Jump to content
Sign in to follow this  
Aardvark

Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Recommended Posts

Αυτό με τα περιοδικά υπήρχε γενικά. Σε πολλές περιπτώσεις μου δίνανε την αίσθηση ότι οι δεν έχουν καν παίξει το παιχνίδι, απλά γράφουν κάτι γιατί πρέπει να γράψουν ή φαντάζονται πως θα είναι το παιχνίδι και γράφουν με αυτό το σκεπτικό. Η έχουν παίξει 5 λεπτά για να πάρουν μία ιδέα και να γράψουν 20 γραμμές να φύγει το review. Από ένα σημείο και μετά κάνει μπαμ ότι είναι κάποιος υπάλληλος που έχει βαρεθεί και απλά θέλει να σχολάσει και να πάει σπίτι του.

"Τα ηχητικά εφέ κάνουν την παρουσία τους αισθητή" Αυτή η πρόταση έχει κάποιο νόημα? Καμία πληροφορία δεν πήρα από αυτό πέρα από το ότι υπάρχουν. Σε άλλες περιπτώσεις μου θυμίζει κείμενα σε διαφημιστικά φυλλάδια. "Η αίσθηση παιχνιδιού ίδια και απαράλλακτη, έτοιμη να σας καθηλώσει". Εχω δουλέψει ως γραφίστας σε διαφημιστικές και έχω κάνει πολλές καταχωρήσεις. Αυτή η έκφραση στο τέλος μου θυμίζει τότε που ερχόταν το αφεντικό ή ο πελάτης από πάνω μου και προσπαθούσαν να αλλάξουν το κείμενο ώστε να "πουλάει πιο πολύ".

Είναι το στυλ "Μία περιπέτεια που θα σας συναρπάσει. Μπείτε κι εσείς στον μαγικό κόσμο του Super Mario. Είστε αρκετά γενναίοι να αντιμετωπίσετε τους εχθρούς και να σώσετε την πριγκίπισσα?" Λες χωρίς να λες τίποτα, απλά γεμίζεις την σελίδα με αρλούμπες. Αυτό το πράγμα το αισθανόμουν και τότε, δεν είναι κάτι που το καταλαβαίνω τώρα. Από τα ελάχιστα περιοδικά που διάβαζα reviews και έβλεπα ότι ο συντάκτης έχει ασχοληθεί είναι το PC Master. Αλλά κι εκεί τα προσπέρναγα τα περισσότερα γιατί έβλεπα πολύ bias (Τι είναι αυτό, adventure? Βάλε 99% στα γραφικά και στο score από τώρα να το έχω έτοιμο, μην χάνω χρόνο να το φτιάχνω) αλλά και το ότι απλά διαβάζω την γνώμη του άλλου και τίποτε παραπάνω.

Γι αυτό πιο πολύ με ενδιέφεραν τα previews που είχαν εικόνες από ακυκλοφόρητα games ή τα νέα που ήταν απλά πληροφορίες, παρουσιάσεις hardware και συγκριτικά αυτών κλπ. Γιατί οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Οσο και αν σου αρέσει η Voodoo και η 3DFX αμα η Geforce τρέχει πιο γρήγορα είσαι αναγκασμένος να το γράψεις. Από τότε μέχρι και σήμερα μόνο αυτό με ενδιαφέρει στο θέμα πληροφόρησης. Αποφεύγω reviews και μένω μόνο σε άρθρα που η γνώμη σου δεν μετράει ιδιαίτερα και δεν μπορείς λες ότι νά ναι. Εκτός αν λες ψέματα επίτηδες (το έχω δει και αυτό αλλά είναι άλλο θέμα).

Edited by Imgema
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

το review του pixel για το mortal kombat πρέπει να είναι πληρωμένη  διαφημιστική καταχώρηση . Δεν μπορώ να το δεχτώ για ολοκληρωμένο review που πέρασε έλεγχο πριν δοθεί για δακτυλογράφηση!

Οι αναγνώστες εκείνη την εποχή, τόσο εύκολα πίστευαν ότι έγραφαν στα περιοδικά;

Θα βγω λίγο offtopic για να αναφέρω περίπτωση άλλου περιοδικού. Το review παρουσίαζε ένα πολύ διαφορετικό castlevania 64 από αυτό που γνωρίζουμε, χωρίς να αναφέρει τα προβλήματα που έχει. Ζήτημα να είχε παίξει το παιχνίδι. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν οι οπαδικοί ισχυρισμοί που έθαβαν το symphony of the night επειδή δεν έχει 3d γραφικά...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, theoritikos said:

Θα βγω λίγο offtopic για να αναφέρω περίπτωση άλλου περιοδικού. Το review παρουσίαζε ένα πολύ διαφορετικό castlevania 64 από αυτό που γνωρίζουμε, χωρίς να αναφέρει τα προβλήματα που έχει. Ζήτημα να είχε παίξει το παιχνίδι. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν οι οπαδικοί ισχυρισμοί που έθαβαν το symphony of the night επειδή δεν έχει 3d γραφικά...

Αγαπώ το Castlevania 64 και μου αρέσει το Ν64 περισσότερο από το PS1. Αλλά κάτι τέτοιο ούτε που θα μου πέρναγε από το μυαλό. Σχεδόν όλο το gaming community συμφωνεί ότι το ένα είναι ένα καλούτσικο (στην καλύτερη) 3D παιχνίδι και το άλλο ένα 2D αριστούργημα. Αλλά OK εκείνη την εποχή που το 3D ήταν φρέσκο υπήρχε αυτή η προκατάληψη ότι τα 2D παιχνίδια είναι ξεπερασμένα. Δεν ξέρω ποιο περιοδικό μπορεί να είναι αυτό αλλά αν στοιχημάτιζα θα έλεγα κάποιο αποκλειστικό για Nintendo κονσόλες. Γενικά στα αποκλειστικά περιοδικά γινόταν χαμός από οπαδικούς ισχυρισμούς.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Imgema ετσι ακριβως ειναι φιλτατε. Ξερω διαφορες πληροφοριες και περιστατικα απο συντακτες περιοδων του χωρου ανα τα χρονια, και τα πραγματα ειχαν λιγο πολυ οπως τα περιγραφουμε. Οι παραπανω παραγοντες σε συνδιασμο με την λογικη "οτι δηλωνω ειμαι", οδηγησαν και στη παρουσα κατασταση στο χωρο. Εχει σημασια που αντιπαραθετουμε με αποδειξεις; η απαντηση "μα το ειπε ο ταδε συντακτης στο ταδε περιοδικο" υπερνικαει φαινομενικα τα παντα.

Και ενταξει τωρα λεμε κατι να περναει και η ωρα, εφοσων ομως αγαπαει κανεις ενα συστημα, αποδεχεται και τις αδυναμιες του. Η τυφλη υπερπροστατευση που υοθετησαν οι του μηχανηματος, δεν τους βοηθησε καπου ομως. Ουτε με το να πιστευουν επειδη εχει οκτακοσιες χιλιαδες υποδιεστερα των κονσολων παιχνιδια στη πραγματικοτητα τους δινει κυρος στο συστημα,  ουτε με το να κοροιδευουν αλλες, καλυτερες σειρες σε αλλα συστηματα, ουτε και φυσικα που η πραγματικη στηριξη στις εταιρειες ηταν μηδαμινη. Γλυκια ομως η ψευδαίσθηση, δικαιωμα τους ατομικα να πιστευουν οτι θελουνε.

Ενα ακομα παραδειγμα που ηθελα να παραθεσω προηγουμενος. Αγγλικο περιοδικο της Amiga, βαθμολογουσε τα παιχνιδια εχοντας αποκλειστικο κριτηριο το τι υπηρχε στο ιδιο το συστημα και μονο. Δηλαδη τοτε το SF2 ισως και ηταν το καλυτερο παιχνιδι ξυλου αναμεσα στην υπολοιπη σαπιλα της 500αρας, δεν λαμβαναν υποψη το ηλεκτρονικο η και τις αλλες εκδοσεις του, αρα μιλουσαν βαση του ιδιου του ανταγωνισμου στο συστημα. Διαφωνω με αυτη την προσεγγιση, αλλα ειναι εστω μια σχολη. Σε παλιο τευχος USER η Pixel, σε παρουσιαση αν δεν κανω λαθος του Mario World, του εβαλαν βαθμολογια καπου στο 90+%. Στο ιδιο τευχος, παρουσιασαν ενα απο τα platforms του κιλου της Amiga με βαθμολογια στο 85% απο οτι θυμαμαι. Σου λεει μετα ο πιτσιρικας που πηρε το περιοδικο, σιγα την αποκλιση της βαθμολογιας, ειχαν και αλλα 3 κιλα δισκετες παρομοιους τιτλους, αρα ανωτερη η Amiga. Τα αποτελεσματα τα βλεπεις και τα ξερεις.

@theoritikos ειναι συγκεκριμενα απο την χειροτερη εποχη του περιοδικου, λιγο καιρο πριν κλεισει για πρωτη φορα.. Δεν μπορω δυστυχως να επεκταθω σε ονοματα, υπευθυνος παντως ηταν ισως και ο χειροτερος αρθρογραφος και συντακτης του χωρου. Και οι παρουσιασεις του ειναι σχεδον ενα βημα μετα του να περιγραφει τις πληροφοριες στις οδηγιες και στο οπισθόφυλλο. Γενικοτερα παντως, υπαρχει η ταση της "θεοποιησης" των εντυπων, ειδικα στο παρελθον. Στους τυφλους κυριαρχει ο μονοφθαλμος αλλωστε..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Getta Robo επειδή βλέπω ότι αναφέρεις πολύ συχνά το Street Fighter II της 500άρας, θέλω εδώ να επισημάνω ότι έχουμε ένα παιχνίδι που την ανάπτυξή του ανέλαβε μια κάποια Creative Materials, που έχει φτιάξει 10 παιχνίδια όλα κι όλα για την Amiga, για λογαριασμό της... περίφημης για την έλλειψη ποιότητας στους τίτλους της, US Gold και το συγκρίνουμε με το SF2 των 16bit consoles, που την ανάπτυξη έκανε η ίδια η... Capcom αυτοπροσώπως. O.o

Θέλω να πω ότι το μηχάνημα είχε potential για κάτι πιστεύω πολύ καλύτερο. Άλλωστε τους τρόπους ανάπτυξης του ευρωπαϊκού software και δη των coin-op conversions, τον έχουμε ξανασυζητήσει και παλιότερα σε προηγούμενα posts ακόμα και αυτού του νήματος, οπότε ας μην επεκταθούμε καλύτερα...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ace said:

@Getta Robo επειδή βλέπω ότι αναφέρεις πολύ συχνά το Street Fighter II της 500άρας, θέλω εδώ να επισημάνω ότι έχουμε ένα παιχνίδι που την ανάπτυξή του ανέλαβε μια κάποια Creative Materials, που έχει φτιάξει 10 παιχνίδια όλα κι όλα για την Amiga, για λογαριασμό της... περίφημης για την έλλειψη ποιότητας στους τίτλους της, US Gold και το συγκρίνουμε με το SF2 των 16bit consoles, που την ανάπτυξη έκανε η ίδια η... Capcom αυτοπροσώπως. O.o

Θέλω να πω ότι το μηχάνημα είχε potential για κάτι πιστεύω πολύ καλύτερο. Άλλωστε τους τρόπους ανάπτυξης του ευρωπαϊκού software και δη των coin-op conversions, τον έχουμε ξανασυζητήσει και παλιότερα σε προηγούμενα posts ακόμα και αυτού του νήματος, οπότε ας μην επεκταθούμε καλύτερα...

Δεν ειναι σκοπο μου να θιξω το SF2 καθεαυτου, αλλα το γεγονος πως η Amiga απεχει για εμενα κατα πολυ, απο το να χαρακτηριστει ως το απολυτο συστημα με πλουσιες και ποιοτικες επιλογες σε ολα τα ειδη παιχνιδιων. Θυμησου πως ξεκινησε η συζητηση απο εδω και τι πραγματα ειπωθηκαν.

Ειχε αλλα και φυσικα εχει παρα πολλα ομορφα παιχνιδια, αλλα δεν θα την χαρακτηριζα ουτε ολοκληρωμενη, ποσο μαλλον ανωτερη επιλογη σε καποιον που ηθελε να παιξει "τα καλυτερα" εν ολιγης.

Οντως οι δυνατοτητες της ηταν κατα πολυ ανωτερες απο το 99% των τιτλων που κυκλοφορησε. αλλα.. η ιστορια γραφτηκε οπως εχει, δεν γυριζει πισω ο χρονος δυστυχως.

Στο θεμα μας παντως, ξυλικια που να συγκρινονται με τα αντιστοιχα του ανταγωνισμου και της εποχης, δεν πιστευω πως ειχε αξιολογα η Amiga. Τα Body Blows και Fightin' Spirit μπροστα σε αποκλειστικοτητες Μεγα-Θηρια οπως Killer Instict, Eternal Champions και Weapon Lord, τα προαναφερθέντα ηταν απλα γλυκοπικρα υποκαταστατα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κανένας δεν θέλει να αλλάξει πίσω ο χρόνος επειδή υπάρχουν μερικά κολλημένα μυαλά και ενήλικες με παιδιάστικη συμπεριφορά. Αυτό που δεν μπορείς να καταλάβεις εσύ και με βάζει σε σκέψεις, είναι ο τρόπος που γράφεις. Σαφώς η 500 δεν ήταν μόνο για παιχνίδια.  Είχε πάρα πολλές εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας, κειμενογράφους και ήχου γιατί ακριβώς δεν ήταν κονσόλα. Μάντεψε τι ήταν. Το megadrive και όποια κονσόλα σαφώς ήταν κατασκευσαμένα μόνο για gaming και μόνο για αυτό. Εννοείται πως η 500 δεν ήταν το απόλυτο gaming μηχάνημα.  

Και ναι, τα ξυλίκια ήταν απαράδεκτα τα περισσότερα και ειδικά σε σύγκριση με τις κονσόλες που ήρθαν αργότερα. Για αυτό το λόγο εμείς που είχαμε και 500 αργότερα πήραμε και megadrive ή snes. Σε αυτό το φόρουμ οι περισσότεροι είμαστε 40+ και μεγαλώσαμε με 8-16bit υπολογιστές και κονσόλες. Είμαι Amigας αλλά είχα και snes το οποίο το λάτρευα. Θυμάμαι το street fighter 2 στον snes είχε φοβερά γραφικά αλλά ήταν αρκετά αργό με το arcade (αν θυμάμαι καλά). Στην 500 δεν συγκρίνεται, σαφώς ανώτερο στις κονσόλες.  Ποτέ δεν σύγκρινα μια Amiga με τις κονσόλες. Άλλη δουλειά το ένα και άλλη δουλειά το άλλο. Το ότι έμαθαν όλοι σε αυτή τη χώρα πως η Amiga ήταν μόνο για παιχνίδια δεν σημαίνει πως έτσι ήταν και στην πραγματικότητα. Με όσα έχω διαβάσει εδώ μέσα τόσα χρόνια, πρέπει να ήμουν ο μόνος που εκτός από παιχνίδια στην 500, έγραφα αμέτρητα κείμενα, περνούσα ώρες ατελείωτες να ζωγραφίζω στο deluxe paint και μέχρι και δικό μου παιχνίδι είχα φτιάξει.

Το ειρωνικό post που έκανες σην προηγούμενη σελίδα, δυστηχώς για σένα, προβάλλει έναν χαρακτήρα μια ηλικίας που φαντάζομαι δεν είσαι. Προσπάθησε αν θέλεις να παραθέτεις την γνώμη σου χωρίς γελοιοποιείς το θέμα. Φιλικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομίζω ότι είναι άλλη μια φορά που ο γραπτός λόγος ερμηνεύεται διαφορετικά από τον κάθε ένα αναγνώστη και μπορεί να παρεξηγηθεί.

Ας βάλουμε μια τελεία σήμερα και τα λέμε αύριο πάλι (χωρίς να κλείσει το thread)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, telonio said:

Το ειρωνικό post που έκανες σην προηγούμενη σελίδα, δυστηχώς για σένα, προβάλλει έναν χαρακτήρα μια ηλικίας που φαντάζομαι δεν είσαι. Προσπάθησε αν θέλεις να παραθέτεις την γνώμη σου χωρίς γελοιοποιείς το θέμα. Φιλικά.

 

5 minutes ago, Shock said:

Νομίζω ότι είναι άλλη μια φορά που ο γραπτός λόγος ερμηνεύεται διαφορετικά από τον κάθε ένα αναγνώστη και μπορεί να παρεξηγηθεί.

Ας βάλουμε μια τελεία σήμερα και τα λέμε αύριο πάλι (χωρίς να κλείσει το thread)

 

...κι εγώ έτσι νομίζω, δεν πιστεύω ότι είχε σκοπό να προσβάλλει κανέναν ο άνθρωπος. Άλλωστε δικαιούμαστε και λίγη πλακίτσα, για «παλιατζούρες» κουβεντιάζουμε εδώ, όχι για καμιά παντιέρα. xD

Edited by Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, telonio said:

Κανένας δεν θέλει να αλλάξει πίσω ο χρόνος επειδή υπάρχουν μερικά κολλημένα μυαλά και ενήλικες με παιδιάστικη συμπεριφορά. Αυτό που δεν μπορείς να καταλάβεις εσύ και με βάζει σε σκέψεις, είναι ο τρόπος που γράφεις. Σαφώς η 500 δεν ήταν μόνο για παιχνίδια.  Είχε πάρα πολλές εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας, κειμενογράφους και ήχου γιατί ακριβώς δεν ήταν κονσόλα. Μάντεψε τι ήταν. Το megadrive και όποια κονσόλα σαφώς ήταν κατασκευσαμένα μόνο για gaming και μόνο για αυτό. Εννοείται πως η 500 δεν ήταν το απόλυτο gaming μηχάνημα.  

Και ναι, τα ξυλίκια ήταν απαράδεκτα τα περισσότερα και ειδικά σε σύγκριση με τις κονσόλες που ήρθαν αργότερα. Για αυτό το λόγο εμείς που είχαμε και 500 αργότερα πήραμε και megadrive ή snes. Σε αυτό το φόρουμ οι περισσότεροι είμαστε 40+ και μεγαλώσαμε με 8-16bit υπολογιστές και κονσόλες. Είμαι Amigας αλλά είχα και snes το οποίο το λάτρευα. Θυμάμαι το street fighter 2 στον snes είχε φοβερά γραφικά αλλά ήταν αρκετά αργό με το arcade (αν θυμάμαι καλά). Στην 500 δεν συγκρίνεται, σαφώς ανώτερο στις κονσόλες.  Ποτέ δεν σύγκρινα μια Amiga με τις κονσόλες. Άλλη δουλειά το ένα και άλλη δουλειά το άλλο. Το ότι έμαθαν όλοι σε αυτή τη χώρα πως η Amiga ήταν μόνο για παιχνίδια δεν σημαίνει πως έτσι ήταν και στην πραγματικότητα. Με όσα έχω διαβάσει εδώ μέσα τόσα χρόνια, πρέπει να ήμουν ο μόνος που εκτός από παιχνίδια στην 500, έγραφα αμέτρητα κείμενα, περνούσα ώρες ατελείωτες να ζωγραφίζω στο deluxe paint και μέχρι και δικό μου παιχνίδι είχα φτιάξει.

Το ειρωνικό post που έκανες σην προηγούμενη σελίδα, δυστηχώς για σένα, προβάλλει έναν χαρακτήρα μια ηλικίας που φαντάζομαι δεν είσαι. Προσπάθησε αν θέλεις να παραθέτεις την γνώμη σου χωρίς γελοιοποιείς το θέμα. Φιλικά.

Μιλησα για τον χρονο στο οτι δεν αξιοποιηθηκαν οι δυνατοτητες του υλικου της σε μια πληθωρα τιτλων, πραγμα νομιζω κοινα αποδεκτο. Γνωριζω επισης πολυ καλα πως η Amiga εχει παμπολα προγραμμα και χρησεις, αλλα δεν με ενδιεφερε να τις δω τοτε, μιας και επαιζα παιχνιδια, ουτε με ενδιαφερουν να τις εντρυφήσω στο τωρα του σημερα. Καλη ωρα τα απειρα Amigaδικα που ξεραμε και περασαμε πολλες ωρες, δεν ανθησαν ουτε για τα προγραμματα επεξεργασιας εικονας, ουτε για του ηχου της Amiga, αλλα για τα παιχνιδια της. Ας μην κρυβομαστε πισω απο κανενα δαχτυλο, ναι και εγω θυμαμαι ατομα τοτε να λενε στους δικους τους να τους παρουν Amiga γιατι θα μαθαιναν και καλα υπολογιστες κτλ, αλλα τελικως για το Kick Off κατελληγαν. Σαφως και υπηρξαν ατομα που να ασχοληθηκαν περαιτερω και να συνεχιζουν μεχρι σημερα. Αλλα ηταν αντικειμενικα σταγονα στον ωκεανό μπροστα στο μεσο κατοχο.

Πολυ ωραια και συμφωνουμε στο δευτερο μερος, με μια μικρη ενσταση. Μπραβο σου που ασχοληθηκες και συνεχισες με αυτην, αλλα οπως και διαβαζω απο αντιστοιχες κοινοτητες του εξωτερικου, ακριβη παιχνιδομηχανη με πληθωρα επιπλεον δυνατοτητων ηταν και προωθηθηκε αλλα και αγοραστηκε η Amiga. Δες τις διαφημισεις του τυπου και τι περιοδικα ειχε. 8/10 να μην πω 9/10 καταχωρησεις και παρουσιασεις, αφορουσαν παιχνιδια. Οχι φυσικα πως δεν την ειχαν σοβαροι επαγγελματιες, εταιρειες κτλ, αλλα τελικως γιαυτο πουλησε τοσο και γιαυτο την ηθελε η συντριπτικη πλειοψηφια. Οπως και εγινε. Οπως ατομα, ναι υπηρξαν ατομα που την ειχαν και ασχοληθηκαν στην Ελλαδα σοβαρα, εχω γνωρισει καποιους σε αυτο το ηλικιακο ευρος. Αλλα ηταν η εξαιρεση στο κανονα.

Δεν ειμαι σιγουρος για πιο ακριβως μιλας. Για το περιοδικο η κατι αλλο; Σε περιπτωση που μιλας αυτο,  διαβασε λοιπον αλλες παλαιοτερες καταχωρησεις στο θεμα και στο προηγουμενο, οπου εν ολιγης αγνοουμε γεγονοτα και αποδειξεις, βαση του τι καποτε ειχαν γραψει στο USER. Που δεν ειναι καθολου κοντα με την πραγματικοτητα. Αν μιλας για κατι αλλο δεν ξερω για τι αναφερεσε, δεν σε ειρωνεύτηκα παντως αν εκλαβες κατι τετοιο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...