Jump to content
Sign in to follow this  
Eagle 1

Τα αερομοντέλα μου από τη 10ετία του '70

Recommended Posts

Ειναι απιστευτο,οτι μετα απο τοσες "ωρες πτησης" και παρολο τα χρονια που μετρανε,

παραμενουν ακομα ακμαια...ειδικα δε το κουτατο!!!:o

 

Φιλτατε Αετε,οτι και να πω θα ειναι λιγο.....απλα μπραβο για αλλη μια φορα!!!:bow2:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφού ευχαριστήσω τον αγαπητό stayros για το ευγενικό του σχόλιο να περάσω στην παρουσίαση δύο κλασσικών αερομοντέλων της γερμανικής Graupner: Του Jonny και του Sony.

 

Το Jonny είναι ένα μικρό λαστιχοκίνητο μοντελάκι για αρχάριους. Ήταν το πρώτο μου αερομοντέλο και το είχα αγοράσει από το πρατήριο των προσκόπων για 10 δραχμές το 1969. Έκανε φοβερές πτήσεις, είχε μάλιστα και σύστημα προσγειώσεως με ψηλούς τροχούς για να προστατεύεται η έλικα. Έμαθα τα βασικά των πτήσεων πάνω του, φαίνεται βέβαια και η ταλαιπωρία του. Η έλικα είχε σπάσει, ωστόσο κάπου υπάρχουν τα 2 κομμάτια της και με σύγχρονες εποξικές κόλλες μπορεί να κολληθεί ικανοποιητικά και να ξαναβρεθεί στον αέρα....

 

Το Sony είναι ανεμόπτερο ελευθέρας πτήσεως και στην ουσία ήταν το μικρό UHU (άλλο κλασσικό μοντέλο της Graupner), το οποίο από το 1968(?) και μετά η εταιρεία μετονόμασε σε Sony για αποφυγή σύγχυσης. Πολύ καλό πτητικά, ιδίως αν το τραβούσε κανείς με σπάγκο από το άγκιστρο. Σε κάποια προσγείωση χτύπησε σε πέτρα και έσπασε το φτερό του στη μέση. Επίσης αποκολήθηκε κομμάτι από το ουραίο (κάθετο σταθερό), το οποίο όμως υπάρχει. Δεν το επισκεύασα διότι είχα αρχίσει με το τηλεκατευθυνόμενο. Είναι εύκολα επισκευάσιμο, καθότι φτιαγμένο από μπάλσα.

 

Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες:

 

[ATTACH=CONFIG]n1048577[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048573[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048572[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048575[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048574[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048571[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1048576[/ATTACH]

 

6.thumb.jpg.cbad0490996988a50aa21342f0a76585.jpg

3.jpg.21dc31177fb823cdd449c06454d5b136.jpg

2.thumb.jpg.b6ebf62cee0a4028d86abf9ef85c4e48.jpg

5.thumb.jpg.037ffe8a9bdcf5ce4a2db5b88377a899.jpg

4.thumb.jpg.fcd0b8c663cb9b3b12b71a048cd0b28b.jpg

7.thumb.jpg.65fa4bda5c37bfc3c4b707fb78f825eb.jpg

1.thumb.jpg.ff6b17e36f0951988ef2359e5bf0f2c3.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σειρά έχει ένα ανεμόπτερο από την Guenther, το Scirocco από το 1984. Την εποχή εκείνη η εταιρεία αυτή είχε διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της και δημιούργησε το ανεμόπτερο αυτό στην ουσία από το Sturmvogel που παρουσίασα προηγουμένως, επιμηκύνοντας λίγο τα φτερά, καταργώντας την έλικα και τους τροχούς, καθώς επίσης με άλλο χρώμα.

 

Από το κουτί που παρουσιάζει τα άλλα μοντέλα της φαίνεται ότι άλλαξε επίσης το όνομα και τον χρωματισμό του Sturmvogel (σε Corsar). Το ανεμόπτερο πετάει πολύ καλά, μάλιστα αν χρησιμοποιήσει κανείς το λάστιχο-καταπέλτη μήκους 50 μέτρων πάει πολύ ψηλά. Πρόσφατα το πέταξα σε μοντελοδρόμιο στη Γερμανία και προκάλεσε πολλές ρετροσυγκινήσεις, αφού πολλοί από τους αερομοντελιστές το είχαν παλιά.

 

Οι σχετικές φωτογραφίες:

 

[ATTACH=CONFIG]n1049757[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049760[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049758[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049759[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049756[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049755[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049761[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049763[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049764[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1049762[/ATTACH]

6.thumb.jpg.19f9e72026372d34e8f5a14c0651639c.jpg

5.thumb.jpg.44471408663501f42f83248ad0be81e1.jpg

1.thumb.jpg.c7e54bbd972ffccec023ad1bcb86924f.jpg

3.thumb.jpg.ad52df7f47575dff702168784a246837.jpg

4.thumb.jpg.644d378631fac53c8f3bc016306c1966.jpg

2.thumb.jpg.a6cad3be37f2f4a48ea64c4ed207287c.jpg

7.thumb.jpg.7d3ac1db25947c49b0735c30b2d02743.jpg

10.thumb.jpg.870f52d658726b8bbd978d8ad7b876c5.jpg

8.thumb.jpg.97b95c8527a74a5d51ef52d7b912fd8e.jpg

9.thumb.jpg.54e1adee94f33c7c0e2cf181812d5764.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μία ιδιοκατασκευή από το 1976. Ανεμόπτερο ελευθέρας πτήσεως με εκπέτασμα πτερύγων 50 εκατ. Το υλικό κατασκευής μπάλσα και χαρτόνι (λόγω σπανιότητας ξύλου μπάλσα την εποχή εκείνη). Οι αεροτομές αραιές για να κερδηθεί βάρος αλλά και για εξοικονόμηση ξύλου. Το κάθετο ουραίο πρωτότυπο με διπλά φτερά, από χαρτόνι δυστυχώς που ήταν το αδύνατο σημείο του μοντέλου (βαρύ, στράβωνε και με τον καιρό τσαλακώθηκε). Η πτητική του ικανότητα ήταν πολύ καλή, καθότι πανάλαφρο.

 

Επίσης παραθέτω φωτογραφίες από ιδιοκατασκευή σκι για απογείωση/προσγείωση στο χιόνι που έκανα κάπου στο 1970. Λειτούργησε καλά, αλλά ήταν ευπαθής σε ανώμαλες προσγειώσεις.... Ήταν φτιαγμένη από μπάλσα, σύρμα και πλαστικό από σακκούλα κάτω για να γλυστράει. Απέμεινε ο σκελετός για να θυμίζει ένδοξες μέρες.....

 

Σειρά θα έχουν κάποια στιγμή και 3 ρετρό λαστιχοκίνητα των '70ς, το Cessna 150 της Graupner, ένα Piper Cub και ένα δικινητήριο Douglas A-26 Invader, τα οποία είναι ακόμα εγκιβωτισμένα και πρέπει να τα φτάσω στην αποθήκη. Άφτιαχτο είναι ακόμα ένα TAXI της Graupner...

 

[ATTACH=CONFIG]n1050875[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050880[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050881[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050877[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050874[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050876[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050878[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050882[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]n1050879[/ATTACH]

 

5.thumb.jpg.316ffe3666d8e452a2299289d67b6630.jpg

1.thumb.jpg.9a21d525e3f8051816539f4cfaaa0b47.jpg

6.thumb.jpg.32dcfd8bc7169fbc9af9c37508fb351a.jpg

4.thumb.jpg.e65f14c50a36ce25de2c376e61917aa2.jpg

7.thumb.jpg.2c0bac361af18395035e9d1a61275c6e.jpg

9.thumb.jpg.e437c1f5d9da8c8cd6389cf8d9312dcc.jpg

2.thumb.jpg.23cf699aa4d3dc5004c20e6340cfef5c.jpg

3.thumb.jpg.e4975ed577d3786adc258a330fbb9634.jpg

8.thumb.jpg.9d63fb750b69fb7924669afad3f72f7b.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μία ιδιοκατασκευή που έκανα πρόσφατα μεν, αλλά αναφέρεται στη 10ετία του '60 και συγκεκριμένα στο κόμιξ του περιοδικού  Διάπλαση των Παίδων, ο Πιλότος Θύελλα. Από τότε με είχε εντυπωσιάσει το πρωτοποριακό σε σχήμα αεροπλάνο του "Μπουρντόν" (το αναφέρω όπως στο περιοδικό) και ήθελα να το φτιάξω για να δω αν πραγματικά μπορεί να πετάξει. Το ότι είναι δελταπτέρυγο με υπερμεγέθες κάθετο σταθερό (γιατί άραγε?) μου δημιουργούσε αμφιβολίες για σταθερή πτήση σαν ανεμόπτερο.

Βλέποντας προχθές τα καπάκια από στυροπόρ του Fast-Food των παιδιών αποφάσισα να το φτιάξω πρόχειρα (με άτρακτο επίπεδη) για να λύσω την απορία τόσων χρόνων. Το μέγεθος και ο αριθμός των καπακιών ήταν ο βασικός περιοριστικός παράγοντας του μεγέθους, με εκπέτασμα πτερύγων 18 εκατοστά. Δύσκολο σημείο επίσης αποτέλεσε η δημιουργία του σχεδίου από τις εικόνες του περιοδικού. Σε καμμία δεν είχα το απόλυτο προφίλ, ενώ το κάθετο σταθερό πότε ήταν ίδιο σε μέγεθος με τα φτερά και πότε μικρότερο, τελειώνοντας αρκετά πίσω από την καλύπτρα. Με αρκετές συγκρίσεις και συμβιβασμούς έκανα τελικά ένα λειτουργικό σχέδιο. Έκοψα τα τμήματα από το στυροπόρ (το οποίο βέβαια είναι παχύ για τέτοιο μικρό μέγεθος) και τα κόλλησα με άσπρη κόλλα ξύλου.

Μετά τη φωτογράφιση έβαλα  για βάρος ένα συνδετήρα στη μύτη, το εκσφενδόνισα στο δωμάτιο  και..... πέταξε!!!! Αρκετά καλά πετάει, πάντως το πρόβλημα ευστάθειας που είχα υποθέσει υπάρχει, μόλις ελαττώνεται η ταχύτητα το Μπουρντόν κλίνει αριστερά και κάτω. Αδύναμο σημείο στην προσγείωση η μύτη, που σε αυτό το μέγεθος είναι τόσο λεπτή που στραβώνει. Μετά από 3 πτήσεις αποθηκεύθηκε για διατήρηση αναμνήσεων...... Εάν λοιπόν κάποτε μεγεθύνω το σχέδιο και το κάνω τηλεκατευθυνόμενο, με μπάλσα και αεροτομές, και με πρόωση impeler (εσωτερική έλικα πολλαπλών πτερύγων) στην άτρακτο, η προσγείωσή του θα πρέπει να γίνεται πριν σβύσει ο κινητήρας και με ταχύτητα, όπως έδειξε το μικρό μοντέλο. 

ΥΓ: Για όσους ασχολούνται με αερομοντελισμό, συνιστώ ένθερμα τη χρήση των καπακιών από στυροπόρ για κατασκευή μεγαλύτερων μοντέλων. Με αυτά και ένα χοντρό καλαμάκι από φραπέ (που περιτύλιξα με χαρτί για ακαμψία), καθώς επίσης με θερμοκόλληση έκανα με δικό μου σχέδιο (βασισμένο στη διαθεσιμότητα των καπακίων) το ανεμόπτερο στην τελευταία φωτογραφία, το οποίο πετάει εκπληκτικά.       

1.thumb.jpg.13aa68182cd9cc80ce344dc577d63acc.jpg

2.thumb.jpg.a5e9d29c7c3360c996a4dcd0e37ca15c.jpg

3.thumb.jpg.696fc519bb98d174cfb7af66384ee9fe.jpg

4.thumb.jpg.9542d4427c0b1c58344122b6cfe0befe.jpg

 

5.thumb.jpg.b0877b262bb1c6076105c44c13774d65.jpg

6.thumb.jpg.793ced01301273641ecb643adbccaded.jpg

7.thumb.jpg.a8bf720ee5505ce4f4b48af856035948.jpg

 

8.thumb.jpg.06981973579242bc494dd440db0939d2.jpg

9.thumb.jpg.c5d5e838256d37159eb8cc0d7043e713.jpg

10.thumb.jpg.9a27578d98bb1ac016b75e3c93806436.jpg

11.thumb.jpg.e040d29a52cc5180e5c2fa68bc0bbf88.jpg

 

13.thumb.jpg.09a4ebe173579b4e8461b9bd76377105.jpg

 

12.thumb.jpg.fa973ab500190158070a36ac034d6b7a.jpg

 

  • Like 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...