Η νέα γενιά κονσολών είναι όπως την περίμενατε;

Τι να περιμένω από τις κονσόλες; AMD PC hardware με στάμπα Sony/M$. Δεν βρίσκω πια λόγο σε αυτή τη γενιά. Τουλάχιστον οι παλιές κονσόλες είχαν μοναδικές και ενδιαφέρουσες αρχιτεκτονικές. Τώρα τα PC έχουν βάλει σε δύσκολη θέση τις κονσόλες, τουλάχιστον αυτές που στηρίζονται μόνο στα specs (που πάντα οι δύο μεγάλες κυρίες απλώς διαφημίζαν γραφικά) και δεν ψάχνουν λίγο την καινοτομία όπως η Nintendo. Δηλαδή γιατί να πάρω κονσόλα για να παίζω σκληροπηρυνικά FPS όταν μπορώ να κάνω το ίδιο και καλύτερα με το PC που έτσι και αλλιώς θα έχω στο γραφείο μου; Για να ανταγωνιστούν θα έπρεπε και το PS4 να κοστίζει 600 δολάρια. Με graphics hogging το χάνουν. Για να βγουν από αυτό το τέλμα και να εντυπωσιάσουν τον χρήστη που θέλει γραφικά χωρίς να πληρώνει πολλά πολλά, η μόνη λύση ίσως είναι το cloud computing. Κάτι άκουσα πως η Nvidia με την τρίτη της προσπάθεια να μπει στο χώρο (οι προηγούμενες ήταν τα 2 iterations του Shield) θα το πάει εκεί, οπότε ο χρήστης θα πληρώνει ξέρω εγώ 200$ και θα τρέχει τα games από PC τέρατα σε έναν απομακρισμένο server. Κατά πόσο αυτό το προτιμώ (το να μην νοιώθω το μηχάνημα εδώ ή να έχω lag στα controls ή να πέφτει η σύνδεση) δεν ξέρω, αλλά είναι η μόνη διέξοδος εκτός και αν κάνεις καινοτομία και δεν κυνηγάς high end.

Δεν είναι τόσο ο αριθμός των πολυγώνων όσο τα εκατοντάδες φίλτρα που κάνουν τη ζημιά. Που πολλές φορές είναι όλα αυτά είναι αχρείαστα gimmicks και σου κρύβουν και την οπτική και απλώς τα βάζουν για να εντυπωσιάζουν τον κόσμο. Πολλοί αλγόριθμοι, από εξτρά φίλτρα τύπου bloom, focal blur, HDR mapping, SSAO, κλπ χρειάζεται να ξανακάνουν render τη σκηνή η κομμάτια της σε back buffers. Ακόμα και τα βασικά, όπως deferred lighting (πολύ καλό για πολλαπλούς τοπικούς φωτισμούς με δεκάδες και εκατοντάδες φώτα, ανεξάρτητως από polygon complexity της σκηνής) ή shadow mapping που λένε και οι περισσότερες νέες engines τα χρησιμοποιούναι, πρέπει να κάνουν rendering διάφορες τη σκηνή (ή πιο συγκεκριμένα διάφορες πληροφορίες, z value, position, normals, κλπ) σε backbuffers, πριν κάνουν το τελικό rendering. Οπότε μπορεί να έχεις από 2-3 μέχρι αρκετά περισσότερα passes και αυτό είναι ζώρικο στο fill rate. Τώρα αν πολλά παιχνίδια σε 1080p ζορίζονται να το κάνουν σε ένα PC με μια average κάρτα, τότε που να πας σε 4k; Είναι 4 φορές παραπάνω το fill rate με όλους αυτούς τους shaders και backbuffer rendering, συν του ότι αυτό θα κλέψει και αρκετή περισσότερη μνήμη από την GPU.

Το πρόβλημα είναι ότι σε αυτή τη γενιά τα δυνατά τουλάχιστον PC ήταν ήδη μπροστά, ενώ ο κόσμος όταν φαντάζεται κονσόλα παντά θεωρούσε κάτι που να κάνει πράγματα που δεν πρόκειται να δεις στο PC. Και οι εταιρίες για να εντυπωσιάσουν δεν θα σου κάνουν port το παιχνίδι παλιάς γενιάς, αλλά θα προσπαθήσουν να μιμηθούν όλα τα graphics effects που θα υπάρχουν στην έκδοση για PC. Θα πρέπει να έχουν εκατοντάδες καπνούς, καταφωτινό Bloom, να έχει βρωμιά το τζάμι στο COD (λες και φοράω κράνος, έλεος) και τέτοιες κουράσεις. Γενικώς πνηγμένα στα γραφικά visuals γιατί δεν έχουν να δείξουν κάτι. Θυμάμαι διάβαζα έναν developer από την Crytek που έλεγε χαρακτηριστικά "Δεν μπορούμε πια να εντυπωσιάσουμε τους gamers. Έχουμε βάλει κάθε λογής τεχνολογία μέσα αλλά δεν μπορούμε πια να ικανοποιήσουμε τον average gamer". Και γιατί; Πολλές από αυτές τις τεχνολογίες είναι δύσκολο να τις παρατηρήσεις. Καταλαβαίνει κανείς τη διαφορά του SSAO από το HBAO; Εδώ οι περισσότεροι δεν ξέρουν και τι ακριβώς είναι αυτά και έχω δει διάφορα ξεκαρδιστηκά comparisons στο youtube που παγώνουν το frame και λένε το SSAO έκανε καλύτερη σκιά κάτω από το έπιπλο αλλά δεν έχει τόσο ωραία σκιά πίσω από την γλάστρα. Έλεος!

Είναι αυτό που λέω, τα γραφικά έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ που είναι δύσκολο πια να αναγνωρίσεις αν δύο παιχνίδια μεταξύ τους έχουν καλύτερα γραφικά. Είναι μικρά details. Ή πολλές φορές ο κόσμος προτιμάει την μουντίλα και μαυρίλα ενός military FPS γιατί έτσι θα έχει την ψευδαίσθηση ότι τα γραφικά/η τεχνολογία είναι ανώτερη μόνο και μόνο γιατί είναι μαύρα και άραχνα σαν την πραγματικότητα άρα ρεαλιστικά (και αυτή η βρομιά στο τζαμάκι της κάμερας, κλαίω). Όταν κάποιος αντιπαραβάλει το Wii U, έχω ακούσει πολλούς να λένε "Μα τα γραφικά του Mario είναι καρτουνίστικα, για αυτό και είναι πιο γρήγορο". Δεν λέω, σίγουρα κάτι έχουν κόψει και από τα παιχνίδια του Wii U, αλλά αυτή η απλή λογική ότι βλέπω αυτό είναι, είναι λίγο naive. Δηλαδή αν έχω έναν καρτουνίστικο χρωματιστό mario και του χώσω 1 δισεκατομύριο πολύγωνα σε full frame rate θα θεωρείται lastgen; Αν τώρα φτιάξω και ένα Mario of Duty με μαυρίλα και η φάτσα του mario σαν να είναι πραγματικός άνθρωπος αλλά με 10000 πολύγωνα μόνο, θα είναι πιο nextgen;

Από την άλλη τα nintendo παιχνίδια έχουν πιο crystal clear γραφικά, πιο ευχάριστα στο μάτι, δεν χρειάζεται να χώνουν γραφικά πνηγμένα στους καπνούς και στις σκιάσεις και μάλλον και η nintendo στοχεύει σε quality productions, τουλάχιστον όσο γίνεται 60fps (το θεωρώ πιο σημαντικό από την ανάλυση) ή τέλος πάντων κόψε τα πολύ περιττά visuals και κάντο όσο καλό γίνεται, και φυσικά κάνε και gameplay. Τα COD/Battlefield όσο κινηματογραφικά γραφικά και να έχουν με χαλάνε σαν gameplay. Δεν παν να έχουν και SSAOBOHBOHSBCO :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα συμφωνήσω με τον cloud. Είναι με διαφορά η χειρότερη γενιά κονσολών.

Στις προηγούμενες γενιές είχαμε πάντα κάτι ενδιαφέρον και διαφορετικό σε θέμα hardware, τώρα τι έχουμε; Κάτι χαμηλής ιπποδύναμης custom PCs. Τα παιχνίδια είναι ίδια με αυτά της προηγούμενης αλλά με λίγο πιο HD και λίγα περισσότερα εφέ. Δε νομίζω να έχουμε δει παιχνίδι που είτε να πεις ότι αυτό δεν γινόταν να βγει στις κονσόλες της προηγούμενης γενιάς είτε να προσφέρει κάτι πραγματικά νέο. Σε κάθε νέα γενιά βλέπαμε άλματα από την προηγούμενη ενώ εδώ τίποτα παρόλο που πέρασαν 8 ολόκληρα χρόνια μεταξύ των 2 γενιών. Προς το παρόν τα καλύτερα παιχνίδια για τις νέες κονσόλες είναι remake από τις προηγούμενες. Κλάφτα Χαράλαμπε δηλαδή...

Ιδίως αν είσαι και PC gamer δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα στις κονσόλες που δεν μπορείς να παίξεις πολύ καλύτερα και φθηνότερα σε ένα PC. Στις προηγούμενες γενιές πάντα υπήρχαν ποιοτικά παιχνίδια που δεν έβγαιναν στα PC και έκαναν την αγορά κονσόλας απαραίτητη. Σταδιακά τα παιχνίδια αυτά μειώνονταν και οι διαφορές μεταξύ κονσολών και PC εξαλείφονταν. Ε σε αυτή τη γενιά οι νέες κονσόλες έγιναν PC και τα PC έγιναν κονσόλες (βλέπε Steam Machines). :p

Πιθανόν αυτή να είναι και η τελευταία γενιά dedicated παιχνιδομηχανών. Οι φορητές κονσόλες φυσικά έχουν ήδη χάσει το παιχνίδι από τα smartphones και τα tablets και νομίζω ότι έρχεται και το τέλος και των home consoles.
 
Leon είπε:
Ιδίως αν είσαι και PC gamer δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα στις κονσόλες που δεν μπορείς να παίξεις πολύ καλύτερα και φθηνότερα σε ένα PC. Στις προηγούμενες γενιές πάντα υπήρχαν ποιοτικά παιχνίδια που δεν έβγαιναν στα PC και έκαναν την αγορά κονσόλας απαραίτητη. Σταδιακά τα παιχνίδια αυτά μειώνονταν και οι διαφορές μεταξύ κονσολών και PC εξαλείφονταν. Ε σε αυτή τη γενιά οι νέες κονσόλες έγιναν PC και τα PC έγιναν κονσόλες (βλέπε Steam Machines). :p
Πάντα με τα ως τώρα δεδομένα, αν έχεις PC δεν υπάρχει κανένας σοβαρός λόγος για να πάρεις νέα κονσόλα...

Ακόμα και το "θα χάσεις κάποιες καλές αποκλειστικότητες" (ΑΝ πάντα βγουν... :p ) δεν μου λέει τίποτα...

Αν δεν έχεις ΟΛΑ τα συστήματα που υπάρχουν, ΠΑΝΤΑ χάνεις κάποιες καλές αποκλειστικότητες... Πχ στο WiiU που οι περισσότεροι το έχουν για γέλια, ήδη έχει πάρα πολλές "καλές αποκλειστικότητες" που τα άλλα συστήματα δεν θα τις δουν ποτέ. Συν ότι ακόμα και σαν ποσότητα δεν τις πλησιάζουν καν.

Leon είπε:
Πιθανόν αυτή να είναι και η τελευταία γενιά dedicated παιχνιδομηχανών. Οι φορητές κονσόλες φυσικά έχουν ήδη χάσει το παιχνίδι από τα smartphones και τα tablets και νομίζω ότι έρχεται και το τέλος και των home consoles.
Αν η κατάσταση δεν αλλάξει, δεν το βλέπω απίθανο...

Αν και προσωπικά περιμένω ακόμα μία γενιά κονσολών.

Όμως εδώ υπάρχει μία διαφορά... Οι φορητές πέθαναν γιατί είχαν πολύ πιο εμπορικό αντίπαλο... Οι οικιακές μέχρι αυτή την στιγμή φαίνεται να "αυτοκτονούν" γιατί οι εταιρίες παιχνιδιών δεν μπορούν η δεν θέλουν να τις στηρίξουν, και χωρίς να έχουν και κάποιον σοβαρό αντίπαλο.

Και το ότι εμπορικά (Και άσχετα με το χάλι που έχουν σαν hardware και σαν software, ή την γκρίνια που πέφτει..) ως τώρα είναι απόλυτα πετυχημένες, λέει πάρα πολλά.

Τώρα αν θα έχουν και αυτές στο μέλλον αντίστοιχο εμπορικό αντίπαλο όπως τα κινητά... Ναι... Ειδικά αν δεν αποσυρθούν από την αγορά μετά από 5-6 χρόνια ζωής, και προσπαθήσουν να πάνε στα 8 που κράτησε η προηγούμενη (Και πιστεύουν και πάρα πολλοί..), άνετα θα μπορούν να βγουν μηχανάκια με 50-100? που θα είναι πολύ πιο δυνατά από αυτά.. Και το μόνο που θα μένει θα είναι να στηριχτούν από τις "σοβαρές" εταιρίες, και τότε δύσκολα θα υπάρξει επιστροφή.
 
Αν και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ακριβώς "αντίπαλο δέος" για τις κονσόλες το τοπίο του gaming έχει αλλάξει άρδην και το οικονομικό μοντέλο που που χρησιμοποιείται στις κονσόλες ίσως να είναι πλέον παρωχημένο. Τα λεφτά και οι εκατομμύρια χρήστες βρίσκονται στα free to play games και στα microtransactions. To LOL έχει 65 εκατομμύρια gamers, το World of Tanks 75 εκατομμύρια, κάτι ασιατικά παιχνίδια που δεν γνωρίζουμε το Crossfire και το Dungeon Fighter Online έχουν τεράστια κέρδη και εκατομμύρια χρήστες.

Τέτοια νούμερα είναι αδύνατο να τα φτάσουν οι κονσόλες γιατί φυσικά το userbase είναι πάρα πολύ μικρό σε σχέση με τους χρήστες PC. Αν είναι να μιλήσουμε για μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα που ίσως να αποτελέσει ταφόπλακα για τις κονσόλες αυτή είναι το Steam. Έχει πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες και σύντομα θα είναι μια ολοκληρωμένη λύση με hardware (το οποίο είτε αγοράζεις είτε φτιάχνεις) και με δικό του λειτουργικό σύστημα.

Το PS4 έχει πάει αναπάντεχα καλά γιατί προφανώς ο κόσμος βαρέθηκε τόσα χρόνια με τα ίδια συστήματα και ήταν έτοιμος να αγοράσει μια νέα κονσόλα παρότι δεν είχε να προσφέρει κάτι πολύ διαφορετικό. Αλλά πόσο θα κρατήσει αυτό; Τα κέρδη των εταιριών από τα tablets τα smartphones και τα PC games είναι υπερδιπλάσια από αυτά στις κονσόλες. Ο χρόνος παιχνιδιού είναι συγκεκριμένος και όταν αναλώνεται σε φορητές συσκευές, σε f2p games, κτλ, λίγος μένει πια για τις κονσόλες. Οι κονσόλες πεθαίνουν και μαζί τους το μοντέλο των retail games.
 
Leon είπε:
Το PS4 έχει πάει αναπάντεχα καλά γιατί προφανώς ο κόσμος βαρέθηκε τόσα χρόνια με τα ίδια συστήματα και ήταν έτοιμος να αγοράσει μια νέα κονσόλα παρότι δεν είχε να προσφέρει κάτι πολύ διαφορετικό. Αλλά πόσο θα κρατήσει αυτό;
ΑΥΤΟ!!! ;)

Συν η ελπίδα για κάτι καλύτερο στο μέλλον, και κάποια άλλα που δεν θα τα πω για να μην προσβληθούν ξανά κάποιοι... :p

Και πιο πέρα από αυτό, ΗΔΗ οι κονσόλες έχουν αφήσει ανοιχτές όχι "κερκόπορτες", αλλά τις κεντρικές πύλες στο να μπει κάποιος μέσα και να τους πάρει φαλάγγι και μετά να τρέχουν και να μην φτάνουν..

Το θέμα όμως είναι ότι ως τώρα δεν φαίνεται να έχει ενδιαφερθεί κάποιος ιδιαίτερα σοβαρά, και γιαυτό ως τώρα την έχουν βγάλει καθαρή.

Κατά τα άλλα, ήδη βλέπω πάρα πολλούς που καταφεύγουν σε κονσόλες για δουλειές που με αν άλλο σύστημα θα τις έκαναν πολύ καλύτερα.,

Και για να μην ξεφύγω από το θέμα "gaming", φτάνει να δούμε πόσοι επιλέγουν PS4 για τα "Tade Remastered" όταν σε ένα σχετικά φθηνό PC θα μπορούσαν να παίξουν σε επίπεδο "Remastered" σχεδόν όλα τα παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς.

Υ.Γ.: ΑΝ πχ η Apple, και με την φόρα που έχει αυτή την στιγμή, θελήσει να κάνει κάτι πραγματικά σοβαρό στον χώρο, πάρει τίποτα COD, AC, FIFA, μέσα σε χρόνο ντετέ θα έχει γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού, και από τις κονσόλες άντε να μείνει το PS4 που θα είναι κάτι σαν το 3DS που θα αγκομαχάει για να δείξει ότι μπορεί να επιβιώσει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
βρε παιδια,μονο στην ελλαδα κ μονο οι ελληνες gaming "δημοσιογραφοι"(παιδακια που απλα παιζουν games και το παιζουν δημοσιογραφοι) λενε για "κριση" στην αγορα των βιντεοgames..

Καμια κριση δεν υπαρχει.Δειτε απλα τις πωλησεις κονσολων και παιχνιδιων..

Ολοι πλεον μιλανε για ¨ gaming βιομηχανια" αντι για "Αγορα" που ειναι το σωστο και για "κριση που τα εχει σαρωσει ολα"...

ΚΑΜΙΑ κριση δεν υπαρχει,η gaming αγορα ανθει περισσοτερο απο ποτε κ το μονο κακο ειναι πως πλεον οι κονσολες εχουν ελαχιστους αποκλειστικους τιτλους σε σχεση με παλαιοτερες εποχες

ειδικα στις εποχες της τιτανομαχιας nintendo vs sega η καθε εταιρια ειχε τουλαχιστον 20 βαρβατες αποκλειστικες κυκλοφοριες!!
 
Πάντως έχει πλάκα που πριν λίγα χρόνια διαβάζαμε παντού οτι το PC gaming πεθαίνει και τώρα καταλήξαμε να γίνει η "ταφόπλακα" για τις κονσόλες. Τελικά όσοι μιλούν για τον Gabe Newel και τον αποκαλούν "lord and Savior" χάρη στο Steam, μάλλον έχουν ένα δίκιο :p

Πάντως πιστεύω ότι τα παραλέτε λίγο σχετικά με τις κονσόλες. Καταρχάς τόσο οι κονσόλες όσο και τα PC έχουν ένα πράγμα που τα φορητά, οποία και αν είναι αυτά, είτε smartphone είναι είτε κονσόλα φορητή δεν θα αποκτήσουν ποτέ. Γραφικά. Οσο και αν εξελίσσονται θα έχουν πάντα το θέμα του να είναι μικρά σε μέγεθος και να καίνε λιγότερη μπαταρία. Δεν λέω, τα γραφικά έχουν φτάσει σε καλό επίπεδο και εκεί αλλά πάντα θα είναι πίσω σε σχέση με τις κονσόλες και τα PC που εξελίσσονται και αυτά αλλά δεν έχουν θέματα μεγέθους και ρεύματος. Μετά υπάρχει και το θέμα της μεγάλης οθόνης στο δωμάτιο ή το Σαλόνι. Και του καλού 7.1 ηχοσυστήματος. Ολα αυτά δεν αντικαθιστούνται από την μικρή οθόνη και τα ακουστικά οπότε πάντα θα υπάρχει αγορά για το "σπιτικό" σύστημα. Οπως και να το κάνεις δεν μπορείς να παίξεις παραγωγές όπως GTA5 σε μία μικρή οθονούλα ενός smartphone (για να μην μιλήσουμε και για τον χειρησμο, αν και αυτό διορθώνεται κάπως με hardware addon).

Το θέμα με τις νέες κονσόλες συγκεκριμένα είναι ότι δεν προσφέρουν τα "next-gen" γραφικά που πρόσφεραν οι κονσόλες στις προηγούμενες γενιές. Μέχρι που κάτσανε και βάλανε components που βάζουν σε φορητά και laptops (CPU). Μέγα λάθος γιατί ολα αυτά απλά κάνανε τα PC να έχουν ακόμα πιο μεγάλη διαφορά στην δύναμη σε σχέση με πριν. Και τώρα ακόμα και ένα budget PC έχει μεγαλύτερες δυνατότητες. Γι αυτό και τα PC έχουν αρχίσει και παίρνουν τα πάνω τους ακόμα πιο πολύ, βάλε και το Steam και συμπλήρωσες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
aims είπε:
βρε παιδια,μονο στην ελλαδα κ μονο οι ελληνες gaming "δημοσιογραφοι"(παιδακια που απλα παιζουν games και το παιζουν δημοσιογραφοι) λενε για "κριση" στην αγορα των βιντεοgames..Καμια κριση δεν υπαρχει.Δειτε απλα τις πωλησεις κονσολων και παιχνιδιων..


Ολοι πλεον μιλανε για ¨ gaming βιομηχανια" αντι για "Αγορα" που ειναι το σωστο και για "κριση που τα εχει σαρωσει ολα"...

ΚΑΜΙΑ κριση δεν υπαρχει,
Από την πρώτη στιγμή έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν μιλάμε για τις πωλήσεις.... Εκεί, και ως αυτή την στιγμή πραγματικά δεν υπάρχει καμία "κρίση".

Η κρίση είναι στο θέμα hardware που αυτό που είδαμε ήταν πολύ κατώτερο ακόμα και από αυτό που περίμεναν ακόμα και συγκρατημένα άτομα όπως εγώ (Και άσε τι ήταν για αυτούς που είχαν στάνταρ τα 4Κ παιχνίδια...
tinysmile_tongue_t.png
), και ότι ως τώρα στο software η απογοητεύσεις, τα remake, και τα λίγο καλύτερα γραφικά σε σχέση με πριν πέφτουν βροχή. Και ακόμα δεν έχουμε δει κάτι που να δείχνει 100% ότι αλλάξαμε γενιά η να μπορούμε να πούμε ότι δεν θα το βλέπαμε στο PS3..

aims είπε:
η gaming αγορα ανθει περισσοτερο απο ποτε κ το μονο κακο ειναι πως πλεον οι κονσολες εχουν ελαχιστους αποκλειστικους τιτλους σε σχεση με παλαιοτερες εποχεςειδικα στις εποχες της τιτανομαχιας nintendo vs sega η καθε εταιρια ειχε τουλαχιστον 20 βαρβατες αποκλειστικες κυκλοφοριες!!
Εδώ είναι η κρίση που λέγαμε!

Σε μία βιομηχανία που μέχρι πριν κυριαρχούσαν οι αποκλειστικότητες και οι βαρβάτοι "ΑΑΑ" τίτλοι, εδώ και τουλάχιστον 1,5 (Αν δεν κάνω λάθος, ο τελευταίο πραγματικά ΑΑΑ νέος αποκλειστικός - και όχι μόνο τίτλος σε εκτός Nintendo σύστημα πρέπει να ήταν το The Last of Us που βγήκε πριν από σχεδόν 2 χρόνια.) ασχολούμαστε με "αρπαχτές", προβληματικούς τίτλους που τρέχουν μετά την κυκλοφορία τους να τους μπαλώσουν ώστε να μπορούν να παιχτούν, remake από το μακρινό παρελθόν, "Remastered" τίτλων που είχαν βγει λίγους μήνες πριν, και με το να ψάχνουμε με τον μεγεθυντικό φακό για να δούμε που και πόσο διαφέρει το τάδε πίξελ στην κάθε έκδοση..

Ε, sorry, αλλά αυτό ΕΙΝΑΙ κρίση!

Και για να δούμε λίγο και τα φορητά, που εκεί όλοι φυσικά μιλάμε για κατάρρευση της βιομηχανίας, με τα λεγόμενα σου εκεί και αν ΔΕΝ υπάρχει κρίση!

Παλιά σπάνια έβλεπες κάποιον να έχει φορητό σύστημα και να παίζει στον δρόμο, και τώρα όπου και να πας μικροί και μεγάλοι είναι με ένα "πλίκι πλίκι" στο χέρι... :p

Τώρα που είναι η διαφορά; Στα φορητά κατέρρευσαν τα αποκλειστικά gaming συστήματα, και όλη η σαπίλα και όλο το σκουπιδαριό του gaming κυριάρχησε σε κάποιες άλλες συσκευές, ενώ στις οικιακές κονσόλες το "σάπισμα" άρχισε μέσα από τα "μεγάλα" gaming συστήματα πριν μπουν οι άσχετοι στο παιχνίδι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
aims είπε:
βρε παιδια,μονο στην ελλαδα κ μονο οι ελληνες gaming "δημοσιογραφοι"(παιδακια που απλα παιζουν games και το παιζουν δημοσιογραφοι) λενε για "κριση" στην αγορα των βιντεοgames..Καμια κριση δεν υπαρχει.Δειτε απλα τις πωλησεις κονσολων και παιχνιδιων..


Ολοι πλεον μιλανε για ¨ gaming βιομηχανια" αντι για "Αγορα" που ειναι το σωστο και για "κριση που τα εχει σαρωσει ολα"...

ΚΑΜΙΑ κριση δεν υπαρχει,
Από την πρώτη στιγμή έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν μιλάμε για τις πωλήσεις.... Εκεί, και ως αυτή την στιγμή πραγματικά δεν υπάρχει καμία "κρίση".

Η κρίση είναι στο θέμα hardware που αυτό που είδαμε ήταν πολύ κατώτερο ακόμα και από αυτό που περίμεναν ακόμα και συγκρατημένα άτομα όπως εγώ (Και άσε τι ήταν για αυτούς που είχαν στάνταρ τα 4Κ παιχνίδια... :p ), και ότι ως τώρα στο software η απογοητεύσεις, τα remake, και τα λίγο καλύτερα γραφικά σε σχέση με πριν πέφτουν βροχή. Και ακόμα δεν έχουμε δει κάτι που να δείχνει 100% ότι αλλάξαμε γενιά η να μπορούμε να πούμε ότι δεν θα το βλέπαμε στο PS3..

aims είπε:
η gaming αγορα ανθει περισσοτερο απο ποτε κ το μονο κακο ειναι πως πλεον οι κονσολες εχουν ελαχιστους αποκλειστικους τιτλους σε σχεση με παλαιοτερες εποχεςειδικα στις εποχες της τιτανομαχιας nintendo vs sega η καθε εταιρια ειχε τουλαχιστον 20 βαρβατες αποκλειστικες κυκλοφοριες!!
Εδώ είναι η κρίση που λέγαμε!

Σε μία βιομηχανία που μέχρι πριν κυριαρχούσαν οι αποκλειστικότητες και οι βαρβάτοι "ΑΑΑ" τίτλοι, εδώ και τουλάχιστον 1,5 (Αν δεν κάνω λάθος, ο τελευταίο πραγματικά ΑΑΑ νέος αποκλειστικός - και όχι μόνο τίτλος σε εκτός Nintendo σύστημα πρέπει να ήταν το The Last of Us που βγήκε πριν από σχεδόν 2 χρόνια.) ασχολούμαστε με "αρπαχτές", προβληματικούς τίτλους που τρέχουν μετά την κυκλοφορία τους να τους μπαλώσουν ώστε να μπορούν να παιχτούν, remake από το μακρινό παρελθόν, "Remastered" τίτλων που είχαν βγει λίγους μήνες πριν, και με το να ψάχνουμε με τον μεγεθυντικό φακό για να δούμε που και πόσο διαφέρει το τάδε πίξελ στην κάθε έκδοση..

Ε, sorry, αλλά αυτό ΕΙΝΑΙ κρίση!

Και για να δούμε λίγο και τα φορητά, που εκεί όλοι φυσικά μιλάμε για κατάρρευση της βιομηχανίας, με τα λεγόμενα σου εκεί και αν ΔΕΝ υπάρχει κρίση!

Παλιά σπάνια έβλεπες κάποιον να έχει φορητό σύστημα και να παίζει στον δρόμο, και τώρα όπου και να πας μικροί και μεγάλοι είναι με ένα "πλίκι πλίκι" στο χέρι... :p

Τώρα που είναι η διαφορά; Στα φορητά κατέρρευσαν τα αποκλειστικά gaming συστήματα, και όλη η σαπίλα και όλο το σκουπιδαριό του gaming κυριάρχησε σε κάποιες άλλες συσκευές, ενώ στις οικιακές κονσόλες το "σάπισμα" άρχισε μέσα από τα "μεγάλα" gaming συστήματα πριν μπουν οι άσχετοι στο παιχνίδι.

Imgema είπε:
Πάντως πιστεύω ότι τα παραλέτε λίγο σχετικά με τις κονσόλες. Καταρχάς τόσο οι κονσόλες όσο και τα PC έχουν ένα πράγμα που τα φορητά, οποία και αν είναι αυτά, είτε smartphone είναι είτε κονσόλα φορητή δεν θα αποκτήσουν ποτέ. Γραφικά. Οσο και αν εξελίσσονται θα έχουν πάντα το θέμα του να είναι μικρά σε μέγεθος και να καίνε λιγότερη μπαταρία. Δεν λέω, τα γραφικά έχουν φτάσει σε καλό επίπεδο και εκεί αλλά πάντα θα είναι πίσω σε σχέση με τις κονσόλες και τα PC που εξελίσσονται και αυτά αλλά δεν έχουν θέματα μεγέθους και ρεύματος..
Εδώ είπα πριν κάτι σχετικό...

Ναι, αυτή την στιγμή τα κινητά ΔΕΝ μπορούν να χτυπήσουν τις κονσόλες, και ναι, και τα PC και οι κονσόλες εξελίσσονται..

Όμως, και για να αρχίσω από το δεύτερο, και τα κινητά εξελίσσονται!

Και με το hardware που έχουν τα νέα συστήματα, είναι θέμα 2-3 χρόνων να τα πλησιάσουν (Δεν λέω να τα φτάσουν η να τα ξεπεράσουν γιατί είμαι "καλός".. :p ) τα κινητά... Και τώρα για δες πόσοι αυτή την στιγμή θεωρούν δεδομένο ότι τα νέα συστήματα θα έχουν έναν κύκλο ζωής 7-8 χρόνων τουλάχιστον.

Imgema είπε:
Μετά υπάρχει και το θέμα της μεγάλης οθόνης στο δωμάτιο ή το Σαλόνι. Και του καλού 7.1 ηχοσυστήματος. Ολα αυτά δεν αντικαθιστούνται από την μικρή οθόνη και τα ακουστικά οπότε πάντα θα υπάρχει αγορά για το "σπιτικό" σύστημα. Οπως και να το κάνεις δεν μπορείς να παίξεις παραγωγές όπως GTA5 σε μία μικρή οθονούλα ενός smartphone (για να μην μιλήσουμε και για τον χειρησμο, αν και αυτό διορθώνεται κάπως με hardware addon).
Ξανά είπα κάτι πριν...

Εδώ το θέμα είναι ποιος θα βρεθεί να πάρει στα σοβαρά το θέμα "σαλόνι" και να βγάλει κάτι σοβαρό που θα αλλάξει την ιστορία, όπως έκανε η Apple με τα κινητά.

Εδώ βέβαια η MS προσπάθησε να το κάνει αυτό πριν από 2 χρόνια, όμως η αλαζονεία της και τα λάθη της λίγο έλειψαν να τινάξουν τα πάντα στον αέρα... Συν ότι δεν ήταν και 100% έτοιμη να παρουσιάσει αυτό που είχε στα σχέδια της (Πχ για φανταστείτε μαζί με το Χ1, και χωρίς τις ατελείωτες γκάφες τις, να έδειχνε και τα Windows 10, και να έκανε και επίδειξη του πλήρες πακέτου και οικοσυστήματος της.).

Imgema είπε:
Το θέμα με τις νέες κονσόλες συγκεκριμένα είναι ότι δεν προσφέρουν τα "next-gen" γραφικά που πρόσφεραν οι κονσόλες στις προηγούμενες γενιές. Μέχρι που κάτσανε και βάλανε components που βάζουν σε φορητά και laptops (CPU). Μέγα λάθος γιατί ολα αυτά απλά κάνανε τα PC να έχουν ακόμα πιο μεγάλη διαφορά στην δύναμη σε σχέση με πριν. Και τώρα ακόμα και ένα budget PC έχει μεγαλύτερες δυνατότητες. Γι αυτό και τα PC έχουν αρχίσει και παίρνουν τα πάνω τους ακόμα πιο πολύ, βάλε και το Steam και συμπλήρωσες.
Εδώ το μεγαλύτερο κακό είναι ότι αυτές οι κονσόλες κρατάνε πίσω γενικά το gaming, και γιαυτό και θα πρέπει να αλλάξουν και πολύ πιο γρήγορα απ' ότι οι προηγούμενες (Πχ 5 - 6 χρόνια ζωής φαίνονται λογικά.).

Πχ για φαντάσου ότι αυτή την στιγμή ένα "μικρό" gaming PC των 500 με 750? πατάει για πλάκα το PS4, σε 2-3 χρόνια τι θα γίνεται...

Και στο software τι θα κάνουν; Νομίζεις ότι θα βγάζουν τα PC games "Nex next gen"; Ή νομίζεις ότι θα δίνουν μεγαλύτερο βάρος σε αυτά απ' ότι στα κονσολάδικα;

Αυτό που περιμένω εγώ είναι η το κλασικό "τα βγάζουμε όπως όπως για να τρέχουν όπως όπως στα PC, και αφήστε τα κορόιδα να σκάνε 500άρικα σε κάρτες γραφικών για να παίζουν κακογραμμένα παιχνίδια", ή για ακόμα μία φορά θα ρίξουν το βάρος στην ανάλυση και θα βλέπουμε τον ίδιο τίλος να τρέχει σε 900 ως 1080 στις κονσόλες, και σε 4Κ στα PC.

Στην τελική αυτό που βλέπω τώρα είναι ή αυτή η γενιά να είναι "μεταβατική" και σε 2-3 χρόνια να δούμε PS5 και "XBOX2", ή μία μέρα θα σκάσει καμία βόμβα και οι οικιακές κονσόλες θα σκάσουν σαν φούσκα και θα λέμε "Θυμάσαι τότε που είχαμε κάτι μηχανήματα που το μόνο που έκαναν ήταν να παίζουν παιχνίδια!;"..

Το να αντέξουν (Τουλάχιστον... :p ) 7-8 χρόνια στην αγορά, το να πάνε όλα καλά, και να δούμε και άλλη γενιά με τις ίδιες συνθήκες, δεν θα πω ότι το αποκλείω, αλλά θα πω ότι το βλέπω παράλογο και λάθος.
 
cloud είπε:
Ναι, αυτή την στιγμή τα κινητά ΔΕΝ μπορούν να χτυπήσουν τις κονσόλες, και ναι, και τα PC και οι κονσόλες εξελίσσονται..

Όμως, και για να αρχίσω από το δεύτερο, και τα κινητά εξελίσσονται!

Και με το hardware που έχουν τα νέα συστήματα, είναι θέμα 2-3 χρόνων να τα πλησιάσουν (Δεν λέω να τα φτάσουν η να τα ξεπεράσουν γιατί είμαι "καλός".. :p ) τα κινητά... Και τώρα για δες πόσοι αυτή την στιγμή θεωρούν δεδομένο ότι τα νέα συστήματα θα έχουν έναν κύκλο ζωής 7-8 χρόνων τουλάχιστον.
Το θέμα είναι ότι κανένα από τα 3 δεν σταματά να εξελίσσεται. Και τα PC και οι κονσόλες και τα smartphone εξελίσσονται. Η διαφορά είναι ότι τα smartphone ναι μεν εξελίσσονται με πιο γρήγορους ρυθμούς από τις κονσόλες (κάθε χρόνο και νέα γενιά) αλλά λόγω μεγέθους και μπαταρίας δεν θα καταφέρουν να τις φτάσουν στον αγώνα δρόμου (δεν μιλάω για desktop PCs τα οποία πάντα εξελίσσονταν με τον ίδιο ρυθμό όπως τα smartphones).

Εκτός βέβαια αν μείνουν οι κονσόλες στάσιμες για πολύ καιρό. Πάντως και τώρα που μιλάμε, ακόμα και το iphone 6 ή το Galaxy S5 δεν έχουν φτάσει το επίπεδο να πάιξουν κάτι σαν το Last of Us ή το GTA5 με την ίδια ποιότητα που είχαν οι παλιές κονσόλες PS3/360, δεν μιλάω για τις καινούριες. Παρόλο που και αυτές έμειναν στάσιμες για 7 χρονάκια. Αν και οι νέες είναι πιο αδύναμες σε αναλογία με τις παλιές όταν αυτές εμφανίστηκαν. Αλλά και πάλι δεν νομίζω σε 5 χρόνια από τώρα να μπορούμε να παίξουμε το Bloodborn με την ίδια ποιότητα του PS4 στο iPhone 10.

Εκτός και αν ανακαλύψουν τεχνολογία τέτοια που η μπαταρία να μην είναι θέμα πια. Αλλά ούτε και η θερμοκρασία ώστε να μην χρειάζονται ψύκτρες για τα τσιπάκια που είναι πολύ ισχυρά. Και έτσι το μέγεθος του κουτιού που στεγάζεται το hardware να μην είναι καν παράγοντας προς σκέψη.
 
Δεν διαφωνώ σε αυτά που λες, και ίσως και να ήμουν και υπερβολικός με το "είναι θέμα 2-3 χρόνων να τα πλησιάσουν τα κινητά"...

Όμως μην ξεχνάμε ότι τα κινητά πάσχουν και λίγο από ένα θέμα που έχουν και τα PC.. Τα παιχνίδια του βαίνουν ΣΗΜΕΡΑ θα πρέπει να τρέχουν και σε πιο παλιά συστήματα.. Άρα μπορεί τεχνικά και σε νούμερα το iPhone 6 να "χτυπάει" το 360 η το PS3,

όμως να μην έχουμε δει ακόμα "GTA5" γιατί αυτό θα πρέπει να τρέχει αξιοπρεπώς και στο iPhone 5 η και το 4s.

Πάντως εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι κονσόλες το 2020 με 21 δεν υπάρχει περίπτωση να μπορούν να σταθούν στην αγορά όπως ήταν τα PS360.

Συν ότι δεν είναι τα κινητά αυτά που απειλούν πραγματικά τις οικιακές κονσόλες.

Υ.Γ.: Με λίγο ψάξιμο, η GPU του iPhone 6 "δίνει" περίπου 173 GFLOPS, και οι GPU του 360 ήταν περίπου στα 240 GFLOPS (Του PS3 229..)..

Θέλει λίγο ακόμα για να πούμε ότι "ξεπέρασε τα PS360.", όμως δεν είναι και τεράστια η διαφορά... Αν και στην πράξη είναι λίγο δύσκολο να πούμε με απόλυτα σίγουρο τρόπο ποιο από τα 2 είναι πιο "δυνατό" ή μπορεί να δώσει καλύτερα γραφικά.

Υ.Γ.2: Βρήκα αυτό...

http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops/
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καθότι από νέας γενιάς κονσόλες κατέχω μόνο το Nintendo 3DS μπορώ να πω ότι ναι μεν τα παιχνίδια που παίζω είναι βελτιωμένα σε σχέση με αυτά του πρώτου DS που είδαμε πριν 11 χρόνια αλλά και πάλι σε μερικά δεν φθάνουν τα επίπεδα των μεγάλων κονσολών. Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να τα συγκρίνω με τα παιχνίδια του GBA που παρ'όλη την αναβάθμιση από το ταπεινό 8bit Game Boy στα 32bit, το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που περίμενα.

Πάντως πλην μερικών εξαιρέσεων δεν έχω πιάσει τον εαυτό μου να λέει ουάου για κάποιο παιχνίδι, κάτι που γινόταν με παλιές κονσόλες, ακόμη και με το Game Boy.
 
Ρε johnny Τι με συγκρινεις τωρα το 3DS με τα ps4,xbox one ακομα και Wii U; TΙ σχεση μπορει να εχει το 3DS με της κονσολες αυτες εκτος και αν οταν λες ''μεγαλες κονσολες'' εννοεις κατι αλλο.Το 3DS καλα καλα δεν μπορει να συγκριθει και ειναι υποδεεστερο του psvita οχι και να συγκριθει με της οικειακες κονσολες.3DS ομως θα παρει καποιος οχι για την δυναμη του αλλα για την υποστηριξη του και της παιχνιδαρες που εχει αλλα και θα εχει στο μελον που καμια σχεση δεν εχει με το psvita που το παρατησε ακομα και η ιδια η sony.

Oσο για της οικειακες κονσολες μια χαρα θα συνεχισουν να υπαρχουν και θα πουλανε εκατομμυρια και δεν προκειται να εξαφανιστουν ουτε το 2020 ουτε το 2030 που λεει ο λογος και οποιος της συγκρινει με τα PC κανει τεραστιο λαθος γιατι τα αποκλειστικα παιχνιδια στης κονσολες ειναι παρα μα παρα πολυ περισσοτερα σε σχεση με αυτα στα pc και ενας σοβαρος gamer αυτο θελει παιχνιδια δηλαδη.Τελως παντων βαριεμαι να κατσω να το αναλυσω παραπανω αυτο γιατι δεν εχω καμια ορεξη να γραφω σεντονια παλι,.
 
Συμφωνώ με τον metal.

Οι κονσόλες πάντα θα υπάρχουν και θα πουλάνε. Eπιπλέον, δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν έχουν όρεξη να πειραματίζονται με hardware στα pc και να σπάνε τα κεφάλια τους με τα λειτουργικά της ms. Επίσης πόσοι gamers ανά τον κόσμο δίνουν σημασία με πόσα frames τρέχει ένα παιχνίδι και γενικά στα hardware τεχνικά χαρακτηριστικά;
 
Το προβλημα αυτη τη περιοδο δεν ειναι οι αναιμικες κονσολες.

Ειναι η ελλειψη ΓΕΝΙΚΩΣ παιχνιδιων της προκοπης.

Εχτες ξεκινησα το Ori. Οαση μεσα σε αμετρητες σημερινες μετριοτητες...

Το ολα παντου δεν μου αρεσει επισης. Μηχανη κιμα και οποιον παρει ο χαρος.

Πχ βγηκε μετα απο τοσα χρονια και ενα DOA για PC (το νεροβραστο DOA5 ανευ του master Itagaki!). Απευθυνεται σε αλλο κοσμο που θα γνωρισει βεβιασμενα (λογω ελλειψεις σοβαρων τιτλων) το DOA universe με ενα παιχνιδι που δεν συμμετεχει ο δημιουργος του!! Γιατι να μην βγει ενα 3D ξυλικι ΑΑΑ για PC αποκλειστικα?

Αρχιζω να πιστευω οτι εσκεμμενα πανε ολοι σε κοινες αρχιτεκτονικες, κοινα δικτυα, κοινα παιχνιδια.

Χαθηκε η ταυτοτητα...αυτο ειναι το προβλημα και το ζητουμενο. Χαθηκε μεσα στην αθλια ομογενοποιηση, τα microtransactions και τα epeisodes...
 
Γενικά δεν θα διαφωνήσω σε κάτι... Όμως θα σταθώ λίγο εδώ..

Wally είπε:
Το προβλημα αυτη τη περιοδο δεν ειναι οι αναιμικες κονσολες.
Ειναι η ελλειψη ΓΕΝΙΚΩΣ παιχνιδιων της προκοπης.
Θυμάμαι πριν από 2+ χρόνια που οι περισσότεροι περιμένατε "τέρατα" με 4Κ, και δύναμη που στα PC θα έβλεπες μετά από μερικά χρόνια και με 1.500?+++, εγώ ήμουν από τους λίγους που έλεγαν "Ξεχάστε τα όλα αυτά! Τα νέα συστήματα θα είναι μέτρια, με το καλημέρα θα φτιάχνεις PC με 1.000 ή και λιγότερα ευρώ που θα είναι πιο δυνατά, και θα παίζουν γύρο στα 450 με 500? το πολύ.".... Τελικά βγήκαν "χειρότερες".... :p

Και ο λόγος που το έλεγα και το περίμενα αυτό ήταν ακριβώς για να ΜΗΝ υπάρξει αυτή η "ελλειψη ΓΕΝΙΚΩΣ παιχνιδιων της προκοπης".

Και ερχόμαστε στο σήμερα, και στον βασικό λόγο που τα έχω πάρει τόσο πολύ με την "νέα γενιά"..

Καταρχάς να θυμίσω ότι ΠΟΤΕ δεν ήμουν φαν των "αριθμών" και της "τρομερής δύναμης"¨με τα "αμέτρητα πίξελ και καρέ", και με από πρώτης άποψης δεν με νοιάζει αν τα νέα συστήματα είναι αδύναμα... Όμως!! Εδώ το πρόβλημα είναι ότι έριξαν περισσότερη προσοχή στην GPU, και άφησαν την CPU σε τραγικά χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα από την μία να βλέπουμε τα κωμικοτραγικά περιστατικά με το AC Unity που ακόμα και με χαμηλή ανάλυση σερνόταν, και από την άλλη να βλέπουμε ακόμα και τίτλους σαν το Bloodborne που πήρε μεν το 93/100 στο metacritic, όμως βλέπουμε έναν ακίνητο και "νεκρό" κόσμο, που με το ζόρι να υπάρχουν 3 κινούμενοι χαρακτήρες στην οθόνη.

Και πάμε τώρα και στην ουσία... Δεν είναι δυνατών από την μία να βλέπουμε μέτρια και αδύναμα συστήματα ΑΚΡΙΒΩΣ για να μπορούν να βγουν εύκολα και οικονομικά παιχνίδια σε αυτά (Γιατί αυτός ήταν ο βασικός λόγος που και οι 2 κονσόλες βγήκαν τόσο αδύναμες και με τόσο κοντινά τεχνικά χαρακτηριστικά.), και την ίδια στιγμή εδώ και 1,5 χρόνο, και βλέπουμε και για το μέλλον, να μην έχουμε δει κάτι της προκοπής!

Όπως και πάλι δεν είναι δυνατόν με νέα και "παντοδύναμα" (Όπως πιστεύουν ακόμα κάποιοι... :p ) μηχανήματα, να βλέπουμε μόνο το Ori και άλλα παιχνίδια με γραφικά "NEO GEO" να μας δίνουν ποιότητα.
 
Απο προσωπική εμπειρία, απο τα Χριστούγεννα μέχρι τώρα τουλάχιστον που έχω το PS4, εγώ νοιώθω απόλυτα καλυμμένος πάντως.

Έχω σταματήσει το PC gaming γιατι πλέον δεν με βολευει, οπότε έχοντας παίξει το Alien Isolation, Metro Redux και το GTA V μέχρι στιγμής (και αυτά όχι ολοκληρωμένα, ακόμη με αυτά δηλαδή ασχολούμαι), νοιώθω αρκετά πλήρης, τα γραφικά είναι μια χαρά, ο ήχος επίσης, η απόδοση εξαιρετική, δεν βρίσκω κάποιο μειονέκτημα ούτε σε hardware, ούτε σε software επιπεδο.Αντίθετα, σε σχεση με το PS3 υπάρχουν σοβαρές ευκολίες (ακουστικά στο χειρηστήριο, suspend το σύστημα εκεί που άφησες το παιχνίδι, και έρχονται και άλλα), ενώ υπάρχουν μπόλικα παιχνίδια που ανυπομονώ να παίξω και είτε είναι στον ορίζοντα, η έχουν ήδη κυκλοφορήσει αρκετά απο αυτά. To Pc gaming έχει πάψει να με απασχολεί για πολλούς λόγους, όταν θέλω να παίξω θέλω να το κάνω σε κονσόλα, και μέχρι στιγμής το PS4 ανταποκρίνεται τέλεια στις ανάγκες μου.
 
Other_Reality είπε:
Έχω σταματήσει το PC gaming γιατι πλέον δεν με βολευει, οπότε έχοντας παίξει το Alien Isolation, Metro Redux και το GTA V μέχρι στιγμής (και αυτά όχι ολοκληρωμένα, ακόμη με αυτά δηλαδή ασχολούμαι), νοιώθω αρκετά πλήρης, τα γραφικά είναι μια χαρά, ο ήχος επίσης, η απόδοση εξαιρετική, δεν βρίσκω κάποιο μειονέκτημα ούτε σε hardware, ούτε σε software επιπεδο.
Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου αλλά μιας και το έφερε η κουβέντα μόλις πριν λίγες μέρες τελείωσα το Alien Isolation στο PC. Εξαιρετικό παιχνίδι αλλά αν το έπαιζα σε κονσόλα θα έχανα τον ρεαλισμό που σου δίνουν τα 60fps. Το συγκεκριμένο παιχνίδι τυχαίνει να είναι ένα από τα καλύτερα ports για PC, ακόμα και σε budget PC τρέχει καλύτερα από τις κονσόλες.

Το ίδιο ίσως να ισχύσει και για το GTA5, ήδη έχουν αρχίσει να διαφημίζουν το πόσο πιο ωραίο είναι στα 60fps. Βέβαια άργησε πολύ και κανείς δεν ξέρει τι μηχάνημα θα χρειάζεται για να φτάσει όντως σε αυτό το επίπεδο, αν όμως το μόνο που χρειάζεται είναι μία 660 κάρτα (είναι το recommended) τότε θα αξίζει και το ότι περιμέναμε αυτήν την έκδοση τόσο καιρό και προσπεράσαμε του PS4.

Γενικά, βλέπω πως η ποιότητα των ports στα PC ανεβαίνει. Έπαιξα και το Max Payne 3 πρόσφατα στο PC, εξαιρετικό port και από ότι ξέρω οι ίδιοι κάνουν το port του GTAV οπότε ελπίζω πολλά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Other_Reality είπε:
Απο προσωπική εμπειρία, απο τα Χριστούγεννα μέχρι τώρα τουλάχιστον που έχω το PS4, εγώ νοιώθω απόλυτα καλυμμένος πάντως.
Έχω σταματήσει το PC gaming γιατι πλέον δεν με βολευει, οπότε έχοντας παίξει το Alien Isolation, Metro Redux και το GTA V μέχρι στιγμής (και αυτά όχι ολοκληρωμένα, ακόμη με αυτά δηλαδή ασχολούμαι), νοιώθω αρκετά πλήρης, τα γραφικά είναι μια χαρά, ο ήχος επίσης, η απόδοση εξαιρετική, δεν βρίσκω κάποιο μειονέκτημα ούτε σε hardware, ούτε σε software επιπεδο.Αντίθετα, σε σχεση με το PS3 υπάρχουν σοβαρές ευκολίες (ακουστικά στο χειρηστήριο, suspend το σύστημα εκεί που άφησες το παιχνίδι, και έρχονται και άλλα), ενώ υπάρχουν μπόλικα παιχνίδια που ανυπομονώ να παίξω και είτε είναι στον ορίζοντα, η έχουν ήδη κυκλοφορήσει αρκετά απο αυτά. To Pc gaming έχει πάψει να με απασχολεί για πολλούς λόγους, όταν θέλω να παίξω θέλω να το κάνω σε κονσόλα, και μέχρι στιγμής το PS4 ανταποκρίνεται τέλεια στις ανάγκες μου.
Εδώ να πω ακόμα μία λεπτομέρεια που αφορά εμάς τους "γκρινιάρηδες"..

Το ότι εσένα ή και πάρα πολλών ακόμα σας αρέσει ή ανταποκρίνεται τέλεια στις ανάγκες σας δεν είναι κάτι που θα διαφωνήσουμε, ούτε φυσικά και θα κάνουμε και κριτική... Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα που λέει και ο λαός... Όπως πάλι και με το WiiU πάρα πολλοί, για να μην πω όλοι (Δεν είναι και πολλοί εξάλλου... :p ) όσοι το έχουν πάρει το ίδιο θα πουν, και ίσως και να έχουν και περισσότερο δίκιο... Όμως εδώ που είναι η ουσία, και αυτό που αφορά όλους μας, και ακόμα και όλη την βιομηχανία.

Η ουσία είναι στο τι θα έπρεπε να γίνει, πως θα έπρεπε να ήταν η κατάσταση, και που υπάρχουν προβλήματα.

Πχ στο WiiU τα 2 βασικά προβλήματα είναι οι πολύ χαμηλές πωλήσεις, και η έλλειψη υποστήριξης από άλλες εταιρίες πέρα από την Nintendo... Και ΟΧΙ! Η "δύναμη" που μας έχετε πρήξει κάποιοι, ΔΕΝ είναι από τα βασικά προβλήματα του συστήματος... Και τώρα πριν που ξανά κάποιοι "Εμένα μου αρέσει έτσι όπως είναι, και είμαι 100% καλυμμένος" θα πω ότι ΑΝ η κατάσταση ήταν διαφορετική θα είχε ακόμα περισσότερα και καλύτερα παιχνίδια, και θα είχες και για το μέλλον περισσότερες ελπίδες για ένα ακόμα καλύτερο σύστημα... Άρα μην κοιτάζεις μόνο το τι έχεις τώρα, αλλά το τι θα έπρεπε και θα μπορούσες να έχεις αυτή την στιγμή, και τι θα μπορέσεις και θα έχεις και στο μέλλον.

Και πάμε τώρα και στα άλλα 2, που είναι και το βασικό μας θέμα...

Ναι, ΟΚ, ας πούμε ότι μια χαρά πολλά παιχνίδια έχουν ως τώρα, και πουλάνε και πολύ καλύτερα απ' ότι ίσως περιμέναμε... Εδώ όμως ερωτώ...

Τα παιχνίδια είναι αυτά που θα θέλαμε και θα έπρεπε να έχουν βγει ως τώρα;

Και φυσικά εδώ υπάρχουν και απαντήσεις σε πιθανά "ναι"... Αν το μόνο που μετράει είναι η ποσότητα, τα κινητά που βγαίνουν τα παιχνίδια με το κιλό γιατί τα βρίζουμε;

Και μετά τι βγαίνουν; Remake με λίγο καλύτερα γραφικά; Και αξίζει για τα Remake με την μεγαλύτερη ανάλυση να βγει και να αγοράσεις κάποιος μία νέα κονσόλα; Και αν ναι, γιατί να μην πάρει PC που όπως έχω πει 1000δες φορές εκεί θα παίξει αμέτρητα παιχνίδια με καλύτερα γραφικά, και σε πολύ χαλαρότερη τιμή (ναι, ναι, ξέρω... "Δεν θέλω PC!!!"... Ότι πεις... :p );

Ή μήπως επειδή βγαίνουν remake με το κιλό, και έχουν βγει και μερικά "νέα" που τα περισσότερα ξανά υπάρχουν σε πιο παλιά συστήματα, δεν θα πρέπει να ζητάμε το κάτι παραπάνω!;

Και πάμε σε ακόμα μία λεπτομέρεια... Είπα πριν ότι για το WiiU η δύναμη δεν ήταν το βασικό του πρόβλημα, και έτσι είναι γιατί το WiiU ποτέ δεν παρουσιάστηκε και δεν είχε σκοπό να "οδηγήσει" από τεχνικής πλευράς την βιομηχανία... Από την πρώτη στιγμή είχε σχεδιαστεί σαν ένα "εναλλακτικό" η "δεύτερο" σύστημα...

Αντίθετα τα PS4-X1 σχεδιάστηκαν ΑΚΡΙΒΩΣ για να οδηγήσουν και να στηρίξουν την βιομηχανία!! Και για κάποιους, θα πρέπει να είχαν την δύναμη να το κάνουν για 7-8 χρόνια τουλάχιστον..

Και εδώ ερωτώ... Με τι προσόντα θα το κάνουν αυτό;

Έχουν δείξει ως σήμερα ότι μπορούν να βγάλουν τα παιχνίδια που θα έπρεπε να έχουμε;

Έχει φανεί ότι θα μπορούν πχ το 2020 να βγάλουν τίτλους αντίστοιχους με το The Last of Us;

Εδώ καλά καλά δεν είναι σε θέση να αντέξουν το AC Unity, κάποια άλλα τα βγάζουν με μαύρες μπάρες = μικρότερη ανάλυση και χαμηλά καρέ, και το ονομάζουν "κινηματογραφική αίσθηση", και κάποια άλλα σου πετάνε 2-3 χαρακτήρες στην οθόνη, και αυτούς με το ζόρι.

Και θα επαναλάβω, ότι σίγουρα δεν περιμέναμε και δεν θα έπρεπε να βλέπαμε ξανά "τέρατα" επιπέδου XBOX 360 και PS3 που σήμερα θα κόστιζαν 800?+, αλλά όχι και αυτά τα "ανέκδοτα" που είδαμε (Πχ ένα σύστημα στα 450 με 500? που λέγαμε κάποιοι, θα ήταν μία χαρά!), και που κάποιοι ακόμα πιστεύουν ότι είναι και "πανίσχυρα".

Τώρα αν κάποιοι με όλα αυτά είναι ευχαριστημένοι και καλυμμένοι, καλά κάνουν!

Όμως εγώ και απ' ότι βλέπω και κάποιοι άλλοι που όσο πάμε και γινόμαστε και περισσότεροι, δεν ήμαστε, και θα συνεχίσουμε γκρινιάζουμε και να ζητάμε όχι απλά "περισσότερα" από αυτά που μας σερβίρουν ως αυτή την στιγμή, αλλά αυτά που αξίζουν πραγματικά στην βιομηχανία και σε ένα χόμπι που ασχολούμαστε εδώ και πάρα πολλά χρόνια και βλέπουμε εδώ και λίγο καιρό να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου αλλά μιας και το έφερε η κουβέντα μόλις πριν λίγες μέρες τελείωσα το Alien Isolation στο PC. Εξαιρετικό παιχνίδι αλλά αν το έπαιζα σε κονσόλα θα έχανα τον ρεαλισμό που σου δίνουν τα 60fps. Το συγκεκριμένο παιχνίδι τυχαίνει να είναι ένα από τα καλύτερα ports για PC, ακόμα και σε budget PC τρέχει καλύτερα από τις κονσόλες.
Εχμ, το βίτσιο με τα 60fps δεν το έχω (βασικά οτιδήποτε πάνω απο 20fps είναι playable και μια χαρά), συνεπώς, δεν ψήνομαι να ανοίξω το (απολυτα ικανο να το τρέξει) pc μου για να παίξω. Το pc είναι για δουλειά. Για να μην παρεξηγηθώ, 60fps εννοείται οτι ειναι καλυτερα απο 30, αλλα μην τρελαθούμε κιόλας, και στα 30 μια χαρά δείχνουν τα παιχνίδια, ακούω κάτι υπερβολές οτι λαγκάρουν κλπ που πραγματικά γίνεται η τρίχα τριχιά. Δεν γίνεται καινούργια παιχνίδια να μην τρέχουν καμπάνα στο PS4/Xbone, για εκεί τα φτιάχνουν.

Θες ρεαλισμό ; Με το joypad να βγάζει πράσινο χρωματάκι παρέα με το σκάνερ, το ηχειάκι του να κάνει χράτσα-χρούτσα κατα την ανιχνευση, swipe στον χάρτη και pinch για zoom γιατί ειμαστε και smartphone addicts lol, στον καναπέ μπροστά απο την 50άρα, και με ακουστικά κουμπωμένα στο joypad για να μην ξυπνήσει η μπέμπα. Παπατζιλίκια μεν, αλλα αρκετά ατμοσφαιρικά για να σε χώσουν μέσα στο κλίμα, πολύ περισσότερο απο ότι τα 60fps. Θέλω να πιστευω ότι το έχεις παίξει στο PS4 για να κρίνεις ότι χάνεις ρεαλισμό, γιατί εγώ για τεστ το φόρτωσα στο PC (πειρατικό εννοείται, έτσι δεν πάει στο PC ; lol) , και δεν ένοιωσα και τόσο καλύτερα.

Είναι όπως γουστάρει κανείς, εγώ το pc το αποκλήρωσα απο το gaming, υπάρχουν άπειροι λόγοι που θα πρέπει να γράψω έκθεση, αλλα τελοσπάντων μου τη σπάει το DRM, steam activations, φόρτωμα λειτουργικού, ανανέωση drivers, κάθισμα στο γραφείο (δεν έχω πολυτέλειες για 2 δυνατά pc στο σπίτι, ένα και αυτό για δουλειά), γενικά δεν μου κάνει πια. Επίσης ΘΕΛΩ να πληρώνω για τα παιχνίδια μου, τα θέλω σε κουτί, και θέλω απλά να παίζουν με το που τα βάζω στην κονσόλα. Simple as that. Στο PC δεν μπορώ να αγοράσω κουτάτο παιχνίδι που να μου ανήκει, υπάρχουν τόσα τζιτζιμπλίκια που ειλικρινά, δεν θέλω ούτε καν να τα αγγίξω σε επίπεδο κουβέντας.
 
Πίσω
Μπλουζα