Jump to content
Sign in to follow this  
Leon

Ευρωπαϊκά "κονσολάδικα"παιχνίδια

Recommended Posts

Είδα τυχαία ένα βίντεο του

. Στο review γίνεται κριτική των παιχνιδιών και αρχίζει (ορθώς κατά τη γνώμη μου) το θάψιμο. Σε μια αποστροφή του λόγου τους τα παιδιά του Game Sack λένε ότι όλα τα παιχνίδια του CD 32 είναι πολύ...Ευρωπαϊκά, χρησιμοποιώντας τον όρο υποτιμητικά. Από κάτω στα σχόλια θιγμένος Amiga user αρχίζει να λέει "δεν ξέρετε τι λέτε, είστε ξενοφοβικοί, το Superfrog είναι παιχνιδάρα" κλπ.

 

Προσωπικά θα συμφωνήσω, σε γενικές γραμμές, με το Game Sack. Από το 1990 και μετά βλέπουμε στην Amiga να επικρατεί ένα πάρα πολύ κακό συνήθειο. Πολλοί Ευρωπαίοι developers αντί να προσπαθήσουν να κάνουν κάτι πρωτότυπο, κάτι που ήταν στάνταρ στην 8bit εποχή, αντιγράφουν τα Ιαπωνικά παιχνίδια που βγαίνουν για τις κονσόλες της εποχής. Το θέμα είναι ότι έχουν μια πολύ επιδερμική κατανόηση των genres που αντιγράφουν και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο αποτέλεσμα. Τα platform games που προσπαθούν να αντιγράψουν το Mario και το Sonic είναι collectathons με βαρετό level design και "μασκότ" της πλάκας. Τα shoot 'em ups δεν φτάνουν με τίποτα τα αντίστοιχα Ιαπωνικά με τον ακριβή χειρισμό και τα καλά μελετημένα κύματα αντιπάλων. Για τις προσπάθειες στα Fighting games....Άσε, κλαίνε και οι ρέγγες.

 

Οι Αμερικανοί gamers ήρθαν σε επαφή με αυτή την πολύ κακή εποχή του Ευρωπαϊκού (κυρίως Βρετανικού) game design γιατί κάποια από αυτά τα μετριότατα παιχνίδια βρήκαν το δρόμο τους για το SNES και το Mega Drive. Μπορεί κάποιοι Amiga gamers που δεν είχαν κονσόλα, άρα δεν είχαν μέτρο σύγκρισης, να τα θεωρούσαν φοβερά παιχνίδια αλλά όταν έρχονταν σε άμεση σύγκριση με τα αντίστοιχα Ιαπωνικά στις κονσόλες έδειχναν πόσο κακές αντιγραφές ήταν. Από αυτά τα παιχνίδια δημιουργήθηκε δυστυχώς η κακή φήμη των ρετρό Ευρωπαϊκών παιχνιδιών.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνης της κακής εποχής είναι η Team17. Μπορεί να ήταν καλοί coders και να ήξεραν να κάνουν την Amiga να τραγουδάει αλλά ήταν κακοί game designers. Τα παιχνίδια τους δεν είχαν ίχνος πρωτοτυπίας και ήταν κακές αντιγραφές παιχνιδιών άλλων (κυρίως Ιαπωνικών). Το μόνο παιχνίδι τους που ξεφεύγει από τη λαίλαπα είναι και το μοναδικό που τελικά "έμεινε" και έκανε την εταιρία να επιβιώσει μέχρι σήμερα βγάζοντας sequel του παιχνιδιού: Το Worms. Μια φρέσκια ματιά σε ένα αρχαίο και ξεχασμένο genre, τα artillery games. Και δεν ήταν καν "δικό" τους αλλά ενός πιτσιρικά που έφτιαξε το παιχνίδι για διαγωνισμό του Amiga Format.

 

Άλλη μια απόδειξη (μεταξύ πολλών) ότι το Ευρωπαϊκό game design ήταν στα καλύτερα του όταν έκανε τα δικά του και δεν προσπαθούσε να αντιγράψει Ιαπωνικά και Αμερικάνικα παιχνίδια. Rant τέλος, ήθελα να τα γράψω γιατί βλέπω πολλούς αμιγκάδες να εκθειάζουν αυτά τα παιχνίδια. Βγάλτε τα ροζ γυαλιά της νοσταλγίας και δείτε τα αντίστοιχα Ιαπωνικά της εποχής. Υπάρχουν ένα σωρό πρωτότυπα παιχνίδια για την Amiga που αξίζουν της προσοχής μας. Ας αφήσουμε τα me too παιχνίδια στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, δεν αξίζουν υπεράσπιση. Ακούω γνώμες.

 

ΥΓ: Μάλλον τα ΜΟΝΑΔΙΚΑ παιχνίδια τέτοιου στυλ που αξίζουν είναι τα Turrican Ι και ΙΙ. Άντε να υπάρχουν κανά δυο ακόμα αλλά δεν μου έρχεται κάτι αυτή τη στιγμή.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιας και ανεφερες την Team 17, νομιζω τα Alien Breed ειχαν επιτυχια και σικουελ, ετος αν υπαρχει συγεκριμενος λογος που δεν τα αναφερεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μιας και ανεφερες την Team 17, νομιζω τα Alien Breed ειχαν επιτυχια και σικουελ, ετος αν υπαρχει συγεκριμενος λογος που δεν τα αναφερεις.

Συμπαθητικό Gauntlet clone. Είχε θεματάκια, αλλά οκ να το δώσω και αυτό μπορεί να μην είναι πρωτότυπο αλλά είναι αρκετά διασκεδαστικό ιδίως αν παίζεις coop. Πάντως σίγουρα υπερτιμημένο από τους Amiga gamers. Δεν είναι κακό παιχνίδι απλά δεν είναι η παιχνιδάρα που την εκθειάζουν. Καλά όταν το έκαναν αντιγραφή του Doom με το Alien Breed 3D γέλασε και το παρδαλό κατσίκι.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ηταν και θέμα budget. Δεν έβλεπες μεγάλες Ευρωπαϊκές παραγωγές. Αναλογικά ήταν σαν τα σημερινά indies και (όπως και σήμερα) έπρεπε να ξεθάψεις μέσα από ένα σκουπιδαριό "shovelware" για να βρεις μερικά καλά ή πρωτότυπα. Στην Amiga υπήρχε και το θέμα με την δισκέτα, η οποία εκτός από τα τεχνικά προβλήματα σε σχέση με τα carts, είχε και θέμα με την πειρατεία. Αργότερα πάντως, σε κονσόλες και με το σωστό budget, είδαμε πολλά καλά games από Ευρωπαικές εταιρίες.

 

Οσον αφορά το game sack, είναι από τα χειρότερα game shows στο Youtube για μένα. Από όσο έχω δει και με τον τρόπο που κάνουν reviews, πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά σε casual gamers. Και γενικά δεν το ψάχνουν καθόλου, είναι σαν να βλέπεις review από τον AVGN σε παιχνίδια που δεν είναι στο NES ένα πράγμα.

 

 

 

 

 

.

Edited by Imgema
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ηταν και θέμα budget. Δεν έβλεπες μεγάλες Ευρωπαϊκές παραγωγές. Αναλογικά ήταν σαν τα σημερινά indies και (όπως και σήμερα) έπρεπε να ξεθάψεις μέσα από ένα σκουπιδαριό "shovelware" για να βρεις μερικά καλά ή πρωτότυπα. Στην Amiga υπήρχε και το θέμα με την δισκέτα, η οποία εκτός από τα τεχνικά προβλήματα σε σχέση με τα carts, είχε και θέμα με την πειρατεία. Αργότερα πάντως, σε κονσόλες και με το σωστό budget, είδαμε πολλά καλά games από Ευρωπαικές εταιρίες.

Ισχύει και αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω. Δεν μπορείς να ανταγωνιστείς τα Αμερικανικά και Ιαπωνικά software houses που έχουν μεγαλύτερα budget, πολύ κόσμο που φτιάχνει ένα παιχνίδι, είναι πολύ πιο επαγγελματικές δουλειές. Ο ερασιτεχνισμός και η προχειροδουλειά έκαναν μπαμ. Στο μόνο που μπορούσε να χτυπήσει το Ευρωπαϊκό software house ήταν στην πρωτοτυπία, να βγάλει κάτι διαφορετικό και ας μην ήταν τόσο καλοφτιαγμένο όσο το Ιαπωνικό. Αντίθετα οι προσπάθειες να ανταγωνιστούν τους Ιάπωνες στο ίδιο τους το παιχνίδι είναι ξεκάθαρα αποτυχημένες.

 

Edit: Για τα Ευρωπαϊκά παιχνίδια σε κονσόλες αναφέρεσαι στους developers που έφυγαν νωρίς από τους home computers και το γύρισαν στις κονσόλες όπως την Rare, την Shiny, την Argonaut από ότι φαντάζομαι. E ναι αυτοί έπαιζαν σε άλλη κατηγορία. Πάντως και αυτά κέρδισαν το κοινό γιατί είχαν κάτι διαφορετικό. Τα platformers του Dave Perry έχουν δικό τους χαρακτήρα πχ.

Edited by Leon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχω κάνει comment πριν ένα χρόνο σε αυτό το βίντεο των Game Sack, για να μην ξαναλέω τα ίδια ας κάνω εδώ ένα quote

 

well, i read some comments and i have to say that the cd32 is a console only really appreciated by amiga fans, like myself. You can't really expect from an american gamer with zero exposure to amiga gaming from the 80's to dig all these games, which are quick ports from the computer versions. Having said that, game sack did a decent job, and presented the system as someone with no prior experience. For me, it is a great system, i can play all my favourite amiga games on it with the expansions and peripherals i got for it, but admittedly it should have been something better. It clearly is a console for european gamers with a history in 16bit home computing. Superfrog and so many more games were ment to be played with a joystick and a single fire button, adventures with a mouse, and so on. Console gamers would never play like that, they want a dpad and some buttons. Pressing up to jump seems hilarious to them, while to me pressing my joystick up for superfrog to jump seems natural. Anyway, there are some games that run better on the cd32, like wing commander, and there were some almost 32bit looking ones like microcosm, but commodore was dying and it was all we got to see.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομιζω πως υστερουσαν οι προγραμματιστες σε πανευρωπαικο επιπεδο, αλλα ελαχιστοι αξιολογοι ασχοληθηκαν με την amiga, συγκριτικα παντα με την πληθωρα των τιτλων για το συστημα. Πχ εκεινη την περιοδο υπηρχαν σπουδαιες εταιριες, οπως η Novatrade International, η Rare, η Gremlin Interactive, η Ocean και ποσες που αφηνω εξω.

Και ολοι αυτοι ξεκινησαν ως φιλοι προγραμματιστες, και οχι ως επενδυτες με τεραστια κεφαλαια απο πισω τους. Το ζητημα με την amiga ηταν και κατελληξε με την αρνηση πολλων εταιριων να ασχοληθουν με τα συστηματα. Η και ακομα χειροτερα, να ασχοληθουν μετα βιας, με αποτελεσμα ολες τις γνωστες και μη εξαιρετεες μεταφορες που ειδε το συστημα, εχοντας οικτρα παιχνιδια για τις δυνατοτητες τους, απο υποδιεστερα μηχανηματα.

Φυσικα φταινε και οι ιδιοι φιλοι του μηχανηματος. Σε αγγλικα περιοδικα της εποχης, αντι να βγουν τοσο τα ιδια, οσο και οι ιδιοι οι κατοχοι του συστηματος, να κραξουν την σαβουρα οπου επαιρναν, υοθετησαν μια προστατευτικη προσεγγιση, κατηγοροντας οποιονδηποτε αλλον εκτος απο τους υπευθυνους. Και ξερουμε ολοι πολυ καλα που οδηγησε αυτο.

Περι του gamesack, δεν εχω καθολου καλη αποψη με οσα εχω δει απο αυτους, αλλα ειλικρινα δεν καταλαβαινω την υπερασπιση στα σχολια αλλα και γενικοτερα για το Super Frog. Κατω του μετριου τιτλος, σε σχεδον οποιοδηποτε αλλο συστημα θα ειχε θαφτει κατω απο το εδαφος, στις amiga για καποιο μυστηριο λογο θεωρειται κορωνιδα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Φυσικα φταινε και οι ιδιοι φιλοι του μηχανηματος. Σε αγγλικα περιοδικα της εποχης, αντι να βγουν τοσο τα ιδια, οσο και οι ιδιοι οι κατοχοι του συστηματος, να κραξουν την σαβουρα οπου επαιρναν, υοθετησαν μια προστατευτικη προσεγγιση, κατηγοροντας οποιονδηποτε αλλον εκτος απο τους υπευθυνους. Και ξερουμε ολοι πολυ καλα που οδηγησε αυτο.

Περι του gamesack, δεν εχω καθολου καλη αποψη με οσα εχω δει απο αυτους, αλλα ειλικρινα δεν καταλαβαινω την υπερασπιση στα σχολια αλλα και γενικοτερα για το Super Frog. Κατω του μετριου τιτλος, σε σχεδον οποιοδηποτε αλλο συστημα θα ειχε θαφτει κατω απο το εδαφος, στις amiga για καποιο μυστηριο λογο θεωρειται κορωνιδα.

Έχεις δίκιο σε αυτό, δεν είχα λάβει υπόψιν τον θετικά διακείμενο τύπο που έδινε 90%+ σε μέτριους τίτλους, γιατί προφανώς έκαναν και reviews σε κολλητάρια τους. Γιατί να προσπαθήσεις παραπάνω άμα η μετριότητα παίρνει και καλά reviews και πουλάει; Βέβαια τα ίδια παιχνίδια όταν τα έπιανε ο Αμερικανικός τύπος (είτε γιατί έτυχε να κάνουν review αμιγκοπαίχνιδο είτε έκαναν review τη μεταφορά σε PC/κονσόλες) που δεν είχε καμιά "υποχρέωση" στους developers τους έδινε τις βαθμολογίες που πραγματικά τους άρμοζαν.

 

Πάντως υπήρχαν πολλοί ταλαντούχοι developers (αυτό φάνηκε και με αυτά που έκαναν αργότερα) στην Amiga. Απλά κάποιοι προέρχονταν από τη demo scene και ενώ γνώριζαν από προγραμματισμό δεν γνώριζαν από game play. Ή κάποιοι ήταν πολύ αρχάριοι και ήταν ακόμα στη διαδικασία αντιγραφής για να μάθουν. Πχ ας πάρουμε την αργότερα πασίγνωστη Traveller's Tales.Τώρα πια είναι η εταιρία που βγάζει τα παιχνίδια Lego και νομίζω για αυτό που προσφέρουν στο ηλικιακό κοινό που απευθύνονται είναι αξιοπρεπή. Το πρώτο τους παιχνίδι είναι το Leander για την Amiga. Ξεκάθαρα άνισο σε όλα του, με ιαπωνικούς manga χαρακτήρες να μπλέκονται με τα γνωστά "μπαρόκ" γραφικά των παιχνιδιών της Psygnosis. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα συμπαθητικό αλλά μέτριο παιχνίδι που προσπαθεί να μιμηθεί τα ανάλογα κονσολοπαίχνιδα. Προφανώς δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στα κορυφαία Ιαπωνικά παιχνίδια αλλά έδειχνε ότι η ομάδα είχε ταλέντο.

 

To ίδιο ισχύει και για την Bizarre Creations (γνωστή για τα F1 και Project Gotham Racing) που το πρώτο παιχνίδι τους ήταν το Killing Game Show. Που εδώ που τα λέμε το συγκεκριμένο παιχνίδι στέκεται καλύτερα από τα περισσότερα amiga platformers της εποχής με καταιγιστική δράση. Και αυτό μπορεί να μην έφτανε ανάλογα Ιαπωνικά αλλά ήταν αξιοπρεπέστατη πρώτη προσπάθεια. Βέβαια κρίνεις το τελικό αποτέλεσμα και όχι την προσπάθεια και τις καλές προθέσεις. Οπότε τίθεται το ερώτημα γιατί να παίξω αυτό ενώ μπορώ να παίξω 20 καλύτερα παιχνίδια σαν και αυτό στο NES;

 

Καλά για το gamesack δεν χρειάζεται να επεκταθούμε, το χρησιμοποίησα ως αφορμή. Δεν έχω δει πολλά βίντεο για να έχω άποψη αλλά για να λέτε όλοι ότι δεν αξίζει κάτι θα παραπάνω θα γνωρίζετε.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματι, η κατασταση ειχε καπως ετσι. Αλλα δεν μιλαμε μονο και για τις μικρες ομαδες αναπτυξης, αλλα και για τις μεγαλυτερες. Πχ διαβαζα σχολια για το Mortal Kombat 2 οπως "near arcade perfect port" η "almost flawless transaction" και απορεις με τι στο καλο παρουσιαζαν. Φαινεται πως εναντι της απειλιτικης εδραιωσης των 16bit, υπηρξε αυτη η χειμαρρωδης υποστηριξη του τυπου, προκειμενου εστω να καθυστερησουν την παρουσια των αντιπαλων τους στην αγορα. Βεβαια εδω την πληρωσαν οι πιτσιρικαδες παικτες, πολυ ασχημα κιολας.

Περι ομαδων αναπτυξης τωρα και μοναδικων τιτλων στο μηχανημα, καλυτερο για εμενα παραδειγμα ειναι το Apidya. Οχι μονο η ομαδα πισω απο αυτο, η Kaiko, εφτιαξε εναν υπεροχο τιτλο, αλλα αντεγραψε με υποδειγματικο τροπο την Ιαπωνικη σχολη των shooter παιχνιδιων, σε μια σχεδον τελεια παρουσιαση του παιχνιδιου τους. Οι ιδεες και ο σχεδιασμος του Apidya ηταν και παραμενει πολυ μπροστα για την εποχη του, δυστυχως ομως απο οτι φαινεται δεν ηταν αρκετο αυτο για την ιδια την εταιρια, και δεν υπηρξε μετεπειτα προσπαθεια απο τους ιδιους..

[video=youtube_share;-bJMnQxrxHE]

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Getta Robo Προφανώς δεν σου αρέσει το Superfrog, το έχεις αναφέρει αρκετές φορές, μιλάμε για ένα Amiga classic όμως, το οποίο επίσης προφανώς αρέσει σε (πάρα) πολλούς άλλους - για να έχει αυτό το status. Eίναι αρκετοί αυτοί που δεν τους έκανε κλίκ, αλλα είναι απείρως περισσότεροι εκείνοι που το αποκαλούν ακόμη και ως το καλύτερο platform στην Amiga. Προσωπικά το θεωρώ ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, όχι αριστούργημα, με τίποτα όμως κάτω του μετρίου.

 

Θέλει συνήθεια το παιχνίδι, και χρειάζεται να είσαι εξοικειωμένος με την Amiga για να το απολάυσεις, είναι και ο λόγος που πολλοί Αμερικάνοι "κολλημένοι" σαφώς με Sega και Nintendo, δεν μπορούν να το παίξουν, και δεν μπορούν να αναγνωρίσουν ένα απο τα highlights του Amiga gaming. Εξού και τα comments στο video των Game Sack, τους οποίους τους γουστάρω πολύ παρεπιμπτόντως, άσχετα αν στα Ευρωπαικά ζητήματα δεν το "έχουν".

 

Στον τεχνικό τομέα τα υψηλής ανάλυσης full screen γραφικά, και το υπερ-smooth scrolling είναι πράγματα που ζήλευε κάθε τίτλος, είτε σε Snes είτε σε MD (που δεν θα μπορούσε να το τρέξει either, πόσο μάλλον να θεωρείται και κατώτερο απο το υπόλοιπο library τους), τα floaty controls μπορεί μερικοί να τα κράζουν, είναι οι ίδιοι μερικοί που δεν μπορούν να παίξουν το Little Big Planet, το γνωστότερο (και κατα πολλούς καλύτερο) platform game σήμερα. Άρα υπάρχει θέμα με το genre, όχι μόνο με την πλατφόρμα, ή την εταιρεία ανάπτυξης.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...