Jump to content
Sign in to follow this  
Eagle 1

Τα αερομοντέλα μου από τη 10ετία του '70

Recommended Posts

Ξέθαψα πρόσφατα τις κούτες με τα αερομοντέλα μου, η κατασκευή των οποίων έγινε στη 10ετία του '70. Μερικά προέρχονται από κιτ της εποχής εκείνης, άλλα είναι ιδιοκατασκευές. Άλλα είναι ανεμόπτερα, τηλεκατευθυνόμενα ή ελευθέρας πτήσεως, άλλα λαστιχοκίνητα.

 

Παρουσιάζω τα σημαντικότερα από αυτά και αρχίζω με το τηλεκατευθυνόμενο ανεμόπτερο Delphine της βελγικής εταιρείας SVENSON. Η εταιρεία από ότι είδα σε σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο δεν υπάρχει πιά, τα μοντέλα της ωστόσο χαρακτηρίζονται πολύ ποιοτικά. Κατέβασα από το διαδίκτυο κατάλογό της από τα έτη 1973/74 και το έχει μέσα.

 

Το μοντέλο το κατασκεύασα το 1975 και τοποθέτησα την τηλεκατεύθυνση CIRRUS που παρουσίασα ήδη. Είναι όλο από μπάλσα, έχει εκπέτασμα πτερύγων 1.200 mm, ήταν για αρχάριους και μπορούσε να πετάξει και χωρίς τηλεκατεύθυνση. Επίσης μπορούσε να του προστεθεί σε ειδικό εξάρτημα (ή και με ιδιοκατασκευή) μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσεως cox (δεν υπήρχαν τότε λόγω βάρους των μπαταριών ηλεκτροκινητήρες).

 

Οι πτητικές του δυνατότητες ήταν πάρα πολύ καλές παρά το μικρό του μέγεθος. Στην αρχή το πετούσα και χωρίς την τηλεκατεύθυνση, μέχρι να την παραλάβω. Οι χώροι για την τηλεκατεύθυνση ήταν μικροί και έκανα ωρισμένες μετατροπές. Κλασσική διάταξη, μπροστά οι μπαταρίες, πίσω τους τα servo και πιό πίσω ο δεκτης, προστατευμένος με σφουγγάρια που κόλλησα στους τοίχους.

 

Οι πτήσεις με τηλεκατεύθυνση ήταν εξαιρετικές, αν και αναγκάστηκα να επεκτείνω λίγο τα πηδάλια ύψους-βάθους για να έχουν καλύτερη απόκριση στους χειρισμούς. Βέβαια οι προσγειώσεις σε μη οργανωμένο μοντελοδρόμιο και την ξέρα στην Ελλάδα ήταν προμληματικές, συχνά έβρισκε σε πέτρες, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες στο ρύγχος. Στην τελευταία πτήση, κάπου στα '80ς κτύπησε και το ουραίο σύστημα και ξεκόλλησε. Είπα θα το επισκευάσω, αλλά..... το κέρδισε η αποθήκη. Σκέφτομαι να το ενεργοποιήσω ξανά, αλλά τόσο ο μουσειακός του χαρακτήρας πλέον, όσο και η ανάγκη προμήθειας νέας τηλεκατεύθυνσης με σταματούν..... προς το παρόν.

 

Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες.

[ATTACH=CONFIG]n1047849[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047850[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047848[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047847[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047851[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047852[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047853[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047855[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047854[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047856[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047857[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047859[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047860[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047858[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047861[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047862[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047866[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047864[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047863[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047865[/ATTACH]

 

 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ όμορφο Eagle 1, και εντυπωσιακό το κίτρινο χρώμα του!

 

Στο thread αυτό, ένα βιντεάκι από πτήση δε θα μας χαλούσε καθόλου! :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καθόλου, μα καθόλου :D :D :D

 

Ο αερομοντελισμός πάντως αποτελεί και αυτό ένα παλιό απωθημένο. Διάφορα εμπόδια, δε με άφησαν να ασχοληθώ με αυτό. Ίσως κάποια στιγμή βρω το χρόνο.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Πολύ όμορφο Eagle 1, και εντυπωσιακό το κίτρινο χρώμα του!

 

Στο thread αυτό, ένα βιντεάκι από πτήση δε θα μας χαλούσε καθόλου!

 

...μα καθόλου !!!

 

Καθόλου, μα καθόλου

Ο αερομοντελισμός πάντως αποτελεί και αυτό ένα παλιό απωθημένο. Διάφορα εμπόδια, δε με άφησαν να ασχοληθώ με αυτό. Ίσως κάποια στιγμή βρω το χρόνο.

 

Σας ευχαριστώ πολύ! Δυστυχώς δεν σκέφτηκα τότε, παρά την κινηματογραφική μηχανή S-8 που διέθετα, να κάνω ένα φιλμάκι με πτήσεις... Τώρα που το θέσατε, θα ήθελα και εγώ πολύ να το είχα κάνει..... Χαμένη ευκαιρία.....

 

Από τις εδώ επισκέψεις μου πάντως σε μοντελοδρόμια (με πιό πρόσφατη την εκδήλωση με ρετρό ανεμόπτερα) έχω βιντεάκια, αλλά νομίζω ότι πρέπει πρώτα να τα ανεβάσω στο YouTube, όπου δεν έχω κάνει εγγραφή και δεν γνωρίζω τη διαδικασία (είμαι.... ρετρό). Θα βάλω τα παιδιά μου όμως σε πρώτη ευκαιρία να το κάνουν και θα επανέλθω με μερικά.

 

ΥΓ: Αγαπητή Kambia σε καταλαβαίνω με τους περιορισμούς, τους έχω και εγώ, ωστόσο κάνε το κάποια στιγμή αφού το έχεις απωθημένο, αξίζει!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνεχίζω με ένα μικρό ανεμοπτεράκι ελευθέρας πτήσεως που έκανα το 1970+. Είναι ιδιοκατασκευή (σχεδιασμός και υλοποίηση), εξ ολοκλήρου από μπάλσα που περίσσευε από άλλα κιτ. Ήθελα ιδιαιτερότητα στα φτερά και έτσι προέκυψαν τα κεκλιμένα ακροπτερύγια. Αποτελούνται από αεροτομές που επικαλύφθηκαν με χαρτί. Λόγω μεγέθους το είχα ονομάσει "Σπόρος" αν και δεν το έγραψα στο μοντέλο.

 

Τα φτερά συγκρατούνταν στην άτρακτο με λαστιχάκια, ενώ είχα εφοδιάσει το ρύγχος με ενισχύσεις από λάστιχο, αν και δεν έκαναν στην ουσία σχεδόν τίποτα... Το ρύγχος ήταν κούφιο και από ειδική οπή επάνω (που έκλεινε με αεροδυναμικό καπάκι) μπορούσε κανείς να προσθέσει βάρος (σκάγια συνήθως), ώστε να έχει ορθή ζύγιση το σκάφος.

 

Για τη διακόσμησή του, λόγω πενιχρών μέσων, χρησιμοποιήθηκαν διάφορα: Ρουκέτες(!!!) από συναρμολογούμενο κιτ (F 104 αν θυμάμαι καλά), πλαστική φιγούρα για πιλότο από παιχνίδι (?), χαρτόνι ζωγραφισμένο με χρωματιστά στυλό για πίνακα οργάνων, ενώ το.... βάψιμό του έγινε στο χέρι με μπλέ μαρκαδόρο.

 

Τρία ωστόσο σημεία της διακόσμησής του έχουν ιδιαιτερότητα: 1. Η χαλκομανίες ΕΑΑ (Ένωση Αερομοντελιστών Αθηνών) στην άτρακτο και στο πάνω μέρος του φτερού (που όμως λόγω χαρτιού ξεκόλλησε και μετά βίας διακρίνεται μία άκρη). 2. Φιγούρες Disney τυπωμένες σε αλουμινόχαρτο που μάλλον ήταν καπάκια σε μπουκάλι σοκολατούχου(?) της ΜΕΛΟ, όπως αναγράφεται, στο κάτω μέρος του φτερού και 3. Άγνωστο αυτοκόλλητο στο πάνω μέρος του φτερού (γνωρίζει κανείς κάτι?). Το τελευταίο ίσως είναι μεταγενέστερο, δεν θυμάμαι τίποτε σχετικά.

 

Πετούσε πάρα πολύ καλά, μία φορά μάλιστα που το τράβηξα με σπάγκο από τα γαντζάκια πήρε πολύ ύψος λόγω αέρα και κόντεψα να το χάσω.

 

Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες.

[ATTACH=CONFIG]n1047935[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047946[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047947[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047944[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047945[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047943[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047936[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047938[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047937[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047940[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047939[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047942[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1047941[/ATTACH]

 

1.thumb.jpg.c150fbb3b656a12d0aa7666117d9be3c.jpg

7.thumb.jpg.a801e7ed01679f6ff0dbaa9dcc35013c.jpg

9.thumb.jpg.1d9d4f40d6fc292c36a0bae16a532df5.jpg

8.thumb.jpg.a03f39ff77cbd6812388d55d1f82c56c.jpg

11.thumb.jpg.ec7ecd6e780ac8c183f6199efa1beb4d.jpg

10.thumb.jpg.5290ee85370ea554e5333256989c68ab.jpg

13.thumb.jpg.a64a748e1f99ca2d4fd112e7d858bda8.jpg

12.thumb.jpg.f1d0410b9d51d254e1786b0c0856c7a4.jpg

6.thumb.jpg.6e2cd4fcd3db4f22494cc01d97ef2786.jpg

4.thumb.jpg.36faf89e07c6c8265f088d07373f97b8.jpg

5.thumb.jpg.0b3b50e770272c60c1e82d642997e86e.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μεγάλη αρρώστια ο αερομοντελισμός!

 

Εγώ μέχρι πέρυσι θαύμαζα τα μοντέλα από μακρυά και είχα κι ένα κρυφό μεράκι να τα δοκιμάσω, αλλά (για κοίτα κάτι συμπτώσεις!...Χρονικά συμπίπτει με αυτό το θαυμάσιο post!) όταν μόνο όταν επισκέφτηκα τον φίλο μου DAT-Alex (και μέλος εδώ πέρα) γνώρισα από κοντά και κατάλαβα τι κόλλημα είναι το άθλημα...

( http://underground.iamretro.gr/viewtopic.php?f=10&t=1459#p27845 )

 

Ο μικρός μου ξετρελάθηκε με την πτήση (το ίδιο κι εγώ, ο...μεγάλος! Χα!Χα!Χα!)

 

Παρακαλώ...συνεχίστε !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μεγάλη αρρώστια ο αερομοντελισμός!

 

Εγώ μέχρι πέρυσι θαύμαζα τα μοντέλα από μακρυά και είχα κι ένα κρυφό μεράκι να τα δοκιμάσω, αλλά (για κοίτα κάτι συμπτώσεις!...Χρονικά συμπίπτει με αυτό το θαυμάσιο post!) όταν μόνο όταν επισκέφτηκα τον φίλο μου DAT-Alex (και μέλος εδώ πέρα) γνώρισα από κοντά και κατάλαβα τι κόλλημα είναι το άθλημα...

( http://underground.iamretro.gr/viewtopic.php?f=10&t=1459#p27845 )

 

Ο μικρός μου ξετρελάθηκε με την πτήση (το ίδιο κι εγώ, ο...μεγάλος! Χα!Χα!Χα!)

 

Παρακαλώ...συνεχίστε !

 

Όπως τα λές αγαπητέ geoanas, είναι αρρώστια και μεράκι. Είδα και τις πολύ ωραίες φωτογραφίες στην παραπομπή σου και χάρηκα ιδιαίτερα που ασχολούνται και τα παιδιά!!!!! Πολύ όμορφες ιδιοκατασκευές τα μοντέλα του φίλου σου, το μικρό από στυροπόρ (φελιζόλ) θυμίζει πολύ ένα δικό μου (λαστοχοκίνητο) που θα αναρτήσω στη συνέχεια. Κλασσικές γραμμές βλέπεις. Και βλέπω ηλεκτροκίνηση πλέον, πράγμα άγνωστο στην εποχή μου (70ς-80ς) λόγω βάρους μπαταριών... Νέες εποχές-ωραία πράγματα!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνεχίζω με ένα λαστιχοκίνητο της γερμανικής Gunther, αγορασμένο το 1969 στην Αθήνα. Η ονομασία του Sturmvogel, σε ελεύθερη μετάφραση Πουλί της θύελλας.

 

Είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, κάτι σαν πλαστύλη (η άτρακτος) και από ατσαλόσυρμα επικαλυμένο με υμένα νάυλον τα φτερά και το ουραίο σύστημα. Η λειτουργία του απλή: γυρνούσε κανείς με το χέρι την έλικα που ήταν συνδεδεμένη με λάστιχο που διέτρεχε όλη την άτρακτο, περίπου 100 στροφές. Όταν την άφηνες εκτονώνονταν το "κουρδισμένο" λάστιχο και κινούσε την έλικα που τραβούσε το μοντέλο. Όταν η ενέργεια που είχε το λάστιχο λόγω κουρδίσματος εκτονωνόταν, ενεργούσε ένα ελατήριο πίσω από την έλικα, με αποτέλεσμα αυτή να απελευθερώνεται από το λάστιχο και να γυρνά ελεύθερα στον αέρα μειώνοντας την αντίσταση (αντί να μένει ακίνητη). Έχει τροχούς και μπορούσε να απογειωθεί, ωστόσο η πτήση του μετά ήταν μικρή, ενώ αν το έριχνες με το χέρι κέρδιζε περισσότερο ύψος και πετούσε περισότερη ώρα.

 

Η πτητικές του ικανότητες είναι πάρα πολύ καλές και προσέφερε θαυμάσιο θέαμα. Η ανθεκτικότητά του τρομερή, οι δε επισκευές ευκολότατες (με σελοτέιπ). Η τελευταία φωτογραφία είναι το σακκουλάκι με το λάστιχο, το οποίο.... πέτρωσε πλέον.

 

Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες.

[ATTACH=CONFIG]n1048036[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048035[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048033[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048034[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048032[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048031[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048038[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048040[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048037[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]n1048039[/ATTACH]

 

6.thumb.jpg.fb459ccb4efcf00117c483efe82a8d63.jpg

5.thumb.jpg.fd2c5a074fd92db6e88ba3cf6925089f.jpg

3.thumb.jpg.54f661c8b20011607a298665360e5dcd.jpg

4.thumb.jpg.c57222a05730a04468e73daf14dd9a7d.jpg

2.thumb.jpg.1740cb7cb8133f86e7017e8515c07bf0.jpg

1.thumb.jpg.d03327331d138821e8dd3b9dd8675e2b.jpg

9.thumb.jpg.cd3a7afdb7d3bb4ef6440d3f6f031147.jpg

7.thumb.jpg.8981d5c32e190b0d7dab80b715b674de.jpg

10.thumb.jpg.926e78ec3149b1718b53d1137d4355fc.jpg

8.thumb.jpg.701561357c6c33e05bc85130563e96dc.jpg

Edited by Eagle 1
Προσθήκη κειμένου
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το παρακάτω ανεμόπτερο αποτελεί επίσης ιδιοκατασκευή από το 1972. Αρχικά το είχα σχεδιάσει για λαστιχοκίνητο, αλλά κόλλησα στη μη διαθεσιμότητα έλικας (που να βρεθεί τότε σαν ανταλλακτικό), όπως επίσης στην έλλειψη ατσαλοσύρματος για τους τροχούς. Είχα βάλλει εναλλακτικά κανονικό σύρμα στο σύστημα των τροχών όταν το πετούσα δοκιμαστικά σαν ανεμόπτερο, αλλά στράβωναν σε κάθε προσγείωση, οπότε τους αφαίρεσα. Έμεινε έτσι ανεμόπτερο, με πολύ καλές πτητικές ικανότητες. Για την είσοδο του σύρματος της έλικας (όταν θα έβρισκα) είχα χρησιμοποιήσει μία πλαστική ροδελίτσα από κασσέτα μαγνητοφώνου (μετέφερε την μαγνητοταινία) και είχε κεντραρισμένη τρύπα. Δεν χρησιμοποιήθηκε τελικά, φαίνεται δε στις φωτογραφίες 2 και μετά, στο ρύγχος. Χρησιμοποιούσαμε τότε ότι βρίσκαμε, πενιχρά τα μέσα, ιδίως στην επαρχία.....

 

Είναι φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από μπάλσα, με επικάλυψη των φτερών από χαρτί. Δυστυχώς στη μετακόμιση έσπασε το ένα φτερό, το κόλλησα για τη φωτογράφιση με σελοτέιπ. Επίσης ξεκόλλησαν τα πτερύγια στο ουραίο. Είναι μεν εύκολα επισκευάσιμο (αυτό το πλεονέκτημα έχει η μπάλσα), αλλά θα πρέπει μάλλον να χαλάσω τον αρχικό χρωματισμό... Βάφτηκε με κοινό πλαστικό χρώμα.

 

[ATTACH=CONFIG]n1048122[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048120[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048121[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048117[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048118[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048119[/ATTACH]

 

4.thumb.jpg.5a4dfcc07cb202f8eaac52db4ab70353.jpg

5.thumb.jpg.8148f1eee69f7c4c938c64cf75f5f978.jpg

6.thumb.jpg.3d53e0ebc7ff8e930ee40692b1c83ffc.jpg

2.thumb.jpg.aa410b925faed5d95fc9d3ac379e020c.jpg

3.thumb.jpg.4f0fa97b66d307b457067174004f1f96.jpg

1.thumb.jpg.c7e0b11a264de244fd72b6ab0269d613.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...