Η καλύτερη έκδοση οκτάμπιτων games

alkis21 είπε:
Ναι, το γιατί δεν καταλαβαίνω. :)
Θέλω να γράψω σύγκριση μεταξύ της έκδοσης για Spectrum του Deflektor και αυτής για CPC, γιατί θα πρέπει να με απασχολεί ότι το παιχνίδι κυκλοφόρησε και σε Amiga;
Γιατί πολύ απλά ψάχνουμε την ΑΠΟΛΥΤΗ ή έστω την ΚΑΛΥΤΕΡΗ έκδοση ενός παιχνιδιού. Αν η καλύτερη έκδοση του Deflektor είναι για Amiga, τότε γιατί να μην το παίξουμε στην Amiga;

Το thread δεν είναι για "κόντρες" οκτάμπιτων μηχανημάτων, είναι για να βρούμε την καλύτερη δυνατή έκδοση για να παίξουμε τα αγαπημένα μας παιχνίδια. Το περιόρισα αποκλειστικά στα οκτάμπιτα για να μην "χαθούμε". Αν θέλετε ένα "free for all" άνετα ανοίγουμε ένα παρόμοιο thread στην κατηγορία retrogaming, όπου ψάχνουμε την απόλυτη έκδοση ενός παιχνιδιού ανεξαρτήτως format. ΑΛΛΑ, εκεί θέλει πολύ παραπάνω δουλειά εκ μέρους του reviewer αφού θα πρέπει να κάνει σύγκριση πολλών (μα πάρα πολλών) εκδόσεων. Εδώ περιορίζουμε τα πράγματα μένοντας στην ουσία σε παιχνίδια που βγήκαν μόνο για οκτάμπιτους home computers και πουθενά αλλού. Mόνη εξαίρεση παιχνίδια που βγήκαν και σε παλιές κονσόλες "2ης γενιάς" (πχ Atari VCS) οπότε λογικά κάποια οκτάμπιτη home έκδοση θα είναι μάλλον καλύτερη (off the top of my head, που λένε και οι Άγγλοι, το River Raid).

Με αυτό τον τρόπο, στο κάτω-κάτω της γραφής, αναδεικνύουμε παιχνίδια που αξίζουν τον κόπο να ασχοληθούμε μαζί τους ακόμα και τώρα και υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο για τους αγαπημένους μας οκτάμπιτους home (ή έστω εκεί θα βρούμε την καλύτερη έκδοση).

ΦΥΣΙΚΑ υπάρχουν εξαιρέσεις. Κάποια οκτάμπιτα παιχνίδια που βγήκαν για ισχυρότερα μηχανήματα, πχ Amiga-ST, παραμένουν καλύτερα σε κάποιο οκτάμπιτο μηχάνημα. Αν ο reviewer θεωρεί ότι κάτι τέτοιο ισχύει, τότε ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ την 16μπιτη έκδοση και εξηγεί γιατί κάποια οκτάμπιτη είναι καλύτερη.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός. Δεν θέλω να την "σπάσω" σε κανέναν. :) Απλά είπα να βρούμε παιχνίδια που "σκίζουν", έχουν την καλύτερή τους έκδοση σε κάποιον 8 bit home, και να βρούμε σε ποιον home υπάρχει αυτή η έκδοση.

Και μη νομίζετε ότι είστε πολύ περιορισμένοι. Υπάρχουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ παιχνίδια που ποτέ δεν βγήκαν σε κάποιο ισχυρότερο μηχάνημα.

Πριν ξεκινήσω το δικό μου review, μαζέυω μια λίστα με τα καλύτερα 8μπιτα παιχνίδια, που πληρούν τους όρους του thread, όπως έχουν ψηφιστεί από επισκέπτες retro sites με παλιά παιχνίδια ή από τον ειδικό τύπο της εποχής (η λίστα του Zzap!64, του Your Sinclair, κτλ). Ήδη διαπιστώνω τα εξής:

α) Είναι πολλά τα παιχνίδια που πληρούν τις προϋποθέσεις

β) Πολλά παιχνίδια υπάρχουν στο top 100 διαφορετικών formats (πχ. ένα παιχνίδι φιγουράρει και στο top 100 του Spectrum και του C64) ή έστω έχουν λάβει υψηλές βαθμολογίες από τον ειδικευμένο τύπο του κάθε format (πχ. ένα παιχνίδι έχει πάρει υψηλή βαθμολογία και στο Crash και στο Zzap!64).

Ελπίζω να σας κάλυψα για το σκεπτικό μου. :D
 
Τελικά...

...καταλάβαμε όλοι τι ζητάει ο άνθρωπος, για να ξεκινήσουμε και κανένα συγκριτικό ή θα πάει άκλαφτη κι άλλη σελίδα του thread; ;)
 
Να ξεκινήσω εγώ λοιπόν...

Extreme!

Οκτάμπιτο διαμάντι για τους πατριάρχες του Home Computing, Amstrad, Spectrum και Commodore. Ανακατεύοντας μπόλικα και τεράστια sprites, γρήγορο scrolling, πολλά χρώματα και πλούσιο ήχο σε ένα φουτουριστικό all way scroller, space shooter, puzzle solver game τι έχουμε; Μα το Extreme φυσικά! (αυτά είναι... όταν ο συντάκτης έχει κέφια!)




Πολύ puzzle solving, εθιστικότητα στο maximum και παν-ζουρ-λι-σμός δράσης, αγαπητοί αναγνώστες από ένα παιχνίδι που οι όροι "color clashing" ή "monochrome display" του είναι άγνωστοι! Δεν ξέρουμε πώς επετεύχθη κάτι τέτοιο σε Spectrum, αυτό μόνο οι μάγοι David Perry και Nick Bruty το γνωρίζουν, αφού παρόμοια δείγματα γραφής είχαν δώσει και σε παλαιότερους τίτλους τους, όπως το Savage ή το Dan Dare III, αλλά εδώ δεν υπάρχει πραγματικά προηγούμενο!

Δύσκολο παιχνιδάκι, με ιδρώτα κατορθώσαμε ίσα ίσα να δούμε το 2ο Level, ο τεχνικός τομέας όμως και το gameplay αποζημιώνουν και μας έκαναν να μουρμουρίζουμε συχνά πυκνά το γνωστό σοφό ρητό: "Άλλο ένα και θα σου δείξω εγώ, τι εστί βερίκοκο..."

attachment.php


Η υπέροχη Spectrum έκδοση!

Μικρά παράπονα είναι η απουσία per pixel scrolling, που αφενός δεν ενοχλεί τόσο και αφετέρου μην ζητάμε και τα αδύνατα, και η έλλειψη in game tune, που θα τη θέλαμε από το AY-3-8910 του 128άρη, αλλά οι προγραμματιστές δυστυχώς τον αγνόησαν εντελώς... Πραγματικά κρίμα...

attachment.php


Η Amstrad έκδοση... Πολύ ζωηρά χρώματα.

Πάμε στα δυσάρεστα τώρα; Συγκεκριμένα στις εκδόσεις των Amstrad CPC και Commodore 64. Όχι ότι είναι κακές, αλλά να... όταν το λιγότερο "προικισμένο" οκτάμπιτο διαθέτει αναμφισβήτητα την καλύτερη έκδοση, μας κάνει ώρες ώρες να αναρωτιόμαστε...

Μικρότερη playing area, αργό scrolling, λιγότερα και μικρότερα sprites συνθέτουν το σκηνικό της Ναπολεόντειας ήττας των "ανώτερων"... Και πάνω σε όλα αυτά, έρχεται και ο ήχος του Commodore, να δώσει τη χαριστική βολή: Κάποια αραιά ηχητικά εφέ και παντελής απουσία μουσικής επένδυσης ενσωματωμένης στο gameplay, είναι το λιγότερο ανάξιος του ένδοξου παρελθόντος του... Ελαφρώς καλύτερη version εδώ ψηφίζουμε αυτήν του Amstrad, καθώς αποδίδει λίγο καλύτερα τη δράση του Extreme, ίσως γρηγορότερα και με περισσότερα κινούμενα sprites.

attachment.php


Ή έκδοση για Commodore: Περιμέναμε περισσότερα...

Φωτεινή εξαίρεση στον Commodore, το όπως πάντα μεταξένιο scrolling του και στον Amstrad τα ζωηρά του χρώματα, στοιχεία όμως που δεν είναι αρκετά ώστε να ανατρέψουν το τελικό αποτέλεσμα, που δικαιώνει... τον θείο με τα beep του, τις ULA του και τα δίχρωμα 8x8 attribute blocks του! (ποιος το περίμενε...)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Kαλή επιλογή !!

Δεν θυμάμαι να είχε παρουσιαστεί "επίσημα" στο Pixel (μόνο σε preview νομίζω, αλλά μου διαφεύγει ο αριθμός του τεύχους). Μετά απο search βρήκα μία νύξη στα σχόλια του τεύχους 49, αλλά πρόκειται για απλή ονομαστική αναφορά, δυστυχώς.

Πάλι καλά που στο θέμα του scrolling δεν μπορούμε να πούμε ότι πάσχει ιδιαίτερα ο amstrad - πράγμα θετικό (δεδομένου βέβαια και του ποιοί έφτιαξαν το παιχνίδι !!).

Στα χρώματα, θα συμφωνήσω ότι ο cpc τα σπάει με την φοβερή παλέττα του (αναμενόμενο :) ).

Συμφωνώ και στο θέμα του ήχου: Αν και το σπηκεράκι του spectrum το δουλέψανε πολύ καλά, ο cpc έχει μάλλον την υπεροχή (συγκριτικά με spectrum) λόγω chip. O δε C64 στο tune δίνει ρέστα. Παρ' όλα αυτά, στον CBM κάποια ηχητικά εφφέ μου φάνηκαν λίγο άστοχα (το φλογοβόλο ακούγεται σαν κανόνι λέηζερ).

Στο tune πάλι, μία ακόμη λεπτομέρεια: Πιστεύω πως στον spectrum θα μπορούσαν να δουλέψουν μία άλλη σύνθεση, και όχι να ξαναβάλουν την μουσική της παλιότερης δουλειάς τους απο το Trantor.

Πάντως, κάπου είχα διαβάσει παλιότερα (πρέπει να ήταν συνέντευξη) ότι το δίδυμο των Perry & Bruty ήταν πολύ περήφανοι για την σπεκτρουμοέκδοση (λογικό, μιά και το αποτέλεσμα είναι φοβερό για ένα τέτοιο μηχάνημα - όπως άλλωστε επεσήμανε και ο Ace).

Kάτι τελευταίο: το παιχνίδι το έχω αυθεντικό, αλλά δεν θα πω σε ποιά έκδοση γιατί... κωλύομαι. Μουαχαχα !! (το πιάσατε το υποννοούμενο :D )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπράβο Ace! To Extreme δεν το είχα παίξει και το θυμόμουν μόνο αμυδρά από κάποια διαφήμιση του Pixel (ή από το preview που ανέφερε ο billy). E και αφού είναι δημιούργημα Perry-Bruty θα του δώσω τη δέουσα προσοχή. Φυσικά μπαίνει στην playlist!
 
The Vindicator! (Ocean/Imagine) (1988)

Το multi load - multi level παιχνίδι που στην αρχή λανσαρίστηκε με το όνομα "The Vindicator - Green Beret II" αλλά τελικά κυκλοφόρησε απλά ως "The Vindicator!" αποκλειστικά για τους 8bit κυρίαρχους της δεκαετίας του '80, Amstrad, Spectrum και Commodore θα μας απασχολήσει στο επόμενο συγκριτικό.

attachment.php


"Ελάτε να μας δείτε στο PC show - Stand 3101"

Σιγά. εμείς είχαμε την... Μηχανοργάνωση '88!

Χωρίζεται σε τρία τμήματα, με το καθένα να είναι τελείως διαφορετικό από το άλλο, πρακτική στην οποία μας είχε συνηθίσει η ocean, και μας είχε καλομάθει βεβαίως, εκείνη την εποχή. Πρόκειται για ένα Arcade Adventure Level, στο στυλ περίπου του Xybots, ένα Shoot 'em up Level, στο στυλ του Xenon και το τελευταίο Level να είναι ένα side scroller που μοιάζει σχετικά με το original Green Beret:

The Complex

Τα πολύ ωραία γραφικά που μας καλωσορίζουν στην πρώτη γνωριμία με τον "Υπερασπιστή" στην έκδοση του Amstrad δείχνουν ότι οι προγραμματιστές προσέγγισαν με μεγάλη σοβαρότητα το hardware του μηχανήματος. Χρησιμοποίησαν το όχι τόσο συνηθισμένο μεσαίο mode γραφικών, που σημαίνει λίγα χρώματα, αλλά αρκετή λεπτομέρεια. Οι επιτυχημένες όμως σκιάσεις που χρησιμοποιήθηκαν, τα κάνουν να φαίνονται περισσότερα, άρα κανένα παράπονο εδώ. Αντίστοιχα καλά τα γραφικά και στον Commodore με περισσότερα χρώματα και το επίπεδο λεπτομέρειας να πλησιάζει αυτό του Amstrad δεν θα αφήσουν κανένα χρήστη του μηχανήματος παραπονεμένο. Αντίθετα στον Spectrum το γνωστό πρόβλημα με τα attributes, δεν επέτρεψε στους προγραμματιστές να αποφύγουν την κλασσική διχρωμία. Έτσι κυριαρχούν το γαλάζιο και το μαύρο με τα επίπεδα λεπτομέρειας να είναι ιδιαίτερα υψηλά, αλλά όχι τόσο ώστε να ξεπεράσουν τα CPC σε αυτόν τον τομέα.

attachment.php


Λίγα χρώματα - υψηλά επίπεδα λεπτομέρειας

Ο ήχος εξαιρετικός και στα τρία μηχανήματα με διαφορές στα σημεία όμως, που αναδεικνύουν για ακόμα μια φορά, νικητές τα μηχανήματα του Sugar. Στους τίτλους αρχής και οι τρεις ανταγωνιστές παίζουν διαφορετικό σκοπό, με αυτόν του Amstrad να είναι ο πιο "μελαγχολικός" ενώ του Spectrum ο πιο "αισιόδοξος". Εντός παιχνιδιού τα πράγματα αλλάζουν, με τον Commodore να υιοθετεί το tune του Amstrad, ενώ οι άλλοι δύο να συνεχίζουν στο ίδιο μοτίβο. Εξαιρετικό το in game tune των Amstrad και Commodore με απότομα ξεσπάσματα και στιγμές ηρεμίας, σκοτεινό και αγωνιώδες, με την εκτέλεση του δεύτερου, λόγω SID chip, να κερδίζει στα σημεία, αλλά... υπάρχει και ένα αλλά: Η υλοποίηση στον Amstrad είναι εξαιρετική ξεπερνώντας κάθε προσδοκία και υπολείπεται μεν ελαφρώς του αντιπάλου του, αλλά βγαίνει στον αέρα ταυτόχρονα με πολύ ποιοτικά και αληθοφανή ηχητικά εφέ. Στον Commodore δυστυχώς θα πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ της μουσικής ή κάποιων πολύ χλιαρών εφέ. Ίσως οι προγραμματιστές να μην τα δούλεψαν τόσο πολύ, διότι σκέφτηκαν ότι κανείς δεν πρόκειται να απενεργοποιήσει τη υπέροχη μουσική του Jonathan Dunn για χάρη τους... Στην Spectrum 128 έκδοση έχουμε επίσης ηχητικά εφέ ταυτόχρονα με μουσική, αλλά το θέμα πολύ καλό μεν, δεν αγγίζει δε το εμπνευσμένο μοτίβο που χρησιμοποιήθηκε στις δύο άλλες εκδόσεις. Στον 48άρη τα γνωστά: ένα αρχικό tune που μιμείται αυτό του 128άρη, σε ένα κανάλι και μερικά σποραδικά εφέ στυλ Ultimate, μέσα στο παιχνίδι. Χωρίς να ζητάμε τα αδύνατα, θα θέλαμε λίγα περισσότερα ηχητικά εφέ.

attachment.php


Μια απ' τα ίδια...

Τέλος όσον αφορά τα controls και το gameplay, θα πούμε ορθά κοφτά ότι κατέστρεψαν την εμπειρία παιχνιδιού και ακύρωσαν οποιαδήποτε καλή προσπάθεια έγινε στα γραφικά και τον ήχο, με μόνη φωτεινή εξαίρεση τον Amstrad. Στον Commodore για παράδειγμα όταν στρέψουμε το joystick προς κάποια κατεύθυνση, ο Vindicator μουλαρώνει και δεν δέχεται καμία αλλαγή σε αυτήν, αν δεν ολοκληρώσει την κίνησή του! Στον Spectrum αντίθετα ενώ τα controls έχουν σχετικά καλή απόκριση, το παιχνίδι χαντακώνεται από την επιλογή αλλαγής οπτικής γωνίας, η οποία απλά δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα άφθονο εκνευρισμό αν ξεπεράσουμε μια πόρτα ή έναν διάδρομο που δεν έπρεπε και δεν έχουμε την δυνατότητα να γυρίσουμε πίσω! Κερασάκι στην τούρτα η έλλειψη περιορισμού στα πυρομαχικά, που μειώνει το "βάθος" και η αυξημένη δυσκολία και περαιτέρω μείωση των features, που προκύπτουν από την έλλειψη μπάρας ενέργειας, αφού μια σφαίρα είναι αρκετή για να μας στερήσει μία ζωή. Στον Amstrad δεν έχουμε να πούμε πολλά: Άμεσα controls και άψογος χειρισμός, συνθέτουν ένα αξεπέραστο gameplay, με σωστό βαθμό δυσκολίας.

Tortured Land

Ξεπεράσαμε λοιπόν όλα τα εμπόδια και τους γρίφους του πρώτου Level και αρχίζουμε το δεύτερο, που είναι στην ουσία ένα άλλο παιχνίδι. Από Arcade-Adventure σε Top-to-Bottom scrolling Shoot 'em up, είναι μια ευχάριστη αλλαγή δράσης μετά την ανηλεή αναζήτηση πυρομαχικών, ενέργειας, κλειδιών και πορτών, που προηγήθηκε στο πρώτο μέρος. Αρχικά χειριζόμαστε ένα αεροπλάνο, το οποίο έχει σαν στόχους επίγειες εγκαταστάσεις, αντίπαλα αεροσκάφη, ελικόπτερα και οχήματα και εν συνεχεία ένα τζιπ, που περνάει από την ίδια περιοχή, "προσαρμοσμένη" όμως ανάλογα, από τις ισοπεδωτικές παρεμβάσεις του αεροπλάνου που λέγαμε προηγουμένως!

Γραφικά και ήχος στον Amstrad συνεχίζουν την καλή παράδοση, αυτή τη φορά σε χαμηλής ανάλυσης mode γραφικών, προσφέροντας δεκαέξι χορταστικά χρώματα στην οθόνη. Γρήγορη κίνηση, καλό scrolling, άμεσα controls, μουσική και ηχητικά εφέ ταυτόχρονα. Flawless! Το in game tune είναι πάρα πολύ καλό και είναι το ίδιο που χρησιμοποιήθηκε στην Spectrum 128K έκδοση του πρώτου Level! Να λοιπόν γιατί δεν μας άρεσε τόσο ως θέμα στο πρώτο Level του Spectrum: είναι πιο γρήγορο, πιο νευρικό και ταιριάζει γάντι σε ένα Shoot 'em up δράσης και νεύρου παρά σε ένα Arcade Adventure αναζήτησης και αγωνίας.

attachment.php


Θαυμάστε αναλογία οθόνης!

Οι εκδόσεις των Commodore και Spectrum συνεχίζουν την... κακή παράδοση, η κάθε μία με τον δικό της τρόπο. Στον Commodore έχουμε πάλι να επιλέξουμε μεταξύ εφέ ή μουσικής υπόκρουσης και όσο και να προσπαθεί το SID να κάνει την διαφορά δυστυχώς δεν αρκεί... Επίσης το στήσιμο της οθόνης ταιριάζει περισσότερο στο... Nemesis παρά εδώ, αφού οι μεγαλύτερες πλευρές της playing area εκτείνονται οριζόντια. Τραγικό! Να σημειωθούν στα θετικά τα ωραία χρώματα και το ομαλότατο όπως πάντα scrolling, αλλά τι να τα κάνεις... Όσον αφορά στα controls τέλος, είναι άμεσα μεν αλλά έχουμε πρόβλημα στο gameplay δε: Playing area προσαρμοσμένη ανάποδα ώστε να μην προλαβαίνουμε να δούμε από που μας έρχεται τι, βόμβες που δεν πετυχαίνουν τίποτα, scrolling που δεν σταματάει να κυλά όταν ελέγχουμε το τζιπ, με αποτέλεσμα να το καταπίνει και να αδικοχάνονται ζωές και και και... κρίμα...

attachment.php


Άνετα θα στεκόταν και σαν αυτόνομο παιχνίδι.

Ο Spectrum δεν εκπλήσσει δυσάρεστα, με την κλασσική πια διχρωμία του, σε κίτρινο-μαύρο αυτή τη φορά, αλλά με τον ήχο του και συγκεκριμένα το in game tune, που το... έφαγε η μαρμάγκα! Το γιατί, αδυνατούμε να το καταλάβουμε, ακόμα και σήμερα... Επίσης, η δυσκολία είναι πολύ αυξημένη, εν μέρει διότι χρησιμοποιήθηκαν μεγάλα sprites σε μικρή playing area, η κίνηση είναι η πιο αργή από όλες τις εκδόσεις, αν και με αρκετά ομαλό scrolling και αυτές οι σφαίρες του τζιπ που δεν καταστρέφουν τίποτα, είναι η επιγραφή στην ταφόπλακα αυτού του Level. Αιωνία του η μνήμη...

The Catacombs

Εδώ έχουμε ένα side scrolling Level, στα πρότυπα του πρώτου Green Beret, με φρενήρη δράση, πολύ καλά γραφικά, πολύ καλό scrolling, άμεσο χειρισμό, πολλά ηχητικά εφέ και ένα μουσικό θέμα που ΣΚΟΤΩΝΕΙ! Όλα αυτά όπως καταλάβατε... μόνο σε Amstrad! Ναι μεν ο Commodore διαθέτει εξίσου καλά γραφικά, περισσότερα χρώματα, ομαλότατο per pixel scrolling, μεγαλύτερο playing area και την ίδια φοβερή μουσική υπόκρουση, που βγαίνει στον αέρα από το εξ' ίσου φοβερό SID chip, αλλά τα ηχητικά εφέ λάμπουν ξανά διά της απουσίας τους, αν τα θέλουμε απενεργοποιούμε τη μουσική ( αστεία είναι αυτά; ), η δράση είναι πολύ χλιαρή και το σημαντικότερο, ο χειρισμός, που επαναφέρει το πρόβλημα του πρώτου Level: Εμείς να σπρώχνουμε το joystick δεξιά και ο Vindicator να συνεχίζει ατάραχος, να πηγαίνει αριστερά, έως ότου να ολοκληρώσει τον βηματισμό του... ότι χειρότερο για ένα arcade level δράσης. Ο Spectrum άχρωμος και άηχος, ακόμα και στην 128 έκδοσή του, δεν έχει να επιδείξει και πολλά. Μάλλον το παιχνίδι σε αυτήν την περίπτωση βγήκε στην αγορά πριν καν να ολοκληρωθεί.

attachment.php


Γύρνα αριστερά! Αριστερά λέω!

attachment.php


Πραγματικά φρενήρης δράση! Παίξτε χορεύοντας...

Αν λοιπόν αγαπητοί αναγνώστες έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε κάποια έκδοση φροντίστε αυτή να είναι του Amstrad, διαφορετικά καλύτερα να ψάξετε για κάτι άλλο...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μήπως να γίνονταν αυτόνομα threads ( π.χ. Vindicator [Συγκριτικό 8-bit] ) αυτές οι ωραίες παρουσιάσεις, για να μη χάνονται μέσα στις σελίδες;
 
DINO είπε:
Μήπως να γίνονταν αυτόνομα threads ( π.χ. Vindicator [Συγκριτικό 8-bit] ) αυτές οι ωραίες παρουσιάσεις, για να μη χάνονται μέσα στις σελίδες;
Θα έβαζα όλα τα συγκριτικά στο πρώτο post με link στο καθένα αλλά δεν μπορώ να του κάνω edit! Μπορεί κανένας moderator να κάνει κάτι για αυτό;
 
Ace είπε:
Αν λοιπόν αγαπητοί αναγνώστες έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε κάποια έκδοση φροντίστε αυτή να είναι του Amstrad, διαφορετικά καλύτερα να ψάξετε για κάτι άλλο...

Δεν έχω τίποτα παραπάνω να συμπληρώσω απ' όσα ήδη έγραψε ο Ace, και φυσικά συμφωνώ 100%. :)

Ο amstrad απλά έχει την κορυφαία έκδοση σε αυτό το πολύ γνωστό και αγαπημένο παιχνίδι. (τσεκάρετέ το και στο τεύχος 48 του Pixel).

Moυ αρέσει ιδιαίτερα που μέχρι τώρα έχουν παρουσιαστεί παιχνίδια τα οποία δεν είναι απο "αμέρικα" (δίνοντας έναν πιό "οικείο" τόνο), και τα οποία επιπροσθέτως δεν έχουν έκδοση για pc, αποκλείοντας έτσι τελείως τα 16-bit απο την εξίσωση !!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πιστεύω ότι ήρθε η σειρά και κάποιου άλλου τώρα, διότι...

...κάποιος πρέπει να κάνει συγκριτικό και στο Elite! (χαρ χαρ χαρ!)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΑΠΑΠΑΠΑ !! :D

"Με την καμία" που λένε, φίλε μου Ace !! :D Μιλάμε για πολλές παραμέτρους στην σύγκριση, και πολλές εκδόσεις. Δεν έχω το κουράγιο !!

Να πω επίσης πως μου άρεσε που σύγκρινες όλα τα επίπεδα του παιχνιδιού (άξιζε, διότι ως γνωστόν διαφέρουν απο το ένα στο άλλο). Εγώ και πάλι δεν θα άντεχα...

Να σου πω, μήπως δέχεσαι "παραγγελίες"; :) Να σου δώσω δηλαδή κανένα τίτλο, και να κάνεις συγκριτικό; (μιλάμε για γνωστούς τίτλους, όχι κάτι το εξεζητημένο).
 
Ευχαριστώ billy για τα καλά σου λόγια και τις παρατηρήσεις σου, όσο για τις...

...παραγγελίες, δέχομαι! (Αν και με στεναχώρησες με το Elite...)
 
Thanks Ace !!

Λοιπόν, αν γίνεται, θα ήθελα ένα συγκριτικό για το Bomb Jack II της Elite !!

'Nτάξει, δεν ήταν απο τα πλέον κορυφαία παιχνίδια, αλλά δεν μας απασχολεί αυτό - μόνο η σύγκριση !! :D

H μόνη έκδοση που θα χρειαστεί να εξομοιώσεις επιπλέον των "κλασσικών" τριών, είναι ίσως εκείνη του +4 (μέσω vice), αν και δεν "λέει" πολλά.
 
Σύγκριτικό του Elite είναι ιδιαιτέρως δύσκολο και πολύ χρονοβόρο, διότι από τη μία έχει βγει σε πάρα (μα πάρα) πολλά format και από την άλλη λόγω του μεγάλου βάθους του παιχνιδιού η ώρα παιξίματος της κάθε έκδοσης ίσως να πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη, για να καταάβεις πλήρως τις διαφορές. Όποιος το κάνει θα πρέπει να έχει μεγάλη πόρωση με το παιχνίδι και πολύ ελεύθερο χρόνο. Από ότι λέγεται πάντως η καλύτερη έκδοση του πρώτου Elite είναι για τον Acorn Archimedes, όπου έχουμε ένα ζωντανό κόσμο και πολλά πράγματα συμβαίνουν ανεξάρτητα από τον παίκτη (συν φυσικά τα πολύ καλύτερα γραφικά).

Στο site του Ian Bell για το Elite υπάρχει κάτι σαν συγκριτικό, αφού αναφέρονται σχεδόν όλες οι εκδόσεις του Elite και με κάποια σχόλια. Σύμφωνα με αυτόν (ε, κάτι παραπάνω θα ξέρει :) ) η καλύτερη έκδοση γενικά είναι η arc elite και η καλύτερη οκτάμπιτη είναι αυτή του NES.
 
Επομένως αφού έχει κυκλοφορήσει σε Acorn Archimedes και NES...

...τότε το Elite, δεν πληρεί τις προϋποθέσεις που θέσαμε στην αρχή του thread.

Όπως είδα, κυκλοφόρησαν και εκδόσεις για ATARI ST και Amiga, επίσης... δεν το έλεγξα αυτό!

(Άντε πάλι, τυχερός στάθηκε ο billy... Ραντεβού στο Bomb Jack II, λοιπόν.)
 
Ace είπε:
...τότε το Elite, δεν πληρεί τις προϋποθέσεις που θέσαμε στην αρχή του thread.
Όπως είδα, κυκλοφόρησαν και εκδόσεις για ATARI ST και Amiga, επίσης... δεν το έλεγξα αυτό!

(Άντε πάλι, τυχερός στάθηκε ο billy... Ραντεβού στο Bomb Jack II, λοιπόν.)
Σωστοοοοοός !! :D

Tσάμπα το συζητάμε. Moυαχαχα !! :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Λοιπόν...μιας και κλείνουμε 25 χρόνια από την εμφάνιση του αριστουργήματος του Gunpei Yokoi, το Metroid, είπα να δούμε το "δικό μας" Metroid, το The Sacred Armour of Antiriad, που βγήκε περίπου την ίδια περίοδο.

Δυστυχώς οποιαδήποτε σύγκριση με το Metroid αφήνει το Antiriad πολύ πίσω. Μάλλον δίκαια κατέκτησαν την αγορά οι Ιάπωνες αφού εκείνη την εποχή τα παιχνίδια τους ήταν πολύ "μπροστά", τουλάχιστον σε κάποια genres. Παρόλα αυτά το Antiriad, που κυκλοφόρησε και στην Αμερική ως Rad Warrior, αξίζει την προσοχή σας. Review του παιχνιδιού θα βρείτε στο Phoenix #04. To παιχνίδι βγήκε από την Palace Software, και στην Αμερική από την Epyx, για Spectrum, CPC, C64, TRS-CoCo, Apple II και DOS. Επειδή η έκδοση για DOS είναι άθλια CGA, το παιχνίδι τηρεί τους κανόνες του thread.

Γραφικά

c64rad.png

Apple II _____ Amstrad CPC__ Commodore 64

antiriadZX2.jpg

TRS-CoCo_____ZX Spectrum

H έκδοση για Apple II αν και καλύτερη σε γραφικά από ότι περίμενα είναι απίστευτα αργή, καθιστώντας την την χειρότερη. Η έκδοση για CPC έχει πολύ χοντροκομμένα γραφικά και μια ατυχή επιλογή χρωμάτων, ενώ το animation είναι αργό σε κάποιες περιπτώσεις, όπως το οριζόντιο άλμα. Στον Spectrum είναι γρήγορο με λεπτομερή γραφικά, αλλά έχει λίγα χρώματα και φυσικά το color clash κάνει για άλλη μια φορά την εμφάνισή του. Οι δύο καλύτερες εκδόσεις σε θέμα γραφικών είναι αυτή το C64 και του TRS-CoCo. δίνω ένα μικρό προβάδισμα στην έκδοση του C64, όπου σε κάποιες περιπτώσεις έχει λίγο καλύτερη λεπτομέρεια (σε κάποια sprites) και γιατί το πράσινο το CoCo "βγάζει μάτι".

Ήχος

Αν και το παιχνίδι μέσα έχει τα τελείως βασικά ηχητικά εφέ, έχει ένα πολύ ωραίο εισαγωγικό κομμάτι από τον Richard Joseph. Φυσικά εδώ ο SID έχει το προβάδισμα, με τον CPC στην δεύτερη θέση. Στις υπόλοιπες εκδόσεις έχουμε τα γνωστά "μπλιπ-μπλοπ".

Χειρισμός

Την Apple II έκδοση αποφύγετέ την σαν ο διάολος το λιβάνι! Slow motion και δεν βρήκα πως ο μπάμιας κάνει οριζόντιο άλμα άρα είναι τελείως unplayable. H έκδοση για Spectrum δημιουργεί μια πολυπλοκότητα στον χειρισμό χωρίς ουσιαστικό λόγο. Δεν βαράει με fire όπως στις άλλες εκδόσεις, αλλά με fire και μπροστά, δημιουργώντας πρόβλημα. Επίσης τις πέτρες στην αρχή πρέπει να τις μαζέψεις. Στον CPC είναι OK, αλλά κάπως αργό και ιδιαιτέρως το αργό οριζόντιο άλμα δημιουργεί προβλήματα. Οι εκδόσεις C64 και CoCo είναι γρήγορες και σχεδόν πανομοιότυπες. Άσε που μπορείς να παίξεις τις Αμερικάνικες που σημαίνει 60hz. Επίσης να πούμε ότι το είδος και οι θέσεις των αντιπάλων έχουν κάποιες διαφορές στην κάθε έκδοση.

Γενικά

Η μάχη παίζεται μεταξύ CoCo και C64. Τελικά το προβάδισμα το έχει ο Commodore, κυρίως λόγω ήχου.

Δείτε και μερικά βιντεάκια gameplay από Youtube.

CPC
pencil.png


apple2.jpg

antiradcpc1.jpg

radwarriorcoco.jpg
 
Προταση: Exolon (και ναι ξερω οτι υπαρχει και σε 16bit αλλα εκει απλα δεν παιζεται, ειναι κατεστραμενο εντελως το gameplay). Κανουμε την παραχωρηση και περναει για υποψηφιο?
 
Εννοείται!

Κάνε παιχνίδι!

(...και επειδή οι καλύτερες εκδόσεις είναι οι οκτάμπιτες δεν κάνουμε καμία παραχώρηση. "Περνάει" με το σπαθί του.)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Tο ειχα απο εχθες στο μυαλο και απο ψαξιμο δεν μπορω να βρω τιποτα για την εκδοση του enterprise 128 που εχει βγει. Τιποτα ουτε εικονα δηλαδη! Παιζει να το κανουμε για την τριαδα?
 
Πίσω
Μπλουζα