Jump to content
Sign in to follow this  
Eagle 1

Τηλεκατεύθυνση του 1976 για αερομοντελισμό

Recommended Posts

Το 1976 αγόρασα μία τηλεκατεύθυνση από την εταιρεία Hobby Shack της Αμερικής για 114 $. Έχει ονομασία της εταιρείας, Hobby Shack CIRRUS Sport Three (αν και το κύκλωμα πρέπει να είναι Futaba) made in Japan. Μου απεστάλη με ταχυδρομείο, αφού υπέφερα τα πάνδεινα για έγκριση εξαγωγής συναλλάγματος από την Τράπεζα της Ελλάδος (2 εβδομάδες έτρεχα για το έμβασμα....). Το Δεκέμβριο του 1976 έφτασε επιτέλους και την εγκατέστησα στο ανεμόπτερο που είχα ήδη φτιάξει. Το αποτέλεσμα με αποζημίωσε, μιά και είχα πολύ ωραίες ώρες πτήσεων. Όπως όλα τα πράγματα παρήλθε η εποχή της και αποθηκεύτηκε μετά από κάποια χρόνια, αν και πλήρως λειτουργική ακόμα και σήμερα. Ο λόγος? Σπουδές, οικογένεια, εργασία..... τα γνωστά.

 

Στην εποχή της ήταν πάρα πολύ καινοτομική μια και ήταν digital proportional, το κουτί ήταν από αλουμίνιο και λειτουργούσε στα 72,240 MHz. Αν πετούσε και κάποιος άλλος με την ίδια συχνότητα έπρεπε να αλλάξει κρύσταλλο (στις φωτο φαίνεται η κόκκινη κορδέλα-σήμανση στο κύκλωμα). Είχε 3 κανάλια, 2 όμως servo, θήκη για μπαταρίες αλλά και σύστημα επαναφορτισμού (Futaba) με μπαταρίες NiCad, όπου η φόρτιση διαρκούσε....... 15 ώρες!!! Το βλέπουν οι σημερινές μπαταρίες λιθίου και γελάνε....

 

Λέω ήταν μοντέρνα, διότι είχα προλάβει και τις τηλεκατευθύνσεις με κουμπί αντί stick, όπου 1 κλικ = αριστερά, 2 κλικ = δεξιά κλπ...., φανταστείτε κατάσταση. Σήμερα βέβαια είναι εντελώς ξεπερασμένη και μάλιστα στη Γερμανία απαγορεύεται η χρήση αυτών των συχνοτήτων.

 

Μουσειακό κομμάτι πλέον, παραθέτω σχετικές φωτογραφίες.

 

[ATTACH=CONFIG]n1046440[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046437[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046438[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046439[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046436[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046435[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046446[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046445[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046443[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046442[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046441[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046444[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046451[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046448[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046447[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046453[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046450[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046449[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046454[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1046452[/ATTACH]

 

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε eagle1 έχω παρακολουθήσει όλα τα post που έχεις αναρτήσει κατά καιρούς και πραγματικά έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό (όπως και όλοι μας φυσικά!!).Αυτό που ανέβασες σήμερα δεν το περίμενα γιατί ίσως δεν ήξερα ότι το 76 στην Ελλαδα υπήρχε αερομοντελισμος..Φοβερή παρουσιαση-φωτογραφιες-κατασταση!!!!Να είσαι καλα πραγματικά.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
.....Αυτό που ανέβασες σήμερα δεν το περίμενα γιατί ίσως δεν ήξερα ότι το 76 στην Ελλαδα υπήρχε αερομοντελισμος..

 

Ευχαριστώ πολύ αγαπητέ a100! Να προσθέσω ότι υπήρχε οργανωμένος αερομοντελισμός και πριν το 1970. Έγινα μέλος στην Λέσχη Αερομοντελιστών Αθηνών το 1973, στεγάζονταν στην οδό Ακαδημίας 27, στα γραφεία της τότε Αερολέσχης Αθηνών. Έχω κρατήσει κάπου και την ταυτότητά μου, θα την εντοπίσω και θα την ποστάρω.

 

Για την ιστορία: Κάθε κυριακή πρωί μας έπαιρνε από το Μουσείο λεωφορείο της αεροπορίας και μας πήγαινε στο Τατόι, όπου σε ένα διάδρομο πετούσαμε τα μοντέλα. Μας επέστρεφε το μεσημέρι. Εγώ και οι πιό πολλοί είχαμε τότε μοντέλα ελεύθερης πτήσης, το απογείωνες και όπου πάει ή με χρονοδιακόπτη που μετά από κάποια δευτερόλεπτα-λεπτά έστρεφε το πηδάλιο αριστερά ή δεξιά και το μοντέλο έκανε κύκλους μέχρι να κατέβει. Μπάλσα φυσικά, ιδιοκατασκευές τα δικά μου, το στυροπόρ-φελιζόλ ήταν άγνωστο στην κατασκευή μοντέλων. Υπήρχαν όμως και μερικοί με τηλεκατευθύνσεις που έκαναν πραγματικά φοβερές πτήσεις και οι υπόλοιποι τους κοιτούσαμε..... Επίσης λειτουργούσε άτυπο μοντελοδρόμιο το 1974-5(+-) στο Σχοινιά, εκεί που είναι η μεγάλη κεραία...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Φίλε eagle1 έχω παρακολουθήσει όλα τα post που έχεις αναρτήσει κατά καιρούς και πραγματικά έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό (όπως και όλοι μας φυσικά!!).Αυτό που ανέβασες σήμερα δεν το περίμενα γιατί ίσως δεν ήξερα ότι το 76 στην Ελλαδα υπήρχε αερομοντελισμος..Φοβερή παρουσιαση-φωτογραφιες-κατασταση!!!!Να είσαι καλα πραγματικά.

 

 

Αυτο ακριβως θα ελεγα και εγω!!Μιλαμε για το 1976!!!Εξαιρετικη ποιοτητα κατασκευης στην πλακετα και φυσικα μεχρι και η συσκευασια αθικτη κατ'ευθειαν απο το 1976!!Time travel κανονικο λεμε!!!Respect Eagle!!!:bow2:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με καλυψε ο απο πανω!!!! :)

 

Τα σεβη μου για αλλη μια φορα!!!:worship:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...