Jump to content
Sign in to follow this  
Alucard

Wonderboy in Monsterland

Recommended Posts

Wonderboy in Monsterland (1989)

 

 

attachment.php?attachmentid=32718&d=1305963197

 

 

Τη συνέχεια του Wonderboy την περίμεναν όλοι οι gamers με τεραστία αγωνία.

Το πρώτο μέρος του παιχνιδιού είχε γίνει ήδη κλασσικό επομένως οι προσδοκίες για τη συνέχεια ήταν κάτι παραπάνω από υψηλές.

Η πρώτη επαφή με τη συνέχεια του διάσημου παιχνιδιού ήρθε από τα coin-ops το 1988 κι έφερε τον τίτλο Wonderboy in Monsterland με σχεδιάστρια εταιρεία την Sega. Τη μεταφορά για τα 8 και 16 bit επιμελήθηκε η Activision τον αμέσως επόμενο χρόνο.

Ποιες διαφορές όμως είχε από το πρώτο μέρος και πόση επιτυχία είχε σε σχέση με αυτό;

Ας δούμε.

 

 

attachment.php?attachmentid=32707&d=1305962441

 

 

Put on your armour, ragged after fights.

Hold up your sword, you're leaving the light.

Αυτή τη φορά ο ήρωάς μας καλείται σε αποστολή απελευθέρωσης της Wonder Land η οποία έχει μετατραπεί σε… Monster Land από την εισβολή του κακού δράκου ο οποίος σκόρπισε τον τρόμο και την απόγνωση σε όλη τη χώρα.

Και ποιος καταλληλότερος για την αντιμετώπιση του Meka Dragon από το παιδί θαύμα Wonder boy; Προφανώς κανείς, για το λόγο αυτό μόλις ξεκινούμε την περιπέτειά μας, μια μάντισσα μας ενημερώνει ευθύς αμέσως για την αποστολή μας προμηθεύοντάς μας παράλληλα με το πρώτο μας ξίφος για την αντιμετώπιση των διαβολικών πλασμάτων.

 

Με μια πρώτη παρατήρηση του παιχνιδιού, βλέπουμε πως τα sprites είναι αρκετά πιο μικρά από το πρώτο μέρος ενώ λίγο αργότερα θα δούμε πως αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε με μια ενδιαφέρουσα μείξη platform και role playing game. Ας το δούμε πιο αναλυτικά.

Οι πρώτοι εχθροί που θα αντιμετωπίσουμε είναι κάποια κόκκινα φίδια τα οποία θυμίζουν σε cartoon το σχήμα των φιδιών του πρώτου μέρους. Μερικά από αυτά όμως μπορούν να κινηθούν και να μας επιτεθούν αν και το χτύπημά τους δε θα μας κοστίσει μια ζωή όπως στο πρώτο Wonder boy. Αυτή τη φορά διαθέτουμε ενέργεια η οποία αποτελείται αρχικά από 5 καρδιές οι οποίες μειώνονται κατά μισή κάθε φορά που δεχόμαστε ένα χτύπημα.

 

 

attachment.php?attachmentid=32711&d=1305962446

Η αρχή του παιχνιδιού. Άοπλοι και απροετοίμαστοι γιʼ αυτά που μας περιμένουν.

 

 

attachment.php?attachmentid=32706&d=1305962437

Πέθανε τρομερό πλάσμα.

 

 

attachment.php?attachmentid=32708&d=1305962442

Χμ... κάποιος βγήκε παγανιά.

 

 

Προχωρώντας συναντούμε μερικές ξύλινες πόρτες τις οποίες ανοίγουμε πατώντας τη space bar (χτυπούμε πρώτα, μη νομίζετε πως μπαίνουμε έτσι). Οι πόρτες αυτές αποτελούν τις εισόδους σε μαγαζιά από τα οποία μπορούμε να προμηθευτούμε από ασπίδες και πανοπλίες μέχρι μπότες, μαγικά αντικείμενα αλλά και να αναπληρώσουμε την ενέργειά μας ή να πιούμε ένα ποτάκι εις υγείαν της Wonder Land μαθαίνοντας παράλληλα κάποια μυστικά της περιοχής. Υπάρχουν επίσης κάποιες κρυμμένες πόρτες στις οποίες μπαίνοντας θα συναντήσουμε πλάσματα τα οποία θα μας δώσουν αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν στη διαδρομή μας ή κάποια hints για να ολοκληρώσουμε την πίστα.

 

Ειδικότερα και από τα «κοινά» μαγαζιά, μπορούμε να προμηθευθούμε μπότες για να πραγματοποιούμε μεγαλύτερα άλματα, πανοπλίες για να μας προστατεύουν από τα αντίπαλα χτυπήματα, ακριβότερα σπαθιά τα οποία σκοτώνουν τους εχθρούς ευκολότερα αλλά και ασπίδες που μας προστατεύουν από τα μακρινά χτυπήματα των εχθρών. Για όλον τον εξοπλισμό που αναφέραμε παραπάνω υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες ποιότητας οι οποίες όπως είναι λογικό έχουν και τις ανάλογες τιμές.

 

Στον εξοπλισμό που μπορούμε να αγοράσουμε τέλος, θα πρέπει να προσθέσουμε τις βόμβες, τους ανεμοστρόβιλους, τις βολίδες φωτιάς αλλά και τους κεραυνούς που μας βοηθούν να εξουδετερώσουμε τους εχθρούς από απόσταση. Οι κεραυνοί μάλιστα (οι οποίοι είναι και πιο ακριβοί) προκαλούν χτυπήματα σε όλα τα πλάσματα που εμφανίζονται εκείνη τη στιγμή στην οθόνη μας. Ενεργοποιούμε τα όπλα μας κρατώντας το μοχλό του joystick προς τα κάτω και πατώντας το fire.

 

 

attachment.php?attachmentid=32716&d=1305962666

Ο τελικός κακός του 3ου επιπέδου.

 

 

attachment.php?attachmentid=32709&d=1305962443

Δώσε μου ό,τι καλύτερο έχεις.

 

 

Φυσικά επειδή τίποτα σε αυτόν τον κόσμο, αλλά ούτε και στην Monsterlnad δεν είναι τσάμπα, πρέπει να δώσουμε το κατάλληλο αντίτιμο σε νομίσματα τα οποία συλλέγουμε κάθε φορά που σκοτώνουμε ένα κακό πλάσμα. Σε ορισμένα σημεία μάλιστα των πιστών θα εμφανιστούν από μόνα τους μπροστά μας ή θα πρέπει να τα ανακαλύψουμε πραγματοποιώντας άλματα σε συγκεκριμένα σημεία (θα θυμάστε τι γινόταν στα coin-ops από τις «συμβουλές» των έμπειρων παικτών τότε :) ).

 

Το παιχνίδι συνολικά αποτελείται από 12 rounds τα οποία χωρίζονται σε μικρότερες πίστες και περιλαμβάνουν από δάση και νησιά, μέχρι σπηλιές, ερήμους και κάστρα. Σε όλη τη διαδρομή οι προκλήσεις είναι συνεχείς, οι αντίπαλοι εμφανίζονται ασταμάτητα και σαν επιπλέον εχθρό έχουμε να αντιμετωπίσουμε το χρόνο ο οποίος εμφανίζεται με τη μορφή κλεψύδρας στο πάνω μέρος της οθόνης μας. Μόλις ο χρόνος μας τελειώσει χάνουμε ένα ποσό της ενέργειάς μας. Ευτυχώς μπορούμε να την ξαναγεμίσουμε από μινιατούρες κλεψύδρες που θα βρούμε στην πορεία μας. Στο πάνω μέρος θα παρατηρήσουμε ακόμη το inventory του ήρωά μας, τον αριθμό των νομισμάτων που έχουμε μαζέψει αλλά και το score μας.

 

 

attachment.php?attachmentid=32710&d=1305962445

Η κλεψύδρα που εμφανίζεται σε ορισμένα σημεία αναπληρώνει το χρόνο μας.

 

 

attachment.php?attachmentid=32712&d=1305962664

Ιδιαίτερα χρήσιμη η καλή μας νοσοκόμα η οποία μας αναπληρώνει την ενέργεια.

 

 

Στα διάφορα πεδία της Monsterland θα συναντήσουμε φίδια, μανιτάρια, νυχτερίδες, φαντάσματα, σκελετούς και σαρκοφάγα φυτά αλλά και τους mid-level κακούς όπως o Death, ο Vampire Lord, ο Myconid Master κ.α. οι οποίοι είναι αρκετά δύσκολοι και θέλουν ιδιαίτερη προσοχή. Αν τους νικήσουμε θα ανταμειφθούμε με αρκετά χρυσά νομίσματα ή κάποιο δυνατό όπλο.

Ακόμη πιο δύσκολοι βέβαια είναι οι τελικοί κακοί κάθε level τους οποίους όμως πρέπει οπωσδήποτε να εξουδετερώσουμε αν θέλουμε να προχωρήσουμε στo επόμενο. Στις τελευταίες πίστες μάλιστα, ο αριθμός των χτυπημάτων που απαιτείται για να εξοντωθούν είναι υπερβολικά μεγάλος και χρειάζεται να είμαστε πολύ εξοικειωμένοι με την κίνηση του χαρακτήρα μας. Εδώ εντοπίζεται κι ένα μικρό πρόβλημα στο χειρισμό μιας και όπως και στο πρώτο παιχνίδι, η κίνησή του Wonder boy μοιάζει σα να γλιστράει στο δάπεδο, ενώ η ανταπόκριση του στις κινήσεις του joystick (αλλά και στο fire) δεν είναι πάντα άμεσες.

 

Οι κοινοί εχθροί παρά το μικρό τους μέγεθος δε θα πρέπει να υποτιμηθούν καθώς αν τους πλησιάσουμε είναι αρκετά επικίνδυνοι και το χτύπημά τους εκτός από την απώλεια ενέργειας θα εκτινάξει το χαρακτήρα μας μερικά μέτρα προς τα πίσω το οποίο μπορεί να αποδειχθεί ολέθριο (σε χρόνο) αν βρισκόμαστε σε κάποιο μεγάλο ύψος. Εξουδετερώνοντάς τους, εκτός από χρυσά νομίσματα κάποιοι θα μας δώσουν ενέργεια ενώ άλλοι ορισμένα αντικείμενα τα οποία προσθέτουν πόντους στο σκορ μας αλλά και κάποια τα οποία μπορούμε να φορέσουμε όπως: γάντια, περικεφαλαίες και μπότες με φτερά τα οποία μας δίνουν έξτρα προστασία και δυνάμεις. Δυστυχώς όμως τα τελευταία έχουν περιορισμένη διάρκεια και αντοχή στα χτυπήματα και μετά από έναν ορισμένο αριθμό φθείρονται και χάνονται.

 

 

attachment.php?attachmentid=32715&d=1305962666

Στις παγωμένες περιοχές της Monsterland.

 

 

 

Το παιχνίδι γενικά είναι ιδιαίτερα μεγάλο και σε ορισμένα σημεία αρκετά δύσκολο. Χρειάζονται αρκετές προσπάθειες για να συνηθίσουμε το χειρισμό του αλλά κυρίως για να χαρτογραφήσουμε την περιοχή ώστε να μη χάνουμε πολύτιμο χρόνο ψάχνοντας τα διάφορα bonus αλλά και για να είμαστε προετοιμασμένοι για τους αντιπάλους μας.

 

Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση (πέρα από το μέγεθος του παιχνιδιού) είναι τα ωραία γραφικά, τα ευχάριστα χρώματα, το πολύ καλό μουσικό θέμα αλλά και το εθιστικότατο game play. Κατά τα λοιπά, το scrolling του παιχνιδιού όπως πάντα είναι ομαλότατο.

Αρνητικό σημείο της έκδοσης του Commodore 64 αποτελούν οι συχνοί χρόνοι φορτώματος μεταξύ των πιστών και τα πολύ μικρά sprites. Επίσης απουσιάζουν τελείως τα ηχητικά εφέ.

 

 

attachment.php?attachmentid=32714&d=1305962666

Η τελική μάχη. Το περιβάλλον μας δείχνει πως ο δράκος ήταν... εξωγήινος;;;!!!!

 

 

attachment.php?attachmentid=32713&d=1305962665

Ας πάρει λοιπόν το διαστημόπλοιό του και ας πάει στο καλό. Η Wonderland είναι και πάλι ελεύθερη.

 

 

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως παρά τις μάχες και τα τέρατα το Wonderboy in Monsterland δε χάνει την παιδικότητά του αλλά και τη χιουμοριστική του διάθεση (π.χ. όπως στην πίστα με το αίνιγμα της αιγυπτιακής Σφίγγας). Έτσι τα γραφικά έχουν cartoonοειδές στυλ, τα sprites έχουν ένα «φιλικό» σχεδιασμό και δε μοιάζουν τόσο απειλητικά (εξαίρεση αποτελούν οι Knights) και τα χρώματα δημιουργούν μια γενικά ευχάριστη διάθεση και ατμόσφαιρα για τον gamer.

Χρειάζεται τελικά ένα παιχνίδι να δείχνει τρομακτικό για να είναι επιτυχημένο στο είδος του; Η δική μου απάντηση είναι πως σαφώς και όχι (βλ. αρκετά νέα παιχνίδια στα οποία η ατμόσφαιρα προσπαθεί να καλύψει τα κενά του game play).

Γιʼ αυτό το λόγο εξάλλου λατρέψαμε τη δεκαετία του ʼ80 και τα παιχνίδια σαν το Wonderboy in Monsterland.

Edited by Alucard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι εικόνες εκτός από το εξώφυλλο είναι αρχεία png. Παρακαλώ ενημερώστε με στην περίπτωση που δεν εμφανίζονται.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα απο τα παιχνίδια που έχω στο υπόψην να παίξω στο άμεσο μέλλον. Μάλλον όμως την Amiga version. Θυμάμαι δεν είχα καταφέρει να το τελειώσω τότε. Θυμάμαι χαρακτηριστικά, να το παίζω Μ. Σαββάτο πριν την Ανάσταση στην A500 μου και να με κράζουν οι δικοί μου να το κλείσω για να φύγουμε. Το παιχνίδι παρά τη φαινομενική απλότητα του, ήταν δύσκολο και σε αυτό ευθύνεται και ο χειρισμός του χαρακτήρα που δεν ήταν και ο καλύτερος δυνατός.

 

Ε ρε εποχές...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To αγαπημένο μου παιχνίδι ,παραμένει μέχρι σήμερα.Του αξίζει ένα thead και καλός άνοιξες.

Το ανακάλυψα προς τα τέλη του 88 ,τους 1ους μήνες είταν στη σκιά του 1 ,αλλα μετά έγινε χαμός στο ίσιωμα!!! Δεν θα ξεχάσω που περιμεναν κοσμος στην ουρά στα ουφάδικα για να παρουν σειρά να πέξουν!! Αυτό συνεβει με 2 video-games στην ιστορια των ουφάδικων (τουλάχιστον στη περιοχή μου) με το Wonder boy II και αργότερα με το Street Fighter II.

Θα είθελα να αναφέρεται στην πορεια μέσα απο το thread τα Ηi -score σας ,γιατί οπως θα γνωρίζετε ο εχθρός του μεγάλου ειναι το...μεγαλίτερο! Καποτε πιστευα οτι ενα score κοντα στα 4000000 ειναι φοβερό ,έλα ομως που πριν απο λίγους μήνες εκανα το αστρονομικό 5250000 με 4700 gold !!! (δυστιχώς δεν το χω αποθανατίσει!)

μπορειτε να γραψετε και score και για το 1 και (έχει ενδιαφέρον) να πείτε ποιοι απο σας τελικά το έχετε τερματίσει πράγμα δισκολο και οταν λέω τερματισμό ενοο απο την κούκλα ,οπου είναι γνωστό οτι περνοντας όλες τις κουκλες σε ολες τις πίστες εμφανίζετε και 8η κεφαλή , με δυσκολοτερη πιστα ολου του πεχνιδιού την 8-3 στο τελευταιο σταδιο που πεφτουν ολα τα τουβλα και ταυτοχρονα στον αέρα πρεπει να σκοτώσεις τις νιχτεερίδες (μιλαμε για ''παλούκι'' όχι αστεια!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Καποτε πιστευα οτι ενα score κοντα στα 4000000 ειναι φοβερό ,έλα ομως που πριν απο λίγους μήνες εκανα το αστρονομικό 5250000 με 4700 gold !!! (δυστιχώς δεν το χω αποθανατίσει!)

:o Μιλάμε το έχεις λιώσει το παιχνίδι! Μόλις κοίταξα κάτι σκορ στο internet και είσαι σε επίπεδο παγκόσμιας κλάσης! :o

Κοίτα Εδώ. Από ότι καταλαβαίνω είσαι στην 7η θέση και πάρα πολύ κοντά στην 6η και στην 5η! Κρίμα που δεν το κράτησες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά οι τύποι του λινκ που είδα φίλε leon είναι απίστευτοι! Ειδικά οι 2 πρώτοι κατα πάσα πιθανότητα δεν έχουν χάσει 68άρα! οι διαφορές τους είναι μονο σε οτι έχει να κάνει αν τα gold είταν 68 ,67 ,66 ή 65! και σε διαφορους άλλους παράπλευρους πόντους!

Στην 4η αλλά και στην τελευταια πίστα βέβεα ειπάρχει κολπο οπου κανεις κυκλο για να μαζέψεις ποντους ,αλλά νομίζω οτι αυτό δεν αρκει!

 

Ας μας πεί και ο ''ιδρυτής'' του Thread σε τι επιπεδα έχει φτάσει το δίκο του Hi-score.

Edited by Kambia
συνεχομενα ποστ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ όμορφη παρουσίαση (όπως πάντα), απο τον Alucard. (εντόπισα και το αντίστοιχο Πιξελοreview εδώ, για κάθε ενδιαφερόμενο)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η έκδοση της Amiga είναι οπτικά ίδια με το arcade. Στην Amiga δεν το τέλειωσα ποτέ (αν και ακόμα προσπαθώ :) ). Στο arcade το είχα τελειώσει (γιατί είχα βρεί πειραγμένο - χαλασμένο μηχάνημα που έδινε 100 κεραυνούς :P).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ισως το coin-op που εχω καει με ενα φιλο μου. Μιλαμε για hi-score 7.500.000+- (δεν αγοραζαμε τιποτα σχεδον).

Μου φαινεται θα το ξαναδοκιμασω :) Τι ωραια που θα ηταν να παιζαμε online mame παιχνιδια μεσω java ή flash :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ισως το coin-op που εχω καει με ενα φιλο μου. Μιλαμε για hi-score 7.500.000+- (δεν αγοραζαμε τιποτα σχεδον).

Μου φαινεται θα το ξαναδοκιμασω :) Τι ωραια που θα ηταν να παιζαμε online mame παιχνιδια μεσω java ή flash :)

 

Αν μιλάς για Amiga πράγματι έτσι είταν. Απο την 1η πίστα είχες τον ''εξοπλισμό'',για τα ηλεκτρονικά ομως δεν υσχειει.

Ηι score 7.500.000 δε μου κάνει για πραγματικό κατι θα ''πείραξες''.

Σχετικά με το λινκ που παραθέτει ο φίλος leon ,το ξαναείδα και δεν μου φένετε και τοσο αληθηνό ,τα gold δεν συμφονουν με το τελικό score. Aκομα και κυκλους να κανεις καποια στιγμή εξαφανίζονται οι ποντοι ,δυλαδι μιλαμε για 50-100.000 διαφορα.

Βασικα ειναι πολύ πολύ δυσκολο να κανεις πανω απο 5000 gold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...