[Disney] Ο Βασιλιάς των Λιονταριών - The Lion King (1994)

Teaser trailer για την νέα “live action” έκδοση της ταινίας που έρχεται το 2019:

 
Για μένα δεν έχει νόημα αυτό το remake. Η προτεραιότητά τους είναι να μοιάζει με αληθινό οπότε οι χαρακτήρες δεν θα έχουν την εκφραστικότητα του παραδοσιακού cartoon όπου υπάρχει μεγάλη έμφαση στις εκφράσεις των χαρακτήρων. Οπότε μου μοιάζει περισσότερο με realistic graphics demo παρά με ιστορία με χαρακτήρες για τους οποίους πρέπει να νοιαστώ.
 
Συμφωνώ απολύτως με τον Imgema. Την περιόδο εκείνη η Disney είχε επιλέξει να παρουσιάσει ωραίες παρaγωγές με "Πεντάμορφη και το τέρας", "Αλαντίν", "Βασιλιά των Λιονταριών" λίγο αργότερα "Ποκαχόντας" αλλά και με την πρώτη 3-Δ ταινία (Toy story), βασιζόμενη στο σχέδιο. Ακόμα και στο Toy story ήταν πολύ κοντά στο κινούμενο σχέδιο. Τώρα είναι σα να τρως το ίδιο φαί με μια πολύ ωραία γαρνιτούρα. Ας δούμε τι ανταπόκριση θα έχει αυτό τελικά. 
 
To Toy Story ήταν και αυτό στην ίδια λογική με τα κινούμενα σχέδια, δηλαδή είχε εκφραστικούς χαρακτήρες. Ηταν μεν CGI αλλά όχι με θέμα τον φωτορεαλισμό. Μα και τα περισσότερα CGI animations δεν πάνε να σε ξεγελάσουν στο να νομίζεις ότι βλέπεις κάτι πραγματικό, μπορεί ίσως κάποια backgrounds να τα κάνουν σαν πραγματικά αλλά οι χαρακτήρες πάντα είναι "καρτουνίστικοι".

Το Lion King όμως είναι από τις εξαιρέσεις που δείχνει να προσπαθούν να κάνουν και τους χαρακτήρες ρεαλιστικούς. Που στην περίπτωση αυτή μιλάμε για ανέκφραστα ζώα της ζούγκλας. Ετσι και πάνε να δώσουν παραπάνω έκφραση το αποτέλεσμα θα είναι παράξενο και αφύσικο αφού δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε την γάτα μας πχ να αλλάζει έκφραση προσώπου και γελάει. Αν το έκαναν με την λογική του Toy Story ή άλλων CGI ταινιών, δηλαδή να μην είναι τόσο ρεαλιστικά τα γραφικά στους χαρακτήρες, τότε δεν θα είχαν αυτό το θέμα.

Ολα αυτά από ότι μπορώ να καταλάβω από το trailer. Προφανώς δεν έχω δει την ταινία και μπορεί να κάνω λάθος στο τέλος. Αλλά αμα δείτε τα trailer του παλιού Lion King που είναι παρόμοιες οι σκηνές αλλά ο Rafiki πχ χαμογελάει και αλλάζει η μουτσούνα του ενώ εδώ είναι απλά ένας ανέκφραστος "πραγματικός" πίθηκος, ε νομίζω δεν χωράει αμφιβολία για το πως θα είναι οι υπόλοιποι χαρακτήρες.
 
Είναι και κάτι άλλο που πρέπει να έχουμε κατά νου. Στην ηλικία γύρω από τα 5 η συγκεκριμένη ταινία-remake είναι πιθανό να οδηγήσει σε συγχισεις το παιδί. Όταν βλέπαμε κλασικά κινούμενα σχέδια ξέραμε ότι αν π.χ. κάποιος κόβονταν στη μέση και συνεχιζόταν να περπατάει δεν ήταν αλήθεια στον πραγματικό κόσμο. Το νιώθαμε ότι ήταν κάποια υπερβολή. Γελαγαμε και μας άρεσε. Αυτό δεν ξέρω πόσο είναι καθαρό σε μια ταινία που θα μοιάζει σαν αληθινή. Τεσπά είναι μεγάλο θέμα αυτό της μίμησης, απλά θέτω κι αυτό τον προβληματισμό.

Επίσης μια άλλη παρατήρηση έχει να κάνει με το οτι ενώ τη δεκαετία του 90 αναμέναμε ως παιδιά/έφηβοι την "Χριστουγεννιάτικη ταινία της Disney μετά το 2005, η Disney φαίνεται να στερεύει από ιδέες. Σε συνδυασμό με την μεγάλη διείσδυση του διαδικτύου υψηλών ταχυτήτων φτάσαμε στην παραπάνω ανακύκλωση ταινιών για ανούσιο κατά τη γνώμη μου λόγο.

Αν έχει κάποιος παιδιά στο γκρουπ 8-14 αξίζει να μας πει τι feedback έχει από τις τελευταίες ταινίες Disney.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εμενα μου φαινεται ενδιαφερον πειραμα, να δουμε μια ταινια με ζωα αλλα με ρεαλιστικα γραφικα. Ισως παταει στην ταση της Ντισνευ να γυριζει παλιες ιστοριες της με ζωντανους ηθοποιους (Βιβλιο της Ζουγκλας, Μαλεφισεντ...). Δεν προκειται λοιπον για CGI καρτουν, αλλα γαι το παλιο παραμυθι ιδωμενο απο μια ρεαλιστικη ματια.

Ενδιαφερων ο προβληματισμος με τις εκφρασεις, αλλα φανταζομαι τα μεγαλα κεφαλια θα βρηκαν μια χρυση τομη.

Παντως εχουν υπαρξει στο παρελθον τετοιες φωτορεαλιστικες ταινιες. Τη δεκαετια του 90 ηταν μια (οχι και τοσο γνωστη) ταινια της Ντισνευ, ο Δεινοσαυρος, με πραγματικα σκηνικα και ρεαλιστικους CGI δεινοσαυρους.
 
Ο πειραματισμός με τους δεινόσαυρους έγινε λίγο αργότερα (2001) αλλά όπως θυμάμαι, ήταν κάτι αντίστοιχο με το toy story. Επιπλέον, οι τεχνολογικές εξελίξεις 17-18 χρόνια αργότερα επιτρέπουν πραγματικά ρεαλιστικό σκηνικό, όπως φαίνεται και στο trailer. 

Όπως και να έχει θα ήταν προτιμότερο να συζητάγαμε για το story των νέων ταινιών, παρά για το ίδιο φαι ξαναζεσταμενο.

Εγώ το βλέπω σαν τα τις πρόσφατες ελληνικές ταινίες remake εκείνων του 60. 

Από την άλλη φαίνεται ενδιαφέρουσα η άλλη ταινία που ρεαλιστικοποειται, ο Ντάμπο. Ιδωμεν
 
Μετά απο 30 χρόνια απο την πρώτη ταινία ο Lion King επιστρέφει ξανά!!!

GMVU_BHbwAEsfKL


Mufasa: The Lion King | Teaser Trailer | Disney

 
Τελευταία επεξεργασία:
Τελευταία επεξεργασία:
για να είμαι ειλικρινής προτιμώ τις γατούλες είναι ότι πιο κοντινό σε αιλουροειδές μπορούμε να έχουμε σπίτι μας χωρίς να μας φάει για πρωινό. ή όπως λένε οι γιαπωνέζοι, η γάτα είναι η τίγρης η οποία τρώει από το χέρι σου.. κατά τα άλλα φοβερή η ταινία της Disney, άραγε το remake είναι "αρπαχτή" κάτι για το οποίο είναι υποψήφιο κάθε remake;
 
Παιδιά, ως fan του The Lion King, που δεν έχει καμία επιθυμία να δει αυτή την ταινία, αλλά μπορεί να το κάνει από ακαδημαϊκό ενδιαφέρον, μπορώ να πω ότι δεν υπάρχει λόγος πανικού. Ανεξάρτητα από τα πολυάριθμα αντιδραστικα σχόλια και βίντεο που δημοσιεύτηκαν σχετικά, δεν πρόκειται για περίπτωση retconning ή επανεγγραφής του παρελθόντος. Αυτό το prequel διαδραματίζεται στο ίδιο σύμπαν με τη live action ταινία του Bασιλιά των λιονταριών (που ήταν στην πραγματικότητα τρισδιάστατο animation, αλλά υποθέτω ότι αυτό είναι λεπτομέρειες για τη Disney). Όλα όσα συμβαίνουν σε αυτό το prequel δεν είναι canon για την αυθεντική ταινία κινουμένων σχεδίων του 1994. Είναι δύο διαφορετικές ακολουθίες γεγονότων σε παράλληλα σύμπαντα (ή multiverse για όσους από εσάς παρακολουθούν ταινίες με υπερήρωες, κάτι που εγώ δεν το κάνω, με ελάχιστες εξαιρέσεις πριν από τη δεκαετία του 2010).

Για αρχή, ο Scar στην live action ταινία δεν ήταν φίλος με τις ύαινες από πριν. Tις συνάντησε για πρώτη φορά μόνο μετά το περιστατικό όπου ο Σίμπα και η Νάλα πήγαν στο νεκροταφείο των ελεφάντων και οι ύαινες δεν ήξεραν καν ότι αυτός τους έστειλε . Και δεν υπάρχουν Μπανζάι και Εντ ανάμεσα στις ύαινες. Aντικαταστάθηκαν από δύο άλλες αρσενικές ύαινες. Υπάρχουν και άλλες ασυνέπειες, αλλά δεν θα τελειώσουμε ποτέ, οπότε αυτό είναι αρκετή απόδειξη.

Το prequel δεν είναι το μόνο ασυμβατο από τον κόσμο του Bασιλιά των λιονταριών. Μετά την ταινία υπήρξαν δύο συνέχειες (Simba’s Pride και Lion King 1.5 που είναι midquel αλλά είναι περισσότερο παρωδία της πρώτης ταινίας), δύο τηλεοπτικές σειρές (Timon and Pumbaa και The Lion Guard), πολλά βιβλία, κόμικς και εικονογραφημένες ιστορίες σε περιοδικά, βιντεοπαιχνίδια, το μιούζικαλ και εμφανίσεις στο House of Mouse και στο Once Upon a Studio.

Δεν ταιριάζουν όλα από αυτά και πολλά στοιχεία που δημιουργούνται από διαφορετικούς συγγραφείς έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους, αλλά η Disney θεωρεί τουλάχιστον το Simba's Pride και το The Lion Guard ως canon της πρώτης ταινίας. Υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις και λάθη που έρχονται σε αντίθεση με την πρώτη ταινία, αλλά γενικά, μπορούν να παραβλεφθούν επειδή μπορούν να προταθούν κάποιες λογικές λύσεις και συνεχίζουν όμορφα την ιστορία. Σε αυτές τις δύο και στην αρχική ταινία, αποδεικνύεται ότι ο Mufasa και ο Scar είναι βιολογικά αδέρφια και ότι ο Scar είναι κακός. Ακόμα κι αν κάποιοι αμφισβητούν την ταινία και τη συνέχεια, η τηλεοπτική σειρά έχει μια ολόκληρη ιστορία γι 'αυτόν και δηλώνεται πολύ ξεκάθαρα ότι ο Scar ήταν ο δεύτερος γεννημένος πρίγκιπας που είχε ειδικές δυνάμεις όπως έχουν τα δεύτερα βασιλικά παιδιά στο βασίλειό τους, όπως υπαγορεύει ο Κύκλος των Ζωή (που είναι στον κόσμο του The Lion King ό,τι η Δύναμη στο Star Wars). Ο Μουφάσα δεν υιοθετήθηκε και ο Σκαρ δεν είναι τραγικός ανταγωνιστής.

Πριν από το Lion Guard και ακόμη και πριν από το Simba's Pride, οι θαυμαστές θεωρούσαν τα βιβλία που εκδόθηκαν ως canon (όπως ακριβώς οι θαυμαστές του Star Wars ακολούθησαν το σύμπαν από βιβλία πριν η Disney φτιάξει τη δική της τριλογία και, παρόλο που δεν είμαι φαν του Star Wars και δεν έχω διαβάσει αυτά τα βιβλία, βλέπω ότι πολλοί θαυμαστές του Star Wars εξακολουθούν να προτιμούν το παράλληλο σύμπαν όπου διαδραματίζονται τα βιβλία). Έτσι, οι περισσότεροι που διάβαζαν βιβλία για τον Βασιλιά των Λιονταριών πίστευαν ότι i) το παιδί του Σίμπα στο τέλος ήταν αρσενικό και το όνομά του ήταν Κόπα, όπως φαίνεται στα βιβλία με τίτλο The Six New Adventures of The Lion King ii) ότι οι γονείς του Mufasa και του Scar είναι ο Ahadi και η Uru επίσης από το Six New Adventures of The Lion King και iii) ο πατέρας τηs Uru ήταν ένας σοφός βασιλιάς που ονομαζόταν Mohatu όπως φαίνεται στο βιβλίο The Brightest Star.

Tο σίκουελ με τίτλο Simba's Pride κυκλοφόρησε σε βίντεο το 1999 και άλλαξε τα πάντα. Μεταξύ 1996 και 1999, για όσους ήταν στο διαδίκτυο τότε όπως ήμουν εγώ, κυκλοφόρησαν κάθε είδους πληροφορίες παραγωγής. Αρχικά, ο Σίμπα είχε έναν γιο (που θα ήταν ο διάδοχος)και μια κόρη, αλλά ο γιος τελικά κόπηκε από το σενάριο και η Disney προσπάθησε να πείσει τους πάντες ότι το μικρό στο τέλος της ταινίας ήταν κορίτσι (η Kiara) σε όλη τη διάρκεια (η Disney αναδημιουργησε τηv τελευταία σκηνή και η σειρά των γεγονότων είναι δεν είναι ίδια με το τέλος της πρώτης ταινίας, δημιουργώντας μαζική σύγχυση).



Τεχνικά, οι δημιουργοί της αρχικής ταινίας είχαν ονομάσει το μικρό Fluffy και το θεώρησαν gender-neutral επειδή δεν ήταν σημαντικό, αλλά εκδόσεις βιβλίων όπου η ταινία του 1994 παρουσιάζεται με τη μορφή μυθιστορήματος αναφέρονται στο λιονταρακι στο τέλος ως πρίγκιπα και γιο του Σίμπα και της Νάλα. Δεν βοηθά το γεγονός ότι στα δημοσιευμένα προσχέδια του σεναρίου της αρχικής ταινίας, αυτός ο διάδοχος ήταν επίσης γιοs, πράγμα που δείχνει ότι αυτή ήταν η αρχική πρόθεση. Ακόμα χειρότερα, στo βιβλίο του live-action ριμέικ του 2019, το μικρό στο τέλος αναφέρεται επίσης ως αρσενικό, αλλά τώρα οι δημιουργοί αυτού του νέου πρίκουελ θα προσποιηθούν ότι ήταν η πριγκίπισσα Κιάρα από τη συνέχεια.

Οι θαυμαστές της ταινίας και ειδικά όσοι γράφουν fanfic προσπάθησαν να εξηγήσουν τα κενά που δημιουργούνται από τις ταινίες, για παράδειγμα, ποιος είναι ο πατέρας της Nala, ποιος είναι ο πατέρας του Nuka, της Vitani και του Kovu, από που προέρχονται όλοι εκείνοι οι πιστοί ακόλουθοι του Scar (που δεν ήταν στην πρώτη ταινία), που ήταν η Zira και οι ακόλουθοί της την ημέρα που επέστρεψε ο Simba κ.λπ. Πολλοί επέλεξαν στοιχεία από τα βιβλία και τις ταινίες και προσπάθησαν να τα συνδυάσουν, θεωρώντας ότι ο Κόπα από τo Six New Adventures of The Lion King ήταν το μικρό που είδαμε στο τέλος της πρώτης ταινίας. Kάποιοι ισχυρίζονται ότι είχε γεννηθεί πριν τηv Κιάρα και αργότερα σκοτώθηκε από την Ζίρα (πράγμα που στην πραγματικότητα δεν συνέβη) και άλλοι που ισχυρίζονται ότι γεννήθηκε μετά την Κιάρα. Και οι δύο θεωρίες είναι λανθασμένες καθώς δημιουργούν περισσότερα λογικά προβλήματα από όσα λύνουν, αλλά τουλάχιστον θα εξηγούσαν τις δύο διαφορετικές τελετές για τα μικρά και θα ήταν ένας τρόπος να γίνουν τα βιβλία 100% canon . Κατά ειρωνικό τρόπο, οι δημιουργοί του σίκουελ είπαν ότι δεν γνώριζαν για τα βιβλία Six New Adventures of The Lion King και έτσι δεν ήταν εξοικειωμένοι με τον πρίγκιπα Κόπα όταν μετονόμασαν τo λιονταρακι πριγκίπισσα Κιάρα (αν και τα ονόματα και των δύο μωρών ξεκινούν με Κ για κάποιο λόγο).


Και μετά βγήκε η Lion Guard και οι Six New Adventures of The Lion King εξορίστηκαν εντελώς σε ένα διαφορετικό σύμπαν. Αυτή η νέα τηλεοπτική σειρά δημιούργησε έναν άλλο γιο για τον Σίμπα και τη Νάλα με το όνομα Κιόν (ξεκινώντας πάλι με το Κ). Ο Kion είναι σίγουρα νεότερος από την Kiara και οι δημιουργοί προσπάθησαν ουσιαστικά να εξηγήσουν στη σειρά γιατί δεν ήταν στα γεγονότα του Simba's Pride. Αλλά καθώς ο Kion και o Kopa δεν μπορούν να συνυπάρξουν στο ίδιο σύμπαν, οι θαυμαστές των βιβλίων ήταν απίστευτα απογοητευμένοι, αν και, ακόμη και τώρα, κάποιοι προσπαθούν να εξηγήσουν πώς και τα τρία μικρά θα μπορούσαν να υπάρχουν στο ίδιο σύμπαν. Αλλά όλες αυτές οι προσπάθειες είναι τελείως μάταιες καθώς δεν υπάρχει περίπτωση όλα τα βιβλία, οι ταινίες κ.λπ. να χωρέσουν στο ίδιο σύμπαν. Κάποια πράγματα πρέπει να μην είναι canon ή τουλάχιστον είναι semi-canon και τι θα επιλέξετε να πιστέψετε εξαρτάται από εσάς


Άλλα παραδείγματα περιλαμβάνουν:

Σε μία από τις Six New Adventures of The Lion King, με τίτλο «Tale of Two Brothers», ο Zazu κληρονόμησε τον ρόλο τo αρχοθαλαμηπόλου του βασιλιά Mufasa από τη Zuzu τη μητέρα του (υποθέτω ότι οι συγγραφείς έστριβαν πραγματικά το μυαλό τους για αυτό το όνομα) που είχε υπηρετήσει στο παρελθόν τον βασιλιά Ahadi που ήταν ο πατέρας του Mufasa. Αλλά σε ένα άλλο βιβλίο με τίτλο Friends in Need (το οποίο είναι ανεξάρτητο από το Six New Adventures of The Lion King), ο Mufasa βοήθησε τον Zazu oταν τον συνάντησε για πρώτη φορά και μετά ο Zazu βοήθησε τον Mufasa να σώσει τη Sarabi και γι' αυτό o Μουφάσα τον προσέλαβε. Προφανώς αυτές οι δύο ιστορίες δεν ταιριάζουν μεταξύ τους.


Στην ιστορία «Tale of Two Brothers», ο Rafiki έφτασε στο βασίλειο για πρώτη φορά όταν ο Ahadi ήταν βασιλιάς και οι δύο γιοι του, Mufasa και Scar, ήταν έφηβοι. Αλλά σε μια από τις εκδοχές βιβλίου για την ταινία του 1994, ο Ραφίκι λέει στον Μουφάσα στην αρχή αφού είδε τον μικρό Σίμπα: “Eίναι σαν να σε βλέπω ξανά σαν μωρό”. Κάτι που υποδηλώνει ότι είχε «βαφτίσει» και τον Μουφάσα.



Επίσης, o Ραφίκι είναι θηλυκός στο μιούζικαλ, το λέει και η ίδια στον διάλογο.



Στην ιστορία «Tale of Two Brothers» (πάλι) το αρχικό όνομα του Σκαρ ήταν Τάκα και συνωμοτούσε ήδη με τις ύαινες όταν ήταν έφηβος και οι ύαινες ήταν ενήλικες. Επίσης ήταν κοπάνος ακόμη και σε αυτή την ηλικία και απέκτησε την ουλή του γιατί μια πρόωρη προσπάθεια να προκαλέσει ποδοπάτημα απέτυχε και τραυματίστηκε από ένα βουβάλι που τρόμαξε. Και παρεμπιπτόντως, ο Μουφάσα τον έσωσε και ο πατέρας του ήταν πολύ ευγενικός μαζί του, αλλά ο Σκαρ παραπονιόταν γιατί ο μπαμπάς έπρεπε να πάει στη δουλειά αντί να παίζει μαζί του. Αλλά στο βιβλίο "Friends in Need", ο Mufasa έσωσε τον Zazu όταν οι τρεις ύαινες ήταν μικρές και ο Scar έχει ήδη το όνομά του.

Αλλά στο ριμέικ του 2019 υπονοήθηκε ότι απέκτησε την ουλή του όταν προκάλεσε τον Μουφάσα να παλέψει μαζί του για τον θρόνο και έχασε (αυτό μπορεί να εξερευνηθεί στο prequel). Αυτό είναι εν μέρει σύμφωνο με όσα είπαν οι δημιουργοί της αρχικής ταινίας κινουμένων σχεδίων, σύμφωνα με τους οποίους, στη φαντασία τους, ο Mufasa προκάλεσε την ουλή κατά λάθος όταν έπαιζε με τον αδερφό του όταν ήταν μικρά. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν υποτίθεται τώρα ότι είναι η επίσημη εξήγηση της ταινίας κινουμένων σχεδίων, επειδή o Lion Guard εισήγαγε μια νέα ιδέα ότι ο Scar είχε μαγικές δυνάμεις επειδή ήταν ο δεύτερος στη σειρά του θρόνου (μην προσπαθήσετε να το καταλάβετε αν δεν έχετε δει ποτέ την τηλεοπτική σειρά) και υποτίθεται ότι χρησιμοποιούσε αυτές τις δυνάμεις για να προστατεύσει το βασίλειο και να βοηθήσει τον αδερφό του τον βασιλιά. Στη συνέχεια, μια μέρα συνάντησε ένα μυστηριώδες λιοντάρι που του έκανε μια πολύ δελεαστική πρόταση και που είχε μια κόμπρα που του χάρισε μια ουλή (Δεν τα βγάζω από το μυαλό μου αυτά, απλά δείτε το μόνοι σας στο παρακάτω βίντεο).




Ο Σκαρ κατέστρεψε το λιοντάρι και το φίδι αλλά απογοητεύτηκε γιατί ο αδερφός του δεν τον επαίνεσε περισσότερο γιατί έκανε τη μία και μοναδική δουλειά που είχε με τις υπερδυνάμεις του. Έτσι ο Σκαρ προσπάθησε να πείσει άλλα αρσενικά λιοντάρια του βασιλείου να ξεσηκωθούν εναντίον του Μουφάσα και όταν αρνήθηκαν, τα σκότωσε κι αυτά. Εξαιτίας αυτού του εγκλήματος, ο Κύκλος της Ζωής του πήρε τις μαγικές δυνάμεις του και έγινε o Scar από την ταινία. Αυτό δημιουργεί το ερώτημα γιατί ο Mufasa τον άφησε να μείνει και δεν τον υποψιάστηκε ποτέ ότι μπορεί να προσπαθήσει να σκοτώσει ξανά. Ίσως νόμιζε ότι ο αδερφός του είχε μάθει το μάθημά του και τιμωρήθηκε αρκετά.

Και παρεμπιπτόντως, οι δημιουργοί του Lion Guard είπαν ότι ο Σκαρ λεγόταν Ασκάρι και όχι Τάκα και ότι το συντόμευσε σε Σκαρ μετά τον τραυματισμό του. Και είναι ενδιαφέρον ότι, σε αυτό το νέο prequel, θα χρησιμοποιήσουν το αρχικό όνομα του Scar (Taka) από το Six New Adventures of The Lion King, παρόλο που αντικατέστησαν τον Kopa με τον Kion και παρόλο που δεν θα χρησιμοποιήσουν την πλοκή από το "Tale of Two Brothers". "


Στο μιούζικαλ, η Νάλα έφυγε από το βασίλειο επειδή ο Σκαρ προσπάθησε να την κάνει βασίλισσά του με το ζόρι και εκείνη αρνήθηκε, κάτι που βασίστηκε σε μια διαγραμμένη σκηνή από την αρχική ταινία κινουμένων σχεδίων. Αναχώρησε αφού έλαβε την ευλογία του Ραφίκι.




Αλλά στηv ιστορία Hunt for Help από το περιοδικό The Lion King: A Nature Fun and Learn Series), έφυγε αφού είδε όνειρo για τον Σίμπα και μίλησε στον Ραφίκι γι' αυτό. O Ραφίκι και άλλοι πίθηκοι αποσπασαν την προσοχή των ύαινων για να μπορέσει να ξεφύγει απαρατήρητη. Στην αρχική ταινία κινουμένων σχεδίων λέει ότι έφυγε επειδή ήθελε να βρει βοήθεια, αλλά στην ταινία κινουμένων σχεδίων του 2019, έφυγε επειδή δεν μπορούσε να αντέξει άλλο τη βασιλεία του Σκαρ και o Ζαζού αποσπά την προσοχή τoυ Σκαρ για να μπορέσει να ξεφύγει απαρατήρητη. Στο live-action ριμέικ, ο Scar προσπαθεί να κάνει τη Sarabi βασίλισσά του με το ζόρι αντί της Nala, κάτι που λέγεται ότι ήταν μια ιδέα και για την αρχική ταινία πριν χρησιμοποιήσουν τη Nala.


Μιλώντας για τη Νάλα, οι δημιουργοί του πρώτου Βασιλιά των Λιονταριών είπαν σε μια συνέντευξη πολλά χρόνια μετά την κυκλοφορία της αρχικής ταινίας ότι ο πατέρας της μπορεί να είναι είτε ο Σκαρ είτε ο Μουφάσα. Και οι δύο αυτές ιδέες είχαν διερευνηθεί από fanfic συγγραφείς καθώς και η ιδέα ότι είναι ένα τυχαίο, ανώνυμο λιοντάρι. Αλλά οι σκηνοθέτες προφανώς είχαν ξεχάσει ότι αρχικά σκόπευαν να έχουν μια σκηνή όπου ο Scar προσπαθεί να ζευγαρώσει με τη Nala ή ότι επέτρεψαν αυτή τη σκηνή στη musical εκδοχή, οπότε είναι απίθανο να ήταν ποτέ αυτή η ιδέα. Ούτε καν τα πρώτα σενάρια του The Lion King όπου ήταν η πρώτη ξαδέρφη τoυ Simba γιατί οι μητέρες τους ήταν αδερφές. Τίποτα από αυτά φυσικά δεν έχει σημασία γιατί στο Lion Guard, ο Rafiki μίλησε για τον πατέρα της Nala και δεν ήταν ούτε ο Scar ούτε ο Mufasa.

https://www.youtube.com/watch?v=ahDYZy4-yPU


Υπήρξαν επίσης αρκετές εκδοχές από πηγές της Disney για το πώς ο Τίμον έγινε παρίας. Διαφορετικές εκδοχές συμφωνούν ότι έφυγε από τη φυλή του αλλά οι συνθήκες διαφέρουν. Το πιο δημοφιλές είναι τα γεγονότα από το Lion king 1.5, αλλά καθώς αυτή η ταινία κάνει λάθη όπως ο Rafiki και ο Timon που γνωρίζονται χρόνια πριν ο Timon γνωρίσει τον Simba, μπορείτε να το πάρετε ή να το αφήσετε.

Υπάρχουν και κόμικς που δεν δίνουν δεκάρα για τα γεγονότα της ταινίας. Σε ορισμένες ιστορίες, ο μικρόs Σίμπα, πριν πεθάνει ο πατέρας του, έχει συναντήσει τον Ραφίκι αρκετές φορές, αλλά αυτό είναι αδύνατο καθώς τον γνώρισε ως ενήλικαs στην αρχική ταινία. Αυτά τα κόμικς έχουν επίσης ιστορίες του μικρού Simba, της μικρής Nala, του Timon και της Pumba στο ίδιο μέρος ταυτόχρονα, κάτι που είναι προφανώς αδύνατο καθώς η Nala συνάντησε τον Timon και την Pumba για πρώτη φορά όταν ήταν ενήλικη. Και υπάρχει ακόμη και ένα κόμικ όπου ο Τίμον και ο Πούμπα βλέπουν τον Σκαρ όταν ο Σίμπα ζούσε μαζί τους, παρόλο που δεν είχαν ακούσει ποτέ γι 'αυτόν μέχρι που η Νάλα τους εξήγησε το πρόβλημα.


Γενικά oι χαρακτήρες της Disney υπάρχουν σε πολλά διαφορετικά σύμπαντα:


Τιs ταινιες τους (και των sequels/prequels/midquels και των τηλεοπτικών σειρών που υποτίθεται ότi βρίσκονται στο ίδιο σύμπαν με τις ταινίες, αλλά μερικές διαδραματίζονται επίσης σε παράλληλα σύμπαντα, όπως το Lion King 1.5, που κάνει λάθη σχετικά με πολλά γεγονότα της πρώτης ταινίας και η τηλεοπτικής σειρά Timon and Pumba). Kαι υπάρχει ένα επεισόδιο στην τηλεοπτική σειρά για τη Μικρή Γοργόνα όπου η Άριελ συναντά τον Φλάουντερ για πρώτη φορά και μετά, πολλά χρόνια αργότερα, υπήρξε το prequel με τίτλο The Little Mermaid: Ariel’s Beginning όπου η Άριελ...ξανά συναντά τον Φλάουντερ για πρώτη φορά κάτω από διαφορετικές συνθήκες. Από την άλλη, η Άριελ στην τηλεοπτική σειρά γνωρίζει επίσης την Ούρσουλα και πώς σκοπεύει να ανατρέψει τον πατέρα της, οπότε απλά επιλέξτε να αποδεχτείτε αυτό που θέλετε, αφού η Disney δεν ενδιαφέρεται.


Kόμικς (υπήρχε μια συνέχεια του Aladdin που δημοσιεύτηκε σε ένα από τα κόμικς Mεγαλο Μίκυ, που γράφτηκε πριν η Disney κυκλοφορήσει το Return of Jafar σε βίντεο και παρουσιάζει επίσης ένα σενάριο του τι θα συνέβαινε αν ο Τζαφάρ είχε δραπετεύσει από το Σπήλαιο των Θαυμάτων)


Βιβλία (όπως Esmeralda’s Lucky Charm καιOnce Upon a Princess: Volume One που έχουν δύο πολύ ασύμβατες εκδοχές της παιδικής ηλικίας της Εσμεράλνταs, ιστορίες της Serena Valentino που ξαναγράφει ταινίες της Disney αλλάζοντας τους χαρακτήρες των κακών κτλ)


Reboot: για παράδειγμα η νέα τηλεοπτική σειρά του Ducktales δεν έχει καμία σχέση με την παλιά τηλεοπτική σειρά από τη δεκαετία του '80 ή οτιδήποτε γνωρίζαμε από το Darkwing Duck, το Quack Pack τα παλιά κινούμενα σχέδια μικρού μήκους και τα κόμικ με τον Donald, τον Scrooge και τον Mickey. Kάτι που δεν αποτελεί πρόβλημα γιατί υπάρχουν επίσης αμέτρητα σύμπαντα με αυτous τοus χαρακτήρες στα κόμικ της Disney ανάλογα με τον συγγραφέα, και παρόλο που πολλοί προτιμούν το σύμπαν του Καρλ Μπαρκς και του Ντον Ρόζα, αμέτρητοι δημιουργοί έχουν γράψει ιστορίες που δεν συμφωνούν για το πόσα αδέρφια έχει ο Σκρουτζ, ποιοι ήταν οι γονείς του, πώς έγινε πλούσιος, αν η γιαγιά Ντακ είναι η πεθερά της αδερφής του ή η δική του αδερφή ή ξαδέρφη του, ή αν ο Ντόναλντ έχει σκύλο ή γάτα ή οποιοδήποτε κατοικίδιο- aκόμη και ο Καρλ Μπαρκς περιλάμβανε μερικές φορές τον Μπολιβάρ, αλλά στις άλλες ιστορίες του ο Ντόναλντ δεν είχε σκύλο και οι ιστορίες με τη γάτα Μίτσα δεν αναφέρουν τον Μπόλιβαρ. Ακόμη και απλά πράγματα, όπως το όνομα της αδερφής του Ντόναλντ είναι ασυνεπές: η Disney της έχει δώσει τα ονόματα Θέλμα, Ντάμπελα και Ντέλα και έχουν υπάρξει αρκετές εκδοχές για το πώς οι γιοι της στάλθηκαν να ζήσουν με τον Ντόναλντ στα κόμικς και στα κινούμενα σχέδια. To reboot προτίμησε να την ονομάσει Della, το οποίο ήταν επίσης το όνομα που προτιμούσε ο Don Rosa, αλλά η ιστορία της είναι εντελώς διαφορετική από οτιδήποτε κυκλοφόρησε πριν, εκτός από μια ιστορία κόμικ που χρησιμοποιεί παρόμοιο σενάριο με τo reboot.


Bιντεοπαιχνίδια (όπως το Kingdom Hearts που είναι ένα εντελώς παράλληλο σύμπαν με όλες τις ταινίες της Disney που αποτελούν τους κόσμους τou)

Live action τηλεοπτικές σειρές (όπως το Once Upon a Time που επαναλαμβάνει διαφορετικά τα γεγονότα των ταινιών κινουμένων σχεδίων)


Live-action ριμέικ (όπως όπως η Πεντάμορφη και το Τέρας, ο Αλαντίν κ.λπ. όπου τα γεγονότα είναι διαφορετικά από τα κινούμενα σχέδια).


Kινούμενα σχέδια μικρού μήκους: όπου ο Πλούτo είχε την πρώτη του συνάντηση με την Ντίνα 4 διαφορετικές φορές και κάθε φορά τα γεγονότα των προηγούμενων καρτούν δεν συνέβησαν, οπότε κάθε καρτούν είναι το δικό του σύμπαν, για να μην αναφέρουμε ότι σε άλλα κινούμενα σχέδια ο Πλούτo είναι παντρεμένος με τη Φίφη και να έχουν μαζί κουτάβια. Και τα κινούμενα σχέδια δεν συμφωνούν αν ο Πλούτo ανήκει στον Μίκυ ή στη Μίνι ή αν είναι απλώς ένας ανεξάρτητος σκύλος.


Θεατρικά μιούζικαλ: όπου υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδοχές για το Hunchback of Notre Dame (η γερμανική Der Glockner με σενάριο του James Lapine (1999), η αμερικανική εκδοχή με σενάριο του Peter Parnell (2014) και η ενδιάμεση εκδοχή από την King's Academy που συνδυάζει το μιούζικαλ του 1999 με την ταινία κινουμένων σχεδίων. Και κανένα από αυτά δεν ήταν ακριβώς το ίδιο με την ταινία (η Esmeralda πεθαίνει στην έκδοση του 1999 και του 2014 και ο Quasimodo επίσης πεθαίνει στην έκδοση του 2014 όπως στο βιβλίο). Επίσης, στο μιούζικαλ του 2014, ο Frollo είναι θείος του Quasimodo επειδή ο Quasimodo είναι γιος του αδελφού του. Και ο Φρόλο δεν σκότωσε τη μητέρα του Quasimodo σε εκείνο το μιούζικαλ. πέθανε από σύφιλη και το ίδιο συνέβη και με τον σύντροφό της. Τίποτα από αυτά δεν προέρχεται από το βιβλίο σε περίπτωση που κάποιος αναρωτηθεί.



1996

https://www.youtube.com/watch?v=guYdvbBNrwE

1999

https://www.youtube.com/watch?v=Jlw5L2QU2i4

2014



Και δίπλα σε αυτά υπάρχουν εντελώς ξεχωριστά σύμπαντα όπως οι ταινίες Descendants όπου όλοι οι χαρακτήρες της Disney ανεξάρτητα από χρονολογική περίοδο και χώρα προέλευσης υπάρχουν σε ένα βασίλειο με το Τέρας και την Μπελ ως βασιλιά και βασίλισσα




Kαι ταινίες και τηλεοπτικές σειρές όπως το Who Framed Roger Rabit, το House of Mouse και το καρτούν "Once Upon a Studio", όπου οι χαρακτήρες της Disney είναι ηθοποιοί κινουμένων σχεδίων και το ξέρουν.



Προσωπικά, σιχαίνομαι αυτά τα ριμέικ ή τα σίκουελ που προσπαθούν να κάνουν τους κακούς να φαίνονται καλοί κάνοντας τους ήρωες να φαίνονται κακοί. Η Disney το έκανε με την ταινία Maleficent όπου η mistress of all evil δεν είναι καθόλου διαβολική, απλώς μια ευγενική ψυχή που της φέρθηκαν σκληρά και η Cruella που προσπαθεί να συνδυάσει τόσο την ταινία κινουμένων σχεδίων 101 Dalmatians όσο και το live action remake των 90s. για να κάνει την Κρουέλα να φαίνεται παρεξηγημένη (και δεν σκοτώνει καν σκυλιά). Και οι περισσότεροι θαυμαστές του μιούζικαλ "Phantom of the Opera" δεν θα συγχωρήσουν τον Andrew Lloyd Webber για το έγκλημα που είναι το "Love Never Dies" όπου ο Eric είναι καλός και όλοι οι άλλοι είναι κακοί. Είναι έναυσμα για τις μανιασμένες θαυμάστριες που φαντάστηκαν το Φάντασμα και την Κριστίν μαζί και δυσφημούσαν τον Ραούλ. Ευτυχώς, το "Love Never Dies" δεν θεωρείται canon για το αρχικό μιούζικαλ και το Maleficent και το Cruella είναι ξεχωριστά από τις ταινίες κινουμένων σχεδίων, αλλά υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που δεν έχουν δει τις ταινίες κινουμένων σχεδίων και πιστεύουν ότι έτσι είναι πραγματικά αυτοί οι χαρακτήρες. Και μισώ απόλυτα το μιούζικαλ Wicked που παρουσιάζει την κακιά μάγισσα της Δύσης ως ηρωίδα και όλοι οι άλλοι είναι κακοί (το βιβλίο στο οποίο βασίζεται δεν ήταν καν του ίδιου συγγραφέα με τα βιβλία για τον Μάγο της Οζ.


Ωστόσο, το τι θα επιλέξετε να πιστέψετε εξαρτάται από εσάς. Canon δεν υπάρχει πια με τόσa πολλa reboots, sequels, remakes και retcons.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η Lion Guard το χειρότερο ήταν πως στο τέλος πήγε να ενωθεί με τη Simba's Pride για να βάλει μια κατακλείδα, αλλά τα έκανε μαντάρα και τα χάλασε με τόσες τρύπες στο σενάριο. Δεν χρειάζονταν καν κάτι τέτοιο αφού είχε ήδη πάρει το δικό της δρόμο από την τρίτη σαιζόν.

Επίσης η γνωριμία του Τιμον με τον Πουμπα στη σειρά ήταν πολύ καλύτερη της ταινίας 1.5.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο στη σειρά Τιμον και Πουμπα είναι πως υπάρχει το ένα και μοναδικό επεισόδιο που ο Σιμπα συνάναστρέφεται με ανθρώπους στο Κολοσσαιον, έστω και χωρίς να τους μιλά.
Μάλλον δεν θέλανε άλλη αφορμή να τους κατηγορήσουν πως είναι αντιγραφή του Κιμπα.
 
Πίσω
Μπλουζα