Jump to content
Clemence

Θέμα Συνειδήσεως (1973)

Recommended Posts

οχι ρε παιδια κομπαρσος ητανε ο ανθρωπος.τον εβλεπα και σε διαφημισεις μεταγενεστερα τηλεοραση αποκτεισαμε στο σπιτι το 1978.δεν υπηρχαν και πολλες μεχρι τοτε στην επαρχια

 

ακριβως ειναι κομπαρσος και εχει παιξει σε πολλες ταινιες

αποστολος ανανιαδης

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απαισιόδοξη ταινία, στο πνεύμα της κινηματογραφικής δυστοπίας που χαρακτήριζε τη δεκαετία του '70. Μικροί, στυφοί διάλογοι, χωρίς πλατειασμούς. Το ύφος και οι φωτισμοί προσοιμοιάζουν σε ατμόσφαιρα νουάρ. Εξαιρετικό καστ, με τον Ανδρεόπουλο και τον Τσάπελη να ξεχωρίζουν κατά τη γνώμη μου. Γενικά η Φινος Φιλμ είχε κάνει πολλά βήματα μπροστά εκείνη την εποχή, ειδικά σε αυτού του είδους τις ταινίες.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

προσφατα ειδα ξανα την ταινια και πιστευω κι εγω οτι η τελευταια σκηνη με το ατυχημα ειναι καπως υποπτη και θα εξηγησω σε λιγο το γιατι

βεβαια ετσι οπως συμπεριφερονταν "πατερας" και "γιος" στο αυτοκινητο δε θα την εβγαζαν καθαρη ακομα κι αν δεν βρισκοταν μπροστα τους το υποπτο φορτηγο γιατι εγιναν βασικα λαθη: το παιδι οχι μονο βρισκοταν στη θεση του συνοδηγου αλλα δε φορουσε ζωνη ασφαλειας και εκτος αυτου επαιζε με τον πατερα του (Κουρκουλος) , που απ'οτι καταλαβα ουτε κι αυτος φορουσε ζωνη και ηταν και γιατρος και υποτιθεται οτι θα επρεπε να ηταν πιο προσεκτικος.

t1.JPG.9f305893ef8ec954fccdc003986b3c6d.JPGt2.JPG.5fa06ac221537a1baa7520b4f44c7e9a.JPGt3.JPG.9f8688eede895a9e58e02a72fcf701f2.JPGt4.JPG.f2593ffc289fce1aa5fc2fde8f97978e.JPG

να το το υποπτο φορτηγο, προλαβαινε να φρεναρει ο Κουρκουλος αν δεν ειχε το μυαλο του στο παιχνιδι με το γιο του που τελικα ηταν και το τελευταιο..

t5.JPG.e5063f2da524248b32fa60663b1e1e15.JPGt6.JPG.98d126e89527c53abda54190bb1a8fd5.JPG

τελευταια αγκαλια λιγο πριν συμβει το μοιραιο , κορναρει μεν στο φορτηγατζη αλλα ματαια ..

t7.JPG.894aa9152ad4e7ada247370f660ecb03.JPGt8.JPG.2181fed17071d02b30d960519fa3d20f.JPG

ο οδηγος ανοιγει την πορτα για να βεβαιωθει οτι ο Γεραλης ειναι νεκρος και

t9.JPG.cdecb8bacdc7e3aa298b4f0379d04896.JPGt10.JPG.d5b3baa94e9a6da7d97a434b0c9cbd61.JPGt11.JPG.e1ab7bcb0a0b5bec2ac7ca8d55d192c7.JPG

φευγει σαν κυριος..

t12.JPG.9c1955b558402311a887cdfda88c68e5.JPGt13.JPG.272366e7abc4a04c463f8b13bd69d451.JPG

αν δεν ηταν υποπτος ο φορτηγατζης δε θα επρεπε να κατεβει και να δει αν ειναι κανεις ζωντανος και να καλεσει ασθενοφορο; αυτος ομως εγκαταλειπει τα θυματα του

Edited by katerinak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν υπηρχε οδικη παιδεια το '72 - '73. Εδω δεν υπαρχει σημερα. Περι ζωνης ασφαλειας ουτε λογος τοτε. Τι ηταν αυτο;

Στην Ελλαδα γενικως μας εχει φαει η ανοργανωσια που ειναι και η αιτια των μεγαλυτερων δεινων μας. Σημερα αμα δεις αμερικανικη ταινια η σειρα, μολις μπουνε οι ηθοποιοι στο αυτοκινητο αμεσως φορανε ζωνη. Εμεις με την Αμερικη καμια σχεση σε τετοια θεματα, δυστυχως. Ειμαστε καλοι μονο στα ουπς και στα ουαου. Σ' αυτα ειμαστε πρωτοι.

Υπαρχει κι αλλη ταινια με τον Κουρκουλο, Κατηγορω τους ανθρωπους λεγεται και δειχνει παλι κατι τρελα που ομως για τα τοτε ελληνικα δεδομενα ηταν για ολους εντελως αποδεκτα: Ο Κουρκουλος οδηγει το αμαξι του και στη θεση του συνοδηγου καθεται η συζυγος του, Τζενη Ρουσεα, με το νηπιο κοριτσακι τους στην αγκαλια της. Πρωτο μεγαλο σφαλμα. Λιγο αργοτερα ο Κουρκουλος αλλαζει λαστιχο και το παιδι παιζει με το τοπι του εντελως αφυλακτο. Και εδω εμφανιζεται ενα φορτηγο που το οδηγει ο Γιαννης Βογλης και παραλιγο να συμβει η τραγωδια. Ασχετως ομως απο την τελικη εκβαση της σκηνης, βλεπουμε τι ειδους νοοτροπια επικρατουσε τοτε, αλλα σε μικροτερο βαθμο ακομα και σημερα, το ξαναλεω.

Edited by bambinella 100
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Έτσι ακριβώς. Η οδική παιδεία τότε ήταν ανύπαρκτη.

Εδώ σήμερα βλέπω γονείς να οδηγούν μηχανάκια και σκούτερ και να έχουν τα μικρά παιδιά μπροστά τους πιασμένα και αυτά από το τιμόνι χωρίς κράνος... 

Το τριπλοκάβαλο μπαμπάς-παιδί-μαμά είναι τετριμμένο πλέον δυστυχώς.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι ζώνες ασφαλείας πρώτη φορά τέθηκαν ως στάνταρ μέρος του εξοπλισμού από τη Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo το 1959. Το 1968, το Αμερικανικό Κονγκρέσο νομοθέτησε και έκανε υποχρεωτική τη ζώνη ασφαλείας σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ. Στη Γαλλία αρχικά το 1973 για τα μπροστινά καθίσματα εκτός πόλης και το 1990 για τα πίσω. Αντίστοιχες νομοθεσίες για Σουηδία 1975 και 1986. Από το 1993 υποχρεωτικό σε όλη την Ευρώπη. Πηγές 1 και 2

Στην Ελλάδα, ο Ν. 614/1977 (ΦΕΚ 167Α/16.6.1977) "Περί κυρώσεως του Κώδικος Οδικής Κυκλοφορίας", ορίζει στο αρθ. 33 παρ. 2α ότι "...απαγορεύεται η κατάληψις θέσεως παραπλεύρως του οδηγού καθισμάτων υπό ατόμων ηλικίας μικροτέρας των δέκα ετών, εκτός εάν προφυλάσσονται ταύτα δι ειδικής ζώνης ασφαλείας ως και υπό προσώπων περισσοτέρων των αναλογούντων εις τα εν λόγω καθίσματα". Στον Ν. 2094/1992 (ΦΕΚ 182 Α/25.11.1992),  το όριο γίνεται 12 ετών. Στον Ν. 2696/1999 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα στο άρθ. 33, παρ. 3 και 4 αναφέρεται:

3. Ο οδηγός μηχανοκίνητου οχήματος και μοτοποδηλάτου επιβάλλεται να μεριμνά για την ασφάλεια των συνεπιβατών του και ειδικότερα να ελέγχει αν φορούν τις ζώνες ασφαλείας και το προστατευτικό κράνος κατά τη μεταφορά τους.

 4. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με  διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ.

 

Edited by ARETARA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...