Jump to content
αριαδνη

δημοσκόπηση : η καλυτερη θρησκευτικη σειρα δεκαετιας 80'

Καλύτερη θρησκευτική σειρά '80s  

3 members have voted

  1. 1. Καλύτερη θρησκευτική σειρά '80s

    • Οι τελευταίες μέρες της Πομπηία (1984)
      0
    • A.D. Anno Domini (1985)
      1
    • Quo Vadis? (1985)
      2


Recommended Posts

αριαδνη, δεν αμφισβητώ ότι αυτά τα δέχεται η εκκλησία. Είχες όμως γράψει " Η σκηνή με τον Πέτρο είναι από την Αγία γραφή ατόφια " και το σχόλιό μου αναφερόταν σ' αυτό. Η Αγία Γραφή αποτελείται από συγκεκριμένα βιβλία, τα οποία (για την Καινή Διαθήκη που μας ενδιαφέρει εδώ) είναι τα 4 ευαγγέλια, οι πράξεις των αποστόλων, οι επιστολές του παύλου, οι καθολικές επιστολές, και η αποκάλυψη. Δεν ξέχασα κανένα νομίζω (*). Από αυτά κανένα δεν αναφέρει το συγκεκριμένο επεισόδιο ούτε γενικά ταξίδι του Πέτρου στη Ρώμη.

(*) Μιλάω για τον κανόνα που επικράτησε στην ορθόδοξη εκκλησία.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ελέφαντας δεν γνωρίζω να σου απαντήσω περισσότερα, είχα την γνώμη ότι κάποια κόμματα τα δέχεται η εκκλησία από τα απόκρυφα όπως ότι Πέτρος και Παύλος συναντήθηκαν πτριν το θανατο του Παύλου στην φυλακή η πως οι γονείς της Παναγίας λέγονταν Άννα και Ιωακείμ και είναι πια μέρος της παράδοσης της.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλη αριαδνη, δεν είναι αυτό που θα ευχόμουν.Ή που θα επιθυμούσα..Θα το έβλεπα όμως σαν "κάρμα" όπως έγραψα.Δεν θα γράψω για "Θεία Δίκη"..Άλλωστε ο Θεός αυτός που πιστεύω (αυτός που πίστευαν και αυτοί που σκοτώνονταν μες στις αρένες) δεν είναι Θεός της εκδίκησης,αλλά της Αγάπης και της Συγχώρεσης..Θα μου πεις τότε : "μα καλά,εσύ που πιστεύεις σε αυτό τον Θεό,θα ευχόσουν για έναν "κατακλυσμό",έναν "Βεζούβιο"?Δεν θα συχωρούσες?Εδώ οι άλλοι,που αντιμετώπιζαν  βασανιστικούς θανάτους στις αρένες από λιοντάρια και "λιοντάρια",και το μόνο που έκαναν ήταν να προσεύχονται.Όχι να ρίχνουν κατάρες,όχι να εύχονται τον θάνατο των δημίων τους"..

Εμ, εδώ είναι που η έκφραση,το ερώτημα "Quo Vadis?",περνά σε άλλη φάση.Γι αυτό και το απέδωσα "ελεύθερα" σαν ερώτημα προς την Αυτοκρατορία,τον Κόσμο,την Ανθρωπότητα.Ξεπερνώντας ακόμα και το ύφος του ερωτήματος.Που από ένα κυριολεκτικά απορημένο και μελαγχολικό ερώτημα "Quo Vadis,domine?",μετά από όλα αυτά που γίνονταν τότε (κάποια λιγοστά τα ανέφερες),θα μπορούσε να μετατραπεί μεταφορικά σε ένα οργισμένο "Quo Vadis,Rome?"..

Και αν υποθέσουμε,πως αυτό θα μπορούσε να ήταν το πραγματικό ερώτημα του τίτλου της σειράς  (ή του συγγραφέα καλύτερα),τότε η απόδοση-αποτύπωση των γεγονότων είναι 100% πετυχημένη.Γιατί?..Διότι,αυτή η αναφορά,η παρακολούθηση όλων αυτών "θεαμάτων",σε κάνει να θυμώνεις να εξοργίζεσαι.Και το "φάγωμα" των παιδιών από τα σκυλιά,είναι το σημείο που σε κάνει να φωνάξεις "φτάνει πια,σταματήστε το"..Και από μέσα σου να σκέφτεσαι "Ένας Βεζούβιος,μωρέ!"..

Και τι θα γίνει?..Όπως έγραψες για τον Γάιο στο "Τελευταίες μέρες της Πομπηίας",που λέει πως όσο υπάρχει άνθρωπος,πάντα θα υπάρχει το κακό!..Δεν θυμόμουν ακριβώς τα λόγια,τις φράσεις του (σου ΄γραψα άλλωστε πως μία φορά την έχω δει την σειρά),αλλά βλέπουμε ότι τελικά βγαίνει πάντα σχεδόν το ίδιο συμπέρασμα,νόημα.Βλέποντας τα γεγονότα,τα συμβάντα,τα "ήθη" εκείνης της εποχής,όπως αποτυπώνονται σε βιβλία,ταινίες,σειρές,αυτό που σκέφτεσαι είναι το "Quo Vadis?" ( γενικό και αόριστο το ερώτημα)..Και θα "καθαρίσουμε" από έναν Βεζούβιο?..

"Αυτό θα ήθελες Fulci?" , θα μπορούσες να με ρωτήσεις (όπως με ρώτησες)..Και δεν θα ΄χα να σου απαντήσω.."ΟΧΙ, θα απαντούσα",γιατί τότε δεν θα ήμουν αυτό που πιστεύω,ένας σωστός χριστιανός δηλαδή..."ΝΑΙ, θα απαντούσα", μετά και τη θέαση της σκηνής των παιδιών με τα σκυλιά,εξηγώντας φυσικά πως είμαι σκέτα και απλά "άνθρωπος"..Αντίθετες απαντήσεις από το ίδιο άτομο,,στο ίδιο ερώτημα..Μπορούν να "παντρευτούν" όμως αυτές οι 2 απαντήσεις? (ρητορικό το ερώτημα)

(να μην ξεχνάμε όμως, πως ο θυμός και η οργή είναι αυτά που σε οδηγούν στη σκοτεινή πλευρά της "Δύναμης"..Αυτό είναι από άλλο "ανέκδοτο" φυσικά,απλά το έγραψα για να ελαφρύνω λίγο το σχόλιο μου,γιατί νομίζω πως ξέφυγα αρκετά από το θέμα μας που ήταν απλά μια δημοσκόπηση μεταξύ 3 σειρών.Και συγγνώμη γι'αυτό αριαδνη..

Όπως και ότι με ενδιαφέρον διαβάζω την συζήτηση σου με τον elephadas.Δεν θα κάνω τον παντογνώστη,ούτε θα "κρυφοκοιτάξω" στο ίντερνετ για να μπω στη συζήτηση σας,μιας και δεν γνωρίζω τίποτα από αυτά που γράφετε.Μάλλον,έχω μια σχετική βασική γνώση των όσων γράφετε,αλλά εσείς το "προχωρήσατε" το θέμα,εμβαθύνατε και γνώσεις που δεν τις κατέχω και με κάνουν να νιώθω αδαή και αμόρφωτο.Ίσως πιο σωστά : άσχετο  )

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulci ,η αρχαία Ρώμη έβγαλε και έναν Σενέκα ο οποίος αν και όχι χριστιανός ήταν ένας εξαιρετικά τίμιος , δημοκρατικός και ηθικός άνθρωπος, ούτε ο πραγματικός Πετρωνιος ήταν κακος και φαυλος ήταν όμως Ρωμαίος σε πολλές συνήθειες του,, είχε όμως ένα είδος ιδιότυπης ηθικής και δεν το ξεπερνουσε, δίκαιοι υπήρξαν και άλλοι συγκλητικοι ! Και ο ρωμαικος όχλος ζήτησε από τον Νέρωνα να σταματήσει τους βασανισμούς κατά των χριστιανων αφού είδε τις πρώτες μερες και να δείξει έλεος, κάπου μέσα του είχε και αυτός ένα αίσθημα δικαιοσύνης! Ας ελπίσουμε πως ο ανθρώπινος πολιτισμός μία μέρα θα μπορεί όλους να μας κάνει περήφανους και η ιστορία θα δει μόνο όμορφες σελίδες να διηγηθεί.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αριάδνη, δεν διαφωνούμε για το ότι η εκκλησία δέχεται πολλά άλλα εκτός Αγίας Γραφής (δεν ξέρω ειδικά για την ιστορία του Quo Vadis, μια που την ξέρω μόνο από το μυθιστόρημα το οποίο δεν αποτελεί βέβαια θρησκευτική πηγή, όπως δεν αποτελεί το Μπεν Χουρ). Αλλά δεν είναι ενσωματωμένα στην Αγία Γραφή που υποτίθεται είναι θεόπνευστη. Όχι ότι πιστεύω τίποτε από αυτά, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας, ούτε είναι κατάλληλο μέρος εδώ για ευρύτερη συζήτηση. Το σχόλιό μου ήταν ειδικά ότι η Αγία Γραφή (τα συγκεκριμένα βιβλία) δεν περιέχει την ιστορία του Quo Vadis.

Πολύ ενδιαφέρουσα και η συζήτησή σου με τον fulci, με του οποίου τη θέση διαφωνώ απόλυτα, αλλά δεν συμμετέχω σε αυτή για να μην τραβήξουμε κι άλλο τα εκτός θέματος.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ψήφισα το "Άννο Ντόμινι", επειδή είχε λαμπρό καστ (Άβα Γκάρντνερ, Άντονυ Άντριους, Τζέημς Μέησον, Σούζαν Σαράντον και πολλοί άλλοι), ήταν πολύ πλούσια παραγωγή, αλλά και για εθνικούς λόγους (σε ένα ρολάκι εμφανιζόταν η Κάτια Δανδουλάκη).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Και στο κβο βαντις η Κάρλατος ατανασιο! Σίγουρα η ιστορία δεν υπάρχει στην βιβλο την επίσημη αλλά ξέρεις πόσα δεν υπάρχουν και έχουμε αντλήσει πληροφορίες! Ότι δεν υπάρχει δεν υπάρχει σίγουρα είναι σε απόκρυφο ευαγγέλιο όπως και τα ονόματα των γονέων της Παναγίας όπως και χίλια αλλα! Πχ ότι ο Ιησούς παιδί έδινε ζωή σε νεκρά πουλιά. Πες μας την γνώμη σου για την ηθική της αρχαίας Ρώμης σε σχέση με τις σειρές πάντα ελέφαντας, λες να τα λένε υπερβολικά; Ότι ήταν πιο όμορφα και τα κάνουν πιο σκοτεινα

Edited by αριαδνη

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulci ψάχνοντας λίγο την ιστορία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και βλέποντας και το αριστούργημα " εγώ ο Κλαύδιος" θα έλεγα ότι υπήρξαν και εξαίρετοι Ρωμαίοι πολίτες σαν τον Γερμανικό , τον Κικέρων,  τον Δρουσο μονο που δεν μπόρεσαν ποτέ να ανερθουν σε θέσεις εξουσίας και ισχύς! Ο Κλαύδιος επίσης ήταν εξαιρετικός ως πολιτικός αν και σαν παιδί ήταν στο περιθώριο και όμως φρόντισε και για τους δούλους, τους απελεύθερος και τους αδύναμους όπως και σεβάστηκε τις χώρες που κατακτησε! Δυστυχώς δεν ανεβαίνανε αυτοί που άξιζαν  διότι τους " τρώγανε" στον δρομο και η εξουσία έπεφτε σε απροβλεπτους που μόνο καλό δεν κάνανε. Ο Αύγουστος είχε κανει κληρονομικό το δικαίωμα στον θρόνο και όχι αξιακο αν και ο ίδιος ήταν ικανότατος και λογικός. Δυστυχώς με αυτά τα μέτρα που πήρε έκανε πολύ δύσκολη την εγκαθίδρυση ξανά της δημοκρατίας αν και ο ίδιος υπήρξε ανεκτικός πολύ.

Edited by αριαδνη

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ελληνική γλώσσα έχει μία έλλειψη εδώ. Στα αγγλικά ας πούμε "democracy" και "republic" είναι διαφορετικές έννοιες αλλά εμείς τα λέμε και τα δύο "δημοκρατία". Το Ρωμαϊκό κράτος είχε πάψει να είναι democracy πολλές δεκαετίες πριν τον Οκταβιανό. Όχι ότι ήταν ποτέ και πολύ δημοκρατία, μια που η αληθινή εξουσία ανήκε στους πατρίκιους και οι πληβείοι πολύ λιγότερα δικαιώματα είχαν, αλλά ακόμη κι αυτά είχαν ελαττωθεί στο ελάχιστο κι αν κάποιοι προσπαθούσαν να πάρουν μέτρα που κάπως βοηθούσαν τους πολλούς έτρωγαν το κεφάλι τους (βλέπε Γράκχους). Ο Μάριος, ο Σύλλας, ο Ιούλιος Καίσαρας, ο Μάρκος Αντώνιος (γενικά οι τριανδρίες) μόνο δημοκρατικά εκλεγμένοι ηγέτες δεν ήταν. Αλλά παρέμεινε republic με την έννοια ότι η εξουσία δεν ήταν κληρονομική. Μετά τον Οκταβιανό έπαψε να είναι και republic (αν και ακόμη παρίστανε ότι ήταν, μια που τα διάφορα αξιώματα του κράτους παρέμειναν απλώς ο Οκταβιανός τα συγκέντρωσε όλα στο πρόσωπό του, και οι διάδοχοί του δήθεν εκλέγονταν από τη Σύγκλητο η οποία διατηρήθηκε ακόμη και στο Βυζάντιο αν και ο ρόλος της ήταν διακοσμητικός εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις). Κανείς από τους αυτοκράτορες (ή τους προκατόχους τους) δεν ενδιαφερόταν για τίποτε άλλο από την εξουσία τους, την επέκταση του κράτους (πάλι εξουσία δηλαδή) και την καλοπέρασή τους. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις είναι εξαιρέσεις σε σύγκριση με τους χειρότερους. Ακόμη και ο στωικός φιλόσοφος Μάρκος Αυρήλιος ας πούμε μια χαρά καταδίωξε τους Χριστιανούς και προτίμησε να αφήσει διάδοχό του τον γιο του Κόμμοδο (τον οποίο είχε κάνει συναυτοκράτορα) ας ήταν κακός, ενώ οι προκάτοχοί του από τον Νέρβα και μετά υιοθετούσαν τους διαδόχους τους με βάση και τις ικανότητές τους ακόμη κι αν δεν είχαν καμιά συγγένεια μ' αυτούς.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δηλαδή.ελεφαντας ο Κλαύδιος δεν ήτανε ένας καλός αυτοκράτορας και δεν το λέω αυτό σε σχέση με Τιβέριο ο οποίος ήταν αδιάφορος για την πολιτική η τον Καλιγούλα που έκανε τα ανείπωτα! Η σειρά τουλάχιστον εμφανίζει έναν ηθικά ακαιραιο άνθρωπο που ηθελε την επαναφορά της  δημοκρατίας, μα και  τον Αύγουστο  τον παρουσιάζει  ως  εξαιρετικά  λαοφιλές  άτομο, πατέρα του ρωμαϊκού κρατους!Στον Ιούλιο Καίσαρα αρνήθηκε την πληρη εξουσία η σύγκλητος πράγμα που δεν έκανε με τον Οκτωβιανο κάτι λοιπόν θα είχαν δει σε αυτόν δεν μπορεί; Θα είχαν δει πως ήταν κατάλληλος να εκσυγχρονίσει το κράτος. Με τον Ιησού δύο αυτοκράτορες εμπλέκονται, ο Οκταβιανός που ήθελε την απογραφή των πληθυσμών που ηταν  υπό την κατοχή της Ρώμης και η αγία οικογένεια πηγαίνει στην Βηθλεέμ και ο Τιβέριος που επί της βασιλείας του σταυρώθηκε ο Ιησούς.

Edited by αριαδνη

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...