Jump to content
Leon

Emulation vs. the Real Thing

Emulation vs. the Real Thing  

51 members have voted

  1. 1. Emulation vs. the Real Thing

    • Emulation
      17
    • Real Thing
      34


Recommended Posts

Posted (edited)

Για μενα τα παλια παιχνιδια  δειχνουν τερμα αηδια χωρις φιλτρα σε καινουργιες τηλεορασεις.Πιο τερμα δεν παει.Δεν βλεπονται με ενα ματσο pixels στην οθονη.Και τα καλυτερα φιλτρα δεν μπορουν  να φτασουν το αποτελεσμα μιας καλης crt τηλεορασης.Εχουν και θολουρα στην κινηση στις hd.Ουτε για πλακα δεν παιζω σε hd τηλεορασεις retro games.

Aν δεν ειχα crt τηλεορασεις θα ειχα παρατησει το retro gaming.Ακομα και με φιλτρα στις hd δεν μπορω να παιξω τωρα που βλεπω τι εικονα εχω στην crt μου...Εχει συνηθισει και το ματι μου στην καθαρη κινηση των retro παιχνιδιων στην crt.

Το τελικο αποτελεσμα της εικονας των παλιων παιχνιδιων ηταν στην CRT οθονη..Χωρις τα pixels και το ξεπλυμενο αποτελεσμα που βλεπουμε στις σημερινες hd  τηλεορασεις

22 hours ago, Rakeesh said:

Εγω απολαμβανω να βλεπω πιξελιασμενα γραφικα με πλακατα χρωματα στις συγχρονες οθονες, φαινεται 100% το artwork, ενω το "φυσικο" blurring που εκαναν οι τοτε οθονες και καλυπταν το πιξελιασμα, παντα μου φαινοταν αηδια.

Εδω βλεπεις μια διαφορα απο την crt τηλεοραση μου και απο hd οθονη.Αηδια που σου φαινεται ???

Aριστερα crt τηλεοραση     Δεξια lcd τηλεοραση
1047398383_donkeykongcountry.thumb.jpg.a94386510fcd47bf438a0c5216c149d2.jpg

Edited by milntov
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, Rakeesh said:

Δεν ειχα ιδεα για αυτο, μονο  προσφατα κατι ψιλοκαταλαβα διαβαζοντας απο δω κι εκει τα παραπονα σας. Θα με ενδιεφερε πολυνα δω ενα συγκεκριμενο παραδειγμα, οτι δηλαδη ενα CRT αποτελεσμα δειχνει μια διαφανεια ή dithering που υπολογιζε ο artist (και δεν υπαρχει στο RAW artwork).

Βασικα εχω τοσο πολυ καιρο να δω crt οθονη που πλεον οταν βλεπω ενα παλιο παιχνιδι, εχω την εντυπωση (false memory) οτι απο παντα ετσι το εβλεπα, απο τον παλιο μου υπολογιστη.

Διαφάνεια:

195006723a7b1f34c2ec42afad79565f.jpg

dithering_zoom.png

Δες τον καταρράκτη. Το σωστό είναι το δεξιά. Σε LCD ποτέ δεν θα το δεις αυτό χωρίς κάποιο composite φίλτρο. Αυτό γίνεται γιατί σε μία CRT γίνεται ένα ελαφρύ blending ενώ στις LCD τα pixels είναι τέλεια καθαρά και ξεχωριστά. Καλό για σύγχρονα παιχνίδια αλλά για τα παλιά που είχαν φτιαχτεί με γνώμονα τις παλιές τηλεοράσεις με RF ή Composite είναι απλά λάθος.

Εδώ θα δεις πολλά παραδείγματα πως ακόμα και με RGB καλώδιο, έχανες πράγματα γιατί οι σχεδιαστές έφτιαχναν τα παιχνίδια έχοντας υπόψιν το blending του composite, σε μία μέσης ποιότητας CRT. Και φαντάσου ότι οι σύγχρονες τηλεοράσεις δείχνουν ακόμα πιο"τέλεια", "RAW" εικόνα από ότι δείχνει ένα RGB καλώδιο.

http://nerdlypleasures.blogspot.com/2015/03/the-case-for-composite.html

Παράδειγμα από το link:

Dithering/raw/RGB:

Earthworm+Jim001.png

 

Composite:

Clipboard01.png

Παρατήρησε το blending και πως τα dithered pixels γίνονται παστέλ χρώμα. Αυτό ήθελε να πετύχει ο σχεδιαστής και όχι patterns με pixels ή γραμμούλες.

Δες και τις δύο παρακάτω εικόνες και πες ποια θεωρείς πως είχε στο μυαλό του ο γραφίστας για να σου δείξει?

30086-ffvi_upres.png

30085-ffvi_ntsc.png

 

Δες πως φαίνονται τα τούβλα στην RAW, αφιλτράριστη εικόνα και πως με φίλτρο.

Με λίγα λόγια, ναι, οι σύγχρονες LCD έχουν την τέλεια καθαρότητα όσον αφορά τα pixels. Μπορείς να πετύχεις πολύ καλύτερη ευκρίνεια από ότι οι παλιές CRT. Αλλά εδώ μιλάμε για χαμηλής ανάλυσης Retro games που όταν τα φτιάχνανε δεν υπήρχαν αυτά τα standards και εκμεταλλεύονταν τις ατέλειες τις παλιάς τεχνολογίας για να "δέσει" το pixel art και να γίνει καλύτερο, με περισσότερα χρώματα, στρογγυλά σχήματα, διαφάνειες κλπ..

Ολα τα παραπάνω μπορείς να τα πετύχεις σε μία LCD χρησιμοποιώντας φίλτρα ή shaders. Τα καλύτερα αποτελέσματα τα δίνουν οι shaders του RetroArch. Αλλά ακόμα κι έτσι δεν υπάρχει shader που να σου δίνει την έξτρα λάμψη μιας CRT και φυσικά οι σύγχρονες οθόνες υποφέρουν από το φαινόμενο του motion blur. Μπορεί να φαίνεται πιο καθαρή η εικόνα σε μία LCD όταν είναι ακίνητη αλλά μονο μια CRT έχει καθαρή εικόνα σε κίνηση.

Πάντως κι εγώ προτιμώ το emulation γενικά. Αρκεί να έχω την σωστή CRT οθόνη ή έστω τα σωστά φίλτρα.

Edited by Imgema
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Μιας και μίλησα για φίλτρα και shaders στο RetroArch, να παραθέσω και μερικές εικόνες από το δικό μου σύστημα. Αυτά είναι τα αποτελέσματα που έχω πετύχει εγώ στην LCD μου και είμαι ευχαριστημένος μέχρι έναν βαθμό. Πατάμε πάνω στις εικόνες + zoom για να τις δούμε στο σωστό scale, αλλιώς τα scanlines φαίνονται λάθος.

 

1396836545_SonictheHedgehog(USAEurope)-190701-162322.thumb.png.3bd4673e10f9abe33f03571e994b23af.png

Το Sonic που λέγαμε πριν. Εδώ έχω βάλει crt-geom σε συνδυασμό με s-video filter από το core. Δεν έβαλα composite filter γιατί νομίζω το s-video είναι μια καλή μέση λύση μεταξύ composite και RGB/RAW πάνω σε LCD οθόνη, έχει αρκετή καθαρότητα και ελαφρύ blending. H διαφάνεια του καταρράκτη δεν είναι τέλεια αλλά πολύ καλύτερη από τις γραμμές του RGB/RAW.

 

1139299172_SuperMario64(USA)-190701-161926.thumb.png.b67d0b5167e8a0a2ccd5771551de6707.png

N64, από τα πιο δύσκολα στο να πετύχεις σωστή εικόνα. Εδώ έχουμε crt-geom με Angrylion plugin το οποίο είναι pixel perfect Και δίνει το σωστό antialiasing και την θολούρα του N64. Στην εικόνα αυτή φαίνεται και η τελειότητα στο text. Πράγμα απίθανο να γίνει με άλλο plugin + CRT shader. Μονο το Angrylion δίνει την σωστή θολούρα σε γραφικά + καθαρά γράμματα. Με άλλα plugins θα είναι ή όλα πεντακάθαρα ή όλα θολά.

 

60390333_1089556384501669_6238561343151013888_n.thumb.jpg.97cfcdcb6a5d4fad03f3ab904faa6123.jpg

Εδώ έχω φωτογραφίσει την LCD με το κινητό μου. Arcanoid + crt-geom + image-adjustment + overlay. Εκανα την εικόνα στο παιχνίδι ελαφρώς πιο φωτεινή και έτσι το μαύρο γύρω από την "CRT" εικόνα αλλά και οι γρατσουνιές και το γυαλί του overlay δίνει πιο ρεαλιστική αίσθηση.

 

Και σαν bonus το Game Boy:

1688759164_SuperMarioLand(World)(RevA)-190201-143211.thumb.png.7eda2d759ab95c4c872aad2c12ac8f0b.png

Άσχετο με τις CRT αλλά πάντα θέλω να δείξω που φτάνουν οι δυνατότητες των shaders του RetroArch.

 

 

Edited by Imgema
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Για τις hd απ το να παιζει καποιος με ενα ματσο pixels καλυτερα με τα φιλτρα που εβαλε ο imgema πιο πανω.Δεν φτανουν ομως το αποτελεσμα μιας καλης crt.
Οι χαρακτηρες και το πως φαινονται τα αντεικιμενα με την λαμψη του φωσφορου που βγαινει απ την shadow mask η aperture grille μιας καλης crt τηλεορασης στις κανονικες αναλυσεις των παιχνιδιων δεν μπορει να αποδωθει σε εικονα απο φωτογραφια για να καταλαβει καποιος.Καμια σχεση με τα φιλτρα που βαζουν στις hd απο retroarch κλπ.

Ειναι και το γυαλι της τηλεορασης  (μικροδιαφορα) και ενα σωρο αλλες λεπτομερειες σε μια καλη crt τηλεοραση...Αλλα απο ενα ματσο pixels στην hd καλυτερα το αποτελεσμα του imgema με τα φιλτρα.

Στον λαιμο μου καθεται η θολουρα στην κινηση στις hd τηλεορασεις στα retro games...

 
 

Edited by milntov

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, milntov said:

Στον λαιμο μου καθεται η θολουρα στην κινηση στις hd τηλεορασεις στα retro games...

Αυτό είναι το χειρότερο για μένα. Ακόμα και με 240hz/fps monitor πλησιάζεις αλλά δεν φτάνεις την καθαρότητα στην κίνηση μιας 60hz CRT. Αλλά και 1000hz να είχες που λεει ο λόγος στα retro console games είναι άχρηστα αφού τρέχουν στα 60fps κλειδωμένα οπότε θα έχεις την θολούρα. Μονο με κάτι τεχνικές όπως black frame insertion ή κάποια hardware tricks που κάποιες οθόνες υποστηρίζουν αλλά όλες αυτές οι λύσεις έχουν κάποια artifacts.

Προσωπικά έχω δοκιμάσει το black frame insertion του RetroArch στα 120hz οπότε 60hz το παιχνίδι και 60 το μαύρο frame ενδιάμεσα. Και πραγματικά, το αποτέλεσμα είναι η απόλυτη καθαρότητα, ακριβώς όπως μία CRT. Αλλά η εικόνα γίνεται σκοτεινή και τα χρώματα πιο σκοτωμένα. Οπότε μισή λύση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρε μαγκες εχω μια απορια που νομιζω την εχω γραψει και αλλη φορα.Απο παιχνιδια παιζετε τιποτα η ολη μερα με αναλυσεις και ρυθμισεις ασχολειστε γιατι το μονο που διαβαζω ειναι για διαφορα τετοια και για παιχνιδια κανενας δεν γραφει τιποτα.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
23 hours ago, Imgema said:

Με λίγα λόγια, ναι, οι σύγχρονες LCD έχουν την τέλεια καθαρότητα όσον αφορά τα pixels. Μπορείς να πετύχεις πολύ καλύτερη ευκρίνεια από ότι οι παλιές CRT. Αλλά εδώ μιλάμε για χαμηλής ανάλυσης Retro games που όταν τα φτιάχνανε δεν υπήρχαν αυτά τα standards και εκμεταλλεύονταν τις ατέλειες τις παλιάς τεχνολογίας για να "δέσει" το pixel art και να γίνει καλύτερο, με περισσότερα χρώματα, στρογγυλά σχήματα, διαφάνειες κλπ..

Ετσι ακριβως.Τα pixels απ τα ρετρο παιχνιδια (snes-arcades κλπ) στην hd οθονη δεν εχουν καμια σχεση με ρετρο.Δεν υπηρχε αυτη η εικονα παλια στις crt τηλεορασεις και στα crt arcade monitors.
Ειναι σαν να ειναι μια νεα εκδοχη (κατι σαν remake) του παλιου παιχνιδιου στην χειροτερη μορφη της στην hd οθονη.To ιδιο παιχνιδι αλλα αλλαγμενο προς το χειροτερο.

14 hours ago, metalcandyman said:

Ρε μαγκες εχω μια απορια που νομιζω την εχω γραψει και αλλη φορα.Απο παιχνιδια παιζετε τιποτα η ολη μερα με αναλυσεις και ρυθμισεις ασχολειστε γιατι το μονο που διαβαζω ειναι για διαφορα τετοια και για παιχνιδια κανενας δεν γραφει τιποτα.

Eγω παντως καθε μερα φιλε metalcandyman λιωνω στο παιχνιδι με mame-snes-nes-megadrive κλπ στην crt μου.Μια μαγεια τα retrogames.Ουτε με φιλτρα ασχολουμαι ουτε με ρυθμισεις.Δεν χρειαζεται στις crt που παιζω.Aνοιγω την τηλεοραση και παιζω.Πριν λιγο επαιζα και τερματισα για χιλιοστη φορα τα outrun - final fight - cadillacs and dinosaurs στο mame και προχωρησα αρκετα το alisia dragoon στο mega drive...Δεν χορταινω retro gaming στις crt τηλεορασεις μου.

Edited by milntov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Εγώ πάλι γουστάρω να ρυθμίζω και να παίζω με το RetroArch, τα shaders κλπ. Μου αρέσει γενικά να φτιάχνω το setup μου, να τεστάρω compatibility στα παιχνίδια, να συγκρίνω ports κλπ. Το καλό με τα shaders και τα overlays είναι και ότι στα MAME ας πούμε μπορείς να βάλεις και τα αυθεντικά αυτοκόλλητα και artwork γύρω από την οθόνη, κάτι που δεν μπορείς να πετύχεις σε μία CRT λόγω ανάλυσης αλλά και aspect ratio σε παιχνίδια 4:3 μαζί με το artwork δεξιά - αριστερά (πόσοι έχουν widescreen CRT?). Εχει και αυτό το γούστο του.

e1d4e0b03e8a3e708781662c14c0985b36b6f708

Yπάρχουν bezel για σχεδόν όλα τα παιχνίδια του MAME πλέον.

 

 

Edited by Imgema

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Στην crt καλυτερα full screen το παιχνιδι..Στην hd οθονη  ωραια ειναι να χαζευεις τα αυθεντικα αυτοκολλητα και artwork γυρω απο την οθονη  αλλα πιο πολυ θα μου αρεσε να βλεπω κατι τετοιο στην hd τηλεοραση σε  full 3d με zoom in out στην οθονη των παιχνιδιων και με φιλτρο στις οθονες των παιχνιδιων (αν υπαρχει) Unreal Engine CRT Shader...(χωρις να φοραω καποια vr συσκευη) 

Παραδειγμα στο βιντεο

 Unreal Engine CRT Shader

 

 

Edited by milntov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι, και αυτό είναι ωραίο. Ολα αυτά είναι ωραία για μένα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...