα πράγματα θα ήταν κάπως καλύτερα.

 

Όσο για το δίλημμα Λάσκαρη ή Βουγιουκλάκη, ασυζητητί Λάσκαρη. Κατ' αρχήν ήταν καμιά δεκαριά χρόνια μικρότερη, άρα περισσότερο κατάλληλη για ρόλο μαθήτριας. Αλλά κι αν δεχτούμε τις μεταμορφώσεις της Βουγιουκλάκη ως μαθήτρια 2 χρόνια πριν με το «Ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο» και 2 χρόνια μετά με τα «Χτυποκάρδια στα θρανία» (αιώνια μαθήτρια η Αλίκη στα 30 της, κάτι σαν τους αιώνιους φοιτητές ένα πράμα), και μόνο τα νάζια της και οι χαριτωμενιές της εκεί, θα τσαλάκωναν εντελώς την εικόνα της σε περίπτωση που θα την άφηνε γυμνή ο (όποιος) Κούρκουλος στη μέση του δρόμου.

 

Η Βουγιουκλάκη δεν έγινε ποτέ μοιραία γυναίκα όχι γιατί δεν ήθελε, αλλά γιατί δεν μπορούσε. Έχοντας λοιπόν αυτή την επίγνωση, πολύ σωστά αρνήθηκε τον ρόλο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Δεν κατάλαβα, στον Κούρκουλο δεν άρεσε η ταινία;

 

(...) Για τους υπόλοιπους ρόλους επιλέχθηκαν νέοι ηθοποιοί, όπως ο Νίκος Κούρκουλος, που στην αρχή δεν τον ήθελε ο Φίνος, γιατί είχε παίξει σε κάποιες ταινίες βʼ διαλογής (...).

 

Γιατί δεν το κατάλαβες; Δεν είναι σαφές;

 

Για να σε βοηθήσω θα προσθέσω ότι ο Φίνος δεν τον ήθελε διότι δεν είχε πειστεί για την καλλιτεχνική του αξία λόγω των επιλογών που είχε κάνει ως τότε. Είχε δει τον Κούρκουλο στην ταινία "Κυρία Δήμαρχος" καθώς και στο θέατρο και δεν του άρεσε καθόλου. Ώσπου βλέπει μία φωτογραφία στην εφημερίδα από μία πολύ βίαιη σκηνή του έργου και χωρίς να τον αναγνωρίσει είπε "Τον βρήκα, αυτός είναι" και έτσι πήρε το ρόλο στον Κατήφορο.

 

Ελπίζω να σε βοήθησα.

(Τα ανωτέρω, δική μου περίληψη από συνέντευξη του Κούρκουλου στον τόμο "Ταινίες για φίλημα" εκδόσεις Εξάντας)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το τελευταίο καιρό γίνεται μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια από την ελληνική εταιρία Graal για την αποκατάσταση των παλαιών ταινιών της Φινος Φιλμς.

Μεταξύ των πολλών συναρπαστικών που βλέπουμε στο κλιπ αυτό, προβάλλονται και σκηνές της αποκατεστημένης κόπιας του "Κατήφορου" στο αρχικό wide screen κάδρο του 1,85:1. Από ότι καταλαβαίνω, η εν λόγω εταιρία κάνει εξαιρετική δουλειά, εφάμιλλη σχεδόν με του εξωτερικού (όπως π.χ. του Ιδρύματος Murnau)...καμμία σχέση με τα εκτρώματα που έχουμε δει στην περίπτωση των ταινιών της "Καραγιάννης - Καρατζόπουλος".

Edited by Kambia
youtube link ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Κατηφορος εχει πολλα στοιχεια απο την ταινια Η Αληθεια (La Verite) του Ηenri - Georges Clouzot, με πρωταγωνιστρια τη Brigitte Bardot.

Η Αληθεια γυριστηκε το 1960, ακριβως εναν χρονο πριν απο την ταινια του Δαλιανιδη και εχει να κανει με μια νεα γυναικα που πυροβολει και σκοτωνει τον εραστη της, οταν αυτος δημιουργει δεσμο με την αδελφη της. Η διηγηση της ιστοριας γινεται μεσα στο δικαστηριο και το τελος δεν ειναι τοσο ευχαριστο οσο της δικης μας ταινιας.

Προκειται για ενα δικαστικο δραμα και ταυτοχρονα για ενα δυνατο ψυχογραφημα της ηρωιδας. Μεσα απο αυτο, παρακολουθουμε βημα - βημα πως η νεα γυναικα εφτασε να σκοτωσει εν ψυχρω τον αντρα που λατρευε και που αγαπησε οσο κανεναν ανθρωπο στον κοσμο.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...