Jump to content
Leon

1001 '80s Computer Games

Recommended Posts

Posted (edited)

386. Lancaster (1983)

Το πρώτο παιχνίδι του Will Harvey είναι ένα shmup όπου πυροβολείτε κάτι μάτια με...μουστάκι και τα μπαλόνια που βγάζουν. Τα μπαλόνια καταστρέφουν τα τουβλάκια του ίδιου χρώματος που βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης και αν μείνουν πολύ ώρα ή τα σκάσετε γίνονται πάλι μάτια με μουστάκι που πρέπει να σκοτώσετε. Πολύ πρωτότυπο και αποκλειστικά για Apple II.

387. Sammy Lightfoot (1983)

Από την εποχή που η Sierra δεν έβγαζε μόνο adventures ένα πολύ ωραίο platformer με τρεις οθόνες.

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

388. Bouncing Kamungas (1983)

Παίζετε ένα αγρότη που πρέπει να προστατέψει τα καρπούζια του από τα...bouncing Kamungas. Πρωτότυπο και διασκεδαστικό.

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

389. G.I. Joe: A Real American Hero (1985)

Ένα ωραίο licensed παιχνίδι από την Epyx που χωρίζεται σε δύο μέρη. Το ένα είναι το μέρος που ελέγχετε ένα όχημα και πρέπει να διαλύετε τις βάσεις της Cobra σε top down και στο άλλο επιλέγετε ένα G.I. Joe και παίζετε ένας εναντίον ενός με ένα πράκτορα της Cobra τον οποίο μπορεί να παίξει ένας δεύτερος παίκτης.

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

390. Star Blazer (1981)

Ένα shmup σε στυλ Super Cobra όπου ελέγχετε ένα τζετ και σε κάθε πίστα έχετε ένα στόχο να καταστρέψετε. Φυσικά είναι γεμάτο με εναέριους και επίγειους εχθρούς και πρέπει να γεμίζετε και καύσιμα που πέφτουν με αλεξίπτωτο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Δείτε αυτή για MSX, που μάλιστα ήταν από τα πρώτα παιχνίδια του συστήματος, η οποία έχει λεπτομερή γραφικά και ομαλό scrolling κάτι πολύ ασυνήθιστο για το σύστημα.

@Wally Μπορεί, αλλά είναι νομίζω κυρίως θέμα hardware αλλά και χρονολογίας. Τα παιχνίδια αυτά για Atari 8-bit και Apple II είχαν τα περισσότερα βγει πριν ξεκινήσει η Βρετανική βιομηχανία gaming. Μέχρι το '83-84 οι Αμερικάνοι είναι πολύ μπροστά σε σχέση με τους Άγγλους αλλά είναι ακόμα πρώιμα και κάπως χοντροκομμένα γιατί ακόμα δεν είχαν κατακτήσει πλήρως το hardware. Μετά ήρθε το κραχ στην Αμερική και πάπαλα ενώ στην Βρετανία τότε ξεκίνησε να ανθεί. Στο θέμα hardware. Οι Βρετανοί είχαν κυρίως τον Spectrum όπου είχαν σχετικά υψηλή ανάλυση με μονόχρωμο display συνήθως ενώ οι Αμερικανοί είχαν περισσότερα χρώματα στους Atari και στον C64 με hardware sprites κλπ αλλά με χαμηλότερη συνήθως ανάλυση. Στον Amstrad βλέπουμε ότι πολλοί Ευρωπαίοι προτιμούν το πολύχρωμο Mode 0 με χαμηλή ανάλυση παρά το Mode 1. Γιαυτό θεωρώ ότι ήταν κυρίως λόγω των δυνατοτήτων του hardware παρά κάποιας διαφοράς στην αισθητική. Διαφορές βέβαια στην αισθητική και στο game design μεταξύ Αμερικανών και Βρετανών (και φυσικά Γάλλων, Ισπανών, Γερμανών, κλπ) υπάρχουν και μάλιστα πάρα πολλές. 

@Ace Ναι η Αμερικανική βιομηχανία είχε μεγαλύτερο επαγγελματισμό και μεγαλύτερη εμπειρία αφού είχε ξεκινήσει από την δεκαετία του '70. Πολλοί προγραμματιστές είχαν ξεκινήσει στα πανεπιστήμια όπου έμαθαν σε διάφορα mainframes και οι εταιρίες ήταν μεγαλύτερες και καλύτερα οργανωμένες από τις Αγγλικές. Δείτε πχ πόσο μπροστά ήταν η Infocom που αποτελούταν από φοιτητές του MIT και τα παιχνίδια τα έγραφαν σε mainframe και μετά τα περνούσαν στους προσωπικούς υπολογιστές. 

Edited by Leon
  • Like 4
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

391. Ancient Glory (1993)

Σε αυτό το action game παίρνετε τον ρόλο του Ηρακλή. Πρέπει να νικήσετε την Μέδουσα ώστε να κερδίσετε την αθανασία σας και την θέση σας ανάμεσα στους θεούς. Στον δρόμο θα συναντήσετε πολλά τέρατα και θα πρέπει να βρείτε όπλα και μαγικά αντικείμενα που θα σας βοηθήσουν. Το παιχνίδι έχει πολύ ωραίο animation των διάφορων μυθολογικών πλασμάτων. Μόνο για Apple IIGS

392. Legend of the Star Axe (1992)

Ένα πολύ ωραίο shmup της Softdisk από τον Tom Hall γνωστό από την id software. 

393. Warlock (1988)

Ένα πολύ δύσκολο arcade game σε στυλ Ghost 'n' Goblins. 

Ποια έκδοση να παίξετε: ο Apple IIGS ξεπερνά την Amiga στην συγκεκριμένη περίπτωση όπως και σε αρκετές άλλες.

394. Senseless Violence 1: Survival of the Fetus (1989)

Νομίζω ένα από τους καλύτερους τίτλους video game. Ένα Frogger clone όπου ελέγχετε ένα μωρό που πρέπει να περάσει τον δρόμο για να πάρει μπιμπερό. Φυσικά θα σκοτωθεί με διάφορους απαίσιους τρόπους. Ιδανικό για να το δείξετε στις μανούλες του Facebook. 

395. Thexder (1985)

Άλλη μια εξαίρεση όπου μπαίνει στην λίστα ένα Ιαπωνικό παιχνίδι. Ένα εξαιρετικό action game που ελέγχετε ένα ρομπότ που μεταμορφώνεται σε αεροπλάνο σε στυλ Macross. Το παιχνίδι είναι απίστευτα εξελιγμένο για την χρονιά που βγήκε. μετέφερε στην δύση η Sierra όπως και μερικά ακόμα Ιαπωνικά computer games.

Ποια έκδοση να παίξετε: Ο λόγος που είναι εδώ είναι γιατί η καλύτερη του έκδοση είναι αυτή για Apple IIGS λόγω της εκπληκτικής μουσικής. Το sound chip του υπολογιστή ήταν μακράν το ανώτερο από οποιοδήποτε άλλο σύστημα σχεδιασμένο από τον δημιουργό του θρυλικού SID. 

 

  • Like 4
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

396. John Madden Football (1988)

H σειρά παιχνιδιών που έκανε την Electronic Arts τον μεγαλύτερο third party publisher ξεκίνησε από τον ταπεινό Apple II. Μάλιστα η σχέση του παιχνιδιού με τα μετέπειτα παιχνίδια στο Sega Genesis ήταν τόσο μεγάλη που ο δημιουργός του Robin Antonick (που δούλεψε μαζί με τον Madden για να φτιάξουν ένα ρεαλιστικό παιχνίδι american football) έκανε αγωγή στην EA για να πληρωθεί δικαιώματα για τα console games αφού βασίζονταν στο δικό του παιχνίδι. Κέρδισε πρωτόδικα αλλά έχασε στην έφεση. Το παιχνίδι άργησε να βγει γιατί ο John Madden επέμενε να είναι 11 vs 11 κάτι που ήταν φυσικά πολύ δύσκολο για τον Apple II.

Ποια έκδοση να παίξετε: To Madden NFL '95 για το Sega Genesis είναι το καλύτερο της 16 bit εποχής, το πρώτο με τα πραγματικά ονόματα των παικτών.

397. Apple Panic (1981)

Μια πολύ σπάνια περίπτωση όπου ο κλώνος είναι πιο πετυχημένος από το ορίτζιναλ. Το Space Panic είχε αναφερθεί στο βιβλίο του Chris Crawford The Art of Computer Game Desing ως το πρώτο platform game (αλλά είχε σκάψιμο αντί για άλμα) ή climbing game όπως τα έλεγαν τότε οι Αμερικάνοι. Αλλά μάλλον δεν θα το θυμόταν κανείς (ούτε ο Crawford) αφού ήταν αποτυχία στα ηλεκτρονικά χωρίς τον πολύ επιτυχημένο κλώνο του.

Ποια έκδοση να παίξετε: Η έκδοση για Atari 8-bit και DOS είναι από τον δημιουργό του Cannonball Blitz Olaf Lubeck (που θα δούμε παρακάτω) αλλά καλύτερα προτιμώ την ορίτζιναλ. Εξάλλου λέγεται APPLE panic.

398. Cannonball Blitz (1982)

Ένας κλώνος του Donkey Kong όπου όμως εδώ ένας στρατιώτης σας στέλνει μπάλες κανονιού αντί για βαρέλια και έχει κάποιες διαφοροποιήσεις στο gameplay ώστε να μην είναι τελείως αντιγραφή.

 399. Dung Beetles (1982)

Και εδώ όπως στο Pac-Man πρέπει να φάτε τις λευκές κουκκίδες αλλά αφήνετε ένα ίχνος από κόκκινες κουκκίδες πίσω σας το οποίο ακολουθούν τα τέρατα για να σας πιάσουν. Ο randomly generated λαβύρινθος είναι μεγάλος και έτσι η δράση φαίνεται με ένα μεγεθυντικό φακό.

Ποια έκδοση να παίξετε: Όταν βγήκε στους οκτάμπιτους Ατάρι μετονομάστηκε σε Tumble Bugs και Magneto Bugs και στον TRS CoCo Mega Bug. Μάλλον θεώρησαν ότι να έχεις την λέξη κοπριά στον τίτλο του παιχνιδιού σου δεν είναι ιδιαίτερα πιασάρικο.

400. Aztec (1982) 

Ένα platform adventure σε στυλ Indiana Jones όπου έχετε απίστευτα πολλές εντολές για παιχνίδι του είδους. Μέχρι τότε τα platform games είχαν ένα joystick και ένα fire button ενώ εδώ μετά βίας θα χωρέσετε τα keyboard commands στα πλήκτρα ενός σύγχρονου gamepad. Φυσικά είναι πολύ νωρίς και είναι ακόμα περίοδος πειραματισμού πριν βελτιωθεί και απλοποιηθεί το user interface των παιχνιδιών αλλά φαίνεται ξεκάθαρα η φιλοδοξία του παιχνιδιού. Σκεφτείτε ότι βγήκε μόλις ένα χρόνο μετά το Donkey Kong και όμως έχουμε ένα κανονικότατο action adventure.

Ποια έκδοση να παίξετε: Μόνο Apple II

Και κάπου εδώ θα αφήσουμε τον Apple II και θα πάμε στον Commodore 64. Έφτασα στο 400 και ακόμα δεν έχω πιάσει C64 και Spectrum, ούτε DOS, ενώ μόνο επιδερμικά τους δεκαεξάμπιτους (θα τους δούμε πιο διεξοδικά στην συνέχεια) χωρίς να μιλήσουμε για τα λιγότερο δημοφιλή format. Σίγουρα θα ξεπεραστούν τα χίλια παιχνίδια και μετά θα έχω τον ευχάριστο πονοκέφαλο να διαλέξω τα 1001 της τελικής λίστας. Φυσικά περιμένω προτάσεις για το ποια πρέπει να προστεθούν και ποια πρέπει να φύγουν (έχω ήδη αρκετά στο μυαλό μου που δεν θα μπουν στην τελική λίστα). Μήπως να βγάλουμε τελείως τα παιχνίδια της δεκαετίας του '90; Θα δούμε στην συνέχεια.

  • Like 4
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάμε στον Commodore 64, τον πιο δημοφιλή οκτάμπιτο που έκανε τεράστια επιτυχία και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Θα ξεκινήσουμε με μερικά κλασικά παιχνίδια που είναι εγκατεστημένα στον C64 Mini. Πολλά φυσικά έχουν ήδη καλυφθεί. 

401. Gribbly's Day Out (1985)

To πρώτο παιχνίδι του θρυλικού Andrew Braybrook και τί ξεκίνημα! Το παιχνίδι δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί εύκολα και παίρνει στοιχεία από διάφορα παιχνίδια. Ο Gribbly πρέπει να μαζέψει τα μωρά gribblets. Μπορεί να χοροπηδάει στην πίστα και να πυροβολεί φυσαλίδες. Αλλά μπορεί και να πετάει, όπου μάλιστα έχει και κανόνες φυσικής σαν το thrust, αλλά εκεί η οποιαδήποτε επαφή κοστίζει ενέργεια. To πιο ενδιαφέρον όμως κομμάτι του παιχνιδιού είναι το οικοσύστημα της πίστας που εξελίσσεται και μεταλλάσσεται. Οι κακοί ξεκινούν από καρποί με φτερά, μετά γίνονται σκουλήκια, μετά μπαίνουν σε κουκούλια σαν χρυσαλλίδες και από εκεί βγαίνουν με την πιο επικίνδυνη μορφή για τα gribblets. O χειρότερος εχθρός είναι ένας καβουρογ@#*σαυρος που όταν περνάει η ώρα στην πίστα σας κυνηγάει. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι εκτός από τον Commodore βγήκε αργότερα και στον Acorn Archimedes οπότε δείτε το εκεί. 

402. Uridium (1986)

O Andrew Braybrook είχε ως απώτερο στόχο να φτάσει το επίπεδο των arcade games και νομίζω με το Uridium τα κατάφερε. Καταιγιστική δράση σε 50 καρέ με πολύ ομαλό και ψευδο-parallax scrolling ήταν κάτι που δεν είχαν ξαναδεί οι C64 users. O χειρισμός είναι άψογος με την δυνατότητα να γυρίσετε το διαστημόπλοιο στο πλάι για να ξεφύγετε από τα πιο δύσκολα σημεία και η δυσκολία φυσικά πολύ μεγάλη, με αντι-Rignall προγραμματιστικές ρουτίνες ώστε ακόμα και ο δαιμόνιος συντάκτης του Zzap!64 να μην μπορεί να νικήσει με ευκολία το παιχνίδι. Παρότι όπως είδαμε το παιχνίδι δεν είναι το πρώτο του είδους (πρώτο είναι το The Dreadnaught Factor) έκανε τόση επιτυχία που βγήκαν πολλοί κλώνοι του.

Ποια έκδοση να παίξετε: Το Uridium Plus για Commodore 128 σε C64 mode (πληκτρολογείστε Go C64 στην Basic και μετά φορτώστε το παιχνίδι). Το παιχνίδι αναγνωρίζει τον 2Mhz επεξεργαστή και βελτιώνεται με περισσότερα πράγματα στην οθόνη.

403. Alleykat (1986)

Άλλο ένα πολύ καλό παιχνίδι του Braybrook όπου συνδυάζει racing game με shmup. Πρέπει να πληρώσετε χρήματα για να συμμετέχετε σε μία διαγαλαξιακή κούρσα (που είναι πίστα shmup στην ουσία) και αν την ολοκληρώσετε με επιτυχία κερδίζετε χρήματα για να συμμετέχετε και σε άλλες. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C128 σε C64 mode

404. Armalyte (1988)

Θεωρείται από πολλούς το καλύτερο shmup για τον C64 ενώ άλλοι το θεωρούν το πιο υπερτιμημένο. Τεχνικά άρτιο αλλά απίστευτα δύσκολο οπότε νομίζω η αλήθεια είναι κάπου στην μέση. Το παιχνίδι ξεκίνησε ως port του Salamander αλλά η άδεια είχε ήδη καπαρωθεί. H πρωτοεμφανιζόμενη Cyberdyne Systems (από το Terminator) έστειλε το demo στην Thalamus μετά την προτροπή των συντακτών του Zzap!64 η οποία το δέχτηκε. Το παιχνίδι παρουσιάστηκε ως sequel του πολύ επιτυχημένου Delta, αν και δεν είχε απολύτως καμία σχέση, για να βοηθήσει τις πωλήσεις. Θα έβγαινε και sequel αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ αφού η Cyberdyne απέκτησε συμβόλαιο με την System 3. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Την Competition Edition

405. Anarchy (1987)

Ένα arcade game επηρεασμένο από το Raiders5 της Taito όπου ελέγχετε ένα τανκς σε ένα λαβύρινθο και πρέπει να καταστρέψετε κάποια τουβλάκια με περιορισμό χρόνου και να αποφύγετε τους εχθρούς. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Όπως λέει και ο Φιλανδός C64. 

 

  • Like 5
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

406. Battle Valley (1988)

Ένας budget τίτλος από την Hewson όπου ελέγχετε ένα τανκς και ένα ελικόπτερο και πρέπει να πάρετε πίσω δύο πυρηνικές κεφαλές. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε και τα δύο σε συνεργασία για να προχωρήσετε. Να επισκευάσετε την γέφυρα με το ελικόπτερο ώστε να μπορεί να περάσει το τανκς πχ.

Ποια έκδοση να παίξετε: Αν και έχει βγει για Amiga καλύτερα να μείνετε σε αυτή για C64.

407. Creatures (1990)

Ένα cute platformer όπου πρέπει να σώσετε τα Fuzzy Wuzzies από τους δαίμον...εεεε ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ στο πλασματάκι; ΟΧΙ!!!! The Horror! Αυτό δεν συνέβη ποτέ σε παιχνίδι Mariο...Καλό αλλά δύσκολο παιχνίδι που πρέπει να το δείτε μόνο για τα torture screens όπου οι δαίμονες σκοτώνουν τους φίλους σας με ευφάνταστους σαδιστικούς τρόπους. 

Ποια έκδοση να παίξετε: To Creatures 2 αφήνει στην άκρη το platforming και πάει κατευθείαν στο ζουμί (των Fuzzy Wuzzies) τα torture screens.

408. Confuzion (1985)

Ένα puzzle game από τον δημιουργό του Spindizzy που θυμίζει το arcade Loco-motion της Konami. 

Ποια έκδοση να παίξετε: c64

409. Cyberdyne Warrior (1989)

Ένα ωραίο platform shooter αποκλειστικά για c64 από την Apex, τους δημιουργούς του Creatures.

410. Retrograde (1989)

Ας μείνουμε στην Apex και ένα πολύ ωραίο shooter το οποίο δεν εμπεριέχεται περιέργως στην συλλογή του C64 Mini. Ξεκινάτε στην επιφάνεια του πλανήτη πετώντας με το jetpack σε στυλ horizontal shooter και μετά κατεβαίνετε στον πλανήτη που έχει στοιχεία platform shooter. Πολύ ωραία μουσική και εντυπωσιακά bosses. Αποκλειστικά για c64.

 

  • Like 3
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

411. Firelord (1986)

Ένα fantasy arcade adventure που έχει την πρωτοτυπία ότι για να ολοκληρώσετε την αποστολή σας πρέπει να κάνετε συναλλαγές με τους κατοίκους της χώρας ώστε να αποκτήσετε τα αντικείμενα που χρειάζεστε ή ακόμα και να τους κλέψετε. Αν σας πιάσουν πάτε στον δικαστή και πρέπει να ολοκληρώσετε ένα mini game για να μην χάσετε μία ζωή. Το κακό είναι ότι χάνετε ενέργεια συνεχώς κάτι το οποίο δυστυχώς το βλέπουμε συχνά σε Αγγλικά adventures και arcade adventures της εποχής για να ανεβάσουν χωρίς λόγο την δυσκολία και να αυξήσουν τεχνητά την διάρκεια του παιχνιδιού. Τα περισσότερα παιχνίδια ήταν σχεδιασμένα για να μην μπορείτε να τα τελειώσετε. Ευτυχώς ήρθαν οι Ιάπωνες με τα κονσολοπαίχνιδα και το έκοψαν αυτό το κακό συνήθειο. Παίξτε το με cheat για να το απολαύσετε γιατί αξίζει τον κόπο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αν και δεν εκμεταλλεύεται ιδιαίτερα τις δυνατότητες του (κάνει μπαμ ότι είναι port από Spectrum) C64.

412. Hawkeye (1988)

Ένα παιχνίδι από τους Ολλανδούς Boys without Brains που δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι φτιαγμένο από demosceners: φοβερό οπτικοακουστικά, ρηχό gameplay. Ένα μίνι gamergate της εποχής αφού εκδόθηκε από την Thalamus που ανήκε στον ίδιο όμιλο με το Zzapp!64 οπότε όλα τα παιχνίδια της εταιρίας έπαιρναν αποθεωτικά reviews είτε το άξιζαν είτε όχι. Σίγουρα το παιχνίδι δεν άξιζε το 96% που είχε πάρει. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχει και για Amiga αλλά μακριά είναι άθλιο port.

413. Herobotix (1987)

Ένα top down shooter που ελέγχετε ένα ρομπότ σε ένα λαβύρινθο και πρέπει να βρείτε τα 6 κομμάτια ενός υπερόπλου. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

414. Hunter's Moon (1987)

O Martin Walker είναι γνωστός στους C64 users τόσο ως μουσικός (πχ Armalyte) όσο και ως προγραμματιστής. Στο βιογραφικό του έχει από πολύ κακά παιχνίδια όπως το άθλιο Back to the Future μέχρι κλασικά όπως το συγκεκριμένο  (με μουσική από τον "πολύ" Matt Gray) που είναι ένα shmup με στοιχεία puzzle που χρειάζεται σκέψη εκτός από αντανακλαστικά. Εκτός από το πολύ πρωτότυπο gameplay το παιχνίδι έχει και εξαιρετικά γραφικά κάνοντας το ένα από τα καλύτερα shmups για το σύστημα. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Την Remastered που βγήκε το 2018.  Tώρα που ανασυγκροτήθηκε η Thalamus ας ελπίσουμε ότι και άλλοι τίτλοι της θα γίνουν remastered στο μέλλον. 

415. Hysteria (1987)

Ένα run 'n' gun με ωραία γραφικά και πολύ καλή μουσική από τον Fred Gray (απλή συνωνυμία με τον Matt) όπου πρέπει να νικήσετε τον Shub-Niggurath (μου θυμίζει λίγο o κακός το δημιούργημα του Lovecraft) σε τρεις χρονικές περιόδους. To παιχνίδι είναι όμως πολύ σύντομο και πολύ δύσκολο (μάλλον για να κρύψει πόσο μικρό είναι). 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

 

  • Like 2
  • Thanks 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

416. IO (1988)

Πιθανότατα παίρνει το βραβείο του πιο όμορφου και στυλιζαρισμένου shmup για τον C64. Αλλά είναι απάνθρωπα δύσκολο. Όπως όλα σχεδόν τα euroshmups της εποχής έχει τα γνωστά προβλήματα: αδύναμα πίου πίου και ότι δεν φτάνουν τα αντανακλαστικά αλλά πρέπει να απομνημονεύσετε τα enemy patterns.

417. Mega Apocalypse (1987)

To Mega Apocalypse είναι το βελτιωμένο sequel του Crazy Comets, ενός πολύ καλού κλώνου του arcade Mad Planets. Σε συνδυασμό με την μουσική του Rob Hubbard θα έλεγα ότι ξεπερνά το πρωτότυπο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

418. Nodes of Yesod (1985)

H Odin Computer Graphics προσπαθούσε να αντιγράψει την Ultimate Play the Game. Μέχρι και το όνομα θυμίζει την Ultimate της οποίας η εμπορική ονομασία ήταν Ashby Computer Graphics. To Nodes είναι ένα arcade adventure που θυμίζει έντονα το Underwurlde (είπαμε: αν είναι να αντιγράψεις να αντιγράψεις τους καλύτερους) αλλά είναι και το ίδιο πολύ καλό. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64 λόγω μουσικής. Αναμένεται έκδοση για Spectrum Next.

419. Robin of the Wood (1985)

Άλλο ένα παιχνίδι της Odin Computer Graphics. Εδώ είναι ένα arcade adventure που αντιγράφει το Sabre Wulf. Περιφερθείτε στο δάσος, κλέψτε λεφτά από τους πλούσιους και νικείστε τους εχθρούς σας. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Παρά το colour clash νομίζω εδώ θα προτείνω την έκδοση για Spectrum 128k. Digitized Speech, πιο λεπτομερή γραφικά, πιο ομαλό gameplay και η μουσική είναι σχεδόν ισάξια. 

420. Mission A.D. (1986)

Ένα ακόμα παιχνίδι της Odin αυτή τη φορά αποκλειστικά για τον Commie. Ωραία γραφικά και μουσική αλλά μονότονο gameplay. Διασκεδαστικό για λίγο. 

 

  • Like 2
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

421. Nobby the Aardvark (1992)

Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του '90 και με την τρέλα του Sonic the Hedgehog οι Ευρωπαίοι developers προσπαθούν να τον αντιγράψουν δημιουργώντας ένα κάρο μαϊμούδες (και όλο το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο) καρτουνίστικες μασκότ. Οι εταιρίες απευθύνονταν στα παιδάκια που δεν τους αγόραζαν οι γονείς τους Mega Drive "αφού έχεις τον Spectrum/Amstrad/Commodore" για να τους πουλήσουν ένα φτηνό υποκατάστατο. Έτσι έχουμε τον Turbo the Tortoise, τον James Pond το ψάρι, τον CJ τον ελέφαντα, τον Titus the Fox, τον Superfrog και τον...Nobby the Aardvark αποκλειστικά για τον C64. Για παιχνίδι για οκτάμπιτο πάντως έχει αρκετή ποικιλία, αφού έχει επίπεδο με αερόστατο, με υποβρύχιο, ένα top down και το υποχρεωτικό επίπεδο σε ορυχείο μέσα σε καροτσάκι.

422. Pit Stop (Series) (1983)

Ένα arcade racer από την Epyx σε στυλ Pole Position το οποίο είχε την εξής πρωτοτυπία: έπρεπε να μπεις στα πιτ για να αλλάξεις λάστιχα και να βάλεις καύσιμα και μάλιστα έλεγχες τους μηχανικούς στο pit stop (εξ ου και το όνομα).

Ποια έκδοση να παίξετε: το sequel είναι πολύ βελτιωμένο και είναι από τα πρώτα racing games που υποστηρίζουν 2 player split-screen. Ένα από τα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο, racing games για τον C64.

423. Rubicon (1991)

Κατά μία έννοια το παιχνίδι είναι πρόγονος του Alien Soldier αφού είναι μια σειρά από boss fights. Βέβαια το παιχνίδι της Treasure είναι θησαυρός ενώ αυτό είναι απλά οκ και λίγο μονότονο. Οι δημιουργοί του έχουν κάνει τεράστιο πλιάτσικο στα bosses κλέβοντας από παντού (και όπως κάθε video game που σέβεται τον εαυτό του από το Alien).

Ποια έκδοση να παίξετε: Έχει βγει και για Amiga αλλά εδώ τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά όσο έπρεπε. Πολύ μουντά γραφικά και τα bosses είναι λιγότερα ευφάνταστα από την έκδοση για C64, ενώ ingame δεν έχει καν soundtrack σε αντίθεση με τον C64 και την πολύ καλή μουσική του Jeroen Tel. Μείνετε στο οκτάμπιτο μηχάνημα της Commodore. 

424. Skate Crazy (1988)

H Atari με το 720 έπιασε την μόδα των "extreme sports" και των skates της δεκαετίας του '80 και πολλοί ακολούθησαν. Ένα τέτοιο παιχνίδι είναι αυτό της Gremlin που τρέχετε σε διάφορες πίστες με τα πατίνια σας. Νομίζω όλα τα άλλα παιχνίδια της εποχής ασχολούνταν με skate boards και πρέπει να είναι το μοναδικό με roller blades. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

425. Snare (1989)

To παιχνίδι από την Thalamus αρέσει σε πολλούς γιατί είναι ένα έξυπνο maze game με ωραία γραφικά και ήχο αλλά προσωπικά το βρίσκω τελείως unplayable και μου προκαλεί ναυτία. Ο λόγος είναι ότι κάθε φορά που στρίβετε το σκάφος σας στρίβει όλη η οθόνη ώστε πάντα να κοιτάει το σκάφος προς τα πάνω. Με αποπροσανατολίζει τελείως αλλά αν δεν έχετε τέτοιο πρόβλημα δοκιμάστε το.

 

  • Like 3
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

426. Star Paws (1987)

Βασικά Road Runner στο διάστημα. Ελέγχετε ένα σκύλο σαν το Will E. Coyote και πρέπει να φάτε τα διαστημικά μπιπ μπιπ είτε κυνηγώντας τα και πηδώντας πάνω τους είτε χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα που προφανώς είναι μια προσφορά της Acme. Αρκετά διαφορετικό από τα συνηθισμένα και αξίζει να το δείτε μόνο και μόνο για την απόλαυση του να πιάσετε επιτέλους το καταραμένο road runner. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

427. Slayer (1988)

Μερικές επιλογές παιχνιδιών του C64 Mini δεν βγάζουν νόημα. Προφανώς πήραν τα δικαιώματα από συγκεκριμένες εταιρίες (εν προκειμένω από την Hewson) αλλά γιατί επέλεξαν κάποια αντί κάποιων άλλων; Που είναι το Zamzara; Το Steel που είναι στο C64 Mini δεν είναι ούτε τόσο καλό, ούτε τόσο γνωστό, ούτε τόσο προσιτό, ούτε είχε πάρει τόσο καλά reviews όσο το Slayer (ασημένιο μετάλλιο από το Zzap!64) που μάλιστα είναι από τον ίδιο developer (Imperial Software Designs) οπότε έκανα μια ανταλλαγή. Συμπαθητικό horizontal shooter για budget παιχνίδι που θυμίζει το IO.

Ποια έκδοση να παίξετε: C64, είναι καλύτερο από τις 16 bit μεταφορές.

428. Zamzara (1988)

Μιας και το ανέφερα...Ένα πολύ καλό budget platform shooter για τον C64 από τον άλλο διάσημο Φιλανδό προγραμματιστή Jukka Tapanimaki. Ελέγχετε ένα εξωγήινο που μοιάζει με xenomorph και πρέπει να δραπετεύσετε από τον εργαστήριο που σας κάνουν πειράματα πριν σκάσει η βόμβα και να φτάσετε στο διαστημόπλοιο σας.

429. Street Sports (Series) (1987)

H σειρά Street Sports της Epyx έβγαλε τα αθλητικά παιχνίδια από τα γήπεδα και τα έβαλε στις αλάνες κάτι που αντέγραψαν αργότερα πολλές εταιρίες. Αντί να παίζετε μεγάλους σταρ παίζετε με τα πιτσιρίκια της γειτονιάς σας. Δυστυχώς δεν έχει πατητό mini game αλλά απλά ρίχνεις ένα κέρμα για να δεις ποιος θα επιλέξει παιδί πρώτος. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Άλλη μια περίεργη επιλογή στο C64 Mini. Διάλεξαν το Baseball παρότι το σύστημα βγήκε πρώτα στην Ευρώπη. Εσείς παίξτε το Basketball το οποίο είναι και το καλύτερο μπασκετάκι στον C64. 

430. Uchi Mata (1986)

H αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα οκτάμπιτα fighting games επηρεάστηκαν από το Karate Champ και το Yie Ar Kung-Fu. Μπορεί να μην είναι το καλύτερο fighting game αλλά είναι το μοναδικό που προσομοιώνει Judo οπότε αξίζει να του ρίξετε μία ματιά. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

431. Zynaps (1987)

Άλλη μια περίεργη επιλογή για τον C64 Mini αφού το Zynaps είναι πιθανά το καλύτερο shmup για τον SPECTRUM ενώ στον C64 δεν είναι τόσο καλό.

Ποια έκδοση να παίξετε: Όπως λέει και το συγκριτικό, Spectrum 

Εδώ τελειώνουμε με τα παιχνίδια του C64 Mini θα συνεχίσουμε με αυτά που είναι στο top 100 του Lemon64 και φυσικά αυτά που είχε βγάλει καλύτερα το Zzap!64. 

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εντυπωσιακο το Nobby the Aardvark με πολυ καλη εφαρμογη ιδεων, εστω και "Δανεισμενες" απο πληθωρα παλαιοτερων αριστουργηματων στις κονσολες. Η εταιρεια του, Genesis software φαινεται πως εκανε πολυ καλη δουλεια και με αλλους τιτλους. Κριμα που δεν συνεχισαν και αναπτυχθηκαν περαιτερω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...