Ειμαι ευτυχης που υπαρχουν ακομα developers σαν τον μεγιστο
Tetsuya Mizuguchi, που μπορουν την εποχη του φασον και της ξεπατικοτουρας να δημιουργουν ακομα υπεροχα παιχνιδια-σταθμους!
Ειχα κανει ενα μικρο μπουκοταζ στα "nextgen" το τελευταιο διμηνο επειδη εχω αρχισει να εκνευριζομαι τοσο με την αργοπορια στη μεταβαση στην 8η Γενια αλλα και με το βαλτωμα του PC gaming. Ανοιγα το 360 μονο για Cave shooters. Η μπαλα πηρε δυστυχως και το Child of Eden που (ευτυχως) μολις χθες "σκονταψα" επανω του και δεν αντισταθηκα στο πειρασμο να το ξεκινησω.
Εξ αρχης θεωρουσα οτι το Rez που λατρεψαμε στο DC δεν θα μπορουσε ως συνταγη να παει παρακατω...Ευτυχως ο Mizuguchi με διεψευσε οσο κατηγορηματικοτερα γινεται.
Κυριες και κυριοι το παιχνιδι ειναι ενα επικο εργο τεχνης, ενα μαγικο ταξιδι, μια πανδαισια συναισθηματων, εικονων και ηχου.
Το στορυ προηλθε απο ενα ποιημα που ειχε γραψει ο Mizuguchi μετα την ολοκληρωση του Rez.
Εντελως συνοπτικα...καπου στο μακρυνο μελλον οι επιστημονες ξανα-δημιουργουν μεσα στον virtual κοσμο που περιεχει ολη την ανθρωπινη γνωση, το πρωτο κοριτσι που γεννηθηκε στο διαστημα ωστε να μελετησουν τις αναμνησεις της. Το ονομα της κοπελας ειναι Lumi, το ονομα του κοσμου της Eden. Καποιος ιος εισβαλει και προσπαθει να καταστρεψει την Eden. Πρεπει να σωσεις το κοσμο και το κοριτσι.
Ομορφη ιστορια χωρις συνεχη και ανοητα cutscenes. Narative οπως πρεπει (μεσα απο το gameplay) και οπως αρμοζει σε ενα οπτικο ποιημα.
Το παιχνιδι σε καλοσωριζει με ενα εκπληκτικα σκηνοθετημενο-στημενο video. Eπιτελους μια εισαγωγη χωρις prerendered UT χαρακτηρες/slowdowns/καφετιλες και λοιπα "πασε"!! Ενας υπεροχος κοσμος, ενα κοριτσι αγγελικης ομορφιας.
Σε βαζει στο κλιμα και σε προιδεαζει για το τι θα επακολουθησει (και "σεναριακα" και ως "αποψη") με πολυ "μυσταγωγικο" τροπο.
Αφιερωστε 3 λεπτα να το παρακολουθησετε plz (εξηγει και το στορυ λεπτομερεστατα απο τις δυο γραμμες που εγραψα) - προτιμηστε 720p FullScreen και συγχωρηστε τα artifacts απο το ατσαλο compression του YouTube.
Οι διαφορες με το Rez ξεκινανε με το οτι πλεον οι αντιπαλοι δεν ειναι πολυγωνα επι τω πλειστω "οργανικοι". Επισης πλεον δεν ειναι το evolution του χαρακτηρα σου που σε απασχολει, αλλα του κοσμου γυρω σου. Η φωνη και η εικονα της Lumi μεσα στις συστοιχιες των αντιπαλων σου δινουν επιπλεον κινητρο να συνεχισεις. Το beat και τα μπασιδια εχουν αντικατασταθει με πιο "συναισθηματικους" ηχους.
Αλλη μια αλλαγη ειναι ο χειρισμος. Το παιχνιδι παιζει και με χειρηστηριο και με το Kinect. Πλεον εχει δυο οπλα. Το κλασικο με το locking και ενα γρηγορο "πολυβολο" για τους μωβ αντιπαλους. Με το που το πρωτοβαλα πηγα κατευθειαν για χειριστηριο σνομπαροντας την αλλη επιλογη.
Η δραση ειναι φρενηρης. Με το πρωτο κιολας παιχνιδι. τα χερια μου εσταζαν ιδρωτα και τα δακτυλα μου ειχαν βαρυνει επικινδυνα. Ειναι πολυ πιο απαιτητικο απο το Rez.
To timing με τη μουσικη συνεχιζει να παιζει μεγαλο ρολο. Τα Octa-Lock πρεπει να "πεφτουν" πανω στο ρυθμο για να ανεβασεις multipliers κτλ κτλ κτλ.
Μετα ειπα να δοκιμασω με το
Kinect. Ειναι ο πρωτος τιτλος στην 7η Γενια που "επιασε" το νοημα του gesture control. Ειναι πραγματικα υπεροχο. Με το δεξι "κλειδωνεις", τεντωνοντας τα δακτυλα "πυροβολεις", με το αριστερο ξεκινας το "πολυβολο", με τα δυο χερια ψηλα ριχνεις "βομβα".
Tα εισαγωγικα τα βαζω διοτι στο Child of Eden δεν σκοτωνωνεις αλλα "καθαρτοποιεις" (purify"). Πρεπει να επαναφερεις το κοσμο της Lumi...
Δεν εχω καταληξει τι control schema προτιμω αλλα μπορω αν πω οτι δεν με απογοητευσε το Kinect.
Τελειωνοντας και τους 5 κοσμους, ξεκλειδωνει η Hope που συμφωνα με τον Mizuguchi, ειναι ο πνευματικος απογονος του Rez. Δυστυχως δεν εχω ολοκληρωσει ακομα τους κοσμους. Ελπιζω μεσα στο ΣουΚου να την απολαυσω.
Το Child of Eden ειναι ενα αριστουργημα που δεν μπορεις να καταταξεις καπου. Ειναι και rail shooter, εχει και rythm χαρακτηριστικα, εχει και πρωτοποριακα features (storytelling, πραγματικοι χαρακτηρες κτλ).
Τεχνικα αψογο - μια υπεροχο διαδρομη - ενα διαδραστικο αριστουργημα...θα μπορουσα να γραφω σελιδες...αλλα και εσεις θα βαριοσασταν και θελω και να δω την Hope
Ευχαριστουμε Tetsuya
Save Eden. Save Lumi.
Buy it! Play it!