Jump to content
karapiperim

Σκάνδαλα και σκαμπρόζικα

Recommended Posts

On 6/3/2018 at 11:21 ΜΜ, karapiperim said:

Σχετικά με τη συνέντευξη της Ε. Ανουσάκη:

- στο σημείο που λέει πως την φώναξε η Βουγιουκλάκη να κάνει μια υπηρέτρια να υποθέσουμε ότι πρόκειται για το " αχ αυτή η γυναίκα μου;" Ρόλο που τελικά έπαιξε η Μ. Κωνστανταρου.. κρίνοντας και από της ημερομηνίες μάλλον αυτή θα είναι...

 

Επειδή -από οτι είδα- η συνεντευξη της κας Ανουσάκη ήταν το 1966  είμαι σίγουρη οτι  δεν αναφέρεται στο "Αχ! Αυτη η γυναίκα μου",  αφενός γιατί η εν λόγω ταινία ήταν του 1967,  αφετέρου γιατί  ο ρόλος της υπηρέτριας είχε δοθεί εξ αρχής στην Μαρία Κωνσταντάρου, από το θεατρικό "Αχ! αυτή η γυναικα μου" το οποίο προυπήρξε της ταινίας.
Υποθέτω οτι πρόκειται για το ρόλο της υπηρέτριας στην "Σωφερίνα" του 1964 (το ρόλο που είχε παίξει η Κλεώ Σκουλούδη).   Η Ανουσάκη αναφέρει στην συνέντευξη οτι της είχε πει η Αλίκη: "θα χορέψετε και μπόσα-νόβα".  Ο χορός αυτός ακούγεται στην "Σωφερίνα"  και όντως υπάρχει σκηνή (εδω) όπου η υπηρέτρια  χορεύει με την κυρία της μπόσα-νόβα.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

#  Το μωρό...

 
* Ούτε σκάνδαλο, ούτε σκαμπρόζικο. Αφήνω εδώ την ιστορία της Μ. Παπαγεωργίου που πολλοί φίλοι αναρωτιούνται γιατί τα βρόντηξε νωρίς και τι απέγινε.
 
Η Μαργαρίτα Παπαγεωργίου έκανε έξι ταινίες όλες κι όλες κι αποσύρθηκε από τα καλλιτεχνικά νεότατη, πολύ πριν προλάβει να καθιερωθεί ωστόσο η παρουσία της δεν πέρασε απαραίτητη αφού και οι έξι ταινίες της είχαν να πουν πολλά. 
Γιατί αποσύρθηκε έτσι νωρίς και με τι ασχολήθηκε στη ζωή της;
 
Η Μαργαρίτα διατηρούσε σχέση και συγκατοικούσε με τον Νίκο Κούνδουρο ο οποίος όμως της είχε ξεκόψει κάθε πιθανότητα γάμου. Η ίδια ήθελε να κάνει οικογένεια κι έτσι αποφάσισε να τον εγκαταλείψει, μαζί με αυτόν και τον κινηματογράφο. Έλεγε πως αυτά πήγαιναν μαζί κι έπρεπε να τα αφήσει και μαζί.
 
Στις αρχές του '60 παντρεύτηκε έναν πολιτικό μηχανικό, φίλο του Κούνδουρου και έφυγε μαζί του για επαρχία. Ζήσανε μαζί 15 χρόνια κι απόκτησαν έναν γιο. 
 
Μόλις χώρισαν η Μαργαρίτα ασχολήθηκε με τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων. 
 
Αν και είχε προτάσεις, αρνήθηκε πεισματικά να επιστρέψει στο σινεμά, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πως θα ήταν σαν ξαναζεσταμενη σούπα. 
 
Η παρουσία της νομίζω αν και σύντομη, μένει αξέχαστη σε όσους αγαπάμε τον ελληνικό κινηματογράφο. 
 
 
 
# Σ αυτό το σπίτι που ρθαμε πέτρα να μη ραισει...
 
- Όσο τυχεροί ήταν οι Αναλυτή - Ρηγόπουλος στη μεταξύ τους σχέση τόσο άτυχοι  πρέπει να ήταν για τους άλλους. Πως αλλιώς να εξηγήσω ότι δύο φορές που ήταν να γίνουν κουμπάροι οι γάμοι ακυρώθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή; 
 
Πρώτος γάμος που έφαγε η μαρμάγκα ήταν του Βουτσά με τη Σπεράντζα Βρανά. Το ζεύγος ήταν να παντρέψουν η Αναλυτή με τον Ρηγόπουλο αλλά την τελευταία στιγμή ο γάμος ακυρώθηκε. Γιατί; Η Βρανά έχει δηλώσει πως ο Βουτσάς τα έφτιαξε με την Μπρόγιερ, η δε Έρρικα είπε πως της κάνει εντύπωση η δήλωση γιατί όταν αυτήν έκανε σχέση με τον Βουτσά, αυτός είχε καιρό χωρισμένος απ τη Σπεράντζα.
Ε, αυτά, τι έγινε δεν ξέρω ( εγώ είμαι με την Έρρικα)
 
Ο άλλος γάμος ήταν του Μπάρκουλη με τη μία γυναίκα που μόνο ξέρει να σου πει, Καίτη Γκρέυ.
Οι δυο τους είχαν επανασυνδεθεί μετά από χρόνια χωρισμού κι ήταν αρραβωνιασμένοι όταν ο Μπάρκουλης συνελήφθη με την κατηγορία της εμπορίας ναρκωτικών. Η Γκρέυ τον παράτησε μετά τα γεγονότα. Είχαν κι αυτοί κλείσει κουμπαριά με την Κάκια και τον Κώστα αφού μετρούσαν χρόνια θεατρικής συνεργασίας με τον Μπάρκουλη κι ήταν στενοί φίλοι. 
Σύμπτωση;;; Τι λέτε;; :-))
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

#Φωτογράφεεεε τράβα μια φωτογραφίιιιιιαααα

 

Μια απρόσμενη κόντρα μεταξύ του Κ. Βουτσά και του Νίκου Ξανθόπουλου ( που γιορτάζει κιόλας σήμερα και χρόνια του πολλά) ξέσπασε πριν λίγες μέρες. 

Σε συνέντευξη του ο Βουτσάς είπε για τον Ξανθόπουλο 

«Ο Νίκος Ξανθόπουλος, τότε δεν υπήρχαν τα κινητά, είχε μαζί του ένα φωτογράφο με polaroid εκεί που πήγαιναν και έβγαζε ο φωτογράφος τη φωτογραφία και την έδινε στον θαυμαστή. Ρώταγε ο θαυμαστής τον Νίκο Ξανθόπουλο: «Πόσο κάνει;». «Τον φωτογράφο ρωτήστε», τους έλεγε. Ο φωτογράφος έλεγε 10 δραχμές, τις 8 τις έπαιρνε ο Ξανθόπουλος και τις 2 τις έδινε στον φωτογράφο. Εκατομμύρια έβγαλε. Μπράβο!»

 

Ο Ξανθόπουλος απάντησε μέσα απο την Εσπρέσσο πως ου γαρ και πιο συγκεκριμένα:

«Κακοήθειες! Ο καθένας, λέει ό,τι θέλει. Τι να πεις και τι να απαντήσεις…. Ακατανόητα πράγματα. Λες και έχουν πάθει τα μυαλά τους… Τι να πεις;».

 

πηγή:http://www.thetoc.gr/people-style/article/i-apantisi-ksanthopoulou-se-boutsa-gia-to-pws-ebgaze-lefta--erxetai-polemos

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από την απάντηση του Ξανθόπουλου δεν αποσαφηνίζεται αν πράγματι είχε μαζί του φωτογράφο με polaroid. Από την άλλη, για να βγάλει εκατομμύρια ο Ξανθόπουλος θα έρπεπε να φωτογραφηθεί με αυτόν τον τρόπο μαζί με 250,000 Έλληνες. Υπάρχουν τόσες πολλές φωτογραφίες του;  Έχει κάποιος στον περίγυρο του φωτος polaroid με τον Ξανθόπουλο; Και επειδή στη συντριπτική πλειοψηφία οι φωτος αυτές θα βγήκαν Αθήνα εως τα 80ς σημαίνει πως ένας στους δέκα (ή ακόμα και στους δεκαπέντε, με συντελεστή ασφαλείας) έχει φώτο...ΨΑΧΤΕΙΤΕ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με ποια λογική ρωτούσε τον Ξανθόπουλο ο θαυμαστής πόσο κάνει η φωτογραφία? Από την αρχή δεν θα έπρεπε να ρωτήσει τον φωτογράφο? Εκτός αν ο Ξανθόπουλος κυκλοφορούσε με ταμπέλα "Ενοικιάζεται δια ντεκόρ φωτογραφίας". Αυτή η λεπτομέρεια με κάνει να αμφισβητώ τον ισχυρισμό του Βουτσά. Και αφού του λέει "Μπράβο" και ήταν και ο ίδιος δημοφιλής, γιατί δεν χρησιμοποίησε την ίδια μέθοδο και ο Βουτσάς να βγάλει κι αυτός εκατομμύρια?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σκέφτομαι πως ίσως η αλήθεια να είναι κάπου στη μέση. 

Ίσως να έγινε σε κάποιο ιβεντ από αυτά που καλούσαν τότε τους ηθοποιούς. Βέβαια ο ισχυρισμός των εκατομμυρίων είναι τραβηγμενος απ τα μαλλιά θεωρώ. Δεν μπορώ να ξέρω φυσικά. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
# Παρ'το απόφαση βρε Στράτο να γραφτείς στο συνδικάτο
 
Σήμερα θα πρωτοτυπήσω και θα σας γράψω μια ιστοριούλα για την Άννα Φόνσου και το επεισοδιακό της θεατρικό ξεκίνημα. 
Είναι γνωστό οτι η Φόνσου ξεκίνησε έφηβη σχεδόν στο θέατρο διπλά στην γνωστή θιασάρχισσα κυρία Κατερίνα ( Ανδρεάδη ), χωρίς  να έχει κάνει σχετικές σπουδές. Η ίδια λέει:
 
"Μου έδωσε να λέω μια ατάκα στην παράσταση που έπαιζε τότε με τον Τίτο Βανδή και την Κάκια Αναλυτή, αλλά μια ηθοποιός, η Θεανώ Ιωαννίδου, με κατήγγειλε ότι δεν έχω άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού. Έτσι σταμάτησα να παίζω και, προκειμένου να μη χάσω τα χρήματα που μου έδινε, ζήτησα από την κυρία Κατερίνα να γίνω παραδουλεύτρα της. Μου λέει «όχι, παιδί μου, θα σε στείλω εγώ στο σχολείο και σε δραματική σχολή, είσαι εξαιρετικό ταλέντο». Από εκείνη τη στιγμή έγινα το παιδί της που δεν έκανε ποτέ. Με τη βοήθειά της πήγαμε σε ένα μεγαλύτερο σπίτι και στον πατέρα μου νοίκιασε ένα μανάβικο πίσω από το «Κάραβελ». Από τη χαρά μου προχωρούσα στον δρόμο και φώναζα «η κυρία Κατερίνα μάς νοίκιασε σπίτι κι έχουμε μπάνιο μες στο σπίτι». Με έβαλε να σπουδάσω ηθοποιός στη σχολή του Ροντήρη και πήγαινα μαζί της στο Παρίσι για να μου αγοράσει ρούχα."
 
 
Ο τότε Γενικός Γραμματέας του ΣΕΗ, Λυκούργος Καλλέργης γράφει:
 
"Η πρώτη σύγκρουση ανάμεσα στο ΣΕΗ ( *το σωματείο των ηθοποιών ) και την ΠΕΕΘ ( *ένωση θεατρικών επιχειρηματιών) άρχισε κατά παράδοξο τρόπο με ένα περιστατικό παράνομης πρόσληψης ενός προσώπου προκειμένου να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στο έργο της Αγκάθα Κρίστι, Μάρτυς Κατηγορίας που επρόκειτο να το ανεβάσει η Κατερίνα στο θέατρο της το χειμώνα του ΄56. Στο έργο αυτό υπήρχε ένας σημαντικός ρόλος μιας νεαρής κοπέλας με το χαρακτηριστικό παρατσούκλι 'το κορίτσι με τα φραουλιά μαλλιά'. Η Κατερίνα ανακάλυψε τυχαία αυτήν την ωραία κοπέλα που είχε αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό και την προσέλαβε ως ηθοποιό για όλη τη χειμερινή περίοδο του '56.
Το κορίτσι αυτό ήταν η πολύ γνωστή μας σήμερα ηθοποιός Άννα Φόνσου. Βέβαια η κοπέλα τότε δεν     είχε καμία σχέση με το θέατρο. Δεν είχε σπουδάσει σε Δραματική Σχολή, δεν ήταν μέλος του ΣΕΗ και δεν είχε την  Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Ηθοποιού. Άσχετα αν ύστερα απο καιρό και με τις επιβαλλόμενες θεατρικές σπουδές αναδείχθηκε σε πρωταγωνίστρια του θεάτρου και του κινηματογράφου, αυτή που σήμερα γνωρίζουμε.
Στην παράνομη τότε ενέργεια της Κατερίνας, που αποτελούσε για κείνη την εποχή κι ένα κακό προηγούμενο, παρενέβη το ΔΣ του Σωματείου που πριν λίγους μήνες είχε εκλεγεί. Ως γγ του ΣΕΗ τότε ανέλαβα να αναφερθώ εγγράφως στο γεγονός και να καταγγείλω με όλες τις λεπτομέρειες αυτό το θέμα με το οποίο επί μέρες ο Τύπος, ιδιαίτερα ΤΑ ΝΕΑ, ασχολούνταν καθημερινώς δημοσιεύοντας τα της σύγκρουσης ανάμεσα στην ΠΕΕΘ και το Σωματείο. Η ΠΕΕθ υποστήριζε "εντέχνως πλην σαφώς" την παράνομη πράξη της Κατερίνας. Έτσι άρχισε μια μακροχρόνια διαμάχη, μέσω του τύπου, για όλα τα θεατρικά προβλήματα ανάμεσα στο ΣΕΗ και την ΠΕΕΘ...." 
Λ. Καλλέργης, Στο διάβα του πολυτάραχου 20ου αιώνα, σελ 263-264, εκδ ΛΙΒΑΝΗ
 
ΥΓ1 Παρά την αρχική σύγκρουση της με το Σωματείο η Άννα Φόνσου εξελίχθηκε σε συνδικαλίστρια κι η ίδια και σημαντική αγωνίστρια για τα δικαιώματα των ηθοποιών. 
 
ΥΓ2 Αν αυτό το ποστ συνδυαστεί με προηγούμενο προκύπτει κι άλλη μια πληροφορία - άσχετη με όσα γράφω εδώ- την οποία όμως δε σας γράφω γιατί δεν έχω πηγή.
 
ΥΓ3 Προσέξατε ασφαλώς οτι η Άννα Φόνσου μιλάει για συμμετοχή με μια ατάκα ενώ ο Καλλέργης για πρωταγωνιστικό ρόλο. Δεν ξέρω ποια είναι η αλήθεια, έχω όμως πηγές και θα τις ψάξω εν καιρώ. 
Edited by karapiperim

Share this post


Link to post
Share on other sites
#Δε θέλω τη συμπόνια κανενός...
 
Ούτε την ήθελε, ούτε την είχε απ΄ότι φαίνεται ο Αλέξης Μινωτής τη συμπόνια κανενός. 
Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη περίπτωση Έλληνα ηθοποιού για τον οποίο να έχουν δημόσια λεχθεί τόσα πράγματα απο τόσους πολλούς. Έχω ήδη γράψει για την αντιπαράθεση που είχε με τη Βάσω Μανωλίδου για τη μαρκίζα κι έχουμε και λέμε:
 
- Με αφορμή την παράσταση " Μήδεια" άνοιξε το 1976 ένας δημόσιος καβγάς. Απο τη μία ο Μινωτής, απο την άλλη οι Μάριος Πλωρίτης, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Κάρολος Κουν, Βασίλης Διαμαντόπουλος, που τον κατηγόρησαν ούτε λίγο ούτε πολύ πως ήταν ιδιοτελής κι ήθελε να ανεβάζει μόνο δικά του έργα. Ο καβγάς ήταν τρικούβερτος με τις εφημερίδες της εποχής να δημοσιεύουν αβέρτα επιστολές με εκατέρωθεν βαριές κουβέντες. 
 
- Το μακρινό 1933 είχε έναν καβγά με τον Αιμίλιο Βεάκη. οι σχέσεις τους ήταν πάντα τεταμένες αλλά εκείνη τη φορά η κατάσταση ξέφυγε. Ο Βεάκης τον είπε αριβίστα, ο Μινωτής του πέταξε μια καρέκλα, ο Βεάκης του πέταξε ένα ποτήρι. Τα ξαναβρήκαν υποχρεωτικά ( κι οι δύο στο Εθνικό ήταν ) αλλά μεταξύ τους  υπήρχε χάσμα αγεφύρωτο. 
 
- Στα μέσα της δεκαετίας του ΄60 ο Μινωτής αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού. Αυτό που ακολούθησε ήταν άνευ προηγουμένου. Μετά την έξοδο του Μεσολογγίου πρέπει να ήταν η πιο επώδυνη για το γένος μας.
 Μαίρη Αρώνη, Βάσω Μανωλίδου, Θάνος Κωτσόπουλος, Δημήτρης Χορν, Λυκούργος Καλλέργης, Πέτρος Φυσσουν, Άννα Συνοδινού, Αλέξης Σολομός.... Κόσμος και κοσμάκης φεύγαν ο ένας μετά τον άλλο. Οι εφημερίδες φυσικά κάναν πάρτι..
 
Σοβαρά κρίσις εις το Εθνικόν Θέατρον
 
" Το Εθνικόν Θέατρον διέρχεται σοβαράν κρίσιν στελεχών. Μετά την αποχώρησιν του κ. Θάνου Κωτσόπουλου, ο οποίος ως γνωστόν υπέγραψε συνεργασίαν μετά της κας Αννας Συνοδινού, δια το Θέατρον του Λυκαβηττού, ηγγέλθη χθες η αποχώρησις και έτερου βασικού στελέχους της κρατικής σκηνής, του κ Λυκούργου Καλλέργη, ο οποίος υπέγραψε επίσης συμβόλαιον συνεργασίας μετά της κας Άννας Συνοδινού.
Παραλλήλως αναγγέλλεται και η προσεχής αποχώρησις των κυριών Βάσως Μανωλίδου και Μαίρης Αρώνη.... Εξ άλλου η περυσινή αποχώρησις των κκ Δ. Χορν και Πέτρου Φυσσουν και μερικών δευτεραγωνιστών αφήκεν αισθητόν κενόν. Φημολογείται η αποχώρησις και άλλων στελεχών εκ του θιάσου της κρατικής σκηνής, συνέπεια δυσαρεσκείας, ως εκ του γεγονότος οτι ευνοούνται ορισμένα μόνο στελέχη του θιάσου εις βάρος άλλων, ενώ εκ παραλλήλου αι καθιερούμεναι καλλιτεχνικαί διαβαθμίσεις εδημιούργησαν πρόδηλους αδικίας.."
 
Καθημερινή, 25/3/1966 
 
 
 
Αρώνη, Μανωλίδου, Καλλέργης, αποχωρούν του Εθνικού Θεάτρου. 
Πιθανώς θα τους ακολουθήσουν : Ζαβιτσιάνου, Παναγιώτου, Μορίδης.
 
" Οι πληροφορίες για τις αποχωρήσεις αυτές που έρχονται μετά την άπόδραση στελεχών του μεγέθους του Αλέξη Σολομού, της Άννας Συνοδινού, του Δημήτρη Χορν, του Θάνου Κωτσόπουλου, του Λυκούργου Καλλέργη και του Πέτρου Φυσσούν, προκάλεσαν όπως ήταν επόμενο αίσθηση αλλά και ζωηρότατες ανησυχίες για το μέλλον της κρατικής μας σκηνής που κινδυνεύει να διαλυθεί λίγους μήνες πριν από τις παραστάσεις της, στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων του ΕΟΤ στην Επίδαυρο, Δωδώνη και Αθήνα, εκδηλώσεων που οι εμφανίσεις του Εθνικού Θεάτρου αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο τους για το ξένο ιδιαίτερα κοινό"
 
Μεσημβρινή, 25/3/1966
 
 
- Ο εγγονός της Κατίνας Παξινού και βαφτισιμιός του Μινωτή, γνωστός ηθοποιός Αλέξαννδρος Αντωνόπουλος έχει καταφερθεί κι αυτός ουκ ολίγες φορές εναντίον του Μινωτή. Αφήνω εδώ ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα:
 
 «Όχι. Ο Μινωτής μου είχε κάνει μεγάλο κακό. Ήταν ένας μέγιστος καλλιτέχνης, αλλά ένας μικρός άνθρωπος. Λυπάμαι που το λέω, αλλά ήταν ένα άνθρωπος ανάλγητος που δεν ξεπέρασε ποτέ το κόμπλεξ που ένιωθε δίπλα στην Κατίνα Παξινού. Την αγαπούσε και τη μισούσε ταυτόχρονα, επειδή δεν κατάφερε ποτέ να γίνει αυτό που ήταν εκείνη. Με έσυρε στα δικαστήρια, με πέρασε από το πειθαρχικό, πράγματα που δεν τα κάνεις ούτε στον χειρότερο εχθρό σου, όχι στο βαφτιστήρι σου. Με έδιωξε από το Εθνικό Θέατρο όταν αποφασίσαμε να κάνουμε απεργία να διεκδικήσουμε για όλους τους ηθοποιούς το δικαίωμα να μπορούν να πάρουν αποζημίωση, ακόμη και όταν αποχωρούν οικειοθελώς. Και τελικά ήταν ο πρώτος που επωφελήθηκε από αυτόν τον νόμο και έκανε χρήση του δικαιώματός του. Για να φανταστείς, παρόλο που η μητέρα μου έμενε απέναντι από το σπίτι του και συναντιόμασταν σχεδόν καθημερινά, κάναμε ότι δεν βλέπαμε ο ένας τον άλλο. Είναι ο μόνος άνθρωπος που με έφερε εκτός εαυτού και πήγα να τον σκοτώσω».  
 
 
 
Υγ. Έχω κι άλλες φαρμακερές ατάκες για τον Μινωτή. Μοιραία θα χωρίσω το θέμα σε δύο μέρη :-)
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, karapiperim said:
- Με αφορμή την παράσταση " Μήδεια" άνοιξε το 1976 ένας δημόσιος καβγάς. Απο τη μία ο Μινωτής, απο την άλλη ...Κάρολος Κουν,

Ο Κουν φαίνεται του το κράτησε, διότι λίγα χρόνια μετά σε μια κωμωδία του Αριστοφάνη στο Ηρώδειο (*) ο Λαζάνης(?) είχε μια εμβόλιμη φράση, αναφερόμενος στο Σοφοκλή, "έχει χεστεί στο ποσοστό... του παίζουνε τον Κολωνό κάθε χρόνο". Εκείνη την εποχή όπως ίσως θυμάστε πράγματι ο Μινωτής κάθε χρόνο εμφανιζόταν ως γερο-Οιδίπους και μάλιστα σε δική του σκηνοθεσία, και είχε τελικά σχολιαστεί από διάφορους δημοσιογράφους διότι ήταν τουλάχιστον άκομψο ο διευθυντής του Εθνικού να ευνοεί τον εαυτό του τόσο πολύ. Γι' αυτό και τελικά δεν πήγα να τον δω, αν και τώρα έχω μετανοιώσει διότι θα ήταν η μόνη φορά που θα είχα δει έναν σπουδαίο ηθοποιό.

(*) Μάλλον στην Ειρήνη, διότι αυτή και οι Αχαρνής ήταν τα μόνα έργα του Αριστοφάνη που έχω δει με το Θέατρο Τέχνης, και οι Αχαρνής υπάρχουν σε βίντεο και το ξαναείδα και δεν θυμάμαι να άκουσα τη συγκεκριμένη ατάκα. Βέβαια σχόλιο για Σοφοκλή υπάρχει ήδη στους Βατράχους αλλά δεν είχα δει αυτό το έργο μέχρι το 2000 και όχι με το Θέατρο Τέχνης. Αλλά αφού ήταν τσόντα μπορεί να είχε μπει σε άσχετο έργο.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

# Μη μιλάς δεν είναι απαραίτητο, μη μιλάς θα φύγω σ' ένα τέταρτο...

 

Το θέμα που θα σας παρουσιάσω σήμερα με κάνει να λάμπω απο χαρά φίλοι μου. 

Όχι ότι είναι τίποτα το σπουδαίο, αλλά είναι μια ωραία ιστορία και σχετικά άγνωστη, απ΄αυτές που αφήνουν τη φαντασία μας να φτιάχνει σενάρια "....τι θα γινόταν αν...".

1961. Μια παρ ολίγο συνεργασία μεταξύ ετερόκλητων καλλιτεχνών χαλάει την τελευταία στιγμή. Διαβάστε τι έγραψαν οι εφημερίδες.

 

"Μεταξύ του δημοφιλούς κωμικού Κώστα Χατζηχρήστου και του επίσης δημοφιλούς συνθέτου Μάνου Χατζιδάκι εδημιουργηθηκε διένεξις ευτυχώς επί καλλιτεχνικού και πολιτισμένου επιπέδου.

Η ιστορία είναι ελαφρώς παλαιά
Δηλαδή μία μέρα μαζεύτηκαν ο Κώστας Χατζηχρήστος, ο ποιητής Νίκος Γκάτσος και ο Αλέξης Σολομός και είπανε να συνεργαστούν για να γραφτεί ένα πρωτότυπο είδος θεάματος - λαϊκό πανηγύρι το ονόμασαν καταρχήν- και να το εμφανίσει ο Κώστας Χατζηχρήστος με το θίασο του στο καλοκαιρινό θέατρο Παρκ. 
Η καταρχήν συμφωνία ήταν την επιθεώρηση αυτή να τη γράψουν μαζί ο Νίκος Γκάτσος και ο Αλέξης Σολομός, που θα σκηνοθετούσε κιόλας, και τη μουσική να τη συνθέσει, καθώς και τα τραγούδια ο Μάνος Χατζιδάκις. Μετά από αρκετές κουβέντες, πάλι καταρχήν, κλείσθηκε συμφωνία και έγινε μια ..... προτελευταία συνάντηση την προηγούμενη μέρα από την αναχώρηση του Χατζηχρήστου για το Παρίσι, όπου ο δημοφιλής κωμικός πήγε για να δει το ιαπωνικό μπαλέτο " Τόκιο Μπαλλετ" και να το κλείσει για μια σειρά εμφανίσεων. Όλα τα σχετικά λοιπόν τα ανακοίνωσε την ίδια στιγμή όπως γίνεται συνήθως ο Χατζηχρήστος στον τύπο. 
Παράλληλα ανέφερε ότι έκλεισε συμφωνία με το συγκρότημα του Παρκ, η Ντιριντάουα που θα έχει και την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου, η Πόπη Άλβα, οι αδερφές Στρατηγού, ο Ν. Φέρμας, ο Άλκης Προβελέγγιος και ο Λάλας Ιακωβίδης. Οπότε ξέσπασε η διαφωνία. Ο Χατζιδάκις- καθώς διαδίδεται στα παρασκήνια- προσεβλήθη, διότι ο Χατζηχρήστος έσπευσε να ανακοινώσει τα προσυμφωνηθεντα χωρίς να τον ρωτήσει και να κατασταλάξουν οριστικά, και έσπευσε μαχητικότατα να ξεσπαθώσει
Ανακοίνωσε λοιπόν ότι "με ζωηρή έκπληξη" διάβασε όσα είπε ο Χατζηχρήστος πριν φύγει για το Παρίσι, τα οποία κατά μέγα μέρος αποτελούν πλήρη παρανόηση των όσων είπαν. 
Ο δημοφιλής συνθέτης συγκεκριμένα είπε ότι είχε δεχθεί μεν να γράψει τη μουσική σε ένα έργο, που θα ανέβαινε το καλοκαίρι στο Παρκ και που το κείμενο του θα το έγραφαν ο Γκάτσος κι ο Σολομός, αλλά αυτό το έργο θα ήταν μια ιδιόρρυθμη, ιδιότυπη, και πρωτότυπη ελληνική επιθεώρηση. 
Αναφέρει επίσης ο Χατζηδάκης ότι εκτός από το Χατζηχρήστο και τη γυναίκα του τη Ντιριντάουα, όλα τα άλλα στελέχη θα τα προσλάμβανε αφού θα εγραφετο το έργο και ύστερα από εκλογή των τριών συνεργαζόμενων. Μάλιστα - συνεχίζει ο Χατζηδάκης- πρόταση του Χατζηχρήστου να συνεργαστεί γνωστός επιθεωρησιογραφος, την απορρίψαμε, γιατί η διάθεση μου ήταν να βγει κάτι έξω από τα συνηθισμένα. Βλέπω όμως - τονίζει ο δημοφιλής συνθέτης- ότι με όσα ανακοίνωσε ο Χατζηχρήστος, δε συμμερίζεται κατά βάθος αυτήν την αντίληψη και θέλει μπαλέτα από το εξωτερικό και φόρμα έργου απάνω στα καθιερωμένα, που να τον εξυπηρετεί εμπορικά. Εμείς μείναμε με την εντύπωση ότι θα φτιάχναμε κάτι το πρωτότυπο και με κάποια καλλιτεχνική ποιότητα. 
Εάν δεν είναι έτσι, τότε, - καταλήγει ο συνθέτης- δε θα μπορέσω να συνεργαστώ με το Παρκ. Εν τω μεταξύ οι υπόλοιποι τρεις, του υπό συνεργασία κουαρτέτου για την παρουσίαση πρωτότυπου κλπ επιθεωρήσεως εις το Παρκ, λέξη δεν είπαν να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν στα όσα ο Χατζηδάκης σαφώς ανακοίνωσε. Αντ αυτών το παρασκήνιο μεταδίδει τα όσα "κάπως έτσι" άκουσε, απευθείας ή από τρίτους. 
Και αρχίζουμε από το Νίκο Γκάτσο. Ο λαμπρός αυτός μεταφραστής ποιητικών δημιουργιών και δημιουργός ποιητικών συλλογών, το μόνο που λέγει είναι ότι εδέχθη να γράψει τους στίχους των τραγουδιών αλλά όχι για επιθεώρηση.
Ο Αλέξης Σολομός ωστόσο, κατά τα μεταδιδόμενα, φαίνεται ελαφρώς "στεναχωρηθείς" από τα αναφερθέντα για τον απλούστατο λόγο ότι: εμφανίζεται πάντοτε σαν κρυπτοσκηνοθετης στις έξω του Εθνικού θεάτρου δουλειές για λόγους "τακτοποιήσεως του" με την Κρατική Σκηνή. Ελέχθη επίσης ότι μάλλον δε θα του άρεσε να εμφανιστεί σαν σκηνοθέτης επιθεωρησιακου έργου έστω και με αξιώσεις. 
Τέλος από πλευράς Χατζηχρήστου ουδέν επισήμως ανακοινωθεί. Ανεπισήμως όμως ψιθυρίστηκε ότι: ναι μεν ο ευλογημένος ο Χατζηδάκης ήθελε να προσλάβουμε τα στελέχη μας αμέσως μετά το τελείωμα του έργου, αλλά λησμόνησε ότι τη μουσική του τη φέρνει την τελευταία ώρα, στο αμήν, και μεις, που στην προκειμένη περίπτωση, που να τρέχουμε να βρούμε στελέχη. 
Επισήμως πάντως, τίποτα.
Και η συνέχεια - αν υπάρξει- στο προσεχές."
 
ΕΜΠΡΟΣ, 15/4/61
 
 
Σχόλια:
- Ο Χατζιδάκις ιδιαίτερα εκείνη την εποχή, αλλά και αργότερα, το συνήθιζε πολύ να έχει διαμάχες μέσω του Τύπου. Ήταν πάνω κάτω η ίδια εποχή που αντάλλαζε λόγια βαριά στις εφημερίδες, κυρίως με τον Πλέσσα αλλά και με άλλους συνθέτες και τραγουδιστές. Για τη "μάχη των συνθετών" ίσως γράψω άλλη φορά αν και είναι γνωστή ιστορία.
- Ο Σολομός φωτογραφίζεται σε πολλά άρθρα της εποχής ως "κρυπτοσκηνοθέτης" διαφόρων παραστάσεων του ελεύθερου θεάτρου (δλδ όχι του Εθνικού). Νομίζω δε πως ο όρος "κρυπτοσκηνοθέτης" είναι εντελώς δικός του, δημιουργήθηκε δηλαδή για να περιγράψει την "αβαρία" που υποτίθεται πως έκανε στο Εθνικό. 
- Χάθηκε με τούτα και με κείνα μια σπουδαία ευκαιρία να γράψει ο Γκάτσος τραγούδια επιθεώρησης, έστω και ιδιόρρυθμης, ιδιότυπης κι όπως αλλιώς τη λέει ο Χατζηδάκις. 
Edited by karapiperim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...